|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-20, 10:56 | #121 | |
Citat:
|
||
2013-04-20, 10:56 | #122 |
Banned
|
Åke har ju fan inga moraliska betänkligheter alls. Helt sjukt egentligen att han stryker Matazarinen med tanke på hästägare och dylikt. Hade det varit min häst hade jag däckat Åke.
However, Nu är Rocky Winner stenklar. Dessutom ska ni få en loppanalys. När Mimmi och Luddes kört klart så blir det stilltje. Har sån jävla feeling att Åke speedkuppat sig till spets ca 1100 kvar. Jag ser det framför mig och jag har sällan fel. Rocky Winner, Spik, Men jag vill ändå poängtera att Åke är ett hån mot vår underbara travsport. |
2013-04-20, 10:59 | #123 |
Dagens System Erik kör hem ett hattrick idag !!!
1) 2,6,7,8,9 Pantholops blir Eriks första seger men har respekt 2) 1,2,4,5,8 3) 3,4 4) 2,4,11 Zätabubben hade han haft framspår så hade jag spikat. 5) 1,4,6,8 Hazelmere därför hoppas jag att han vinner med 1 utav Z/H 6) 7,9 Beatles har ruggig feeling för denna häst, kommer bli Eriks tredje vinnare 7) Obi Wan ständigt underskattad blir spik idag igen 1200 rader Lycka till !! Nu blir det jobbet. |
|
2013-04-20, 11:01 | #124 |
Jo risken är stor att det blir så. Ser ut som att han kommer få loppet precis som han vill. Är en bra spik nu men jag är redan inne på att gardera och orkar inte göra om allt
|
|
2013-04-20, 11:02 | #125 |
Så här blir facit...
1 2 5 6 8 (tar bort Tamla pga Örjan o årsdebut) 12 (bara bäst och en blivande kanon...) 1 2 5 8 (heltäckt. tar bort M som får vinna innan den tippas..sist? mest en synvilla!) 4 (SoS) 1 2 3 5 6 (heltäckt) 5 9 ( bra lås...spets om felfritt...Åkes kan vara överlägsen..men bra lås) 1 4 (mitt ATG-ombud har haft häst hos Åke L och spikar den på deras bolagssystem...) Lycka till och sluta att idiotförklara varandra här på Sharps - bara så jävla pubertalt! |
|
2013-04-20, 11:04 | #126 |
Banned
|
Idag kan vi nog förvänta oss en mkt förbättrat Nalda Nof. Blir fjärde starten hos den enligt mig oduglige Marcus Lindgren. Har verkligen underpresterat mtp det material han haft att jobba med. Hans hästar är ju oxå extremt volatila presationsmässigt.
Idag blir det barfota runt om första gången hos marcus. Tror Open kan passa den HYPERspedediga donna perfekt. Blir det inte för mkt släpp, släpp så sitter hon i rygg led eller 3 in. Då kan det bara smälla till. Stormvarning på Nalda NOF den idag pojkar. |
2013-04-20, 11:12 | #127 |
Banned
|
Börjar tro mer och mer på True Advantage. Tarzan hästar har ju fått sin dos och mjölksyra finns bara inte. Jag får bortse från att han dopar hästarna och gå på kapacitet och form. Årsdetuten var hiskeligt och skallen finns där.
Lutar åt Nalda och True A som lås. Låser nästan aldrig på 2st men jag har svårt att ta ställning |
2013-04-20, 11:16 | #128 | |
Citat:
|
||
2013-04-20, 11:24 | #129 |
Banned
|
En annan viktig sak vi inte ska glömma är att Åbys bana nu håller superskick sedan Bröderna från Halmstad tog över. Inför en storloppsdag som denna kan vi dessutom förvänta oss att banan är extra preparerad för fina tider.
Desutom har värmen kommit och det kommer bli OERHÖRT svårt för bakspåren att ta något. Som bekant går det ju nästan inte att överpaca loppen med dessa förutsättningar. Beträffande HTH spel idag så leta hästar som kommer grinda på innerspår! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
2013-04-20, 11:26 | #130 |
Vilken menar du Miljö 1 eller4 ?
|
|
2013-04-20, 11:37 | #131 |
Vilen menar du Miljo14 1 eller 4 förlåt min felskrivning förut
|
|
2013-04-20, 11:46 | #132 |
Spår 1 och 2 brukar ofta vinna på Åby. Nalda Nof (avd1), Rocket Zet (avd2) och Nonstop SaS (avd6) känns givna att ta med.
|
|
2013-04-20, 11:55 | #133 |
Dagens rad...
1) 2 6 7 8 2) 5 12 3) 1 2 3 4 5 6 7 8 4) 4 5) 1 6 6) 1 3 5 9 12 7) 4 6 11 Avd.1 2 Dont Wear PJs är i toppform och ska tydligen köras i spets!? Jag tror på bättre chans via open stretch men men... Kan vinna. 7 Tamla Celeber kan behöva ett lopp i kroppen men är den normala vinnaren. Tror den trots allt får överta av stallkamraten och då är loppet låst! I avsaknad av lopp i kroppen tar jag även med 8 True Advantage som kan sänka dom från dödens! Den lite mindre bra prestationen senast går under devisen en gång är ingen gång! Otroligt understreckad! Sistastrecket till det lite osynade kortet 6 Pantholops men jag skymtade "AA" när handen smögs sist! Avd.2 5 Figaro Sånna körs nog till spets men den här går minst lika bra i dödens! Ju hårdare tempo desto bättre! Toppform och bra förutsättningar för vinst i en final då det ofta blir hårt tempo och bästa hästen som vinner! Av den anledningen är det heltäckt med Figaro och 12 Porthos Amok som den sistnämnda finns enormt värde i till 17-18%! Om Figaro har en lite sämre dag så kommer Porthos och blåser förbi! Kommunaren 10 Nougat Ås tror jag mindre på! Säkert med där framme men vinst? Nej... Avd.3 Oj oj oj vilken final! Oerhört svårt att bena ut vem som vinner! Fina hästar i toppform, svårt att räkna ut positionerna efter 500 och så open stretch! Jag tror till och med Bagley har chans om optimalt lopp! Den enda jag inte streckar är Monster Drive! Övriga har chans! Avd.4 4 Picasso - spets och slut, hämta ut! Punkt! Avd.5 1 Aroma Grim vinner felfri! Om galoppen kommer vilket det är stor risk för vinner "nästagångaren" 6 Hazelmere som kommer fint på det! Här garderar många men jag går kort och "tjänar" streck till andra avdelningar! Avd.6 3 Havbergs Mimmi är hård som granit och var enorm från dödens sist! Får spets nu och där ska hästen slås! 9 Rocky Winner blir mångas spik och visst har den vettig chans men bakspår är bakspår och det här gänget bollar man inte med i första taget! 5 Mosaique Face var enormt tapper i nederlaget i förra starten och liknande prestation kan ge vinst! Tar även med 1 Nonstop Sas som kan överraska från OS och hur kan 12 Prada Secret bara vara streckad på 1%!?? SÅG INGEN LOPPET SIST? OM det blir överpace så är det här miljonhästen! Obegripligt men tacksamt att "ingen" nämner den här i förhandssnacket... Mer än jag då? Avd.7 Spikbud och förstahäst är 6 Obi Wan! Behöver inte göra något själv den här gången heller och glider ut och spurtar förbi som vanligt! Har dock råd med 4 Opitergium som snart är i toppform och då kan den mosa ett dylikt gäng men den måste vara på topp för att slå Obi Wan! Om det oväntade händer och det smäller så kommer det att smälla rejält och trots idel bra insatser och spurter på V75 så är 11 Capello Bob ÅTERIGEN totalt bortglömd! Precis samma tänk som med Prada Secret! Överpace så kommer den längst ut! Läge och motstånd får tydligen kollektivet att i princip stryka bort Capello ur resonemanget men återigen! LÄGET I EN FINAL ÄR BÄTTRE än om det hade varit ett försök! Det blir alltid tempo när det körs fullt ut och dåliga spår är inte lika negativt! |
|
2013-04-20, 12:14 | #134 |
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2 Dont Wear PJS 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 3 3 Roxana de Barbray* 4 2 Rocket Zet 5 5 Keeping Julia 6 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 7 1 Macho Gossip 132 rader x 1 x 0,50 kr = 66,00 kr Kvittonummer: CF40 029D XXXX 0845 Visst borde Rocky Winner ta detta nu när Global Mazerine ströks men tycker att hästar som Elit Håleryd och Non Stop Sas utöver de redan omtalade också kan vara med långt framme. Hoppas på hela havet stormar i Olympiafinalen och valde mellan Bagley och Roxana. Passgång på Aroma i starten och fipplar bort sig, att Hazelmere ska vinna bara för att den inte gjorde det sist känns mer som önsketänkande. Tror Keeping Julia har vettig chans. Avdelning 2 känns vidöppet. Dont wear PJs och Rocket Zet kan det vara dags för. Åke Lindblom optimistisk i sista. Senast redigerad av jopase den 2013-04-20 klockan 12:16. |
|
|