|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-08-18, 08:51 | #31 |
Dagens datorer är så pass kraftfulla att det ska gå att lösa att komprimera utan att det ska behöva bli nämvärd fördröjning.
Se på streaming plattformar som tex twitch.tv som kan sända 1080p med bitrate >8mbit med låg fördröjning. Jag tog stats från en random twitch stream nu: Resolution 1920x1080 FPS 60 Latency to broadcaster 1.31s playback rate 8039kbps codecs avc1.4d402a,mp4 I övrigt är jag helt med i kören "om man lirat till en tävlingsdag ska man få se liven i bra kvalitet" och att inträdet antingen ska tas bort eller minskas till en symbolisk summa som tex 20kr. |
|
2019-08-18, 09:52 | #32 |
Jag skaffade ett sådant där IP tv abonnemang för någon månad sedan som väl ligger i gråzonen om det är legalt , men med tillgång till 17 000 tv kanaler i ruggigt bra kvalitet för 1500 om året svårt att låta bli. På två månader har man tjänat in vad man betalade för cmore, viaplay och strive sport innan och tom viasat sport ultra HD funkade perfekt igår när jag kollade Manchester C - Tottenham. En halvminut i fördröjning på en livesänd fotbollsmatch saknar betydelse om man inte livespelar.
Atg live finns där i tre olika kanaler. En med normal streamingkvalitet, en i HD och en i full HD . Bilden är ruggigt bra men fördröjningen uppskattningsvis 30 sekunder. Har även tillgång till dantoto racing live i Danmark och de norska travkanalerna som också ingår i paketet. Inte testat fördröjningen där men bilden fantastisk. Ska testa atg lives nya tjänst med nästan direkt när rapporterna blir bättre om att det inte buffrar , för när jag kör liven via atg.se alltid via AirPlay till tvn och om det redan buffrar när ni kollar direkt på sidan lär det inte funka optimalt att sända signalen vidare till Apple tvn via telefonen. |
|
2019-08-18, 14:33 | #33 |
Okej. Det låter rimligt. Har du ngn koll på huruvida detta kommer bli en bestående lösning? Som jag förstått det är det "bara" en beta-lösning?
|
|
2019-08-18, 16:26 | #34 | |
Citat:
Angående ATG:s lösning så provade jag att köra på två olika skärmar, och det verkar som dom har ngn funktion som gör att sändningen förutom att det är live live även synkar med vartandra. Ljud och bild var exakt synkkade på båda skärmarna. Det gör ju att alla får spela på samma villkor, känns shyst. |
||
2019-08-18, 16:41 | #35 | |
Citat:
Gillar man nya filmer, porr, dokumentärer och tv från hela världen förutom sport så är utbudet gigantiskt för det med. |
||
2019-08-18, 16:51 | #36 | |
Citat:
"Förbättrad ATG-live" fungerar inte när man streamar den vidare till annan enhet. Då tokbuffrar det och en lösning jobbas på av ATGs tjänsteleverantör. Men det är inte prioriterat där eftersom det bara är ATGs kunder som streamar vidare till annan enhet.
2019-10-21, 15:04 | #37 |
Nu verkar ATG ha släppt på denna innovationen (förbättrad atg-live) till även icke premium-kunder. Bra ändå tycker jag.
|
|
2019-10-21, 15:13 | #38 |
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
"Premium har blivit gratis
Nu har alla ATGs kunder fått tillgång till ATG Live Premium gratis. Det innebär att ATGs kunder nu har tillgång till all information och hela utbudet på ATG.se utan extra kostnad. Nu får alla kunder tillgång till HD-kvalitet på alla videos Samtliga ban- och extrasändningar Lopparkivet med alla tidigare lopp Loppkommentarer Vagninfo"
2019-10-21, 21:19 | #39 |
Strappa. Har du hört om detta e ngt ATG ämnar fortsätta med?
|
|
2019-10-21, 22:54 | #40 |
Jag har inte hört något om att de skulle sluta med det. Har inte heller hört något om vidareutveckling av funktionen till ChromeCast.