Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-03, 19:44   #1

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

V4 uppsnack Gävle 4/4

Dags att snacka upp.... alla är ju blacka på v8!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 22:27   #2

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Registrerat spel

Datum: 2013-04-04
Bana: Gävle, omg. 12
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5, 11 (9)
2 2, 4, 6, 8, 9 (12)
3 1 Jajje Garcon (12)
4 4, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (8)

Vadet gäller startnummer

80 rader x 1 x 2,00 kr =
160,00 kr

Kvittonummer: 492A F1FA 4137 XXXX

Inte så mycket att kommentera! Tjatar vidare om KALLOMA som ständigt körs bort! Annars är väl Elve Prinsen ett hett motbud då Å.WIDDOCK inte har startat på VÄLDIGT länge! J O Olsen vinner ständigt och jämnt med kallblod tycker jag så loppet är heltäckt på två! Gaddar andra och fjärde med dom jag tror har chans! Spiken har läget, hyffsad kusk, form och kunnande! Vann mot BETYDLIGT hårdare gäng vid vinsten! Räcker så!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 23:42   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Ja den dagen Röste får "tummen ur" och kör för seger är väl Kalloma helt överlägsen. Men med lallaren i sulkyn vet man ju att han kör bort den i 90% av loppen.

Navigator Sib möter inte mkt jämfört med va han stött på senaste tiden. Enda utmanare som jag ser det är 2 Json Savage.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 08:36   #4

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Ja den dagen Röste får "tummen ur" och kör för seger är väl Kalloma helt överlägsen. Men med lallaren i sulkyn vet man ju att han kör bort den i 90% av loppen.

Navigator Sib möter inte mkt jämfört med va han stött på senaste tiden. Enda utmanare som jag ser det är 2 Json Savage.

Nelle Pride livsfarlig kan jag säga... den finns med på alla mina lappar!
Gammal 2013-04-04, 09:23   #5

laxdasens avatar

Standard

idag är det intressant... jag bara måste spika en häst....synintrycket gör att jag måste....
Gammal 2013-04-04, 09:29   #6

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Får man fråga vilken?
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 09:37   #7

laxdasens avatar

Standard

Mitt system blir:
Alla
2,4,6,8,12
Alla
14 FUZZ(har aldrig vunnit lopp men det gäller ju att inse när det händer!)

Senast redigerad av laxdasen den 2013-04-04 klockan 11:09.
Gammal 2013-04-04, 09:49   #8

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Tror min spik blir Chiquellinne (Anna uppåt)

Avd4. 9,10,14 borde räcka långt
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 09:57   #9

laxdasens avatar

Standard

Fuzz slog Salt and Dime(tog in 20 m på denne och sen bra spurt som trea bakom foal Tooma... ser inga såna i loppet.... bara löss...nej det är klart jag spikar den....
Gammal 2013-04-04, 10:23   #10

Standard

Nu med 2 strykningar i Kallisloppet ska man inte glömma 8 Lienpilen! Bra fart för klassen och 1 lopp i kroppen.
Gammal 2013-04-04, 10:36   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Börjar med dom två enklaste avd.

V4-2:
4 Navigator Sib

Har ju en perfekt uppgift här. Trivs på långt och tål även göra grovjobb. Man meddelar fortsatt form på hästen och mot detta gäng ska det vara toppchans från alla positioner. Finns som vanligt lite ev roliga motbud men detta är lunchens bästa spik i mina ögon. Men kan inte köra 1X2 i alla avdelningar. Trist att den är klar favorit men kan man inte slå dom så... För dom som vill gardera är 2-6 helt givna. 12 bra men har en tuff uppgift här. Barfotarysarna är 3-10. 8 ev jättesusare som jag jagat ett tag efter att den sett så fin ut innan galopp för fyra starter sedan mot bra motstånd. Men fortsatt galoppera efter det och står dessutom stenhårt inne här.

V4-3:
4-11-1 och kanske även 5

Ett mycket lågklassigt lopp. Tycker 4 visat mycket uppåtform i tre senaste. Senast galopp direkt förvisso men varit riktigt bra i två starter innan mot klart värre motståndare än idag. Given från bra utgångsläge! Om den inte sjabblar med travet från start kanske den kan följa med 3 i draget och få överta spets tom. 11 bra häst i grunden som tränar fint. Risk för ringrost och bakspår och kort knappast fördel. Men mot dessa har den chans bara den hittar travet (är lite trång i gången säger man från stallet) och är i närheten av formen. 1 måste också med även om det kan bli strul härifrån då bl.a 3 är startsnabb. Spöade hyfsade hästar vid segern men tycker inte den ska vara klar favorit här. I mina ögon bara tredjestrecket här. Skrällen kan 5 vara. Ingen märkvärdig häst kanske men känns klart gynnad av kort distans där den gjort sina bästa lopp. Gick tex 13,8/1000 m efter galopp för fyra starter sedan så fart finns. Övriga hästar verkar ju helt formlösa och svårt motivera varför man ska betala för fler här. Det får värmningar och sista info avgöra. Ska var 10 då kanske?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
donkyklonk (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 10:41   #12

Standard

Förresten. Någon som har koll på när Navigator Sib BÖRJADE gå med jänkarvagnen? Ska gå med vanlig idag. Kan vara ganska viktigt då vissa hästar tänt till enormt på det. Där hittade vi kanske ett stort minus på storfavoriten ändå!? Kanske betyder det ingenting men mot storfavoriter ska man alltid vara extra kritisk!
Gammal 2013-04-04, 10:57   #13

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

No hurry avd2 kan va en rysare!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 10:58   #14

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Lunchen är räddad
1. 1,9,11
2. 2,4,6,12
3. 11
4. 9,11,14

72:-
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 10:59   #15

Sharp$: 1837

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Förresten. Någon som har koll på när Navigator Sib BÖRJADE gå med jänkarvagnen? Ska gå med vanlig idag. Kan vara ganska viktigt då vissa hästar tänt till enormt på det. Där hittade vi kanske ett stort minus på storfavoriten ändå!? Kanske betyder det ingenting men mot storfavoriter ska man alltid vara extra kritisk!
Jag har sms:at Westholm nu. återkommer om jag får svar.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 11:05   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Jag har sms:at Westholm nu. återkommer om jag får svar.
Stiligt .
Gammal 2013-04-04, 11:08   #17

Standard

Citat:
Stiligt .
Han hänvisade till lopparkivet och jag har tyvärr inte tid att gå igenom det då jag är på jobbet.
Gammal 2013-04-04, 11:08   #18
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Börjar med dom två enklaste avd.

V4-2:
4 Navigator Sib

Har ju en perfekt uppgift här. Trivs på långt och tål även göra grovjobb. Man meddelar fortsatt form på hästen och mot detta gäng ska det vara toppchans från alla positioner. Finns som vanligt lite ev roliga motbud men detta är lunchens bästa spik i mina ögon. Men kan inte köra 1X2 i alla avdelningar. Trist att den är klar favorit men kan man inte slå dom så... För dom som vill gardera är 2-6 helt givna. 12 bra men har en tuff uppgift här. Barfotarysarna är 3-10. 8 ev jättesusare som jag jagat ett tag efter att den sett så fin ut innan galopp för fyra starter sedan mot bra motstånd. Men fortsatt galoppera efter det och står dessutom stenhårt inne här.

V4-3:
4-11-1 och kanske även 5

Ett mycket lågklassigt lopp. Tycker 4 visat mycket uppåtform i tre senaste. Senast galopp direkt förvisso men varit riktigt bra i två starter innan mot klart värre motståndare än idag. Given från bra utgångsläge! Om den inte sjabblar med travet från start kanske den kan följa med 3 i draget och få överta spets tom. 11 bra häst i grunden som tränar fint. Risk för ringrost och bakspår och kort knappast fördel. Men mot dessa har den chans bara den hittar travet (är lite trång i gången säger man från stallet) och är i närheten av formen. 1 måste också med även om det kan bli strul härifrån då bl.a 3 är startsnabb. Spöade hyfsade hästar vid segern men tycker inte den ska vara klar favorit här. I mina ögon bara tredjestrecket här. Skrällen kan 5 vara. Ingen märkvärdig häst kanske men känns klart gynnad av kort distans där den gjort sina bästa lopp. Gick tex 13,8/1000 m efter galopp för fyra starter sedan så fart finns. Övriga hästar verkar ju helt formlösa och svårt motivera varför man ska betala för fler här. Det får värmningar och sista info avgöra. Ska var 10 då kanske?
Välkommen tebax ! Den kunnigaste på trav är åter.
copiad (+10)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 11:11   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Fuzz slog Salt and Dime(tog in 20 m på denne och sen bra spurt som trea bakom foal Tooma... ser inga såna i loppet.... bara löss...nej det är klart jag spikar den....
Tror också en del på Fuzz. För tre starter sedan gjorde den inte bort sig bakom New Approach och Tricky Track vilket också är värt att nämnas. Lär väl inte få så mycket lättare lopp att avlägga maiden i än detta? Det som oroar mig lite dock är var den hamnar från start. Är inte långsam ut men heller ingen kanon. Haft springspår på tillägg en gång och då blev det en riktigt dålig start. Men det är ju bara chansa framåt antar jag här. Backar man är det ju kört. Sen är jag oroad över hur mycket jobb den tål att göra själv. Känslan är att detta är en häst som trivs med att möta bättre hästar och hänga med och sen har den en polett kvar. Hur kaxig är den pm den måste göra jobbet själv. Antingen höjer den sig mot sämre hästar eller så sjunker den till deras nivå. Så fortsatt lite för mycket frågetecken för att jag ska tro fullt ut på den. Men att den visat mest hittills av samtliga råder det inga som helst tvivel om.
Gammal 2013-04-04, 11:13   #20

Standard

Citat:
Han hänvisade till lopparkivet och jag har tyvärr inte tid att gå igenom det då jag är på jobbet.
Okej. Tack ändå. Men han hade inte någon bestämd känsla av hur det skulle påverka hästen?
Gammal 2013-04-04, 11:13   #21

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Alla (eftersom röste inte kan styra)
2,3,4,6
1,3,4,5,10,11
14 Fuzz (1,4)
432kr
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 11:15   #22

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Tror också en del på Fuzz. För tre starter sedan gjorde den inte bort sig bakom New Approach och Tricky Track vilket också är värt att nämnas. Lär väl inte få så mycket lättare lopp att avlägga maiden i än detta? Det som oroar mig lite dock är var den hamnar från start. Är inte långsam ut men heller ingen kanon. Haft springspår på tillägg en gång och då blev det en riktigt dålig start. Men det är ju bara chansa framåt antar jag här. Backar man är det ju kört. Sen är jag oroad över hur mycket jobb den tål att göra själv. Känslan är att detta är en häst som trivs med att möta bättre hästar och hänga med och sen har den en polett kvar. Hur kaxig är den pm den måste göra jobbet själv. Antingen höjer den sig mot sämre hästar eller så sjunker den till deras nivå. Så fortsatt lite för mycket frågetecken för att jag ska tro fullt ut på den. Men att den visat mest hittills av samtliga råder det inga som helst tvivel om.
den var väldigt långsam ut senast efter bil...men när jniifer körde så tycker jag den gick en rätt lång spurt då var den mkt bra....gör den om det loppet kan jag ej se den förlora....bara den går felfritt....jag går helt på den... håller det inte så gör det inte... jag tror det håller....man måste tro på sig själv vilket jag alltid försöker göra....
Gammal 2013-04-04, 11:22   #23

Standard

Vad tror vi om kallblodsloppet då?

Ingen tvekan om att 11 har farten. Men kusken hävdar ju att den ska smygas in i det sista. Men tycker nog han överdriver lite (förmodligen för att han ska kunna skylla på hästen istället för sin egen begränsning som kusk ). På Bergsåker för fyra starter sedan sände han ju iväg ca 700 kvar för att hålla farten ända in i mål och vinna...
1-9 har fart. Och 2 värd en varning tycker jag. Resten är det väl jämnt skägg på typ.
Gammal 2013-04-04, 11:23   #24

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Fuzz kan väl gå en 300-400m i spåren själv
Gammal 2013-04-04, 11:24   #25

Standard

Citat:
den var väldigt långsam ut senast efter bil...men när jniifer körde så tycker jag den gick en rätt lång spurt då var den mkt bra....gör den om det loppet kan jag ej se den förlora....bara den går felfritt....jag går helt på den... håller det inte så gör det inte... jag tror det håller....man måste tro på sig själv vilket jag alltid försöker göra....
Kanske också går på den till slut får se. Allt handlar ju om spelvärde. Men nu när 9 är stor favorit så finns det värde i att gå rakt på Fuzz!

Loppet kräver ju en hel del streck för att reda ut annars. Är ju inte inne på att det finns jättepengar att hämta idag så spelvärdesmässigt passar det med ett mindre och gå rakt ut på dragen kanske.
Gammal 2013-04-04, 11:27   #26

laxdasens avatar

Standard

det handlar inte bara om spelvärde många stirrar sig blinda på det... hästarna ska VINNA ett bra spelvärde som aldrig vinner är väl inte något som man kan hylla???? mn jag förstår vad du menar så klart!
Gammal 2013-04-04, 11:28   #27

Standard

En optimistisk kusk/tränare i Niordisloppet...

2 Lasshans Olle – Han ställs den här gången mot enklare motstånd, det var faktiskt länge sedan han mötte såhär lämpligt motstånd. Han känns pigg och fin hemma i träningen och formen är det inga fel på, han är bättre än vad raden visar. Vi har hamnat alldeles för dåligt på det i de senaste starterna och det har inte gått att tagit något till slut. Barfota bak samt öppet huvudlag som senast och bland dom tre främsta ska han vara, säger Jonas Florén.

Vet dock inte om det är en ständig optismist eller om det är befogat...
Gammal 2013-04-04, 11:31   #28

HuBBaBuBBas avatar

Standard

jag ska ge er en klar idag.... 13 Golden Charm i sista... ni kan tacka mig sen
Gammal 2013-04-04, 11:32   #29

Standard

Citat:
det handlar inte bara om spelvärde många stirrar sig blinda på det... hästarna ska VINNA ett bra spelvärde som aldrig vinner är väl inte något som man kan hylla???? mn jag förstår vad du menar så klart!
Nja. Ska du vinna deg i längden handlar det ju om spelvärde. Vill du bara sätta så många V4:or som möjligt så behöver du inte titta på streckprocenten. Men tror jag att en häst bara vinner så spikar jag självklart den. Men om den är storfavorit ska det bara finnas galopp eller sjukdom emot. En häst med lägre % behöver ju inte ha dessa kriterier. Det är ju enda sanningen i att gå plus i längden. Att spela hästar till rätt värde. Ibland kan det även finnas värde i att spika en 80% om allt talar för den. Men om Fuzz hade blivit stor favorit på V4 idag hade jag aldrig funderat över att spika den. ALLA spel handlar om spelvärde.
Haltmathe (+5)
Gammal 2013-04-04, 11:33   #30

Standard

travnets intervjuver och tips.
http://www.travnet.se/blog/2013/04/0...mycket-tidigt/

http://www.travnet.se/blog/2013/04/0...-tips-gavle-4/
Gammal 2013-04-04, 11:36   #31

Standard

Citat:
Nja. Ska du vinna deg i längden handlar det ju om spelvärde. Vill du bara sätta så många V4:or som möjligt så behöver du inte titta på streckprocenten. Men tror jag att en häst bara vinner så spikar jag självklart den. Men om den är storfavorit ska det bara finnas galopp eller sjukdom emot. En häst med lägre % behöver ju inte ha dessa kriterier. Det är ju enda sanningen i att gå plus i längden. Att spela hästar till rätt värde. Ibland kan det även finnas värde i att spika en 80% om allt talar för den. Men om Fuzz hade blivit stor favorit på V4 idag hade jag aldrig funderat över att spika den. ALLA spel handlar om spelvärde.
Som den gode Röste idag. Han kvaddar ju garanterat detta mer än 3 av 10 så 70% är ju ett skämt.

Westholms procent är mycket närmare sanningen isåfall.
Gammal 2013-04-04, 11:38   #32

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Håller med dig delvis! Fast int på alla spelformer.. på v75 så vet även du hur oerhört svårt det är att få sju rätt och där tycker jag det handlar om att hitta två spikar som sitter.... resten handlar om spelvärde där....de som säger att du spikade två tråkiga spikar på v7 är en pajas... det handlar om att sätta spikar sen ha tillräckligt stort och bra system.Jag har vunnit rejält på v7 ett antal gånger...och det har inte varit enorma spelvärden på mina spikar då.
Gammal 2013-04-04, 11:40   #33

Standard

Citat:
Som den gode Röste idag. Han kvaddar ju garanterat detta mer än 3 av 10 så 70% är ju ett skämt.

Westholms procent är mycket närmare sanningen isåfall.
Ja, precis så man måste tänka om man vill vinna i längden. Men vill man ha detta som hobby bara behöver man inte stirra sig blind på % och annat. Valet är ditt!
Gammal 2013-04-04, 11:42   #34

laxdasens avatar

Standard

Röste har jag aldrig spikat i hela mitt liv och det kommer aldrig ske resten av livet heller...
Gammal 2013-04-04, 11:44   #35

Standard

Citat:
Håller med dig delvis! Fast int på alla spelformer.. på v75 så vet även du hur oerhört svårt det är att få sju rätt och där tycker jag det handlar om att hitta två spikar som sitter.... resten handlar om spelvärde där....de som säger att du spikade två tråkiga spikar på v7 är en pajas... det handlar om att sätta spikar sen ha tillräckligt stort och bra system.Jag har vunnit rejält på v7 ett antal gånger...och det har inte varit enorma spelvärden på mina spikar då.
Fast som jag nämnde tidigare. Det kan finnas spelvärde i en spik på 80% och uppåt också om det är bästa hästen och inget talar emot. Så enkelt är det ibland. Men vissa favoriter är ju dåliga på förhand och dom försöker man fälla. En spik är alltid en spik. Där håller jag med dig såklart. Men att spika en lallarkusk med en tveksam favorit för att den "kanske" bara vinner det vinner man inga pengar på i längden.
laxdasen (+10)
Gammal 2013-04-04, 11:46   #36

lonerangers avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2567

2014
Stats: 846 - 1375 - 25
ROI: 105.85%
Vinstprocent: 38.09%

Standard

Kul att du är tillbaka Copiad. Du har varit saknad.
copiad (+10)
loneranger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 11:49   #37

Standard

Kan ju ge ett till exempel på spelvärde gällande V4. När jag har en storfavorit som spik (dvs jag hittar inget som talar emot den) är omgången halvkall. Brukar försöka hitta en "rolig" (men som självklart har vettig vinstchans) spik till då alternativt ha två "roliga" utgångshästar för att få potential i systemet. Hittar jag inga sådana så avstår jag hellre omgången helt. Eller kör ett pyttesystem. Men ibland hittar man bra spikar till låg % och då trycker jag på rejält istället. Övergarderar tom lite avd för att vara hyfsat säker på att sätta den om draget sitter.
Gammal 2013-04-04, 11:52   #38

muumiins avatar

Travbloggen

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
jag ska ge er en klar idag.... 13 Golden Charm i sista... ni kan tacka mig sen
13 Golden Harm – Hon återkommer efter ett lägne tävlingsuppehåll och hon känns fin på alla sätt. Jag tror dock att hon kommer behöva loppet i kroppen och det blir en snällt upplägg. Jag skulle bli överraskad om hon vann. Inga ändringar, säger Jenni H Åsberg.
Gammal 2013-04-04, 12:01   #39

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Kan ju ge ett till exempel på spelvärde gällande V4. När jag har en storfavorit som spik (dvs jag hittar inget som talar emot den) är omgången halvkall. Brukar försöka hitta en "rolig" (men som självklart har vettig vinstchans) spik till då alternativt ha två "roliga" utgångshästar för att få potential i systemet. Hittar jag inga sådana så avstår jag hellre omgången helt. Eller kör ett pyttesystem. Men ibland hittar man bra spikar till låg % och då trycker jag på rejält istället. Övergarderar tom lite avd för att vara hyfsat säker på att sätta den om draget sitter.

V4 bygger på en enda sak. Att hitta två bra spikar med spelvärde. Sen helgadera de två andra.Då kan du vinna riktigt stora och bra pengar..När det är bara fyra lopp så måste man bygga upp det så.... idag hittade jag bara en spik men då kostar systemet mer också....kan ju ge 300 kr och då får man spy men så är livet!
Gammal 2013-04-04, 12:02   #40

Standard

Får inte rätta feelingen alls i omgången så det blir ett litet "okynnessystem" för att vara med i matchen bara. Spikar Navigator trots att den blivit väl stor. Tror ändå det är bästa spiken i omgången. Men tar emot att spika en storfavorit som jag inte är bombis på längre. Men hela 32 kr offras .

1: 1-2-9-11
2: 4
3: 1-4-5-11
4: 14
16 r

Blev även ett V-lir på Fuzz till 5,75 på bet365. Nu eller aldrig Fuzz (även om jag anar viss vingelrisk...)! Men oddset spelvärt i mina ögon.

Känslan är att omgången är en blandning mellan plättlätt och omöjlig. Inte läge att "offra" deg då.
Gammal 2013-04-04, 12:06   #41

laxdasens avatar

Standard

jason savage struken
Gammal 2013-04-04, 12:06   #42

Standard

Citat:
V4 bygger på en enda sak. Att hitta två bra spikar med spelvärde. Sen helgadera de två andra.Då kan du vinna riktigt stora och bra pengar..När det är bara fyra lopp så måste man bygga upp det så.... idag hittade jag bara en spik men då kostar systemet mer också....kan ju ge 300 kr och då får man spy men så är livet!
Nja, igen! Ha ha. Använder jokern så EN bra spik räcker gott och väl. Sen kör man utgång och lite C om man ska hårddra det. Men varje omgång är unik så att alltid köra två spikar och helgardera två är inget jag skulle rekommendera. Men en bra spik och bra utgångskusar är ett måste om man ska få med resten bakom. Men spelar man oreducerat kan det ju vara en bra idé med två spikar och alla i två lopp.
Gammal 2013-04-04, 12:09   #43

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Nja, igen! Ha ha. Använder jokern så EN bra spik räcker gott och väl. Sen kör man utgång och lite C om man ska hårddra det. Men varje omgång är unik så att alltid köra två spikar och helgardera två är inget jag skulle rekommendera. Men en bra spik och bra utgångskusar är ett måste om man ska få med resten bakom. Men spelar man oreducerat kan det ju vara en bra idé med två spikar och alla i två lopp.

Absolut vid reducering har du helt rätt så spelar jag ofta också men jag gillar två roliga spikar och sen alla! Min melodi som gett mig många lax...
Gammal 2013-04-04, 12:10   #44

Standard

När J:son är struken är ju spelvärdet totalt obefintligt i Navigator. SUCK. Kanske dubbla med Nelle då som har farten men som inte ofta vill vara först över mål. Hmmm.

Såklart att den får plats nu .

Senast redigerad av copiad den 2013-04-04 klockan 12:15.
Gammal 2013-04-04, 12:16   #45

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Citat:
Kunde inte sagt det bättre själv...blir så jävla trött på alla 3%are med bra spelvärde (!?) som vinner 1 gång på 100 - och då har man ändå 5 - 6 lopp kvar att lösa!

1 9 11
2 4 6 12
1 11
9

8304 C835 25D5 XXXX
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 12:17   #46

akesvanstedts avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 64
Standard

Enkelraden:

Registrerat spel

1 8 Lienpilen
2 6 Nelle Pride
3 8 Action Launcher
4 5 Titus Rocket

Vadet gäller startnummer

1 rad x 1 x 2,00 kr =
2,00 kr
akesvanstedt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 12:19   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Kunde inte sagt det bättre själv...blir så jävla trött på alla 3%are med bra spelvärde (!?) som vinner 1 gång på 100 - och då har man ändå 5 - 6 lopp kvar att lösa!

1 9 11
2 4 6 12
1 11
9

8304 C835 25D5 XXXX
Fast nu har man ju inte med 3% som en dubbling utav sitt system högst troligen. Det är ju i lopp där man redan har garderat och strecken inte kostar så mycket. Viss skillnad!
Gammal 2013-04-04, 12:19   #48

muumiins avatar

Travbloggen

Standard

Registrerat spel

1 2 Lasshans Olle
2 3, 4, 9
3 4, 9, 10, 11
4 9, 14

Vadet gäller startnummer

24 rader x 1 x 2,00 kr =
48,00 kr

Kvittonummer: 8F4C AAB9 0151 0045
Gammal 2013-04-04, 12:20   #49

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Provar ett litet joker: 2 A 1 C

1) A: 11 B: 1,9,6,2 C: 8,4
2) A: 4 B: 6
3) A: 11 B: 1,4 C: 10
4) A: 14 B: 9,4,10,11 C: 12,15
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 12:20   #50

V75fahlles avatar

Sharp$: 4945
Standard

Registrerat spel

1 8, 11
2 4, 6
3 1, 4, 8, 11
4 9, 10, 14

Vadet gäller startnummer

48 rader x 1 x 2,00 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: 2340 02BD 09D1 0041
Gammal 2013-04-04, 12:26   #51

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Kan tipsa de som tror på Navigatorn i nästa att man fortfarande får över 2 gånger på expekt efter strykningen, kommer man knappast få på banan...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 12:29   #52

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Fast nu har man ju inte med 3% som en dubbling utav sitt system högst troligen. Det är ju i lopp där man redan har garderat och strecken inte kostar så mycket. Viss skillnad!
Absolut...men merkostnaden står knappast proportion till vinstchansen. Men oavsett, så måste systemet såklart ha potential. Jävligt kul att du är tillbaka med dina knivskarpa analyser!!!
copiad (+10)
Gammal 2013-04-04, 12:31   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg

1 9 11
2 4 6 12
1 11
9

8304 C835 25D5 XXXX
Du har ju iaf rätt i att det är noll värde i en 3 prollare som vinner en på hundra,vinner han en på 15 så är det bättre...
copiad (+2)
Gammal 2013-04-04, 12:36   #54

laxdasens avatar

Standard

LD:6-7 nu ska det sjöas!
Gammal 2013-04-04, 12:43   #55

laxdasens avatar

Standard

simsala bra för v4an....nu ska en riktig smäll in i tredje!
Gammal 2013-04-04, 12:44   #56

Standard

Aj då. Där blev allt fel för mig. Med favoriten borta direkt låg vägen öppen för 6. Men då kör lusen 1 i ett jämnt hårt tempo i spets (VARFÖR??? stenslagen ett varv från mål såklart) och 6 får dödens. i 9 fall av 10 får ju 6 överta ledningen och bara vinner mot dessa då. Simsala kunde ju inte undgå att vinna efter att Djuse kört onödigt fort. Den håller alltid farten ju. Grattis till er som lever.
Gammal 2013-04-04, 12:46   #57

mijo14s avatar

Standard

än hänger man med...
Gammal 2013-04-04, 12:59   #58

laxdasens avatar

Standard

fy faaaaaaaaaan alltid ska de hitta fram dessa otroligt dåliga och överstreckade hästar! där rök chansen.. till skaplig utdelning!
Gammal 2013-04-04, 13:00   #59

Standard

Den var bra för Mijo men förstår din frustration laxdasen. Så trist när man har alla och favoriten har monsterflyt. Lider med dig. Liiiite skillnad på värde.
Gammal 2013-04-04, 13:01   #60

laxdasens avatar

Standard

ja något min LD: 6-7 140 kr var inte långt borta heller...ja nu får man jobba in pengarna tillbaka.. inte lika kul 7 var mitt drag i förra 7%
Gammal 2013-04-04, 13:03   #61

Standard

Får hoppas på 9 får Mijos del och 14 för din skull då laxdasen. Och 14 blev ju mitt enda V-lir så den får mer än gärna vinna kom jag på . Men lite häxvarning på båda. Ngn annan som "lever"?
Gammal 2013-04-04, 13:08   #62

laxdasens avatar

Standard

sen kommer ju v5 det ska man sätta brukar kunna ge obegr såna här dagar många chanslösa spelare som deltar på banan...
Gammal 2013-04-04, 13:16   #63

laxdasens avatar

Standard

inget att göra....hade gjort samma syste om de kört om omgången....
copiad (+10)
Gammal 2013-04-04, 13:16   #64

V75fahlles avatar

Sharp$: 4945
Standard

Grattis Mijo!
Gammal 2013-04-04, 13:17   #65

Standard

Nej, så trist. Starten avgjorde dessvärre. Strul som väntat för 14. Men hade det bara löst sig hade den ju vunnit. Nu blev det en ren kuskseger av Sjöström som sände i precis rätt läge och fick 20-30 m "gratis" ner till Fuzz. Ett bra spel till 5,75 på Fuzz trots förlust. Ibland kan även torsklir vara bra även om man är besviken för stunden.

Grattis Mijo
Gammal 2013-04-04, 13:18   #66

laxdasens avatar

Standard

grattis Mijo!Du sjöade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2013-04-04, 13:26   #67

laxdasens avatar

Standard

V5:

1,4
2,3,6,8
Alla
5
1,3,6

216 rader
Gammal 2013-04-04, 13:36   #68

laxdasens avatar

Standard

black direkt ja inte min dag..... men men finns nya chanser
Gammal 2013-04-04, 13:44   #69

mijo14s avatar

Standard

Pengarna går oavkortat till ATG!
laxdasen (+5)
Gammal 2013-04-04, 14:55   #70

laxdasens avatar

Standard

lyckades missa v5 också....men gav inget så skit samma...spiken satt så lite form finns...
Svara

td