|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-27, 01:05 | #46 |
avd1. antingen tror man att loppet blir serverat för Panne de moteur o spikar, men On track piraten vill köra i ledningen och vrf ge bort loppet? det kommer bli hård körning, 3 on track piraten har sett fin ut i guld. Kan dessa två bli trötta när de kör mot varandra? nja knappt, men nu i de första starterna på året känns det lite osäkert, någon får smyga med och spurta förbi i sådana fall, vore kul om de kunde rycka skorna på 2 Nelle Käck för första gången..kanske inte har fötter för det vad vet jag. Annars 9 labero broline går fint om den står på benen. Jag kommer iaf kolla värmningar och är inställd på att ta minst 3 streck i detta lopp.
avd2. som någon annan skrev, kolla 5 stepping memory, kommit före prawns o on track piraten på just denna distans..!!!:O de är inte själva så uppåt på hästen men den har gått nått lopp nu och formen borde vara på g, kanske ingen spik men klart första häst..18%. Scoot to score är väldigt fin och om den går iväg hyffsat så tror jag den kan få ta över efter ett tag och mkt väl vinna. 57% är ju helt ok på den också. många som tar bort den? lr finns de som är helt inne på poobong..inte jag..fast det blir kanske ett 3e streck på den för örjan brukar måtta in nosen på linjen från bakspår bara det blivit lite körning där framme..samtidigt vem ska dra fram poobong? den kan inte vinna om den får gå själv i 3e.. avd3. jasper lane till spets släpper till up date hoss som släpper till francais du gull som trycks på av oracle...a inte vinner rakas från 4e invändigt iaf..nu gör den väl de; iceland har sett så himla tjock ut men den kom trots allt 4a i guld senast o e ju en rätt bra häst..haha. johnny takter spår 10 gillar det ju mer jag tänker på det. 6 o 10 bra lås om man inte tar alla förutom 1,2 o 7. avd4. Halsta lotus vann med 5 längder senast, den fick vinna o mår säkert gött av det. 4 junior såg tydligen trög ut i debuten, går säkert starkt nu. men jag tror att lotus sitter i spets efter ett tag och jag tror inte junior tar lotus bakifrån...tolka inte det där fel. någon på forumet som skrev att stallet själva tror på mest på lotus. den står i 60% nu o jag tycker det känns som en sund spik då det inte verkar vara så många motbud i detta kallblodslopp. avd5. Pink Elephant gick 14.1 på distansen för mer än ett år sedan, finns ingen annan som har rutin och styrka som denna i loppet. jag är inte helt såld på hästen men det känns som en bra spik när man kollar o så sitter örjan bakom vilket gör det ännu lättare att spika. jag tror att ulf ohlsson per lennartsson o jahhny takter är förnufftiga o släpper den rosa elefanten förbi för att inte själva komma sist, visst dem 3 kanske kör sinsemellan för ryggen på örjan. avd6. bara för att 5 stein daylight spurtade fint 6 längder bakom indigious så tror jag inte den är så på g, den har gått lite knackigt i år, visst kanske är bästa hästen men känns inte som den klaraste i omgången. den har flera invändigt som tror på segerchans. 5 stein kanske blir släppt o vinner lätt som jag förklarat att hallsta o pink gör men kan inte tänka så hela tiden...nu blir det körning igen...(jo kom på nu att det "hetta" till lite i vass lr kass där erik verkade tro lite på 2 tambur o tyckte 5 stein var "kass" medans per programledaren tyckte 5 stein var helt klar o klasser bättre än de andra) det kanske sitter i bakhuvudet på erik imorn o drf blir det hård match. 12 northern spy intressantast på bakspår, den vann från spår 11 senast, bra chans om de blir trötta där framme, northern kan mkt väl få draghjälp också tror jag. avd7. 64% på ou glide? knas. den kanske ska med som 4e häst. oolong hamnar 3e invändigt? tufft att vinna därifrån men örjan kör. han smyger in på innerplan o rundar korvkiosken (finns ingen kiosk där men ändå) innan han hittar andra ytter och maler ner dem andra på det långa upploppet..troligt?nja lite kanske.. annars 9 ed you efter lopp i kroppen, att den är vass på distansen vet vi iaf. ska robert bergh få vinna något där uppe imorn så är det med 8 ted blågul, en nos bakom francais du gull i dens årsdebut på 12,9. lyxstreck 11 o 12, jag har ingen feeling för att de får det serverat men man har ju fel ibland, 11 o 12 på kort e tufft men är bra hästar med låg streckprocent. okej en ranking i sista blir 9,1,8,2,11,12 |
|
2013-04-27, 08:07 | #47 |
Mitt Lilla kör ett joker också
1. Panne De Moteur 2. 2,4,5,6,11 3. Francais Du Gull 4. 4,7 5. 3,4,6,10 6. Stein Daylight 7. 1,2,4,5,8,9 120:- |
|
2013-04-27, 08:13 | #48 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Alla tar fem hästar i guld
Ingen rens alls på femte rankade Melander vill ha med sina i Elitloppet och med bara en månad kvar lär det vara vässat Oracle har skitläge så det får bli spik på iceland Går det så går det, finns inga pengar i att gardera det loppet
2013-04-27, 08:18 | #49 |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Örjan verkar vara inne på att elephanten vinner
Han brukar ha koll
2013-04-27, 08:38 | #50 |
jag bygger mitt system runt Erik Adielsson (såg hans toppprestationer live på Bergsåker i torsdags) och en rosa elefant. Alltid schaas på witasp så favoritskapet i 6:e är skönt att skåda. skrällen kommer i sista loppet: Ted Blågul som åter är bortglömd.
|
|
2013-04-27, 08:46 | #51 |
Witasp har en bra häst men jag lirar aldrig honom någon annanstans än i dalarna och Gävle
Mycket "otur" har han
2013-04-27, 09:05 | #52 | |
Citat:
|
||
2013-04-27, 09:24 | #53 |
Jag förstår faktiskt inte hur Ted kan bli bortglömt nästan varje gång fast han har vunnit två och kommit 2a 3 gånger bara detta året:P
|
|
2013-04-27, 09:52 | #54 |
Big Bill Bac får bli dagens drag. Kanske bäst från spets men med Dream trotter i spets och elefanten tryckandes i dödens så tycker jag att den känns lite intressant.
|
|
2013-04-27, 10:23 | #55 |
Baserat på vad ni alla skriver (tack!) så lägger jag följande spel:
Registrerat spel Datum: 2013-04-27 Bana: Umeå Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 8 2 4, 5, 7 3 5, 6, 12 4 4, 7 5 6 Pink Elephant 6 1, 5 7 2, 3 Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr Kvittonummer: CF0E XXXX XXXX 0841 |
|
2013-04-27, 10:58 | #56 |
Idag är det V7 som gäller och flerkupong som det ser ut på förhand. Luktar jackpott lååååååååånga vägar
Svårare än så är det inte |
|
2013-04-27, 11:14 | #57 |
Då var vi uppe i norr och Umeå. Förra veckans v75a var vi ytterst nära men som sagt nära skjuter ingen hare, men såsen är god :-D
Jag har hittat två riktigt bra spikar som har jättechans att vinna och väljer att spika. Jag kör dessutom med 1-4 A hästar, vi har nämligen chans på 4 stycken sjuor. avd1. Panne De moteur har fått ett taskigt läge men eftersom det är så få i loppet bör spåret spela mindre roll. Hästen var ruggigt bra i sin årsdebut på en långsam bana minst 1-2 sekunder sämre skick pga tjällossning, vann det loppet med gott om krafter kvar. Det sägs dessutom att hästen eventuellt ska startas i Elitloppet, Stefan börjar få i ordning på hästarna och med toppform och självsäkerhet tror jag ekipaget bara vinner. Öppet bakom. Vill man gardera vill jag gärna lyfta fram Labero Broline som har hoppat bort mycket pengar i sin karriär, såg förbättrad ut näst senast. Hästen har pulviserat hästar som Orion Kronos, Prawns, Opitergium då kanske ni kan förstå hans kaliber. 2% är fel men man kanske kan lira tvilling dessa emellan det bör ju ge fina pengar iallfall.. avd2. Öppet och troligen behövs många streck. Jag kör utgång på Poobong som inte alls var bra senast men har vilat sedan dess och tränar starkt inför detta, hamnar man inte i maskin bör det vara goda möjligheter att runda fältet. Fin form och formstark. (kommer från formstall) bakom kan man nämna: Sugar R.s som ser allt bättre ut och travar bättre, kommer man till bör man ha hyffsad chans om nu inte Poobong bara är för bra. avd3. Min ide heter Francis Du gull som har varit fantastiskt fin på slutet, jag funderar bara i hur Erik tänker eftersom han inte är lika offensiv som de andra mer rutinerade cashdriverna, kör han i spets är det god segerchans, släpper han är han i princip rökt om inte luckan kommer i tid men jag vill ju se honom i ledningen. Våga vinn Lindegren!! Haraldhinio var väldigt bra senast som 3a, hästen är kapabel och börjar hitta toppformen, kan vara lite loj och seg men man skulle ändra lite i balansen för att få honom lite mer fokuserad. Kommer han till biter hans vassa speed bra på upploppet. Up date hoss vann tämligen säkert senast men å andra sidan fick han det kört ihalsen så det kanske såg bättre ut än vad det egentligen var? Fint läge och en av de som känns tidigast till segern. Iceland är en rysligt kapabel kille som bl.a vunnit Elitloppet hästen börjar hitta formen efter några lopp i kroppen nu vankas det barfota runt om, helstängt huvudlag samt jänkarvagn, vid tufft tempo biter hans vassa speed bra på upploppet. Given! avd4. Lomar är kvick ur groparna och tar ledningen intialt, Jan Olov var väldigt nöjd med hur Hallsta Lotus kändes i sista jobbet och tycker att hästen har bättre form än Faksen Jr och skulle Hallsta Lotus tar ledningen från Lomar och vara lika fin som senast men fin spänst och klipp i steget då bör chanserna vara väldigt bra. Kan vara ett spik alt. Dock får inte Hallsta vara dålig för Lomar har slagit honom tidigare och med lucka i tid kan hästen speeda det har vi ju sätt tidigare. Faksen Jr har ju slåt av favoriten regelrätt 3 gånger på raken nu men om man litar till orden som Jan olov säger (som brukar uttala sig korrekt om sina chanser) så bör Hallsta vara före, jag vill gärna varna för Stamping som har hysterisk form och får Örjan upp i sulkyn och med tanke på att Faksen jr inte såg som bäst ut senast (kanske sliten?) och hallsta har tappat vinnargnistan eller? så tycker jag Stamping kan vara ett roligt drag! avd5. Här är en av omgångens bästa spikar närmligen Pink Elefant som är väldigt kvick i starten och bör ha goda chanser att ta ledningen sedan måste han väl vara sjuk för att förlora detta? motbudet är pelles Trotter men hästen har svikit på slutet och kanske håller att tappa form? Runt om för Pink Elefant.... avd6. Stein Daylight blir tung favorit dock vill jag tillägga att Leif W inte har någon form i stallet och att han ska vinna med denne trots dödens med svag form köper jag dessvärre inte. Här går jag emot favoriten och tippar på skräll. Min "ide" är Dellvann som har vunnit enkelt i 2 raka segrar efter sitt uppehåll, i årsdebuten dundrade han till spets och bara lämnade sina kamrater till en relativ enkel seger, senast spurtade han vasst i spåren och vann tämligen säkert och med sparat, får smyga med igen men blir det lite tempo så växlar han ner dem igen på målrakan. Spelvärd på 14%. Face Fact är en rysare att se upp med hästen är i fin författning för dagen, senast hakade man fast i kön (tappade lite) men fick upp farten sista 600 och gick starkt över mål, bra fart och utan strul bör man sluta där framme om det räcker till seger får vi se men streckvärd. Norhtem Spy är också i fint skick men han startade för en vecka sedan och kanske är det så att loppet sitter i om inte bör han också kunna vara där framme. Sandra Svensson ska ladda allt som går med sin springare så tufft tempo är på beställninen eftersom nr 1 och 5 också gärna vill dit, Sandra "lovade" att köra allt som går för ledninen, hästen gör sina bästa lopp där, räkna med 1.08 första 5. (kan ju aldrig hålla!!) Energy sign har gått väldigt bra på slutet och nu funderar man på att rycka alla skorna och prova "ufo" vagn. intressant som 6%are. avd7 O.U Glide har varit väldigt bra på slutet och som jag läser loppet sitter nr 4 i spets för att sedan släppa till nr 2. Toppchans om lika fin som senast. Nr 4 so here im har vunnit 3 av 8 starter han kört i spets men troligen bäst när han får smyga med, längesedan han hade så fint läge som nu. Oolong kan hamna i säcken om inte är han med och strider eftersom han sällan vill förlora. Ed You är en fin springare som sitter fint på det direkt och har man tagit förra loppet rätt bör det vara chans men det ska till mycket om han ska slå O.U Glide från spets. Jag låser iallfall men kör utgång på nr 2. Bolags systemet. avd1. 8 Panne De moteur (9-3) avd2. A 11 Poobong B 1-2-4-6-7-12 avd3. A 6 Francis du gull B 3-5-10 avd4. 2-4-6-7 (8) avd5. 6 Pink Elefant (1-3) avd6. A 9 delvann B 2-3-4-11-12 avd7. A 2 o.u glide B 1-4-9 Krav 1-4A God tur! |
|
2013-04-27, 12:48 | #58 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: 2013-04-27 Bana: Umeå Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1) 8 PANNE DE MOTEUR (3, 4) 2) 3, 4, 5, 7, 11 (6, 8) 3) 3 Haraldinho (6, 5) 4) 7 Hallsta Lotus (4, 6) 5) 4, 6, (3, 5) 6) 2, 3, 5, 9 (12, 1) 7) 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 (12, 11) Vadet gäller startnummer 320 rader x 1 x 0,50 kr = 160 kr |
2013-04-27, 12:54 | #59 |
|
|
2013-04-27, 12:55 | #60 | |
Citat:
|
||
|