|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-03-29, 00:25 | #16 | |
Sharpest
|
Citat:
Även här så hade jag hållit med dig om det varit valla. Kolla på starterna den gjort utanför https://www.travsport.se/hast/visa/656129/resultat Kod:
F 130202-11 r 6/2640 0 16,7ag 20 Kontio Jorma Nurmos Timo 0 J 120902-10 r 3/2640 d 8ag 99 Kontio Jorma Nurmos Timo 0 J 120821-5 4/2640 1 14,2a 17 Kontio Jorma Nurmos Timo 200 000 G 110613-9 12/2140n str, påg.vet.behandl. - - Kontio Jorma Nurmos Timo 0 L 110606-1 9/2140 4 19,3g 19 Kontio Jorma Nurmos Timo 3 000 E 110508-1 6/2140 d 4g 28 Kontio Jorma Nurmos Timo 0 |
|
2013-03-29, 00:34 | #17 |
Bagley var riktigt fin senast. Lugauer har väl aldrig åkt så långt norr ut som nu. Ska han titta på en ny gård eller köpa nya träskor? Kanske han ska se Leksand ta steget upp i Elitserien.
Nä är han sista tippad nu när han slipper Sebastian K. Okej då är han i Dalarna pga av något annat. 10 hästar i guld jag tar alla. |
|
2013-03-29, 08:54 | #18 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Caddie Gallant i sista håller jag fullständigt med om... Men, sedan kommer hjärnsläppet!!!: "True Advantage en mycket bättre häst än Nahar" - hur fasiken har du kunnat vinna så mycket pengar på sistone? Nahar käkar upp TA alla dagar i veckan, skiter ut honom varvet kvar och pissar på avskrädet innan han kliver över mållinjen... Hehe, nej detta var det största skämtet i år, här på sharps - TA bättre häst än Nahar, hahahahahahaha! Nahar ÄR stenklar!!!
plumma (+1) Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-29 klockan 08:56. |
|
2013-03-29, 09:24 | #19 | |
Citat:
|
||
2013-03-29, 09:34 | #20 |
Omgångens första spik har vi ju redan konstaterat att det är Nahar. Spik 2 för min del blir nog 5 Dream Trotter i avd 4. Lennartsson har siktet inställt på spets och slut, som senast hästen startade på Valla. Samma spår och samma distans nu. Motbudet i spetskörningen är 3 Yank D men jag är helt inne på att Magnus är nöjd med rygg och Pelle sitter tidigt i spets.
|
|
2013-03-29, 09:57 | #21 | |
Citat:
|
||
2013-03-29, 10:00 | #22 |
Nurmos klara besked om storfavoriterna
”Det ser mycket bra ut - ingen kan svara” Han är landets främsta tränare i år och har två storfavoriter med i V75. Nu ger Timo Nurmos allra senaste nytt om Checco Boko och Caddie Gallant. - Båda var mycket fina i veckans jobb. Jag vill inte byta häst med någon och båda har lika bra chans, säger han. Timo Nurmos toppform på stallet håller i sig och segerprocenten ligger på respektingivande 26 procent i år. Till V75-tävlingarna på Romme skickar Nurmos upp tre hästar. Två av dem är storfavoriter, Checco Boko och Caddie Gallant, medan den tredje Caddie Comet är helt bortglömd. - Jag vill varna lite för Caddie Comet (V75-3). Han är mycket fint i ordning och det fanns inte minsta lilla fel på hästen när vi kollade upp honom efter Norge. Det var helt och hållet den lösa banan som fällde honom där. Han fick inget fäst och har varit mycket fräsch och fin i jobben efteråt, säger Timo Nurmos. - Han möter några bra men man ska inte glömma honom helt. Får han en bra resa är jag inte ett dugg överraskad om han är bland de tre främsta. Det är heller inte helt omöjligt att han kan räcka med lite flyt. Tänk på att han gjorde ett kanonlopp från dödens näst senast och höll på att vinna då. Nu kommer han att gå barfota runt om ifall banan tillåter, fortsätter han. "Känns kanonfin" Över till favoriterna Checco Boko och Caddie Gallant som båda kommer från imponerande insatser. Checco Boko hade lekstuga i V75 näst senast och följde upp med att svepa fältet till en ny övertygande seger gången efter. - Checco Boko (V75-1) har utvecklats otroligt mycket och är kanonfin för dagen. Jorma tyckte nästan att hästen var ännu finare senast än när han vann V75. Han har haft krafter kvar båda gångerna och även varit jättefin i jobben efteråt, även om det bara har varit lugna träningspass. - Springspåret nu passar perfekt då han är kvick iväg. Visserligen är sjättespår alltid bättre än sjunde men han är så pass speedig att det inte finns någon som kan svara honom när han får upp farten. Det blir ingen lättning i balansen utan skor runt om för det fungerar så bra. Jag är optimist och tror på bra chans, säger Nurmos. "Var otroligt bra senast" När det gäller Caddie Gallant så gjorde han ett heroiskt lopp senast. Trots tredjespår runt första sväng och resten av loppet utvändigt om ledaren föll han verkligen med flaggan i topp och fick ge sig på uppförstorat målfoto. - Caddie Gallant (V75-7) var otroligt bra senast. Det är inte många hästar som springer 1.13,3 trots tredjespår och dödens i den här klassen som han gjorde. Då ska man också tänka på att hästen hade en liten vila bakom sig. Han fick nämligen stå över några jobb eftersom han slog upp en hovspricka i näst senaste starten på Färjestad. - Normalt sett brukar mina hästar alltid gå framåt när de får ett lopp i kroppen efter vila. Men det räcker gott och väl om han är lika bra som senast. Hästen är stark och rejäl och tuff och oöm för positioner. Det är inte roligt att få honom på utsidan för han håller alltid farten och går in i mål. Det är en mycket, mycket bra häst och jag tycker att han har lika bra vinstchans som Checco Boko. Om banan tillåter så blir det barfota runt om, säger Timo Nurmos. |
|
2013-03-29, 10:29 | #23 |
i avd1. Heter draget Portos Amok som Stefan har höga förväntningar på, han tror till ok med på en vettig segerchans. Hästen har höjt sig flera snäpp sedan man plockade bort skorna och då Timros statistik på bortaplan är bedrövlig så hade man egentligen kunnat chansspika Portos Amok men nu när spåret är som det är vill jag gärna ha med även Västebro Europe som hade dåliga blodvärden senast därav strykningen, har inte tappat något i form enligt fredde, kändes smidig och fin i lördagens jobb. En vass spurtare som är med och krigar i den främmre träffen. Bör komma vettigt till.. Cobol Queen har fin form och spurtade bra mellan hästar senast utan att få helt fritt. Knixigt läge men Erik brukar fixa det mesta och med tur kan man hitta ut i andra spår direkt. Form för seger och värd en varning! Highspeed Call är snabbare ut i volt än med bil och man ska sätta helstängt huvudlag för att ladda och sedan släppa till eventuellt nr 7. Man vill ändå ligga lågt i stallet eftersom hästen har varit oplacerad vid två tillfällen. Starbecs Maclo är det oehört stor galopprisk på, Conny meddelade hela 70%, skulle han sköta sig så trodde han att hästen kunde vara långt framme, fick en del strul och hamnade i fel ryggar sist (glöm) är fint i ordning och kan duga om han sköter sig. Comeback hoppade efter att ha blivit hängandes i spåren efter en bit, såg inte fräch ut och Pelle ville ligga lite lågt inför detta. Admiral D inverne kan vara lite trevande från start, galopp risk föreligger, vingelläge, kommer till dödens?
avd2. Melby Venus visade hög kapacitet vid segern i november, har nu två lopp ikroppen efter vila, kommer att köras frammåt när tillfälles ges. Möter lättare nu än i lördags på jägersro. Barfota runt om är ett plus. Out of Question har tänt till hos sin tränare Witasp , mycket vass med en ryggresa. Ruskig avslutning senast jag fick närmare 1.10/800 från femte utvändigt. Näst senast avgjorde man enkelt efter en vass spurt från 3e utvändigt. Barfota runt om = +++. Princes Pellini ser allt bättre ut i aktionen och står fint inne i loppet. Kan nå ledningen vilket är guld värt. Aroma Grim avgjorde på ett rejält sätt i årsdebuten, kan öppna och kan sitta i spets om Anders vill. Ändå troligt att Anders släpper till Pellini för att få en ryggresa. Nice and easy känns lite borrlottad men denna dam tål att göra jobbet själv och jag väntar mig ändå ett tidigt avancemang av Kaj. Sårbar på speed men stark som få och går alltid ändå in i mål. Love Leg är orutinerad men under utveckling och dessutom duktig i årsdebuten, det sägs att hon är långsam ut men faktum är att hon har varit ganska tungt balanserad i de senaste starterna nu snackas det om att man vill rycka skorna och göra lite balans ändringar. Björn upp är spännande eftersom han brukar få igång hästarna. Lär få en fin resa och ska inte glömmas bort. Evita brodda har ett chansartat läge men var rejäl mot nr 2 senast. Kan speeda och löser man det från spåret bör man ha "lite" chans. Mojito är en fin häst som nu får en ny kusk i sulkyn, en vitamininjection? brukar avsluta bra och gör det nog igen? med rätt resa är man i striden. avd3 Där heter min vinnare Nahar som är van att möta tuffare motstånd än detta, Robert Bergh andas optimism och jag tror att det blir seger. Hästen har inte gått i botten ännu och nu blir det dessutom barfota runt om. Vilka är motbuden jo enligt tidningarna är det Shaq is Back som ledde hela vägen senast över 1640 meter och såg fin ut men vilka slog han egentligen jo 12-årige Jasper Line och S.J.´s Photocopy ¿ två hästar som rankats bland de sista i detta startfält ...Nej detta vinner Nahar. avd4 kan det skrälla och en sådan skräll kan heta Yank Dreamcatcher som tar spets på tre steg. Har vunnit sina flesta starter över dagens distans och får "Magnus" bestämma en bit kan detta drag leda loppet runt om! Vid tempo vill jag varna för Super Otto som möte tuffa hästar i årsdebuten, hästen har utvecklats markant och fått en finare teknik än tidigare. Man funderar på att rycka alla skorna och tror på ännu en växel. Blir det tempo tror jag Melander junior kan sitta på leken. 6%. Bäst form utav de som är streckade är nog nr 5 men frågan är vad Pelles häst hamnar för spets är ju redan upptaget, risk för dödens och där är man sårbar. Min fina stina får Örjan i sulkyn för första gången, kan ge en extra växel trodde stallet och hon känns spelvärd i ett öppet lopp. avd5, väldigt öppet och svårlöst, draget heter Heimdall som aldrig fick chansen senast efter att ha suttit fast med massor kvar i linorna, uppanmäld senast men gjorde ändå ett hyfsat lopp. Hästen vinner sällan men brukar ändå vara bland de fyra i mål. Bra inne annars penga mässigt och kanske kan Cleas lotsa honom till seger nu? hästen äger toppform! Granesa har läget. Belgrado i avd6 har ett perfekt läge eftersom hästen är väldigt kvick ut, kan mycket väl leda loppet runt om. Ser bra ut på pappret. i avd7. Tror jag mest på Caddie Gallant frågan är dock om han kommer till ledningen eller ej? risk för att han blir kvar i dödens eftersom Juha vill köra i spets med Ginger Belle. Draget heter Incribadible som äger fin fart och kan få loppet kört i halsen om tempo vilket det luktar långa vägar. By air är också bra, galoppen senast oraar dock men det verkade vara som att hästen blev skenerad av annan häst, eller var det gamla synder som upptrappades? Spiken: Nahar Lillspiken: Belgrado Utgångar: Melby Venus avd2 och Caddie Gallant i avd7 Lycka till.... Senast redigerad av Klanke den 2013-03-29 klockan 23:00. |
|
2013-03-29, 10:34 | #24 |
Läst det både här(klanke) och i Aftonbladet att Melby Venus ska vara bättre barfota och väntar på skoryck. Åke sa till senaste starten att hon funkar bättre med skor, så det är inget ni behöver vänta på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2) |
|
2013-03-29, 11:31 | #25 |
7 (Vinner, överkapacitet för klassen)
12(mkt snack förra veckan, bättre nu+lättare emot, körs offensivt - vinner) 1 5 6 9 (Nahar överreklamerad och Bergh vinner inte ihjäl sig på V75...mkt positivt ang Harldino) 1 2 3 4 5 6 1 9 11 15 4 11 9 (Tror att de kommer att köra loppet i halsen på Åke - vinner lätt) Ibland e det så konstigt lätt! Glad påsk...[/QUOTE] Senast redigerad av mijo14 den 2013-03-29 klockan 14:54. |
|
2013-03-29, 11:32 | #26 |
Han är rolig den där Åke. Till denna veckan säger han att barfota är ett klart plus men att den går bra med skor också. Det är klart: tränar man 200 hästar så kan det vara svårt att hålla reda på alla
|
|
2013-03-29, 14:21 | #27 |
Liraren bjuder på Avdelning: 7
Ranking A: 9-6-1 B: 8-11-12-5-7 C: 2-4-10-3 ANALYSEN Som vi läser loppet sitter 1 Ginger Belle i spets med 6 Caddie Gallant på utsidan efter 500m. Juha kommer knappast släppa ledningen och därmed får Caddie på nytt göra jobbet utvändigt om ledaren. Jorma blir då tvungen att skruva upp tempot efterhand för att inte hamna i en speeduppgörelse med den kvicka damen och då kan han fälla på eget grepp. Tufft tempo gynnar nämligen 9 By Air och spiller Caddie Gallant för mycket krut under vägen får han svårt att svara tipsettan till slut. Skulle Jorma istället välja att ta en "lugn" dödens för att försöka slå av Ginger Belle på speed så tror vi att även det blir tufft då den formtoppade märren är riktigt kvick i fötterna. Detta scenario skulle dock försvåra uppgiften rejält för By Air då Åke i så fall snällt får vänta i kön då loppet är låst med Ginger och Caddie där framme. Inget av dessa scenarion skulle alltså gynna favoriten men givetvis kan det också vara så att han bara är bäst ändå... Ytterligare en anledning till att strecka Ginger Belle är att om Caddie Gallant, som inte alltid håller sig till rätt gångart, skulle galoppera kan Juha Siirtonen få bestämma i ledningen en bit och då blir ekipaget inte lätt att få tag i. Vi har täckt in de troligaste utfallen med dessa tre hästar och känner oss trygga! |
|
2013-03-29, 14:21 | #28 |
Svanstedts chanser
++++ Mellby Venus (V75-2) var lite seg senast och hon var klart piggare på Solvalla i starten innan. Hon har gått två lugna jobb i veckan och känts fin i båda. Vi startar tätt nu och hoppas att hon kvicknar till med ett par lopp i kroppen. Det här loppet är inte lika tufft som senast och dessutom är läget bättre. Hon har springspår på tillägg med springband och det är positivt. Hon öppnar snabbt och jag har lite feeling att hon kommer att göra ett bra lopp och räcka långt. Är banan fin så blir det barfota runt om och det är ett klart plus, även om det är en häst som tävlar bra med skor också. Hon är min bästa chans i omgången. +++ Aroma Grim (V75-2) har gjort en start efter vila och var bra då vid segern. Men det var i ett enkelt lopp och nu är det klart tuffare i V75. Hon måste rekordsänka om hon ska räcka till seger men jag tror också att hästen har gått framåt med loppet i kroppen. Hon känns fin och formen ska vara bättre och hon är rätt så skaplig iväg i starten. Det här är ingen tokig häst men jag ser henne främst som en platschans här eftersom hon möter tuffare motstånd. Är banan fin blir det barfota runt om. By Air (V75-7) galopperade i en trång situation kort efter start senast. Det var en häst som galopperade på ena sidan och det blev lite trångt och jag fick ta hårt i honom. Normalt är hästen travsäker och galopperar inte så det var ett olycksfall i arbetet. Han har tränat bra i veckan och det kändes i måndagsjobbet att hästen har full form nu med lopp i kroppen. När han vann i årsdebuten var han lite seg i benen men känns klart rappare nu. Är väl en av flera som kan ha lite chans med rätt resa. Det blir barfota runt om ifall banan tillåter det. ++ Hey Honey (V75-2) spurtade bra i Norge senast och gick en fin tid trots att banan var tung och opassande. Det var en plusbetonad insats och hon borde även gå framåt ytterligare form-mässigt med loppet i kroppen. Men även om hästen rekordsänker och går en 1.15-tid här så räcker hon ändå inte till seger. Hon får försöka ta en hygglig placering. Hon går alltid med skor så blir det broddbana är hon inte så missgynnad som de andra. Monster Drive (V75-3) har han tränat kontinuerligt i vinter och känns riktigt fin i jobben. Förutom intervallträningen har han även gått rundbana och det snabbaste efter 1.22 över full distans. Han har fått ett bra läge och eftersom han är startsnabb borde vi få rygg på ledande Shaq Is Back. Jag tror inte att han kan vinna och hoppas kunna lifta med till en plats i bästa fall. Han är bäst barfota runt om och går så ifall banan är fin. Jill Tilly (V75-6) har gjort en start efter sitt uppehåll och var med i en tuff körning i början men var ändå bara sådär till slut. Hon har säkert gått framåt formmässigt med loppet i kroppen och har känts fin i träningen efteråt. Jag tror ändå inte att hon räcker till vinst utan vi får smyga med och vara nöjda med pengar. Barfota runt om. Janthom Kåpe (V75-7) har gjort en start efter vintervila och gick väl bara sådär till slut. Han borde ha kunnat spurta lite bättre och jag hoppas och tror att hästen är bättre nu med loppet i kroppen. Men han räcker ändå inte mot de bästa här och får vara nöjd med pengar. Hästen går barfota runt om. Källa: Trav365/Sportbladet |
|
2013-03-29, 14:41 | #29 |
Så gick det förra året.
1 1 ARMANI TROT Westholm Jörgen 7,91 56 409 065 2 1 JOLENE AF SOLNÄS Svanstedt Åke 1,86 74 308 361 15 3 2 NORAS BEAN Söderkvist Stefan 4,53 236 97 048 4 1 LUKAS HALL Nilsson Oscar 6,14 549 41 685 5 9 FLEX Åberg Jan-Olov 6,17 1 187 19 297 2 6 7 FRICTION Melander Stefan 4,75 7 510 3 052 7 5 FAMOUS FAYLINE Lennartsson Per 3,17 14 887 1 539 3 UTDELNING V75 Antal rätt Utdelning 7 14 887 kr 6 212 kr 5 30 kr |
|
2013-03-29, 19:07 | #30 |
Registrerat spel
Datum: 2013-03-31 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 13 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 7, 9 2 1, 2, 12 3 3, 6 4 5 Dream Trotter 5 1 Granessa 6 8 Jill Tilly 7 6 Caddie Gallant Vadet gäller startnummer 18 rader x 1 x 0,50 kr = 9,00 kr |
|
|