Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-26, 18:52   #1

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Uppsnack V75 Romme.

Romme är en av de sämsta banorna i landet och även på sommaren så har de jättedåligt underlag. Det kan mycket väl vara katastrof på söndag då det fortfarande är mycket snö där uppe och om det nu blir mildväder så kan det bli tjällossning.

Jag tycker att det är illa skött av ST att dela ut en V75-omgång till Romme just den här tiden på året när de inte kan sköta sin bana bättre. De måste ta dit bröderna Johansson ifrån Halmstad som är så duktiga och att de får fixa till banan. Det gäller att agera redan nu tidigt i veckan och se till att banan blir bra.

Hästarna far väldigt illa och kan bli skadade av dåliga banunderlag och tyvärr tar inte ST det här på allvar. De måste tänka på djurskyddet och det är väldigt viktigt att ST agerar med full kraft mot de här nu. Hästarna kan få allvarliga skador, såsom gaffelbandsskador och problem med lederna. Men det är även lätt att de får hovsprickor.

Så nu hoppas jag verkligen att ST agerar och ser till att Rommes bana blir bra i påsk. De måste ta sitt ansvar. Någon måste visa banmästarna på Romme hur man ska göra, för den banan är alltid dålig. Oavsett om det är på sommaren eller på vintern. Jag ska villigt erkänna att jag är orolig, Romme ska inte arrangera V75 så här på våren. De måste ta hjälp ifrån killarna i Halmstad och det omedelbart. Det är nämligen likadant varje år att den banan är dålig, året runt. Vi startade hästar där så sent som i fredags och det var lika illa då.
källa: www.timonurmos.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 19:04   #2

korpos avatar

Standard

Nurmos kanske vill att omgången flyttas till Solvalla?!
Gammal 2013-03-26, 20:44   #3

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stor risk för många strykningar de närmaste dagarna då
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 02:41   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Stor risk för många strykningar de närmaste dagarna då
Det är lugnt, V65 på Åby ser roligare ut Förutom V75-3 då!

Senast redigerad av whalz den 2013-03-27 klockan 02:44.
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:15   #5

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Kan bara hålla med Nurmos,,
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:59   #6

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Nahar, "stenklar"! Tar ner klabbet från dödens... Långt upplopp gynnar Nahar som är en häst snäppet under världseliten - vilken annan häst i detta lopp är det...?

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 05:42   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nahar, "stenklar"! Tar ner klabbet från dödens... Långt upplopp gynnar Nahar som är en häst snäppet under världseliten - vilken annan häst i detta lopp är det...?
Ingen. Min enda spik i omgången. Däremot är det galopprisken som oroar, men verkar ha blivit stabil iaf på sistone, så något mer positivt har vi där iaf.
Pilkast (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 06:41   #8

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Uhrbergs tankar

V75 tips till Romme - Påskdagen

Onsdag 27 Mars 2013
Flemming Jensen fick en rejäl känga av ”travexperten” Micke Nybrink i V75 Vinnare och sedan i Aftonbladet där Nybrink skrev; Han (allstå Flemming) spottar på fansen och går hem.
Jag tycker att påhoppet på Flemming är upprörande, men varför blir jag inte förvånad ...?

Några gånger har jag kritiserat journalister som jobbar med travet och det jag då fokuserat på är deras okunnighet liksom ordvalet och bristande journalistisk etik.
Jag känner Flemming Jensen väl, jag tycker att han är en ödmjuk kille som alltid ställer upp om det är möjligt.
I lördags brände han med den stora favoriten Pingus Vang. Han var säkert besviken, kanske också lite förbaskad på sig själv – men han hade kanske också bråttom för att hinna värma sina andra V75-hästar ...
Nåja, det blev bara en kort kommentar när Flemming körde av bana men reportern hade säkert fått en längre intervju på stallbacken, det senare vid ett lämpligt tillfälle.

Varför döma ut folk?
Jag kan inte begripa varför Nybrink ska döma ut Flemming Jensen. Vi ställer upp så gott det går men en V75-dag finns det också mycket annat som måste göras, exempelvis att värma och förbereda hästarna inför lopp – och det var kanske det Flemming Jensen prioriterade vid just detta tillfälle.
När Zlatan bojkottade Aftonbladet under flera år tolkade ingen det som att Zlatan spottade på fansen. Varför är det andra värderingar och annat ordval av journalisterna när det handlar om vi som sysslar med trav?

Två bra singelstreck
Robert Bergh har i Nahar en stark segerkandidat i försök nummer 2 i Olympiatravet. Jag är inne på att Nahar bara är bäst och ”spikar”.
Timo Nurmos Checco Boko (avd 1) kan bli omgångens mest streckade häst. Givetvis singelstreckar jag den här jättetalangen.
Med ett sparlopp i sista avdelningen med endast Caddie Gallant och By Air blir det rejält med streck i tre avdelningar – och det är där det får bli en och annan påskskräll!

V75-1: Checco Boko har imponerat i tre raka vinster i år och visst seglar han upp till en het segeraspirant i Derbyt. Från ett bra läge kan det bli ledning. Porthos Amok är en stark utmanare men läget är besvärligt.
V75-2: Priceless Pellini är skör och travet stämmer inte alla gånger, men från det här läget är hon given som tipsetta med tanke på grundkapaciteten. Mellby Venus var fyra senast i V75 utan att direkt glänsa, men nu är läget betydligt bättre. Kanske blir det också skoryck. Hazelmere var med i StoChampionatets final och slutade sexa, har nu lopp i kroppen och får dessutom Erik Adielsson i sulkyn.
V75-3: Nahar är van tuffare motstånd än detta, Robert Bergh andas optimism och jag tror att det blir seger. Ett givet singelstreck för mig. Shaq is Back spetsvann senast och fick mycket beröm, men vilka slog han egentligen? Ja, 12-årige Jasper Line och S.J.´s Photocopy – två hästar som rankats bland de sista i detta startfält ...
V75-4: Dream Trotter är startsnabb och får vinnartipset i ett vidlöppet race där jag garderar friskt.
V75-5: Friskus N.O. ska visst vara bättre än stallkamraten Eskelands Bror, får dessutom Örjan Kihlström i sulkyn och läget med springspår på tillägg är positivt – om Örjan lyckas pricka rätt. Jag streckar många och varnar för en smygkörd Mana Grabben.
V75-6: Belgrado var riktigt bra i Norge som V75-trea. Ja, 6-åringen verkar bara bli bättre och bättre. Jill Tilly är ett fd Glen Norman-sto som varit sådär hos Svanstedt, men läget är ju bra.
V75-7: Caddie Gallant och By Air gör upp om segern. Visst är stona Ginger Belle och Indescribable duktiga, men mot de här två kanonerna väger de nog lätt. Tipsetta blir Caddie Gallant, då det kan bli ledning.

Thomas system
V75-1: 7 Checco Boko Res: 11-4.
V75-2: 2, 9, 12. Res: 3-1.
V75-3: 9 Nahar. Res: 2-4.
V75-4: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9. Res: 3-10.
V75-5: 1, 4, 10, 11, 14, 15, Res: 3-9.
V75-6: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11. Res: 5-12.
V75-7: 6, 9. Res: 1-11.
Systemet är på 2268 rader och det kostar 1134 kronor. Om man också singesltreckar nr 1 Belgrado i avdelning 6 blir det systemet på 252 rader och det kostar 126 kronor.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 07:52   #9

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Kan inte annat än hålla med. Min "norrlandskontakt" har också lämnat Nahar klar efter att pratat med Bergh tidigare i veckan. Det enda som kan ställa till det är ju som sagt om banunderlaget skulle bli leråker och Nahar riskerar att galoppera. När den dessutom inte verkar bli"jättestor" favorit så stiger spikvärdet än mer...
Pilkast (+1)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 09:02   #10

AbbeAces avatar

Standard

Spelguiden:
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Gammal 2013-03-28, 15:13   #11

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Checko boko vinner säkert första, men blir det 86% blir han bara u häst
Alla gör bort sig någon gång
Hazelmere är en trevlig häst, passas med erik
Nahar kommer bli jättefavorit, men han är ojämn och jag kommer gardera
Belgrado har inte kanonform men nu tror jag bosse svarar allt och vinner
Caddie gallant är en klasshäst som bör ha bra chans
Gammal 2013-03-28, 17:24   #12

AbbeAces avatar

Standard

Checco och Nahar vinner kanske men blir allt för stora, är det någon man ska spela emot är det Nahar på denna bana som absolut inte gynnar Nahar, stor galopprisk om banan inte är i ordning då e han känslig för banundrerlag.. Time Machine kan vara chansspiket med rutin på detta osäkra underlag och bana.

Senast redigerad av AbbeAce den 2013-03-28 klockan 17:30.
Gammal 2013-03-28, 23:16   #13
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Jag garderar Checco med 8 hästar. Varför?
- Hästen är bara 4år och därmed yngst i fältet.
- Hästen har tjänat minst, endast 240k
- Hästen tränas av Nurmos, hans hästar är väldigt känsliga för långresor och dessutom tävla utanför valla. Sällan han lyckas med det. Se tex Caddie i sista avdelningen på dennes statistik utanför valla.
- Otroligt överstreckad! Jag bedömer dennes vinstchans till strax under 25%

Kan mycket väl sitta där efter avd1 och svära mig åt min kupong precis som i onsdags där jag sågade amerikanen i första. Men vinner Checco detta lopp så ingår det i dennes 25%iga vinstchans.
Gammal 2013-03-28, 23:52   #14

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Avd.7 nr.6 CADDIE GALLANT är en KLASSHÄST UTAN MOTSTÅND som förmodligen släpps till spets och vinner plättlätt men den här vinner även lätt från dödens! GLÖM allt annat!

Bara en idiot spekulerar i något annat! Allt under 70 procent är bjudning! Spika och bläddra vidare! Sex till lopp att lösa...

PS. Jag säger inte att Nahar inte vinner men att den är klar kan ni glömma! Bergh från bakspår över 2140 är INGEN klar vinnare! Nahar är en bra häst men kom igen nu... Shaq Is Back har TOPPFORM även om distansen känns sådär, Monster Drive är ett osynat kort, glöm inte att Åke är på uppstuds nu och han rankar Monster som en av stallets bästa hästar efter Sebastian K.! Speedig som fan och från det här läget kan vad som helst hända! Nahar är INTE speedig! True Advantage är en mycket bättre häst än Nahar och har lopp i kroppen!!

Senast redigerad av doob den 2013-03-29 klockan 00:02.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 00:14   #15

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Standard

Man kan inte annat än gilla Nahar.

Ständigt överstreckad.
doob (+10)
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 00:25   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Avd.7 nr.6 CADDIE GALLANT är en KLASSHÄST UTAN MOTSTÅND som förmodligen släpps till spets och vinner plättlätt men den här vinner även lätt från dödens! GLÖM allt annat!

Bara en idiot spekulerar i något annat! Allt under 70 procent är bjudning! Spika och bläddra vidare! Sex till lopp att lösa...

Även här så hade jag hållit med dig om det varit valla.
Kolla på starterna den gjort utanför
https://www.travsport.se/hast/visa/656129/resultat

Kod:
F 	130202-11 	r 	6/2640 	0 	16,7ag 	20 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
J 	120902-10 	r 	3/2640 	d 	8ag 	99 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
J 	120821-5 		4/2640 	1 	14,2a 	17 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	200 000
G 	110613-9 		12/2140n 	str, påg.vet.behandl. 	- - 	Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
L 	110606-1 		9/2140 	4 	19,3g 	19 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	3 000
E 	110508-1 		6/2140 	d 	4g 	28 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
Sammanträffande? Dessutom så klagar Nurmos på banunderlaget där. Vinnaren i sista avdelningen har nummer 1 eller 9 tror jag
Gammal 2013-03-29, 00:34   #17

Standard

Bagley var riktigt fin senast. Lugauer har väl aldrig åkt så långt norr ut som nu. Ska han titta på en ny gård eller köpa nya träskor? Kanske han ska se Leksand ta steget upp i Elitserien.
Nä är han sista tippad nu när han slipper Sebastian K.
Okej då är han i Dalarna pga av något annat.

10 hästar i guld jag tar alla.
Gammal 2013-03-29, 08:54   #18

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:

PS. Jag säger inte att Nahar inte vinner men att den är klar kan ni glömma! Bergh från bakspår över 2140 är INGEN klar vinnare! Nahar är en bra häst men kom igen nu... Shaq Is Back har TOPPFORM även om distansen känns sådär, Monster Drive är ett osynat kort, glöm inte att Åke är på uppstuds nu och han rankar Monster som en av stallets bästa hästar efter Sebastian K.! Speedig som fan och från det här läget kan vad som helst hända! Nahar är INTE speedig! True Advantage är en mycket bättre häst än Nahar och har lopp i kroppen!!

Caddie Gallant i sista håller jag fullständigt med om... Men, sedan kommer hjärnsläppet!!!:

"True Advantage en mycket bättre häst än Nahar" - hur fasiken har du kunnat vinna så mycket pengar på sistone?

Nahar käkar upp TA alla dagar i veckan, skiter ut honom varvet kvar och pissar på avskrädet innan han kliver över mållinjen...

Hehe, nej detta var det största skämtet i år, här på sharps - TA bättre häst än Nahar, hahahahahahaha!

Nahar ÄR stenklar!!!

plumma (+1)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-29 klockan 08:56.
Gammal 2013-03-29, 09:24   #19

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Även här så hade jag hållit med dig om det varit valla.
Kolla på starterna den gjort utanför
https://www.travsport.se/hast/visa/656129/resultat

Kod:
F 	130202-11 	r 	6/2640 	0 	16,7ag 	20 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
J 	120902-10 	r 	3/2640 	d 	8ag 	99 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
J 	120821-5 		4/2640 	1 	14,2a 	17 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	200 000
G 	110613-9 		12/2140n 	str, påg.vet.behandl. 	- - 	Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
L 	110606-1 		9/2140 	4 	19,3g 	19 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	3 000
E 	110508-1 		6/2140 	d 	4g 	28 		Kontio Jorma 	Nurmos Timo 	0
Sammanträffande? Dessutom så klagar Nurmos på banunderlaget där. Vinnaren i sista avdelningen har nummer 1 eller 9 tror jag
Intressant info detta.Det kan sluta med galopp för caddie gallant. Sen är jag inne på att svanen kan komma före i starten då han har rygg på startsnabb häst och kan smita emellan. Caddie är inte snabb bakom bilen. Ginger Belle underskattar jag gång på gång. Biter ifrån sig ruskigt bra i spets. Men min feeling är att svanen vinner detta från dödens.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 09:34   #20

Standard

Omgångens första spik har vi ju redan konstaterat att det är Nahar. Spik 2 för min del blir nog 5 Dream Trotter i avd 4. Lennartsson har siktet inställt på spets och slut, som senast hästen startade på Valla. Samma spår och samma distans nu. Motbudet i spetskörningen är 3 Yank D men jag är helt inne på att Magnus är nöjd med rygg och Pelle sitter tidigt i spets.
Gammal 2013-03-29, 09:57   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Omgångens första spik har vi ju redan konstaterat att det är Nahar. Spik 2 för min del blir nog 5 Dream Trotter i avd 4. Lennartsson har siktet inställt på spets och slut, som senast hästen startade på Valla. Samma spår och samma distans nu. Motbudet i spetskörningen är 3 Yank D men jag är helt inne på att Magnus är nöjd med rygg och Pelle sitter tidigt i spets.
Lennartsson var onekligen mycket nöjd efter förra segern men jag undrar om dream trotter klarar att spåra om det blir lite halvtaskig bana. Känns som en häst som kräver att det flyter undan bra. Sen har daniel Olsson att köra med i Time machine och då brukar han ladda rejält. Blir det körning så kommer Super otto och tex all in, in i matchen. Kajsa har en ganska stark häst som tål hårt tempo och mött hårt motstånd innan. Märkligt nog helt bortglömd här
Gammal 2013-03-29, 10:00   #22

korpos avatar

Standard

Nurmos klara besked om storfavoriterna
”Det ser mycket bra ut - ingen kan svara”
Han är landets främsta tränare i år och har två storfavoriter med i V75.
Nu ger Timo Nurmos allra senaste nytt om Checco Boko och Caddie Gallant.
- Båda var mycket fina i veckans jobb. Jag vill inte byta häst med någon och båda har lika bra chans, säger han.
Timo Nurmos toppform på stallet håller i sig och segerprocenten ligger på respektingivande 26 procent i år. Till V75-tävlingarna på Romme skickar Nurmos upp tre hästar. Två av dem är storfavoriter, Checco Boko och Caddie Gallant, medan den tredje Caddie Comet är helt bortglömd.
- Jag vill varna lite för Caddie Comet (V75-3). Han är mycket fint i ordning och det fanns inte minsta lilla fel på hästen när vi kollade upp honom efter Norge. Det var helt och hållet den lösa banan som fällde honom där. Han fick inget fäst och har varit mycket fräsch och fin i jobben efteråt, säger Timo Nurmos.
- Han möter några bra men man ska inte glömma honom helt. Får han en bra resa är jag inte ett dugg överraskad om han är bland de tre främsta. Det är heller inte helt omöjligt att han kan räcka med lite flyt. Tänk på att han gjorde ett kanonlopp från dödens näst senast och höll på att vinna då. Nu kommer han att gå barfota runt om ifall banan tillåter, fortsätter han.
"Känns kanonfin"
Över till favoriterna Checco Boko och Caddie Gallant som båda kommer från imponerande insatser. Checco Boko hade lekstuga i V75 näst senast och följde upp med att svepa fältet till en ny övertygande seger gången efter.
- Checco Boko (V75-1) har utvecklats otroligt mycket och är kanonfin för dagen. Jorma tyckte nästan att hästen var ännu finare senast än när han vann V75. Han har haft krafter kvar båda gångerna och även varit jättefin i jobben efteråt, även om det bara har varit lugna träningspass.
- Springspåret nu passar perfekt då han är kvick iväg. Visserligen är sjättespår alltid bättre än sjunde men han är så pass speedig att det inte finns någon som kan svara honom när han får upp farten. Det blir ingen lättning i balansen utan skor runt om för det fungerar så bra. Jag är optimist och tror på bra chans, säger Nurmos.
"Var otroligt bra senast"
När det gäller Caddie Gallant så gjorde han ett heroiskt lopp senast. Trots tredjespår runt första sväng och resten av loppet utvändigt om ledaren föll han verkligen med flaggan i topp och fick ge sig på uppförstorat målfoto.
- Caddie Gallant (V75-7) var otroligt bra senast. Det är inte många hästar som springer 1.13,3 trots tredjespår och dödens i den här klassen som han gjorde. Då ska man också tänka på att hästen hade en liten vila bakom sig. Han fick nämligen stå över några jobb eftersom han slog upp en hovspricka i näst senaste starten på Färjestad.
- Normalt sett brukar mina hästar alltid gå framåt när de får ett lopp i kroppen efter vila. Men det räcker gott och väl om han är lika bra som senast. Hästen är stark och rejäl och tuff och oöm för positioner. Det är inte roligt att få honom på utsidan för han håller alltid farten och går in i mål. Det är en mycket, mycket bra häst och jag tycker att han har lika bra vinstchans som Checco Boko. Om banan tillåter så blir det barfota runt om, säger Timo Nurmos.
Gammal 2013-03-29, 10:29   #23

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

i avd1. Heter draget Portos Amok som Stefan har höga förväntningar på, han tror till ok med på en vettig segerchans. Hästen har höjt sig flera snäpp sedan man plockade bort skorna och då Timros statistik på bortaplan är bedrövlig så hade man egentligen kunnat chansspika Portos Amok men nu när spåret är som det är vill jag gärna ha med även Västebro Europe som hade dåliga blodvärden senast därav strykningen, har inte tappat något i form enligt fredde, kändes smidig och fin i lördagens jobb. En vass spurtare som är med och krigar i den främmre träffen. Bör komma vettigt till.. Cobol Queen har fin form och spurtade bra mellan hästar senast utan att få helt fritt. Knixigt läge men Erik brukar fixa det mesta och med tur kan man hitta ut i andra spår direkt. Form för seger och värd en varning! Highspeed Call är snabbare ut i volt än med bil och man ska sätta helstängt huvudlag för att ladda och sedan släppa till eventuellt nr 7. Man vill ändå ligga lågt i stallet eftersom hästen har varit oplacerad vid två tillfällen. Starbecs Maclo är det oehört stor galopprisk på, Conny meddelade hela 70%, skulle han sköta sig så trodde han att hästen kunde vara långt framme, fick en del strul och hamnade i fel ryggar sist (glöm) är fint i ordning och kan duga om han sköter sig. Comeback hoppade efter att ha blivit hängandes i spåren efter en bit, såg inte fräch ut och Pelle ville ligga lite lågt inför detta. Admiral D inverne kan vara lite trevande från start, galopp risk föreligger, vingelläge, kommer till dödens?

avd2. Melby Venus visade hög kapacitet vid segern i november, har nu två lopp ikroppen efter vila, kommer att köras frammåt när tillfälles ges. Möter lättare nu än i lördags på jägersro. Barfota runt om är ett plus. Out of Question har tänt till hos sin tränare Witasp , mycket vass med en ryggresa. Ruskig avslutning senast jag fick närmare 1.10/800 från femte utvändigt. Näst senast avgjorde man enkelt efter en vass spurt från 3e utvändigt. Barfota runt om = +++. Princes Pellini ser allt bättre ut i aktionen och står fint inne i loppet. Kan nå ledningen vilket är guld värt. Aroma Grim avgjorde på ett rejält sätt i årsdebuten, kan öppna och kan sitta i spets om Anders vill. Ändå troligt att Anders släpper till Pellini för att få en ryggresa. Nice and easy känns lite borrlottad men denna dam tål att göra jobbet själv och jag väntar mig ändå ett tidigt avancemang av Kaj. Sårbar på speed men stark som få och går alltid ändå in i mål. Love Leg är orutinerad men under utveckling och dessutom duktig i årsdebuten, det sägs att hon är långsam ut men faktum är att hon har varit ganska tungt balanserad i de senaste starterna nu snackas det om att man vill rycka skorna och göra lite balans ändringar. Björn upp är spännande eftersom han brukar få igång hästarna. Lär få en fin resa och ska inte glömmas bort. Evita brodda har ett chansartat läge men var rejäl mot nr 2 senast. Kan speeda och löser man det från spåret bör man ha "lite" chans. Mojito är en fin häst som nu får en ny kusk i sulkyn, en vitamininjection? brukar avsluta bra och gör det nog igen? med rätt resa är man i striden.

avd3 Där heter min vinnare Nahar som är van att möta tuffare motstånd än detta, Robert Bergh andas optimism och jag tror att det blir seger. Hästen har inte gått i botten ännu och nu blir det dessutom barfota runt om. Vilka är motbuden jo enligt tidningarna är det Shaq is Back som ledde hela vägen senast över 1640 meter och såg fin ut men vilka slog han egentligen jo 12-årige Jasper Line och S.J.´s Photocopy ¿ två hästar som rankats bland de sista i detta startfält ...Nej detta vinner Nahar.

avd4 kan det skrälla och en sådan skräll kan heta Yank Dreamcatcher som tar spets på tre steg. Har vunnit sina flesta starter över dagens distans och får "Magnus" bestämma en bit kan detta drag leda loppet runt om! Vid tempo vill jag varna för Super Otto som möte tuffa hästar i årsdebuten, hästen har utvecklats markant och fått en finare teknik än tidigare. Man funderar på att rycka alla skorna och tror på ännu en växel. Blir det tempo tror jag Melander junior kan sitta på leken. 6%. Bäst form utav de som är streckade är nog nr 5 men frågan är vad Pelles häst hamnar för spets är ju redan upptaget, risk för dödens och där är man sårbar. Min fina stina får Örjan i sulkyn för första gången, kan ge en extra växel trodde stallet och hon känns spelvärd i ett öppet lopp.

avd5, väldigt öppet och svårlöst, draget heter Heimdall som aldrig fick chansen senast efter att ha suttit fast med massor kvar i linorna, uppanmäld senast men gjorde ändå ett hyfsat lopp. Hästen vinner sällan men brukar ändå vara bland de fyra i mål. Bra inne annars penga mässigt och kanske kan Cleas lotsa honom till seger nu? hästen äger toppform! Granesa har läget.

Belgrado i avd6 har ett perfekt läge eftersom hästen är väldigt kvick ut, kan mycket väl leda loppet runt om. Ser bra ut på pappret.

i avd7. Tror jag mest på Caddie Gallant frågan är dock om han kommer till ledningen eller ej? risk för att han blir kvar i dödens eftersom Juha vill köra i spets med Ginger Belle. Draget heter Incribadible som äger fin fart och kan få loppet kört i halsen om tempo vilket det luktar långa vägar. By air är också bra, galoppen senast oraar dock men det verkade vara som att hästen blev skenerad av annan häst, eller var det gamla synder som upptrappades?

Spiken: Nahar
Lillspiken: Belgrado

Utgångar: Melby Venus avd2 och Caddie Gallant i avd7

Lycka till....
Pilkast (+3), jopase (+2), Trinity (+4)

Senast redigerad av Klanke den 2013-03-29 klockan 23:00.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 10:34   #24

Sharp$: 3853
Standard

Läst det både här(klanke) och i Aftonbladet att Melby Venus ska vara bättre barfota och väntar på skoryck. Åke sa till senaste starten att hon funkar bättre med skor, så det är inget ni behöver vänta på
Klanke (+2)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 11:31   #25

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

7 (Vinner, överkapacitet för klassen)
12(mkt snack förra veckan, bättre nu+lättare emot, körs offensivt - vinner)
1 5 6 9 (Nahar överreklamerad och Bergh vinner inte ihjäl sig på V75...mkt positivt ang Harldino)
1 2 3 4 5 6
1 9 11 15
4 11
9 (Tror att de kommer att köra loppet i halsen på Åke - vinner lätt)

Ibland e det så konstigt lätt!

Glad påsk...[/QUOTE]

Senast redigerad av mijo14 den 2013-03-29 klockan 14:54.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 11:32   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Läst det både här(klanke) och i Aftonbladet att Melby Venus ska vara bättre barfota och väntar på skoryck. Åke sa till senaste starten att hon funkar bättre med skor, så det är inget ni behöver vänta på
Han är rolig den där Åke. Till denna veckan säger han att barfota är ett klart plus men att den går bra med skor också. Det är klart: tränar man 200 hästar så kan det vara svårt att hålla reda på alla
Gammal 2013-03-29, 14:21   #27

AbbeAces avatar

Standard

Liraren bjuder på Avdelning: 7

Ranking

A: 9-6-1
B: 8-11-12-5-7
C: 2-4-10-3

ANALYSEN

Som vi läser loppet sitter 1 Ginger Belle i spets med 6 Caddie Gallant på utsidan efter 500m. Juha kommer knappast släppa ledningen och därmed får Caddie på nytt göra jobbet utvändigt om ledaren. Jorma blir då tvungen att skruva upp tempot efterhand för att inte hamna i en speeduppgörelse med den kvicka damen och då kan han fälla på eget grepp. Tufft tempo gynnar nämligen 9 By Air och spiller Caddie Gallant för mycket krut under vägen får han svårt att svara tipsettan till slut. Skulle Jorma istället välja att ta en "lugn" dödens för att försöka slå av Ginger Belle på speed så tror vi att även det blir tufft då den formtoppade märren är riktigt kvick i fötterna. Detta scenario skulle dock försvåra uppgiften rejält för By Air då Åke i så fall snällt får vänta i kön då loppet är låst med Ginger och Caddie där framme. Inget av dessa scenarion skulle alltså gynna favoriten men givetvis kan det också vara så att han bara är bäst ändå... Ytterligare en anledning till att strecka Ginger Belle är att om Caddie Gallant, som inte alltid håller sig till rätt gångart, skulle galoppera kan Juha Siirtonen få bestämma i ledningen en bit och då blir ekipaget inte lätt att få tag i. Vi har täckt in de troligaste utfallen med dessa tre hästar och känner oss trygga!
Gammal 2013-03-29, 14:21   #28

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Svanstedts chanser

++++
Mellby Venus (V75-2) var lite seg senast och hon var klart piggare på Solvalla i starten innan. Hon har gått två lugna jobb i veckan och känts fin i båda. Vi startar tätt nu och hoppas att hon kvicknar till med ett par lopp i kroppen. Det här loppet är inte lika tufft som senast och dessutom är läget bättre. Hon har springspår på tillägg med springband och det är positivt. Hon öppnar snabbt och jag har lite feeling att hon kommer att göra ett bra lopp och räcka långt. Är banan fin så blir det barfota runt om och det är ett klart plus, även om det är en häst som tävlar bra med skor också. Hon är min bästa chans i omgången.

+++
Aroma Grim (V75-2) har gjort en start efter vila och var bra då vid segern. Men det var i ett enkelt lopp och nu är det klart tuffare i V75. Hon måste rekordsänka om hon ska räcka till seger men jag tror också att hästen har gått framåt med loppet i kroppen. Hon känns fin och formen ska vara bättre och hon är rätt så skaplig iväg i starten. Det här är ingen tokig häst men jag ser henne främst som en platschans här eftersom hon möter tuffare motstånd. Är banan fin blir det barfota runt om.

By Air (V75-7) galopperade i en trång situation kort efter start senast. Det var en häst som galopperade på ena sidan och det blev lite trångt och jag fick ta hårt i honom. Normalt är hästen travsäker och galopperar inte så det var ett olycksfall i arbetet. Han har tränat bra i veckan och det kändes i måndagsjobbet att hästen har full form nu med lopp i kroppen. När han vann i årsdebuten var han lite seg i benen men känns klart rappare nu. Är väl en av flera som kan ha lite chans med rätt resa. Det blir barfota runt om ifall banan tillåter det.

++
Hey Honey (V75-2) spurtade bra i Norge senast och gick en fin tid trots att banan var tung och opassande. Det var en plusbetonad insats och hon borde även gå framåt ytterligare form-mässigt med loppet i kroppen. Men även om hästen rekordsänker och går en 1.15-tid här så räcker hon ändå inte till seger. Hon får försöka ta en hygglig placering. Hon går alltid med skor så blir det broddbana är hon inte så missgynnad som de andra.

Monster Drive (V75-3) har han tränat kontinuerligt i vinter och känns riktigt fin i jobben. Förutom intervallträningen har han även gått rundbana och det snabbaste efter 1.22 över full distans. Han har fått ett bra läge och eftersom han är startsnabb borde vi få rygg på ledande Shaq Is Back. Jag tror inte att han kan vinna och hoppas kunna lifta med till en plats i bästa fall. Han är bäst barfota runt om och går så ifall banan är fin.

Jill Tilly (V75-6) har gjort en start efter sitt uppehåll och var med i en tuff körning i början men var ändå bara sådär till slut. Hon har säkert gått framåt formmässigt med loppet i kroppen och har känts fin i träningen efteråt. Jag tror ändå inte att hon räcker till vinst utan vi får smyga med och vara nöjda med pengar. Barfota runt om.

Janthom Kåpe (V75-7) har gjort en start efter vintervila och gick väl bara sådär till slut. Han borde ha kunnat spurta lite bättre och jag hoppas och tror att hästen är bättre nu med loppet i kroppen. Men han räcker ändå inte mot de bästa här och får vara nöjd med pengar. Hästen går barfota runt om.

Källa: Trav365/Sportbladet
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 14:41   #29

korpos avatar

Standard

Så gick det förra året.

1 1 ARMANI TROT
Westholm Jörgen 7,91 56 409 065

2 1 JOLENE AF SOLNÄS
Svanstedt Åke 1,86 74 308 361 15

3 2 NORAS BEAN
Söderkvist Stefan 4,53 236 97 048

4 1 LUKAS HALL
Nilsson Oscar 6,14 549 41 685

5 9 FLEX
Åberg Jan-Olov 6,17 1 187 19 297 2

6 7 FRICTION
Melander Stefan 4,75 7 510 3 052

7 5 FAMOUS FAYLINE
Lennartsson Per 3,17 14 887 1 539 3

UTDELNING V75
Antal rätt Utdelning

7 14 887 kr

6 212 kr

5 30 kr
Gammal 2013-03-29, 19:07   #30

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 803
Standard

Registrerat spel

Datum: 2013-03-31
Bana: Romme
Spelform: V75, omg. 13

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4, 7, 9
2 1, 2, 12
3 3, 6
4 5 Dream Trotter
5 1 Granessa
6 8 Jill Tilly
7 6 Caddie Gallant

Vadet gäller startnummer

18 rader x 1 x 0,50 kr =
9,00 kr

tobbev75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 19:44   #31

Sharp$: 3844
Standard

Hazelmere avd 2
juts höiby avd 5
robin ru avd 6

vilka av dem hästar har adielsson störst chans att vinna? nån som kan hjälpa lite...tacksamm
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 19:51   #32

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Hazelmere avd 2
juts höiby avd 5
robin ru avd 6

vilka av dem hästar har adielsson störst chans att vinna? nån som kan hjälpa lite...tacksamm
Troligtvis vinner han inte med någon av dessa. Men kanske bäst chans med Hazelmere. Men lycka till ändå.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 19:53   #33
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Hazelmere avd 2
juts höiby avd 5
robin ru avd 6

Jag har autospel på adielsson och volt. Glöm ej hans kallblod med
Hade hellre reducerat bort någon annan istället. Alt sätter du som krav om du spelar joker att han ska vinna nått av dom.
Gammal 2013-03-29, 20:03   #34

Standard

Citat:
Jag har autospel på adielsson och volt. Glöm ej hans kallblod med
Hade hellre reducerat bort någon annan istället. Alt sätter du som krav om du spelar joker att han ska vinna nått av dom.
sa dem tre hästar ska defin. på lappen imor. tack
Gammal 2013-03-29, 20:08   #35

Standard

Veckans rad inlämnad

1. 1,3,4,7,8,11 r 5,9
2. 1,3,12,13,15 r 8,9
3. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 r 9,1
4. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 r 3,5
5. 11 r 10,9
6. 1 r 5,10
7. 1 r 6,9

3600 rader 29MAR/1054
xxxx xxxx xxxx 0805

lycka till.
Gammal 2013-03-29, 21:13   #36

AbbeAces avatar

Standard

Örjan om sina
Spoiler:

31 mars 2013
Rank:
1=segerstrider 2=platschans 3=matlapp

V75-1

1 Zadar
Bra form och perfekt läge, kanske möjligen nypa en plats. Rank 2

75-2

2 Priceless Pellini
Rätt kapabel märr som är under utveckling. Ska ses med lite chans här. Rank 1

V75-3

7 Dont Wear PJS
Gör årsdebut från svårt läge. Svårt att vinna här. Rank 2

V75-4

4 Min Fina Stina
Håller hygglig form, kanske kan smyga till en plats. Rank 2

V75-5

10 Friskus N.O.
Har bra fart, dyker upp i striden med rätt resa. Rank 1

V75-7

8 Pay Attention
har visat toppform i fyra raka segrar, hårdare motstånd och tråkigt läge gör att det kan bli tufft att förlänga segerraden Rank 2

Örjans överraskning

2 Foal Tooma (V75-4)

Lovande häst i fin form, en av dom som kan vinna ett öppet lopp. Rank 1
hammering (+3)
Gammal 2013-03-29, 22:30   #37

Standard

går genom alla lopp men tycker lopp 4 och 5 är svåraste...nån med förslag typ 3-4 hästar i dem lopp
Gammal 2013-03-29, 22:36   #38

Sharp$: 648
Standard

V75 Tips Romme 2013-03-31 ( läsvärt )
V75 Romme 2013-03-31, Oms V75: 2013-03-29, 8:09, 10 150 308 kr,
-< Avd 1, V75-1, Lopp 5, Klass I, Volt 2140 >-
Nr Häst Kusk Till Rek Plac
1 Zadar Kihlström Örjan 0 15,9K 32051 startsnabb, vinst på rekordtid, fin form
2 Sid the Kid Frick Kajsa 0 15,5M 02113 övertygat i enklare gäng, för tufft här
3 Highspeed Call Widell Kaj 0 13,9K 14200 laddas för spets, släpper, 2-0-0 i V75
4 Starbec's Macklo Lugauer Conrad 0 15,4M 13d40 glöm 0:an, vann V75 på Åby, i striden
5 Free to Dance Eskilsson Claes 0 15,9M 20131 vinsterna på Romme, form, hårdare nu
6 Amiral d'Inverne Bergh Robert 0 14,5M 02221 spetsvann på rekordtid, 0-3-d-0-0 i V75
7 Checco Boko Kontio Jorma 0 15,4M 20111 offensivt till spets, normalt svårslagen
8 Cobol Queen Adielsson Erik 0 15,0M 312d3 V75-tvåa bakom Västerbo Highflyer
9 Västerbo Europe Larsson Fredrik B 0 16,1M 11213 tvåa/trea i V75, rejäl i jobb, tål grovjobb
10 Come Back Lennartsson Per 0 16,1M 51150 inget extra på slutet, fin vid vinsterna
11 Porthos Amok Goop Björn 0 15,1M 31122 stark, gynnas vid överpace, i bra slag
12 Blue Star Miracle Witasp Leif 0 15,6M 52510 fick dela segern, ett av två ston, hårt
RANK: 7-11-5-4-9-10-6-3-5-8-12-2-1.
Timo Nurmos 4-åring Checco Boko känns som överlägsen, men han är
orutinerad – kanske skräller Starbec’s Macklo eller Porthos Amok...
Checco Boko är obesegrad i år i tre lopp och senast vann valacken med
åtta längder före Careful Victory efter 1.12,2 sista varvet. I V75 blev segermarginalen
sex längder före Charlie Lucky och i årsdebuten vann Express It-sonen med bara fem längder. Porthos Amok har inlett året starkt med två andraplatser över drygt tre km.
Han har presterat under 1.14 på 2140.
-< Avd 2, V75-2, Lopp 6, Volt 2140 >-
1 Love Leg Goop Björn 0 18,7M 81223 barfota runt om nu, Björn upp, +läge!
2 Priceless Pellini Kihlström Örjan 0 15,8M 11043 spetsläge, snack om barfota/bra bana
3 Aroma Grim Svanstedt Anders 0 16,7M 25151 säker seger i årsdebuten, i slutstriden
4 Fire Proof Linderoth Mikael Å 0 16,5K 10370 två vinster på 38 lopp, räcker inte här
5 Hey Honey Kontio Jorma 0 16,8M 15302 en av Svanstedts tre, 0:an i V75-lopp
6 Oki on Line Frick Katrin K 20 14,3M 16334 härdad i tuffa gäng, fin form, för hårt?
7 Nina Ruda Skoglund Håkan 20 14,3M 50062 slagen med 4 längder som tvåa, svårt
8 Svana Line Eriksson Kim 20 15,6M 22003 fick stryk av nr 8 senast, vinner sällan
9 Hazelmere Adielsson Erik 20 14,0M 26400 preparé i årsdebut, sexa i Stochamp.
10 My Love Star Bergh Robert 20 14,8K d2014 fyra på rekordtid, spår 5 i volt minus
11 Out of Question Witasp Leif 20 14,7K k2114 öppnat året starkt, laddas, kan vinna
12 Mellby Venus Svanstedt Åke 20 14,7M 01004 V75-fyra med skor, springspår, laddas
13 Evita Brodda Karlstedt Tommy 20 13,8K dd131 slog nr 2, 6, 9 senast, bäst med smyg
14 Mojito Siirtonen Juha 20 14,2M 36026 sju segrar i fjol, svårt läge, stark,tufft
15 Nice and Easy Widell Kaj 20 15,2M 21021 vann på rekordtid, överpace plus, nja
RANK: 12-2-1-9-3-5-11-10-14-15-13-6-7-8-4.
Mellby Venus är klart på ”g”, så från springspår kör Åke Svanstedt offensivt
och kapacitet finns för V75-vinst. Valet är en eller många.
Mellby Venus V86-vann barfota runt om i debuten för Åke, 1.12,9 sista
varvet och attack 850 kvar, då som nu bricka 12 från 2160. Efter det dubbel
nolla, senast drygt 1.13 sista 1000 från femte utvändigt med skor. Priceless Pellini
var sådär som trea senast på rekordtid (brunstig), tävlade med
skor (fel i programmet) och ledde länge. Spetsläge. Love Leg är en Jörgen
Westholm-märr som för första gången körs av Björn Goop. Fin i årsdebut.
-< Avd 3, V75-3, Lopp 7, Olympiatravet, Auto 2140 >-
1 Shaq is Back (US) Redén Daniel 0 10,2aaK 22411 spetläge, i hysteriskt slag, tuffare här
2 Monster Drive Svanstedt Åke 0 10,6aK 21052 bra tvåa bakom Friction, årsdebut, fin
3 Bagley* (DE) Lugauer Conrad 0 11,7aK 13245 14 V75-starter men ännu ingen seger
4 True Advantage (US) Ohlsson Ulf 0 10,9aK 22231 Guld-debut, tuff märr, pengar i 13 raka
5 Haraldinho Melander Marcus M 0 11,6aK 22300 glöm 0:orna, kapacitet att segerstrida
6 Caddie Comet Kontio Jorma 0 11,1aK 01420 inget fäste vid 0:orna, V75-vann i Gävle
7 Dont Wear PJS (CA) Kihlström Örjan 0 10,4aK 01412 årsdebut efter 3 månaders vila, smyg
8 On Track Piraten Olsson Daniel 0 11,7aK 12230 sjuk senast, häxläge för hemmahoppet
9 Nahar Bergh Robert 0 11,4aM d2611 härdad på Vincennes, kan krossa allt
10 Francais du Gull Adielsson Erik 0 11,0aK 31010 V75-vunnit med Erik, kuskplus, läget?
RANK: 9-2-1-4-5-6-3-10-8-7.
Nahar sprang in närmare 1,2 miljoner kronor under vinter-meetinget i
Frankrike –och fick ännu mer hårdhet som extra bonus. Bara bäst nu!
Nahar har tagit två överlägsna vinster (en i V75) e fter Frankrike-sejouren,
ytterligare 200.000 in och Robert Bergh siktar på en topplats i Olympiatravets
final. Barfota-balans och hårt tempo plus, då 8-åringen kan avsluta
oerhört vasst. Monster Drive V75-vann på Romme i november 2010,
sedan 20 V75-lopp utan seger. Nu årsdebut med perfekt smygläge. Shaq is Back
V86-vann före 12-åringen Jasper Lane, spetsar igen men tuffare här.
-< Avd 4, V75-4, Lopp 8, Klass II, Auto 1640 >-
1 Alfa Giacomo Heiskanen Veijo 0 14,9aK 10261 bäst barfota, snabb ut, smyger med
2 Foal Tooma Ericsson Svante 0 14,5aK d1311 dödenssegrar på slutet, i rekordtagen
3 Yank Dreamcatcher Jakobsson Magnus 0 16,5aK 01011 obesegrad från spets, laddas, fin form
4 Min Fina Stina Kihlström Örjan 0 13,5aK 70135 V75-trea, i fint slag, Örjan upp, tufft nu
5 Dream Trotter Lennartsson Per 0 13,2aK 613d1 spetsseger på rekordet 1.13,2, laddas!
6 Time Machine Olsson Daniel 0 13,4aK 1d303 stark trea bakom nr 5 i årsdebuten
7 Carpenter on Tor Wallin Tony 0 14,9aK 257k2 1.12,7/800 som fin tvåa i årsdebuten
8 Crosstalk Goop Björn 0 15,4aM 44111 övertygat i tre raka, Björn upp, läget?!
9 Super Otto Melander Marcus M 0 15,0aM 12062 stryk med 5 längder i årsdebut, rejäl
10 T.X.All In Frick Kajsa 0 15,9aM 332d1 glöm d:et, får fin smygresa, skrällchans
11 Paradise Beach Larsson Fredrik B 0 13,8aK 01216 fast senast när nr 5 vann, inte borta
12 Poisson Kontio Jorma 0 14,6aK 66411 en av Jörgen Westholms tre, minusläge
RANK: 8-5-6-1-9-3-2-10-11-7-12-4.
Vi förväntar oss en hård spetsstrid, förhoppningen är att Crosstalk
gynnas av det – och med Björn i sulkyn finns det inga farhågor ...
Crosstalk är ett av två ston i loppet, 4-åringen efter Scarlet Knight har tre
raka vinster (två första på rekordtid),den totala segermarginalen är 11,5
längder och hon har körts av lärlingar. Nu sitter Björn Goop upp. Dream Trotter
spetsade i en snabb öppning, visade 1.11,6/500 och 13,2 på varvet.
Samma taktik nu. Time Machine är också vass ut, hade spår 12 i årsdebuten
mot bricka 5 för Dream Trotter, hamnade i tredje utvändigt och
avslutade starkt utan att kunna avsluta för fullt. Alfa Giacomo är också
startsnabb, körs offensivt och kan en låg 1.14-tid enligt Veijo Heiskanen.
-< Avd 5, V75-5, Lopp 9, Kallblod, Volt 2140 >-
Nr Häst Kusk Till Rek Plac Rnk
1 Granessa Ohlsson Ulf 0 25,5K 21222 rejält kuskplus, i rekordtagen, skräller?
2 Stommens Olivia Frick Kajsa 0 28,3K 56413 två segrar på 66 starter, toppform, nej
3 Tekno Jerkmin* (NO) Östre Ole Johan 0 26,7M 14513 lopp i kroppen, snack om barfota, på g
4 Eskelands Bror* (NO) Aarum Dagfinn 0 27,8M 1dk20 V75-tvåa i Norge, bäst i ledning, pisk +
5 Sundsätters Frida Åberg Jan-Olov 0 28,7K 04172 skrällvann i Gävle, smyger, för tufft här
6 Spang Jotroll* (NO) Minor Daymon Thomas 20 26,9L 25212 dödensvinst, tål tufft upplägg, rysare
7 Yr Gubben (NO) Olsson Daniel 20 27,5M 22233 sex segrar på 79 lopp, hårt inne här, nej
8 Heimdall Eskilsson Claes 20 26,6M 22340 28 starter utan seger, hänger mest med
9 Farmbaron Olsen Jan Ove 20 26,4M 56115 vinsterna från spets, sist stryk av nr 14
10 Friskus N.O.* (NO) Kihlström Örjan 20 26,2M 16532 het, 15 gånger bland de tre i 22 lopp
11 Ulvsås Zico Jansson Torbjörn 20 25,5M 12510 V75-spetsseger, stark, springspår nu
12 Juts Höiby Stjärna Adielsson Erik 20 27,7M 512d0 vinsten på Romme, risk för vingel här
13 Ares R.B. Eklöf Bo 40 25,7M 43052 start 160, går bra för Eklöf, minusläge
14 Mel Odin Melander Micael 40 24,1M 00021 snackhäst som ung, kra ftigt på gång
15 Mana Grabben Bergh Robert 40 23,7K 41602 barfota kraftigt plus, körs på chans
RANK: 4-11-10-15-14-1-6-3-9-12-13-2-7-8-5.
Inga segermaskiner precis, tre startfållor och 15 kallblod, flera med
nya kuskar, ja här kan det skrälla. Vårt vinnardrag är Eskelands Bror.
Eskelands Bror tog fyra raka segrar i fjol vid den här tiden, 5-åringen har
vunnit i norska V75 (två gånger i fjol) och var i mars V75-tvåa bakom favoriten
Norheim, det på 1.27,9/2140. Ulvsås Zico V75-vann på Bergsåker från
spets över kort distans, mer stark än snabb och från springspår på tillägg
kan det bli ett kanonlopp. Tävlingsvilat e er svag insats i januari. Friskus
V75-vann i april i fjol med många längder på 1.26,7/2120 i ett lopp där Moe
Svarten var klar favorit. Högre kapacitet än stallkamraten Eskelands Bror,
men måste få en ryggresa med fritt på upploppet. Mana Grabben måste
också gå i ryggar, dessutom är barfota ett måste. Nära Odin Tabac senast.
-< Avd 6, V75-6, Lopp 10, Silver, Volt 2640 >-
1 Belgrado Eklöf Bo 0 14,5M 13443 svårslagen vid spets, gillar långt, bäst
2 Robin Ru Adielsson Erik 0 14,2K 10340 rejält distansplus, form, debut med Erik
3 Natural Wonder Lennartsson Per 0 14,8L 10573 tänt till med barfota-balans, stark/rejäl
4 Cloria Victis Heiskanen Veijo 0 13,8M 60120 mer stark än vass, barfota plus, rysare
5 B.W.L.Champion Goop Björn 0 13,0K 15501 delad vinst med Carambole P., speedig
6 Macho Gossip Lindblom Åke 0 14,4M 21513 riktigt bra i träning, springspår, laddas?
7 Kick Party Eriksson Peter 0 15,1L 34144 mer stark än vass, tål grovjobb, form!
8 Jill Tilly Svanstedt Åke 0 13,8K 24136 fin rygg på favoriten, given i slutstriden
9 Prince Elliot Svensson Erik 0 14,3M 52100 gillar lång distans, inte het i V75-lopp
10 Goldomaster Jansson Torbjörn 0 14,2M 15002 tuff resa näst senast, van hårda gäng
11 Ted Blågul Bergh Robert 0 13,1K 22210 V75-seger, fast senast, har toppform
12 Dashing Step Lundin Anders L 0 14,4K 10365 12-åring med fin form, tufft läge, nja
RANK: 1-8-10-6-7-4-11-2-3-5-9-12.
Bosse Eklöf är en skicklig catchdriver som är för lite anlitad. Han leder
volten och Belgrado blir svårflörtad vid spets. Goldomaster?
Belgrado övertog ledningen senast i V75 på Momarken, tvingades sedan
släppa till vinnande Broadway Legs och höll bra som V75-trea. V75-
spetsvann i Gävle, sedan svåra lägen i V75. Jill Tilly är snabb ut, lär ta rygg
på Belgrado och hon kan bli segerfarlig med lucka till slut. Goldomaster
har matchats mot bra hästar i Norge och Sverige. Macho Gossip har ett
perfekt läge, 8-åringen är härdad i V75 men har bara en vinst på 26 starter.
-< Avd 7, V75-7, Lopp 11, Brons, Auto 2140 >-
1 Ginger Belle* (DE) Siirtonen Juha 0 14,0aK 21151 1.11,1/700, spetsläge, släpper kanske
2 Banker's Garcon Ohlsson Ulf 0 13,3aM 14001 duktig i dödensvinst, körs offensivt, nja
3 Exclusive Pointer Jansson Torbjörn 0 13,4aK 31005 ny i Brons, fem segrar på 59 starter
4 Armani Trot Olsson Daniel 0 13,8aK 0321d fin vid spetsvinst på rekordtid, hårt nu
5 Janthom Kåpe Svanstedt Anders 0 11,7aK 61345 hygglig i årsdebuten, jätterysare här
6 Caddie Gallant Kontio Jorma 0 12,6aM 1d102 V75-dödenstvåa på Havbergs Mimi, fin
7 Ajlexes Daylight Pettersson Tomas 0 12,4aK 10112 vann på 1.14,7/2160, form, risk för vingel
8 Pay Attention Kihlström Örjan 0 12,7aK 01111 avslutat neråt 1.09,5, svårt läge, kanske
9 By Air Svanstedt Åke 0 12,8aK 11110 startgalopp som V75-favorit, grymt bra
10 Långarsbo Blixten Andersen Troels 0 13,9aK 52615 fem segrar på 47 lopp, inte het härifrån
11 Indescribable Goop Björn 0 13,0aM 10632 d-4-d-0 med Björn, avslutar 1.10/700
12 Stein Daylight Witasp Leif 0 12,7aM 15312 stark 5-åring, form, känns bortlottad
RANK: 9-6-11-1-8-5-12-7-4-2-10-3.
Caddie Gallant med Jorma Kontio mot By Air med Åke Svanstedt men
det finns flera duktiga outsiders. Vi gillar Indescribable skarpt!
By Air hade fyra raka och var obesegrad hos Svanstedt, trångt i starten
senast som V75-favorit. Bättre läge denna gång. Caddie Gallant körs offensivt,
kan få överta spets från Ginger Belle och sedan vinna från ledning.
Klanke (+2)
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-29, 22:42   #39

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
går genom alla lopp men tycker lopp 4 och 5 är svåraste...nån med förslag typ 3-4 hästar i dem lopp

2, 5, 6, 8 i fjärde... Nummer 7 också, om du har råd...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-29 klockan 22:43.
Gammal 2013-03-29, 22:50   #40

Standard

så inte 3 i avd 4 ???? tack vad tror du om avd 5 ?????
Gammal 2013-03-29, 23:06   #41

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
så inte 3 i avd 4 ???? tack vad tror du om avd 5 ?????

Vill du bara ha tre i fjärde så är det i första hand 2, 5 och 6 du skall ta med - vill du spika här, så spika nummer 6...

I avdelning fem så streckar du så många du har råd med - glöm ej skrällarna 3, 7, 11 och 15... Men här behövs mååånga kusar, tror jag...

Gammal 2013-03-30, 06:00   #42
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Melander har 0 stallform. Att han dessutom sen ska vinna från spår 8 på kort med crosstalk, glöm!
Totalt överstreckad och chansen ligger på ett par procent intervallet enligt mig.
Min fina stina är ett sto som möter hingstar och valacker. Brukar sällan lyckas. Ska dessutom gå med skor runt om.

Spår 2,4,5 vinner hälften utav dessa lopp. Lås på 2 och 5 och du har nästan 50% chans att klara det. Jag gjorde så iaf
Gammal 2013-03-30, 07:46   #43

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 40
Standard

Är det jag som är dum i huvet eller?
Jag tycker Francais Du Gull borde ha chans, en jäkla bra häst som har en extrem kuskförbättring.
Benga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 07:59   #44

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Liraren bjuder på Avdelning: 7

Ranking

A: 9-6-1
B: 8-11-12-5-7
C: 2-4-10-3

ANALYSEN

Som vi läser loppet sitter 1 Ginger Belle i spets med 6 Caddie Gallant på utsidan efter 500m. Juha kommer knappast släppa ledningen och därmed får Caddie på nytt göra jobbet utvändigt om ledaren. Jorma blir då tvungen att skruva upp tempot efterhand för att inte hamna i en speeduppgörelse med den kvicka damen och då kan han fälla på eget grepp. Tufft tempo gynnar nämligen 9 By Air och spiller Caddie Gallant för mycket krut under vägen får han svårt att svara tipsettan till slut. Skulle Jorma istället välja att ta en "lugn" dödens för att försöka slå av Ginger Belle på speed så tror vi att även det blir tufft då den formtoppade märren är riktigt kvick i fötterna. Detta scenario skulle dock försvåra uppgiften rejält för By Air då Åke i så fall snällt får vänta i kön då loppet är låst med Ginger och Caddie där framme. Inget av dessa scenarion skulle alltså gynna favoriten men givetvis kan det också vara så att han bara är bäst ändå... Ytterligare en anledning till att strecka Ginger Belle är att om Caddie Gallant, som inte alltid håller sig till rätt gångart, skulle galoppera kan Juha Siirtonen få bestämma i ledningen en bit och då blir ekipaget inte lätt att få tag i. Vi har täckt in de troligaste utfallen med dessa tre hästar och känner oss trygga!
Varför skulle han svara med ginger belle?
Det tror i alla fall inte jag på
Han brukar ju dessutom släppa till nästan vem som helst
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 08:08   #45

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Benga Visa inlägg
Jag tycker Francais Du Gull borde ha chans, en jäkla bra häst som har en extrem kuskförbättring.
Det gick ju bra sist Erik körde (kolla Färjestad 120922) visserligen 1640. Hon sprang barfota bak då så det kanske kan vara värt att ha ögonen på.

https://www.travsport.se/hast/visa/634079/resultat
jopase är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 08:21   #46

korpos avatar

Standard

Citat:
Spelarservice rankar F D Gull sist.
hanscrispi (+1), Pilkast (+3)
Gammal 2013-03-30, 08:44   #47

Sharp$: 7517
Standard

Intervju med Åke i spelarservice.

Han säger!
Egentligen kanske 3 Aroma Grim i samma lopp som 12 Mellby Venus har bättre chans eller i alla fall är i bättre form.
Hon var jättefin i årsdebuten och är nog också lite fräschare i år än ifjol men det var otroligt billigt då och det loppet går inte att jämföra med V75.
Allt verkar i alla fall bra i normaljobb efteråt och vi kör barfota runt om igen.
Helt borta behöver hon nog inte vara.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 08:51   #48

Standard

Francais Du Gull

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Spelarservice rankar F D Gull sist.
Ja, jag såg rankingen helt otroligt.
Jag kommer att ha med han iallafall, Lindegren drev hästen för hårt på momarken när han missa starten därav galoppen.
Hästen går på alla distanser, jag varnar starkt för FDG.
Gammal 2013-03-30, 10:05   #49

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1182
Standard

Fan - Belgrado struken jag som inte trodde på den =(
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 10:40   #50

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jopase Visa inlägg
Det gick ju bra sist Erik körde (kolla Färjestad 120922) visserligen 1640. Hon sprang barfota bak då så det kanske kan vara värt att ha ögonen på.

https://www.travsport.se/hast/visa/634079/resultat
Ni måste förstå när en häst möter några som är för bra ... FDG i all ära och EA men bäst på kort i främmre träffen. Vann ett bluffguldlopp när bästa hästen hoppade i start och resten va skit. Hårt inne i loppet och bakspår.
Även Shak is Back är ingen 2140am häst åker ju dit på 1640 även mot en årsdebuterande Global Investment från dödens. True A är en mycket bra märr men bara ett lopp i kroppen och första i guld. Caddie comet är väl duktig och så, men ingen olympiatravhäst. Den som jag håller tvåa/trea i detta lopp efter Nahar är Monster Drive och On track Piraten men frågetecken på formen hos båda. Vilka hästar tror ni är med i Olympiatravet?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-03-30 klockan 10:43.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 10:46   #51

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Caddie Gallant i sista håller jag fullständigt med om... Men, sedan kommer hjärnsläppet!!!:

"True Advantage en mycket bättre häst än Nahar" - hur fasiken har du kunnat vinna så mycket pengar på sistone?

Nahar käkar upp TA alla dagar i veckan, skiter ut honom varvet kvar och pissar på avskrädet innan han kliver över mållinjen...

Hehe, nej detta var det största skämtet i år, här på sharps - TA bättre häst än Nahar, hahahahahahaha!

Nahar ÄR stenklar!!!

Hur kan True Advantage va en bättre häst än Nahar med mindre pengar och långsammare tider?????????

Det ända jag kan instämma med är att om Nahar hoppar så är det öppet och är 4,2,8 mest aktuella.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-03-30 klockan 11:44.
Gammal 2013-03-30, 11:03   #52

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Dem som tror på Yank Dreamcahter kan sluta hoppas och tro inget sådant kommer inträffa tro mig.
Spikförslag 6 TimeMachine

tror att det står mellan 4,5,6,11 och skrällen heter 9 Super Otto.. tvåa bakom nästa Panne de Moteur-Quaesy i senaste loppet. Nån Quaesy finns inte här. Undrar verkligen varför många tror så mcket på 8 Crosstalk.. har jag missat något??? Är det för att Björn kör eller? Inga imponerande tider .... mött skitmotstånd.. sämsta spåret hmmm

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-03-30 klockan 11:46.
Gammal 2013-03-30, 11:42   #53

doobs avatar

Standard

Systemet och kommentarer...

1) 7 9
2) 1 2 9 11 12 13
3) 1 4 9 10
4) 2 5 6 7 11
5) 10
6) 2 4 5 6
7) 1 6

Avd.1
Förmodligen spets och slut på 7 Checco Boko men jag bara måste dubbla med 9 Västerbo Europe som alltid flyger lågt över upploppet. Har sett smällfin ut i jobb och 3% är ett skämt! PASSAS!

Avd.2
Påställt på 1 Love Leg låter det som och Björn Goop upp nu betyder 10 meter bättre! 2 Priceless Pellini var en besvikelse sist men förmodad spetshäst och då kan det vara så att Örjan stjäl loppet och inte behöver vara som bäst för att vinna? På bakspår tar jag med 9 Hazwlmere som är grundkapabel och såg smällfin ut i comebacken! Erik upp är såklart ett plus! 11 Out Of Question behöver smygas, det är ett måste men går sedan stabila 10-avslutningar! Racerbalans nu och se upp! 12 Mellby Venus är bästa hästen och nu barfota runt om! Måste streckas mycket tidigt och normalt ett spikbud men osäker på om toppformen finns därav gardering! 13 Evita Brodda gav mig många sköna tusenlappar på DD när den skrällde till 30 ggr! Har koll på den här fina hästen som är hyperspeedig! Bäst över 1640 men om smygare som sist avslutar den visslande! Måste med!

Avd.3
Spets tar 1 Shaq Is Back och toppform på den kanten! Hade spikat om det hade varit 1640 men nu vågar jag inte pga distansen! 4 True Advantage kan vinna med läpp som vanligt och den var smällfin i comebacken! Klart andrastreck! Om två träter... Då kanske 10 Francais Du Gull kommer flygandes längst ut efter att ha liftat med i rygg på 9 Nahar under slutvarvet!? Lindegren har påställt, inget tvivel om den saken och kusken är enormt revanschsugen för startmissen i Norge! Nu får han inte den revanschen själv men Erik vill nog gärna gottgöra!

Avd.4
Här luktar det överpace lång väg om inte 6 Time Machine bara flyger till spets? Då är det slut men galoppen är överhängande på den kanten! Plockar med 2 Foal Tooma som är en stark rackare i toppform. Har dödensvinster så stark är den och en som förmodligen är gynnad av överpace! Barfota dessutom! Kusken är inget man håller i handen på V75 men jag streckar! 5 Dream Trotter är kapabel och startsnabb och kan vara ledaren om sexan bränner! Lennartssons bästa chans streckas! STORMVARNING för 7 Carpenter On Tour som var dagens bästa värmning i comebacken på Sundbyholm. Flög lågt över upploppet då till näst intill fototorsk! Lopp i kroppen nu efter lång frånvaro, skickliga Tony Wallin upp och om den kommer ner och får överpace är 5 procent ett SKÄMT! 11 Paradise Beach kan få loppet!

Avd.5
Två baggar från samma stall och folk verkar tro på den på start! Dagfinn Aarum vs. Örjan Kihlström!? Osäker häst vs. stabil!? Startsnabb vs. startsnabb? Stark vs. stark och speedig? Hör ni hur det låter? Jag spikar utan tvekan! 14 Mel Odin kan bli "nästagångare" som tvåa-trea!

Avd.6
5 B.W.L.Champion med Goop är förstahäst! Toppform och den här har bra chans att få spets eller åtminstone bra lopp i främre träffen! Speedig som satan och vinstchansen är mycket god! 6 Macho Gossip är ett annat spetsbud och väl där agerar den som en tiger! Lindblom har skött vinterträningen bra, det visade han med I Saw You igår! 4 Cloria Victis är en stark rackare som nu går med racerbalans barfota och då streckar jag till och med Heiskanen! 2 Robin Ru har läge, form och Erik upp! Han har slunkit loss från invändigt läge och vunnit med halvskrällar förut på V75 och kan göra det igen!

Avd.7
Var länge länge inne på att spika 6 Caddie Gallant som jag länge länge ansåg vara omgångens bästa spikbud och vinstchans men jag orkar inte åka på 1 Ginger Belle som bara övertygar mer och mer i spets! För spets blir det! Jag kryper till korset och dubblar... Caddie kan ju fela också...
Gammal 2013-03-30, 12:02   #54

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Systemet och kommentarer...

1) 7 9
2) 1 2 9 11 12 13
3) 1 4 9 10
4) 2 5 6 7 11
5) 10
6) 2 4 5 6
7) 1 6

Avd.1
Förmodligen spets och slut på 7 Checco Boko men jag bara måste dubbla med 9 Västerbo Europe som alltid flyger lågt över upploppet. Har sett smällfin ut i jobb och 3% är ett skämt! PASSAS!

Avd.2
Påställt på 1 Love Leg låter det som och Björn Goop upp nu betyder 10 meter bättre! 2 Priceless Pellini var en besvikelse sist men förmodad spetshäst och då kan det vara så att Örjan stjäl loppet och inte behöver vara som bäst för att vinna? På bakspår tar jag med 9 Hazwlmere som är grundkapabel och såg smällfin ut i comebacken! Erik upp är såklart ett plus! 11 Out Of Question behöver smygas, det är ett måste men går sedan stabila 10-avslutningar! Racerbalans nu och se upp! 12 Mellby Venus är bästa hästen och nu barfota runt om! Måste streckas mycket tidigt och normalt ett spikbud men osäker på om toppformen finns därav gardering! 13 Evita Brodda gav mig många sköna tusenlappar på DD när den skrällde till 30 ggr! Har koll på den här fina hästen som är hyperspeedig! Bäst över 1640 men om smygare som sist avslutar den visslande! Måste med!

Avd.3
Spets tar 1 Shaq Is Back och toppform på den kanten! Hade spikat om det hade varit 1640 men nu vågar jag inte pga distansen! 4 True Advantage kan vinna med läpp som vanligt och den var smällfin i comebacken! Klart andrastreck! Om två träter... Då kanske 10 Francais Du Gull kommer flygandes längst ut efter att ha liftat med i rygg på 9 Nahar under slutvarvet!? Lindegren har påställt, inget tvivel om den saken och kusken är enormt revanschsugen för startmissen i Norge! Nu får han inte den revanschen själv men Erik vill nog gärna gottgöra!

Avd.4
Här luktar det överpace lång väg om inte 6 Time Machine bara flyger till spets? Då är det slut men galoppen är överhängande på den kanten! Plockar med 2 Foal Tooma som är en stark rackare i toppform. Har dödensvinster så stark är den och en som förmodligen är gynnad av överpace! Barfota dessutom! Kusken är inget man håller i handen på V75 men jag streckar! 5 Dream Trotter är kapabel och startsnabb och kan vara ledaren om sexan bränner! Lennartssons bästa chans streckas! STORMVARNING för 7 Carpenter On Tour som var dagens bästa värmning i comebacken på Sundbyholm. Flög lågt över upploppet då till näst intill fototorsk! Lopp i kroppen nu efter lång frånvaro, skickliga Tony Wallin upp och om den kommer ner och får överpace är 5 procent ett SKÄMT! 11 Paradise Beach kan få loppet!

Avd.5
Två baggar från samma stall och folk verkar tro på den på start! Dagfinn Aarum vs. Örjan Kihlström!? Osäker häst vs. stabil!? Startsnabb vs. startsnabb? Stark vs. stark och speedig? Hör ni hur det låter? Jag spikar utan tvekan! 14 Mel Odin kan bli "nästagångare" som tvåa-trea!

Avd.6
5 B.W.L.Champion med Goop är förstahäst! Toppform och den här har bra chans att få spets eller åtminstone bra lopp i främre träffen! Speedig som satan och vinstchansen är mycket god! 6 Macho Gossip är ett annat spetsbud och väl där agerar den som en tiger! Lindblom har skött vinterträningen bra, det visade han med I Saw You igår! 4 Cloria Victis är en stark rackare som nu går med racerbalans barfota och då streckar jag till och med Heiskanen! 2 Robin Ru har läge, form och Erik upp! Han har slunkit loss från invändigt läge och vunnit med halvskrällar förut på V75 och kan göra det igen!

Avd.7
Var länge länge inne på att spika 6 Caddie Gallant som jag länge länge ansåg vara omgångens bästa spikbud och vinstchans men jag orkar inte åka på 1 Ginger Belle som bara övertygar mer och mer i spets! För spets blir det! Jag kryper till korset och dubblar... Caddie kan ju fela också...
haha ser verkligen ut som du slickar travtjänsten i arslet! bättre kan du doob. Du brukar ju ha EN egen ide om åtet!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 12:31   #55

korpos avatar

Standard

Ha ha. Laxdasen genomskådar!
Gammal 2013-03-30, 12:35   #56

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ha ha. Laxdasen genomskådar!

ja det gör alla....han orkade inte tänka själv....stämmer till 90%. Men byter han bild ska jag förlåta honom....är nära att kasta upp maten när jag ser den...
Gammal 2013-03-30, 13:18   #57

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
haha ser verkligen ut som du slickar travtjänsten i arslet! bättre kan du doob. Du brukar ju ha EN egen ide om åtet!
Ja du... Jag kanske jobbar på Travtjänsten?
Jag har för vana att kommentera hela eller större delar av mina system till skillnaden från dig, laxpitt!

Gapa ut enstaka "snackisar" med låg träffprocent är inte min grej...

Omgångarna är ju sönderanalyserade numera så du får nog vänja dig vid att "proffsen" tycker lika ibland!
Skuumberg (+10)
Gammal 2013-03-30, 13:21   #58

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ja du... Jag kanske jobbar på Travtjänsten?
Jag har för vana att kommentera hela eller större delar av mina system till skillnaden från dig, laxpitt!

Gapa ut enstaka "snackisar" med låg träffprocent är inte min grej...

Omgångarna är ju sönderanalyserade numera så du får nog vänja dig vid att "proffsen" tycker lika ibland!

Haha...jag får väl det! Jag kan skriva låååånga analyser....jag tycker det är mer intressant att ge bra fakta som en utförlig intervju som jag lämnade på v4 för några dagar sen om Munter. Den stämde till 100% hästen var favorit i loippet och jag hade fått totalt avslag av ägaren,tränaren och kusken. Det är info som jag gillar!
Gammal 2013-03-30, 13:37   #59

doobs avatar

Standard

Citat:
Haha...jag får väl det! Jag kan skriva låååånga analyser....jag tycker det är mer intressant att ge bra fakta som en utförlig intervju som jag lämnade på v4 för några dagar sen om Munter. Den stämde till 100% hästen var favorit i loippet och jag hade fått totalt avslag av ägaren,tränaren och kusken. Det är info som jag gillar!
Kanon då! Jag står för analyserna och du för infon! Bra komplement!

PS. Såg du att jag hade ett "laxpitt-tips" igår!? Info från två oberoende källor i stallet att Scoot To Scoore skulle vinna igår! Bra info nog åt dig?
Gammal 2013-03-30, 13:49   #60

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Tänkte precis fråga vad det är för fel på folk idag när jag insåg att omgången körs först imorgon. Kunde väl inte vara påsken som drog ned utdelningen så ofantligt...
Gammal 2013-03-30, 14:28   #61

Sharp$: 1
Standard

Registrerat spel
Datum: 2013-03-31 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 13

1 7 Checco Boko
2 12 Mellby Venus
3 1, 4, 9
4 6, 11
5 11, 14
6 2, 4, 5, 6, 8, 10, 11
7 6, 11

Vadet gäller startnummer
168 rader x 1 x 0,50 kr = 84,00 kr
Kvittonummer: 8D68 736D XXXX 8841
jopase är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 14:44   #62

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Tror 10 Goldmaster har en bra chans i avd.6. Sen ett par bortglömda, nr 9 Västerbo Europe i V75 1. och nr 11 Paradise Beach i V75 4... Lycka till med era spel! :-)
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 14:54   #63
Jao

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 672
Standard

Tidigt inlämnat så man kan fokusera på påsksupen.

7, 9, 11
12, 15
4, 9
8 Crosstalk
1, 4, 6, 9, 10, 11, 14, 15
2, 4, 6, 8, 11
9 By Air

240 kr.

Och en liten en för resterna på ATG-kontot.

7 Checco Boko
1, 12
1, 4
8 Crosstalk
14 Mel Odin

2, 4, 6, 8, 11
1, 6, 9

30 kr.

Dagens spik är Crosstalk.
Skrällarna är Västerbo Europe, True Advantage, Cloria Victis eller Robin Ru.

Go go go!
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 15:00   #64

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Kanon då! Jag står för analyserna och du för infon! Bra komplement!

PS. Såg du att jag hade ett "laxpitt-tips" igår!? Info från två oberoende källor i stallet att Scoot To Scoore skulle vinna igår! Bra info nog åt dig?

ja den infon var bra!!! Tack! men min var en egen intervju.....det smäller högre! jag ringde Bengt Harlin.....han gav mig obegr viktig info...
Gammal 2013-03-30, 15:11   #65

laxdasens avatar

Standard

Jag ska släppa analyser sen om jag hinner.....eller orkar....kommer bli riktiga bomber!
Gammal 2013-03-30, 15:46   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ni måste förstå när en häst möter några som är för bra ... FDG i all ära och EA men bäst på kort i främmre träffen. Vann ett bluffguldlopp när bästa hästen hoppade i start och resten va skit. Hårt inne i loppet och bakspår.
Även Shak is Back är ingen 2140am häst åker ju dit på 1640 även mot en årsdebuterande Global Investment från dödens. True A är en mycket bra märr men bara ett lopp i kroppen och första i guld. Caddie comet är väl duktig och så, men ingen olympiatravhäst. Den som jag håller tvåa/trea i detta lopp efter Nahar är Monster Drive och On track Piraten men frågetecken på formen hos båda. Vilka hästar tror ni är med i Olympiatravet?
Vi får se hur det går, Nahar är duktig men resten kan FDG slå med Adielsson som kusk.:https://www.sharps.se/forums/images/smilies/no.gifno:

Senast redigerad av Benga den 2013-03-30 klockan 15:49. Anledning: fel på slutet
Gammal 2013-03-30, 16:00   #67

Standard

Såg snokens tips, han har haft en jäkla osis med sina spikar hela året, spikar Nahar och Caddie Gallant denna vecka.
Gammal 2013-03-30, 18:31   #68

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Vi får se hur det går, Nahar är duktig men resten kan FDG slå med Adielsson som kusk.:https://www.sharps.se/forums/images/smilies/no.gifno:
Så du menar att hästen kan slå pga Adielsson .. ok. Visst allt kan ju hända men ser du FDG i Olympiatravets final hehe.. kanske.
Gammal 2013-03-30, 19:33   #69

capones avatar

Sharp$: 13318
Standard

Min spik B.W.L.Champion var grym sist min spik
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 20:49   #70

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Mitt andelssystem:

V75-1. 4,6,7,8,9,11 (3,8)
V75-2. 12 Mellby Venus (6,13)
V75-3. 8,9 (1,2)
V75-4. 4,5,6,7,8,9,11 (2,1)
V75-5. 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 (11)
V75-6. 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (3)
V75-7. 6 Caddie Gallant (11,9)

Lycka till!
Gammal 2013-03-30, 21:11   #71

laxdasens avatar

Standard

avd 2: betalar enbart för Love Leg och hazelmere. Känns tryggt och bra.
Gammal 2013-03-30, 21:42   #72

Sharp$: 1531
Standard

Dream Trotter, kommer inte den till spets? Om inte lär det bli bra fart och då borde Super Otto komma in i matchen. Som den spurtade sist borde väl räcka om överpace imorgon? Känns som att det borde vara täckt med dessa två då båda loppacenariona som jag ser det täcks in med dess två. Eller har jag missat något? Nån "stenklar" i sprtsstriden som jag bommat?
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 22:02   #73

Sharp$: 1182
Standard

Den rätta raden uppenbarades i min dröm, är det sant ? Kommer jag bli MILJONÄR ?
Helt otroligt att man kan veta sitt öde............ =)

1 - 6 Amiral D'Inverne
2 - 1,2,3,5,6,8,9,10,12,13,15
3 - 9 Nahar
4 - 1,2,4,5,6,8,9,11
5 - 10 Friskus N.O.
6 - 2,3,4,5,8,12
7 - 11 Indescribable

264:-
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 22:30   #74

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Standard

Hazelmare är omgångens drag, lopp i kroppen och första med Erik. Enda gångerna Svanberg inte kört själv tog Takter henne till Stochampionatet....

By Air är bästa hästen i loppet och given spik!

Nahar är stenklar om han körs barfota.

Checco Boko vinner väl förmodligen, men den jobbar vi bort då jag har bättre spikförslag.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 22:40   #75

doobs avatar

Standard

Omgångens i särklass bästa skrällbud är min PÅSKBOMB till er!

Avd.4 nr.7 Carpenter On Tor 4% och sist i listan!

Är folk fulla??

Senast redigerad av doob den 2013-03-30 klockan 22:41.
Gammal 2013-03-30, 23:04   #76

Standard

Citat:
Omgångens i särklass bästa skrällbud är min PÅSKBOMB till er!

Avd.4 nr.7 Carpenter On Tor 4% och sist i listan!

Är folk fulla??
En bekant äger denne, men fick ingen vidare info. Var väl mest spänt och lite nervöst därifrån
Gammal 2013-03-31, 07:03   #77

korpos avatar

Standard

Micke Nybrink.

Att studera alla dessa politiskt korrekta ynkryggar som triggas av att någon vågar ha en avvikande åsikt utan att bry sig om ”hur man ska vara” är intressant. Förnumstiga pretton skickar mejl till den oliktänkandes chefer; lobbyister som arbetar för att ”oskadliggöra” den obekväme.

Konstigt nog är dessa rövslickarjournalister, dessa självutnämnda moralens väktare, alltid på samma sida. Uppdraget att objektivt bevaka har de glömt bort. Att prata om nöff nöff-drivande kuskar vågar de inte. Det är omerta. Och jag är persona non grata. Googla det.

Själv känner jag mig som Tony Montana i slutscenen av Scarface (”Say hello to my little friend”) när de pepprar honom full: ”I’m still standing, I can take a fucking bullet, come on!” Obs, här är jag inte gravallvarlig. Skriv inte till min chef att jag blivit galen. Puss.

Micke Nybrinks V75-system

V75-1: 3, 7, 8, 11 (res 10-9)

V75-2: 2, 3, 10, 11, 12, 13, 15 (res 1-8)

V75-3: 4 True Advantage (res 1-9)

V75-4: 8 Crosstalk (res 12-5)

V75-5: 9, 10, 14 (res 4-15)

V75-6: 1, 3, 5, 6, 10, 11 (res 2-9)

V75-7: 1, 6, 8, 9, 11 (res 12-2)

2 520 rader/1 260 kronor
Gammal 2013-03-31, 09:44   #78

laxdasens avatar

Standard

Här ska jag redovisa 7 st hästar(en i varje avd som är ruskigt chanslös=ej kan vinna):
Västerbo Europe
Aroma Grim
Shaq is back
Dream Trotter
Mel Odin
Jill Tilly
By Air

Alla är totalt chanslösa och ingen behöver ta med någon på sin kupong!
Gammal 2013-03-31, 09:47   #79

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Micke Nybrink.

Att studera alla dessa politiskt korrekta ynkryggar som triggas av att någon vågar ha en avvikande åsikt utan att bry sig om ”hur man ska vara” är intressant. Förnumstiga pretton skickar mejl till den oliktänkandes chefer; lobbyister som arbetar för att ”oskadliggöra” den obekväme.

Konstigt nog är dessa rövslickarjournalister, dessa självutnämnda moralens väktare, alltid på samma sida. Uppdraget att objektivt bevaka har de glömt bort. Att prata om nöff nöff-drivande kuskar vågar de inte. Det är omerta. Och jag är persona non grata. Googla det.

Själv känner jag mig som Tony Montana i slutscenen av Scarface (”Say hello to my little friend”) när de pepprar honom full: ”I’m still standing, I can take a fucking bullet, come on!” Obs, här är jag inte gravallvarlig. Skriv inte till min chef att jag blivit galen. Puss.

Micke Nybrinks V75-system

V75-1: 3, 7, 8, 11 (res 10-9)

V75-2: 2, 3, 10, 11, 12, 13, 15 (res 1-8)

V75-3: 4 True Advantage (res 1-9)

V75-4: 8 Crosstalk (res 12-5)

V75-5: 9, 10, 14 (res 4-15)

V75-6: 1, 3, 5, 6, 10, 11 (res 2-9)

V75-7: 1, 6, 8, 9, 11 (res 12-2)

2 520 rader/1 260 kronor

Nybrink får inte många rätt men härligt att han sågar alla fjantar...han skulle behövas på den här sidan också!
Gammal 2013-03-31, 09:48   #80

Standard

Citat:
Här ska jag redovisa 7 st hästar(en i varje avd som är ruskigt chanslös=ej kan vinna):
Västerbo Europe
Aroma Grim
Shaq is back
Dream Trotter
Mel Odin
Jill Tilly
By Air

Alla är totalt chanslösa och ingen behöver ta med någon på sin kupong!
Vad grundar du dessa avslag på?
Gammal 2013-03-31, 09:54   #81

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greenstar Visa inlägg
Vad grundar du dessa avslag på?

De grundas på att de inte kan vinna. Antingen för dåliga hästar eller för usla lägen. Eller för att de möter för bra hästar. Lite på mig INGEN av dessa kan vinna. Den sjukaste av dem är Shaq is back...den har sprattlat i två starter efter lite humörhöjande påklippningar men på 2140 måste väl alla fatta att han är totalt chanslös surnar i tid...andrahandare är ett stort skämt
Gammal 2013-03-31, 09:55   #82
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Jens statistikanalys
Påskens V75:a är tillbaka till söndagen, under 2006-12 körde man på Påskafton. Det brukar vara Romme som arrangerar den här omgången, så har det varit varje år utom '94, '99 och '02, då grannbanan Rättvik arrangerat.

Så här har det gått tidigare:
1995 1 favorit 0 skrällar 58 000 kr
1996 1 favorit 4 skrällar 907 000 kr
1997 3 favoriter 3 skrällar 72 000 kr (2)
1998 4 favoriter 0 skrällar 5 000 kr (2)
2000 2 favoriter 4 skrällar 354 000 kr (4)
2001 3 favoriter 2 skrällar 27 000 kr (4)
2003 4 favoriter 0 skrällar 400 kr (3)
2004 4 favoriter 3 skrällar 79 000 kr (4)
2005 3 favoriter 1 skräll 1 000 kr (3)
2006 2 favoriter 1 skräll 15 000 kr (2)
2007* 3 favoriter 1 skräll 6 000 kr (3)
2008 2 favoriter 3 skrällar 2.7 milj kr (0)
2009 1 favorit 2 skrällar 117 000 kr (3)
2010* 2 favoriter 1 skräll 245 000 kr (3)
2011 2 favoriter 0 skrällar 18 000 kr (1)
2012 1 favorit 0 skrällar 15 000 kr (6)
*) Omgången var jackpotförstärkt.

Siffran inom parentes anger antalet spetsvinster.

Fortsättning finns i spoilern
Spoiler:

Det var ett tag sedan nu, men det kan vara värt att referera till vad Travronden skrev inför Rommes påskomgång 2009. De tog upp den nya spårstatistiken med vinklad startbilsvinge, och spårstatistik är inte något som ändrar sig nämnvärt i tiden.

Som tidigare nämnts i statistikanalyserna är det ett oväntat fenomen som framträder. Innerspåret gynnas rejält medan det yttersta (8) tappar mark. Precis tvärtemot avsikten alltså.

Några stora skillnader var det inte tal om i Travrondens statistik. Över kort distans, där spårskillnader är viktigast, fann man 21% segrar för spår 1-2 med "vanlig" vinge, och 24% med den vinklade. Samtidigt visar ytterspåren 7-8 15% med "vanlig" vinge och 14% med den vinklade. Det är ju inga dramatiska skillnader precis, det anmärkningsvärda är just att skillnaderna går i riktning motsatt den avsedda. Man införde den nya vingen för man ansåg att 1-2 vann för ofta och 7-8 för sällan. Men skillnaden på 6 procentenheter har ökat till 10!

Travrondens underlag var stort och pålitligt; 1240 kort-auto-lopp avgjorda under 2008. Statistiken som finns i Statistikbibeln V75 (sidorna 186-190), bygger bara på V75-lopp så underlaget är mindre, men det visar på samma fenomen. V75-lopp är överlag jämnare än "vanliga" lopp vilket också avspeglas i spårstatistiken. Bra läge blir viktigare om hästarna i loppet är ungefär lika bra. I ojämna lopp kan de bättre hästarna vinna även om de är spårhandikappade.

Det finns ytterligare en skillnad. Rondens statistik bygger på alla lopp med 6-12 startande, medan den i "Bibeln" i princip bygger på 12-hästarslopp. Det kan göra stor skillnad; i ett 12-hästarsfält är den genomsnittliga vinstchansen per häst 8% medan den är 17% i ett lopp med 6 startande. Spår 1-5 startar alltid och spår 12 bara ibland, och då spår 12 startar är det fulla fält med lite lägre chanser för alla. Visst är spår 11-12 dåliga, men de framstår som ännu sämre än de verkligen är om man blandar in även lopp med få startande i underlaget.

I "Bibelns" statistik finner man att innerspåret ökar sin segerfrekvens en aning, både på kort distans och över medeldistans med vinklad vinge (underlaget för långdistanslopp är snudd på obefintligt, så statistik saknas där). Samtidigt blir det tråkiga 8:e-spåret än sämre med vinklad vinge över båda distanserna.

V75-1: Klass I, voltstart, medeldistans
7 Checco Boko blir galet stor favorit, nästan i nivå med Sebastian K förra veckan. Efter fredagsspelet ligger 76% av alla insatspengar på honom. Det kan naturligtvis inte vara i paritet med segerchansen.

Favoriten har tre raka segrar hemma på Solvalla, men innan det var han på resa. Först var han riktigt svag som tvåa som storfavorit från ledningen. Gången efter var han ännu sämre som oplacerad (och knappast frisk). Stallets hästar brukar prestera sämre på resande fot och Rommes bana anses vara dålig, rentav usel säger Nurmos själv.

Statistiken på sidan 91 talar ändå om att favoritens grundchans kan vara så hög som 2/3. Spår 7 visar fint favoritinfriande på samma sida, men på sidan 191 där underlaget är mycket större, visar det svaga minusresultat.

Loppets klara andrahandare 11 Porthos Amok har bara vunnit 2 av 19 lopp i karriären och var senast svag då han gav upp som favorit från ledningen. Därtill har han lottats till mycket missgynnsamt startspår (sidan 91 igen). Han kan inte vara given i händelse av favoritfall.

Av övriga har 4 Starbec's Macklo 2% av insatserna på sig och alla andra bara 1% eller några promille. Naturligtvis har flera av dem mycket större chans än de siffrorna antyder.

V75-2: Stolopp, tillägg, medeldistans
"Jag tycker inte att hon ska vara favorit. Hon var inte bra i senaste starten... Hon måste vara bättre för att duga här" säger tränaren om streckfavoriten 2 Princess Pellini till atg.se.

Det är lätt att hålla med. Som storfavorit (18/10) gav hon senast upp från ledningen och blev slagen av två lågrankade hästar, det är sannerligen klent. Det är exakt samma proposition i det här loppet. Hästen är just fyllda 4 år, och det är inte att begära – ens med 20 meters försprång och om hon får bestämma i ledningen – att hon redan ska kunna hålla undan för sina äldre motståndare. Det är sannolikt Spelarna som är fel ute.

Å andra sidan kan man aldrig utseluta vinstchansen för en trolig spetshäst. Det är så ofta de har "tur", eller snarare ofta som motståndarna från dåliga lägen får otur, att de rinner undan.

Vinstchansen för spetshästen är alltid påtaglig i procent räknat, även när de är överstreckade.

En motståndare är jämnspelad. Spelarna har identifierat "bästa hästen": 12 Mellby Venus. Hon var kolossalt bra i debuten för Svanstedt för fyra starter sedan i ett lopp med närmast identisk proposition som detta. Sedan har hon inte presterat på samma nivå. Hon gick barfota då, och nu ska hon gå med samma balans igen om det är möjligt. Avgörande information att ta reda på under söndagen, närapå skillnaden mellan spik och chanslös.

Favoritduon förefaller sårbar, åtminstone innan man känner till balansinfon för 12. Statistiken på sidan 116 visar att streckfavoriten bara vinner 21% av sådana här lopp. Andrahandaren har nästan lika god chans, men sex gånger av tio är vinnaren lägre rankad, då nästan alltid i intervallet 3-9. Lägre rankade vinner endast 7% av loppen (den chansen är sannolikt större då det är lärlingslopp och lägre annars – se specialjämförelsen på sidan 137).

På sidan 136 kan man se att det är jämna chanser mellan start- och tilläggshästar, men det finns en liten tendens från de senaste åren att hästarna på start blivit en aning gynnade.

V75-3: Guld, medeldistans, 10-hästarslopp
9 Nahar stod tidigt i vinnaroddset 10 för 10, detta beroende på en 4000 kr-insats i början av veckan. På V75-spelet har hästen 54% av alla insatspengar på sig efter fredagsspelet. Det kan förefalla väl högt – hästen har hög högstanivå, men presterar inte alltid på den. T ex har han galopperat i 3 av de 10 senaste och i 5/20, det är mycket för en häst i högsta eliten. Och segerprocenten är sådär, 5/23 = 22% de senaste åren.

Statistik på sidan 21 visar att favoritens grundchans ligger på 46%. På sidan 22 finns statistik över lopp med vinklad vinge, och i vanlig ordning blir då favoritchansen högre medan skrällrisken minskar.

6 Caddie Gallant och 10 Francais du Gull var senast spelade till 5-6 gånger i loppet som Mr Picolit vann före Beanie MM, och åtminstone den senare är etablerad i den yttersta eliten. Den här gången är motståndet enklare, men de är helt borttappade i botten av strecklistan. Antingen hade Spelarna fel då eller så är de fel ute nu.

V75-4: Klass II, autostart, kort distans
Den loppspecifika statistiken finns på uppslaget 98-99. Underlaget för vinklad vinge är i minsta laget. För mer tillförlitlig spårstatistik bör man titta på sidan 187.

Lopptypen är en av de mer öppna. Alla rankade 1-10 har rimliga chanser att vinna. Favoritchansen är normal kring 1/3.

V75-5: Kallblod, lopp med två tillägg, medeldistans
1-3-6-6-8-8-10. Så rankades vinnarna av de sju sådana här lopp som kördes ifjol. Fem rätt stora skrällar är förstås anmärkningsvärt.

Mer utförlig statistik över precis sådana här lopp går att följa på sidorna 181-182. Man kan urskilja, att det är de allra starkaste favoriterna som infriar. När de är normala, eller svaga som i detta jämnspelade lopp (och det är de för de mesta, så underlaget är ok) är infriandechansen bara 13%. I princip är det jämna chanser mellan alla rankade 1-8, medan de sju hästar som rankas lägre än så får dela på en segerchans om 3%.

En annan intressant sak som framkommer tydligt i statistiken, är att de som startar längst fram är tydligt gynnade. De som startar på dubbla tillägg är väldigt missgynnade. Samtidigt är det de senare som spelas hårdast. Faktiskt är det så, att man gått med vinst om man spelat vinnare på samtliga hästar på startvolten i alla lopp sedan det första av den här typen dök upp år 2000. Hade man gjort samma sak för de på dubbla tillägg hade man nått katastrofala resultat (runt 30% av insatspengarna tillbaks).

Det här mönstret återspeglas naturligtvis också i streckfördelningen, sannolikt är det än mer framträdande där. De på startvolten har bättre chanser än deras streckprocent indikerar, medan motsatsen gäller för de längst bak.

V75-6: Silver, voltstart, lång distans
Intressant statistik finns på sidan 52. Favoriten och andrahandaren vinner vardera 23% av loppen. För det mesta är vinnaren alltså lägre rankad.

I spårstatistiken ser man att spår 2 är överlägset. 5 och 12 är riktigt dåliga, de vinner nästan aldrig.

Spårstatistik med bättre underlag finns på sidan 192. Där ser man att spår 4 är klart sämst och innerspåret är ett litet plus för favoritens möjligheter att infria.

V75-7: Brons, autostart, medeldistans. Struken: 8.
6 Caddie Gallant är osäker, hittills 8 galopper på 19 starter (42%), och spåret är extra bekymmersamt för en osäker häst – i alla fall med vanlig vinge, med vinklad är det bättre. Stallets hästar är generellt dåliga reshästar; topprestationerna kommer nästan uteslutande på hemmabanan Solvalla, trots att loppen i regel är tuffast där. Den här individen har startat utanför Solvalla fem gånger och galopperat bort sig i fyra av dessa. Den femte gången blev det spetsseger i ett fyraåringslopp.

Favoriten har 40% av insatserna på sig. Spetshästen 1 Ginger Belle har 14%. De riktiga segerchanserna är snarare omvända. Senast förlorade Caddie Galant med årets knappaste marginal mot Havbergs Mimi. Ginger Belle håller rimligen samma klass och den här gången har CG inte hemmaplan.

Bästa hästen är nog 9 By Air, han bara vinner och vinner och har inte visat botten hos Svanstedt. Han är bankänslig och senast blev det galopp. 23% av insatserna ligger på honom. Han bör ha loppets näst bästa chans efter spetshästen.

Statistik för lopptypen finns på sidorna 64-66. Med vinklad vinge skräller det "aldrig". De sju lägst rankade delar på en segerchans om 3%.
Gammal 2013-03-31, 09:58   #83

Standard

Skor på Nahar, kan vinna ändå men loppet känns betydligt öppnare nu.
Gammal 2013-03-31, 10:01   #84
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
De grundas på att de inte kan vinna. Antingen för dåliga hästar eller för usla lägen. Eller för att de möter för bra hästar. Lite på mig INGEN av dessa kan vinna. Den sjukaste av dem är Shaq is back...den har sprattlat i två starter efter lite humörhöjande påklippningar men på 2140 måste väl alla fatta att han är totalt chanslös surnar i tid...andrahandare är ett stort skämt
Spännande att du sågar By air, en häst som ännu inte förlorat felfri i Svanstedts regi. Som Svanen själv säger är sin bästa vinstchans, som startat flest gånger på V75 och har störst vinst% på v75. Möter inte så mycket värst motstånd heller. Perfekt rygg på startsnabb häst med.

Men men, det är lättare att säga att en häst inte vinner än att den vinner. Du får istället lära dig bedöma vinstchansen kontra vad den är spelad till. Finns många hästar som bedöms vinna kanske 7%, men står i 1%. Att chansen är större att de inte vinner är klart(13x utav 14 vinner de ej), men i längden så är det det som skiljer en vinnare från en förlorare. Nämligen att spela på underspelade/understreckade hästar i förhållande till reell vinstchans. För den gången du tar betalt för den enprocentaren så har du redan gjort upp för dina tidigare förluster. Om du däremot jagar hästar som har 50% vinstchans men som återbetalar 35% så är du fortfarande förloraren i längden.

hanscrispi (+1), NicklasJ (+5)
Gammal 2013-03-31, 10:03   #85

Standard

Tror f ö By Air är stenklar om han går barfota.
Gammal 2013-03-31, 10:04   #86
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Skor på Nahar, kan vinna ändå men loppet känns betydligt öppnare nu.
Var redan klart sen i torsdags att han skulle gå med skor, de som rapporterat annat kan inte ha vetat mycket.

Såhär säger Bergh till Spelarservice i en intervju,

Gammal 2013-03-31, 10:21   #87

korpos avatar

Standard

Nahar är bra det vet vi alla, men Bergh litar inte jag på i alla lägen!
Gammal 2013-03-31, 10:22   #88

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Spännande att du sågar By air, en häst som ännu inte förlorat felfri i Svanstedts regi. Som Svanen själv säger är sin bästa vinstchans, som startat flest gånger på V75 och har störst vinst% på v75. Möter inte så mycket värst motstånd heller. Perfekt rygg på startsnabb häst med.

Men men, det är lättare att säga att en häst inte vinner än att den vinner. Du får istället lära dig bedöma vinstchansen kontra vad den är spelad till. Finns många hästar som bedöms vinna kanske 7%, men står i 1%. Att chansen är större att de inte vinner är klart(13x utav 14 vinner de ej), men i längden så är det det som skiljer en vinnare från en förlorare. Nämligen att spela på underspelade/understreckade hästar i förhållande till reell vinstchans. För den gången du tar betalt för den enprocentaren så har du redan gjort upp för dina tidigare förluster. Om du däremot jagar hästar som har 50% vinstchans men som återbetalar 35% så är du fortfarande förloraren i längden.

Min bedömning ä solklar.Finns ingen bättre på maknaden...ja lämnar jag ut stenklara som vinner med hundra meter så får jag skit för det och när jag av ren snällhet ger er 7 st chanslösa som ni kan ta bort så duger inte det heller...ja vad ska man säga....det är en samling trötta människor som sitter här...var lite tacksamma istället!
Stall 4 (+2), Ryssen (+5)
Gammal 2013-03-31, 10:25   #89

laxdasens avatar

Standard

lika viktigt att minska det reella radantalet genom att ta bort chanslösa... de som inte förstår det inser inte att spelkassan är begränsad......det borde ju alla förstå som hållit på med detta ett tag....
Gammal 2013-03-31, 10:28   #90

Sharp$: 458
Standard

Tycker nahar är överspelad. Visst det är en grym häst som fått hårdhet i frankrike men så mycket mer är det inte. Ok han möter inte eliten men hur presterade han i sverige mot dessa förra säsongen? Knappast överlägset och de svenska loppen är så sjukt mycket tråkigare och bästa hästen vinner verkligen inte alltid
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 10:36   #91

laxdasens avatar

Standard

Ruskigt överspelade hästar idag:
avd2:2,3,12
avd3:1
avd4:5,8
avd5:14
avd6:4,8,11
avd7:9

apropå att ni vill ha spelvärde... ingen av dessa är spelvärda alls
Gammal 2013-03-31, 10:41   #92

capones avatar

Standard

Nice and Easy (Avd2) var lysande senast och även om läget är skit så är detta en häst med form

låser loppet på 2,12,15
Gammal 2013-03-31, 10:42   #93

Sharp$: 2301
Standard

Ted blågul, toppform, möter ett lite halvtrött gäng? är han inte lite bortglömd?
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 10:43   #94
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Min bedömning ä solklar.Finns ingen bättre på maknaden...ja lämnar jag ut stenklara som vinner med hundra meter så får jag skit för det och när jag av ren snällhet ger er 7 st chanslösa som ni kan ta bort så duger inte det heller...ja vad ska man säga....det är en samling trötta människor som sitter här...var lite tacksamma istället!
Den dagen du börjar motiverar så kanske man kan ta dig på allvar. Chanslös betyder en vinstchans på <0%. Finns ingen häst som har sådan vinstchans. Kommentera istället varför du anser att en häst är chanslös. Men du kanske syftar på att dessa är överstreckade i förhållande till deras vinstchans? Detta är inte synonymt med chanslös. Återspegla din procentuella bedömning och presentera fakta istället för att skriva oneliners utan belägg.

För du har väl säkert belägg för vad du skriver när du sågar en hästs vinstchans? Min motivering ang By Air har du redan fått ett par inlägg ovanför. Få höra din motivering till varför den är sk chanslös?

I annat fall är det bara trams och nonsens som kommer ut från din dator.
DavidP (+15), riddler (+10)
Gammal 2013-03-31, 10:49   #95

korpos avatar

Standard

Frank Andersson!
Caddie Gallant är fullständigt stenklar i DD-2.

(3,11x 6)
Han käkar upp de andra till frukost och spottar ut kärnorna efteråt.

Senast redigerad av korpo den 2013-03-31 klockan 10:52.
Gammal 2013-03-31, 10:53   #96

Standard

4 7 9 10 11
Love leg
3 4 9 10
Time machine
1 4 7 9 10 11 12 14
2 5 6 11
Caddie galant
Gammal 2013-03-31, 11:02   #97

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Den dagen du börjar motiverar så kanske man kan ta dig på allvar. Chanslös betyder en vinstchans på <0%. Finns ingen häst som har sådan vinstchans. Kommentera istället varför du anser att en häst är chanslös. Men du kanske syftar på att dessa är överstreckade i förhållande till deras vinstchans? Detta är inte synonymt med chanslös. Återspegla din procentuella bedömning och presentera fakta istället för att skriva oneliners utan belägg.

För du har väl säkert belägg för vad du skriver när du sågar en hästs vinstchans? Min motivering ang By Air har du redan fått ett par inlägg ovanför. Få höra din motivering till varför den är sk chanslös?

I annat fall är det bara trams och nonsens som kommer ut från din dator.

By Air har bakspår formlös och kan ej slå bla nr 6. Tar den en plats med tur så är det bra. Svanens hästar överlag för mkt streckade i denna omgång. Ja jag vet att ni älskar låååånga motiveringar....men jag gillar att få många rätt. Alla de sju jag skrivit som chanslösa är chanslösa att vinna dvs alla av de sju kan bli tvåa i loppet men de vinner inte. Krävs en erfarenhet och analytisk förmåga för att förstå det. Vissa har det andra inte....jag trodde ni skulle vara tacksamma att få veta fakta innan ni lämnar in...men de flesta uppträder som de blir arga av att få riktig info...mkt egendomligt. Jag skulle bli jätteglad om jag fick sån info av er men det har hittills aldrig hänt. Tyvärr.
Gammal 2013-03-31, 11:12   #98

Standard

Citat:
By Air har bakspår formlös och kan ej slå bla nr 6. Tar den en plats med tur så är det bra. Svanens hästar överlag för mkt streckade i denna omgång. Ja jag vet att ni älskar låååånga motiveringar....men jag gillar att få många rätt. Alla de sju jag skrivit som chanslösa är chanslösa att vinna dvs alla av de sju kan bli tvåa i loppet men de vinner inte. Krävs en erfarenhet och analytisk förmåga för att förstå det. Vissa har det andra inte....jag trodde ni skulle vara tacksamma att få veta fakta innan ni lämnar in...men de flesta uppträder som de blir arga av att få riktig info...mkt egendomligt. Jag skulle bli jätteglad om jag fick sån info av er men det har hittills aldrig hänt. Tyvärr.
Lite grinigt idag tycker jag det är ju påsk för fasen, glada miner!

Förövrigt håller jag delvis med KP, en liten motivering varför du tycker si eller så.. Behöver inte va för lång, för man orkar inte läsa igenom allt för många spaltmeter om alla skulle lägga jätte motiveringar..

Dock tycker jag om att läsa vissa personers långa motiveringar för de är verkligen "väl motiverade"!

Detta är en smaksak, men en liten notis som stödjer ens åsikt är aldrig fel!
Gammal 2013-03-31, 11:15   #99

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Lite grinigt idag tycker jag det är ju påsk för fasen, glada miner!

Förövrigt håller jag delvis med KP, en liten motivering varför du tycker si eller så.. Behöver inte va för lång, för man orkar inte läsa igenom allt för många spaltmeter om alla skulle lägga jätte motiveringar..

Dock tycker jag om att läsa vissa personers långa motiveringar för de är verkligen "väl motiverade"!

Detta är en smaksak, men en liten notis som stödjer ens åsikt är aldrig fel!

Hellre riktig info än motiveringar som aldrig stämmer. Jag har ju gett er 7 hästar som ni inte behöver ha med. Det borde man väl vara glad över.

MVH Citronfiskpitten
Gammal 2013-03-31, 11:18   #100

Standard

Citat:
Hellre riktig info än motiveringar som aldrig stämmer. Jag har ju gett er 7 hästar som ni inte behöver ha med. Det borde man väl vara glad över.

MVH Citronfiskpitten
Du har ju fel betydligt oftare än du har rätt, och när du har rätt så är det favoriter ala mr picolit. Men visst att sätta ut 7 hästar som inte vinner är ju lättare än 7 hästar som vinner
Gammal 2013-03-31, 11:18   #101

Standard

Citat:

MVH Citronfiskpitten
Jo fast alla som håller på med trav vet att det man tror inte alltid stämmer..
Jag kan lova dig att dina idéer inte alltid håller, därför vill iaf jag sätta dina tankar och åsikter gentemot mina egna, och genom den slutsatsen överväga om jag skall rygga någon av dina tankar eller ej!
Gammal 2013-03-31, 11:19   #102

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Du har ju fel betydligt oftare än du har rätt, och när du har rätt så är det favoriter ala mr picolit. Men visst att sätta ut 7 hästar som inte vinner är ju lättare än 7 hästar som vinner

ja ...vilken analys det visste jag inte att det var lättare än att hitta sju vinnare haha
Gammal 2013-03-31, 11:21   #103

laxdasens avatar

Standard

Alla måste läsa Greenstars rek. Lättare har det aldrig varit haha
Gammal 2013-03-31, 11:24   #104

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Laxdasen ryck upp dig nu!
Du hade en jobbig dag igår jag vet men skit i det nu och blicka framåt
Jobba in v75an nu istället
Gammal 2013-03-31, 11:26   #105

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Laxdasen ryck upp dig nu!
Du hade en jobbig dag igår jag vet men skit i det nu och blicka framåt
Jobba in v75an nu istället

jaaa jag sjöööööar ... bra bubba du har lite positiv syn på saker...spikar du Hazelmere idag kan du vinna lax... tänk på det.... sen kan du rulla skinn och bada i champagne
HuBBaBuBBa (+10)
Gammal 2013-03-31, 11:30   #106

drakens avatar

Sharp$: 7938
Standard

På sommaren är det nog lättare att hitta helt chanslösa pga av att de inte hinner fram,men dagens bana kan kanske bli lite Hawaii så inte helt lätt att säga vilka som inte vinner heller. Är nog inte så mycket lättare att få 0 än 7 på tiotusen rader.
Idag kan det bli hur mycket eller hur lite pengar som helst. Harry Boy har väl spikat Checko,Nahar och Caddie. Alla kan vara helt överägsna i dag och då blir det inte många kronor på 7. Alla kan likaväl bränna och då blir det miljoner. Svårt. Måste ta ställning till för eller mot. Blir nog en favoritbong med flerbong och ett fälla system.
Pilkast (+3)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:32   #107

laxdasens avatar

Standard

Hazelmere spik på allt idag sen gard i alla andra lopp...reducerat sen kan det bli lax.
Gammal 2013-03-31, 11:38   #108

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Hazelmere spik på allt idag sen gard i alla andra lopp...reducerat sen kan det bli lax.
Du kanske har rätt men tyvärr har jag spikat Mellby venus... Tycker att det är en klasshäst som varit ute i betydligt tuffare omgivning än detta:

Uttagningslopp KRAFFT Derbystoet 2012

Resultat:

1. 1 Red Red Red
2. 5 Abborren
3. 7 Mellby Venus (från spår 7)
4. 9 Digital Darling

Fyraåringslopp för Ston

Resultat:

1. 4 Miss Beniss
2. 5 Mellby Venus
3. 10 Indescribable

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-03-31 klockan 11:42.
Gammal 2013-03-31, 11:38   #109

laxdasens avatar

Standard

är det någon som tänker ta med Shaq is back???? nej det kan det väl inte finnas vore som att neil armstrong besöker månen igen......
Pilkast (+5)
Gammal 2013-03-31, 11:39   #110

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 99
Standard

Någon som vet hur banan är i skrivande stund och kanske hur den blir efter lite körning.
A-undring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:40   #111

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Du kanske har rätt men tyvärr har jag spikat Mellby venus... Tycker att det är en klasshäst som varit ute i betydligt tuffare omgivning än detta:

Uttagningslopp KRAFFT Derbystoet 2012

Resultat:

1. 1 Red Red Red
2. 5 Abborren
3. 7 Mellby Venus (från spår 7)
4. 9 Digital Darling
Ja men mellby venus har jag bara sagt är överstreckad...inte chanslös .. så den kan ju vinna
Gammal 2013-03-31, 11:41   #112

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Nahar anmäld bfro?!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:45   #113

Sharp$: 1302
Standard

Nahar går med skor idag till 100%
zondaplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:45   #114

drakens avatar

Standard

Jag tycker att Nahar borde springa i cirklar runt rundningskonorna men garderar nog endå.
Gammal 2013-03-31, 11:49   #115

Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Tycker du hon va bra sist ?
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:51   #116

Standard

Varför skulle Bergh anmäla bfro om det är 100%? -.-
Gammal 2013-03-31, 11:52   #117

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Tycker du hon va bra sist ?
Trav handlar om analys.. att inse när någon ska vinna.... jag vet så många som säger." den måste visa toppform innan jag streckar" såna människor kan aldrig vinna en krona på trav..... då är de favoriter och inget värde alls....idag är det dags!!!
Gammal 2013-03-31, 11:54   #118

Sprites avatar

Sharp$: 8377
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
För att man får sätta på skor om det är anmält barfota men man får inte ta av skorna om det är anmält med skor på
Gammal 2013-03-31, 11:57   #119

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
För att man får sätta på skor om det är anmält barfota men man får inte ta av skorna om det är anmält med skor på
Finns inget som är 100% säkert har jag lärt mig idag
Gammal 2013-03-31, 11:59   #120

Standard

Okej, men den motiveringen är det alltså helt onödigt med barfotainformation öht. Anmäl bfro på allt med spring hur ni vill!

Har ni nägon sista minutes information eftersom ni är så säkra? Bergh kan mycket väl ha tuggat dynga hela veckan.
Gammal 2013-03-31, 12:01   #121

Standard

Citat:
Vet inte vad du har för kontakter hos Oskar. Med hans hästar känns rätt formlösa just nu.
Skulle kunna lyssnat men tycker att jag kan bedöma det själv.
Förövrigt förstår jag inte Priceless Pellinis storhet.
Gammal 2013-03-31, 12:04   #122

Sprites avatar

Standard

Citat:
Okej, men den motiveringen är det alltså helt onödigt med barfotainformation öht. Anmäl bfro på allt med spring hur ni vill!

Har ni nägon sista minutes information eftersom ni är så säkra? Bergh kan mycket väl ha tuggat dynga hela veckan.
Vadå, är detta ny information för er? Dem hade ju ett ordentligt reportage under V75 för ett par månader sen om detta.

Tränarna tycker ju att det systemet är kanon, vi spelare mindre bra. Har jag inte helt fel så tror jag Nybrink försvarade det ganska duktigt till tränarnas fördel.
Gammal 2013-03-31, 12:16   #123

Standard

Priceless pellini brunstig i senaste starten! Enligt Johan U
Gammal 2013-03-31, 12:24   #124
Banned

Sharp$: 2102

Standard

Vad säger Erik Adielsson om sina chanser idag? Är det någon som har hört något om detta?
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:25   #125

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zondaplayer Visa inlägg
Priceless pellini brunstig i senaste starten! Enligt Johan U
Kan ju förklara det tappet över upploppet.
Gammal 2013-03-31, 12:31   #126

Sharp$: 1035
Standard

Citat:
Med en blå och en grön kusk alltid kör mot varandra, BC i spets, ÅS i dödens.
Åke tar över på sista lång, det har som oftast körts lite för fort då dessa hälsar på varandra. Då kommer OOQ avslutning............10% min vinnare
pesven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:34   #127

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Hur är banan? någon som vet?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:39   #128

Sharp$: 1576
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Hur är banan? någon som vet?
Det var 10 grader kallt på morgonen idag. Solen lyser och värmer allt mer och det kommer att bli plusgrader i eftermiddag.
- Det är inga bekymmer med banan. Vi hade lite tjällossning i tisdags men det är borta nu. Banan är fin och det kommer att gå att köra på valfri balans, hälsar Ulf Månsson.

från atgs hemsida.
Klanke (+2), travid (+2)
korvarm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 13:30   #129

Sharp$: 99
Standard

Atg brukar väl alltid ha bra bana ända tills det är för sent att införmera
Pilkast (+25)
A-undring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 13:40   #130

Trinitys avatar

Sharp$: 1371
Standard

1: 11
2: 12
3: 2,4,6,9
4: 5,6
5: 4,8,10
6: Alla
7: 11

Lycka till!
travid (+2)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 13:46   #131

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

V75-1: 2, 3, 4, 7
V75-2: 1, 12, 15
V75-3: 1, 6, 9, 10
V75-4: 6 Time M
V75-5: 13, 14
V75-6: 3, 6, 11
V75-7: 1 Ginger B
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 13:58   #132
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Du nämnde fortfarande inget vettigt. Du lägger fram ett påstående utan något belägg. Formlös är den knappast. Var ute 11e mars och vann med Stefan tom, 2veckor efteråt var den ute igen men felade (spelad till 2,50), hästen har även tränat bra under tiden. Den har vunnit från bakspår med Åke tidigare även. Så båda dina sk argument stämmer inte.
En motivering behöver inte vara lång, det är substansen i det man skriver som räknas. Du saknar all form av substans eller konkret information i dina inlägg, och du klagar på vår analytiska förmåga?

Vi har 13000 medlemmar, tänk om alla skulle skrika ut en chanslös utan motivering, hade inte tillfört forumet någonting. Visst hade en del fått rätt, men även några hade haft fel.
Allt vi begär är en kort rad varför du anser si eller så, för du kan veta något vi inte lagt märke till. Men tydligen gör du inte det, dina kommentarer är i stil med "Den vinner inte, så är det bara, spela emot om du vill".
Totalt meningslöst att ens försöka diskutera trav med dig, för du har verkligen inget vettigt att dela med dig förutom oneliners.

Tacksam är man för värdefull information, det du kommer med är bara trams och nonsens för du saknar information som backar upp det du skriver.

Robert Bergh ang banan
riddler (+10)
Gammal 2013-03-31, 14:02   #133

Standard

Citat:
Han anmäler ALLTID sina hästar barfota runt om. Ändrar sedan.
Gammal 2013-03-31, 14:03   #134

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Du nämnde fortfarande inget vettigt. Du lägger fram ett påstående utan något belägg. Formlös är den knappast. Var ute 11e mars och vann med Stefan tom, 2veckor efteråt var den ute igen men felade (spelad till 2,50), hästen har även tränat bra under tiden. Den har vunnit från bakspår med Åke tidigare även. Så båda dina sk argument stämmer inte.
En motivering behöver inte vara lång, det är substansen i det man skriver som räknas. Du saknar all form av substans eller konkret information i dina inlägg, och du klagar på vår analytiska förmåga?

Vi har 13000 medlemmar, tänk om alla skulle skrika ut en chanslös utan motivering, hade inte tillfört forumet någonting. Visst hade en del fått rätt, men även några hade haft fel.
Allt vi begär är en kort rad varför du anser si eller så, för du kan veta något vi inte lagt märke till. Men tydligen gör du inte det, dina kommentarer är i stil med "Den vinner inte, så är det bara, spela emot om du vill".
Totalt meningslöst att ens försöka diskutera trav med dig, för du har verkligen inget vettigt att dela med dig förutom oneliners.

Tacksam är man för värdefull information, det du kommer med är bara trams och nonsens för du saknar information som backar upp det du skriver.

Robert Bergh ang banan

Det roliga är att du själv inte bidrar med så mkt men kritik är du bra på.. gör ett försök att ge något bra istället... det ser jag fram emot...gammal skåpmat duger inte!
Gammal 2013-03-31, 14:07   #135
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Det roliga är att du själv inte bidrar med så mkt men kritik är du bra på.. gör ett försök att ge något bra istället... det ser jag fram emot...gammal skåpmat duger inte!
https://www.sharps.se/forums/240595-post16.html ang Caddie galant.
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...35/#post241035 ang skoinfon på Nahar
Crosstalk: https://www.sharps.se/forums/trav-gal...32/#post240832
Checco i första: https://www.sharps.se/forums/trav-gal...86/#post240586

Hoppas du ser skillnaden mellan mina och dina inlägg. Mina bygger på fakta/information. Dina bygger på ingenting förutom just din magkänsla. Det finns 9miljoner magkänslor i Sverige.
Gammal 2013-03-31, 14:08   #136

Sharp$: 17990
Standard

Garderar på rejält i avd 1. Kan inte motivera att spika en så orutinerad häst med så lite pengar på sig och som står i 76% i insatsfördelning. Den har sett kanonfin ut i senaste starterna men det finns flera rätt bra emot här om den inte fungerar fullt ut som är klart spelvärda.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 14:09   #137

laxdasens avatar

Standard

Citat:
https://www.sharps.se/forums/240595-post16.html ang Caddie galant.
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...35/#post241035 ang skoinfon på Nahar
Crosstalk: https://www.sharps.se/forums/trav-gal...32/#post240832
Checco i första: https://www.sharps.se/forums/trav-gal...86/#post240586

Hoppas du ser skillnaden mellan mina och dina inlägg. Mina bygger på fakta/information. Dina bygger på ingenting förutom just din magkänsla. Det finns 9miljoner magkänslor i Sverige.
ja du är en robot jag vet...utan känsla....
Gammal 2013-03-31, 14:11   #138
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
ja du är en robot jag vet...utan känsla....
Du är omöjlig, jag ger upp.

Storavinsters värmningsinfo i spoilern nedan:

Samt lite mer info
Citat:
Väder/Bana: Romme i eftermiddag: +2, uppehåll, valfri balans

Efter strykningen på 1 Belgrado i V75-6 samt att vi fått in spännande information från Norge kan det vara läge att fundera om. Åke Lindblom är MYCKET nöjd med 6 Macho Gossip inför årsdebuten. Hästen har tränat mycket bra och Åke tror att han kan dirigera loppet en bit från spets. Hästen har vunnit 7 av 7 i spets, klart tänkbar spik då motbudet i spetskörningen är borta

Vi har fått info från en av Norges mest respekterade spelare. Han säger att 10 Friskus N.O. är ordentligt iordningställd inför loppet och kretsen kring hästen tror på MYCKET bra chans. De tror inte att någon kan ta 20 meter på honom i det skick han är. Problemet är bara att han fått ungefär samma info om 4 Eskelands Bror som bör sköta sig med körspö. Hästen är vässad inför den här starten och kommer att ta ledningen.

Lennart har pratat med Åke som var lite "småpessimistisk" inför V75-2. Han vet inte riktigt var han har Mellby Venus. Han skulle INTE spika. Käftsmällen 11 Paradise Beach har blivit struken i V75-4, ett hopplöst lopp. Den riktigt modige chansspikar 6 Time Machine som nog är bästa hästen, jag har feeling för att D Olsson kan köra sig till spets här...på stora system kan man överväga helgardering...
Spoiler:
Senaste uppdateringen: 13.57

Väder & bana: +3, fin bana, valfri balans

Hålltider (ca):

Uppsnack 12.30 - 13.15

Balansinfo: Före 13.45

Värmningar: 13.45 - 14.20

Spelstopp: 14.30

V75-1

1 Zadar - 22/300, lite trippig, ok, inget extra

2 Sid The Kid - bakvarv, lugna farter hela vägen, ok

BARFOTA=+

3 Highspeed Call - 20/500, 17-farter till slut, inte helt rytmisk, brukar sällan vara perfekt

4 Starbec's Macklo - testades i rätvarv, aningen trög i 18-avslutning, ok, inte mer

6 Amiral d'Inverne - Bakvarv, rätt rapp stil sedan, plusintryck

BARFOTA=++

7 Checco Boko - 17-avslutning i rätvarv, pampig typ, bra!

8 Cobol Queen - 22/300, hyggligt tryck till slut, har dock setts bättre

BARFOTA=++

9 Västerbo Europe - 22-farter, lite segt intryck, har sett bättre

BARFOTA FRAM=+

10 Come Back - 19-farter, trevlig still till slut, ser ut att vara på gång

BARFOTA BAK=+

11 Porthos Amok - 21/300, travade fullt ok, rätt bra tryck genom kurvan, ok

12 Blue Star Miracle - Inga högre farter i bakvarv, lite enkel stil, sådär

BARFOTA FRAM=+

Bästa värmningen: 7 Checco Boko

V75-2

1 Love Leg - lugna farter, såg spänstig ut

BARFOTA RUNT OM, KÖRTS MED SKOR TVÅ SEN=++

2 Priceless Pellini - Lugna farter, travade fint, lugn, ok!

3 Aroma Grim - Som vanligt lugna farter, intetsägande, inga synliga fel iaf

4 Fire Proof -

5 Hey Honey -

6 Oki on Line - Bakvarv, mkt lugna farter, sa inte mkt

7 Nina Ruda -

8 Svana Line - testades aldrig, rätt pigg, fin stil iaf

SKOR, EJ PLUS!

9 Hazelmere - Rappt intryck i rätvarv, såg klart formstark ut!

BARFOTA, BRUKAR GÅ MED SKOR=++

11 Out of Question - Bakvarv, testades aldrig, ok

BARFOTA, BRUKAR KÖRAS MED SKOR=++

12 Mellby Venus - Tillsammans med 3:an, sa inte mycket

BARFOTA= ETT MÅSTE, STORPLUS!

13 Evita Brodda - Härligt spänstig stil i rätvarv, dansade fram, storplus!

14 Mojito - Bakvarv, pigg värmning, spänstig bra!

15 Nice and Easy - Testades över upploppet, ok, men har setts spänstigare

Bästa värmningen: 13 Evita Brodda

V75-3

1 Shaq is Back - bakvarv, mkt spänstig och fin, plus!

2 Monster Drive - Lugna farter, låg på en hel del till slut, svårbedömt intryck

3 Bagley - bakvarv, ok, men inga farter alls

4 True Advantage - Inga farter, intetsägande

5 Haraldinho - Inga farter i bakvarv, intetsägande

6 Caddie Comet - 16-farter, fullt ok, ändå inte riktigt rätt "stuns" till slut

7 Dont Wear PJS - Låg på en aning, mkt löpsugen stil, bra intryck

8 On Track Piraten - Lugna, tidiga bakvarv, spänstig, tränaren nöjd, ute igen, bra tryck i rätvarv, fin!

9 Nahar -

ANMÄLD BARFOTA RUNT OM, BÖR VARA "PÅSTÄLLT DÅ" ++

10 Francais du Gull - 11-farter till slut, rapp stil, fortsatt mkt fin form

Bästa värmningen:

V75-4

1 Alfa Giacomo -

2 Foal Tooma -

BARFOTA RUNT OM, SOM BÄST SENAST +

3 Yank Dreamcatcher -

4 Min Fina Stina -

SKOR, OK!

5 Dream Trotter -

6 Time Machine -

7 Carpenter on Tor -

8 Crosstalk -

BARFOTA RUNT OM SOM NÄST SEN +

9 Super Otto -

BARFOTA SOM NÄST SEN +

10 T.X.All In -

11 Paradise Beach -

12 Poisson -

Bästa värmningen:

V75-5

1 Granessa -

2 Stommens Olivia -

3 Tekno Jerkmin -

4 Eskelands Bror -

5 Sundsätters Frida -

6 Spang Jotroll -

7 Yr Gubben -

BARFOTA, BRUKAR KÖRAS MED SKOR=+++ PÅ KALLBLOD

8 Heimdall -

9 Farmbaron -

BARFOTA BAK=+

10 Friskus N.O. -

11 Ulvsås Zico -

12 Juts Höiby Stjärna -

13 Ares R.B. -

14 Mel Odin -

15 Mana Grabben -

V75-6

1 Belgrado -

2 Robin Ru -

BARFOTA RUNT OM, BRUKAR KÖRAS MED SKOR=++

3 Natural Wonder -

4 Cloria Victis -

BARFOTA RUNT OM, STORPLUS FÖR HENNES DEL +++

5 B.W.L.Champion -

6 Macho Gossip -

ANMÄLD MED SKOR RUNT OM, OK, EJ HELT OPTIMALT!

7 Kick Party -

8 Jill Tilly -

9 Prince Elliot -

10 Goldomaster -

11 Ted Blågul -

BARFOTA RUNT OM, OPTIMALT!

12 Dashing Step -

V75-7

1 Ginger Belle -

2 Banker's Garcon -

4 Exclusive Pointer -

BARFOTA FRAM=+

4 Armani Trot -

5 Janthom Kåpe -

6 Caddie Gallant -

7 Ajlexes Daylight -

BARFOTA RUNT OM, BRUKAR KÖRAS MED SKOR

8 Pay Attention -

9 By Air -

10 Långarsbo Blixten -

11 Indescribable -

BARFOTA RUNT OM, OPTIMALT!

12 Stein Daylight -
laxdasen (+50), Oscar (+5), mazet (+20)
Gammal 2013-03-31, 14:21   #139

laxdasens avatar

Standard

nu sjöar vi!!!!
Gammal 2013-03-31, 14:30   #140

capones avatar

Standard

Nu kör vi
1. 7
2. 1,2,9,11,12,13,15
3. 1,4,9,10
4. 3,5,8
5. 4,6,11,14
6. 5
7. 1,6,9,11

1344 rader x 0,50 kr
Totalt 672 kr
Gammal 2013-03-31, 14:36   #141

laxdasens avatar

Standard

perfekt början....
Gammal 2013-03-31, 14:41   #142

Sharp$: 3461
Standard

Bortkörning av Jorma. Han har absolut bästa hästen och kan köra hur han vill, utan som han just gjorde
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 14:46   #143

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Bortkörning av Jorma. Han har absolut bästa hästen och kan köra hur han vill, utan som han just gjorde
Konkurrenterna gjorde sitt jobb idag - flera som körde mot Jorma. Örjan och Widell, särskilt! Örjan vek ju fram körspöt när Jorma kom upp!

Men, han kunde backat och sedan kört till efter 500 körda, det är sant...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-31 klockan 14:47.
Gammal 2013-03-31, 14:46   #144

Sharp$: 465
Standard

Happ, där kom den.. Skor på Nahar, chock!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 14:49   #145

laxdasens avatar

Standard

jobba nu erik! Hazelmere! sen är v7 en formalitet!
Gammal 2013-03-31, 14:50   #146

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
Happ, där kom den.. Skor på Nahar, chock!

Det har han sagt, hela veckan... Senast för ett par timmar sedan, på ATG-Live! Inga konstigheter där...

Gammal 2013-03-31, 14:51   #147

Sharp$: 3461
Standard

Kvar på ett spel, som sländes in i volten:

Registrerat spel

Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt

1 6, 7, 9, 11
2 1, 2, 9, 12
3 1 Shaq is Back
4 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
5 10 Friskus N.O.*
6 6 Macho Gossip
7 1, 6, 9, 11

Vadet gäller startnummer

512 rader x 1 x 0,50 kr =
256,00 kr

Kvittonummer: 0D0A **** 0775 8845
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 14:56   #148

laxdasens avatar

Standard

man har ingen tur hästen asbra...men hann ej fram........
Gammal 2013-03-31, 14:56   #149

Sharp$: 2499
Standard

Oj vad du ska ha skrikit dig hes med den duellen över upploppet...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 14:58   #150

laxdasens avatar

Standard

nej var bara förbannad... inte ens nära tyvärr men som hon gick....formen fanns precis som jag sa...
Gammal 2013-03-31, 14:59   #151

Standard

Hoppas någon tog min vinnare
KP (+10)
Gammal 2013-03-31, 14:59   #152

Sharp$: 465
Standard

Citat:
nej var bara förbannad... inte ens nära tyvärr men som hon gick....formen fanns precis som jag sa...
Var väl ungefär så nära det kan bli, sådär tio centimeter typ?
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 14:59   #153

Standard

Usch hade spikat Åke
Gammal 2013-03-31, 15:00   #154

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
Var väl ungefär så nära det kan bli, sådär tio centimeter typ?
hade det stämt lite bättre hade det varit klar vinglade till i början av upploppet.. surt... ruskigt läge annars:(
Gammal 2013-03-31, 15:02   #155

Standard

Citat:
hade det stämt lite bättre hade det varit klar vinglade till i början av upploppet.. surt... ruskigt läge annars:(
Fick det loppet jag hoppas på, 20 ggr
Gammal 2013-03-31, 15:04   #156

Standard

1% på insantsfördelningen på On Track Piraten. Alldeles för lite. Växte in i guld i höstas och är väl top 3 på kapacitet i detta gäng. Har ofta fått rätt tunga lopp och körts offensivt. Blir mer passivt idag och med rätt smyglopp måste chansen vara bättre än 1%.
Gammal 2013-03-31, 15:09   #157

laxdasens avatar

Standard

Per skoglund måste vara blind han tyckte det var hårt i mål....har han aldrig varit på trav???????
Gammal 2013-03-31, 15:19   #158

laxdasens avatar

Standard

Shaq is back.... haha nej han kommer föralltid att vara CHANSLÖS hur i hvete kan han stå i 3 gånger...
Pilkast (+1)
Gammal 2013-03-31, 15:21   #159

Standard

Francais Du Gull såg smällfin ut. Passas nästa gång.
Gammal 2013-03-31, 15:21   #160

laxdasens avatar

Standard

Citat:
är det någon som tänker ta med Shaq is back???? nej det kan det väl inte finnas vore som att neil armstrong besöker månen igen......

ja säkrare info får man leta efter haha
Pilkast (+3)
Gammal 2013-03-31, 15:25   #161

Sprites avatar

Standard

haha ska den där snubben vara expert i studion? Tycker man ska fråga kuskarna om innerspåret är löst och därför den dåliga insatsen av Shaq is back?! Såg han inte att Bagley satt i tredje inner hela loppet tills 300m före mål?
Gammal 2013-03-31, 15:27   #162

laxdasens avatar

Standard

v7 blev svårt....tur man redan sjöat idag haha
Gammal 2013-03-31, 15:29   #163

laxdasens avatar

Standard

Citat:

det här stämmer nog till 100% om jag får säga mitt...
Gammal 2013-03-31, 15:40   #164

Standard

Sjuk jävla omgång
laxdasen (+10)
Gammal 2013-03-31, 15:40   #165

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Bagley var riktigt fin senast. Lugauer har väl aldrig åkt så långt norr ut som nu. Ska han titta på en ny gård eller köpa nya träskor? Kanske han ska se Leksand ta steget upp i Elitserien.
Nä är han sista tippad nu när han slipper Sebastian K.
Okej då är han i Dalarna pga av något annat.

10 hästar i guld jag tar alla.

Hoppas någon läste.
drakdead (+10)
Gammal 2013-03-31, 15:40   #166

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nahar visade sitt fula tryne igen
Har varit ojämn hela sin karriär och kan aldrig någonsin spikas
Man vet aldrig när han kommer vara bra
Gammal 2013-03-31, 15:41   #167

fusbars avatar

Standard

Då kan vi se framemot Jackpot nästa vecka. kul
Gammal 2013-03-31, 15:41   #168

Standard

Första gången det känns roligt att kolla med chans på 1 femma
laxdasen (+1), laxdasen (+1), laxdasen (+5)
Gammal 2013-03-31, 15:41   #169

laxdasens avatar

Standard

verkar bli rejält med laxar idag antar att vi har någon här som är med??!!:=)
Gammal 2013-03-31, 15:42   #170

Standard

Skillnad på kuskar och kuskar. Örjan hade ALDRIG förlorat med Super Otto. Lagt sig lugnt i dödens och märkt att han haft ledaren slagen och bevakat alla andra istället för att köra ihjäl hästen och gallopera in i mål slagen.
Gammal 2013-03-31, 15:42   #171

Standard

Är det någon fler än jag som är trött på dessa fjortisar som lipar brevid vinnande hästen efter varje start idag?
Visst kan man se det som glädje och låt dom glädjas men fan - orkar höra dom lipa VARJE gång det är travsändning nuförtiden!
heddari (+5), Pilkast (+15)
Gammal 2013-03-31, 15:42   #172

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Veckans rad inlämnad

1. 1,3,4,7,8,11 r 5,9
2. 1,3,12,13,15 r 8,9
3. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 r 9,1
4. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 r 3,5
5. 11 r 10,9
6. 1 r 5,10
7. 1 r 6,9

3600 rader 29MAR/1054
xxxx xxxx xxxx 0805

lycka till.
Luckrar klöver .
fusbar (+10)
Gammal 2013-03-31, 15:44   #173

Standard

Citat:
Ja du säger ditt både som svar på ditt eget resonemang innan och efter loppen så svaret är ju att du får det..
Gammal 2013-03-31, 15:46   #174

Sharp$: 2850
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nahar visade sitt fula tryne igen
Har varit ojämn hela sin karriär och kan aldrig någonsin spikas
Man vet aldrig när han kommer vara bra

Barfota är han bra .
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 15:47   #175
joy

Sharp$: 247
Standard

Inner spåret verkar segt i dag, SKÅL
joy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 15:47   #176

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Är det någon fler än jag som är trött på dessa fjortisar som lipar brevid vinnande hästen efter varje start idag?
Visst kan man se det som glädje och låt dom glädjas men fan - orkar höra dom lipa VARJE gång det är travsändning nuförtiden!
ja hon har fått för lite dase...lipar för allt..
Gammal 2013-03-31, 15:47   #177

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Barfota är han bra .
Nej, så enkelt är det inte.
Ingen vet när han kommer vara bra
Gammal 2013-03-31, 15:48   #178

fusbars avatar

Standard

Då vinner väl Åke Avd: 5 med nr 13 Ares R.B 47 gg 1%.
Gammal 2013-03-31, 15:50   #179
joy

Standard

Gläds med dom i stället , har du häst ? det är ganska stort att vinna på V7an . Mer känslor åt folket. Vilken sport vi har , ALLA kan vara med
Gammal 2013-03-31, 15:50   #180

Sharp$: 1645
Standard

Jag läste om Bagley,hade en 5:a V
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 15:52   #181

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joy Visa inlägg
Gläds med dom i stället , har du häst ? det är ganska stort att vinna på V7an . Mer känslor åt folket. Vilken sport vi har , ALLA kan vara med
Läs igen vad jag skrev så ser du att jag inte hade ngt emot deras glädje, däremot börjar det blir tjatigt, tråkigt, irriterande att höra dom lipa efter VARJE vinst nuförtiden..
Vet inte om det är en kampanj som ATG och TV4 har startat för att visa att "alla kan vinna" eller dyl.....
Gammal 2013-03-31, 15:55   #182

Standard

Skippa vinnarintervjuer i lopp du torskat då
Gammal 2013-03-31, 15:56   #183

laxdasens avatar

Standard

Thomas Daymon...urstark! hoppas han sjöar!
Gammal 2013-03-31, 15:58   #184

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

ik nemt med spiker i dag

V75

V75

V75 BANE
31.03.2013

V75-1:

7

V75-2:

2,6,11,12

V75-3:

9

V75-4:

5,6,8,12

V75-5:

1,4,10

V75-6:

5,6,8,11

V75-7:

1,9

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

384
192 kr.
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:01   #185

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Skippa vinnarintervjuer i lopp du torskat då
Torskat - vem har pratat om torskat? Måste vara jobbigt att dra egna slutsatser utan verkligt vetande men så är det med många tyvärr..

Har inte lirat en krona idag men dock tittar jag...
Gammal 2013-03-31, 16:02   #186

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
haha ska den där snubben vara expert i studion? Tycker man ska fråga kuskarna om innerspåret är löst och därför den dåliga insatsen av Shaq is back?! Såg han inte att Bagley satt i tredje inner hela loppet tills 300m före mål?

Jo, men det är stor skillnad på att dra i spets på ett ev. knepigt innerspår och att ligga i rygg(ar)...

Gammal 2013-03-31, 16:02   #187

laxdasens avatar

Standard

daymon var en pajas haha
Gammal 2013-03-31, 16:08   #188

Standard

Citat:
Alla måste läsa Greenstars rek. Lättare har det aldrig varit haha
Hoppas att alla ryggade då. Lätt trots att Granessa fick årets smörlopp. Hoppas du inte lirade för mycket på Granessa Laxdasen. 2.40 var smaskens!😄
Gammal 2013-03-31, 16:09   #189

Standard

Citat:
Torskat - vem har pratat om torskat? Måste vara jobbigt att dra egna slutsatser utan verkligt vetande men så är det med många tyvärr..

Har inte lirat en krona idag men dock tittar jag...
Någonstans har det gått emot Dej om Du orkar gaffla om detta
Gammal 2013-03-31, 16:14   #190

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greenstar Visa inlägg
Hoppas att alla ryggade då. Lätt trots att Granessa fick årets smörlopp. Hoppas du inte lirade för mycket på Granessa Laxdasen. 2.40 var smaskens!😄

nej spelade inte en kr.. men jag trodde på granessa helt klart! jag har redan grattat dig på reken! bra jobbat!!
Gammal 2013-03-31, 16:16   #191

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

DD

DAGENS DUBBEL

V75 BANE
31.03.2013

DD1:

5,8,11

DD2:

1,9

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

50 kr.

6
300 kr.

Købt d. 31.03.2013 16:13

Serienummer: 500F-48EE
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:16   #192

Trinitys avatar

Sharp$: 1371
Standard

En dubbel på chans
1: 4,9,12
2: 6,9,11
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:17   #193
Jao

Sharp$: 672
Standard

Dagens Dubbel

11 Ted Blågul
1 Ginger Belle

11 kr
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:19   #194

laxdasens avatar

Standard

DD:

5,6-6 lika med helgarderat. bara laxa in gratisvinst!
Gammal 2013-03-31, 16:20   #195

Standard

2 6
6
x200
Gammal 2013-03-31, 16:23   #196

Standard

Citat:
Någonstans har det gått emot Dej om Du orkar gaffla om detta
Långt ifrån- däremot säger jag gärna emot tomtar som inte kan eller orkar läsa vad man skriver utan att dra egna slutsatser till fantasier.

Läs om och läs rätt, sedan om du vill och tycker det är njutbart att sitta och titta på småflickorna som lipar när deras häst som dom sköter om vinner - är upp till dig.

Alla har vi vår åsikt och du kunde helt enkelt bara inte acceptera min åsikt och trodde att det låg något förlust spel i botten och pyrde.
Men ack så fel man kan ha när man inte läser ordentligt?

God Jul!
Gammal 2013-03-31, 16:25   #197

Standard

Ingen som tror på Torbjörn här?
Gammal 2013-03-31, 16:27   #198

Standard

Citat:
Långt ifrån- däremot säger jag gärna emot tomtar som inte kan eller orkar läsa vad man skriver utan att dra egna slutsatser till fantasier.

Läs om och läs rätt, sedan om du vill och tycker det är njutbart att sitta och titta på småflickorna som lipar när deras häst som dom sköter om vinner - är upp till dig.

Alla har vi vår åsikt och du kunde helt enkelt bara inte acceptera min åsikt och trodde att det låg något förlust spel i botten och pyrde.

God Jul!
Gick mej emot ,så jag tittade inte på någon intervju,plättlätt
Gammal 2013-03-31, 16:32   #199

laxdasens avatar

Standard

Citat:

God Jul!

jag accepterar allt-. Stå på dig! det vinner du på! var urstark! fortsätta så!
Gammal 2013-03-31, 16:37   #200

Sharp$: 3097
Standard

om 6:an vinner sista har vi 4 femmor
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:38   #201

laxdasens avatar

Standard

Citat:

Bara en kvar sen fullbordad "ta bort" analys...
Gammal 2013-03-31, 16:40   #202

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Pearsos Seamen och Bagley i Olympiatravets final...

Gammal 2013-03-31, 16:42   #203

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Bara en kvar sen fullbordad "ta bort" analys...

Jag lyckades "jaga in" både Bagley och Macho Gossip som jag på förhand var "chanslösa"! Bra där, Pilkast!

Gammal 2013-03-31, 16:44   #204

laxdasens avatar

Standard

Ursprungligen postat av laxdasen

Gammal 2013-03-31, 16:49   #205

laxdasens avatar

Standard

alla avslag stämde. By Air usel efter smörresa....
Gammal 2013-03-31, 16:58   #206

laxdasens avatar

Standard

jag går härmed under namnet avslagskungen.....ska överväga att byta bort laxdasen mot det
Pilkast (+1)
Gammal 2013-03-31, 17:03   #207

chrisso84s avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 2159

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Citat:
jag går härmed under namnet avslagskungen.....ska överväga att byta bort laxdasen mot det
Halva uppsnacktrådarna består ju av massa jidderinlägg från dig.
Varje tips du skriver följer du upp med massa onödiga inlägg om ingenting.
Hade du skippat dessa hade man kanske någon gång kunnat ge dig lite creed.
KP (+5)
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 17:03   #208

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Hyfsad utdelning - över 22.5 miljoner. Skapligt odds på trion i lopp 4, över 21 000 gånger...

Är det Sydafrika på V75, månne?

Gammal 2013-03-31, 17:11   #209

Standard

Registrerat spel

1 7, 9, 10, 11
2 11 Out of Question
3 1, 9, 10
4 5, 6, 9
5 4, 10, 14
6 6 Macho Gossip
7 1, 6, 9, 11

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,50 kr =
216,00 kr

Kvittonummer:
Det var bra betalt på femmorna, synd att MM körde illa i4:e och FDU hade för dålig rygg sista 800
Gammal 2013-03-31, 17:16   #210
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Kod:
 VINSTLISTA                                                                                                                                           2013-03-31 16:54:08

V75   Romme   013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KANAL        NAMN                              ORT                 INSATS  SPIK(-AR)  VINSTBEVAKAD  FIL          7 -           6 -           5       VINST  ANDELAR  HARRY

11597        DIREKTEN CHRISTERS TOBAK          STOCKHOLM           >1.000          2  Nej           Nej            -        1,00 -       34,00     319.129           Nej  

12494        DIREKTEN H÷GDALEN                 BANDHAGEN           252,00          3  Nej           Nej            -        1,00 -       17,00     239.467           Nej  

13160        SEKUNDEN SERVICE                  NACKA               900,00          1  Nej           Nej            -        1,00 -       16,00     234.781    10/10  Nej  

13598        COOP EXTRA TYRES÷ CITY            TYRES÷              108,00          1  Nej           Nej            -        3,00 -       21,00     577.821           Nej  

13898        ƒLTA KIOSK & SPEL                 ƒLTA                216,00          2  Nej           Nej            -        1,00 -       12,00     216.037           Nej  

14697        FILMKEDJAN TULLINGE               TULLINGE            240,00          2  Nej           Nej            -        5,00 -       50,00   1.033.325    10/10  Nej  

18334        DIREKTEN TƒBY TOBAK               TƒBY                192,00          3  Nej           Nej            -        1,00 -       14,00     225.409           Ja   

21198        THOMAS TOBAK                      MALM÷                96,00          1  Nej           Nej            -        3,00 -       21,00     577.821           Nej  

40015        COOP KONSUM AVENYN                G÷TEBORG            >1.000          1  Nej           Nej            -        5,70 -       96,90   1.364.961    10/19  Ja   

40439        HEMK÷P NORDSTAN                   G÷TEBORG            480,00          2  Nej           Nej            -        1,00 -       16,00     234.781           Ja   

60234        TIME NORRK÷PING                   NORRK÷PING          >1.000          3  Nej           Nej            -        1,00 -       35,00     323.815      9/9  Nej  

63510        WILLYS FOLKESTA ESKILSTUNA        ESKILSTUNA          >1.000          2  Nej           Nej            -             -       62,40     292.352    10/78  Nej  

64530        SPELPOOLEN I STRƒNGNƒS            STRƒNGNƒS           540,00          1  Nej           Nej            -        1,00 -       14,00     225.409           Nej  

74699        DIREKTEN B≈LSTA                   B≈LSTA              >1.000          0  Nej           Nej            -        3,00 -       42,00     676.227           Nej  

75495        ICA SUPERMARKET UPPSALA           UPPSALA             >1.000          1  Nej           Nej            -             -       40,00     187.440    20/20  Nej  

81499        COOP EXTRA SKUTSKƒR               SKUTSKƒR             48,00          3  Nej           Nej            -        4,00 -       28,00     770.428           Ja   

82498        COOP EXTRA HUDIKSVALL             HUDIKSVALL          >1.000          3  Nej           Nej            -        1,00 -       28,00     291.013           Ja   

ATG.se                                                              13,50          4  Ja            Ja        1,00 -        6,00 -       12,00  23.642.773           Nej  

ATG.se                                                              27,00          3  Ja            Ja             -        3,00 -       15,00     549.705           Nej  

ATG.se                                                              13,50          4  Ja            Ja             -        3,00 -       12,00     535.647           Nej  

ATG.se                                                              90,00          3  Ja            Ja             -        2,00 -       22,00     422.702           Nej  

ATG.se                                                              36,00          3  Ja            Ja             -        2,00 -       16,00     394.586           Nej  

ATG.se                                                             >1.000          2  Ja            Nej            -        1,00 -       34,00     319.129           Nej  

ATG.se                                                             >1.000          2  Ja            Nej            -        1,00 -       28,00     291.013           Ja   

ATG.se                                                             350,00          3  Ja            Nej            -        1,00 -       17,00     239.467           Nej  

ATG.se                                                             120,00          3  Ja            Ja             -        1,00 -       14,00     225.409           Nej  

ATG.se                                                              90,00          3  Ja            Ja             -        1,00 -       14,00     225.409           Nej  

ATG.se                                                               6,00          5  Ja            Ja             -        1,00 -        6,00     187.921           Nej  

ATG.se                                                               7,50          5  Ja            Ja             -        1,00 -        6,00     187.921           Nej  

ATG.se                                                               6,00          5  Ja            Ja             -        1,00 -        6,00     187.921           Nej  

ATG.se                                                               9,00          4  Ja            Ja             -        1,00 -        5,00     183.235           Nej  

ATG.se                                                               6,00          5  Ja            Ja             -        1,00 -        5,00     183.235           Nej  

ATG.se                                                               6,00          5  Ja            Ja             -        1,00 -        5,00     183.235           Nej  

ATG.se                                                               2,00          6  Ja            Ja             -        1,00 -        3,00     173.863           Nej  

ATG.se                                                             >1.000          2  Ja            Nej            -             -       35,00     164.010           Nej  

Mobil                                                              >1.000          1  Ja            Nej            -        1,00 -       25,00     276.955           Nej  

Danmark                                                          447,5080          3  -             -              -      1,1188 -     20,1379     273.151           -    

Norge*                                                                                -             -              -      2,2180 -    153,0442   1.071.617           -    

* Fˆr vinster frÂn Norge kan vi bara ange totala siffror fˆr hela landet. D‰rfˆr l‰mnar vi ocks blankt i ett par andra kolumner vid just norska vinster.

Fil: Vid "Ja" s ‰r denna kupong en av flera i ett stˆrre system.

Andelar: Fˆrsta siffran anger antal andelar i grundsystemet. Andra siffran anger antalet andelar totalt, inklusive eventuella extra andelar.

------------------------------------------------------------------------ Summering av vinstlistan ------------------------------------------------------------------------

Antal kuponger (exklusive Norge):

OMBUD   BANA   ATG.SE   MOBIL   INTERNATIONELLA   TOTALT

17      0      18       1       1                 37    

÷vrig info, antal kuponger (exklusive Norge) med:

ANDELSSPEL   HARRY BOY   V7   INSATS ÷VER 1.000   INSATS UNDER 1.000   

6            6           0    11                  26                   

Antal system som nÂtt ˆver 100.000 kr (exklusive Norge):

0,00    0,00   1,00     0,00    0,0000            1,0000  

=========================================================================== Slut p rapporten ============================================================================
Stort jokersystem antagligen
Gammal 2013-03-31, 17:46   #211

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pesven Visa inlägg
Registrerat spel

1 7, 9, 10, 11
2 11 Out of Question
3 1, 9, 10
4 5, 6, 9
5 4, 10, 14
6 6 Macho Gossip
7 1, 6, 9, 11

Vadet gäller startnummer

216,00 kr

Kvittonummer:
Det var bra betalt på femmorna, synd att MM körde illa i4:e och FDU hade för dålig rygg sista 800
Grattis
+40 kakor är inte dåligt
Gammal 2013-03-31, 17:47   #212

Standard

Citat:
Registrerat spel

1 7, 9, 10, 11
2 11 Out of Question
3 1, 9, 10
4 5, 6, 9
5 4, 10, 14
6 6 Macho Gossip
7 1, 6, 9, 11

Vadet gäller startnummer

216,00 kr

Kvittonummer:
Oerhört vackert system måste man ju säga.
Synd att det inte gick hela vägen!
Gammal 2013-03-31, 18:17   #213

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Registrerat spel

1 7, 9, 10, 11
2 11 Out of Question
3 1, 9, 10
4 5, 6, 9
5 4, 10, 14
6 6 Macho Gossip
7 1, 6, 9, 11

Vadet gäller startnummer

216,00 kr

Kvittonummer:

Mycket snyggt, upplagt system - synd att det inte fick gå hela vägen, men 40k är ju inte fel det heller - även om jag vet hur man resonerar och drömmer sig bort, vid dessa "närapå"-upplevelser...

Snyggt, mycket snyggt!

:mon eybag:

Gammal 2013-03-31, 18:42   #214

Standard

Grattis till ett välkonstruerat system

Citat:
Registrerat spel

1 7, 9, 10, 11
2 11 Out of Question
3 1, 9, 10
4 5, 6, 9
5 4, 10, 14
6 6 Macho Gossip
7 1, 6, 9, 11

Vadet gäller startnummer

216,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2013-03-31, 18:54   #215

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chrisso84 Visa inlägg
Halva uppsnacktrådarna består ju av massa jidderinlägg från dig.
Varje tips du skriver följer du upp med massa onödiga inlägg om ingenting.
Hade du skippat dessa hade man kanske någon gång kunnat ge dig lite creed.
Ja självklart är det så. Och jag bjuder på det! jag var den enda som sjöa idag i alla fall...
Gammal 2013-03-31, 19:03   #216

Sharp$: 1242
Standard

Det är lätt att sjöa med efterhandare......
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 19:03   #217

laxdasens avatar

Standard

avundsjukan hos en del chanslösa är stor.... men det får man leva med....jag vet vad jag kan så jag står emot allt som en urstark kung
Pilkast (+3)
Gammal 2013-03-31, 19:11   #218

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Nybrink får inte många rätt men härligt att han sågar alla fjantar...han skulle behövas på den här sidan också!
Hehe ... han fick 5000kr tillbaka på detta
Gammal 2013-03-31, 19:15   #219

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Synd att MMM inte kan köra häst... annars hade super otto vunnit med 100m
Gammal 2013-03-31, 19:24   #220

korpos avatar

Standard

Så blev spelaren ensam om 23,6 miljoner

http://mobil.aftonbladet.se/a/www/16517855
Gammal 2013-03-31, 21:06   #221

drakens avatar

Standard

blev som förväntat. Ursvårt eller plättlätt. Gjorde ett flerbong som självklart var chanslöst. Gjorde även ett chanssystem som var exakt lika dåligt. I dag var det inte mkt lättare att få 0 än 7 som jag spekulerade i. Fanns vassa spikar i tråden bland chanslösa. Jag kände mig så slagen på förhand så jag såg inte ens på skiten. Gick ut på isen och pimplade istället.Nya tag nästa vecka. Synd att det inte blev jackpot.
Pilkast (+1)
Gammal 2013-03-31, 21:20   #222
joy

Standard

Citat:
Läs igen vad jag skrev så ser du att jag inte hade ngt emot deras glädje, däremot börjar det blir tjatigt, tråkigt, irriterande att höra dom lipa efter VARJE vinst nuförtiden..
Vet inte om det är en kampanj som ATG och TV4 har startat för att visa att "alla kan vinna" eller dyl.....
Varför blir du upprörd? jag LÄSTE ditt inlägg , Men läste du mitt , HAR DU HÄST !!!!!! , Om din häst vann 100 K ,skulle nog du med bölllllla ,varje gång den vann , mitt hjärta är inte av sten
Puss Joy
Gammal 2013-03-31, 22:24   #223

Sharp$: 1961
Standard

Citat:
Kod:
 VINSTLISTA                                                                                                                                           2013-03-31 16:54:08

V75   Romme   013

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KANAL        NAMN                              ORT                 INSATS  SPIK(-AR)  VINSTBEVAKAD  FIL          7 -           6 -           5       VINST  ANDELAR  HARRY

11597        DIREKTEN CHRISTERS TOBAK          STOCKHOLM           >1.000          2  Nej           Nej            -        1,00 -       34,00     319.129           Nej  

12494        DIREKTEN H÷GDALEN                 BANDHAGEN           252,00          3  Nej           Nej            -        1,00 -       17,00     239.467           Nej  

13160        SEKUNDEN SERVICE                  NACKA               900,00          1  Nej           Nej            -        1,00 -       16,00     234.781    10/10  Nej  

13598        COOP EXTRA TYRES÷ CITY            TYRES÷              108,00          1  Nej           Nej            -        3,00 -       21,00     577.821           Nej  

13898        ƒLTA KIOSK & SPEL                 ƒLTA                216,00          2  Nej           Nej            -        1,00 -       12,00     216.037           Nej  

14697        FILMKEDJAN TULLINGE               TULLINGE            240,00          2  Nej           Nej            -        5,00 -       50,00   1.033.325    10/10  Nej  

18334        DIREKTEN TƒBY TOBAK               TƒBY                192,00          3  Nej           Nej            -        1,00 -       14,00     225.409           Ja   

21198        THOMAS TOBAK                      MALM÷                96,00          1  Nej           Nej            -        3,00 -       21,00     577.821           Nej  

40015        COOP KONSUM AVENYN                G÷TEBORG            >1.000          1  Nej           Nej            -        5,70 -       96,90   1.364.961    10/19  Ja   

40439        HEMK÷P NORDSTAN                   G÷TEBORG            480,00          2  Nej           Nej            -        1,00 -       16,00     234.781           Ja   

60234        TIME NORRK÷PING                   NORRK÷PING          >1.000          3  Nej           Nej            -        1,00 -       35,00     323.815      9/9  Nej  

63510        WILLYS FOLKESTA ESKILSTUNA        ESKILSTUNA          >1.000          2  Nej           Nej            -             -       62,40     292.352    10/78  Nej  

64530        SPELPOOLEN I STRƒNGNƒS            STRƒNGNƒS           540,00          1  Nej           Nej            -        1,00 -       14,00     225.409           Nej  

74699        DIREKTEN B≈LSTA                   B≈LSTA              >1.000          0  Nej           Nej            -        3,00 -       42,00     676.227           Nej  

75495        ICA SUPERMARKET UPPSALA           UPPSALA             >1.000          1  Nej           Nej            -             -       40,00     187.440    20/20  Nej  

81499        COOP EXTRA SKUTSKƒR               SKUTSKƒR             48,00          3  Nej           Nej            -        4,00 -       28,00     770.428           Ja   

82498        COOP EXTRA HUDIKSVALL             HUDIKSVALL          >1.000          3  Nej           Nej            -        1,00 -       28,00     291.013           Ja   

ATG.se                                                              13,50          4  Ja            Ja        1,00 -        6,00 -       12,00  23.642.773           Nej  

ATG.se                                                              27,00          3  Ja            Ja             -        3,00 -       15,00     549.705           Nej  

ATG.se                                                              13,50          4  Ja            Ja             -        3,00 -       12,00     535.647           Nej  

ATG.se                                                              90,00          3  Ja            Ja             -        2,00 -       22,00     422.702           Nej  

ATG.se                                                              36,00          3  Ja            Ja             -        2,00 -       16,00     394.586           Nej  

ATG.se                                                             >1.000          2  Ja            Nej            -        1,00 -       34,00     319.129           Nej  

ATG.se                                                             >1.000          2  Ja            Nej            -        1,00 -       28,00     291.013           Ja   

ATG.se                                                             350,00          3  Ja            Nej            -        1,00 -       17,00     239.467           Nej  

ATG.se                                                             120,00          3  Ja            Ja             -        1,00 -       14,00     225.409           Nej  

ATG.se                                                              90,00          3  Ja            Ja             -        1,00 -       14,00     225.409           Nej  

ATG.se                                                               7,50          5  Ja            Ja             -        1,00 -        6,00     187.921           Nej  

ATG.se                                                               9,00          4  Ja            Ja             -        1,00 -        5,00     183.235           Nej  

ATG.se                                                               2,00          6  Ja            Ja             -        1,00 -        3,00     173.863           Nej  

ATG.se                                                             >1.000          2  Ja            Nej            -             -       35,00     164.010           Nej  

Mobil                                                              >1.000          1  Ja            Nej            -        1,00 -       25,00     276.955           Nej  

Danmark                                                          447,5080          3  -             -              -      1,1188 -     20,1379     273.151           -    

Norge*                                                                                -             -              -      2,2180 -    153,0442   1.071.617           -    

* Fˆr vinster frÂn Norge kan vi bara ange totala siffror fˆr hela landet. D‰rfˆr l‰mnar vi ocks blankt i ett par andra kolumner vid just norska vinster.

Fil: Vid "Ja" s ‰r denna kupong en av flera i ett stˆrre system.

Andelar: Fˆrsta siffran anger antal andelar i grundsystemet. Andra siffran anger antalet andelar totalt, inklusive eventuella extra andelar.

------------------------------------------------------------------------ Summering av vinstlistan ------------------------------------------------------------------------

Antal kuponger (exklusive Norge):

17      0      18       1       1                 37    

÷vrig info, antal kuponger (exklusive Norge) med:

ANDELSSPEL   HARRY BOY   V7   INSATS ÷VER 1.000   INSATS UNDER 1.000   

6            6           0    11                  26                   

Antal system som nÂtt ˆver 100.000 kr (exklusive Norge):

0,00    0,00   1,00     0,00    0,0000            1,0000  

=========================================================================== Slut p rapporten ============================================================================
Stort jokersystem antagligen
Spännande lista KP, vart hittar man den?
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 02:24   #224

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Spännande lista KP, vart hittar man den?

Troligtvis en lista bara ATG-ombud får tillgång till... Samt media.

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-01 klockan 04:04.
Gammal 2013-04-01, 08:29   #225

Standard

Vad säger du nu då

Citat:
Så du menar att hästen kan slå pga Adielsson .. ok. Visst allt kan ju hända men ser du FDG i Olympiatravets final hehe.. kanske.
Så dålig var han inte va? fick stryk av smygkörd häst.
Kom på delad andraplats, hade sämre startpoäng är svanens, därför ingen start i finalen.
HuBBaBuBBa (+20)
Gammal 2013-04-01, 10:15   #226

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Så dålig var han inte va? fick stryk av smygkörd häst.
Kom på delad andraplats, hade sämre startpoäng är svanens, därför ingen start i finalen.
Jo det är sant! Allt kan hända och det va ett lite konstigt guldlopp.
Nu ser man hur stor betydelse kusken har.
Gammal 2013-04-01, 10:16   #227

korpos avatar

Standard

Kretsen kring Francais Du Gull har överklagat beslutet att inte vara kvalificerad trots att dom blev två i gårdagens utagningslopp inför olympiatravet.
Nu kommer det att bli skiljeheat på Mantorp nästa lördag mellan Francais Du Gull och Monster Drive.
Gammal 2013-04-01, 10:26   #228

Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Att kusken spelar roll är väl inget att hymla om. Men vad gäller FDG är den mycket vassare med helstängt och barfota bak (som den gick igår). Det var tex med den utrustningen och balansen som den bombade runt på 11,0 över 1640 i ett lopp på Färjestad. Gäller att ha koll på det mesta om man ska värdera hästarna korrekt.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 10:33   #229

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Att kusken spelar roll är väl inget att hymla om. Men vad gäller FDG är den mycket vassare med helstängt och barfota bak (som den gick igår). Det var tex med den utrustningen och balansen som den bombade runt på 11,0 över 1640 i ett lopp på Färjestad. Gäller att ha koll på det mesta om man ska värdera hästarna korrekt.
Tydligen
Men kort och från spets på Färjestads snabba bana kunde jag inte värdera i detta sammanhang... miss från mig helt klart. Tyckte den stod lite hårt inne i loppet.
Gammal 2013-04-01, 10:40   #230

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Den ända som trodde och varnade för Bagley va Ögat...
Gammal 2013-04-01, 11:27   #231
joy

Standard

Ja det är helt rätt,, men dom får inte rätt.
Tycker dom kan ta ett av wildcarden, varför dessa trötta franskahästar, som bara A Lindqvist hyllar, jag vet att vissa har vunnit tidigare, men över lag så tillför dom ingeting
Eller ha 11st bakom bilen vad är problemet
Gammal 2013-04-01, 14:37   #232

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Kretsen kring Francais Du Gull har överklagat beslutet att inte vara kvalificerad trots att dom blev två i gårdagens utagningslopp inför olympiatravet.
Nu kommer det att bli skiljeheat på Mantorp nästa lördag mellan Francais Du Gull och Monster Drive.
Kan ju va 1/4 också!
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 16:54   #233

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:

Hehe! Bra aprilskämt här...!

Gammal 2013-04-01, 17:42   #234

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joy Visa inlägg
Varför blir du upprörd? jag LÄSTE ditt inlägg , Men läste du mitt , HAR DU HÄST !!!!!! , Om din häst vann 100 K ,skulle nog du med bölllllla ,varje gång den vann , mitt hjärta är inte av sten
Puss Joy
Svar 1: Nej jag skulle inte böllllla om min häst vann 100k.
Svar 2: Nej jag är inte upprörd.
Svar 3: Jag skrev ett inlägg där jag ansåg att man på sista tiden har "marknadsfört" eller vad fan man gjort, dessa vinnande stalltjejer där "deras" hästar vinner. Det är ju ofta inte ens deras egna häst utan dom SKÖTER om den.
Klart man kan bli glad, låt dom glädjas men vill vi inte hellre ha en vettig intervju med någon som kan svara och prata tillbaka på frågorna än "glädjeyra" efter loppen?
Nej jag har inte en häst, för jag förmodar du skrev det som en fråga trots 6st utropstecken efter.
Hur som haver min glädjespridare, så kommer jag ge det sista ordet till dig i detta efter detta inlägg då det kanske muntrar upp din dag och det är du värd när solen skiner så vackert.....
Pilkast (+3)
Gammal 2013-04-01, 22:37   #235

Standard

FDG

Citat:
Jag har haft koll på hästen sedan 4 - års säsongen, satte bla. 2st 7:or när han vann från bakspår på 2640, hade spik på han på ena systemet och A- rank på det andra (38000:-) så han har blivit en favorit.
Tyvärr hade jag spik på han igår, spika även Natural Wonder och Tarzans i första avd., men det blev en femma iallafall, det får man va jäkligt nöjd med.
Svara

td