Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-26, 18:52   #1

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Uppsnack V75 Romme.

Romme är en av de sämsta banorna i landet och även på sommaren så har de jättedåligt underlag. Det kan mycket väl vara katastrof på söndag då det fortfarande är mycket snö där uppe och om det nu blir mildväder så kan det bli tjällossning.

Jag tycker att det är illa skött av ST att dela ut en V75-omgång till Romme just den här tiden på året när de inte kan sköta sin bana bättre. De måste ta dit bröderna Johansson ifrån Halmstad som är så duktiga och att de får fixa till banan. Det gäller att agera redan nu tidigt i veckan och se till att banan blir bra.

Hästarna far väldigt illa och kan bli skadade av dåliga banunderlag och tyvärr tar inte ST det här på allvar. De måste tänka på djurskyddet och det är väldigt viktigt att ST agerar med full kraft mot de här nu. Hästarna kan få allvarliga skador, såsom gaffelbandsskador och problem med lederna. Men det är även lätt att de får hovsprickor.

Så nu hoppas jag verkligen att ST agerar och ser till att Rommes bana blir bra i påsk. De måste ta sitt ansvar. Någon måste visa banmästarna på Romme hur man ska göra, för den banan är alltid dålig. Oavsett om det är på sommaren eller på vintern. Jag ska villigt erkänna att jag är orolig, Romme ska inte arrangera V75 så här på våren. De måste ta hjälp ifrån killarna i Halmstad och det omedelbart. Det är nämligen likadant varje år att den banan är dålig, året runt. Vi startade hästar där så sent som i fredags och det var lika illa då.
källa: www.timonurmos.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 19:04   #2

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Nurmos kanske vill att omgången flyttas till Solvalla?!
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 20:44   #3

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stor risk för många strykningar de närmaste dagarna då
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 02:41   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Stor risk för många strykningar de närmaste dagarna då
Det är lugnt, V65 på Åby ser roligare ut Förutom V75-3 då!

Senast redigerad av whalz den 2013-03-27 klockan 02:44.
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:15   #5

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Kan bara hålla med Nurmos,,
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:59   #6

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Nahar, "stenklar"! Tar ner klabbet från dödens... Långt upplopp gynnar Nahar som är en häst snäppet under världseliten - vilken annan häst i detta lopp är det...?

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 05:42   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nahar, "stenklar"! Tar ner klabbet från dödens... Långt upplopp gynnar Nahar som är en häst snäppet under världseliten - vilken annan häst i detta lopp är det...?
Ingen. Min enda spik i omgången. Däremot är det galopprisken som oroar, men verkar ha blivit stabil iaf på sistone, så något mer positivt har vi där iaf.
Pilkast (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 06:41   #8

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Uhrbergs tankar

V75 tips till Romme - Påskdagen

Onsdag 27 Mars 2013
Flemming Jensen fick en rejäl känga av ”travexperten” Micke Nybrink i V75 Vinnare och sedan i Aftonbladet där Nybrink skrev; Han (allstå Flemming) spottar på fansen och går hem.
Jag tycker att påhoppet på Flemming är upprörande, men varför blir jag inte förvånad ...?

Några gånger har jag kritiserat journalister som jobbar med travet och det jag då fokuserat på är deras okunnighet liksom ordvalet och bristande journalistisk etik.
Jag känner Flemming Jensen väl, jag tycker att han är en ödmjuk kille som alltid ställer upp om det är möjligt.
I lördags brände han med den stora favoriten Pingus Vang. Han var säkert besviken, kanske också lite förbaskad på sig själv – men han hade kanske också bråttom för att hinna värma sina andra V75-hästar ...
Nåja, det blev bara en kort kommentar när Flemming körde av bana men reportern hade säkert fått en längre intervju på stallbacken, det senare vid ett lämpligt tillfälle.

Varför döma ut folk?
Jag kan inte begripa varför Nybrink ska döma ut Flemming Jensen. Vi ställer upp så gott det går men en V75-dag finns det också mycket annat som måste göras, exempelvis att värma och förbereda hästarna inför lopp – och det var kanske det Flemming Jensen prioriterade vid just detta tillfälle.
När Zlatan bojkottade Aftonbladet under flera år tolkade ingen det som att Zlatan spottade på fansen. Varför är det andra värderingar och annat ordval av journalisterna när det handlar om vi som sysslar med trav?

Två bra singelstreck
Robert Bergh har i Nahar en stark segerkandidat i försök nummer 2 i Olympiatravet. Jag är inne på att Nahar bara är bäst och ”spikar”.
Timo Nurmos Checco Boko (avd 1) kan bli omgångens mest streckade häst. Givetvis singelstreckar jag den här jättetalangen.
Med ett sparlopp i sista avdelningen med endast Caddie Gallant och By Air blir det rejält med streck i tre avdelningar – och det är där det får bli en och annan påskskräll!

V75-1: Checco Boko har imponerat i tre raka vinster i år och visst seglar han upp till en het segeraspirant i Derbyt. Från ett bra läge kan det bli ledning. Porthos Amok är en stark utmanare men läget är besvärligt.
V75-2: Priceless Pellini är skör och travet stämmer inte alla gånger, men från det här läget är hon given som tipsetta med tanke på grundkapaciteten. Mellby Venus var fyra senast i V75 utan att direkt glänsa, men nu är läget betydligt bättre. Kanske blir det också skoryck. Hazelmere var med i StoChampionatets final och slutade sexa, har nu lopp i kroppen och får dessutom Erik Adielsson i sulkyn.
V75-3: Nahar är van tuffare motstånd än detta, Robert Bergh andas optimism och jag tror att det blir seger. Ett givet singelstreck för mig. Shaq is Back spetsvann senast och fick mycket beröm, men vilka slog han egentligen? Ja, 12-årige Jasper Line och S.J.´s Photocopy – två hästar som rankats bland de sista i detta startfält ...
V75-4: Dream Trotter är startsnabb och får vinnartipset i ett vidlöppet race där jag garderar friskt.
V75-5: Friskus N.O. ska visst vara bättre än stallkamraten Eskelands Bror, får dessutom Örjan Kihlström i sulkyn och läget med springspår på tillägg är positivt – om Örjan lyckas pricka rätt. Jag streckar många och varnar för en smygkörd Mana Grabben.
V75-6: Belgrado var riktigt bra i Norge som V75-trea. Ja, 6-åringen verkar bara bli bättre och bättre. Jill Tilly är ett fd Glen Norman-sto som varit sådär hos Svanstedt, men läget är ju bra.
V75-7: Caddie Gallant och By Air gör upp om segern. Visst är stona Ginger Belle och Indescribable duktiga, men mot de här två kanonerna väger de nog lätt. Tipsetta blir Caddie Gallant, då det kan bli ledning.

Thomas system
V75-1: 7 Checco Boko Res: 11-4.
V75-2: 2, 9, 12. Res: 3-1.
V75-3: 9 Nahar. Res: 2-4.
V75-4: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9. Res: 3-10.
V75-5: 1, 4, 10, 11, 14, 15, Res: 3-9.
V75-6: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11. Res: 5-12.
V75-7: 6, 9. Res: 1-11.
Systemet är på 2268 rader och det kostar 1134 kronor. Om man också singesltreckar nr 1 Belgrado i avdelning 6 blir det systemet på 252 rader och det kostar 126 kronor.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 07:52   #9

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Kan inte annat än hålla med. Min "norrlandskontakt" har också lämnat Nahar klar efter att pratat med Bergh tidigare i veckan. Det enda som kan ställa till det är ju som sagt om banunderlaget skulle bli leråker och Nahar riskerar att galoppera. När den dessutom inte verkar bli"jättestor" favorit så stiger spikvärdet än mer...
Pilkast (+1)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 09:02   #10

AbbeAces avatar

Standard

Spelguiden:
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Gammal 2013-03-28, 15:13   #11

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Checko boko vinner säkert första, men blir det 86% blir han bara u häst
Alla gör bort sig någon gång
Hazelmere är en trevlig häst, passas med erik
Nahar kommer bli jättefavorit, men han är ojämn och jag kommer gardera
Belgrado har inte kanonform men nu tror jag bosse svarar allt och vinner
Caddie gallant är en klasshäst som bör ha bra chans
Gammal 2013-03-28, 17:24   #12

AbbeAces avatar

Standard

Checco och Nahar vinner kanske men blir allt för stora, är det någon man ska spela emot är det Nahar på denna bana som absolut inte gynnar Nahar, stor galopprisk om banan inte är i ordning då e han känslig för banundrerlag.. Time Machine kan vara chansspiket med rutin på detta osäkra underlag och bana.

Senast redigerad av AbbeAce den 2013-03-28 klockan 17:30.
Gammal 2013-03-28, 23:16   #13
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Jag garderar Checco med 8 hästar. Varför?
- Hästen är bara 4år och därmed yngst i fältet.
- Hästen har tjänat minst, endast 240k
- Hästen tränas av Nurmos, hans hästar är väldigt känsliga för långresor och dessutom tävla utanför valla. Sällan han lyckas med det. Se tex Caddie i sista avdelningen på dennes statistik utanför valla.
- Otroligt överstreckad! Jag bedömer dennes vinstchans till strax under 25%

Kan mycket väl sitta där efter avd1 och svära mig åt min kupong precis som i onsdags där jag sågade amerikanen i första. Men vinner Checco detta lopp så ingår det i dennes 25%iga vinstchans.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 23:52   #14

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Avd.7 nr.6 CADDIE GALLANT är en KLASSHÄST UTAN MOTSTÅND som förmodligen släpps till spets och vinner plättlätt men den här vinner även lätt från dödens! GLÖM allt annat!

Bara en idiot spekulerar i något annat! Allt under 70 procent är bjudning! Spika och bläddra vidare! Sex till lopp att lösa...

PS. Jag säger inte att Nahar inte vinner men att den är klar kan ni glömma! Bergh från bakspår över 2140 är INGEN klar vinnare! Nahar är en bra häst men kom igen nu... Shaq Is Back har TOPPFORM även om distansen känns sådär, Monster Drive är ett osynat kort, glöm inte att Åke är på uppstuds nu och han rankar Monster som en av stallets bästa hästar efter Sebastian K.! Speedig som fan och från det här läget kan vad som helst hända! Nahar är INTE speedig! True Advantage är en mycket bättre häst än Nahar och har lopp i kroppen!!

Senast redigerad av doob den 2013-03-29 klockan 00:02.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 00:14   #15

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man kan inte annat än gilla Nahar.

Ständigt överstreckad.
doob (+10)