|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-24, 14:59 | #31 | |
Citat:
|
||
2013-04-24, 15:01 | #32 |
Traveling Man mot Uranium
DD 4 - 14 Gött med en dd till 9gg tackar Senast redigerad av capone den 2013-04-25 klockan 07:52. |
|
2013-04-24, 15:05 | #33 | |
Citat:
Men när det gäller Digital Ink så funderar man ju samtidigt på om han pallar distansen? första över 2640 meter. Och som en nästan 90%are med många faktorer som är frågande väljer jag att dubbla med Quick Razz som är ruskigt på gång och är en riktigt fin häst i grunden. Janne lät ju väldigt nöjd om man säger så... Rensar bort 95%. Senast redigerad av Klanke den 2013-04-24 klockan 15:11. |
||
2013-04-24, 15:11 | #34 |
när det är 8 lopp så finns det oftast spelvärde i att få 8 rätt oavsett om några av vinnarna är storisar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+30) |
|
2013-04-24, 15:16 | #35 | |
Citat:
|
||
2013-04-24, 15:22 | #36 | |
Citat:
Mycket möjligt att kollektivet har rätt men många faktorer talar emot. Att få 8 rätt är inte lätt. Jag har fixat det 2 gånger i år med hjälp av en nagel (foto) Små marginaler som ofta avgör det stora hela. Så oavsett favorit eller inte så faller kollektivet lika tungt varje vecka.. Hittar man då de rätta raderna blir man ofta rikligt belönad. För några år sedan spikade jag en 23%are och en 8%are och satte 7an med råg och näppe. 1,1miljoner kr så även om jag vann så var detta tack vare 60% tur. Att vinna är inte enbart skicklighet i många fall är det också tur med positioner och att det klaffar, att få den där fina ryggen och inte en trött rygg... Man måste våga gå på de man tror på, börjar man lyssna för mycket på andra då är man illa ute. Lycka till... |
||
2013-04-24, 15:36 | #37 | |
Citat:
|
||
2013-04-24, 15:39 | #38 |
Skitsnack.
2013-04-24, 15:52 | #39 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det är inte alla som förstår spelteori, men alla bör lära sig det
2013-04-24, 16:05 | #40 |
Laxen har faktiskt ett rätt i det han skriver. Det är bättre att spika emot en storfavorit än att gardera den.
|
|
2013-04-24, 16:09 | #41 |
Det va ett rätt hårt avslag av Stig H på Amazing. Blir alltså att plocka bort.
|
|
2013-04-24, 16:17 | #42 |
1. 6 res 5
2. 2,6,8,9,12,15 3. 1 4. 5,10,12 5. 1,3,5 6. 11,15 7. 4 8. 2,4,9,12,14 135 kr 7 rätt 400:- + gött Senast redigerad av capone den 2013-04-25 klockan 07:54. |
|
2013-04-24, 16:38 | #43 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Pine cool utmanade digital ink rejält senast när hon hoppade strax innan mål.
Jag tror hon vinner idag i stället.
2013-04-24, 16:45 | #44 |
Nurmos om sina
Lopp 4, 2640A 10 ODD FELLOW - Jorma Kontio Är ny i vår träning och gör här första starten för oss. Han har varit här i en dryg månad och har tränat på rejält hemma på gården och i onsdags var han inne på Solvalla för ett test. Jag körde då 1.17 över 2100 meter med honom men jag var lite besviken på att han var så trög. Det är en jättefin och trevlig häst att köra men han har varit lite småtrög och lat i jobben och det var han även inne på Solvalla. Han orkar annars bra som han ska göra och vi provar att starta nu så får vi se om han tänder till. Vi provar att köra barfota runt om direkt och så har han tydligen inte gått på länge. Jag lägger även på honom mitt eget huvudlag och hoppas att det ska få honom mer på bettet. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Timos eget huvudlag, ett tre fjärdedels helstängt huvudlag Lopp 5, 2140 1 HELIOS FUTURA - Jorma Kontio Är en mycket trög häst som gjorde ett klart godkänt lopp senast även om det var i lite seg stil. Gången innan galopperade han i ledningen in mot upploppet och det är svårt att säga om det var segern som försvann där. Hästen har tränat kontinuerligt efter förra starten men behöver några riktiga genomkörare i sig innan han når toppformen. Jag körde honom precis i jobb idag, måndag, och det känns att hästen är klart på gång. Läget passar perfekt och han kan öppna rätt så snabbt. Kanske att han skulle ha behövt ett lopp till i kroppen för att det skulle ha varit hundraprocentigt men jag hoppas och tror på en bra insats ändå. Troligen så rycker vi också alla skor den här gången och kör barfota, samt lägger på mitt eget huvudlag på honom för första gången. Balans: Eventuellt barfota runt om Huvudlag: Timos huvudlag, ett tre fjärdedels helstängt huvudlag Lopp 6, 1640A 1 NEXT BROLINE - Jorma Kontio Är mycket, mycket fint i ordning. Han har gjort bra lopp varje gång på slutet och senast satt han bland de sista men avslutade jättebra som trea på en fin tid. Gången innan blev han het och pullade hårt över lång distans. Nu är förutsättningarna helt perfekta. Hästen är snabb ut och den korta distansen passar bra. Ifrån innerspåret är det inte omöjligt att det kan vara spets och slut. Jag är i alla fall optimist och tror på bra chans. Hästen känns mycket fin i träningen och kommer att vinna många lopp framöver. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Timos eget huvudlag, ett tre fjärdedels helstängt huvudlag Lopp 7, 2140 5 CADDIE GEISHA - Björn Goop Fick gå lite för tidigt senast och fick gå först i tredjespår sista 700 meterna och räckte inte. Hon mötte hingstar och det var i ett tuffare gäng än tidigare och det blev för tufft att gå ensam ute i tredjespår utan rygg. Hästen är annars fortsatt fint i ordning och har varit målfotoslagen några gånger tidigare och gjort bra lopp utan att ha vunnit. Nu är det återigen ett stolopp och med rätt resa kan hon vara långt framme. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Timos eget huvudlag, ett tre fjärdedels helstängt huvudlag Lopp 7, 2160 10 ASKENS VALENCIA - Jorma Kontio Utvecklades väldigt mycket i fjol som fyraåring och hade en kanonsäsong, även om hon exempelvis hade lite otur i ett par storlopp då hon var sjuk i Stochampionatet och krockade med startbilsvingen och galopperade i derbystoet. Men hon kvalade in till många stora finaler och visade vilken bra häst hon är. Nu har hon mestadels styrketränat i vinter och det har inte varit några konstigheter. Hon var även inne på Solvalla förra veckan och gick 1.17 över 2100 meter och kändes bra då. Överhuvudtaget så har hästen tränat mycket bra i vinter och känts stark hela tiden. Jag körde henne precis i ett jobb idag, måndag, och då var hon visserligen lite småtrög men det var ingen fara. Hon känns så pass bra annars att hon kommer att göra ett bra lopp direkt och hon måste räknas på en gång. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 9, 2160 12 BLUE STAR COSMIC - Jorma Kontio Blev trött senast men han har ett mekaniskt fel i halsen och det hoppade lite fel då när han blev hetsig. Han var annars mycket bra i de tidigare starterna då han gick bra tider och hästen är fint i ordning. Han har tränat bra efter förra loppet och fungerar bara halsen på honom nu kommer han att prestera bra. Men det gäller att hästen håller sig lugn och precis som det brukar vara med halshästar så är de bättre bakifrån. Balans: Barfota fram Huvudlag: Öppet huvudlag med murphy Lopp 10, 2140A 10 POMONA WIBB - Jorma Kontio Är mycket fint i ordning och går bra varje gång men har haft otur i loppen och med startspåren. Nu fick hon återigen bakspår och hon är ingen häst som bara går ut i spåren och rundar dem men hon hänger med i alla tempon och med rätt resa har hon alltid en pollett kvar till slut. Hästen har gått bra tider varje gång och nu även passerat miljonen i insprungna pengar. Nu möter hon återigen tufft motstånd men man ska inte glömma henne helt om hon får rätt resa. Det har varit lite tal om att hon ska gå till avel men samtidigt har hon känts så fantastiskt fin varje gång att hon har fått tävla på. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 11, 2140 4 MISS GOLIGHTLY - Jorma Kontio Blev tempotorsk senast då ledaren fick bestämma i lugnt tempo över sprinterdistans. Hon avslutade 1.10 sista 500 meterna i tredjespår och gick med full fart in i mål. Hästen är mycket fint i ordning och jag körde henne i ett jobb idag, måndag, och det kändes att hon håller fortsatt toppform. Det här är en lugn och förnuftig märr som jag normalt sett tror klarar fjärdespåret då hon är travsäker. Jag tycker att hon är en av de som borde räknas med chans här. Balans: Barfota fram Huvudlag: Timos eget huvudlag, ett tre fjärdedels helstängt huvudlag Källa: timonurmos.com |
|
2013-04-24, 17:08 | #45 |
Tycker nästan allting talar för 1 Next kronos idag.
De 2 värsta emot startar från spår 8 och 12, bör vara chanslösa därifrån, särskilt då 8an tränat 1,23 som bäst läste jag. Övriga motbud är 2 och 6, 2an är beroende av perfekt lopp och väldigt ojämn, + att den är överstreckad på kusken, 6an gör årsdebut och behövde lopp i kroppen dessutom fel distans. 1 next kronos har däremot en kusk i superform, stall i bra form, perfekt läge och startsnabb. 52% i nuläget är en bjudning anser iaf jag... Omgångens överlägset bästa spik sett till strecken. Andra streckvärda spikar är väl: 11 Pine cool som många redan nämnt till 37%, överlägsen kapacitet i detta gänget, ingen galopp = vinst. 4 Travelling man som visade full form senast, körs till spets, och där de 2 värsta motbuden 5 och 6 båda gör årsdebut och behöver lopp i Kroppen, samt 9 och 10 står med bakspår (9an dessutom segstartad i år och ej full form på långa vägar). Helt ok spik till 53% DOCK, har ju v86 ofta haft en tendens att inleda väldigt favoritbetonat, typ 250 kr efter 5 lopp och sen smäller det till i dem 3 sista avdelningarna, gång efter gång! Kanske inte fel att gardera upp de 3 sista stenhårt och inleda med 3 st spikar? Vi får se väl se =) |
|
|