|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-03-15, 13:32 | #91 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Varning utfärdas till laxdasen för personangrepp, det är inte första, andra eller tredje gången vi får ta emot rapporterade inlägg om att du förolämpar andra medlemmar. Det är slut med det nu och nästa gång det händer kan du se fram emot en kortare semester. Diskutera gärna, men håll det på en mogen nivå. Inlägg raderat. /mod
|
2013-03-15, 13:46 | #92 |
Så här säger den norske tips experten och loppreferenten Ole Jonny Solberg om 12an i 4avd på v75.
12 Sejr Gammelsbæk kom ut i ny regi her forleden, la inn en 1.13,5-runde til slutt og imponerte voldsomt. Fikk et leit spor, men sånn som det så ut på Jarlsberg så runder han dette feltet, mener Solberg. bra info kanske kan vara en chans spik till 42% en andra handare.. eller? |
|
2013-03-15, 14:19 | #93 |
Svaneninfo:
Fredag 15 Mars Svanstedt: Det är orättvist att göra Mr Picolit till favorit direkt i gulddebuten Även om det fortfarande är kyligt ute så värmde två jättefina debutanter på Åby i går kväll. Nästa helg ser vi fram emot Sebastian K:s årsdebut när Olympiatravet drar igång. Och i morgon är det Momarken som gäller när Mr Picolit kliver in i gulddivisionen för första gången. Man trodde att våren var i antågande men det är fortfarande rejält kallt om kvällarna och banorna är fortsatt hårda överlag. Jag fortsätter att ta upp detta viktiga ämne och Åbys tävlingar skulle man lika gärna kunna köra på Bjertorp där vi har haft jättefina banor att köra på de senaste månaderna. Nagini och Rocky Winner var två jättefina debutanter på Åby i går kväll. Båda vann på ett bra sätt och framförallt Rocky Winner kändes jättefin. Han hade varit fin i träningen innan men visade sig vara ännu finare på banan. Jag tror att det här är en blivande topphäst. Nästa lördag drar Olympiatravet igång och då årsdebuterar Sebastian K. på Jägersro direkt i gulddivisionen. Han känns fortsatt väldigt fin i träningen och det ska bli kul. Över till V75 på Momarken där vi såklart hoppas på fint väder och bra bana, men risken är tyvärr stor att banan blir hård och att det då krävs broddar i åtminstone hästarnas bakspår. Enligt väderprognosen ska det bli runt nollgradigt eller minusgrader: +++ Mr Picolit (V75-6) såg fin ut när han vann senast och enligt Per var det mycket sparat i mål. Han har även varit fin i träningen efteråt och känns klart bättre nu än han gjorde inför V75-Mästaren exempelvis. Nu är det debut i gulddivisionen och jag tycker det är orättvist att göra honom till favorit direkt. Speciellt om det blir broddbana, vilket mycket tyder på. Han möter några tuffingar och vi får se hur hästen står sig i den här konkurrensen. Startspåret är bra och han är snabb ut men taktiken har jag inte bestämt och det är svårt att säga i förväg. Han är startsnabb men har haft en tendens att bli het i ledningen och jag tycker att han har varit klart bättre bakifrån. Det beror på hur loppet blir kört. Skulle han få en kanonstart och komma till ledningen är det mycket möjligt att jag kör där. Men det är ju flera startsnabba hästar med också. Det känns som att han är redo för guld och visst kan han vinna om han får en fin löpning, men det är också lite svårbedömt. Mycket hänger också på hur banan blir. Skulle det bli kallt och broddbana är han missgynnad om det blir skor och broddar. Han är den typen av häst som är klart bäst barfota. Fast barfota fram ska det nog gå att köra men skulle banan bli fin blir det barfota runt om. Sedan kan man tänka på att i den högsta klassen är nog de flesta missgynnade av broddar då de är barfotahästar allihopa. Zizou Limburgia (V75-1) har vunnit enklare lopp men har känts fin och har bra form. Jag tycker nog att han har känts så fin på slutet att jag vill påstå att så här bra har han inte känts tidigare. Nu är det V75 och tuffare motstånd och jag vet inte riktigt hur han räcker i den här konkurrensen. Det skulle vara om det blir överpace. Hästen är startsnabb men däremot är han inte så speedig i loppen. Han är mer stark och det bästa vore om det blev bra tempo. Han är klart bäst i ryggar och senast släppte jag ledningen eftersom han var så hetsig. Men direkt när han fick en rygg att gå i så lugnade han ner sig. Han går med brodd bak och barfota fram. Blir banan fin går han barfota runt om. ++ K.L.M.Prelong (V75-3) har varit ifrån ett tag då vi har väntat på att det ska bli lite mjukare banor. Hon har tränat på kontinuerligt en tid men inte gått något rundbanejobb. Vi brukar inte träna henne så heller för hon brukar gå bra ändå. Hon är mycket tränad i sanden och känns fin. Hästen brukar också gå bra direkt efter ett tävlingsuppehåll och hon fick det bästa spåret på tillägg. Kusken har både kört och vunnit med henne förut och nu får han smyga med invändigt. Kommer hon till är hon väldigt speedig och då kan hon vara långt framme. Men jag tycker ändå inte att det är någon het chans då hon är lite svårbedömd formmässigt. Är banan fin blir det barfota runt om annars blir det skor runt om och det är ett litet minus. Nettan Palema (V75-3) fick ett fint lopp senast och var nästan skyldig att vinna. Hon har tränat på bra efteråt och är på väg mot toppformen. Det har varit lite sisådär med formen tidigare men senast tyckte jag att hon kämpade på bra. Men hon måste ha fina löpningar för att duga och det är ingen häst man ställer på med i spåren sjuhundra meter kvar. Hon är bäst barfota och om banan är fin blir det så. Annars blir det skor runt om och broddar. En ändring är också att det blir norskt huvudlag för första gången. Åke Svanstedt Källa: Trav365/Sportbladet |
|
2013-03-15, 14:45 | #94 |
Konferens i lapplandet och helt jävla avskärmad från omvärlden hela veckan man borde inte få driva hotell om man inte kan erbjuda Wifi. Nåja, öppnade ronden och plitade ner ett jokerförslag. Eftersom jag känner mig lite offside ska jag köra enligt konceptet spik i första och alla i sista. Sen kommer jag säkert ändra efter jag läst all info som kommer plus alla toppenideer som serveras på forumet.
Lopp1: A:3 Lopp2: A:9 B:5,6 C:Resten Lopp3: A:1 B: 10,11 C:12,5 Lopp4: A:5 B: 12 C: 7,8 Lopp5: A:8 B:12,3 C:1,7,9 Lopp6: A:5 B:2,3,4 Lopp7: A:1 B:4,5,9,11,12 C:Resten Minst 3 A , Max 4 B, Max 1 C 79200 rader reducerat ner till 5740 rader, 50 kuponger kostar 2870:-. Ska bantas lite reduceringen är lite för stor. Tankarna: Lopp1, spik som sagt Lopp2, Tekne odin ska väl vinna. Kan bli spik eller utgång. Hallsta tror jag ingenting på, men tar jag alla så kommer den ju med Lopp3, Här kanske jag har helt fel men jag tror Paisley vinner och att tillägshästarna sitter och bevakar varandra och "glömmer" hästarna på start och av dessa borde Paisly vara bäst. Lopp4, 5 Frans G gillar jag skarpt och norske 12:an har jag ingen koll på, därav ranken Lopp5, svårt lopp. Nougaten har inte startat på typ 3 månader, Royal Peak galopperade i volt senast Hmm. Lopp6, Hade spikat Joke men nu struken så tror jag Beenie vinner. Går alltid bra efter vila, brukar väl vinna i sin årsdebut. Andrahäst tycker jag att Globalen är. piccolit och Caddie ska med på lappen, men att Piccolit är favorit med Åkes stallform är lite undrande. Lopp7, Som sagt alla. Det är väl 1 eller 4 som första häst, värminingar avgör. Här kommer dagens bästa skräll -- So here I am. Senast redigerad av Lillis den 2013-03-15 klockan 14:47. |
|
2013-03-15, 14:48 | #95 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Flertalet inlägg utan relevans för topic raderade, samtliga inblandade tänker sig för en extra gång och sköter sina privata dispyter via PM. Inlägg raderade. /mod
|
2013-03-15, 14:48 | #96 |
Picolit kanske är mer av en sköntravare men tror inte han har i närheten av den otroliga löpskallen friction har. En favorit helt klart
|
|
2013-03-15, 14:54 | #97 |
Javisst kan man hoppas. Kan dock inte spika en häst till de %en med den statistiken. Det norska voltstystemet är annorlunda och den ska vända åt sfel håll o där är ju Örjan ovan. Det blir tufft här tror jag.
|
|
2013-03-15, 15:21 | #98 |
Kan någon se det norska lopparkivet? Jag kan inte! Gratis? Bara att klicka på "play"! Märkligt...
|
|
2013-03-15, 15:30 | #99 |
|
|
2013-03-15, 18:35 | #100 |
V75 Raden
V75-1. 2,3,6,9,12 (11,5) V75-2. 5,7,9,11,13 (6,2) V75-3. 1,4,7,9,10,11,12,15 (13,3) V75-4. 12 Sejr Gammelsbäk (5,9) V75-5. 1,2,4,5,7,T,9,10,11,V (8,12) 3 Struken och får in 8 som 1:a res därmed 2st rätta system om 8 vinner V75-6. 2,T,V,5 (3,4) V75-7. 4 Belgrado (1,11) 4550 kr inkl. inlämningsavgift / 15 andelar = 303 kr/andel Jag Hubbabubba har gjort systemet med min goda vän Tom Travfantast även kallad nya TT Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-03-15 klockan 18:50. |
|
2013-03-15, 19:10 | #101 |
Tycker att tre hästar med nr 12 har bra chans denna gång; I avd 1, 4 och 5. Javisst, dåliga lägen men ändå bra kapacitet på alla. Lycka till med era spel!
|
|
2013-03-15, 19:22 | #102 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+1) |
||
2013-03-15, 19:39 | #103 |
Om ni missat det tidigare så vinner Picolit med ca 30 m.........
|
|
2013-03-15, 19:47 | #104 |
|
|
|