Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-06-28, 18:22   #151

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6790
Standard

Det lilla tokiga systemet:
1: 1,2,4
2: 2
3: 5
4: 3,5,7,11,12
5: 2
6: 2,5
7: 2,5,9,11

Det reducerade:
1: A: 2 B: 1,11 C: 4
2: A: 1 B: 4 C: 2
3: A: 9 B: 7 C: 1,5
4: A: 7 B: 3,5 C: 11,12
5: 1,2,4
6: A: 2 B: 3,4 C: 5,10
7: 9 No Deal

Krav:
A: 2-4
B: 1-3
C: 0-2

V7 under 50k

Spiken: No Deal
Jag hoppas tempot här blir högt och att no deal är starkast till slut. Gillar inte galopp % på caddie.no deal tar rygg på up up som är snabb ut.

Draget: Bertille va unia
Vann på lunden senast. Fick ett bra lopp och spurtade vasst. Intressant till 18%

Smällkaramellen: deuxieme picsous
Barfota, jänkarvagn. Inte viktigaste loppet för nahar.

BOL
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 18:22   #152

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Han lägger sig verkligen platt Walmann inför e3 finalen:

"D’One (Örjan Kihlström) kommer göra ett bra lopp igen. Det är ingen tvekan om det. Tyvärr tar hon sig inte förbi Denim Boko från start och då blir det svårt. Komplett omöjligt att slå den från utsidan. Men hon gör ett bra lopp och kan vara med bland de tre. Har mycket utveckling kvar i kroppen men utvändigt blir för tufft, säger Roger Walmann."
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 18:24   #153

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Vid en första snabb loppanalys av avd1 kan man lätt tänka sig att loppet borde vara rätt uppgjort för nr 11 Tidied Accelerator men när jag ser loppet framför mig så kan jag inte hitta något scenario som skulle gynna hästen.
Det troliga loppscenariot för mig är att Armando Kievitshof lyckas svara upp ledningen och då kör Ludde där. Även om han nu inte lyckas hålla uppe täten så tror jag att Digital Darling hittar spets och även hon körs nog där. Tredje alternativet till spets tror jag Twigs Tiffany är som jag tror kommer köras offensivt från spår 8(rätt så bortglömd).
För Svanstedt handlar allt bara om att få en hygglig position direkt och behöver inte vara med i någon spetsstrid. Sen kommer han förmodligen tidigt ta sig till dödens och stänga loppet. TA som är seg från start kommer förmodligen hittas sista i andra spår och Örjan vet att Åke inte kommer släppa ner honom, så ett tidigt avancemang är nog att glömma. Därifrån blir det JÄVLIGT långt fram för att vinna sen. Hästen har heller ingen direkt speed att sätta in utan tuggar på i ett tempo och är klart bäst när den får springa själv i ledningen eller bestämma i dödens. Just nu tycker jag faktiskt hästen blivit lite överstreckad. Sågade tidigare Rocky Winner och tycker fortfarande att den inte riktigt har presterat efter strecken som den bär. Däremot tror jag den har störst vinstchans. Annars vinner någon annan på framspår, kanske Ludde eller Redén.

Du ser det du vill se, fast det gör även jag iofs.

Inte lätt att tippa löpningsförlopp alla gånger...

Men hur svårt kan det vara att DD först svarar Åkes tidiga angrepp och att sedan Örjan går 1200 kvar, varpå DD helt plötsligt släpper till Rocky för att hon kan... Från Dödens slår han inte Mr Chicago men jag gissar att en Rocky märkt av ett 1.11,5 varv utvändigt är mer beskedlig än en Mr Chicago som fått bestäma (senast).

Inte alls säker på att DD laddas i första läget heller.

Senast redigerad av clarund den 2013-06-28 klockan 18:25.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 18:34   #154

Standard

Kanske är galen men jag rankar Carelin som första häst i e3 finalen i öppen klass.
Gammal 2013-06-28, 18:38   #155

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Du ser det du vill se, fast det gör även jag iofs.

Inte lätt att tippa löpningsförlopp alla gånger...

Men hur svårt kan det vara att DD först svarar Åkes tidiga angrepp och att sedan Örjan går 1200 kvar, varpå DD helt plötsligt släpper till Rocky för att hon kan... Från Dödens slår han inte Mr Chicago men jag gissar att en Rocky märkt av ett 1.11,5 varv utvändigt är mer beskedlig än en Mr Chicago som fått bestäma (senast).

Inte alls säker på att DD laddas i första läget heller.
Jag tror inte att Åke kommer lägga något angrepp. Han vet att varken Ludde eller Lenartsson kommer släppa. Han lägger sig i dödens och bevakar. Sen kör han sista varvet och TA måste gå i 3e-4e spår och det kan bli väldigt långt fram.

Det är i alla fall så jag ser loppet. Självklart kan allt hända, det är djur vi pratar om. Men om man vill skaffa sig någon edge mot kollektivet är det just genom att analysera lite mer och lite längre än alla andra och gå efter sina egna tankar.
Gammal 2013-06-28, 19:01   #156

Standard

Ludde ska alltså kliva upp i en spydervagn imorgon när han kör Armando Kievietshof. Det va tydligen första gången hästen kördes med det senast och det gick ju bra.
Det är även möjligt att man provar Sahara Fairytale i samma vagn imorgon.
Gammal 2013-06-28, 21:11   #157

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
alla har åsikter om detta möte.. vem som har rätt vet INGEN än. De som minns Giant Diablo vet att den var ruskigt bra och tålde dödens hur bra som helst(spec i unga år) Örjan satt alltid i dödens och bara tittade på de andra....och som sagt INGEN vet än om denna avkomma har exakt samma kaliber och kapacitet. Har den det så förstår alla att den pissar på Nordströms....100 kvar glider den ifrån och Denim ser ut som en råtta.....men vi får se....jag har en känsla av att örjans är ruskigt bra och då blir det lekstuga. Jag säger inte att det blir så för jag vet inte heller om den är så här bra som jag TROR.....men ni som tycker Denim är helt klar ska nog tänka åtminstone en gång till. Ett råd bara!
Kul att se att du har blivit så ödmjuk! Det var faktiskt riktigt trevligt att läsa dina synpunkter den här gången, nu när du inte hånade alla som hade en avvikande åsikt från vad du själv TROR.

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
kul att åsikterna skiljer sig åt så mkt.... det är ju så det ska va! snart kommer Lebanner in(han som inte kan något trav alls) och visar att han käkat citron hela året!

Jag tar genast tillbaka ovanstående... Det går inte lära en gammal rabiat hund att sitta märker jag. Hur kan du bli så arg för att jag bad dig vara lite mer ödmjuk förra veckan? Tagga ner lite och lägg ner ditt personliga korståg gentemot mig. Är det någon som är bitter är det du. Är det någon som har "svagt psyke" är det du, med tanke på att du inte tål ett uns av kritik utan att börja gorma med ditt favoritpåstående om att "ingen annan kan något om trav, bara den allsmäktige laxdasen".

ON TOPIC:

Ang. avd 2 så är det väl bara strecka de 2 stora och njuta av en fin duell? Baserat på spetschans och den senaste träningsinfon från stallet så talar det mesta för Denim, men är det inte dumt att lämna ute en så fin häst som D'One ändå? Örjan har ju dessutom en förmåga att måtta in vinnare från dödens...

När det gäller skrällar hittar jag det mest intressanta i guld. YBH har jag jagat på slutet och den var riktigt nära Nahar senast. Visserligen bjöd Bergh på det, men den såg riktigt vass ut trots allt. Kan rinna undan i spets och intressant som halvskräll. Mest intressant är dock att det kanske ställer till det för Picoliten om man vägrar släppa spets. Lägg därtill att både Sanity och Nahar redan har besvärliga spår, och helt plötsligt är det lite läge för storskrällen Deuxieme Picsous på 3%! Gjorde det bra senast bakom makalöse Scouby Djob och knappade in över upploppet. Nu blir det BFROFFG och första jänkarvagn och hittar den ner i 2-3 ytter ska det vara bra chans. Normalt sett inte gynnad av 2140 men kanske kan ändringarna göra den lite rappare. Klart mest spelvärd i hela omgången.

Glöm inte heller bort Greve E som varit tvåa bakom Time Machine 2 ggr i rad och senast var det riktigt nära. Visserligen har den haft spårfördel gentemot Time Machine båda gångerna och ändå förlorat. Nu är det istället Time Machine som har spårfördel, men 5% är alldeles för lite.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 21:22   #158

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

tycker det är svårt att bedömma startsnabbhet på treåringarna. som sällan laddats för fullt då de startat i ojämna fällt. Min teori är att Erik lyckas hålla ut både harnis frido och rolling stones från start och sedan är den som får överta från tumble dust. Därför bli det spik på västerbo loveboat imorgon som inte heller är slagen om han bommar spets.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 21:33   #159

Sharp$: 6036
Standard

en annan tanke är att caddie gallant kan få många hästar ivägen för sig. jorma vet att hästen är lite knepig och få ta en hyfsat lugn start. bergh kan va intresserad av att komma före direkt med le mat som jag tyckte såg förbättrad ut i travet sist. Kanske kan till ock med no deal slinka igenom bakom up up and away som är kvick ut. då blir det svårt att kliva runt det gänget.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 22:06   #160

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

har haft rolling s helt klar hela veckan(det har alla) men nu har jag ändrat mig kommer bli gard. Är vrålsugen på att spika D one på allt så David blir tyst kan bli så i morgon blir det ett obegr system!!
Gammal 2013-06-28, 22:09   #161

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kanske är galen men jag rankar Carelin som första häst i e3 finalen i öppen klass.
ja den kommer vara med på kupongen läste någonstans att walman bedömde denna som sin bästa chans på lördag! bättre chans än D´ONE

Senast redigerad av lepadd den 2013-06-28 klockan 22:10.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 22:09   #162

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Kul att se att du har blivit så ödmjuk! Det var faktiskt riktigt trevligt att läsa dina synpunkter den här gången, nu när du inte hånade alla som hade en avvikande åsikt från vad du själv TROR.

Jag tar genast tillbaka ovanstående... Det går inte lära en gammal rabiat hund att sitta märker jag. Hur kan du bli så arg för att jag bad dig vara lite mer ödmjuk förra veckan? Tagga ner lite och lägg ner ditt personliga korståg gentemot mig. Är det någon som är bitter är det du. Är det någon som har "svagt psyke" är det du, med tanke på att du inte tål ett uns av kritik utan att börja gorma med ditt favoritpåstående om att "ingen annan kan något om trav, bara den allsmäktige laxdasen".

ON TOPIC:

Ang. avd 2 så är det väl bara strecka de 2 stora och njuta av en fin duell? Baserat på spetschans och den senaste träningsinfon från stallet så talar det mesta för Denim, men är det inte dumt att lämna ute en så fin häst som D'One ändå? Örjan har ju dessutom en förmåga att måtta in vinnare från dödens...

När det gäller skrällar hittar jag det mest intressanta i guld. YBH har jag jagat på slutet och den var riktigt nära Nahar senast. Visserligen bjöd Bergh på det, men den såg riktigt vass ut trots allt. Kan rinna undan i spets och intressant som halvskräll. Mest intressant är dock att det kanske ställer till det för Picoliten om man vägrar släppa spets. Lägg därtill att både Sanity och Nahar redan har besvärliga spår, och helt plötsligt är det lite läge för storskrällen Deuxieme Picsous på 3%! Gjorde det bra senast bakom makalöse Scouby Djob och knappade in över upploppet. Nu blir det BFROFFG och första jänkarvagn och hittar den ner i 2-3 ytter ska det vara bra chans. Normalt sett inte gynnad av 2140 men kanske kan ändringarna göra den lite rappare. Klart mest spelvärd i hela omgången.

Glöm inte heller bort Greve E som varit tvåa bakom Time Machine 2 ggr i rad och senast var det riktigt nära. Visserligen har den haft spårfördel gentemot Time Machine båda gångerna och ändå förlorat. Nu är det istället Time Machine som har spårfördel, men 5% är alldeles för lite.
Har inget emot dej egentligen men du spydde obegr på mig och sa att du skulle betala för att slippa mig... då får man så klart skylla sig själv....det fattar alla....även en sån som du
Gammal 2013-06-28, 22:25   #163

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Kan inte hitta Åkes tankar i tråden, har ni sett hans uttalande någonstans? Här eller var?
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 22:34   #164

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Jag är i form! Rygga! Sopar rent imorgon med dessa rader!

V4

1) 4, 5, 9
2) 2, 4
3) 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 12
4) 7 Yank Kemp*

----------------------------------------------------------

V5

1) 1, 3, 7, 9, 10
2) 5 Blue River Pipe*
3) 4, 6
4) 2, 3, 4, 9, 10
5) 3, 5

.................................................. ....................

V75

1) 1 2 5 6 7 11

2) 1 2 3 4 5 8 9 12

3) 1 7

4) 5

5) 4 6

6) 2 3 4 9 10

7) 3 5
doob är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-06-28, 22:34   #165

muumiins avatar

Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Har bestämt mig för spika denim boko, sen står de mellan Carelin & You bet hornline. För och emot mellan dem? Wallman trodde stenhårt på sin men Bergh trodde även på sin...

td