Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-08, 18:37   #1

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

V75 eller Stryktips?

Är det värt att spela V75 på lördag, då en eventuell jackpott, hamnar i Norge på söndag?

Anser inte jag i alla fall, då man inte har varken tid eller lust, att leta reda på information om dem "norska kamelerna". Särskilt inte om man har dagen innan.

Jag tänker i alla fall inte låta mig luras av ATG jävla påhitt. Anser det vara bedrägligt att göra på det viset.

Sedan kommer V75 att spelas på Åby på torsdagen och så är det som vanligt V75 på lördag igen. Vem orkar gräva ner sig i startlistorna 4 ggr på en vecka?

Föredrar nog hellre att sätta pengarna på stryktipset i 2 veckor än att offra en jävla massa dötid på att studera startlistor med "norska kameler".
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 01:03   #2

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Har själv ej tänk så, Har bara tänkt på procenten..
Nu är det 30 år sedan jag tänkte på procenten senast..

Då fanns ej v75, Utan då vart det v65 och skulle lämnas in på Posten innan kl:18 på Fredagen..

Ska vi återgå till procenten, Så var det bättre att spela på hästar jämfört med Tipset, Som beskattas hårdare..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 01:09   #3

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

# Snittgurka, En eventuell Jackpott håller sig inom riket, Så är det sagt..
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 01:29   #4

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 21886
Standard

Väldigt svår fråga!
Största problemet med v-75 är att spelarna har full koll på spelet(även norska kusar).
All statistik och dylikt är sönderanalyserat och det finns inte en uppvärmning som går spelarna förbi.
På stryktipset går det alltid hitta matcher som är överspelare (oddset 2.00, streckad 65%).
Spelmässigt ska man endast vara med vid Jackpot eller när det är extrapengar i potten.
ggrrgg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-09, 18:11   #5

Blandade smågodis.

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
# Snittgurka, En eventuell Jackpott håller sig inom riket, Så är det sagt..
Hej Trinity!
Jag ringde ATG och frågade om en eventuell jackpott uppstår på Solänget, förs jackpotten över till söndagens V75-omgång på Bjerke?

Hon svarade ja, på frågan!
Gammal 2013-05-11, 17:14   #6

Blandade smågodis.

Standard

Känns bra att man tog rätt beslut att inte spela V75 på Solänget. Det blir dubbla jackpotts imorgon på V75 med "norska kameler" till start. Vem orkar bry sig att ens titta på startlistorna till morgondagens V75. Hoppas nu bara att ingen får 7 rätt i morgon så potten förs över till Åby på torsdag. Då blir det än roligare med Kungapokal och allt.

ATG.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2013-05-11 klockan 17:29.
Gammal 2013-05-11, 18:12   #7

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Känns bra att man tog rätt beslut att inte spela V75 på Solänget. Det blir dubbla jackpotts imorgon på V75 med "norska kameler" till start. Vem orkar bry sig att ens titta på startlistorna till morgondagens V75. Hoppas nu bara att ingen får 7 rätt i morgon så potten förs över till Åby på torsdag. Då blir det än roligare med Kungapokal och allt.

ATG.

Så du skiter i alla "gratispengarna" i morgon...? Spela en Harry, istället...

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 18:42   #8

Blandade smågodis.

Exclamation

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Så du skiter i alla "gratispengarna" i morgon...? Spela en Harry, istället...

Struntar i det. Försöker spela disciplinerat. Hoppas att det är fler som gör och ger ATG något annat att tänka på än, att lura spelare på deras satsade kronor, genom att förlägga V75 på andra dagar och i andra länder.
Gammal 2013-05-11, 18:51   #9

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Struntar i det. Försöker spela disciplinerat. Hoppas att det är fler som gör och ger ATG något annat att tänka på än, att lura spelare på deras satsade kronor, genom att förlägga V75 på andra dagar och i andra länder.
Det enda seriösa är ju egentligen att bara spela när det är jackpot.... men trav är för kul för att orka göra så tyvärr.... och sen har man väl lite mer gambling i sig än gemene man.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snittgurkan (+10)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 23:37   #10

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1377
Standard

Spelas det i gemensam pool med norrmännen så att dem får vara med och dela på våra jackpotpengar?
tlk12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 00:08   #11

Blandade smågodis.

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tlk12 Visa inlägg
Spelas det i gemensam pool med norrmännen så att dem får vara med och dela på våra jackpotpengar?
Vad jag har hört tidigare så har dem fått göra det.
Tror inte att det har blivit någon ändring på det.

Det är det som gjort mig så förbannad´att ett bolag som ägs av Svenska staten "bollar" med våra pengar som dem behagar.

Jag har både mejlat och ringt ATG och varit i kontakt Lotteriinspektionen.
Dem säger att dem förstår vad jag menar, men lik förbaskat, låter dem saken bero.

Jag tycker det är egendomligt att det har varit så tyst i debatten om det här, så jag misstänker även att det råder korruption och maktmissbruk på högsta nivå.
Gammal 2013-05-12, 10:01   #12

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vad spelar det för roll?
Det är nästan 20 länder som lirar på våran v75 varje vecka
Gammal 2013-05-12, 11:49   #13

Blandade smågodis.

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Vad spelar det för roll?
Det är nästan 20 länder som lirar på våran v75 varje vecka
´
Lätt för dig att säga, som har all tid i världen att ägna dig åt att spela på trav varje dag och kanske lever på det.
Gammal 2013-05-12, 12:11   #14

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Vad jag har hört tidigare så har dem fått göra det.
Tror inte att det har blivit någon ändring på det.

Det är det som gjort mig så förbannad´att ett bolag som ägs av Svenska staten "bollar" med våra pengar som dem behagar.

Jag har både mejlat och ringt ATG och varit i kontakt Lotteriinspektionen.
Dem säger att dem förstår vad jag menar, men lik förbaskat, låter dem saken bero.

Jag tycker det är egendomligt att det har varit så tyst i debatten om det här, så jag misstänker även att det råder korruption och maktmissbruk på högsta nivå.
ATG ägs inte av staten, det är ett dotterbolag till Svensk Travsport.

Tycker det är helrätt att jackpoten går vidare, särskilt när det sportsligt är årets näst bästa omgång. Särskilt okända hästar är det inte.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 12:33   #15

Blandade smågodis.

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
ATG ägs inte av staten, det är ett dotterbolag till Svensk Travsport.

Tycker det är helrätt att jackpoten går vidare, särskilt när det sportsligt är årets näst bästa omgång. Särskilt okända hästar är det inte.
Ok, så det är på det viset med ägandet, men Staten tar ändå 35 % av totointäkterna.

Men det är ändå fel att förlägga V75, 4 ggr på 8 dagar, med tanke på dem som inte har den tiden, att ägna sig åt travet, och vill ha V75 som ett lördagsnöje och till råga på allt, sedan ska behöva bli "snuvade" på en massa jackpott-pengar, som det nu blev.

Hoppas bara på att ingen får 7 rätt idag, så det blir en enorm jackpott-summa till V75 nu på torsdag. Då kommer det att spelas som aldrig förr.

Och där står vi med långa näsor både norrmän och svenskar och får höra att en sydafrikan tog hem jackpotten.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2013-05-12 klockan 12:47.
Gammal 2013-05-12, 12:52   #16

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ok, så det är på det viset med ägandet, men Staten tar ändå 35 % av totointäkterna.

Men det är ändå fel att förlägga V75, 4 ggr på 8 dagar, med tanke på dem som inte har den tiden, att ägna sig åt travet, och vill ha V75 som ett lördagsnöje och till råga på allt, sedan ska behöva bli "snuvade" på en massa jackpott-pengar, som det nu blev.

Hoppas bara på att ingen får 7 rätt idag, så det blir en enorm jackpott-summa till V75 nu på torsdag. Då kommer det att spelas som aldrig förr.

Och där står vi med långa näsor både norrmän och svenskar och får höra att en sydafrikan tog hem jackpotten.

Det ser hyfsat enkelt ut
Blir nog många vinnare idag
Å andra sidan har man haft fel förr
Gammal 2013-05-15, 17:56   #17

Blandade smågodis.

Standard

Citat:

Jaha, då stod vi med långa näsor, de flesta av oss, då en finländare tog hem merparten av jackpotpengarna istället för, som jag trodde en sydafrikan.
Svara

td