|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-03-26, 17:31 | #16 |
|
|
2013-03-26, 17:44 | #17 |
Banned
|
Negativt karmamomentum i stall Stig H sedan Reijoincidenten. Bränner mkt favvar.
Doch ylar ju travtjästens gossar om denna. Dom sitter ju på parkett och har sett han jobba 14/1600, lunkades |
2013-03-26, 22:56 | #18 |
Raden och några kommentarer...
1) 2 2) 1 3 4 7 8 10 3) 2 9 4) 4 7 9 10 11 5) 1 3 4 5 6 9 10 12 6) 3 5 7) 7 8) 1 5 7 14 I första väljer jag att gå på fina rapporter om Stig H´s jänkare! Hoppas konkurrenterna också har gjort det! Då lägger dom sig på rygg och så blir det en klassisk SOS efter lite jogg mitt loppet! I andra streckar jag dom som har chans! Fina hästar allihop och om det inte vore för att jag vägrar spika Veijo Heiskanen så hade 4 Comeonhill varit ett spikbud! Startsnabb och smällfin sist! Dom får vara bra för att ta ned den här... I tredje tar jag båda klasshästarna! Bläddra vidare... Fjärde loppet är klurigt men jag hoppas klara mig på fem streck! 4 Double Duo är en finne med kryptisk rad! Rekordet 15,9 bör den nog hålla sig till om resan till Sverige ska vara mödan värd! Två lopp i kroppen och senast spelad till 4 ggr. Korpi brukar veta vad han lastar och jag tror att det är påställt! 4 procent! Vakna! Vill även varna lite extra för 10 T.Walls Damien som har vunnit V75 på speed! 6 procent!? Är folk fulla? Femte avdelningen bör stå mellan 6 Alfas Dimitri som är en flygmaskin bara den går felfritt och 9 Peak State Kronos som även den flyger lågt från tredje ut! Jag har råd med några till och målar lite på känsla och hästar jag inte kan släppa även om förnuftet säger annat! Sjätte bör 3 Amazing Man vinna fram och baklänges men det var ju det där med Veijo...OCH 5 Gimeheaven Sisu som spurtade riktigt bra i comebacken som trea bakom Fly The World och Breakbumper sist! Då var det lite surr om hästen och rätt påpassad på toton! Kördes snällt och fick gå till slut! Kan vara dags nu och bortglömd! VARNING! Tycker 7 Xman Kemp börjar släppa till nu! Flög fram efter lucka från tredje in näst sist och senast var den heroisk från dödens! Nu är det dags! Jag spikar! I sista blir Björn Goop extra intressant bakom 7 Orderly som är klar förstahäst! Den värmde som en demon på Sundbyholm sist men kom aldrig till! Fick vida spår när packet redan var i mål. Kan mycket väl blir dubbelslag 7-7 på DD imorgon! Tar med Redéns på start som han vurmar för och när 1 Kissnmakup Hannover släpper till jag då blir det åka av! Örjan upp är dessutom intressant! 5 Malin Tilly är hyperkapabel och får plats liksom 14 Caddie Geisha som är rejält uppåt nu! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+25) Senast redigerad av doob den 2013-03-26 klockan 22:57. |
|
2013-03-26, 23:58 | #19 |
Svår omgång eftersom....
avd1. Pomona Wibb kommer till spets intialt men frågan är inte om Björn testar när distansen är mitt i prick!? spelvärd på 6%. Big Sky Hurricane är en "snackis" som vi inte vet så mycket om mer än att hästen har fina tider, långt uppehåll nu och 75%? låter för skumt. Ska med men inte något singelstreck i mina öron. For Life spurtade bra senast ute i spåren men blev trött sista 100. Får en fin resa idag och spurtar vasst igen. Nu kanske spurten kommer i tid. Milton Zet kommer från formstallet Reden och har läget. Avd2. Quesy kommer från en mersmakande insats och troligt att Örjan laddar från start, kanske kan hitta spets men annars blir det troligen andra utvändigt och med form och spurtstark häst ska man räknas relativt tidigt. Spåret är enbart oddshöjande. Jag spikar! avd3. När två trätter vinner en tredje eller en fjärde. Ragata är en fin individ som utvecklas hela tiden men kanske inte är helt självklar från bakspår, Fly the world var ruskigt bra senast och vann trots en resa i dödens, ett löfte som kommer att bli kul att följa framöver. Mitt korsdrag i loppet heter Red Rose Sisu har tränar vasst inför årsdebuten, kommer att göra ett bra avtryck mot dessa om det sedan räcker till vinst får vi se. (senaste jobbet inne på valla var strålande) toppstammad häst som jag vill varna lite för.. avd4. Meadow Match kan öppna raskt och vill till ledningen. Kan bära hela vägen hem. Draget: Hellios Fortura ska gå med fjärde dels halvstängt (eget komponerat huvudlag som timro ritat) har han vunnit många lopp med på slutet. Hästen är av fin kaliber och klarar man bara femte spåret i volten bör man vara i segerstriden, för så pass bra är han. avd5. CHAPEAU BAS har plockat fina placeringar på slutet och har idag lottats till ett fint spår, vinner inte så ofta nu mera men på läget och kusken vill jag ändå gärna betala för honom. Bör hamna fint till och med lucka till upploppet kan det vara dags. Varina Du Lys är mycket kvick i groparna och jag är inte främmande för att man provar hästen i spets nu. High Stage är också kapabel och har segersugne Tarzan upp i sulkyn. Bortglömd! Peak State Kronos är bra och snart vinner hästen lopp. avd6. Här tror jag på spets och slut för Amazing Man! avd7. Ett fränt drag sticker ut och vinner med lite klaff. Xman Kemp avd8. Malin Tilly är en fin häst och en bra chans tycker man även i stallet, bör hamna vettigt på det och med klaff äter man upp dessa? Robis Sara är ganska tuff men kör väl inte fram i dödens på favoriten? två andra bud jag gärna vill ha på lappen är framför allt Recation som är väldigt spelvärd på ynka 6%. Angelice Coger är väldigt stark och Fredde brukar ha bra hästar när de tävlar på ovalen. Har springspår på tillägg och betänk att det bara är fyra hästar på start. Träffar Persson rätt kan han ta enkelt 20 meter på dessa och är helt bortglömd idag. avd1. 1-2-3-4 avd2. 8 Queasy avd3. 2-6-9 avd4. 5-7 avd5. 1-3-9-10 avd6. 3 Amazing Man avd7. 7 Xman Kemp avd8. 5-8-11-12 = 96 kr Chanssystemet. avd1. 2 Big slay H avd2. 8-10 avd3. 9 Ragata avd4. 5-7 avd5. 4-8-9 avd6. 3 Amazing dream avd7. 2-5-7-9-10 avd8. 5-10-12 = 48 kr V4. avd1. 4-8-9 avd2. 3 Amazing dream (6-7) avd3. 2-5-7-9-10 avd4. 5-10-12 = 90 kr DD1. 7 XMAN KEMP DD2 .11-12 * 50 God tur! Senast redigerad av Klanke den 2013-03-27 klockan 18:50. |
|
2013-03-27, 08:23 | #20 |
DD1. 7,12
DD2. 10 Albright går han felfri vinner den,11 30:- |
|
2013-03-27, 08:59 | #21 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Tycker High Stage känns bortglömd i 5e. De var uppåt på den senast i första starten efter vila, blev galopp direkt men såg fin ut. Lättare emot denna gång & endast 13 % i nuläget.
|
2013-03-27, 10:09 | #22 |
Sharpest
|
Jag tror jänkaren är ute på djupt vatten. 500k är tvångsprissumma som den fått på sig. Hästen har tjänat ihop 450k.
Någon som minns Vermo som skulle vara så stenklar? https://www.travsport.se/hast/visa/695438/resultat Rättade sagt det här loppet förra året: https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=756652 eller, https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=755353 Det tog en bra tid tills den fick på sig sin egentliga summa för att fightas med hästarna här. Samma scenario här igen. Dessutom gör den årsdebut efter lång vila. Tränat som snabbast, 1,16/2140 på valla. Går även med skor. För att inte tala om Stig H's stallform . Bluff och KP sågar! Hästen platsar i Brons, har inget i Silverklass att göra som den nu möter. |
2013-03-27, 10:14 | #23 | |
Citat:
Det hör inte till saken då det inte säger ett smack men varför har den inget kval i raden? Måste inte den kvala innan start? Senast redigerad av doob den 2013-03-27 klockan 10:15. |
||
2013-03-27, 10:15 | #24 | |
Citat:
|
||
2013-03-27, 10:17 | #25 |
Noterar den betydande kuskförstärkningen på Nakoda Goj i V86-2. Möter något hårdare, men hästen kan avsluta och Adielsson upp är ingen bluff.
|
|
2013-03-27, 10:19 | #26 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Nej, den behöver inte kvala då den i sin rad har "kvalificerande" starter bakom sig... Detta hittade jag: http://kaffex.blogspot.no/2012/04/angaende-kval.html
2013-03-27, 10:41 | #27 | |
Sharpest
|
Citat:
Det jag syftade på var att media/flemming osv skrek att den var klar och folket gick på bluffen. Ingen häst som tjänat 50% av sin summa har något att göra med hästar som den hårda vägen tjänat ihop det dubbla. Måste vara ett riktigt jäkla undantag som dessutom visat form isåfall och kommer klättra i klasserna fortare än fort. Här är loppet som gick på momarken med Vermo, där den fick springa utan sin prissumma och mötte hästar av sin egen kaliber. http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=8 De länkarna jag skrev först var när den sprang i sverige med tvångspriset adderat. Hade som sagt inget att göra med motståndet utan slutade där den hörde hemma, botten 4. Hoppas inte de andra kuskarna/tränarna är så dumma att de går på mediasnacket och ger den loppet för att låta denna vinna från ledningen. |
|
2013-03-27, 11:29 | #28 |
Örjan istället för reden i sista. På en häst som haft otur
O travat dåligt i kurvorna. Idag blir det spets o slut. Gick 13 sista 1300 näst senast e galopp utan att pressas. 3 Starter sedan hade vunnit överlägset utan galopp sista Sväng. Senast tappstart fr bakspår fram i dödens varvet Kvar e lustempo. Höll bra dock inte körbar i sista sväng. Men höll storstilat som 4a. Det här fixar ÖK till o klassisk SPETS o SLUT..... |
|
2013-03-27, 14:44 | #29 |
Blir gardering på stih h:s i första men ragata och Amazing orkar jag ej gardera.... gör man det får man ändå inte in det...blir för svårt
|
|
2013-03-27, 15:35 | #30 |
Är väl allt som oftast rätt svårt att sätta 8 lopp. Antingen ingen utdelning ,då är man chanslös eller aldeles för mycket. Då är man också chanslös. Brukar hålla mig undan men idag offrar jag nog ett par hundra. Kommer endå vara hemma och säkert ta någon öl och då passar lite trav utmärkt som tilltugg.
|
|
|