|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-05-14, 22:26 | #1 |
Frank Anderssons krönika om V75 Bjerke – ”Han spelar för över 4 miljoner”
En storspelare sopade hem 32 miljoner på V75 i söndags och tog merparten av potten.
Det segergivande vapnet: Hundratusentals enkelrader och småsystem för miljonbelopp som gjorde strecklistan helt crazy. ATG är – och ska vara – bekymrade. Jag ligger just nu i hårdträning inför Mästarnas mästare. Det är inspelning i september och det gäller såklart att komma dit i full form. Samtidigt tränar jag simhopp fyra dagar i veckan inför ”Kändishoppet” som visas i TV3 framöver. Vem som är travets Mästarnas mästare får ni av mig i slutet av krönikan. ATG brottas med stora omsättningstapp och inte blir det bättre av det som skedde i söndags. Ett matematiskt snille med en jättelik plånbok leker just nu med landets travspelare när det är jackpott på V75. Vid söndagens extra omgång på Bjerke sopade killen hem 32,7 miljoner kronor. Den totala sjurättspotten var 41,9 miljoner och snubben tog alltså 78 procent av den potten. Noterbart är då att det var 2 682 system med sju rätt som vardera gav 19 005 kronor. Och det här var inte första gången. Blytung spelare Givetvis hur snyggt som helst kan man tycka och jag är den förste att applådera storvinnare. Men tillvägagångssättet är ytterst spektakulärt och kan vara förödande på sikt. Det har varit tyst om Sydafrika och Tasmanien en tid. Men sedan drygt ett år tillbaka har en blytung spelare med konto registrerat i Finland gäckat såväl ATG som spelarkåren på V75. Strecklistan går bananas Den manlige spelaren kliver in i gamet vid vissa jackpottomgångar på V75 och lägger då ut en ”bombmatta” med flera hundratusen småsystem och enkelrader och spelar endast V7. Han gör ett gigantiskt stort reducerat system som han har komponerat ihop själv. Enligt min initierade källa kan han ibland spela för mer än fyra miljoner kronor på en enda V75-omgång. I söndags vid 11-tiden på förmiddagen gick strecklistan på V75 fullständigt bananas. Såväl Sebastian K. som Maharajah var båda streckade på 98 procent ett tag, samtidigt som resten av hästarna var streckade på en procent … Den hemlige mannen hade alltså gjort entré. En spelare är ytterst otrogen Det är klart att övriga spelare blir förbluffade och konfunderade när sådant här händer. Samtidigt är det fritt att spela hur man vill och har man kommit på ett smart system att vinna stort så fine. Men jag tror att det kan utgöra ett hot mot V75 på sikt och en sak ska man ha klart för sig; en spelare är ytterst otrogen och gillar han helt plötsligt inte en spelform så byter han direkt. Fråga mig som har hållit på med det här i snart 40 år. Till sist: Travets Mästarnas mästare är utan tvekan Sebastian K. och Åke Svanstedt. Hästen ser fullständigt lysande ut och är stenklar i Elitloppet. Sedan får vi se om jag är lika klar i höst. Källa: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle16770348.ab Senast redigerad av fusbar den 2013-05-14 klockan 22:31. |
|
2013-05-14, 22:35 | #2 |
Mycket intressant.. Vad säger ni andra, tycker ni detta ska fortsätta eller ska V75 stanna inom Sverige?
|
|
2013-05-15, 09:39 | #3 |
Vad är det för nya vadhållningsregler som kommit idag från ATG, till spelombud?
Läste detta på Twitter "Nya vadhållningsbestämmelser fr ATG kom på posten idag. Troligtvis sista ggn vi får höra Sydafrika, Tazmanien,Finland igen #adjöspelfabriker" ---------------------------------------------------------------------------------------- Fick svar och kopia på det, gäller från idag. Ska kika på det bums! https://twitter.com/spelpoolen/statu...014851/photo/1 -------------------------------------------------------------------- Äsch, fanns ju en egen tråd om det GLÖM! Senast redigerad av Helge den 2013-05-15 klockan 09:53. Anledning: Ny info och svar |
|
2013-05-15, 10:18 | #4 |
Jag har inga som helst problem med att folk spelar oavsett belopp eller system....rent löjligt att ha synpunkter om det.
|
|
2013-05-15, 10:42 | #5 |
|
|
2013-05-15, 10:46 | #6 |
Jag tror bara proffstyckarna tycker det är jobbigt att de inte själva vet hur de skulle kunna spela likadant, och därmed måste den här spelaren vara "Ett matematiskt snille" bara för att han är smartare än dem.
Sen kan man ganska enkelt göra den här typen av system i exempelvis "Hjälp på traven" (vet inte hur det är med andra program). ATGs regler för flerbong gör dock att man skulle behöva lämna in samma fil flera gånger, men det kanske man måste stå ut med om man ska spela för fyra miljoner... ;-) Och är det ett hemmasnickrat system så är goda kunskaper i programmering betydligt viktigare än att vara "ett matematiskt snille".
2013-05-15, 11:02 | #7 | |
Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1077Fotboll 13/14 Stats: 30 - 32 - 6 ROI: 107.28% Vinstprocent: 48.39% |
Citat:
|
|
2013-05-15, 11:20 | #8 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jäkligt luddigt
Undrar om man kommer börja utesluta oss joker spelare ?
2013-05-15, 11:49 | #9 |
Det kommer inte ske putte. Det är liksom inte normalt att lämna in hundratusentals enkelrader.
Att lira ett jokersystem för 20-30-40 tusen är nog en droppe i havet jämte mot detta som skedde i Lördags. Sen Frank. Han har rätt bra koll vad som sker i hästväg jämfört med alla oss.. |
|
2013-05-15, 12:32 | #10 | |
Citat:
men herregud!!??? är ni så oinsatta så ni inte känner till Hipposystemet!?? Jag använder det. Det skriver ut alla reducerade system på endast enkelrader. Så det är hur vanligt som helst.....och ska givetvis vara kvar. |
||
2013-05-15, 12:51 | #11 | |
Citat:
När jag skrev avtal med ATG var just frågan om ihopslagning till kuponger en av få saker de var intresserade av... Med det sagt tror jag inte det kommer vara några problem fortsättningsvis heller att lämna in tiotusentals enkelrader, gränsen går nog betydligt högre än så, åtminstone på de stora streckspelen.
2013-05-15, 12:55 | #12 | |
Citat:
|
||
2013-05-15, 12:57 | #13 |
jag har tex en gång spelat ett system med fyra kompisar på 50000 rader där allt var enkelrader. Det var vid en rejäl jackpot och vi lade 5000kr var. Får man inte ens göra det är ju hela atg och spelvärlden ett skämt 2013.
|
|
2013-05-15, 13:11 | #14 | |
Citat:
För övrigt anser jag också att man ska få spela precis vilka system man vill. Det kan ju knappast betraktas som fusk att ha en uttänkt spelstrategi och en väldigt stor plånbok. Som vanligt är det jantelagen som ställer till det här.
2013-05-15, 13:18 | #15 | |
Citat:
|
||
2013-05-15, 14:00 | #16 |
Sharpest
|
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-storspelarna/ här finns tråden för vadhållningsbestämmelserna. Ni kan föra den diskussionen där istället.
|
2013-05-17, 16:43 | #17 | |
Citat:
Varje rad i ett filinlämnat system som består av enbart enkelrader registreras som en helt egen kupong i ATG's databas. Det vill ATG undvika om det går. De skulle aldrig spela för 4 mille om inte jackpot-reglerna gjorde det lönsamt. Utan jackpotar inga robotspelare. Ganska enkelt. |
||
|