|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-14, 09:37 | #1 |
Uppsnack V64 Hagmyren 14/3
Dags att komma igen efter gårdagens misär på V75 (för egen del iaf). Grannbanan Hagmyren står som värd för en trevlig v64-omgång och mina snabba första tankar lyder:
Avd1: Hallsta Lotus jagar första segern i årets fjärde start, vilket är rätt ovanligt att behöva skriva. Hästen börjar dock bli till åren och åldern börjar ta ut sin rätt. Storfavorit blir han dock och jag måste bara gardera då han ser segare ut och inte visar samma skalle längre. Första utmanare tycker jag att 10 Stamping med några lopp i kroppen är, annars är 12 Månprinsen A.M. en kanon i vardande som säkert kan utmana HL redan idag, men avsaknad av lopp i kropp och spår 12 gör att han rankas trea. På förhand känns det som det räcker med dessa, Lotus i spets kan absolut rinna undan på det korta upploppet, men jag litar som sagt inte på honom som "storis". Avd2: Ett litet fält med 8 3-åringar till start och här finns en bra A-häst till joker i form av 3 Bearhawaii (19%) som ser ut om en riktig häst och jag vet att den tränar dunder. Senast på valla laddades han för hårt och hoppade, nu gör Erik inte om samma grej. Dock tror jag att den tidigt kommer till tät då Reden vill släppa med 4 Sue Zet och då är min vinnare en bra rygg för denne. Möjliga utmanare är just nämnde 4 och även 9 Kiss Pride på visat kunnande, men jag tror att 3 Bearhawaii har toppchans! Överstreckad blir Foppas 8 Amour Des Roseaux som jag ännu inte tagit till mig, uppträder knepigt och opolerat och hänger inte med fartmässigt ännu, men ser ut som en häst som blir bra på sikt, platsar dock inte på min lapp idag. Avd3:Ett 4-åringslopp för kallblodiga ston....varav många gör årsdebut. Svårt? Ja! Rådet är att kolla in värmningar om ni har möjlighet då det säkert har hänt mycket med dessa hästar i vinter och det krävs att få se dem för att kunna bedöma dem....dock måste man ju göra en första "tanke rank" och tvingas jag nämna någon så väljer jag 12 Raska Can (7%) som etta. Tycker hästen gjorde några bra lopp i fjol och är säkert väl förberedd då man åker långt för att årsdebutera, men rådet är att gardera rejält och har man möjlighet att kika på värmningar, så gör det! Avd4: Hör hittar jag dagens spik i form av 13 Gigantic River som jag trodde skulle vara större favorit (50% i skrivande stund). Hästen ar vunnit i ganska billig omgivning, men sett sådär lagom trög och stark ut. Distansen bör med andra ord passa fint och motståndet ger väl inte skrämselhicka, även om Redens 9 Regent Zet visade fart och styrka ifjol och är kastrerad så tror jag att han behöver nåt lopp i sig innan han räcker. Avd5: Här gör de bästa (3 och 10)årsdebut och är knappast på topp. Hultmans hästar brukar behöva lopp i kroppen och dessutom lär inte 10 One Too Many dödas i detta lopp efter lång vila. 3Miss Sue V spetsar men årsdebut och 2140 M låter inte bra och jag tror att hästen som visat bäst form på slutet är den som vinner och jag spikar trots bakspår och kort upplopp....hästen? 11Trustworthy Ås såklart! Hästen ser riktigt lavad ut för dagen och måste ha bra chans idag och till 16% snackar vi spelvärde!! Vann från samma läge senast dessutom. 6: Ett på pappret öppet kallblodslopp där det är lite " en eller alla" feeling. Har hittat en rolig A-häst på jokern till 15%. Hästen har fart som räcker en bit upp i klasserna, lopp i kroppen och det är dessutom årets kuskplus alla kategorier idag på min vinnare. Ni har säkert räknat ut det redan, men jag pratar givetvis om 3Alsen Loa med Ulf Ohlsson i bågen idag. Toppchans på spets och slut! En rolig DD-häst är det dessutom. Mina tankar, vad tror ni andra om dagen? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+25) |
|
2013-04-14, 11:05 | #3 |
4 Hallsta Lotus (10,12)
3 Bearhawaii (4,5) 1,2,7,9,10,11,12,13,14,15 (12,13) 4,8,11,13 (9,1) 4,7,10,11 (9) 3,4,7 (13) lycka till! Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-04-14 klockan 11:52. |
|
2013-04-14, 11:06 | #4 |
Kommer inte kunna lira idag men skulle jag spela skulle jag förmodligen spika Stamping i första och låsa på bearhawaii och Lingbo Helen i andra.
|
|
2013-04-14, 11:13 | #5 |
[QUOTE=Greenstar;244297]Dags att komma igen efter gårdagens misär på V75 (för egen del iaf). Grannbanan Hagmyren står som värd för en trevlig v64-omgång och mina snabba första tankar lyder:
Avd1: Hallsta Lotus jagar första segern i årets fjärde start, vilket är rätt ovanligt att behöva skriva. Hästen börjar dock bli till åren och åldern börjar ta ut sin rätt. Storfavorit blir han dock och jag måste bara gardera då han ser segare ut och inte visar samma skalle längre. Första utmanare tycker jag att 10 Stamping med några lopp i kroppen är, annars är 12 Månprinsen A.M. en kanon i vardande som säkert kan utmana HL redan idag, men avsaknad av lopp i kropp och spår 12 gör att han rankas trea. På förhand känns det som det räcker med dessa, Lotus i spets kan absolut rinna undan på det korta upploppet, men jag litar som sagt inte på honom som "storis". Stamping är 13 bast det här borde hallsta vinna även om formen är sådär |
|
2013-04-14, 11:23 | #6 |
Vill varna för 4 Björn Pelle i sista !
Stark häst som trivs på distansen och formen på topp. Vann sist på distansen. Vill även varna för 11 Dream Victory & 8 I Am Dynamite i 4:e avd. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-04-14 klockan 11:26. |
|
2013-04-14, 11:35 | #7 |
Hallsta Lotus har troligtvis bäst segerchans i loppet, men chansen står nog inte i paritet med insatsfördelningen. Trodde själv att han skulle komma tillbaka i gammalt slag i år men han verkar ha tröttnat på att tävla. Känns som det finns mycket frågetecken och då är det självklart att gå emot. Får många streck bara på gamla prestationer och dom är inte värda mycket idag.
|
|
2013-04-14, 11:39 | #8 |
Trustworthy Ås är första häst för mig i avd 5. Men rekommenderar alla att titta intervjuer och värmningar här. Finns en del kapabla med som har lite oviss form.
|
|
2013-04-14, 12:13 | #9 |
Månprinsen med hundra....
|
|
2013-04-14, 12:23 | #10 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
3 dje loppet.
Hur ska de med 60 tillägg ens va nära att ta in de på framvolten. Tror till och med 40 får svårt. |
2013-04-14, 12:27 | #11 |
Tror Hallsta Lotus tyvärr är slut V4 lopp vinnar han
1. 4,10,12 2. 4,9 3. 9,10,13,15 4. 13 5. 11 bästa spiken 6. 5,7,12,13,15 |
|
2013-04-14, 12:47 | #13 |
Tänk på att Munter gått framåt oerhört av loppet sist...(se min intervju med tränaren inför förra starten)
|
|
2013-04-14, 13:30 | #14 |
hallsta vinner med 20m
4 9 alla 13 alla alla |
|
|