Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-27, 12:28   #1

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

uppsnack BERGSÅKER V75 2/3

Nahar har varit bra i sina starter i Frankrike.Spik

Åsa Rivner kommer från seger men det bar i lättare fält min chans spik.

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 12:51   #2

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Kan garantera dig att Fredrik Lenartsson inte är en bra V75-spik från ett fjärdespår i volt.

Tänkbara spikar för min del ser ut att vara Quangaroo Zet som det måste vara dags för snart samt Bon Frecia som imponerade rejält senast i finalen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), laxdasen (+10)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 14:34   #3

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Lopp 1: 2-7-8. Kör på 3 hästar där om jag inte bestämmer mig för spik efter värmningar och annan rolig info! Charlie Sisu såg bra ut senast och tror inte den står i över 30% på lördag. Loads of Dosh behöver jag inte säga så mycket om Center Min kan spurta bra!

Lopp 2: Öppet=ALLA

Lopp 3: Nahar borde vinna det här enkelt, alla kan ha sina dåliga dagar men jag slösar inga streck här.

Lopp 4: Hade velat ha alla här också men det tillåter tyvärr inte plånboken så det blir antagligen ett lås på 5-10. Nån som vet nått om Turbo Urpo?

Lopp 5: Öppet=ALLA

Lopp 6: Dags för Quangaroo Zet nu? Spik

Lopp 7: Sandrngham hanover eller bonfrecia? Spik på den som ser bäst ut på lördag!
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 15:00   #4

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Kan garantera dig att Fredrik Lenartsson inte är en bra V75-spik från ett fjärdespår i volt.

Tänkbara spikar för min del ser ut att vara Quangaroo Zet som det måste vara dags för snart samt Bon Frecia som imponerade rejält senast i finalen.
Instämmer om Lennartsson. Det går inte det där. Han är dessutom favorit. Helt galet att spika honom. För min del lutar det åt helgardering. Inga särskilt rutinerade lärlingar med sen de nya reglerna. Här blir det körning!
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 07:29   #5

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

Spelguiden;
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Trinity (+2), harley (+1)
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 12:20   #6

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Citat:

Spik med Björn, knappast med Daniel!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 12:29   #7

Sharp$: 3853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Spik med Björn, knappast med Daniel!
Möjligt. Är ett klart minus såklart.
Men hästen kommer från bra prestation(spets, kladdig bana. En av de som klara sig bäst i spets den dagen) i final i samma klass och möter bra mkt enklare nu. Värsta motbuden på strecken från spår 8 är ny i klassen och vunnit som tokskräll efter perfekta resor. Om jag känner mig säker på spets(många snabba utvändigt, främst 5, men släpper kanske?), så kommer iaf jag spika!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 21:26   #8

AbbeAces avatar

Standard

Bergsåker

Bosse Eklöf har analyserat såväl V4 som V75 och lämnar följande rapport:
Många V75-lopp ser väldigt svårlösta ut så jag väljer att gå på tre singelstreck. Dagens säkraste vinnare är Järvsö Rune som ha ett ypperligt utgångsläge den här gången. Nahar blir dagens största favorit och jag finner ingen anledning att gå emot honom. Åsa Rivner har toppform, så hennes svåraste motståndare är antagligen det snäva startspåret.
Dagens drag är Castor Race som har farten och blir giftig på speed, då jag tror att utgångstempot i hans lopp blir mycket högt bland flera startsnabba och spetssugna konkurrenter.
Min styrning i omgången är knappast något för streckspelarna.
Avd-1: 2. 4. 5. 6. 8. 9. Res 7-12
Avd-2: 2. 3. 4. 7. 8. 11. Res 1-12
Avd-3: 14 Nahar. Res 3.12
Avd-4: 10 Järvsö Rune. Res 3-5
Avd-5: 4 Åsa Rivner. Res 12-14
Avd-6: 1. 2. 4. 5. 6. 7. Res 11-10
Avd-7: 2. 3. 7. 10. 12. Res 4-1
1080 rader/540 kronor

Det kan vara värt att satsa en slant på V4 innan V75 startar för att öka på spelkassan. Spik på Gissjöfaks som har sitt livs form just nu, sedan lagom med streck i de resterande avdelningarna för att få med någon av de mindre betrodda som kan tänkas skrälla.
Min uppsittning Moe Troll har form och hör till platsaspiranterna.
Avd-1: 2. 4. 7. 9. 10. Res 1-12
Avd-2: 1. 2. 5. Res 9-8
Avd-3: 2. 3. 4. 6. 7. 9. 12. Res 8-1
Avd-4: 13 Gissjöfaks. Res 10-1
105 rader/210 kronor

Lycka till!
/Bosse Eklöf
Gammal 2013-02-28, 21:32   #9

AbbeAces avatar

Standard

Per Lennartsson gästar Bergsåker på lördag och har sex V75-starthästar med sig i transporten. I princip samtliga nämns tidigt i förhandssnacket och även Per andas optimism.
- Ja, det ser bra ut på förhand och ingen känns helt borta faktiskt. Tre hästar sticker dock ut från resten tycker jag, då Charlie Sisu, Ferrari Broline och Åsa Rivner känns som de vassaste chanserna, säger Per och utvecklar sina tankegångar häst för häst:
- Charlie Sisu har en riktigt fin uppgift framför sig. Det är ledningen som gäller och dit känner jag mig ganska säker på att vi når. Väl i spets kommer han att bita ifrån sig väldigt bra.
- Ferrari Håleryd är en otroligt fin häst som jag gillar skarpt. Han är på uppgång och jag är intresserad av att ta mig till ledningen även med honom. Skulle vi lyckas nå dit känns det mycket intressant.
- Natural Wonder var jättefin när han vann kvällen före julafton på Solvalla. Senast återkom han efter uppehåll men var bara seg och tråkig mot hästar han normalt ska hävda sig emot. Formen är ett frågetecken och jag ligger lite lågt med honom tills han visat bättring.
- Åsa Rivner var riktigt läcker senast när hon bara promenerade runt konkurrenterna på en 1.15-tid. Gör hon om den insatsen på lördag blir hon inte lätt att rå på. Fjärdespåret är dock ett litet frågetecken, men jag hoppas och tror att Fredrik får iväg henne felfritt.
- Benskins gör det otroligt bra med tanke på alla problem han haft. För dagen känns han riktigt fin och formen är helt på topp. Spåret blev väl långt ut på vingen, men han är våldsamt startsnabb så det kan bli ledningen i alla fall.
- Donttellmewhattodo kändes fin senast i Kalmar enligt Johnny Takter, men vill helst ha rejält tempo hela vägen och det fick han inte då. Utgångsläget är perfekt då han är snabb ut. Det bör kunna bli ledningen initialt, men med största säkerhet lär jag inte köra i den positionen. Han kan mycket i sina ljusa stunder.
Gammal 2013-02-28, 21:34   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Jag trodde att finska kallblod inte fick möta svenska/norska pga de är en helt annan ras som är mycket starkare och snabbare?
Hur kommer det sig att 3 TURBO URPO får starta här? hmm mysko men iaf, är ju ett jävla spikförslag så det bara skriker om det? Är helt fel inne här, ska stå på +20!
Utöver detta har hästen ett toppspår, bra kusk och dessutom är den startsnabb. Spets slut och vinner med 15-20meter!

Alternativt så är Odin Tabac riktigt jävla bra för dagen och kanske stoppar nosen före. Men det tror jag inte. 1 start efter vila, njaae

edit: Läste att det bli skoryck på norsken där framme. Ni minns väl http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9 ? Vann till 70x fläsket
Hmm kanske blir 3hästars lås trots allt.
AbbeAce (+5), Nicklas (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-28, 22:38   #11

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Citat:

stor/bra poäng i det du säger med kass kusk och fjärde i volt kanske talar för torsk.
men per är mycket optimistisk ang denna häst och tror att den kommer gå långt.. och det jag har sett av den så har den imponerat kraftigt! kanske ingen spik med dessa förutsättningar men klar A-häst/första häst
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 00:33   #12

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1182
Standard

Sitter & filar på ett V75 System :

avd 1 Låser på 2,3 här

avd 2 gör det enkelt o tar ALLA o hoppas på en smällkaramell fegt kanske.

avd 3 tar 1,14 ifall nu Nahar får för sig o hoppa lite bra betalt för en andrahandare

avd 4 spikar Jorma blir favorit till slut ?

avd 5 här chansar vi 1,4,6 och den enda som är spelvärd på tillägg 15

avd 6 tror det blir körning från START o sen kommer BG med BREEDLOVE =) ifrån skogen hördes en GOOP

avd 7 har inte råd med ALLA 2,3,6,7,10,12 snålt kanske

Behöver en Fullträff nu, brukar rygga laxdasen som brukar ha klart för sig =)
Kan du ge mig en SPIK i 2a avdelningen ? hehe
Pilkast (+5)
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 07:52   #13

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag trodde att finska kallblod inte fick möta svenska/norska pga de är en helt annan ras som är mycket starkare och snabbare?
Hur kommer det sig att 3 TURBO URPO får starta här? hmm mysko men iaf, är ju ett jävla spikförslag så det bara skriker om det? Är helt fel inne här, ska stå på +20!
Utöver detta har hästen ett toppspår, bra kusk och dessutom är den startsnabb. Spets slut och vinner med 15-20meter!

Alternativt så är Odin Tabac riktigt jävla bra för dagen och kanske stoppar nosen före. Men det tror jag inte. 1 start efter vila, njaae

edit: Läste att det bli skoryck på norsken där framme. Ni minns väl http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=9 ? Vann till 70x fläsket
Hmm kanske blir 3hästars lås trots allt.
vissa lopp är väl bara utskrivna för Norska & Svenska. Ifjol hade vi ju det finska Kallblodet Pihlajan Aaroni som startade både på Umåker & Skellefteå(V75).
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 09:06   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
vissa lopp är väl bara utskrivna för Norska & Svenska. Ifjol hade vi ju det finska Kallblodet Pihlajan Aaroni som startade både på Umåker & Skellefteå(V75).
Jo men anledningen till det är ju inte för att det saknas material, utan det är för att det blir orättvisa lopp då de är av en helt annan ras.

Jag börjar fundera på om jag inte ska spika finnen iaf. Går det ens att köra barfota där? Absolut inte skulle jag säga.

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A..._for_time.html

Snö och -6. Norrmannen med Örjan är då historia. Att dubbla med Tabacen gör jag inte heller. Så det blir spik Jorma iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-01, 09:17   #15

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jo men anledningen till det är ju inte för att det saknas material, utan det är för att det blir orättvisa lopp då de är av en helt annan ras.

Jag börjar fundera på om jag inte ska spika finnen iaf. Går det ens att köra barfota där? Absolut inte skulle jag säga.

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A..._for_time.html

Snö och -6. Norrmannen med Örjan är då historia. Att dubbla med Tabacen gör jag inte heller. Så det blir spik Jorma iaf.
Knappast någon möjlighet till barfotakörning. Känns som att på lördageftermiddag kommer Begharn & flertalet andra totalsåga banan, efter loppen gått och segrarna uteblivit.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td