Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-27, 12:28   #1

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

uppsnack BERGSÅKER V75 2/3

Nahar har varit bra i sina starter i Frankrike.Spik

Åsa Rivner kommer från seger men det bar i lättare fält min chans spik.

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 12:51   #2

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Kan garantera dig att Fredrik Lenartsson inte är en bra V75-spik från ett fjärdespår i volt.

Tänkbara spikar för min del ser ut att vara Quangaroo Zet som det måste vara dags för snart samt Bon Frecia som imponerade rejält senast i finalen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), laxdasen (+10)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 14:34   #3

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Lopp 1: 2-7-8. Kör på 3 hästar där om jag inte bestämmer mig för spik efter värmningar och annan rolig info! Charlie Sisu såg bra ut senast och tror inte den står i över 30% på lördag. Loads of Dosh behöver jag inte säga så mycket om Center Min kan spurta bra!

Lopp 2: Öppet=ALLA

Lopp 3: Nahar borde vinna det här enkelt, alla kan ha sina dåliga dagar men jag slösar inga streck här.

Lopp 4: Hade velat ha alla här också men det tillåter tyvärr inte plånboken så det blir antagligen ett lås på 5-10. Nån som vet nått om Turbo Urpo?

Lopp 5: Öppet=ALLA

Lopp 6: Dags för Quangaroo Zet nu? Spik

Lopp 7: Sandrngham hanover eller bonfrecia? Spik på den som ser bäst ut på lördag!
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 15:00   #4

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Kan garantera dig att Fredrik Lenartsson inte är en bra V75-spik från ett fjärdespår i volt.

Tänkbara spikar för min del ser ut att vara Quangaroo Zet som det måste vara dags för snart samt Bon Frecia som imponerade rejält senast i finalen.
Instämmer om Lennartsson. Det går inte det där. Han är dessutom favorit. Helt galet att spika honom. För min del lutar det åt helgardering. Inga särskilt rutinerade lärlingar med sen de nya reglerna. Här blir det körning!
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 07:29   #5

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

Spelguiden;
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Trinity (+2), harley (+1)
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 12:20   #6

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Citat:

Spik med Björn, knappast med Daniel!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 12:29   #7

Sharp$: 3853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Spik med Björn, knappast med Daniel!
Möjligt. Är ett klart minus såklart.
Men hästen kommer från bra prestation(spets, kladdig bana. En av de som klara sig bäst i spets den dagen) i final i samma klass och möter bra mkt enklare nu. Värsta motbuden på strecken från spår 8 är ny i klassen och vunnit som tokskräll efter perfekta resor. Om jag känner mig säker på spets(många snabba utvändigt, främst 5, men släpper kanske?), så kommer iaf jag spika!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 21:26   #8

AbbeAces avatar

Standard

Bergsåker

Bosse Eklöf har analyserat såväl V4 som V75 och lämnar följande rapport:
Många V75-lopp ser väldigt svårlösta ut så jag väljer att gå på tre singelstreck. Dagens säkraste vinnare är Järvsö Rune som ha ett ypperligt utgångsläge den här gången. Nahar blir dagens största favorit och jag finner ingen anledning att gå emot honom. Åsa Rivner har toppform, så hennes svåraste motståndare är antagligen det snäva startspåret.
Dagens drag är Castor Race som har farten och blir giftig på speed, då jag tror att utgångstempot i hans lopp blir mycket högt bland flera startsnabba och spetssugna konkurrenter.
Min styrning i omgången är knappast något för streckspelarna.
Avd-1: 2. 4. 5. 6. 8. 9. Res 7-12
Avd-2: 2. 3. 4. 7. 8. 11. Res 1-12
Avd-3: 14 Nahar. Res 3.12
Avd-4: 10 Järvsö Rune. Res 3-5
Avd-5: 4 Åsa Rivner. Res 12-14
Avd-6: 1. 2. 4. 5. 6. 7. Res 11-10
Avd-7: 2. 3. 7. 10. 12. Res 4-1
1080 rader/540 kronor

Det kan vara värt att satsa en slant på V4 innan V75 startar för att öka på spelkassan. Spik på Gissjöfaks som har sitt livs form just nu, sedan lagom med streck i de resterande avdelningarna för att få med någon av de mindre betrodda som kan tänkas skrälla.
Min uppsittning Moe Troll har form och hör till platsaspiranterna.
Avd-1: 2. 4. 7. 9. 10. Res 1-12
Avd-2: 1. 2. 5. Res 9-8
Avd-3: 2. 3. 4. 6. 7. 9. 12. Res 8-1
Avd-4: 13 Gissjöfaks. Res 10-1
105 rader/210 kronor

Lycka till!
/Bosse Eklöf
Gammal 2013-02-28, 21:32   #9

AbbeAces avatar

Standard

Per Lennartsson gästar Bergsåker på lördag och har sex V75-starthästar med sig i transporten. I princip samtliga nämns tidigt i förhandssnacket och även Per andas optimism.
- Ja, det ser bra ut på förhand och ingen känns helt borta faktiskt. Tre hästar sticker dock ut från resten tycker jag, då Charlie Sisu, Ferrari Broline och Åsa Rivner känns som de vassaste chanserna, säger Per och utvecklar sina tankegångar häst för häst:
- Charlie Sisu har en riktigt fin uppgift framför sig. Det är ledningen som gäller och dit känner jag mig ganska säker på att vi når. Väl i spets kommer han att bita ifrån sig väldigt bra.
- Ferrari Håleryd är en otroligt fin häst som jag gillar skarpt. Han är på uppgång och jag är intresserad av att ta mig till ledningen även med honom. Skulle vi lyckas nå dit känns det mycket intressant.
- Natural Wonder var jättefin när han vann kvällen före julafton på Solvalla. Senast återkom han efter uppehåll men var bara seg och tråkig mot hästar han normalt ska hävda sig emot. Formen är ett frågetecken och jag ligger lite lågt med honom tills han visat bättring.
- Åsa Rivner var riktigt läcker senast när hon bara promenerade runt konkurrenterna på en 1.15-tid. Gör hon om den insatsen på lördag blir hon inte lätt att rå på. Fjärdespåret är dock ett litet frågetecken, men jag hoppas och tror att Fredrik får iväg henne felfritt.
- Benskins gör det otroligt bra med tanke på alla problem han haft. För dagen känns han riktigt fin och formen är helt på topp. Spåret blev väl långt ut på vingen, men han är våldsamt startsnabb så det kan bli ledningen i alla fall.
- Donttellmewhattodo kändes fin senast i Kalmar enligt Johnny Takter, men vill helst ha rejält tempo hela vägen och det fick han inte då. Utgångsläget är perfekt då han är snabb ut. Det bör kunna bli ledningen initialt, men med största säkerhet lär jag inte köra i den positionen. Han kan mycket i sina ljusa stunder.
Gammal 2013-02-28, 21:34   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Jag trodde att finska kallblod inte fick möta svenska/norska pga de är en helt annan ras som är mycket starkare och snabbare?
Hur kommer det sig att 3 TURBO URPO får starta här? hmm mysko men iaf, är ju ett jävla spikförslag så det bara skriker om det? Är helt fel inne här, ska stå på +20!
Utöver detta har hästen ett toppspår, bra kusk och dessutom är den startsnabb. Spets slut och vinner med 15-20meter!

Alternativt så är Odin Tabac riktigt jävla bra för dagen och kanske stoppar nosen före. Men det tror jag inte. 1 start efter vila, njaae

edit: Läste att det bli skoryck på norsken där framme. Ni minns väl http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9 ? Vann till 70x fläsket
Hmm kanske blir 3hästars lås trots allt.
AbbeAce (+5), Nicklas (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 22:38   #11

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Citat:

stor/bra poäng i det du säger med kass kusk och fjärde i volt kanske talar för torsk.
men per är mycket optimistisk ang denna häst och tror att den kommer gå långt.. och det jag har sett av den så har den imponerat kraftigt! kanske ingen spik med dessa förutsättningar men klar A-häst/första häst
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 00:33   #12

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1182
Standard

Sitter & filar på ett V75 System :

avd 1 Låser på 2,3 här

avd 2 gör det enkelt o tar ALLA o hoppas på en smällkaramell fegt kanske.

avd 3 tar 1,14 ifall nu Nahar får för sig o hoppa lite bra betalt för en andrahandare

avd 4 spikar Jorma blir favorit till slut ?

avd 5 här chansar vi 1,4,6 och den enda som är spelvärd på tillägg 15

avd 6 tror det blir körning från START o sen kommer BG med BREEDLOVE =) ifrån skogen hördes en GOOP

avd 7 har inte råd med ALLA 2,3,6,7,10,12 snålt kanske

Behöver en Fullträff nu, brukar rygga laxdasen som brukar ha klart för sig =)
Kan du ge mig en SPIK i 2a avdelningen ? hehe
Pilkast (+5)
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 07:52   #13

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag trodde att finska kallblod inte fick möta svenska/norska pga de är en helt annan ras som är mycket starkare och snabbare?
Hur kommer det sig att 3 TURBO URPO får starta här? hmm mysko men iaf, är ju ett jävla spikförslag så det bara skriker om det? Är helt fel inne här, ska stå på +20!
Utöver detta har hästen ett toppspår, bra kusk och dessutom är den startsnabb. Spets slut och vinner med 15-20meter!

Alternativt så är Odin Tabac riktigt jävla bra för dagen och kanske stoppar nosen före. Men det tror jag inte. 1 start efter vila, njaae

edit: Läste att det bli skoryck på norsken där framme. Ni minns väl http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9 ? Vann till 70x fläsket
vissa lopp är väl bara utskrivna för Norska & Svenska. Ifjol hade vi ju det finska Kallblodet Pihlajan Aaroni som startade både på Umåker & Skellefteå(V75).
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 09:06   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
vissa lopp är väl bara utskrivna för Norska & Svenska. Ifjol hade vi ju det finska Kallblodet Pihlajan Aaroni som startade både på Umåker & Skellefteå(V75).
Jo men anledningen till det är ju inte för att det saknas material, utan det är för att det blir orättvisa lopp då de är av en helt annan ras.

Jag börjar fundera på om jag inte ska spika finnen iaf. Går det ens att köra barfota där? Absolut inte skulle jag säga.

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A..._for_time.html

Snö och -6. Norrmannen med Örjan är då historia. Att dubbla med Tabacen gör jag inte heller. Så det blir spik Jorma iaf.
Gammal 2013-03-01, 09:17   #15

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Jo men anledningen till det är ju inte för att det saknas material, utan det är för att det blir orättvisa lopp då de är av en helt annan ras.

Jag börjar fundera på om jag inte ska spika finnen iaf. Går det ens att köra barfota där? Absolut inte skulle jag säga.

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A..._for_time.html

Snö och -6. Norrmannen med Örjan är då historia. Att dubbla med Tabacen gör jag inte heller. Så det blir spik Jorma iaf.
Knappast någon möjlighet till barfotakörning. Känns som att på lördageftermiddag kommer Begharn & flertalet andra totalsåga banan, efter loppen gått och segrarna uteblivit.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 14:33   #16

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Nahar blir favorit och frågan är hur man ska behandla honom? Bergh säger själv att det är en brasklapp gällande nahar eftersom fötterna är lite sämre för dagen på honom och att han "tror" inte att hakar ska vara en betydelse men är dock inte helt säker. Det känns också stor skillnad på banan i paris med fin kol bana gemfört med Bergsåker som har lite hårdare matrial undertill och lite svårare bana så här års. Frågan är hur klarar han det? Har mött tuffa gäng i Frankrike på slutet har då gått barfota, lite skillnad nu då han måste gå med hakar eventuellt men skor är ett måste eftersom fötterna är för dåliga på honom.

Får ta en funderare och försöka kolla av mer info.

Normalt sätt ska han bara vinna detta loppet men efter info från bergh börjar jag vackla om jag ska spika eller ej?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 14:40   #17

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Finska kallblod VAR starkare och snabbare. Nu har den svenska och framförallt den norska aveln gått mycket snabbt framåt. Så jag skulle säga att den svensk/norska medelhästen är bra mycket bättre än den finska diton.
Pilkast (+5)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 15:50   #18

mijo14s avatar

Standard

2
2 3 4 7
1 6 14
5 6 7 10 2
3 4
10
4 10 12

Bygger systemet på att banan blir lös och krävande. Belgrado (12 avd 7) tror jag kan få loppet och kommer längst ut.........
Gammal 2013-03-01, 16:23   #19
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Verkar som det blir lallarbana imorrn. Kan bli superläge fälla en del favvar.
Mkt spännande. Kan bli helt fel bana för Ferrari H som jag fick klar av Lenny.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 16:37   #20

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

En rak dubbel i morgon: 11-10 Lycka till med era spel! :-)
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 16:54   #21

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Finska kallblod VAR starkare och snabbare. Nu har den svenska och framförallt den norska aveln gått mycket snabbt framåt. Så jag skulle säga att den svensk/norska medelhästen är bra mycket bättre än den finska diton.

Inte sedan Viesker har finländska kallblod varit bättre än svenska och norska diton - Vi har seglat ifrån väldigt mycket... Enda orsaken till att vissa finska kallblod hävdar sig i Sverige och/eller Norge nuförtiden är deras, ofta, låga prissummor... De står helt enkelt bra till i loppen när de kommer hit - ställ de på lika start med de som de "egentligen" har lika mycket pengar som och du får se på klasskillnad...

Därmed inte sagt att finnen inte vinner i morgon - han står ju faktiskt riktigt bra till...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 17:13   #22

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Inför V75: Stall Bergh med fler favoriter

Robert Bergh har i vanlig ordning laddat då det är V75 på hemmabanan. Vi tog ett snack med stallets försteman Jimmy Jonsson om hästarnas status efter veckans träningsjobb. - Det är väl ingen fördel om det blir brodd, men jag tycker att uppgiften ser så bra, säger Jimmy.

8 Loads of Dosh (V75-1) gick det sista finslipande jobbet idag, torsdag, och allt var bara bra med honom. Det är lite lurigt med banan. Det ska ju bli kallt och skulle det krävas brodd är det ett litet minus för honom. Han vann visserligen ett V75-lopp med brodd i januari men var inte som bäst den dagen. Normalt sett ska det ändå vara en bra chans och jag ser honom som vår nästa bästa V75-chans.

14 Nahar (V75-3) har varit hemma i knappt två veckor och har sett bra ut i jobben. Han tränade i backen i början av veckan och idag var han enligt skötaren fin på rundbanan. Han var tidigare bäst då han kunde gå barfota men i Frankrike har han gjort några bra lopp med skor också. Skulle det krävas brodd blir det i så fall jättelåga sådana och det blir då första gången i vår regi. Det är väl ingen fördel om det blir så men jag tycker att uppgiften ser så bra ut så vi måste ändå vara optimistiska. Han är vår bästa chans på lördag.

På tredjeplats vad chanserna beträffar rankar Jimmy Mana Grabben!
6 Mana Grabben (V75-4) verkar fortsatt fin i jobben. Senast stämde allt i loppet och han kunde dessutom tävla barfota runt om. Han är lite humörbetonad och det måste stämma fullt ut för honom både med löpning och balans om han ska kunna vinna. Han är inte borta men det är tuffare emot nu än senast.

1 My Love Star (V75-1) känns väldigt bra men slog ihop lite olyckligt och galopperade senast. Hon slår normalt inte Loads of Dosh.

9 Västerbo Collect (V75-5) har varit som det ska i veckans jobb och hon är inte så tokig. Tycker att det är ett öppet lopp och hon skulle kunna skrälla om allt stämmer till 100 %.

11 Ted Blågul (V75-7) har riktigt bra form men från det här läget och mot bra hästar får han normalt svårt att räcka ända fram.

Källa: V75-Guiden - Express
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 17:27   #23

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Utöver min rek så har ni en riktigt bra H4H på Nordicbet - jag gillar dock inte att lägga alla ägg i samma korg så kör eller strunta i detta!

Först i mål utav fyra hästar är det alltså som gäller:

Ginola - 2.75

Merlino Grif - 2.75

Maillot - 4.00

Västerbo World - 4.25

Solklart spel på Maillot, anser jag... 3 units skulle jag satsat om jag inte redan lagt pengar på kusen...

Gammal 2013-03-01, 18:36   #24

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1
Standard

Min DD:
DD1 5 Makes People och 7 Benskins
DD2 7 Bon Frecia
jopase är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:29   #25

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Benskins...spets och slut.... bästa spiken!
hanscrispi (+1)
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:33   #26

Sharp$: 648
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Benskins...spets och slut.... bästa spiken!
hur ska per ta spets är den så snabb ut?tar inte reden spets där
plumma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:38   #27

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

BENSKINS är ruggit snabb om man trycker av honom säger PER!
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:45   #28

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Benskins har gjort riktigt bra prestationer på sistone och är verkligen värd en seger. Det blir kanske ändå svårt att ta den från det här spåret. Plats-chans, säger Mathias Johansson.
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:48   #29

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Verkar som det blir lallarbana imorrn. Kan bli superläge fälla en del favvar.
Mkt spännande. Kan bli helt fel bana för Ferrari H som jag fick klar av Lenny.
Men då skulle han väl inte säga att den är klar ?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 19:51   #30

Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Nahar blir favorit och frågan är hur man ska behandla honom? Bergh säger själv att det är en brasklapp gällande nahar eftersom fötterna är lite sämre för dagen på honom och att han "tror" inte att hakar ska vara en betydelse men är dock inte helt säker. Det känns också stor skillnad på banan i paris med fin kol bana gemfört med Bergsåker som har lite hårdare matrial undertill och lite svårare bana så här års. Frågan är hur klarar han det? Har mött tuffa gäng i Frankrike på slutet har då gått barfota, lite skillnad nu då han måste gå med hakar eventuellt men skor är ett måste eftersom fötterna är för dåliga på honom.

Får ta en funderare och försöka kolla av mer info.

Normalt sätt ska han bara vinna detta loppet men efter info från bergh börjar jag vackla om jag ska spika eller ej?
Då kan man ju undra vad SS fått för info för enligt dom är han omgångens bästa
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 20:01   #31

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

Everts party sock är den givna skrällen. Kötta ybanos, candor hall och benskins senast. Höll jämna steg med candor hall utvändigt gången innan.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 20:15   #32

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av plumma Visa inlägg
hur ska per ta spets är den så snabb ut?tar inte reden spets där

Jag ahr pratat med Per och han säger att den är mkt snabb ut. Jag anser att han tar spets. Sen slut.
plumma (+1)
Gammal 2013-03-01, 20:23   #33

laxdasens avatar

Standard

frågan är om jag vågar spika per i första........borde vara spets och slut där med den är riktigt bra
Gammal 2013-03-01, 20:35   #34

laxdasens avatar

Standard

Björn i andra är inte en helt klar??????
Gammal 2013-03-01, 20:53   #35

Sharp$: 17990
Standard

Benskins går ju klart bättre bakifrån och känns som om hästen inte ger allt från spets. Troligtvis tar den inte spets och gör den det så är det långtifrån slut.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 20:56   #36

Standard

Berg om NAHAR.

14 Nahar V75-3) Är så klart min bästa chans, om han inte hoppar eller dummar sig så ska han bara vinna normalt sett. Han var tvåa i Prix de Luxembourg på ett bra sätt och när jag sände fram utvändigt om ledaren 700 kvar så trodde jag att vi hade slagit ledaren, men den svarade undan och var bra. Min var inte stort slagen men ändå kanske 10-15 m sämre än gången innan utan att jag vet varför riktigt. Han åkte hem direkt efter det och det var redan planerat, bilen fanns redan på plats. Nu har han varit hemma i 14 dagar och ser jättepigg o fin ut i lugna pass bara. Därför får han starta igen när han hade en helt perfekt uppgift. Det känns som att han hade haft en vettig chans om det bara varit 2140 m med samma hästar och samma tillägg men att vi nu har ett varv till på oss är bara bonus. Han kan krångla i volten men det är bara 2 hästar där bak och jag kan inte tänka mig att han inte fixar det. Vi fortsätter med skor runt om, han har inte så bra fötter. Nu får han små brodd och det är inget som bekommer honom. Taktiken får ge sig, han tål både tidigt avancemang eller att gå till slut beroende på hur loppet utvecklar sig. Han borde normalt ha en annan hårdhet än de här.
Gammal 2013-03-01, 22:09   #37

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

v75 system

1.afd.: 2-5-8-9
2.afd.: Alle
3.afd.: 14 Nahar
4.afd.: 3-10
5.afd.: 1-3-4-6
6.afd.: 2 Quangaroo Zet
7.afd.: 1-2-7
1152 rækker = 576 kroner
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 22:11   #38

Standard

V75-1

2 Charlie Sisu
er en mulig spidshest i løbet og Per
Lennartsson er inde på at forsvare
føringen, når og hvis Loads of Dosh
ankommer. Hesten virker til at have
opadgående form og er selvskreven
på kuponen ved gardering af favoritten.
En lille fidus i løbet er 5 Diamond
Night der kom lidt dårligt til
på V75 for tre starter siden. Derefter
vandt han et vanvittigt løb på V75-
dagen i Gävle, hvor han var uden en
hård åbning, men alligevel var i stand
til at holde hjem. Senest spurtede
han godt fra bagspor på sprint bag
Tambur. Kommer han billigt til spids
eller får ryg på den førende her bliver
det spændende. Fra bagspor skal
også nævnes 9 Eros Tooma som har
hårdhed fra tidligere starter på V75
og han har sågar vundet i klassen
tidligere. Senest sad han fast med
mange kræfter sparet. I Charlie Sisu
har han desuden en perfekt startryg
Gammal 2013-03-01, 22:13   #39

Standard

v75-2-analyse

V75-2 bliver ugens ”alle-løb”, hvor
man naturligvis krydser fingre for
en kæmpeoverraskelse. 3 Ferrari
Håleryd er formentlig bedste hest
i feltet og kan også vinde her. Men
der er stadig tale om en urutineret
hest, som trods alt kun har vundet
en af seks starter. Det er lige i underkanten,
hvis man skal være stor
favorit på V75. Andenhesten i løbet
er 7 That’s My Pal som har vundet
fra svære startspor og den rækker
et stykke vej her, men nogen oplagt
vinder er det ikke
Gammal 2013-03-01, 22:16   #40

Standard

v75-5 og afd 7-analyse

Lærlingeløbet udgør V75-5, hvor
hele 15 heste stiller til start. Normalt
skal der en god hest til at vinde fra
tillæg og det ser ud til at der ikke
rigtigt står nogen heste på tillæg,
Quangaroo Zet – en stor vinderchanche i V75-6. Foto: Kanal75
som indeholder vanvittig udvikling.
Derimod står der nogle spændende
heste på startvolten, som ser ud til
at have masser af penge at tjene. 1
Believe In’Em og 3 Fancy Candy
har begge god form og er vant til
hårdere konkurrence end denne og
skal tidligt på kuponen. Det er dog
de to 4-års hopper 4 Åsa Rivner
og 6 Min Fina Stina som tiltrækker
sig størst opmærksomhed. Åsa
Rivner kunne have være en mulig
ugarderet fra et bedre spor, da hun
holder rigtig fin klasse og er i absolut
topform. Fidusen i løbet er Min Fina
Stina, der blev kørt væk en del gange
i fjor mod ret kapable heste. Hun var
kuskeforstærket senest ved at føre
hele vejen i et enkelt selskab. Nu er
modstanden hårdere, men Min Fina
Stina køres af feltets bedste lærling
og det er en vigtig faktor i disse løb.
I den afsluttende V75-afdeling er
den klare førstehest 7 Bon Frecia
som gjorde det glimrende senest efter
tidligt avancement til dødens på
Mr Picolit. Han kunne ikke gøre meget
mod denne, men holdt sig foran
2 Sandringham Hanover, der fik et
smørløb fra vinderhullet. Det kan blive
spids her for Sandringham Hanover
og så er det måske ikke helt enkelt for
Bon Frecia at tage denne ned. Skulle
Bon Frecia komme til spids er løbet
så godt som overstået, så det er en
mulig udgangshest eller en ugarderet,
hvis man skal spare. De næste på
kuponen er 1 Donttellmewhattodoo
der ikke var tredje senest, men måske
gik det lidt for langsomt undervejs.
Her kommer han med på sporet.
Kører favoritterne på hinanden og det
går for stærkt er 12 Belgrado en mulighed
ved bredere gardering.
Gammal 2013-03-01, 22:18   #41

Standard

analyse kolblods løb

Stærk lås
Lidt utraditionelt skal koldblodshestene
ud på sprint i V75-4 og her er
det bestemt ikke let at tage 20 meter
ind, for slet ikke at tale om de 40 meter,
som Dotterud Teddy skal hente.
Den sjove hest i feltet er finske 3
Turbo Urpo som her kuskeforstærkes
med Jorma Kontio. Hesten har
god form fra det finske, hvor han
har gået glimrende tider på isbaner.
Senest tog han spids fra springspor,
men slap spidsen og var siden uden
chance for at tage noget ind i en hurtig
afslutning. Fra fjerdespor næstsenest
galopperede han kort i starten,
men kom siden fint med i løbet og
sad i tredje par udvendigt undervejs.
På en god afslutning vandt han løbet
og virker virkelig som en hest, der kan
flytte benene. Her bliver han spændende,
at følge da han kan åbne godt
fra start, når først han lige har travet
nogle meter. Med blot fire heste på
startvolten er der en god chance for
at ramme spidsen her. De frække går
planken ud og står ugarderet.
Der er dog fine heste til start på
20 meter volten og der skal ikke
gå meget galt for Turbo Urpo før
de kommer ind i billedet. 10 Järvsö
Rune har topform for dagen og er
den naturlige favorit i løbet. Ikke
mindst fordi han er alene på springspor
her og tidligt er fremme ved
de forreste. Formen er som nævnt
helt i top, men endnu vigtigere så er
sporet ideelt på sprint, da der bliver
svært at tage meter ind til slut i dette
løb. Han risikerer dog at havne udvendigt
på vores fidus, som ikke bliver
let at nedkæmpe fra spids. Skulle
Turbo Urpo dumme sig fra start kan
det flaske sig enormt fint for Järvsö
Rune, der i så fald kan ramme spidsen
tidligt i
Gammal 2013-03-01, 22:20   #42

Standard

afd 6-analyse

Daniel Redéns 2 Quangaroo Zet
i V75-6 så måske ikke ud af noget
specielt senest på Solvallas smattede
bane. Der var dog tale om en V75-finale.
Quangaroo Zet kan stadig løbe
i bronzedivisionen, hvilket må være
Nahar er bare bedst
en klar fordel, da han allerede har
vist, at han kan vinde et forsøg i klassen
og tilmed var den ”næstbedste”
i det sidste meeting i denne klasse.
Nu er der tale om sprint, men blodlinierne
taler for, at det ikke skal udgøre
det mindste problem for hesten,
måske kan der ligefrem være tale
om at det er en fordel for Quangaroo
Zet. Dette felt skal normalt have stor
respekt for Redéns hest og selv om
der er heste, som er hurtige nok til
at frarøve Quangaroo Zet spidsen, er
der en god mulighed for at han får
lov til at overtage den position tidligt
Gammal 2013-03-01, 23:00   #43

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

V4

Registrerat spel

Datum: 2013-03-02
Bana: Bergsåker, omg. 11
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 6, 7, 9 (1)
2 5, 8 (1)
3 4 Mellby Vagabond (6)
4 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 13 (2)

Vadet gäller startnummer

64 rader x 1 x 2,00 kr =
128,00 kr

Kvittonummer: C748 9A90 XXXX XXXX
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 23:29   #44

Standard

interesant intervju -Henrik Larsson

”Eros Tooma (5. løb – nr. 9) er helt klart topchancen af de to. Sad fast i mål med alt sparet sidst, og jeg tror også løbet senest forbedrer farten til V75-løbet på Bergsåker. Den lange distance er ingen ulempe. Jeg tror snarer det er en fordel. Jeg er ikke så ked af spor ni. Vi er i andet spor direkte. Synes min hest skal med på V75-kuponen, mener .
Gammal 2013-03-01, 23:39   #45

Standard

v4-system

V4

V75 BANE
02.03.2013

V4-1:

1,2,4,7,8,10,11

V4-2:

9

V4-3:

2,3,4,6,7,12

V4-4:

1,7,10,13

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

2 kr.

168
336 kr.

Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S
Gammal 2013-03-01, 23:41   #46

doobs avatar

Standard

V5

Registrerat spel

Bana: Bergsåker, omg. 11
Spelform: V5

1 14 Nahar (12)
2 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 (11)
3 3, 4, 5, 6, 14, 15 (1)
4 7 Benskins (1)
5 2, 7, 11, 12 (4)

Vadet gäller startnummer

168 rader x 1 x 1,00 kr =
168,00 kr

Kvittonummer: 6502 B890 XXXX XXXX
Gammal 2013-03-02, 00:00   #47

doobs avatar

Standard

V75

1) 2
2) 2 3 4 5 7 10 11 12
3) 14
4) 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11
5) 3 4 5 6 14 15
6) 1 7
7) 2 7

Om Spikarna...

2 Charlie Sisu tar spets och Bergh vinner aldrig på V75 numera får tung resa fram till dödens eller försvinner från start... Om dödens har det gått 500 meter och av loppet är det endast 2100 meter kvar! 9:an är jag mest orolig för men Lennartsson vinner komfortabelt! Inte ens favorit i nuläget och jag njuter!

14 Nahar spikar "alla" men hur ska den förlora? Den här kan till och med Bergh vinna V75 med mot det här motståndet! Bara galopp emot men här lunkar den iväg!

Om låsen...

I sjätte tror jag egentligen på spets och slut för Benskins men tar även med rygg ledaren som kan spränga ljudvallen vid lucka!

I sjunde har Stall Witasp ännu ett formkort från perfekt spår, måste med! Bon Frecia slipper Mr Picolit och kan utmana även från dödens men jag tror att om Kontio gasar så har dom andra respekt för hästen och vinkar den glatt fram till spets...

Skrällarna...

12 Staros Fortune i andra är handikappad av läget men det löser Örjan! Matchad för det här loppet och som 9-procentare är den stekhet om Örjan hittar igenom! 10 Walter Bishop är en annan kuse från bakspår (ännu mindre streckad) som går från is till normal bana. Den här är flyfotad och alldeles för bortglömd!

Ingen skräll men måste lyfta 30 procent på 5 Odin Tabac som anmärkningsvärt lite. Borde vara favorit!? Chansspik eller många! Jag kör många och hoppas på smäll! Varför inte någon av norrbaggarna (2 eller 11) till extremt låg procent! Glöm raderna! Baggarna brukar "gömma" formen när dom styr transporten över gränsen! Tänk på det!

I femte vill jag höja ett varningens finger för springspåren på tillägg! 14 Madame Nicole kanske börjar återfå form i nya regin och om Djuse stärkt av seger igår prickar starten och kommer ned hyggligt så blir det intressant! Detsamma gäller 15 Fortaleza Ås som även den är speedig och kan flytta på sig och har dessutom skrällt på V75 på Bergsåker förut!

Lycka till!
bftrader (+10)

Senast redigerad av doob den 2013-03-02 klockan 00:02.
Gammal 2013-03-02, 00:04   #48

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Va tror ni om My love star i första brukar de inte vara mer regel än undantag att bergarns andra häst vinner på bergsäker? Lennartsson tar tät och goopen hamnar i rygg, berg pressar i dödens hela loppet och tröttnar på upploppet lucka för My love Star och får nosen först.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 00:18   #49

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2867
Standard

V75 är svårt utan en stor kassa och visst fan är det bra värde där. Men när vi ändå pratar värde så är det gigantiskt värde på v5 på lördagarna. Alla spelar v75 och många gör en liten v5:a åxå, sen spriker de i nån av de två första avdelningarna och då gör gör de en liten v5:a för att de vill va med.....
Shooop så har vi övervärde de luxe :-)

Tror ni fattar va jag menar..

Sen tackar vi KP för allt han fixar med !
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 08:00   #50

Sharp$: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
V75

1) 2
2) 2 3 4 5 7 10 11 12
3) 14
4) 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11
5) 3 4 5 6 14 15
6) 1 7
7) 2 7

Om Spikarna...

2 Charlie Sisu tar spets och Bergh vinner aldrig på V75 numera får tung resa fram till dödens eller försvinner från start... Om dödens har det gått 500 meter och av loppet är det endast 2100 meter kvar! 9:an är jag mest orolig för men Lennartsson vinner komfortabelt! Inte ens favorit i nuläget och jag njuter!

14 Nahar spikar "alla" men hur ska den förlora? Den här kan till och med Bergh vinna V75 med mot det här motståndet! Bara galopp emot men här lunkar den iväg!

Om låsen...

I sjätte tror jag egentligen på spets och slut för Benskins men tar även med rygg ledaren som kan spränga ljudvallen vid lucka!

I sjunde har Stall Witasp ännu ett formkort från perfekt spår, måste med! Bon Frecia slipper Mr Picolit och kan utmana även från dödens men jag tror att om Kontio gasar så har dom andra respekt för hästen och vinkar den glatt fram till spets...

Skrällarna...

12 Staros Fortune i andra är handikappad av läget men det löser Örjan! Matchad för det här loppet och som 9-procentare är den stekhet om Örjan hittar igenom! 10 Walter Bishop är en annan kuse från bakspår (ännu mindre streckad) som går från is till normal bana. Den här är flyfotad och alldeles för bortglömd!

Ingen skräll men måste lyfta 30 procent på 5 Odin Tabac som anmärkningsvärt lite. Borde vara favorit!? Chansspik eller många! Jag kör många och hoppas på smäll! Varför inte någon av norrbaggarna (2 eller 11) till extremt låg procent! Glöm raderna! Baggarna brukar "gömma" formen när dom styr transporten över gränsen! Tänk på det!

I femte vill jag höja ett varningens finger för springspåren på tillägg! 14 Madame Nicole kanske börjar återfå form i nya regin och om Djuse stärkt av seger igår prickar starten och kommer ned hyggligt så blir det intressant! Detsamma gäller 15 Fortaleza Ås som även den är speedig och kan flytta på sig och har dessutom skrällt på V75 på Bergsåker förut!

Lycka till!
Om Bergh aldrig vinner på V75 hur kan du då spika honom med Nahar??? Nahar är inte solklar vinnare. Vi vet inte hans dagsform och han kommer att gå med broddar och då att Bergh aldrig vinner på V75 borde göra att du tar bort honom och spelar på t ex 1,3,5,6

Ingen logik i ditt resonemang hur du väljer spiken i första
tobbev75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 08:40   #51

chrisso84s avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 2159

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tobbev75 Visa inlägg
Om Bergh aldrig vinner på V75 hur kan du då spika honom med Nahar??? Nahar är inte solklar vinnare. Vi vet inte hans dagsform och han kommer att gå med broddar och då att Bergh aldrig vinner på V75 borde göra att du tar bort honom och spelar på t ex 1,3,5,6

Jag finner ingen logik i ditt inlägg. Han förklarar ju varför han spikar i första med ett loppsenario som jag finner fullt logiskt. Sedan förklarar han varför han frångår sitt resonemang kring Bergh med Nahar. Att Nahar inte är en solklar vinnare är din åsikt inte rimligtvis alla andras.
hanscrispi (+1), Skuumberg (+1), laxdasen (+10)
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 08:49   #52

Sharp$: 803
Standard

Mitt tips

Avd 1: 1,2,3,4,7,8,9,11
Avd 2: 2,3,4,5,7,9,11,12
Avd 3: 1,3,5,6,8,12,13,14
Avd 4: 11 Dotterud Teddy
Avd 5: 3 Fancy Candy
Avd 6: 10 Breedlove
Avd 7: 10 Calvados Crane

512 rader - 256 kronor

tobbev75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 09:26   #53

doobs avatar

Standard

Citat:

Som du läser skriver jag att till och med Bergh kan vinna med Nahar så det är undantaget...
Den är överlägsen oavsett kusk! Vad är det du inte förstår?
Gammal 2013-03-02, 09:40   #54

Standard

Angående 3 Fancy Candy V75-5.

Hon är ny hos mig och jag har haft henne sedan den senaste starten ungefär. Hon har väl inga supermeriter sedan tidigare men har känts ok i jobben hos oss.Jag blev dock lite besviken på henne i ett banjobb nyligen då jag trodde att vi skulle få ett bra besked, men då blev hon lite trött på 1,20,5/ 2100 m och visade inte alls samma fina takter som då vi kört henne hemma. Det är lite mer frågetecken efter det, men annars är hon väl ganska väl förberedd och vi får se vad det är för löphäst. Hon har en extremt bra proposition här och jag hade ett par andra hästar jag ville starta så då får hon prova också. Ambitionen är barfota fram och hon känns sammantaget svår bedömd.
Det låter väl bara så där på en rätt så betrodd häst. Kanske kan vara något att ta till sig?
Gammal 2013-03-02, 09:58   #55

capones avatar

Standard

V4 så man får lite pengar till V75
1. 2,6,7
2. 1
3. 3,4,7,12
4. 1,8,13
72:-
Gammal 2013-03-02, 10:32   #56

putte64s avatar

Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Hon är ny hos mig och jag har haft henne sedan den senaste starten ungefär. Hon har väl inga supermeriter sedan tidigare men har känts ok i jobben hos oss.Jag blev dock lite besviken på henne i ett banjobb nyligen då jag trodde att vi skulle få ett bra besked, men då blev hon lite trött på 1,20,5/ 2100 m och visade inte alls samma fina takter som då vi kört henne hemma. Det är lite mer frågetecken efter det, men annars är hon väl ganska väl förberedd och vi får se vad det är för löphäst. Hon har en extremt bra proposition här och jag hade ett par andra hästar jag ville starta så då får hon prova också. Ambitionen är barfota fram och hon känns sammantaget svår bedömd.
Det låter väl bara så där på en rätt så betrodd häst. Kanske kan vara något att ta till sig?
Lädret är som Olle goop
Plats chans = stenklar
Gammal 2013-03-02, 10:54   #57

astockels avatar

Sharp$: 347
Standard

Registrerat spel

Bana: Bergsåker
Spelform: V75, omg. 9

1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
2 3 Ferrari Håleryd*
3 14 Nahar
4 3, 5, 7, 11
5 1 Believe in'em
6 2 Quangaroo Zet
7 5, 10

Vadet gäller startnummer

96 rader x 1 x 0,50 kr =
48,00 kr

var otrolig tveksam till att spika Nahar... dessa "för bra för att vara sanna" spikar går alltid åt helvete för mig via galopp för det mesta, hoppas hästen är travpigg idag
astockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 11:15   #58

Klankes avatar

Standard

Spiken: Bon Frecia som är riktigt på tårna för dagen, helstängt huvudlag och ska tokladda enligt timro. Bra chans på pappret vunnit 4 av 7 från ledningen, alla inger respekt när kontio bara swichar till ledningen. 60% är bra.

Spik eller inte spik? Nahar är egentligen 50 meter bättre än dessa men att hästen bara vunnit 1 av 7 för bergh är lite skräckjagande eftersom hästen kommer att bli 90%are. Har gått barfota runt om i Frankrike på en fin kolbana, kommer hem till sverige och skall nu gå med skor eventuellt brodd, stora förändringar kan sitta i benen för stackars Nahar. Normalt är detta en straffspark. Många spikar dock...Ginala leder länge

Dragen:

Brenda boko ska utrustas med jänkarvagn och man låter nöjda med spåret, kan hålla ut nr 3 i starten och då är mycket vunnet.

Belive in em ska man inte ladda med enligt Sandra eftersom då felar hästen, men en sarg resa kan det bli och med visad form kan hon plocka ner många till slut.

Benskins är pelles bästa chans i omgången, hästen blir allt bättre och travar bättre, kommer att ladda vad som går mot spets och med den visad form vi fått se så måste det vara en toppchans. 14%

Bedövare (nr 1). Stilig som öppnar bra men släpper och får loppet? Leif trodde på en chans om luckan kommer i tid. Vass på speed.

Bedövare (nr 2). B.B.C Centra har vunnit 8 av 9 då hästen körts i ledningen, kan öppna och har en vass kusk, körs offensivt? har fin form och kan skrälla...
Gammal 2013-03-02, 11:31   #59

Sprites avatar

Sharp$: 8377
Standard

1 1, 2, 9
2 3, 4, 5
3 14 Nahar
4 3 Turbo Urpo*
5 1, 3, 5, 6, 9, 12, 13, 14
6 1, 6, 8, 11
7 7 Bon Frecia

288 rader

Nahar bara vinner, överlägsen detta gäng.
Turbo Urpo leder runt om, finsk = +.
Bon Frecia ska laddas vad som går och spets och slut även här.

Missa inte 1 My Love Star i V75-1 (14%). Goop för första gången, innerspår och Berghs andrahäst (andrahästen vinner oftare än första i hans fall?).

13 Caramelle Zon i V75-5 (11%). Mest pengar på sig, går ner i klass och har en vass avslutning. Kusken har 30% vinster och 70% plats på årets 10 starter!
Gammal 2013-03-02, 11:40   #60

mijo14s avatar

Standard

SVÅRARE BLIR DET INTE IDAG (TROR JAG)

2
3
14
3 6 10
3 4 6 7 8 12
2 5 8 10
1 2 4 5 7 10 11 12
576 rader/288:-

4DC8 D352 5590 XXXX
Gammal 2013-03-02, 11:44   #61

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

V75-1: 2, 9 - Säkert lås!
V75-2: 3, 5, 7 - Säkert lås!
V75-3: 11, 14 - Tror mycket på kick..
V75-4: 3 Turbo Omgångens bästa spik!
V75-5: 1, 4, 6, 12, 15 Lärjungar.. Åsa ska vinna detta lätt, upp till bevis "Per junior"
V75-6: 7, 11 - Chans..
V75-7: 7, 10 - Bör stå mellan dessa två.

240 rader x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr

God Tur!

Senast redigerad av fusbar den 2013-03-02 klockan 11:46.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 11:45   #62

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
SVÅRARE BLIR DET INTE IDAG (TROR JAG)

2
3
14
3 6 10
3 4 6 7 8 12
2 5 8 10
1 2 4 5 7 10 11 12
576 rader/288:-

4DC8 D352 5590 XXXX
Jag tror det är stor chans att pelle släpper med Charlie om Lord of dosh kommer tidigt eftersom han har en snabbare häst. Lord of dosh är bästa hästen i fältet. Blir det körning ska man passa Eros Tooma, ska eventuellt lättas i balansen och kommer från formstallet. Tränar strålande enligt Henrik Larsson
Gammal 2013-03-02, 11:46   #63

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Mitt tips

Avd 1: 1,2,3,4,7,8,9,11
Avd 2: 2,3,4,5,7,9,11,12
Avd 3: 1,3,5,6,8,12,13,14
Avd 4: 11 Dotterud Teddy
Avd 5: 3 Fancy Candy
Avd 6: 10 Breedlove
Avd 7: 10 Calvados Crane

512 rader - 256 kronor

Fantasilapp som aldrig kommer att lämnas in...eller hur!?
hanscrispi (+1)
Gammal 2013-03-02, 11:47   #64

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Langar in min rad , spikade eros sist, gör så igen.
9
2-3-4-5-7
14
5-7-10
4-6
2-7-10
2-4-7-8-12

shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 12:01   #65

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Hur bra är Turbo Urpo?Är det någon som har koll?
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 12:13   #66
Banned

Standard

Fullständigt otänkbart spika Nahar. Bergh och storfavoriter. Vi har sett det förut och idag sker det troligen igen. Mkt intressant läge för bergharn göra
V7 utan sina pållar. Snacka om att stå 20 före.

Så stor stor VARNING meinen herren!!

Passa Ginala som storskräll. Min stallkontakt stormvarnar
Gammal 2013-03-02, 12:16   #67

Sharp$: 789
Standard

Citat:
Fullständigt otänkbart spika Nahar. Bergh och storfavoriter. Vi har sett det förut och idag sker det troligen igen. Mkt intressant läge för bergharn göra
V7 utan sina pållar. Snacka om att stå 20 före.

Så stor stor VARNING meinen herren!!

Passa Ginala som storskräll. Min stallkontakt stormvarnar

Västerbo World hade vart trevligare med tanke på vädret och banan
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 12:23   #68

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
Västerbo World hade vart trevligare med tanke på vädret och banan
Annat motstånd nu
Gammal 2013-03-02, 12:26   #69

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Jag tror det är stor chans att pelle släpper med Charlie om Lord of dosh kommer tidigt eftersom han har en snabbare häst. Lord of dosh är bästa hästen i fältet. Blir det körning ska man passa Eros Tooma, ska eventuellt lättas i balansen och kommer från formstallet. Tränar strålande enligt Henrik Larsson
Finns inte en chans han släpper
Gammal 2013-03-02, 12:30   #70

Klankes avatar

Standard

Jens Sjöden statistikanalys

V75-1: Klass I, autostart, lång distans
Intressant statistik finns på sidan 190. Man lägger märke till ett svagt infriande för favoriter som har spår ute på vingen (6-8). Bara 14% infriar, och av de fem som haft just spår 8 har hittills ingen lyckats.

Över lång distans är det mycket viktigare att gå på innerspår hela vägen. Därför visar spåren 1 och 9 betydligt bättre resultat än man ser i autolopp över kortare distanser. Lång distans hämmar skrällrisken också, det blir lättare för de bästa att vinna. D-hästarna (rank 9-12) vinner försumbart sällan, och B-hästarna (rank 2-4) vinner oftare. Särskilt är det tredjehandarna som tydligt ökar sin segerandel.

Statistiskt dubbelplus för 9 Eros Tooma (28%), som dessutom kommer från formstall. Hästen står också perfekt inne på pengar och har fantastiskt fin statistik på distansen (4 segrar på 8 starter). Han får svårt att undvika tipsettan i en statistikanalys!

Den loppspecifika statistiken finns på sidan 86, men underlaget är ju lite skralt. Det har inte körts något sådant här lopp (Klass I, 2640a) sedan 2009! Man ser dock samma mönster: Spår 1 och 9 är bättre än "normalt" och tredjehandarna vinner oftare, mer än dubbelt mot snittet. Skräller gör det "aldrig", de som rankas lägre än 4 på strecken startar med genomsnittliga chanser om 1.6%.

Favoriten är svag, omgångens svagaste, och inget tyder på att chansen är större än de 14% som grundchansen anger. Däremot har han 37% av alla V75-spelares insatser på sig! Rejält överspelad alltså.

9 Eros Tooma har 14% av insatspengarna på sig; det råder omvänt förhållande chans kontra spel jämfört med favoriten.

V75-2: Klass II, autostart, medeldistans
De här loppen har blivit alltmer ojämna på senare år. Numer vinner "alltid" någon rankad på övre halvan, 1-6 alltså. Man ser det mönstret på sidan 102, som visar alla lopp någonsin, och det har förstärkts sedan 2002. Speciellt gäller det lopp som detta, där favoritskapet är ganska svagt.

På sidan 188 finns statistik som visar att tredjespåret är en minusfaktor. Inget jätteminus, men definitivt ingen plusfaktor som många tror. Framför allt är det överskattat, det innebär att den som lottas till spår 3 spelas hårdare än den verkliga chansen motiverar. Den som lägger pengar på spår 3-hästarna på vinnarspelet förlorar massor av pengar.

Andrahandarna är normalt bästa spelet i sådana här lopp, men även spår 7 bakom bilen är negativt. Här kan nog finnas skäl att gardera vidare.

Man ska inte glömma den för Bergsåker banspecifika statistiken på sidan 197, som är aktuell för just det här loppet. Lite kortfattat – spår 7 är jättedåligt, spår 5 är jättebra och "alla" vinnare (9 av 10 i alla fall) återfinns rankade 1-5 på strecken. D-hästarna (rank 9-12) snittar ruggigt låga 3 promille.

5 Krypton Eye (15%) ligger rätt i ranken för att vinna och har det för ickefavoriter helt överlägsna läget. Toppformad, fin spetschans och given tipsetta i den här statistikanalysen, trots risken att man frivilligt släpper och blir fast. Galet att släppa spets med en formhäst, när man vet att även enprocentare vinner då de går i ledningen. Men man kan vinna från rygg ledaren också – det händer i 7% av fallen (tabell sidan 208).

V75-3: Jippolopp, två tillägg, stayerdistans
För tredje veckan kör man ett sådant här lopp, som det normalt avgörs sådär fem per år av (följ resultaten på sidorna 161-162). Det är väl tätt, den här gången lyckades man inte få ihop fullt fält. Alla som anmälde sig kom med och loppet blir förstås ojämnt då.

14 Nahar (85%) blir omgångens största favorit. Favoritens styrka betyder mycket i sådana här lopp – de starka infriar till 57% visar tabellen på sidan 163. Att han står på statistiskt rätt volt gör att man får uppgradera grundchansen (tabell sidan 162).

Sedan blir ju favoriten alldeles exceptionellt stark också, en av årets största. Den ytterst intressanta tabellen på sidan 231 visar att favoriter streckade på 82-84% infriar till 52% och de streckade på 85-89% infriar till 68%. Som det ser ut just nu, är det någonstans däremellan man ska värdera favoritens chans i det här loppet.

Men tittar man på den viktiga insatsfördelningen, ser man att Spelarna har värderat chansen till 77%. Det är så mycket av sina pengar man lagt på Nahar. Favoriten är alltså överspelad och egentligen inte ett bra spel- eller spikobjekt. Trots att det mest sannolika är, att han vinner. I längden går man back om man spelar sådana här hästar.

Spelbolaget Expekt sätter fasta förhandsodds och lever på att göra korrekta chansbedömningar. Deras bedömning ligger på 53% chans för favoriten, vilket bör vara nära sanningen – betydligt närmare än uppfattningen hos de spelare som lämnat in fram till fredag.

V75-4: Kallblod, tilläggslopp, kort distans
11 Dotteryd Teddy (6%) är meritlös sedan fyraårssäsongen, och om årgångsmeriter är av ringa värde på varmblodssidan, så är samma mönster flera snäpp starkare bland kallbloden. Dessa tävlar tills de är 15 och presterar ofta som bäst i 12-årsåldern. Att vara tidigt utvecklad betyder inte så mycket.

Om man räknar bort 11 som chanslös (ligger sist hela vägen?), så får man istället ett lopp med ett tillägg, och för sådana är det statistiska underlaget betydligt bättre – om än fortfarande i minsta laget. Man kan följa resultat och se statistik på sidorna 177-178.

Grundchansen för favoriten är inte så stor i sådana här lopp, 17%. 67% av vinnarna återfinns rankade 2-5. För ickefavoriter är det jämnt mellan start- och tilläggshästar (så ser det inte alls ut i motsvarande lopp på varmblodssidan!) medan favoriter har en avsevärt bättre infriandechans om de står på tilläggsvolten. Det gör favoriten här, och man får skriva upp grundchansen en bit.

"Pihlajan Aaroni är ett finskt kallblod – sådana tillåts sällan starta på svenska V75, eftersom de tillhör en annan ras än de norsk-svenska. Generellt anses de bättre, och han slog också Sveriges bästa kallblod och omgångens största favorit" kan man läsa på sidan 174, och på sidan 182 finns en kommentar efter ett lopp snarlikt detta, som avgjordes i november 2010: "

"Som det ser ut efter avslutat fredagsspel är det en finsk häst som blir favorit, 7 Hovimäki. Det normala är att han är överlägsen" - jodå, så var det ju också, överlägsen seger trots galopp på vägen. De finska är fortfarande av en annan ras än de svensk-norska. Undrar hur länge till de får vara med i våra V75-lopp? 3.37 var ett bra vinnarodds."

Nu är det åter ett av de där sällsynta tillfällena, då ett finskt kallblod tillåts starta på svenska V75. Galopp eller seger säger erfarenheterna att resultatet blir. Jorma Kontio är en säker kallblodskusk, u-tipset måste bli att han lotsar andrahandaren 3 Turbo Urpo (34%) till en överlägsen spetsseger. Vid galopp är det de övriga i rankintervallet 1-5 som räknas med chans, skrällrisken är låg och kan försummas.

V75-5: Stolopp, tillägg, medeldistans. Struken: 10.
4 Åsa Rivner (52%) är nybliven fyraåring, och möter med ett undantag endast äldre hästar. Hon var inte så framgångsrik under treåringssäsongen, det blev en seger på nio starter i ett mycket enkelt lopp. Här blir hon favorit på att hon kommer från en överlägsen spetsseger – från perfekta spår 5 bakom bilen. Här är det helt andra förutsättningar.

"Spåren 2, 4 och 5 brukar kallas för "snäva" spår. Det verkar vara svårare att infria favoritskap från sådana: På start har 4 av 28 lyckats – 14%. För tilläggsfavoriterna är motsvarande siffra 4/26 = 15%. Snittet för resterande favoriter är 61/167 = 37%. De snäva spåren förefaller att åtminstone halvera infriandechansen" kan man läsa under tabellen på sidan 136.

På sidan 137 finns en specialjämförelse som visar, att favoritchansen reduceras markant när det är fråga om lärlingslopp – och det är det ju nu. Därtill är det en av de mer orutinerade lärlingarna som sitter upp bakom favoriten. Klart orättvist att han spelas till favorit, det kan inte rimligen röra sig om bästa vinstchansen i loppet. Favoritskapet är svagt dessutom, och andrahandaren 3 Fancy Candy (39%) haussas i fredagsmedia, så det är troligt att Spelarna byter streckfavorit under lördagen. Annars visar statistiken att andrahandaren har den enskilt bästa segerchansen (sidan 137 igen).

Omstartsrisken ökar då lärlingar sitter upp, något som överlag gynnar tilläggshästarna. Annars visar statistiken (sidan 136) att chanserna mellan start- och tilläggshästar är jämna.

U-tipset är att 3 Fancy Candy är alldeles för bra för det här loppet. Första starten i ny regi är det också, det kan vara "en ny häst" vi får se. Om inte, är det upplagt för skräll. Typiskt en-eller-många!

V75-6: Brons, autostart, kort distans. Struken: 4.
6 Fantastic Ås (6%) vann ett snarlikt V75-lopp för drygt ett år sedan, just på Bergsåker och just över kort distans med bilstart. Han gav 44 gånger, och loppets storfavorit Nero Capar (807') hade inte en chans. Då hade ändå favoriten perfekta spår 5-1640a. Fantastic Ås hade spår 8...

Efter strykning är det denna gång Fantastic Ås som vunnit spårlotten. Tabellen på sidan 58 visar hur fantastiskt betydelsefullt det är i sådana här lopp. Siffrorna är nästan osannolika, men underlaget är stort och pålitligt. Senast visade han att toppformen är tillbaka – nu har han gjort några starter efter lång vila. Hästen har haft samma spår en gång tidigare, i tredje starten (i Sverige), då blev det galopp. Sedan har han haft spår 3 och spår 6 i 1640a-lopp: Seger båda gångerna!

Efter fredagsspelet har 6 Fantastic Ås 1% av V75-insatserna på sig. Någon som tror att vinstchansen är större än så? Jag skrattar ihjäl mig – hela vägen till banken :-)

Favoriten 2 Quangaroo Zet (67%) har också ett gynnsamt läge, vilket i regel är avgörande.

Specialjämförelsen (sidan 58 igen) visar att favoriter infriar till 46% under de här förutsättningarna. En titt i insatsfördelningen visar att han fått just 46% av pengarna på sig. Spelmässigt är han alltså inget fynd, utan spelad precis som han "ska". Då kan man givetvis inte dissa segerchansen, men det är ju roligare när en underspelad segrar.

Senast gav han sig som favorit från spets och det är en riktigt svag merit. Den individuella statistiken visar 2 segrar och 6 andraplatser de senaste åren, och som det sett ut i loppen är det knappast en slump. Jämför med Fantastic Ås, som har 11 segrar och 4 andraplatser, så kan man i alla fall gissa sig till hur en eventuell upploppsstrid häst-mot-häst kommer att sluta. Fantastic Ås har flera gånger vunnit med segermarginalen "nos", bland annat senast, det säger också något.

Avslutningsvis kan man konstatera, att det inte är första gången som Fantastic Ås är underspelad. Han har vunnit 9 av 27 starter sedan han kom till Sverige – till sammanlagt vinnarodds 111 gånger! Få individer ger sådan återbäring till sina fans, men står det "*(NO)" bakom namnet brukar odds och spelbarhet stiga.

V75-7: Silver, autostart, medeldistans
7 Bon Frecia har mött motbudet 2 Sandringham Hanover två gånger på slutet, och det råder ingen tvekan vilken av dem som är den bättre, så det är naturligt att Spelarna valt favorit som de gjort. Samtidigt visar specialjämförelsen på sidan 42 att favoriter har svårt att infria från spår ute på vingen i sådana här lopp; grundchansen är bara 23% (35% annars). Från just spår 7 är infriandet bara 18% (sidan 41).

Å andra sidan är loppet ojämnt med många chanslösa (1, 5, 6, 8, 9, 11, 12), och några av de som har god chans (4 Aloe Vera!) är beredda att släppa, så det är ändå sannolikt att favoriten kan ta en spetsseger.

4 Aloe Vera är ändå det bästa spelobjektet i loppet. Hon har den bästa kapaciteten, och är den som kan gå klart fortast, en kortare bit i alla fall. Hon är tydligt gynnad av spåret (sidan 41) och kommer från stall i extrem form (33% segrar i år!). Ston underspelas generellt i Silver (sidan 53) och är goda spelobjekt. Spelarna har lagt blott 5% av sina insatser på henne – chansen är minst den dubbla.

Sammanfattningsvis en lite mer spelbar omgång än man är van vid på Bergsåker. Någon skrällomgång blir det knappast den här gången heller, men favoritchanserna är överlag påfallande svaga. De är väl bra egentligen bara i V75-3 och kanske V75-7. Det finns många B-hästar (rank 2-4) med goda chanser som kan höja utdelningen lite grann i alla fall. Femsiffrigt är inte orimligt att hoppas på.
Paaso (+10), riddler (+10), Pilkast (+5)
Gammal 2013-03-02, 13:13   #71

laxdasens avatar

Standard

Q Zet är en urtrist hästtyp. Tar bort den på allt. Kan ej vinna.
Menvafan (+5)
Gammal 2013-03-02, 13:16   #72
Banned

Standard

Citat:
Q Zet är en urtrist hästtyp. Tar bort den på allt. Kan ej vinna.
Håller med. Hästen är tyvärr skallös. Bra skattebetalare idag.
Gammal 2013-03-02, 13:21   #73
Banned

Standard

Dagens spikar på krigas stora bolagssystem.

Avd 3. Ginala 6%
Avd 5. Min Fina Stina 29%

Sitter dom tål vi allt.
Gammal 2013-03-02, 13:21   #74

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Håller med. Hästen är tyvärr skallös. Bra skattebetalare idag.
Seg och tråkig typ utan skalle och favorit fattar inget av hur folk spelar.
Gammal 2013-03-02, 13:21   #75

capones avatar

Standard

mitt v75 system
1. 2,4,8,9
2. 3,7
3. 14
4. 10
5. 1,3,4,6,8,9,13,14,15
6. 7,10,11
7. 2,3,7

lycka till
Gammal 2013-03-02, 13:25   #76

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Dagens spikar på krigas stora bolagssystem.

Avd 3. Ginala 6%
Avd 5. Min Fina Stina 29%

Sitter dom tål vi allt.
Roliga spikar! Ja håller de så kan det bli mer än på aktierna!
Gammal 2013-03-02, 13:36   #77
Banned

Standard

Missar tyvärr livesändningarna idag då grabben ska spela innebandycup.

Erbjuder de andra föräldrarna spel på innebandymatcherna. Pojkar 04.

Många gillar spela över så jag lägger givetvis linorna högt. Stor komik när svennebananföräldrarna vill ta igen sina förluster och öka insatserna.

Maxinsats är dock 50 kr och bara singlar och dubblar accepteras. Min tjej vart skitsur när hon fick höra att vi spelar på mins sons och de andras matcher.

Tjejer förstår ju inte charmen med spel.

Kanske man skulle prova gaysvängen istället. Får Pma dellgren och höra mig för

Lycka till idag boys!!
Paaso (+5), Pilkast (+5), SuprMario (+1)
Gammal 2013-03-02, 13:42   #78
Banned

Standard

Passar inte in i denna tråd men jag måste sticka iväg så...

Fått mkt intressant rapporter från mina syriankontakter att Örgryte är ett mkt bra spel i Svenska Cupen imorrn. Kan tyvärr inte ge ut mer info än att matchen kanske inte är säsongens viktigaste med den tunna trupp dom än så länge har. Tolka det hur ni vill. Nu har jag ialla fall sagt det.
Gammal 2013-03-02, 13:58   #79

Sharp$: 1645
Standard

Till dom som dissar Per L.Är inte Castor Race något?Skrällvann för ett tag sen och Kajsa slår ju till oftare när hon inte är favorit än när hon är
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 14:03   #80

Standard

et lille v75

V75 BANE
02.03.2013

V75-1:

2,6,8,9

V75-2:

3

V75-3:

14

V75-4:

2,3,5,7,9,10

V75-5:

3,6

V75-6:

2

V75-7:

2,5,7,10

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

192
96 kr.

Købt d. 02.03.2013 13:57

Serienummer: AA0E-13E7
Gammal 2013-03-02, 14:10   #81

Asprillas avatar

Sharp$: 779
Standard

Halvannan krona...

1 1 My Love Star
2 1, 9, 12
3 1 Purple Rain Dream
4 10 Järvsö Rune
5 9 Västerbo Collect
6 2 Quangaroo Zet
7 3 Middle East

Vadet gäller startnummer

3 rader x 1 x 0,50 kr =
1,50 kr

Lycka till gubbs!
Gammal 2013-03-02, 14:25   #82

Sharp$: 465
Standard

Registrerat spel Datum: 2013-03-02 Bana: Bergsåker Spelform: V75, omg. 9 Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 9
2 3, 7
3 5, 6, 14
4 3, 5, 10
5 4, 6
6 1, 2, 5, 10
7 7 Bon Frecia
Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr

Idag ska jag fan vinna lite stålar. Bergharn faller på eget grepp och omgångens största hoppar, håller tummarna för det iallefall!

Sätter jag sjuan idag utlovas en bild på mig i kalsonger och hästmask!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 14:29   #83

AbbeAces avatar

Standard

Jag och min fru har tagit ut ett chans system på vår 10 års bröllopsdag
Kan det ge lite tur...

Registrerat spel

1 4, 8
2 5 Krypton Eye
3 14 Nahar
4 3, 5, 6, 10, 11
5 3, 7
6 2, 6, 10
7 1, 2, 3, 7, 10

Vadet gäller startnummer

300 rader x 1 x 0,50 kr =
150,00 kr

Kvittonummer: CB08 xxxx xxxx xxxx
Gammal 2013-03-02, 14:31   #84

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Passa er för Nahar (vinner ju 9/10) då det är Bergh som kör - såg ni på V4an, avdelning 2? Bergh med en kuse som står i 1.40 (sjukt dåligt odds förövrigt och stort minus till spelarna/spelare som lastat). På denna bana finns inga klara vinnare!

Tillbaks till Bergh - storfavorit och med en skräll i ledningen (45-oddsare) som kördes utav Felicia Molin(?) och ändå ligger han kvar i dödens - här hade banan inte börjat "öppna" upp sig ens, så innerspåret var ej dåligt vid denna tidpunkt!

Hade Bergh kört till hade han självklart fått överta men han såg att han hade brorsan i rygg och ville självklart ge denne en bra rygg och inte dödens... Vem vann? Jo, Cuba Cohiba och Hans Bergh - känns scenariot igen, månne?

Gammal 2013-03-02, 14:31   #85

AbbeAces avatar

Standard

Är det inte typiskt Bergarn att driva till galopp
Gammal 2013-03-02, 14:33   #86

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Kolla även hur idiotkuskarna kommer jaga ledningen trots att det inte är jobbigare/tyngre för hästarna, på dagens bana, att springa i dödens...!

Gammal 2013-03-02, 14:34   #87

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9241
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Kolla även hur idiotkuskarna kommer jaga ledningen trots att det inte är jobbigare/tyngre för hästarna, på dagens bana, att springa i dödens...!
Ledningen känns lite tungsprungen idag...
Pilkast (+1)
TOBYTYKE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 14:37   #88

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Passa er för Nahar (vinner ju 9/10) då det är Bergh som kör - såg ni på V4an, avdelning 2? Bergh med en kuse som står i 1.40 (sjukt dåligt odds förövrigt och stort minus till spelarna/spelare som lastat). På denna bana finns inga klara vinnare!

Tillbaks till Bergh - storfavorit och med en skräll i ledningen (45-oddsare) som kördes utav Felicia Molin(?) och ändå ligger han kvar i dödens - här hade banan inte börjat "öppna" upp sig ens, så innerspåret var ej dåligt vid denna tidpunkt!

Hade Bergh kört till hade han självklart fått överta men han såg att han hade brorsan i rygg och ville självklart ge denne en bra rygg och inte dödens... Vem vann? Jo, Cuba Cohiba och Hans Bergh - känns scenariot igen, månne?
Har sagt det förut, säger det igen
Sannolikhet är inte detsamma som lönsamhet
Största favoriterna vinner kanske sex av tio, men spelarna hanterar dem som klara
Vill du vinna fem tusen, spika alla 80% are, men du kan aldrig gå plus på det
Gammal 2013-03-02, 14:39   #89

Sprites avatar

Standard

Citat:
Tror kuskarna har bättre koll på innerspår vs andraspår. Det är ju inte supersvårt att byta ledningen mot dödens direkt så troligtvis är ledningen bättre ändå
Gammal 2013-03-02, 14:39   #90
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Är det någon här som överlevt första?
Gammal 2013-03-02, 14:41   #91

TOBYTYKEs avatar

Standard

Kuskarna brukar jaga ledningen ändå varje lopp när innerspåret är dåligt, och sen förlorar dom. Hur ofta har man inte suttit hemma o tänkt. Kör inte i ledningen nu med favoriten innerspåret är dåligt.. Vad händer, de laddar järnet för ledningen och förlorar oftast. Ingen b-plan alls.
Pilkast (+10)
Gammal 2013-03-02, 14:41   #92
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Lite intervjuer före loppet ang 3.

Citat:
3 Oriental (Daniel Wäjersten) blev störd till galopp senast och det var synd för det var ett bra lopp. Hästen har riktigt bra form, men det kanske har gått lite för långt sedan hon fick ett riktigt lopp senast. Hon klarar av distansen, men Bergsåkersbanan bekymrar mig då den varit i dåligt skick på sistone. Jag hoppas att vi kan vara fyra-femma, säger Monnar Johansen.

Citat:
3 Oriental blev tyvärr påkörd i
Östersund senast och den starten
är bara att glömma. Efter galoppen
körde Daniel bara runt och
hon kändes precis lika fin som
tidigare. Träningen sköter hon
som han ska, jag räknar med att
formen ska vara intakt. Berghs
duo blir svåra att slå, men så länge
min häst inte blir påkörd gör hon
det bra varje gång och en hygglig
slant ska hon greja. Skor runt om
samt öppet huvudlag som vanligt
och den aktuella distansen klarar
hon, säger Monnar Johansen.
Gammal 2013-03-02, 14:43   #93

Sharp$: 1837

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ASteffEA Visa inlägg

avd 1 Låser på 2,3 här

avd 3 tar 1,14 ifall nu Nahar får för sig o hoppa lite bra betalt för en andrahandare

avd 6 tror det blir körning från START o sen kommer BG med BREEDLOVE =) ifrån skogen hördes en GOOP

Prydlig start!!
Pilkast (+5)
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 14:44   #94

laxdasens avatar

Standard

nej alla är borta så klart... blir ett stort lotteri idag
Gammal 2013-03-02, 14:47   #95

Sharp$: 2499
Standard

Kunde inte upploppet vara 10 meter till så hade man fått vara med ett tag till iallafall...
jaja - snart tennis ändå..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 14:51   #96

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Tror kuskarna har bättre koll på innerspår vs andraspår. Det är ju inte supersvårt att byta ledningen mot dödens direkt så troligtvis är ledningen bättre ändå

Nej, det är det de inte har, konstigt nog! De har kört, många gånger i över 40, men ändå ser man detta ofog med att ledningen ALLTID är "närmsta" vägen till mål - men många gånger inte den smartaste...

Hehe, tror aldrig jag sett någon bytt ledningen mot dödens - hur gör man då? Tar man då ledningen, släpper och går hellre ut i dödens?

Gammal 2013-03-02, 14:54   #97

Sprites avatar

Standard

Citat:
Nej, det är det de inte har, konstigt nog! De har kört, många gånger i över 40, men ändå ser man detta ofog med att ledningen ALLTID är "närmsta" vägen till mål - men många gånger inte den smartaste...

Hehe, tror aldrig jag sett någon bytt ledningen mot dödens - hur gör man då? Tar man då ledningen, släpper och går hellre ut i dödens?

Ta ledningen om man vill och sen kör i andraspår. Oftast har man ju 0,5-1 längd bak till dödenshästen så bara flytta ut
Gammal 2013-03-02, 14:56   #98

Sprites avatar

Standard

ledarhästen slog dödenshästen lätt i detta lopp....
Gammal 2013-03-02, 15:00   #99

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ta ledningen om man vill och sen kör i andraspår. Oftast har man ju 0,5-1 längd bak till dödenshästen så bara flytta ut

Har du någonsin sett detta? Att någon tar ledningen och sedan istället för att släppa, lägger sig självmant i dödens?

Mitt resonemang bygger ju på att inte köra som en idiot för att få ledningen när banan suger - när banan är dålig på innerspåret så ÄR det inte jobbigare för hästarna att gå i dödens... Såpass många lopp har jag sett så jag har fog för mitt uttalande - inga bevis men minnet säger mig så!

Olle Goop verkar vara en hyvens karl - verkar genomsnäll! Skulle gärna ha honom som farfar eller morfar, då mina egna sedan länge gått bort...

Gammal 2013-03-02, 15:02   #100

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
ledarhästen slog dödenshästen lätt i detta lopp....
Och detta bevisar vad?

Gammal 2013-03-02, 15:03   #101

laxdasens avatar

Standard

Tvillling i tredje:11-14 krävs starka hästar..
Gammal 2013-03-02, 15:04   #102

Sprites avatar

Standard

Aldrig sett detta men jag har hört att tränare och kuskar sagt att dödens är bättre än ledningen pga innerspåret. Inte hört något sådant idag av alla intervjuer så tror ledningen är bättre än dödens. Vi kan väl se vem av dessa två positioner som vunnit flest lopp på V75 när dagen är slut?

1-1 efter 2 avdelningar.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 15:07   #103

Sprites avatar

Standard

Nahar lär ju inte få innerspår större delen av loppet så han måste vara stenklar enligt dig Pilkast?
Gammal 2013-03-02, 15:08   #104

laxdasens avatar

Standard

nahar vinner med 40 m.. det vet alla
Gammal 2013-03-02, 15:12   #105

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Nahar lär ju inte få innerspår större delen av loppet så han måste vara stenklar enligt dig Pilkast?

Ja! Denne är stenklar om inte Bergharn iscensätter en spelstöt! Vinner ett liknande lopp, vid sunda vätskor, 9 gånger utav 10 - svårare än så är det inte! Är överlägsen och står riktigt billigt inne - minst 20 meter för bra!

Bergsåkers långa upplopp gynnar honom också! Är väl bara omställningen från Vincennes perfekta bana till Bergsåkers åker och/eller sjukdom som kan spöka...

Gammal 2013-03-02, 15:12   #106

laxdasens avatar

Standard

V5;
14
alla
1,3,6,13,14
10.11
1.2.4.7.10
Gammal 2013-03-02, 15:14   #107

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Ja! Denne är stenklar om inte Bergharn iscensätter en spelstöt! Vinner ett liknande lopp, vid sunda vätskor, 9 gånger utav 10 - svårare än så är det inte! Är överlägsen och står riktigt billigt inne - minst 20 meter för bra!

Bergsåkers långa upplopp gynnar honom också! Är väl bara omställningen från Vincennes perfekta bana till Bergsåkers åker och/eller sjukdom som kan spöka...
Hade han haft en häst till i loppet i stall Bergh, så hade man fått vara uppmärksam då speltorsken Bergh säkert hade fixat ett andrapris för Nahar.
Pilkast (+1)
Gammal 2013-03-02, 15:16   #108

TOBYTYKEs avatar

Standard

v5
14
6,10
3,6,8,14,15
1,2,3 5 6 7 8 10 11
7 11 12
Gammal 2013-03-02, 15:33   #109

laxdasens avatar

Standard

Nu vill jag ha lite fart här! kom med nya fräscha ideer! Håll inte igen! Agera som ni kan allt!
Gammal 2013-03-02, 15:36   #110

Standard

3 och 5 är bäst här i kallblodsloppet. Skoryck på nr 2 och Örjan upp kan vara en skräll med lite tur
Gammal 2013-03-02, 15:42   #111

laxdasens avatar

Standard

Många som sågade finnen....av de stora bolagen.. snoken hade mer koll tydl....
Gammal 2013-03-02, 15:46   #112

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Många som sågade finnen....av de stora bolagen.. snoken hade mer koll tydl....
Den var bra, men hade blivit hårt om inte Wallbergs galopperat i sista sväng, men det är ju trav det handlar om... Såg nu att finnen var efter Viesker, bara det!

Gammal 2013-03-02, 15:50   #113

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Den var bra, men hade blivit hårt om inte Wallbergs galopperat i sista sväng, men det är ju trav det handlar om... Såg nu att finnen var efter Viesker, bara det!
Ja Viesker minns man från elitkampen....han sjöade....
Gammal 2013-03-02, 15:51   #114

Standard

Finnen såg ju inte ens ut som ett kallblod. Kändes lite som fusk faktiskt.
Gammal 2013-03-02, 15:52   #115

Standard

Citat:
Nu vill jag ha lite fart här! kom med nya fräscha ideer! Håll inte igen! Agera som ni kan allt!
Ett litet önsketänkande!!! Min Fina Stina i 5:e. Benskins i 6:e. Aloe Vera i 7:e.
Det skulle smaka mumma.....
Gammal 2013-03-02, 15:52   #116

laxdasens avatar

Standard

Trio lopp 9:

1a: alla
2a: alla
3:a 13
Gammal 2013-03-02, 15:54   #117

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Finnen såg ju inte ens ut som ett kallblod. Kändes lite som fusk faktiskt.

Finns många kallisar som är från Norge och Sverige som inte alls ser ut som kallblod.
Gammal 2013-03-02, 15:57   #118

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Trio lopp 9:

1a: alla
2a: alla
3:a 13
Hehe, tvärtom, menade du, eller hur...?

Gammal 2013-03-02, 15:59   #119

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Hehe, tvärtom, menade du, eller hur...?

Nej precis så
Gammal 2013-03-02, 16:02   #120

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Nej precis så

Spelar inte trio ofta men innebär inte detta "system" att du helgarderar första- och andraplatsen och spikar nummer 13 som enda häst och som då måste vara exakt 3.a, eller är jag helt fel ute nu...?

Gammal 2013-03-02, 16:03   #121

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Spelar inte trio ofta men innebär inte detta "system" att du helgarderar första- och andraplatsen och spikar nummer 13 som enda häst och som då måste vara exakt 3.a, eller är jag helt fel ute nu...?

Ja den är en typisk tredjeplatsare
Vem som helst ska vinna....50 oddsare
Gammal 2013-03-02, 16:05   #122

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ja den är en typisk tredjeplatsare
Vem som helst ska vinna....50 oddsare

Okey! Häftigt spelat... Lycka till - då behöver vi bara kolla Frickan, här då!

Gammal 2013-03-02, 16:10   #123

Sprites avatar

Standard

Känns inte som innerspår är så dåligt längre efter att en tredjehandare och en rejäl skräll vinner lätt från ledningen i de två senaste loppen?
Gammal 2013-03-02, 16:14   #124

laxdasens avatar

Standard

ja bara spets och slut som gäller! DD 7-2! klart!
Gammal 2013-03-02, 16:18   #125

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Känns inte som innerspår är så dåligt längre efter att en tredjehandare och en rejäl skräll vinner lätt från ledningen i de två senaste loppen?

Åh, herregud! Du måste ha ett underlag på flera hundra lopp för att kunna statistiskt kunna fastställa vem av oss som har rätt - jag, vet att jag har rätt, du tror att du har rätt - där är skillnaden...

Fråga vem som helst med lite mer kunskap än dig själv och du skall se att de flesta anser att jag har rätt - sedan kan det skilja sig från bana till bana och självklart från häst till häst.

En häst som trivs på smetiga och dåliga banor eller som i alla fall inte missgynnas av dem går självklart bättre i ledningen än i dödens (även om det även här finns sällsynta fall) av självklara orsaker - de springer ca. 20 meter kortare allt beroende på distans och bantyp...

Gammal 2013-03-02, 16:19   #126

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1236
Standard

Bergsåker 11 2013-03-02 V5

Avd Ordinarie Reserver
1 14
2 3
3 1 3 4 5 6 9 13
4 2 5 7 10
5 1 2 3 4 7 10 11 12
224 rader * 1 * 1,00 kr = 224,00 kr

2013 49C0 95F2 7BB8 8841
2 mars 2013
spelar ingen roll man sätter två spikar och snålar med streck i ett vid öppet lopp man blir så trött
glennoskar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 16:22   #127

Standard

Fantastic Ås är väldigt bortglömd här. Bra häst från bra spår, klart intressant
Gammal 2013-03-02, 16:25   #128

laxdasens avatar

Standard

jag tror Q Zet biir sexa i mål felfri så usel är den!
Gammal 2013-03-02, 16:25   #129

Sprites avatar

Standard

Citat:
Åh, herregud! Du måste ha ett underlag på flera hundra lopp för att kunna statistiskt kunna fastställa vem av oss som har rätt - jag, vet att jag har rätt, du tror att du har rätt - där är skillnaden...
Hahaha måste vara årets emotsägning. Extra roligt att emotsägningen inte bara kommer i sammainlägg utan i samma mening

Detta blir ett citat under mina kommande inlägg helt klart
Gammal 2013-03-02, 16:26   #130

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Canon 200 kronor plats nu - rygg på startsnabb häst och riktigt bra form...

Gammal 2013-03-02, 16:27   #131

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Canon 200 kronor plats nu - rygg på startsnabb häst och riktigt bra form...

Jag spelar på att Q Zet böir sexa!!!!!
Gammal 2013-03-02, 16:30   #132

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Hahaha måste vara årets emotsägning. Extra roligt att emotsägningen inte bara kommer i sammainlägg utan i samma mening

Detta blir ett citat under mina kommande inlägg helt klart

Vari ligger motsägningen, din sopa? Jag skrev ju att jag anser att "statistiskt" sett så måste det till flera hundra lopp - att jag sedan skriver att "jag vet" gentemot att jag anser att du "tror" får du ju ta lite som du vill, men jag skrev detta med glimten i ögat...

Så du har fel igen, hehe!

Gammal 2013-03-02, 16:32   #133

laxdasens avatar

Standard

Q Zet blev åtta felfri.. gud vilken bra favorit.... han är ju så extremt usel....någon gång måste ju svenska folket börja fatta
Gammal 2013-03-02, 16:35   #134

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Vari ligger motsägningen, din sopa? Jag skrev ju att jag anser att "statistiskt" sett så måste det till flera hundra lopp - att jag sedan skriver att "jag vet" gentemot att jag anser att du "tror" får du ju ta lite som du vill, men jag skrev detta med glimten i ögat...

Så du har fel igen, hehe!
Ja en del fattar inget....håller med dig helt! Men nu ser vi framåt! Skriv något urstarkt....om sista loppet....
Pilkast (+5)
Gammal 2013-03-02, 16:35   #135

Klankes avatar

Standard

nix... ;(

Bergsåker omg. 9 ATG Team
lördag 2013-03-02 2013-03-02
Hästar Res
1 9 Eros Tooma
2 3 , 4 , 5 , 7 , 11
3 14 Nahar
4 2 , 3 , 6 , 10 , 11
5 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 12 , 13 , 15
6 2 , 10
7 2 , 3 , 4 , 7

2000 rader x 1 x 0,50 kr
Totalt: 1 000,00 kr
Gammal 2013-03-02, 16:38   #136

laxdasens avatar

Standard

Benskins bra men räckte ej....
Gammal 2013-03-02, 16:40   #137

Sharp$: 3097
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ASteffEA Visa inlägg

avd 1 Låser på 2,3 här

ser ju ganska bra ut det här med chans till tre sexor och en del femmor. LYCKA TILL
ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 16:42   #138

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ja en del fattar inget....håller med dig helt! Men nu ser vi framåt! Skriv något urstarkt....om sista loppet....

Tack, dasen! Tja, i sista loppet finns MÅNGA startsnabba kusar och detta kan gynna Calvados Crane och Belgrado... Ett antal därframme som kommer stanna tillslut och bjuder därmed in bakspårshästarna över Bergsåkers långa upplopp...

Så vinnare eller plats på 10 eller 12!

Gammal 2013-03-02, 16:43   #139

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Tack, dasen! Tja, i sista loppet finns MÅNGA startsnabba kusar och detta kan gynna Calvados Crane och Belgrado... Ett antal därframme som kommer stanna tillslut och bjuder därmed in bakspårshästarna över Bergsåkers långa upplopp...

Så vinnare eller plats på 10 eller 12!
Tror inte det blir så hårt tempo... tvilling 1-2 känns bäst....men men vi får se vem som har rätt vi behöver ju inte slå ihjäl varandra oavsett hur det går!
Gammal 2013-03-02, 16:46   #140

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Tror inte det blir så hårt tempo... tvilling 1-2 känns bäst....men men vi får se vem som har rätt vi behöver ju inte slå ihjäl varandra oavsett hur det går!
Ingen risk, I like you...

Gammal 2013-03-02, 16:48   #141

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ingen risk, I like you...
Nej.. jag vet.. att det blir lite hårda ord ibland här är ju för att folk är engagerade... det är bra!!! Ingen bra dag....dags att laga god mat snart istället...Men ser att vinet är slut... inte bra.... måste lösas
Pilkast (+3)
Gammal 2013-03-02, 16:49   #142

Standard

1,2,3,4,7,10,11,12 i andra för dubbeln spyr om jorma vinner kan rädda lite av speldagen om det vinner en outsider annars en katastrof dag spel mässit
Pilkast (+3)
Gammal 2013-03-02, 16:51   #143

laxdasens avatar

Standard

blev helt fel.. bara lägga ner
Gammal 2013-03-02, 16:54   #144

laxdasens avatar

Standard

Ha en bra kväll oao!
Gammal 2013-03-02, 16:56   #145

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ha en bra kväll oao!

Detsamma! God spis...

Gammal 2013-03-02, 16:56   #146

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av glennoskar Visa inlägg
1,2,3,4,7,10,11,12 i andra för dubbeln spyr om jorma vinner kan rädda lite av speldagen om det vinner en outsider annars en katastrof dag spel mässit
GRATTIS!
Gammal 2013-03-02, 17:09   #147

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Kom igen gubbs
Alla torskade i dag
Gammal 2013-03-02, 17:13   #148

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Kom igen gubbs
Alla torskade i dag

Nej, gjorde mig en hacka på min rek...! Hoppas det var fler som ryggade denna till 7.5 gånger pengarna!

Gammal 2013-03-02, 17:23   #149

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Nej, gjorde mig en hacka på min rek...! Hoppas det var fler som ryggade denna till 7.5 gånger pengarna!

Snyggt
V7 var en annan bag
Lirar inte så många singlar i dag
Börjar jag har jag svårt att inte lira varje lopp, därför försöker jag låta bli
Nu går jag plus, det gjorde jag inte med alla dessa singlar
Gammal 2013-03-02, 17:26   #150

Standard

Var med i ett bolags system för första gången idag på 16000 rader han som tippa lyckas få 4 rätt spikar lennartsson i första missar 5avd på nio hästar har sex i sista och inte ens bergs häst som reserv på raden.Det är för dåligt tippat i vissa avd som nio hästar i andra avd och sex hästar i kallblodsloppet.frågade varför dom inte spikade jorma i kallblodsloppet. för den var bra inne i loppet. istället för att spika i första med nahar som andra spik.fick inget bra svar på det.
Gammal 2013-03-02, 17:27   #151

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Snyggt
V7 var en annan bag
Lirar inte så många singlar i dag
Börjar jag har jag svårt att inte lira varje lopp, därför försöker jag låta bli
Nu går jag plus, det gjorde jag inte med alla dessa singlar

Det har du rätt i... Svårt att inte "slaskspela"! Höll man sig till de rekar man själv spelar så skulle man dock gå plus i längden - de är ju helt klart mer genomtänkta, än de man många gånger slänger in bara för att "få vara med"...

V7 satte jag inte, tio femmor dock...

Gammal 2013-03-02, 17:36   #152

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Var med i ett bolags system för första gången idag på 16000 rader han som tippa lyckas få 4 rätt spikar lennartsson i första missar 5avd på nio hästar har sex i sista och inte ens bergs häst som reserv på raden.Det är för dåligt tippat i vissa avd som nio hästar i andra avd och sex hästar i kallblodsloppet.frågade varför dom inte spikade jorma i kallblodsloppet. för den var bra inne i loppet. istället för att spika i första med nahar som andra spik.fick inget bra svar på det.
När vinner egentligen lennartsson med egentränat på v7?
Lite känsla måste man ha
Höll på att göra i brallan när jag läste han skulle bli favorit med tre
Passas på e-tuna, som kajsa i dalarna och gävle
Finns inget att åka med........
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 19:29   #153

Sharp$: 1428
Standard

Citat:
moget gnäll finnen hade ju säkert vunnit utan Odins gunga!
Själv var jag med på ett bolag med spik på sjuan i femte!
men ijte gnäller jag för det!
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 19:37   #154

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 432

Standard

Citat:
Men spela själv da?? vem tvingar den köpa in i ett andelspel?
jävla gnällbäver!
mijo14 (+15)
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-02, 19:41   #155

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 432

Standard

Nått som grämmer mig är hur man kan missa Oriental i första? bara på kusken, hade typ Ulf Uhlsson kör hade det vart omgångens bästa drag...
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 00:24   #156

Sharp$: 1428
Standard

det som grämer mig det vete fan jag hade sju på ramen men satt in gen utgång och vart tjock på c-haxstar men ä då rätt nöjd med att sätta ramen ar inte så ofta vid miljon utdelning. men nu fick jag ju sjuan i femte slängd i ansiktet jag var ju helt lost i sto/lärlingslopped om man satt den som A istället för C hade sjuan suttit men man har väl inte kulor som räcker för det!
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 01:20   #157

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Menvafan Visa inlägg
det som grämer mig det vete fan jag hade sju på ramen men satt in gen utgång och vart tjock på c-haxstar men ä då rätt nöjd med att sätta ramen ar inte så ofta vid miljon utdelning. men nu fick jag ju sjuan i femte slängd i ansiktet jag var ju helt lost i sto/lärlingslopped om man satt den som A istället för C hade sjuan suttit men man har väl inte kulor som räcker för det!

Hur stor ramen var är ju av stor vikt här, eller hur? Jag har haft sju rätt på ramen 1000 gånger, men när man sedan plockar bort hästar för att ha en rimlig chans att lämna in detta, så är ju detta ursprungliga system/ram åtskilligt ändrat/förminskat...

Det är precis som du avslutar med - du har egentligen inte kulor för att sätta ramen, de flesta har inte det och då kvittar det ju, eller hur...? Man kan egentligen inte ens bli sur över ett system man aldrig, ekonomiskt, sätt har möjlighet att lämna in - bara sadomasochister ägnar sig åt sådant...

Om jag bara haft en hundring till, eller två, eller tre, eller fyra, eller fem, eller så hade jag för länge sedan varit miljonär och ekonomiskt oberoende... Och därmed skulle jag inte behöva spela mer...

Ursäkta ironin, men jag hade även själv dessa tankefällor i början av min bettingkarriär - de är enbart destruktiva och tjänar intet till!

Men lycka till, nästa gång...!

putte64 (+10)
Gammal 2013-03-03, 10:03   #158

AbbeAces avatar

Standard

Citat:
När vinner egentligen lennartsson med egentränat på v7?
Lite känsla måste man ha
Höll på att göra i brallan när jag läste han skulle bli favorit med tre
Passas på e-tuna, som kajsa i dalarna och gävle
Finns inget att åka med........
Lennartsson är en sopa som alltid överskattar sina hästar,,när han däremot inte tror på de "för hårt emot" då vinner de, han mörkar alltid jevla fikus,,
Gammal 2013-03-04, 09:12   #159

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Passar inte in i denna tråd men jag måste sticka iväg så...

Fått mkt intressant rapporter från mina syriankontakter att Örgryte är ett mkt bra spel i Svenska Cupen imorrn. Kan tyvärr inte ge ut mer info än att matchen kanske inte är säsongens viktigaste med den tunna trupp dom än så länge har. Tolka det hur ni vill. Nu har jag ialla fall sagt det.
tackarrr!!!
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td