Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-17, 10:23   #346

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Hela "Picolit-diskussionen" påminner mig om en gammal speltorsk på min hemmabana som gapar ut vinnare till höger och vänster och när den väl sitter så gapas det ännu högre om hur rätt han hade! Enbart vinsten i kronor duger inte åt honom. Hela världen ska tacka och ge uppskattning åt "hans" vinnare! Att den sedan är mångas spik/drag/spel och dessutom favorit till dubbla degen spelar liksom ingen roll! Han stod upp för den och gav den rääääätt uuuuuut! Har väl fått lite för lite uppmärksamhet som barn antar jag...

Ja du lille doob jag utmanar dig i vad som helst.. ge mig en utmaning så ska vi se vem som är ett litet barn och gråter efteråt.

Senast redigerad av laxdasen den 2013-03-17 klockan 10:23. Anledning: felskrivning
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 10:30   #347

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Och ni som snackar om SPELVÄRDE...finns inget spelvärde i hästar som inte vinner
inse fakta att picolit är en överlägsen häst

Sen är Paisley dagens andra helt klara..spikar båda på alt!

Paisley börjar bli mer och mer klar....det är bara inse att det är spets och slut
Nu är det ju så att båda dessa skulle vara helt sten klaaaara, du gör mig besviken!
Måste nog också säga att ditt påstående om att Picolit skulle vara en överlägsen häst en sådan som Beanie M.M är bara dumt. Så jävla stor skillnad är det inte och OM så vore fallet är det väl bara lasta på honom som Elitloppsvinnare redan - Unibet ger 35 friska vändor!
Att Picoliten vann var väl inte direkt en skräll, ja spik på min bong i allafall men dock ingen "rolig" sådan. Hade varit lite skillnad om det var en 10%are till 10ggr pepparkakan som du skrek ut...

Men alltid trevligt att läsa..

På tal om utmaningar: Sätt upp en " förvalta en 1000-lapp " på vinnarspel med maxinsats 5% av kassan tävling" på travdelen. Kunde vara skoj att följa....

Senast redigerad av SuprMario den 2013-03-17 klockan 10:31.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 10:35   #348

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Nu är det ju så att båda dessa skulle vara helt sten klaaaara, du gör mig besviken!
Måste nog också säga att ditt påstående om att Picolit skulle vara en överlägsen häst en sådan som Beanie M.M är bara dumt. Så jävla stor skillnad är det inte och OM så vore fallet är det väl bara lasta på honom som Elitloppsvinnare redan - Unibet ger 35 friska vändor!
Att Picoliten vann var väl inte direkt en skräll, ja spik på min bong i allafall men dock ingen "rolig" sådan. Hade varit lite skillnad om det var en 10%are till 10ggr pepparkakan som du skrek ut...

Men alltid trevligt att läsa..

På tal om utmaningar: Sätt upp en " förvalta en 1000-lapp " på vinnarspel med maxinsats 5% av kassan tävling" på travdelen. Kunde vara skoj att följa....
Det ska jag göra....absolut.....var ett bra tips!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Gammal 2013-03-17, 10:43   #349

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Det ska jag göra....absolut.....var ett bra tips!

Hur gör man rent tekniskt .....är kass på tekniken.... finns det ett spec sätt att lägga upp det???
Gammal 2013-03-17, 11:06   #350

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Härliga diskussioner. Det mest intressanta är att jag i stort sett aldrig ser någon stå för en vinnare hela veckan. Det svängs fram och tillbaka. Och ni som snackar om SPELVÄRDE...finns inget spelvärde i hästar som inte vinner. Spelar ingen roll om de är streckade på 11% och aldrig vinner. Ja vet att jag har mer kunskap och analytisk förmåga än de flesta andra och det vet även många andra här. Att personer som aldrig har varit live på en travbana sitter här och uttalar sig är pinsamt. Jag kommer fortsätta lägga ut helt klara och det kommer även fortsättningsvis reta upp massor med människor med låg självkänsla...jag vet men jag bryr mig inte om det. Ge mig en utmaning någon!!??? Om vad som helst som har med trav att göra så lovar jag att vinna den. Men tyvärr är det bara "klagande människor" här som aldrig har en egen klar utan bara hackar på de som har någon klar. Ja Picolit var favorit! Det är väl tur att de flesta insåg hur klar han vara.... kommentarer som han kan aldrig vinna i gulddebut m.m. är ju bara tecken på att man inte kan något. Jag lovar att han slår alla de hästar han ötte igår om och om igen när de än möts. Beanie mm är skallös och har alltid varit. Saknar speed. Har alltid bara kunnat gå i ett tempa(hårt) när det krävs speed för att vinna vilket det krävs i hårda lopp så räcker den inte. Det spelar ingen roll om det är årsdebut eller inte. Han kommer knappt vinna ett lopp när han möter bra hästar.. skitlopp där han kan dra i hårt tempo och de inte orkar hänga med kommer han vinna men inga andra. Tänk om det kunde skapas en sida där det fanns lite krav för att få vara med. Krav: minst 25 års erfarenhet av trav. Och en bevisad förmåga att kunna analysera travlopp och framförallt: bedöma motstånd.. vilkjet många totalt saknar.
Ingen här inne förutom du orkar tjata om en häst i en vecka, vill du veta varför? Folk har ett liv förutom att gapa sharps.

Trodde först att du bara trollade varje vecka men nu inser jag att du antingen har någon form av hjärnskada eller diagnos, eller att något trauma gjort dig sån här.

Alla här inne kommer förstå vad jag menar utom du.

Tycker uppriktigt synd om dig och hoppas du mår väl i livet. Kommer inte ge dig några mer mothugg men jag hoppas du förstår att man inte kan förolämpa för mycket ens på internet det är därför många inte gillar dig.
the_mirage (+2)
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 11:12   #351

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Ingen här inne förutom du orkar tjata om en häst i en vecka, vill du veta varför? Folk har ett liv förutom att gapa sharps.

Trodde först att du bara trollade varje vecka men nu inser jag att du antingen har någon form av hjärnskada eller diagnos, eller att något trauma gjort dig sån här.

Alla här inne kommer förstå vad jag menar utom du.

Tycker uppriktigt synd om dig och hoppas du mår väl i livet. Kommer inte ge dig några mer mothugg men jag hoppas du förstår att man inte kan förolämpa för mycket ens på internet det är därför många inte gillar dig.

Har givetvis rapporterat dig för detta inlägg och det måste vara den säkraste avstängningen någonsin här på sharps. Jag tror absolut ingen här på shrps står bakom dina pord som du skrev nu. Sorglig människosyn.
hanscrispi (+1), SuprMario (+1), JANNE48 (+1)
Gammal 2013-03-17, 11:20   #352

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Hur många rätt fick ni,,Tycker att det tjatas mycket här
1. Laxen: när du har en vinnare ge den klartecken en max 2ggr annars tröttnar man att läsa..
2. Ni andra som ogillar Laxens klara,ge egna klara inte bara drag. För det tycker jag är två olika saker. Drag gillas såklart men klara är klara
3. Gillar killar som laxen som ger lite färg på sida men tjatas det blir det färglöst.
4. Denna sida ska vi väl försöka hjälpa varndra till vinnst och inte själpa. Gillar denna sida skarpt men blir trött på mothugg.
5. Motiveringar och egna analyser gillar man då ser man vem som sitter på formen.

Kramas nu och bli sams så tar vi fram vinnare tillsammans... Kram på er alla Travlovers
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 11:25   #353

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1182
Standard

Skulle vara kul om man på Fredagskvällarna kunde gå igenom avdelning för avdelning och försöka komma fram till något slags Sharps system. Liknande som de hade på travpunktens chatt för några år sedan, kanske fortfarande finns kvar.

Själv så är jag oftast tyvärr en favorithatare o vill fälla ALLA favoriter =) Drömmen för mig är ju ändå att sätta sju rätt när 0 favoriter vinner. Men det är ju typ det svåraste att göra.

Vad säger ni om det att snacka om avdelning för avdelning på Fredagskväll, men någon måste typ hålla i stafettpinnen o det är inget jag orkar.
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 11:32   #354

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Hur många rätt fick ni,,Tycker att det tjatas mycket här
1. Laxen: när du har en vinnare ge den klartecken en max 2ggr annars tröttnar man att läsa..
2. Ni andra som ogillar Laxens klara,ge egna klara inte bara drag. För det tycker jag är två olika saker. Drag gillas såklart men klara är klara
3. Gillar killar som laxen som ger lite färg på sida men tjatas det blir det färglöst.
4. Denna sida ska vi väl försöka hjälpa varndra till vinnst och inte själpa. Gillar denna sida skarpt men blir trött på mothugg.
5. Motiveringar och egna analyser gillar man då ser man vem som sitter på formen.

Kramas nu och bli sams så tar vi fram vinnare tillsammans... Kram på er alla Travlovers

Håller med dej... klart det inte ska tjatas... men tjatet beror ju oftast på att det sitter folk(inga namn) och sågade min helt klara fullständigt. Då står man på sig och fortsätter visa hur klar den är. Men jag inser att i stort sett är tanken här att det ska vara färglöst. Utmanar man aldrig får man aldrig någon skit det är sant. Men de som aldrig utmanar kan ju aldrig heller ha fel... den enligt mig fega stilen känns inte hemma på en sida som ska ge diskussion.Det kommer troligen leda till att jag eventuellt ändrar mig och ställer in mig i jantelagsträsket.... men jag gör det inte för att det är kul utan för att alltför många har så svårt för att man ger en klar.
Gammal 2013-03-17, 11:33   #355

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Nu har vi nått till den absoluta botten här.
När vi börjar tala om vilka hjärnskador vi har, eller vilka bokstavskombinationer vi har, då är det inte roligt längre.
Visa varandra vanlig hövlighet.
ASteffEA (+10), laxdasen (+10)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-17, 11:39   #356

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Nu har vi nått till den absoluta botten här.
När vi börjar tala om vilka hjärnskador vi har, eller vilka bokstavskombinationer vi har, då är det inte roligt längre.
Visa varandra vanlig hövlighet.
Ja håller med. visst är jag skarp i mitt språk ibland men lika ofta berömmer jag folk för bra saker. Men vissa kan bara se det negativa i alla. Jag lider varken av bokstavskombination eller hjärnskada. Har inte haft någon traumatisk barndom heller. Hoppas det blir en rejäl avstängning på personen som gick totalt över gränsen och jag förväntar mig att det skrivs ut här.
Gammal 2013-03-17, 11:50   #357

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Anledningen till varför många inte skriker ut klara redan när startlistorna kommer ut är eftersom det inte finns någon häst som är klar. Det ända intressanta är att se till chansen jämfört med insatsfördelningen och det kan man inte göra förrän precis innan spelstopp. Dessutom kan balans och träning/värmningen ändra loppsenario och bedömningen.
I de flesta spel med pengar har man kommit väldigt långt med tänket hur man jämför vinstchanser med odds för att hitta spelvärde och som gammal pokerspelare så kan jag säga att varenda vinnande pokerspelare skulle bli mörkrädd av resonemang som "spelar ingen roll vad oddset är om den vinner" etc.
Anledningen till varför det kan leva vidare inom travsporten är att man inte tar lika många beslut och att de alltså tar mycket längre tid att veta om man gör rätt eller fel. I poker kan man spela flera hundratusen händer per månad och då går det rätt fort att utkristalisera om man är vinnande eller inte.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td