Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-29, 12:53   #46

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Men du går endast på din linje och är blind för andras logiska och relevanta argument.
Det är DET vi reagerar på. Inte dina åsikter i sig så mycket.
För egen del reagerar jag mer på OP:s "åsikter", men det beror väl på min låga IQ ("Låg IQ hör väl spelet till") ,
vad "folk som uppenbarligen gått i särskolan" och majoriteten "härinne" ("det märks tydligt att de flesta här inte gillar SPORTEN och CHARMEN med TRAVET utan bara gillar att spela en 500 från socbidraget varje vecka") reagerar på har jag ingen aning om .

EDIT: självklart tillhör jag majoriteten, annat vore ju ren lögn och konstigt, men kan dessvärre inte tala för andra.

Senast redigerad av clarund den 2013-04-29 klockan 12:58.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 13:28   #47
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
För egen del reagerar jag mer på OP:s "åsikter", men det beror väl på min låga IQ ("Låg IQ hör väl spelet till") ,
vad "folk som uppenbarligen gått i särskolan" och majoriteten "härinne" ("det märks tydligt att de flesta här inte gillar SPORTEN och CHARMEN med TRAVET utan bara gillar att spela en 500 från socbidraget varje vecka") reagerar på har jag ingen aning om .

EDIT: självklart tillhör jag majoriteten, annat vore ju ren lögn och konstigt, men kan dessvärre inte tala för andra.
Är väl dessa som lägger pengar i potten annars uppstår inget värde för ett antal högIQ-vinnare på stallbacken att skörda och öka ATGs omsättning/branchens välmående ytterligare.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+11), Pilkast (+1)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 14:58   #48

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Vi kanske behöver hålla isär en del saker, för det är mycket som vrids och vänds i tråden.

1: Spelare ogillar verkligen diverse uppgörelser på banan där kuskar kör bort sina chanser bara för att man vill jäklas med någon annan. Den som kör som en galning utan att ha täckning för det skrämmer bort spelare i längden. Det spelare vill ha är optimalt körda hästar som körs för att vinna. Det är mycket sällan en häst i dödens som får drivning redan 500 kvar vinner, så det vill man inte heller se. För att ta V75-1 i lördags som exempel. Panne de Moteur kördes för att vinna, och tog ned ledaren genom en mycket bra prestation. Men David Sisu och Johnny Takter sparade på sitt krut och vann därför. Spelarna är nöjda, för alla har kört för seger.

2: Att antalet amatörtränare minskat är ett stort problem, och troligen är det en stor anledning till att det spelas mindre också. Amatörtränare är som regel ambassadörer för sporten som tog med familj, vänner och släkt till travbanan, höll i V75-bolaget etc. Anledningen till att amatörtränarna minskat är i mångt och mycket kostnadsskäl, men också den kraftiga urbaniseringen spelar roll. Stadsbor är vanligen inte amatörtränare.

3: De spelare som blir bäst är som regel de som förstår sporten och att det är levande hästar man spelar på. De tränare och kuskar som blir bäst är som regel de som förmår utnyttja hästens kapacitet bäst. Träna på rätt sätt, matcha rätt och köra rätt. Även om en blind höna hittar ett och annat korn ibland så hittar den som ser betydligt flera.

4: Personligen tycker jag att många hästägare är alldeles för fästa vid några få stortränare. Det finns en enorm skicklighet hos många andra än det dussinet stora stall som i regel finns i rampljuset. Många som köper en bra unghäst skulle vinna på att sätta den i träning hos en mindre tränare där deras häst är en av 3-4st tvååringar istället för en av 25 eller ännu fler. Min åsikt är att en del mindre tränare behöver bli duktigare på att sedan tävla med hästarna också. De glömmer bort att det finns bra pengar som unghäst att tjäna, och att sikta på vad den kommer springa in som åttaåring i snabbloppen är det få ägare som har tid att vänta på. Tyvärr finns den här mentaliteten med att vänta och spara på lite för många händer, enligt mig.
Som svar på nummer 4.

Ja du har helt rätt men jag tycker ändå du är på lite fel spår. Problematiken är inte att små proffstränare/amatör tränare inte vill "tävla" med sina bra hästar. Det är klart de vill det att vinna lopp för dem är ju absolut enda sättet att synas. Sen att många oftast försöker få hästarna att hålla är ju inte synonymt med småtränare Stig H går ju i bräschen för det bl.a

Nej problemet enligt mig är att de stora får alla bra hästarna. Nurmos,hultman osv har ju inga problem att köpa alla fina hästar på auktionerna för 100k-1mille på stam och extriör. Folk vill inte sätta dem hos mindre tränare längre som du sa och då får de inget bra material att bygga på och många lägger av osv osv. Priset på hästar sjunker eftersom mindre och mindre ägare vill satsa och mindre uppfödare lägger av osv medans nurmos tar alla de finaste hästarna från boko stables år efter år.

Tror det är väldigt få amatörtränare som ens har en medelmåttig nurmos häst i stallet, SÅ stora är skillnaderna idag. Klart de vill tävla med de få de har samtidigt som de av uppenbar anledning inte vill skada eller köra slut sin oftast enda bra häst.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 21:38   #49
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Som svar på nummer 4.

Ja du har helt rätt men jag tycker ändå du är på lite fel spår. Problematiken är inte att små proffstränare/amatör tränare inte vill "tävla" med sina bra hästar. Det är klart de vill det att vinna lopp för dem är ju absolut enda sättet att synas. Sen att många oftast försöker få hästarna att hålla är ju inte synonymt med småtränare Stig H går ju i bräschen för det bl.a

Nej problemet enligt mig är att de stora får alla bra hästarna. Nurmos,hultman osv har ju inga problem att köpa alla fina hästar på auktionerna för 100k-1mille på stam och extriör. Folk vill inte sätta dem hos mindre tränare längre som du sa och då får de inget bra material att bygga på och många lägger av osv osv. Priset på hästar sjunker eftersom mindre och mindre ägare vill satsa och mindre uppfödare lägger av osv medans nurmos tar alla de finaste hästarna från boko stables år efter år.

Tror det är väldigt få amatörtränare som ens har en medelmåttig nurmos häst i stallet, SÅ stora är skillnaderna idag. Klart de vill tävla med de få de har samtidigt som de av uppenbar anledning inte vill skada eller köra slut sin oftast enda bra häst.

Anledningen är ju att de som köpt en häst har även kalkylerat att det kostar att ha hästen igång. Är man 5-10 som delar på en är kostnaden inte så mycket mer för att ha den hos Åke eller hos Björn Röcklinger. Sedan så har man sett så många bortkörda hästar genom åren som beror på kuskinsatsen. Ska din häst ha en framtid på tävlingsbanan så måste den köras av en duktig kusk. Chansen att få sin häst körd av någon av de stora om du har den hos en amatörtränare är liten och därför utvecklas den inte lika fort.
De större tränarna har även bättre sandbanor och mer investerat i träning. De har inga problem att handla in exempelvis stora mänger halm och bara sprida ut (som visserligen speglas på din dyra månadskostnad). De har veterinärer anställda under sig etc. En mindre tränare har inte det. Så vill du att din häst ska utvecklas optimalt så måste du söka dig till de större, så är det bara.

Att hästar körs sönder som unghästar är också något som man kan se borta i USA där ska de inbringa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Sällan de har tålamod med hästarna och låta dom växa i sin takt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-29, 21:55   #50

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Anledningen är ju att de som köpt en häst har även kalkylerat att det kostar att ha hästen igång. Är man 5-10 som delar på en är kostnaden inte så mycket mer för att ha den hos Åke eller hos Björn Röcklinger. Sedan så har man sett så många bortkörda hästar genom åren som beror på kuskinsatsen. Ska din häst ha en framtid på tävlingsbanan så måste den köras av en duktig kusk. Chansen att få sin häst körd av någon av de stora om du har den hos en amatörtränare är liten och därför utvecklas den inte lika fort.
De större tränarna har även bättre sandbanor och mer investerat i träning. De har inga problem att handla in exempelvis stora mänger halm och bara sprida ut (som visserligen speglas på din dyra månadskostnad). De har veterinärer anställda under sig etc. En mindre tränare har inte det. Så vill du att din häst ska utvecklas optimalt så måste du söka dig till de större, så är det bara.

Att hästar körs sönder som unghästar är också något som man kan se borta i USA där ska de inbringa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Sällan de har tålamod med hästarna och låta dom växa i sin takt.
Ja men det är ju det jag säger hela tiden..detta är lika stort problem för kuskarna som kommer nerifrån. Mindre tränare försvinner och mindre kuskar får inga uppsittningar. Allt centraliseras och det är en fruktansvärd tråkig väg som travet går just nu
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td