Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-04, 15:48   #1

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Uppsnack: Elitloppet 2013

Nä, nu är det dags att börja spekulera...

Hittade en sida med odds från olika spelbolag:
http://www.braodds.com/elitloppet#.UYUOXLXxq3A

Efter snabbkollen tycker jag nog Friction och Shaq Is Back, till 35 resp 40 ggr, är intressanta. Formula One till 9.50 skulle jag oxå kunna tänka mig. Oracle är inte ens med i listan, men det lär väl ändra sig...

Men som så ofta, i ett tidigt läge, så vet man inte vilka som startar, startspår, etc, så förutsättningarna förändras. Så även spelidéer.

Kör hårt, lads!!
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 15:53   #2

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Formula one har redan vunnit 9.50 en ren bjudning!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 16:29   #3

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 800
Standard

I onsdags förmiddag stod Formula One i 50 ggr som vinnare och 10 ggr på plats 1-4. Jag var nära att spela med tanke på hur nöjd Reijo lät på förhand men avstod, något jag såklart ångrar.
10 ggr på Formula One hade varit en bjudning nu om Reijo deklarerat att han vill starta. Nu låter han väldigt tveksam och vill prata med hästens ägare. Som Reijo själv sa så finns det andra fina lopp att köra och han vill gärna ha en frisk häst som kan tävla ett tag framöver. Sett till den tidigare skadehistoriken är det resonemanget förståerligt.
Jag tycker inte att de 10 ggr som Unibet erbjuder i dagsläget är någon bjudning med tanke på att det absolut inte är givet om hästen startar. Tycker snarare att det lutar åt ett nej. Visst skulle det vara roligt för Elitloppet om han tackar ja och visst är han då en av de hetaste segerkandidaterna men med tanke på att man inte får tillbaka insatsen om hästen man spelat på ej kommer till start bör man ta detta i beaktande.

Shaq Is Back finns till 50 ggr men då hade jag föredragit 9,00 på plats 1-4.
Kunde Classic Grand Cru ta sig till final och sen spurta till sig en tredjeplats efter att ha körts på innerspår så... Blir dock pass för min del tillsvidare.

Ska jag nämnda något odds som känns lockande väljer jag 25 ggr på Arch Madness som inatt slutade trea på 1.09,4 efter att ha snabbstartat och gått i fjärde/femtespår första sväng och sedan pressat sig till ledningen. Hästen höll bra med tanke på detta. Dock är det samma sak här, osäkert om han startar men det känns ändå som mer sannolikt än för Formula One.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 16:30   #4

Fyrans avatar

Sharp$: 160
Standard

Det är ju alltid intressant med förtidsspelen. Kommer ihåg när en kompis hade 2 lax på Jag de Bellouet till 17 ggr... Nu var ju hästen dopad men det kom ju ett halvår senare och spelbolagen tar ju inte tillbaka hans vinst.

Å andra sidan, man kan ju lira en häst som inte ens får plats i loppet. Det är väl därför man får lite konstiga odds på en del. Själv spelade jag alla "smulor" från övriga spel på E.V. Cane ett år, blev skadad på våren...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-04, 18:49   #5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

E.V. Cane hade jag också, vilket jävla monster det var........

Arch Madness kommer. Han är ju för fan klar för OGP om inte Fyrand bjuder in den kan ju hoppa i Bällstaån direkt
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 18:30   #6

fiddes avatar

Sharp$: 1423
Standard

Arch Madness klar för elitloppet idag.

30/7 ggr på Betsson. Skynda fynda platsoddset är mkt bra.

Gick fint förra året med platsliret och att hästen kommer top 3 är god om skapligt spår i försöket.

Startsnabb häst som kan springa fort.

Rekommenderar platsliret till det smaskiga oddset

Good Luck !
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 20:19   #7

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 511
Standard

Sebastian K vinner Elitloppet. Svenska hästar är bäst i hela världen. Framförallt på hemmaplan. Maharadja mkt bra senast. Men loppet blev kört i halsen på honom! SK i dödens, och hårt tempo. Nu ett halvt varv kortare. Då får Maharadja positionsproblem. Amerikanarna kommer med bra tider men vinner sällan Elitlopp. Fransmännen kör bort sig. Övriga tror jag inte heller räcker till. 4,5 är inte så högt odds idag, men är det säkert efter försöken!
pinkfloyd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 21:32   #8

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pinkfloyd Visa inlägg
Sebastian K vinner Elitloppet. Svenska hästar är bäst i hela världen. Framförallt på hemmaplan. Maharadja mkt bra senast. Men loppet blev kört i halsen på honom! SK i dödens, och hårt tempo. Nu ett halvt varv kortare. Då får Maharadja positionsproblem. Amerikanarna kommer med bra tider men vinner sällan Elitlopp. Fransmännen kör bort sig. Övriga tror jag inte heller räcker till. 4,5 är inte så högt odds idag, men är det säkert efter försöken!

Timoko överlägsen i år! Start till mål i både försök och final... Om inte bakspår i försök, såklart...

Kom i håg var du/ni såg detta "först"!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 21:56   #9

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Timoko överlägsen i år! Start till mål i både försök och final... Om inte bakspår i försök, såklart...

Kom i håg var du/ni såg detta "först"!

Bakspår är riskfritt då 8 hästar startar....
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-05, 22:02   #10

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Bakspår är riskfritt då 8 hästar startar....

Hehe, ville se hur lång tid det tog innan någon reagerade - du var först...

Gammal 2013-05-05, 22:30   #11

Standard

Visst, svårt att få bakspår i Elitloppet. Men fransk kusk och bakspår är ungefär samma förutsättning.....
Gammal 2013-05-05, 22:32   #12

the_mirages avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fidde Visa inlägg
Arch Madness klar för elitloppet idag.

30/7 ggr på Betsson. Skynda fynda platsoddset är mkt bra.

Gick fint förra året med platsliret och att hästen kommer top 3 är god om skapligt spår i försöket.

Startsnabb häst som kan springa fort.

Rekommenderar platsliret till det smaskiga oddset

Good Luck !
Helt klart två bra odds imo. Men det känns tveksamt om Betsson tar mer än växelpengar i insats på sin elitloppsmarknad?

Citat:
Om inte 4,50 på Sebastian K. duger i detta nu så kan du ju knappast spela till det oddset heller.
Även om Maharajah fick ett passande lopp sist så kan du ju inte blunda för att insatsen var extremt bra. Dessutom har hästen sett bra ut på ett annorlunda sätt i sina två senaste starter med en förbättrad teknik. I Olympiatravet avslutade han sista 1600 på 1.09,5. Så värst långsam ut är han inte heller längre även om han inte är med i någon spetskörning. Tror med andra ord att han kan hävda sig riktigt bra i Elitloppet. Tredje ytter och tempo på tillställningen - då kan det räcka långt med en vass avslutning.
Gammal 2013-05-05, 22:36   #13

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Visst, svårt att få bakspår i Elitloppet. Men fransk kusk och bakspår är ungefär samma förutsättning.....
Nja, normalt håller jag med dig, men en Timoko med ett spår mellan 2 och 6 är garantispets då han kör sig ditt vem som än sitter i ledningen... Möjligtvis även från spår längre ut - Timoko körs nästan alltid offensivt och till ledningen - tål alla upplägg!

Det är klart!

Senast redigerad av Pilkast den 2013-05-05 klockan 22:38.
Gammal 2013-05-06, 09:04   #14
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Att Timoko kommer sätta färg på Elitloppet är helt klart, som du skriver körs alltid offensivt. Har dock mycket svårt se den vinna en final, ytterst tveksam till att den håller ihop 2 heat samma dag.

Min vinnare i dagsläget är Formula One, såvida den tackar JA, vilket jag hoppas. Är väl visserligen lite samma här, pallar den 2 heat samma dag, när den var hos Stig H vet jag att han inte ville plocka ut den i elitloppet just av dedn anledningen. Jaja, tackar Reijo JA så förmodar jag att han har bäst koll på den biten.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 09:11   #15

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Du slipper fransk kusk
Han har diskat sig själv och sätter upp verbeeck
Gammal 2013-05-06, 15:39   #16

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 784
Standard

Timoko
http://www.youtube.com/watch?v=1fI3i5Dc984

Åsnan Örjan körde Save the Quick gick bra in i mål, testar den på OGP
http://www.bjerke.no/Aktuelt/2013/Ma...and-Prix-2013/
barkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 16:29   #17

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Att Timoko kommer sätta färg på Elitloppet är helt klart, som du skriver körs alltid offensivt. Har dock mycket svårt se den vinna en final, ytterst tveksam till att den håller ihop 2 heat samma dag.

Min vinnare i dagsläget är Formula One, såvida den tackar JA, vilket jag hoppas. Är väl visserligen lite samma här, pallar den 2 heat samma dag, när den var hos Stig H vet jag att han inte ville plocka ut den i elitloppet just av dedn anledningen. Jaja, tackar Reijo JA så förmodar jag att han har bäst koll på den biten.

Ja, det är intressanta spekulationer - jag tror inte Reijo vågar ta ut FO i Elitloppet - Jag tror helt enkelt att han inte vill göra bort sig, som nybliven egen tränare och manager för hästarna, med att ta ut en pålle som kanske sedan går sönder och aldrig mer kommer tillbaks.

Hans tränarrörelse skulle lida enormt på att en massa folk i efterhand går ut och säger att "vad var det vi sade - han pallade inte två lopp på en dag, särskilt inte erkänt tuffa Elitloppet! Hur faan kunde du chansa, Reijo?".

Särskilt då om Stig H. är en av belackarna, som har haft och gjort med hästen och, som du säger, vägrade ta ut hästen av ovan nämnda skäl...

Nej, det blir ingen Formula One i Elitloppet - möjligtvis nästa år om han visar sig hålla ihop och dels tjänat ihop x-antal miljoner till ägarna. Första året blir en för stor prestigeförlust om han chansar och det skiter sig - andra året okey (om hästen tjänat x-antal mille)... Det finns så många andra storlopp att tjäna pluring i!

Timoko är ett monster och pallar lätt två lopp på en dag.

Det är vad jag tror!

Senast redigerad av Pilkast den 2013-05-06 klockan 16:35.
Gammal 2013-05-06, 16:36   #18

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag tror inte reijo vill starta efter lång skadefrånvaro, men ägaren bestämmer
Gammal 2013-05-06, 17:33   #19

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Skulle bli mycket förvånad om Formula One kommer ut i Elitloppet, av precis de anledningar som Pilkast skriver här uppe. Varför liksom, så många miljonlopp som han kan kriga om i sommar.

Tror och hoppas också att Arch Madness vinner i år. Ser ingen som är tillräckligt bra i år. I fjol va CC övermänskligt grym hela året (Spekulationer om vad han hade i sig låter jag andra göra, säger bara Souloy.....)

Nåja, fick 25 ggr på AM på Unibet vilket jag tycker är ganska bra.

Lite tragiskt att man ska försöka få Malin L att starta Sanity, snacka om att knäcka hästen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), Pilkast (+1)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 18:42   #20
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Jag är inte lika säker på att ni har rätt, Formula One är hans reklamhäst, tänk OM Reijo skulle vinna elitloppet när han precis startat sin rörelse, vilket uppsving. & som hästen såg ut sist, mer muskulös än tidigare, Reijo kanske fått ordning på kusen så han klarar 2 heat utan problem. Jaja, den som lever får se, jag hoppas innerligt på start för då seglar han upp som en av de stora favoriterna.
Gammal 2013-05-06, 18:44   #21
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ja, det är intressanta spekulationer - jag tror inte Reijo vågar ta ut FO i Elitloppet - Jag tror helt enkelt att han inte vill göra bort sig, som nybliven egen tränare och manager för hästarna, med att ta ut en pålle som kanske sedan går sönder och aldrig mer kommer tillbaks.

Hans tränarrörelse skulle lida enormt på att en massa folk i efterhand går ut och säger att "vad var det vi sade - han pallade inte två lopp på en dag, särskilt inte erkänt tuffa Elitloppet! Hur faan kunde du chansa, Reijo?".

Särskilt då om Stig H. är en av belackarna, som har haft och gjort med hästen och, som du säger, vägrade ta ut hästen av ovan nämnda skäl...

Nej, det blir ingen Formula One i Elitloppet - möjligtvis nästa år om han visar sig hålla ihop och dels tjänat ihop x-antal miljoner till ägarna. Första året blir en för stor prestigeförlust om han chansar och det skiter sig - andra året okey (om hästen tjänat x-antal mille)... Det finns så många andra storlopp att tjäna pluring i!

Timoko är ett monster och pallar lätt två lopp på en dag.

Det är vad jag tror!

Vad jag mena gällande Timoko & 2 heat samma dag var inte orkesmässigt, den tvivlar jag inte på, var mer fräschören att hålla ihop aktionen under 2 heat för en sån rusare jag syfta på.
Gammal 2013-05-06, 19:14   #22

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Jag vet en som hade lax på Mack lobell när han vann elitloppet första gången.. han skulle ej komma då han skulle betäcka ist. Tyvärr hade han problem med bra spermier så han stod i 30 gånger på SSP(England). Kompisen läste en notis om spermierna i aftonbladet och klev in direkt. Ja han gav väl 1,50 på banan haha.... skapligt lir.
Pilkast (+1)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 21:49   #23

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag tycker de italienska hästarna Nesta Effe och Mack Grace SM är rätt bortglömda. 20 resp 30ggr degen just nu.

Commander Crowe står i 10ggr just nu, när han vunnit OGP på Söndag från uselt spår torde han knappast ge mer än 3-4ggr.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 00:32   #24

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tycker de italienska hästarna Nesta Effe och Mack Grace SM är rätt bortglömda. 20 resp 30ggr degen just nu.

Commander Crowe står i 10ggr just nu, när han vunnit OGP på Söndag från uselt spår torde han knappast ge mer än 3-4ggr.
Har för mig han gav runt fem ggr degen förra året
Tror på sju ggr efter Oslo
Han behöver bara göra ett bra lopp för att bli inbjuden
Gammal 2013-05-07, 08:16   #25

fiddes avatar

Standard

Håller med om Commander Crewe där har tydligen gått ett kanonjobb nere i frankrike efter flygincidenten då han blev sparkad.

Var ju kusligt bra förra året och lekte även hem elitloppet.
Den blir hiskeligt farlig.

Men hoppas själv på Arch Madness då man fick igenom lite deg till 30 / 7 ggr på Betsson. Elitloppstemperaturen stiger
Gammal 2013-05-07, 18:26   #26

the_mirages avatar

Standard

Jag tycker inte att Commander Crowe är intressant i dagsläget då risken för flopp känns överhängande. Hästen är nu 10 år och bäst före-datumet har troligtvis gått ut. Jag har väldigt svårt att se hur hästen ska vara lika bra som i fjol vilket jag tror krävs för att vinna i år. Ett år äldre och mycket strul på vårkanten skapar frågetecken. Rent spontant tycker jag att konkurrensen i toppen har hårdnat sett till i förra året. Sebastian K. har höjt sig i Åkes regi, Maharajah har hittat tillbaka, Brad du Veluwe vet väl ingen hur bra den egentligen är osv. Lägg till Timoko som körs av Veerbeck och en om möjligt startande Formula One.
Oslo Grand Prix lär ge många svar, inte minst vad gäller Commander Crowe. Även om hästen imponerar så har jag väldigt svårt att se den gå ner till 3-4 gånger. Så överlägsen är han knappast. 10 ggr i dagsläget lockar inte mig det minsta med tanke på förutsättningarna. Jag har dock gärna fel då det vore en sportslig höjdpunkt och bra för Elitloppet om han deltar med full form.
whalz (+1)
Gammal 2013-05-08, 12:50   #27

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Formula One klar! Fan vad trevligt!

Betsson ligger i nuläget kvar på 11.5 i vinnarodds vilket känns som ett kul spel.. Unibet har tex sänkt till 5 gånger.. Skynda fynda?
Pilkast (+1)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-08, 13:36   #28

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Härligt Reijo!! Formula One klar!

Vinner inte men en härlig krydda till anrättningen!
Pilkast (+1)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-08, 15:05   #29

the_mirages avatar

Standard

Grymt roligt och Elitloppet ser ut att kunna bli riktigt bra i år. De 11,50 som Betsson erbjuder tycker jag är alldeles för högt. Synd att de inte tar några insatser dock.
Någon med bra koll på Take My Picture?
Gammal 2013-05-11, 09:38   #30

fiddes avatar

Standard

Perkele! Arch madness har fått korsförlamning och stryks från
Oslo grand prix. Undrar om det blir start i elitloppet nu?
Gammal 2013-05-12, 11:35   #31

Standard

Har Hultman gått ut med att Maharadja inte skall starta i Elitloppet? Unibet har höjt oddset till 8 ggr från 5,50!? Nån som vet?
Gammal 2013-05-12, 14:20   #32

the_mirages avatar

Standard

Jag undrar samma sak. Oddset var ju nere i 4,75 för 48 timmar sen.
Gammal 2013-05-12, 19:29   #33

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Dagen gav en massa besked på hästar som inte skall vara med. Quarcio du Chene hade väl ingen räknat med i Elitloppet, och efter dagens insats vet jag inte om han duger ens i Färjestads snabblopp.

Raja Mirchi hoppade igen, men visade med en spurt att formen ändå finns det. Men Elitloppet känns väl lite väl långt bort?

Commander Crowe klarade inte det där upplägget alls, och känns som väldigt långt ifrån något Elitlopp.

Classic Grand Cru gjorde inte heller någon gedigen insats, och det känns lite långsökt me Elitloppet på grundval av det här loppet.

Juliano Rags visade inte särskilt mycket.

Edward Ale var bra, men loppet blev inte mycket. Tveksamt om man vill ut i Elitloppet med den hästen.

Joke Face har inte alls form, och O´Grady letar även den.

BWL Champion har väl inte i ett Elitlopp att göra heller.

Maharajah kommer nog däremot, och efter gårdagens insats så tror jag att Panne de Moteur också är klar.

Onsdagens lopp på Solvalla är något av sista chansen, och Fyrand behöver hitta formhästar. Han har ingen lätt uppgift...
putte64 (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 19:48   #34

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Jag undrar samma sak. Oddset var ju nere i 4,75 för 48 timmar sen.
Vad har han att göra på kort?
Hultman kanske är kåt på Elitloppet men hästen ska inte starta på kort
Gammal 2013-05-12, 21:39   #35

the_mirages avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Även om kort distans inte är den bästa melodin för Maharajah så har han väl alla möjligheter att placera sig långt fram om det blir bra tempo på loppet sett till de snabba avslutningar han levererat på slutet.
Sen har ju inte distansen i sig ett dyft att göra med att oddset nästan fördubblades på kort tid.
Gammal 2013-05-13, 02:21   #36

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Rent generellt så underskattas lite seg/starka hästar i kortlopp. Ofta brukar dom klara distansen rätt bra men är ju såklart mer i behov av rätt scenario för att ha en chans. Skulle vilja se en klassisk Melander-styrning av Örjan i Elitloppet. Tidigt till dödens och sätt in klockan på en låg 1,09 tid. Tror helt klart hästen klarar av det. Inte många som kommer hänga med då. Tror man medvetet sparade lite på honom idag. När det blev som det blev ville man inte offra honom i onödan. Blev en okej 3e plats och förmodligen rätt mycket sparade krafter kvar i mål.

För övrigt gjorde Raja Mirchi ett helt okej lopp och tycker han ska få en elitloppsinbjudan. Hoppas Lutfi låter någon annan köra så kanske den kan vara en outsider.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 07:45   #37
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Självklart ska Maharajah starta i Elitloppet, att säga ngt annat är bara nonsens. Sen om Hultman vill är en annan sak, men det hoppas jag verkligen. Precis som nämns körs Elitloppet alltid i hög fart, Maharajah kommer få sin chans sista varvet, tro mej.

Sen är Maharajah så mycket mer än bara "häst", här snackar vi kelgris, reklamhäst osv, han ökar statusen & intresset ngt kopiöst i ett Elitlopp.

Kort & gott, HAN SKA MED !
Gammal 2013-05-13, 08:54   #38

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Självklart ska Maharajah starta i Elitloppet, att säga ngt annat är bara nonsens. Sen om Hultman vill är en annan sak, men det hoppas jag verkligen. Precis som nämns körs Elitloppet alltid i hög fart, Maharajah kommer få sin chans sista varvet, tro mej.

Sen är Maharajah så mycket mer än bara "häst", här snackar vi kelgris, reklamhäst osv, han ökar statusen & intresset ngt kopiöst i ett Elitlopp.

Kort & gott, HAN SKA MED !
Det vore roligt, men han lyckades inte ens ta sig till dödens i 13,5 tempo i Oslo
Alla vet vad han kan en bra dag men någon sprinter lär han aldrig bli
Gammal 2013-05-13, 09:05   #39
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Det vore roligt, men han lyckades inte ens ta sig till dödens i 13,5 tempo i Oslo
Alla vet vad han kan en bra dag men någon sprinter lär han aldrig bli
Lyckades & lyckades, anledning till detta var ju att Commander Crowe valde att svara & ville fram till dödens, självklart visste Örjan att han då skulle bli hängande resten av loppet i 3e-spår, vilket kanske inte är den ultimata uppladdningen inför elitloppet. Därför valde han ist att backa, helt korrekt enligt mej.

Maharajah avslutning var sedan av bästa märke, knappast ngt fel med formen iaf
Gammal 2013-05-13, 09:12   #40

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Lyckades & lyckades, anledning till detta var ju att Commander Crowe valde att svara & ville fram till dödens, självklart visste Örjan att han då skulle bli hängande resten av loppet i 3e-spår, vilket kanske inte är den ultimata uppladdningen inför elitloppet. Därför valde han ist att backa, helt korrekt enligt mej.

Maharajah avslutning var sedan av bästa märke, knappast ngt fel med formen iaf
Läser man Örjans förklaring tycker han som du
Jag tycker dock att han såg seg ut när Örjan vred på
Avslutningen är ju femstjärig
Gammal 2013-05-13, 09:31   #41
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Läser man Örjans förklaring tycker han som du
Jag tycker dock att han såg seg ut när Örjan vred på
Avslutningen är ju femstjärig
Örjan laddar oftast inte för att komma fram till dödens snabbt, han vill glida fram. Nu blev det fel eftersom Commander svara & också vill fram.
Gammal 2013-05-14, 09:29   #42

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Hultman har tackat JA- Maharajah klar!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-14, 10:52   #43

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Kretsen kring Edward Ale har tackat nej till Elitloppet. Fick en inbjudan igår.
Gammal 2013-05-14, 11:38   #44

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Kretsen kring Edward Ale har tackat nej till Elitloppet. Fick en inbjudan igår.

Gött med Maharaja och smart utav kretsen kring Edward Ale. Vänta en säsong, det räcker inte med en par lopp mot bra motstånd - du måste härda hästen mot yppersta eliten för att ha något i ett i Elitlopp att göra. Annars är risken väldigt mycket större att du skadar hästen både kroppsligt men framförallt psykiskt...

Edward Ale såg inte som bäst ut senast heller, tycker jag... Tros Svanen hade vunnit utan galoppen, även om detta är svårt att veta och något vi aldrig kommer att få veta, tyvärr!

Gammal 2013-05-14, 14:17   #45

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Jag tycker det finns ett klart värde i att spela Maharahja som vinnare av elitloppet till 7 gånger på unibet! Orkar inte skriva allt för mkt men här kommer de stora anledningarna:
- Anser att det är bästa hästen.
- Många av de övriga favoriterna känns beroende av "rätt" spår. Ser marre som den enda som kan vinna loppet från samtliga spår och possotioner. formula one tex tror jag kan vara värst emot om den får ledningen men krävs då spår invändigt om bl.a. Sebastian. Nämnde Sebastian tror jag Marre kan mata ner utvändigt. Sebasitan har aldrig varit bäst i ledningen och hästen had flera gånger visar dålig skalle där(dock bättre hos Åke men inte kan väl hästens skalle ändrats helt med en ny tränare..).
- Hoppas och tror på ett ganska lugnt lopp av Örjan i försöket om det blir tempo på det. Kan gå riktigt snabbt tillslut och behöver som sagt inte bra spår nödvändigtvis i finalen, där är det sedan att köra som CC kördes flera gånger förra året, full fart hela vägen, så tror jag ingen orkar stå emot!
- tycker fältet känns tunnt bakom seb, brad och formula och samtliga av dessa behöver som sagt "bra" lopp för att vinna(ledning eller smygare på tex seb)
- Marre borde vara favorit så därför ser jag klart värde i oddset och spelar rätt hårt själv...

Senast redigerad av donkyklonk den 2013-05-14 klockan 14:19.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td