|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-12, 18:39 | #166 |
Över till V75 på Färjestad och jag tycker inte att vi har någon toppchans på förhand men flera hästar med lite halvchanser:
+++ Rico Follo (V75-1) har gjort en start i år och gick rätt så bra då som trea. Han gick med skor och broddar vilket hästen var missgynnad av och med tanke på det var det en bra insats. Han har tränat på normalt efteråt och känts fin men vi har väntat på att det ska bli fina banor att starta på. Läget är bra och han är ganska snabb ut om han håller sig lugn. Jag tror väl inte att han vinner men han springer nog en 1.13-tid och en plats kan han nog ta. Om vi får ledningen och Jorma kommer direkt med Checco Boko så släpper jag nog för jag vill inte ha honom pressandes utvändigt. Det blir barfota runt om nu och det är en klar fördel. Beckman (V75-3) trampade sig inför en tilltänkt V75-start i Kalmar för två månader sedan och fick stå över lite. Det var inga stora saker och hästen har tränat på rätt så rejält ganska länge nu och är väl förberedd. Vi har väntat på att det skulle bli fina banor och har siktat på det här loppet en tid. Hästen känns så bra han kan göra och förutom intervallträningen i sandbanan har han även gått rundbanejobb efter 1.20 över full distans. Jag håller honom som en riktigt bra häst, fullt i klass med G.H.Nemo och Mr Picolit. Den sistnämde slog han ju också i V75-Mästaren och bara sträckte på sig över upploppet när Mr Picolit närmade sig. Men nu möter han det tuffaste motståndet hittills. Raja Mirchi är normalt huvudet högre än de andra och om Raja Mirchi är som han ska vara så borde han bara vinna det här loppet. Min häst måste rekordsänka för att ta en bra placering men det tror jag också att han kommer att göra. Hade inte Raja Mirchi varit med hade jag gett honom ett högre betyg. Han har varit snabb ut i de lägre klasserna men man ska ha klart för sig att det är stor skillnad i gulddivisionen. Rydens Indigoblue (V75-4) hade varit ifrån och stått över inför senaste starten och jag tycker att han höll bra med tanke på det. Det är en häst som har lite fräschörproblem men nu känns han fin i träningen och kommer att ha bättre form med senaste loppet i kroppen. Han har bra vinnarskalle och har vunnit i nästan hälften av sina starter, men man ska tänka på att det har varit i billig omgivning i enkla lunchlopp och nu är det tuffare i V75. Jag är lite osäker på hur han står sig i den här konkurrensen men den långa distansen är ett plus eftersom han är stark. Han är snabb ut och får vi ledningen så kör jag där. Vi kommer också att rycka alla skor på honom och det blir första gången barfota runt om ifall banan är mjuk och fin. Han gick barfota bak senast och jag tror inte att det blir så våldsamt stor effekt som det kan bli på vissa hästar. Mellby Vargtass (V75-7) är en häst under utveckling och han känns jättefin i träningen mot vad han har gjort tidigare. Jag tycker att han har höjt sig mot i höstas och om man jämför med när han var tvåa på Solvalla på 1.14,5 i slutet av oktober så känns han betydligt bättre nu. Framför allt fräschare och även i bättre form med ett par lopp i kroppen. Han kan nog sänka sitt rekord och jag tror att han är mogen att springa en 1.13-tid över medeldistans. Han vann lätt senast och kändes fin i travet men det var ett billigt lopp och nu är det istället stenhårt motstånd. Trots att han står tufft inne så är jag inte helt främmande för att han kan vara långt fram med lite tur på vägen. Han öppnar hyggligt bakom bilen och är stark och gynnad om det skulle bli hårt tempo. Hästen går alltid in i mål och det blir barfota runt om igen. ++ Moondancer (V75-2) spurtade bra i första starten i år men senast blev det helt fel och han blev fast med krafter kvar. Jag tycker att hästen känns fin men har ändå svårt att tro att han ska vinna i V75. Han behöver utvecklas ännu mer för att räcka i rikstoton men känns så pass fin nu att han får vara med och lära sig. Jag är nöjd om han kan ta en bra placering och det blir barfota runt om igen. Allaballakaitoz (V75-6) blev det helt fel för senast då han blev fast för länge och hade krafter kvar i mål. Jag tyckte att vi hade för dålig rygg och valde att köra invändigt. Det loppet får vi bara glömma men hästen kändes bra och han har även varit fin i jobb både före och efter den starten. Nu har han inte ett så tokigt läge med rygg på startsnabba hästar. Jag tror inte att han kan vinna men är han trea, fyra är jag fullt nöjd. Han går barfota fram som vanligt. Åke Svanstedt Källa: Trav365/Sportbladet |
|
2013-04-12, 18:45 | #167 |
Spelarservice rank i guld var klockren de läste tydl laxdasens rank...
|
|
2013-04-12, 19:14 | #168 |
alla spelbolagen sågar QDC helt! haha alla läser tydl på sharps... jag sågade den vid forknölarna tidigt i veckan.....haha LAXDASEN är tydl känd för sina oerhörda analyser och klara..... och totala avslag.... skrattar åt alla som trodde på den!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
2013-04-12, 19:33 | #169 |
Hur bra är big sky hurricane? Hinner Odin tabac fram?
|
|
2013-04-12, 19:46 | #170 |
Avd 1: Checco Boko är stor favorit, och är spik på massor av system. Jag har lite feeling för 2 Bear Beta och 3 Rico Follo om favoriten inte har en bra dag. De har bra lägen och verkar vara av rätta sorten. Runt 10% är de streckade på.
Avd 2: Ett smålurigt lopp. Roger Malmqvist favorit, men han vinner inte ofta på V75. Kuskarna på spår 1-4 vinner inte någon särskilt ofta. Tarzan tror lite på sin 5 Spring Break med Goop i vagnen. 13 Resplendent Caviar och skall passas. Avd 3: Öppet lopp som det skall bli spännande att se. Börjar man strecka på här så glöm inte 8 Juliano Rags som nu har lopp i kroppen. Avd 4: Här har jag hittat en luring i form av 4 Attention In. Åker från Jägers, gillar distansen och kan komma bra på det. Värd ett streck. Avd 5: Öppet kallislopp. 6 Närby Kalabalik med Kontio skall vi inte glömma bort. Avd 6: Stora favoriter här, det kan gå undan. Då kommer 9 Allaballakaitoz som skjuten ur en kanon på upploppet och vinner med en hals. Avd 7: Två bortglömda i detta lopp. 4 Mellby Vargtass har form och bra läge. 6 Eschauffour har två nollor i raden, och det är bra för streckprocenten. |
|
2013-04-12, 20:05 | #171 |
Här kommer facit!
Micke Nybrinks V75-system V75-1: 4, 7, 10 (res 3-11) V75-2: 1 Nelle Red Turbo (res 9-6) V75-3: 3, 4, 8 (res 5-7) V75-4: 5 Frisco Flame (res 6-10) V75-5: 1, 2, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15 (res 4-11) V75-6: 5 Going for Gold Zaz (res 1-3) V75-7: Alla tolv hästarna (res 3-1) 1 080 rader/540 kronor |
|
2013-04-12, 20:06 | #172 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
O därför kan den inte vinna...?? Hur ofta har dessa bet.tjänster rätt...raja är nog vinnaren, den enda som kan utmana är Q.D.C. Haha, ja nog är du känd för klara & avslag, är det 15 startande har du 7 klara & 8 avslag, utan motivering för nån av dem.
|
2013-04-12, 20:06 | #173 |
Samlat ihop lite tips till mitt Harryboy system mha bl.a Sharps.se
Lägger med systemet som Harry tog ut baserat på detta . 96:- Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5) |
|
2013-04-12, 20:17 | #174 |
4, 10
5, 7, 13 5 Raja Mirchi 5, 10, 11 7 Kolnes X.O.* 5 Going for Gold Zaz 2, 3, 4, 6, 9, 11, 12 63 riksdaler |
|
2013-04-12, 21:12 | #175 |
ingen som kan trav håller med dig inse någon gång att QDC är totalt chanslös... jag dansar naken under hela elitloppshelgen på E-läktaren om den vinner!!! visa att du fattar något.. du brukar ha bra åsikter men denna gång måste du krypa till korset och inse din begränsning!
|
|
2013-04-12, 21:28 | #176 | |
Citat:
Nu håller vi ju på guldhjälmen, det här vill man ju inte missa.......... |
||
2013-04-12, 21:29 | #177 |
avd1. Checco boko är en fin individ som bara blir bättre och bättre fick ett pefekt läge nu och mycket talar för att ekipaget sitter i spets efter 500 meter om inte tidigare. Checco boko hamnade lite väl mycket på vingel senast (spår 7) dock var det inget som egentligen förvånades eftersom Jorma ofta hamnar på vingel från spår 6 och 7 i volt. (att man aldrig lär sig) dock är det bil idag och det är en stor fördel. Hästen har vunnit 3 av 4 från spets och spets är det åter igen. Slipper få en tung väg fram som senast och sitter inte loppet i benen så bör det vara toppchans för jag ser bara en häst som troligen kommer sätta upp tempot och det är Gigant Proud men jag tror inte Erik kör allt för mycket emot favoriten för då gör de bara jobbet för andra och kanske inte får med sig något hem. Man vill väl kvala till finalen, det finns en risk att det inte händer något på 1500 meter. 1.15 första 1000? mycket möjligt och jag bedömer chansen till 75% till vinst. Kan vara en spik men jag låser med Porthos Amok som är obesegrad med Örjan 1 av 1, dock är hästen ovan distansen men blir det tempo lär man dyka upp där framme frågan är om det inte då redan är för sent? jag vill inte ödsla allt för mycket streck i början, många travspelare vill gardera och veta att de överlever avd1. Spelvärdet ligger i avd1. Hade Checco boko gått i avd4 hade hästen troligen blivit 92% efter senast. Nu startar man i avd1. Bra spelvärde på 72%. Jag vill även framhäva två monster drag till och det är Gigant Proud som tål att göra lite grovjobb själv och skulle man komma till kanske man blåser till dem eller är det kanske önsketänkande? Mitt tokdrag som sitter fint till direkt är Rutger Gigant som känns väldigt pigg i jobben och kommer att få rygg på nr 2 i starten, med klaff och flyt kan Tony "skräll" Wallin få sitt lopp. 1%.
avd2. Nelle Red turbo kanske bara vinner detta från spets? Sitter i spets efter 100 får bestämma och toppchans att vinna isåfall utgång! Maraton Broline har sätt smällfin ut på slutet och tanken var att gå kort här på dessa två eftersom de höjer sig lite i dags läget. Farfar sund är min bedövare i omgången hästen har fin kapacitet och står egentligen billigt inne eftersom han bara nyttjar 60% av sin fulla kapacitet, läget idag är fint och att nu vill man prova hästen med ryckhuva vilket brukar ge en positiv effekt för hästar som inte alltid tar i vilket Farfar sund inte alltid gör. Får han sin resa är det schack matt på upploppet och många fräser av olycka. Respledent Caviar var rejäl senast men det kan häxa från läget utan positions problem är man långt framme igen. Salt and Lime är inte så tokig dock kanske något bättre i spets ändå inte borta här. Angelo Azzurro har varit fin på slutet och utvecklas hela tiden. avd3. Mycket öppet guldlopp och jag får inte fingret över vem som vinner, Raja Mirchi är fin och har läget men knappast på topp ännu dessutom skor runt om gör att jag gärna garderar denna tänkbara 78%are. Beckman är inte mycket sämre än Sebastian K enligt Åke själv och det är ju stora ord från kungen men i ett rivet guldlopp tror jag inte han bara vinner utan nu blir det lite upp till bevis. Känslan säger att det kan skrälla och ganska rejält också. Quarcio du chene känns som bästa hästen men han har också varit ifrån vilket gör det hela lite svårare. Det lär bli tryck i loppet alla vill väl kvala in till Finalen. Mitt drag heter Bernie M.M som var ruskigt bra i årsdebuten på Momarken, takter är mästare i dessa situationer och barfota runt om nu. Högt spelvärde i honom och är han i form som senast och näst senast får de andra vara bra och ha form för att slå honom. Spelvärdet är högt och jag kör ensam A häst. Clear Sign har ju ett ypperligt perfekt läge, smyger och skräller till med Kontio? Global Investment hedershäst som sällan gör en dålig insats blir spännande med Örjan. Harry H är en vass spurtare som inte fick till det senast, kan skrälla. Haraldhinio har en vass speed och från läget kan han avsluta vasst, inte borta.. Jag kör alla bakom min utgång. avd4. Jones hoppade bort sig senast han blev för het på kuppen när det blev omstarter. Nu har han fått ett lugnare läge och det blir samma utrustning som senast bra chans att blåsa ner dessa med klaff. Reina La caballion är en fin sort men dock inte helt rumsren att Kontio hoppar upp känns bara ännu mera intressant blir säkerligen 20-30 meter bättre. Star Cross får en fin rygg i nr 1 och kan spurta vasst med klaff kan denna skräll vara ett faktum. Rydens I kan dirigera väldigt länge om ingen gör något kanske det bär hela vägen. Åke brukar ha respekten med sig. avd5. Vidöppet kallblodslopp om inte Micke J bara blåser till in i första sväng med Kolnes X.O och brisar undan från ledningen!? Väldigt spelvärd på sina 16% och jag kör Utgång! Eskelands Bror var man väldigt uppåt på inför senast men som många vet var Timro nurmos väldigt irriterad över att Romme den dagen fick arrangera v75 tävlingarna man kan förstå detta eftersom många hästar underpresterade den dagen. Man siktar på spets igen eftersom hästen går bäst där och skulle man lyckas vara före min tipsetta kan det vara revanch nu. Eldvin är en fin sort men har gjort bort sig på slutet håller han sig i trav är han nog med och krigar om segern. Odin Tabac är en fin häst som står lite väl byngligt till, svårt att ta in dessa metrarna på dessa för dagen snabba banor men det kan gå med tur och flax. Jenny RG blir borglömd igen man körde defensivt senast nu blir det offensivt, sköter hästen sig och hittar position kan det bli rens till skönt värde. Lärkan kommer hem från sin Senjour i Frankrike nog bäst i fältet men risk att man hamnar i smeten. Uffe är kung av kallblod. Pärls pont kan få en fin rygg om nr 1 håller spets, kommer luckan i tid så finns där fart. avd6. Här har jag omgångens bästa spik nämligen Big Sky Hurricane hästen vann senast i sin debut och vann på tiden 12,3 och det gav mersmak och räkna med en ännu vassare prestation idag. Intrycket från senast lovade mycket och läget samt distansen är mitt i prick, detta är en fin jänkare som normalt är huvudet högre än sina kamrater. Spets och slut igen! avd7. Democrat säger jag bara, fy fan vad fin han var senast och att han inte skulle palla distansen köper jag inte. Formintrycket var ruskigt bra och det lovade mycket han lär knappast vara sämre nu sägs dessutom att träna starkt därav man anmälde hit. Toppchans i mina ögon och jag bedömer segerchansen till 70% avd1. 4-7-9-10 (12-5) avd2. A 1 Nelle red turbo B 2-7-9-13-14 avd3. A 7 Bernie M.M B resten avd4. 1-8-10-11 (3) avd5. A 7 Kolnes XO B 1-2-8-10-11-14-15 avd6. 3 Blue Sky Hurricane (5-1) avd7. 3 Democrat (12-9) Krav 1-3A. Kostnad ca 1500 kr. God tur! Senast redigerad av Klanke den 2013-04-13 klockan 13:31. |
|
2013-04-12, 21:31 | #178 |
Spelar ingen roll vad man håller på vi är inte som firman boys som gör allt för sitt lag....här handlar det om kunskap och inte hjärta... den dag du spelar med hjärtat är du borta... handlar om analys, kunskap och erfarenhet och känsla.... inget av dessa kan leda fram till att QDC vinner.... ni som tror det måste ha fått tbc eller något??? hur tänker ni??? motivera varför den har chans????????? den har ju inte ett rätt!
|
|
2013-04-12, 21:31 | #179 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
mijo14 (+10) |
|
2013-04-12, 21:32 | #180 |
Ja tog ett snack med snabbjobbkillen hos stallet! Han körde alla 3 i jobb i veckan "dom är på tårna alla 3 men ska jag tycka nåt så är väl Lärkan den med bäst kapacitet vaknar han på rätt sida så är han långt framme på Lördag ock Närby kalabalik med Jorma som är en grym kallblodskusk kommer han till ledningen blir han inte enkel att ta sej förbi så ska man göra ett system ock garderar ska man ta med alla våra hästar som det känns gör dom ett bra Lopp på Lördag bäst klaff vinner"
breaker (+10) |
|
|