Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-03, 11:01   #16

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

tror 3 miss golightly bara borde vinna från alla positioner... men gillar verkligen inte att den börjar gå över 70% :(
Sen vill jag även varna för 4 Livacious Lindy i tredje avd. Har väntat på denna ett tag nu och jag vet att hon tar ledningen på 2 sec och sedan kanske hon kör där eller släpper till en bra rygg och med lucka så blir hon giftig. Kolla hennes speedryck sista 200 sist från sista invändigt... synd att Tillman inte körde i ledningen då.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-04-03 klockan 11:07.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 11:35   #17

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ok.. då tar jag med den... måste ju nästan ha alla nurmos/kontios styrningar på valla.
Dem kanske mörkar lite.

du kan läsa själv på hans sida.... man märker när det finns lite mellan raderna...han säger att den är en riktigt bra häst två gånger....han vet så klart att den är lite osäker och inte startat på ett tag men det märks att han inte vill ge avslag för då får han äta upp det när den är stenklar sen...
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 11:37   #18

laxdasens avatar

Standard

Lopp 7, 2140 2 GRANDSEIGNEUR - Jorma Kontio
Har varit hos oss en längre tid och gör nu första starten. Det är en stor och rejäl häst som har haft mycket bekymmer med skador och han har inte kunnat tränas kontinuerligt. Han kvalade i slutet av förra året och är väldigt svårbedömd för mig. Jag ska dock säga att det känns som en riktigt bra häst men han är osäker och jag vill låta honom göra den här starten som ett test på vad han står någonstans. Han har tränat bra inför det här loppet och känns fin och jag måste återigen säga att det här är en mycket bra häst i grunden. Jag hoppas att han håller sig fräsch och kan börja tävla nu för då tror jag att han kan ha en hel del att hämta framöver. Han kan mycket väl räcka långt redan nu om han går felfritt. Så pass bra är han.
Balans: Barfota fram
Huuvudlag: Öppet huvudlag med murphy
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Gammal 2013-04-03, 11:44   #19

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Blev bl.a DD till slut.

DD1. 11
DD2. 8-11
* 150

Toksystemet

avd1. 6 Digital Darling
avd2. 1-2-8
avd3. 5 Salt and lime
avd4. 2-3-6-7-9-10-13-15
avd5. 1 Staro Familly
avd6. 3-9
avd7. 1-2-7-11
avd8. 11-13
= 96 kr

Spiken: Digital Darling mycket talar för att hästen blir släppt till spets, går hela vägen. Fin chans!

Chansspik nr1. Salt and lime har inlett karriären på bästa vis. Svårslagen oavsett position!?

Chansspik nr 2. Staro Familly såg ut att gå mot segern senast, föll på linjen. Kan öppna! räcker?

Dragen/Skrällar:

Duffy sund kan kanske inte vinna? men läget är ju mitt i prick, stallform, samt helt totalglömd på 1%,,, lyxstreck!

Aeronat kan en heldel, kliver ner i klass idag och får man bara den "där" resan blåser man nog ner många till slut!

Berazanzi har en intressant startrygg. Rolig "ide"

Powess kronos har vunnit 7 av 8 med takter. Toppform! men spår 11 är knixigt även om ekipaget har grejat det förrut. Passa Digital Media som kan öppna rejält och sägs jobba starkt inför detta. Runt om!?

I sista chanslåser jag på EN rolig duo. Standout är en kulltopp i årsdebut, är nog inte på topp ännu men Stefan har fint snurr i stallet just nu. Min ide som jag tror vinner är Alvena Nonstop har slagit många namnkunniga ekipage på slutet och detta ska han egentligen bara vinna. Divane Razz är värst emot och denne spelar jag med bl.a på DD.

Lycka till vänner....

Senast redigerad av Klanke den 2013-04-03 klockan 18:37.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 11:45   #20
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Intervju

Citat:
Jorma Kontio kör följande hästar inom V86-spelet på sin hemmabana Solvalla:

V86-1
7 Order By Mackie svarade för en godkänd insats i årsdebuten och normalt bör hon bara gå framåt med loppet i kroppen. Vi brottas med ett trist utgångsläge men med en vettig resa ska hon ses som ett platsbud.
Jorma bedömer segerchansen: 15%

V86-2
8 New Approach är en topphäst som övertygat i de fyra starter han gjort i Timo Nurmos regi. Nu brottas vi med ett trist utgångsläge men han är stark och oöm för positioner och jag kan inte vara annat än optimistisk. Han ska ses med bra segerchans.
Jorma bedömer segerchansen: 70%

V86-3
5 Salt And Lime har utvecklats på ett positivt sätt för varje start och senast höll han farten starkt efter en resa utvändigt om ledaren. Han är startsnabb och från ett fint utgångsläge bör vi få en bra resa. Han tillhör en av dem som gör upp om segern.
Jorma bedömer segerchansen: 40%

V86-4
2 Grandseigneur är en storvuxen herre som skötte sig godkänt i kvalet för några månader sedan. Känslan är att han kan behöva något lopp i kroppen innan den rätta formen infinner sig. Jag är först och främst nöjd bara han gör en bra insats.

V86-6
3 Miss Golightly är ett kapabelt sto med fin inställning till tävlandet. Hon är startsnabb och skulle vi nå ledningen från vårt fina utgångsläge är min ambition att även köra i den positionen. Hon tillhör en av dem som gör upp om segern.
Jorma bedömer segerchansen: 40%

V86-7
4 Twigs Voici var det länge sedan jag körde men hon har fått ett lopp i kroppen efter vintervilan. Hon blev oplacerad men hon bör gå framåt med det loppet i kroppen. Hon svarade för jämna och säkra insatser under fjolåret och från sitt fina utgångsläge kan hon vara ett platsbud.

V86-8
2 Engla Håleryd har verkligen hittat stilen och jag har varit mycket nöjd med hennes insatser i vinter. Senast galopperade hon kort men hon kunde ändå komma tillbaka och spurta till en säker seger mot tufft motstånd. Det är några tuffa stayers som jagar oss från tillägg även denna gång men hon är värd en markering på V86-kupongen.
Jorma bedömer segerchansen: 35%
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 11:47   #21

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
kör en chansning..

avd1. 6 Digital D - blir släppt till spets och får bestämma!? vinner!

avd2. 1-5-6-8 - Conny har toppform i stallet, perfekt läge dessutom.

avd3. 5 Salt and lime har varit riktigt rejäl på slutet, toppchans om Kontio hittar spets.

avd4. 6-10 - Örjan kör en Jas, 10/700 sista 600 bör räcka ganska bra i detta lopp.

avd5. 1-2-9-11 - Ulrika karsk kommer från formstall, vinner direkt i årsdebuten?

avd6. 3 Miss G - spets och slut för kontio igen?

avd7. 7-8-11 Prowess Kronos har vunnit 7 av 8 med takter. Jag har dock två spelvärda skrällar som är knappt streckade..

avd8. 2-6-8-11 - Alvena Nonstop kan bättre än vad vi fått se på slutet, likaså Divane Razz. Upp till bevis idag? Vad kan stig-erik med nr 6???

= 96 kr

DD1. 11
DD2. 2-8-11
* 100

Inget spelvärde med nr 6 i avd8 på DD.
Tycker du spelvärdet är stort på claes boko?????????????????????????????
Gammal 2013-04-03, 11:49   #22

laxdasens avatar

Standard

haha jaha du hann ändra det medan jag skrev.. förstod att nåt var fel....
Gammal 2013-04-03, 11:56   #23

laxdasens avatar

Standard

Finns många klara spikar idag så det går ju att gard grandseigneur...den är ju osäkert kort trots allt...jag har redan tre andra helt klara....
Gammal 2013-04-03, 11:59   #24

laxdasens avatar

Standard

åke lindblom strök nyss alla på valla...ulrika och spike
Gammal 2013-04-03, 12:03   #25

laxdasens avatar

Standard

innerspår för Engla då blir det inte galopp i alla fall...
Gammal 2013-04-03, 12:03   #26

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

11 Alvena Non Stop måste ju va den bästa spiken i hela omgången??
Satt fast med allt sparat sist och nu är det lättare emot mindre hästar i startfältet och svårbedömd form på många betrodda och loppet ska gå över 3140.. inte en chans att 6 och 13 har något med utgången att göra.

Rank:

A-11
B-8,2,7
C-resten

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-04-03 klockan 12:05.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 12:06   #27

laxdasens avatar

Standard

Finns tre stenklara spikar

Alla är favoriter men ger ju obegr ändå när det smäller sen 8 lopp är jobbigt för de flesta...

D Darling
Miss Golightly
Zerbina

Sen obegr med garderingar och V8 sååååå klart!!!!
Gammal 2013-04-03, 12:08   #28

laxdasens avatar

Standard

nej nu går jag och äter thaimat måste ladda upp med obegr med mat inför att hjärnan ska jobba vidare....sen finns förmågan att SJÖA rejält...
Gammal 2013-04-03, 12:09   #29

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Tycker du spelvärdet är stort på claes boko?????????????????????????????
Nej det tycker jag inte och det har jag heller inte skrivit.

Jag skrev "inget spelvärde om du tittar närmare"
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 12:12   #30

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Nej det tycker jag inte och det har jag heller inte skrivit.

Jag skrev "inget spelvärde om du tittar närmare"
konstigt... jag såg en dubbel med claes och att du skrev inget spelvärde nr 2....konstigt....jaja spelar ingen roll rätt nu i alla fall....
Svara

td