|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-04-05, 15:29 | #46 |
Bättre med skor? Pingus har ju en prestation som sticker ut, finalen på Valla då han var overkligt bra. Skolös då, så antingen fel på barfotainfon i startlistan eller så tvivlar jag på han han är bättre med pjäxor
|
|
2013-04-05, 15:37 | #47 |
Skor eller inte spelar ingen roll... hästen är så mkt bättre än de andra att han sjöar runt dem....
|
|
2013-04-05, 15:47 | #48 |
Hoppade sist barfota.. Därför återgår man till skor.. Hästen är en Sastontyp som är grymt stark och flemming håller den högre än O'Grady.. Den vinner nog från dödens om den inte hoppar.
|
|
2013-04-05, 15:50 | #49 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Jorma upp på Pingus lär ju vara riktigt bra när inte Isemanden själv kör... Jorma kan dessa skuttburkar pra. Para söra! Hästen pra!
2013-04-05, 15:59 | #50 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Att tänka på är även att Pingus behöver ett bra resultat för att kvala in till finalen, jag tror Jorma sänder direkt & får överta från Obi Wan, man vill nog inte ha Pingus pressandes i dödens.
|
2013-04-05, 16:12 | #51 | |
Citat:
JS chans att vinna är från ledningen, Jorma lär aldrig prova. Han sätter sig i dödens om han nu hinner före Ludde. Ludde ska lifta med denna gång...dagens |
||
2013-04-05, 16:15 | #52 |
Luddes lus är så usel att den rundas när man vill....den kommer inte i mål måste vara sveriges mest överskattade häst.... skryter om den hela tiden och är alltid kass. räckte i enkla gäng när han kunde dra sönder fält går ej längre... den kommer aldrig att bli något av värde det hoppas jag att alla fattar....
|
|
2013-04-05, 16:25 | #53 |
Lurig omgång, det enda jag vet är att står över både Maharajah och Joke Face i guld. Joke har inte gjort ett vettigt lopp på två år och måste bevisa mer innan jag streckar och Maharaja ur form vinner inte ett lopp över 2140 från innerspår.
|
|
2013-04-05, 16:53 | #54 |
Här kommer litte godis till v75..
av 1 ( 6 8 12 . av 2(3 7 12 av 3 ( spik 3 av 4 (spik 6 av 5 ( alla av 6 (alla av 7 (2 4 5 6 10 12.. |
|
2013-04-05, 17:58 | #55 |
Svanstedt om sina chanser
++++ Rocky Winner (V75-1) var riktigt fin i debuten för mig. Han hade varit fin i träningen innan men var ännu bättre på banan och en riktig löphäst. Han var lite småslö under vägen men vann på 12,8 med krafter kvar efter långt uppehåll. Helt klart är det en topphäst och jag tycker att han är av samma kaliber som Mr Picolit och Beckman. Nu har det blivit lite långt mellan starterna men hästen känns fortsatt fin i träningen och den här har jag stora förhoppningar på framöver. Tyvärr fick han ett dåligt spår samtidigt som de värsta konkurrenterna har bättre lägen. Risken är att han hamnar illa till och får göra grovjobbet utvändigt. Det är speciellt illa att ha spår åtta bakom bilen när det är 1 600 meter. Men han är så pass stark och rejäl att han kan klara av det ändå. Det blir barfota runt om igen. G.H.Nemo (V75-3) tränar jag inte själv men hästen har tränat på våra banor på Bjertorp de senaste månaderna. Han har gått mycket i sanden och är stark för han har aldrig blivit trött i något jobb. Jag har även kört ett rundbanejobb med honom efter 1.20 full distans och då kändes han jättefin. Det ska bli spännande att prova honom i lopp och trots att det är årsdebut och bra hästar emot skulle det inte förvåna mig om han räcker direkt. Jag har ju sett hästen många gånger tidigare och han är snabb ut och har ett bra spår. Dessutom blir det barfota runt om för första gången och det känns som att det kan göra stor effekt på honom. Det kan bli ett stort lyft och det här känns mycket intressant. Brenna Boko (V75-5) kändes bra i debuten för oss senast men galopperade sexhundra meter kvar. Vi ska ändra lite på checkremmen till den här starten och jag tror inte att hon galopperar igen. Sedan gick hon barfota runt om och det var ingen barfotabana utan den passade henne illa. Hon har tränat bra, har ett bra startspår och henne har jag feeling för. Jag tycker att det känns som en bra häst för klassen och måste räknas tidigt i ett sådant här stolopp. Hon kan lägga iväg kvickt i början och jag tror att hon kan blanda sig i segerstriden. Det blir återigen barfota runt om och Mantorps bana brukar vara fin. T.P.Emily (V75-5) fick ett fint lopp i årsdebuten men gjorde en jättebra insats och slog en bra häst. Det gick fort sista 200 och normalt går hon framåt med loppet i kroppen då hon inte hade startat på länge. Men hästen är lite ömtålig och även om hon känns fräsch och fin i lugna jobb i sanden så kör vi ju inte så fort i träningen utan det märks först när man kommer upp i snabbare farter som i loppen. Så det är lite svårbedömt från gång till gång hur det är med fräschören. Hon har bra kapacitet och är snabb ut så springspåret passar perfekt. Jag tycker att båda mina hästar är likvärdiga och det är nog dagsform och positioner som avgör. Det blir barfota bak för första gången i år men hon gick barfota vid något tillfälle i fjol. +++ Hermes Laday (V75-4) har gjort en start efter vila men var riktigt bra då vid segern och kändes fin. Nu är det lite tuffare emot och han måste nog rekordsänka 1,5 sekund om han ska vinna. Han har varit lite ömtålig tidigare men har känts fräsch och fin i lugna jobb efter förra starten. Han har fått ett bra startspår, eftersom han tidigare har varit besvärlig i voltstart och nästan uteslutande varit ute med bilstart. Åttondespåret underlättar för felfri avgång och jag tror inte att han galopperar. Även om det är tuffare emot så är det ändå lite vinnarskalle på honom och han är nog en av flera som kan duga. Det blir barfota bak och så gick han även senast. ++ Allaballakaitoz (V75-7) har gjort en start i år och vann direkt då men det var i ett billigt lopp. Formen borde vara ännu bättre nu och han känns fin i träningen. Men nu är det stenhårt motstånd med flera riktigt bra hästar. Han får svårt att vinna från det här läget. Han skulle ha behövt ett betydligt bättre spår i så fall. Härifrån ligger jag lågt och han får smyga med och försöka ta en skaplig placering och tjäna fina pengar. Barfota fram. Källa: Trav365/Sportbladet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+5) |
|
2013-04-05, 18:09 | #56 |
Håller tokmed, va inne på den när jag såg listorna i söndags. Såg sen kommentarerna kring hästen, men spik nja för feg
|
|
2013-04-05, 18:31 | #57 |
Avd Ordinarie hästar
1 6, 8 2 7 Nougat Ås* 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 4 9 Atilla Boko 5 2, 3, 4, 6 6 4 Oasis Bi 7 2, 10 160 rader x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr Form och klass i första blir Dragon Tooma och Rocky Winner, Nougat Ås nedstruken till spår 6, tror mest på GH Nemo men tar med alla, Attila Boko vet inte hur det känns att förlora, Frank Nilsson upp på Brenna Boko, kanske Fancy Candy kan hålla ledningen då den är nedstruken till spår 1, Guanabana gillar Mantorp (2 av 3) och TP Emily får vara med. Oasis Bi har lopp i kroppen och i sista så tror jag Flemmings hästar är klassen bättre än övriga. |
|
2013-04-05, 18:33 | #58 |
Lite tidiga tankar:
Avd1: Garderingslopp, kommer försöka fälla favoriten, som iofs är bästa hästen. Men 1 i spets tror jag går en 12-tid ska slås då. Synd att Parodie fick ett uselt läge, den hade varit min förstahäst annars. Avd2: Vill spika Nougat Ås, men kommer nog ta med Poobong också som imponerade kraftigt senast. Med som garderingsstreck kommer också 1 & 4. Avd3: Lite synd att Ludde strök Joke tillMomarken, med det loppet i kroppen hade jag spikat utan att tveka. Nu kanske det är lite för långt mellan och att han behöver ett lopp till. Att Maharajah blir favorit är bara tacka och ta emot, aldrig att han får något gratis denna gång. GH Nemo, men allvarligt den ska vara 15-20%-are. Spikar jag inte Ludde så tar jag med Iceland (bäst av Melanders, BF ro 2 lopp ikropp BG) och 5 On Track Piraten (också 2 lopp i kroppen barfota fram, kan få loppet) Avd4: Ber att få återkomma Avd5: Låser på 3, 6 & 11 Avd6: Spik på Oasis Bi, jag sa det direkt efter förra loppet, jag sa det igen när jag såg startlistorna. Det här loppet kommer jag blunda och stänga öronen för. Får man höra för mycket så ändrar man sig. Den här SKA spikas....... Avd7: Får se hur stöddig jag är när systemet ska lämnas in, men jag har ingen feelig för Flemmings hästar. Mina förstahästar är 8 & 12 (kanonlägen....), med på lappen kommer 1,5,6 en början.... |
|
2013-04-05, 18:49 | #59 |
VI BJUDER PÅ RANKINGEN OCH ANALYSEN AV V75-2
- STARKT SPARLOPP! "Liraren" bjuder på en analys... Avdelning: 2 Ranking A: 7-12-10 B: 3-9-2-5 C: 1-11-4-8 ANALYSEN Vi är ganska säkra på att 7 Nougat Ås sitter i ledningen efter 500m, den enda som skulle kunna sätta stopp för detta är 3 Figaro Sånna men vi har svårt att se honom komma före tipset från start. Väl i ledningen är mycket vunnet för Erik Adielsson och normalt blir Nougat svårfångad i den positionen. Örjan Kihlström lär dock köra offensivt med 12 Poobong och skulle han tidigt hitta fram i dödens lär tipsettan knappast få sitta och bestämma som han vill. Poobong lever nämligen på sin styrka och är betydligt ospeedigare än Nougat, därför är Örjan tvungen att tidigt börja massera ledaren. Troligen sticker dessa båda ifrån övriga på sista långsidan men skulle deras duell bli för tuff kan någon av övriga bjudas in. Av dessa tror vi mest på 10 Penalty Fare och även han får plats på systemet! |
|
|