|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-05-08, 16:43 | #46 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Tjänstefel att inte spela Fly The World till höga 4.25 på Unibet! Kom ihåg att Perssons kuse gick 1500 meter på innerspår och lucka sent. Idag kommer denne synas då den kommer få gå i andraspår, hela loppet - jag tror alltså inte denne får någon ledning - men går inte att ta ifrån den att han avslutade otroligt vasst och såg lysande ut - kör dock på att hårdheten här tar ut sin rätt...
Se även upp för Ivar Sånna!
2013-05-08, 16:50 | #47 |
Svanstedts hästar.
V86-1 2 Opportunity (Åke Svanstedt) startar för att få ett lopp i kroppen inför Diamantstoets final. Dock blev inte loppet så tufft som man befarade och från ett perfekt läge över en bra distans så har hon absolut chans att vara bland de tre främsta, säger Oskar Florhed V86-2 7 Keso (Åke Svanstedt) tränar mycket bra men läget är sådär. Han är dock oöm och tål att gå en rejäl repa så han ska kunna sluta i den främre träffen, säger Oskar Florhed. V86-6 7 Hey Honey (Åke Svanstedt) vek ner sig från spets senast och är bättre med ryggresor. Smyger med till en hygglig slant, säger Oskar Florhed. V86-7 6 Kyril Hanover (Per Lennartsson) har bra form och är snabb ut vid laddning. Dock inte beroende av tätpositionen. Smyger med? 11 You Two (Åke Svanstedt) svek sist och behöver rycka upp sig. Normalt duger han gott i nuvarande klass och ska inte räknas bort helt, säger Oskar Florhed V86-8 7 Anastacia Trot (Per Lennartsson) gav ett bra formbesked sist och går framåt med loppet. Dock har hon nog tjänat det mesta av sina pengar och får svårt vinna, säger Oskar Florhed. 9 Aroma Grim (Åke Svanstedt) har tjänat snabba pengar men har varit okörd vid segrarna. Hon är grym för klassen och är stallets nästbästa chans i omgången, säger Oskar Florhed Källa: Martin Berg/Sportbladet |
|
2013-05-08, 16:52 | #48 |
Väldigt många hästar som byter från barfota till Skor idag enligt skoinfon på atg.... ngt fel lr har jag helt missat att banan ska bli svårsprungen idag? Är ju strålande solsken i sthlm?
|
|
2013-05-08, 16:53 | #49 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
|
|
2013-05-08, 16:56 | #50 |
Borde väl ha vart blue river pipe som är struken??
EDIT: Intevjuerna verkar ju komma från VI TIppa https://www.atg.se/dynamic_files/v86.pdf Senast redigerad av loneranger den 2013-05-08 klockan 16:58. |
|
2013-05-08, 17:05 | #51 |
Blue River Pipe var deras bästa chans , intervjuerna är tagna ifrån
http://www.ebbes-travstudio.se/14441060 |
|
2013-05-08, 17:18 | #53 |
av Lars Erlandsson (2 timmar sen), 0 kommentarer (har drivit Ögat med thomas tidigare)
Solvalla V86,8 maj. Skrivet av Lars Erlandsson. Sommaren har äntligen anlänt och vi har haft drygt 20 grader de sista dagarna och björkarna exploderar utanför fönstret och har blivit gröna på ett par timmar. Ikväll är det dubbeljackpot på V86 och man beräknar att det ska finnas 13 miljoner att dela ut i åttarättspotten. Omgången ser mycket intressant ut och nu ska vi ha lite glid och räkna in de stora pengarna! Förra veckan spikade jag Formula One på V86 och han gjorde mig inte besviken när han pullade runt på 1.10,4/1640a från ledningen. Just nu när jag skriver detta får jag reda på att Formula One har tackat jag till sin inbjudan till Elitloppet! V86-1 Omgången inleds med ett sprinterlopp för den näst högsta klassen. Knapp favorit i nuläget är stoet 2 Opportunity. Hon har fått två lopp i kroppen efter sitt vinteruppehåll och kvalade senast in till finalen av Diamantstoet, som avgörs under elitloppslördagen. Hon behöver en genomkörare till i kroppen och från det här fina utgångsläget så ska hon räknas tidigt, trots att hon ställs mot hingstar. Spetsstriden tror jag står mellan 1 Peak och 4 Cayenne Käbb. Där den förstnämnde öppnade mycket raskt till spets näst senast innan han släppte ledningen. I karriärens 42 start ska Peak göra debut över sprinterdistans och lyckas BG försvara sitt innerspår så tror jag att han kör där. 4 Cayenne Käbb har fått ett par lopp i kroppen, men har haft dåligt med startpoäng och har nu inte startat på en månad varför dagsformen ändå är ett litet frågetecken. Han är annars mycket kvick bakom bilen och trivs perfekt med kvällens förutsättningar. 9 Digital Darling är en mycket kapabel och kvick märr som har vunnit sina flesta segrar från ledningen, men hon gick bra bakifrån näst senast. Nu har hon fått en startsnabb rygg och med lite klaff och lucka in på upploppet så kan det mycket väl räcka till seger. 10 Johnny B.Kemp har jag jagat och haft som chansspik i de senaste starterna, men det har blivit två andraplatser bakom Democrat och Kaka A.T. utan att jag fått någon utdelning. Hästen springer med skor och ett öppet huvudlag och jag vet inte om tränare Daniel Redén väntar med skoryck och bokpärmar till Sweden Cup under elitloppslördagen eller vad som ligger i planeringen? Men det vore patetiskt om han vinner ikväll och jag står på sidan om utan att ta betalt. Han blir chansspik på det lilla systemet, men den som har ork och mod försöker även ta betalt på ett större system. Fem streck. V86-2 Det här är ett bilstartslopp över medeldistans som håller bra kvalitet. 1 Stein Daylight är lite överraskande knapp favorit i nuläget. Han har visat jämn och bra form på slutet även om han tävlade lite under pari i V75 på Umåker senast, men det berodde på att hästen hade rest dåligt. Spår ett kan vara en fälla, men jag han öppnade mycket raskt från spår sex bakom bilen i en 1.09-öppning i V75 på Rättvik i augusti ifjol och han kan lägga iväg från start. Han gick med lättare balans i sin senaste start och det blir samma igen. 8 Feast Your Eyes har hittat nya växlar efter sitt vinteruppehåll och har sett kanonfin ut! Senast hade han en omöjlig uppgift i femtepar utvändigt varvet kvar, men spurtade som ett skållat troll till slut och hade noterat 1.10,5 sista varvet om han inte hade galopperat bort andraplatsen kort innan mål bakom Indigious. Han är kvick bakom bilen och trots ett knepigt åttondespår så tror jag på ett offensivt upplägg. 10 Long Night såg fin ut i årsdebuten efter ett halvårs frånvaro senast. Han har gått framåt en hel del med det loppet och nu är det annonserat med barfota runt om. 4 Jaguar Ruda var klart uppåt barfota runt om senast och är loppets riktiga dammsugare. Fyra streck. V86-3 Vårfavoriten för de treåriga hästarna ska göra upp om 200 000 kr i förstapris. 6 Boys Going In gjorde ett härligt intryck när han spurtade ner allt motstånd över upploppet i sin senaste start på Solvalla och samtidigt blev en tidig publikfavorit hos många. Klockan stannade på 1.10,5 sista 600 och visst var det imponerande även om det kanske såg lite bättre ut från sidan. Hästen har tagit det loppet på ett bra sätt och tränare FP andas optimism igen. Nu ska han försöka ladda lite mer från start för att försöka komma förbi tuffaste motståndaren direkt och det blir troligen skor runt om på hovarna igen. Jag har dock stor respekt för flera av motståndarna och väljer att gardera. 4 Fly The World är en undantagshäst som har gjort allt rätt så här långt och tagit sex segrare på tio framträdanden. Framförallt har hon en mycket bra vinnarskalle och vägrar att vika ner sig över upploppet. Nu sätter man på hästen ett halvstängt huvudlag för första gången för att försöka komma iväg lite kvickare den första biten och jag blir inte förvånad om hon lyckas vara före favoriten in i första sväng. 9 Ivar Sånna är en riktig tuffing som alltid går hela vägen in i mål. Bakspåret är inte så stor nackdel då han ändå är trevande den första biten när bilen släpper. Kör de på sig i täten så biter hans tunga speed bra över upploppet. 1 Dollar Boko är också en häst jag gillar och som jag tror har potential att bjuda favoriten på en match. Det är svårbedömt om han kan försvara sitt innerspår, men med lite klaff så kan det räcka till seger och jag streckar. V86-4 Femton hästar till start uppdelat på två distanser står på menyn. 11 Blue River Pipe är knapp favorit i nuläget. Det här är en finfin typ som senast tog en enkel spetsseger i sin första start i Åke Svanstedts regi och han gjorde det med luft under vingarna. Näst senast stannade klockan på raska 1.11 sista 800 och det känns som att det finns en hel del utveckling i hästen. Spår två i voltstart är ett litet frågetecken, men det ska nog gå bra då det är springband med anlopp. Det känns som att det här är kvällens ”snackis” och mångas singelstreck, men jag väljer att gardera. 5 Chivas Boko har bara gjort fyra starter i sin karriär så här långt, men han har visat upp bra kvaliteter. I de båda senaste loppen har han noterat 1.13 sista varvet med 1.11 sista 500 och då är det inte så lätt att ta in så många meter om man sitter i kön. Han klarade av ett fjärdespår i volten näst senast och utan strul så kommer han iväg i rätt gångart från start. Draget i loppet är 2 Baltimore Hawk, som har visat bra kapacitet i sina tre starter på svensk mark. Vid segern så spurtade han ner Timo Nurmos snackhäst Alfaz Del Pi på ett snyggt sätt och senast var han inte långt efter Chivas Boko i mål. Tre streck. V86-5 Vårfavoriten för tre åriga ston med 100 000 kr i förstapris. Favoriten 2 Integrated har höjt sig ett snäpp på barfotabalans i de senaste starterna och gjort det riktigt bra. Hon öppnade bättre bakom bilen än vanligt senast och det blir nog ett så offensivt upplägg som möjligt för att försöka svara ut det tuffaste motbudet, men jag tror att hon får problem med det och rekommenderar singelstreck på 8 Donna Del Sole. Det här är en finfin travare som det stinker klass om och som jag tror kommer att utvecklas till en av de bättre i kullen när vi summerar året. Till kvällens start ska hon lättas i frambalansen vilket låter intressant och att Juha Siirtonen förstärker i sulkyn är också ett plus. Kommer ekipaget till ledningen tror jag loppet är slut, men hon kan även vinna andra vägar och jag spikar! V86-6 Ett mycket ihåligt och lågklassigt stolopp står på menyn och här tror jag man hittar omgångens bästa singelstreck. Det är tredjehandsfavoriten 12 Bear With Me, streckad på 27 procent i nuläget, som har dragit till sig min uppmärksamhet. Hon har svarat för några riktigt starka insatser under april månad, som jag tror räcker och blir över för att segra i det här loppet. Senast pressade hon sig till ledningen 700 kvar och fick visserligen ge sig mot stallkamraten Rose Hill Dream till slut, men får ändå överbetyg för sin insats. Favoriten 11 Meadow Match håller bra form, men är osäker i voltstart och kan få problem att komma iväg från sitt femtespår i starten varför jag väljer att singelstrecka 12 Bear With Me! V86-7 Det här är ett sprinterlopp som startas med bil. Klar favorit är 2 Ninepoints Charlie som kuskförstärks med Björn Goop i vagnen. Hästen har mött betydligt tuffare motstånd än detta på slutet och går ner i klass en hel del. I de två senaste starterna har han gått för drivning till slut från rygg på ledaren och senast orkade han inte hänga på David Sisu och Panne De Moteur till slut, vilket inte var så konstigt. Kommer ekipaget till ledningen utan att det kostar för mycket så kan det bli spets runt om, men jag väljer att helgardera loppet och streckar alla tolv startande hästar. V86-8 Omgången avrundas med ett stolopp som håller bra kvalitet. 9 Aroma Grim har imponerat vid sina två senaste vinster och blir en av omgångens största streckfavoriter. Vi båda segrarna har segerreceptet varit rygg på ledaren och ett rappt upplopp. Man ska tänka på att hästen har tjänat snabba pengar och hela 300 000 kr på två starter! Nu är läget lite annorlunda och vi får bra rens i kuponghögen om favoriten bränner. 4 Peignoir tog en snygg spetsseger senast och är klar för finalen av Diamantstoet under elitloppshelgen. Hon har fått två lopp i kroppen och vi kan nog förvänta oss än ännu bättre prestation ikväll och hon är min förstahäst i loppet. 12 Cobol Queen har formen helt på topp och står på tur för en seger, men utgångsläget är inte det bästa och det måste stämma till fullo med positionerna om det ska räcka ända fram till seger. 1 Evita Brodda noterade 1.12 sista varvet senast och har nu fått ett intressant utgångsläge som borgar för en bra position i den främre träffen. 2 Unison Sund är vass på speed och senast flög hon lågt över upploppet när klockan stannade på 1.12,5 trots en del dryga spår sista varet. Fem streck. (Omgången ser intressant ut och systemet kostar 3 600 kr att lämna in, men spikar man också Chansspiken 10 Johnny B.Kemp i V86-1 så sjunker kostnaden till 720 kr.) Spikförslag: (V86-6) 12 Bear With Me, (V86-5) 8 Donna Del Sole Chansspik: (V86-1) 10 Johnny B.Kemp Dragen: (V86-4) 2 Baltimore Hawk, (V86-7) 3 Jullex Dante Skrällen: (V86-2) 4 Jaguar Ruda Nu kör vi! //Erland Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5) |
|
2013-05-08, 17:23 | #54 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2013-05-08 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 31 V8 - endast vinst vid 8 rätt Avd Ordinarie hästar 1 2, 4, 7, 10 2 8 Feast Your Eyes* 3 1, 4, 6, 9 4 2, 4, 5 5 8 Donna del Sole 6 1, 3, 7, 9, 11, 12, 14, 15 7 2 Ninepoints Charlie 8 1, 4, 9, 12 Vadet gäller startnummer 1 536 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 384,00 kr Kvittonummer: 6D0E XXXX XXXX 0805
2013-05-08, 17:24 | #55 |
Såhär provar jag idag! Feast Your Eyes roligast, tror bara den vinner. Oddshöjande spår och rad(går väl ca 13.6 senast mot indigoius(hade varit stoor favorit om han startat här) från sista köplats, Jorma lite het till slut och överforcerade). Startsnabb är han och övriga känns mkt tröga ut så spåret spelar mindre roll, kan mkt väl bli spets tom. Tror dock också han har vettig chans från dödens. Spelat vinnare till 4.25! Övriga spikar känns som spets och slut på fältens respektive bästa häst.
1) A) 4,10 B) 2,9,8,1,6 C) 7 2) 8 3) 6 4) A) 2,5 B) 6 C) 1,4 5) 2 6) A) 12 B) 15,14,11,9,1,6 C) 7,8,3 7) A) 12,3 B) 2,6 8) A) 4,9 B) 10,12,1,2 C) 3,6 Minst 3 A, Max 1 C |
|
2013-05-08, 17:36 | #56 |
V86-1 4, 7, 8
V86-2 6, 8 V86-3 4 V86-4 2, 7, 10, 13, 15 V86-5 3, 4, 8, 9 V86-6 9, 12, 14 V86-7 2, 7 V86-8 9 |
|
2013-05-08, 17:39 | #57 | |
Citat:
|
||
2013-05-08, 17:42 | #58 |
Så här bidde de'
Registrerat spel Datum: Onsdag 2013-05-08 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 31 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 4, 7, 10 2 3, 8 3 4, 6, 7 4 2 Baltimore Hawk* 5 7, 9 6 12 Bear with Me 7 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 8 1, 9, 10, 12 Vadet gäller startnummer 1 920 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 480,00 kr |
|
2013-05-08, 17:57 | #59 |
Intressant att Boys going in och Fly the world är jämnstreckade än! (iofs är boys going in större favvis på insatsfördelningen, men ändå)
Jag hade trott på en fördelning på kanske 75 % på BGI och 20 % på FTW.... Nu lutar de ju snarare åt spik på Boys going in, speciellt då den ska kunna komma till spets här och 4an är relativt seg ut, och får garantidödens..... |
|
2013-05-08, 18:16 | #60 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Vet inte om det varit uppe, men Peignoir går barfota runt om ikväll
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1) |
|