Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-27, 07:17   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Vad är det för häst denna 8 New Approach, folk verkar helt lyriska att den bara ska vinna från spår 8. Ska man påminna alla att spår 8 är typ det sämsta spåret en häst kan ha?
Nyligen presenterades det statistik på spåren, http://classic.atg.se/index.jsp?newsId=1.286110
Spår 8 har 3,7% segrar...
Här finns pengar att hämta. Synd på spåret men Royal Peak står nästan på tur för att vinna. Hästen har prenumererat på dåliga startspår och korta distanser. Ändå har det slutat i 1-2-g-2. och vi snackar spår 7, 10, 12, 9 1640. Nu är det längre distans dessutom med Melander själv som uppsittning. Ingen spik men bör iaf vara mer rankad än Kajsa. Jag låser det här loppet på: 3-5-6-7-10-12. Skippar Jormas kuse.

Ska Kajsa vinna med en häst som inte startat på 4månader? Ne glöm! Inte som favorit iaf. Kanske som 5-10%.

Digital Darling är ett sto som möter äldre hingstar och valacker. Bl.a. Milton Zet som är 9år. Garderingslopp imo trots att den har toppspåret. Sen gillar jag Ekets patrik som jag tjänat pengar på genom åren. Måste med nu, varför ska han annars starta hästen på v86?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 07:26   #17

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad är det för häst denna 8 New Approach, folk verkar helt lyriska att den bara ska vinna från spår 8. Ska man påminna alla att spår 8 är typ det sämsta spåret en häst kan ha?
Nyligen presenterades det statistik på spåren, http://classic.atg.se/index.jsp?newsId=1.286110
Spår 8 har 3,7% segrar...
Här finns pengar att hämta. Synd på spåret men Royal Peak står nästan på tur för att vinna. Hästen har prenumererat på dåliga startspår och korta distanser. Ändå har det slutat i 1-2-g-2. och vi snackar spår 7, 10, 12, 9 1640. Nu är det längre distans dessutom med Melander själv som uppsittning.

Ska Kajsa vinna med en häst som inte startat på 4månader? Ne glöm! Inte som favorit iaf. Kanske som 5-10%.

Digital Darling är ett sto som möter äldre hingstar och valacker. Bl.a. Milton Zet som är 9år. Garderingslopp imo trots att den har toppspåret.

Äntligen någon som inser svårigheten.. ibland tror en del att det bara är att vinna från spår 8. Nej...här blir det gardering eller spik på annan häst....
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 08:09   #18

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Avd1. New Royalty spurtade bra som trea
efter vila , med det loppet i kroppen mitt drag i kväll
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 09:23   #19
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Stig H sågar Vulcan bricks chanser och har den som 6e rankad (andra reserv). Den har haft halsproblem och gjorde årsdebut för 2 veckor sen.
Här kommer jag gå emot min princip att alltid ha med adielsson i voltlopp.
Gammal 2013-02-27, 10:53   #20

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Äntligen någon som inser svårigheten.. ibland tror en del att det bara är att vinna från spår 8. Nej...här blir det gardering eller spik på annan häst....
Tror de flesta här inne inser svårigheten med spår 8a. Är dock inne på att det är klassskillnad här. Jag tror Jorma laddar från start och kanske får överta efter en bit. Skulle han inte ladda o hamna sist i andraspår tror jag han kliver runt dom ändå. Spåret i detta fallet är bara oddshöjande enligt min mening. Kolla förra loppet då han vann trots galopp. Sämre motstånd men det var imponerande och han såg inte ut att förta sig, när han bara klev förbi på upploppet.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 11:57   #21

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Tror de flesta här inne inser svårigheten med spår 8a. Är dock inne på att det är klassskillnad här. Jag tror Jorma laddar från start och kanske får överta efter en bit. Skulle han inte ladda o hamna sist i andraspår tror jag han kliver runt dom ändå. Spåret i detta fallet är bara oddshöjande enligt min mening. Kolla förra loppet då han vann trots galopp. Sämre motstånd men det var imponerande och han såg inte ut att förta sig, när han bara klev förbi på upploppet.

Ja visst kan den vara överlägsen... men dags att gardera anser jag... kommer göra det i all fall
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 13:20   #22

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ja visst kan den vara överlägsen... men dags att gardera anser jag... kommer göra det i all fall
örbäckens marion känns intressant vid gardering. Inte så tokig häst som är väldigt startsnabb, nu med Lennartsson. 1% bara. Nästan så man blir sugen att gardera upp
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 17:10   #23
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Såhär blev bolagsspelet till sist istället
7 res 6
3,10,13 res 2
2,3,8,10,12 res 1
1,2,3,6,7,9,13,15 res 11
6 res 5
4,7,9,10,14 res 6
2,4,5 res 6
4,7,10,12 res 14
Gammal 2013-02-27, 17:13   #24

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Vad anses om nr 9 Nantucket i samma lopp som Digital D? D D kommer bli mkt streckad och om bara andrahandaren vinner så blir det extra blås i kuponghögen. S M:s kusar har ju inte varit i samma idiiotform som i slutet av 2012...

Ok. nu drar jag till Solvalla...Break a leg...
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 17:29   #25

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Björn Goop om chanserna

V86 på Solvalla i dag:
5 Purple Hall (V86-1) kan jag tyvärr inget om.

2 Marta Broline (V86-3) har tränat bra. Jag har inte kört hästen tidigare. Plats­chans.

3 Utopia Composite (V86-5) har jag kört några gånger. Ganska hygglig om hon håller sig lugn. Outsider.

10 Victory Power (V86-7) behöver nog ytterligare något lopp för att komma i gång.

12 Anna Sisu (V86-8) galopperade senast. Går hon felfritt besitter hon kapacitet men vi får ligga lågt tills hon sköter sig.

Källa: Trav365
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 18:04   #26

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Stig H:s V86-system

V86-1: 7, 11, 6, 10, 2 (12, 9)
V86-2: 11, 15, 10, 13 (12, 5)
V86-3: 8 New Approach (2, 12)
V86-4: 9 Next Kronos (15, 10)
V86-5: 6, 2, 3, 4 (8, 1)
V86-6: 7,4,10,9,3,14,15 (12, 5)
V86-7: 5 Digital Darling (4, 11)
V86-8: 14, 4, 11, 6 (10, 12)

2 240 rader/560 kronor
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 18:07   #27

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Kuskintervjuer..

Spoiler:
Intervjuer till V86
Tränarna om chanserna
Så här säger tränarna om onsdagens chanser på Solvalla.
Varje vecka får du stallrapporter om alla hästarna på V86.
Dessutom avslöjar experten Martin Berg sitt bästa speltips
V86-1
1 Aaron Boko (Daniel Olsson) var seg senast och har fått lite vila efteråt. Han har gått ett banjobb inför detta och ska vara väl förberedd. Daniel får ladda för ledningen då han trivs bäst i spets. Barfota fram. Platschans, säger Jasmine Ising i Jörgen Westholms stall.
2 Quantum Sailor (Jennifer Tillman) blev lite fast senast, men har lite svårt att sticka nosen först. Jag skulle bli överraskad om han vinner, säger Micke Selin.
3 Ray B.Arber (Erik Adielsson) är bättre än raden då han satt fast med allt sparat senast. Vi möter bra hästar och jag är nöjd med pengar. Han lättas i balansen och distansen är ett plus, säger Thomas Pettersson.
4 Quiesolo Gwen (Johan Untersteiner) var en besvikelse senast. Allt verkar bra i träningen, men jag hoppas att vi kan plocka lite pengar. Jag kommer att köra med mer grepp bak, säger Jan Nordin.
5 Purple Hall (Björn Goop) återkommer efter uppehåll. Bara skrällbud.
6 Diamond of Ace (Kajsa Frick) trivs på distansen. Han har jobbat bra, men kanske behöver loppet. Jag tror ändå att han kan vara bland de tre främsta, säger Leif Witasp.
7 Royal Peak (Stefan Melander) gick bra senast och har gjort så en längre tid. Det är vingligt läge, men distansen är inga problem och streckar man tre-fyra hästar ska han med på kupongen, säger Marcus M Melander.
8 Lönshults Bellman (Daniel Edlund) tycker jag har varit bra, men mina hästar underpresterar hela tiden. Stallet har dålig form. Inget för streckspelarna, säger Lisbeth Borg-Hugosson.
9 Shamrock Best (Anna Isabelle Karlsson) har en intressant uppgift då han är vassare på längre distans. Han har gjort en serie fina lopp och avslutade bra senast. Han ska streckas om man börjar gardera lite, säger Hans Karlsson.
10 Laurentius Romeo (Hans-Owe Sundberg) hade jag gärna haft framspår med då det ser ut att vara ett jämnt lopp. Vi behöver
lite tur på vägen nu. Plats-chans, säger Hans-Owe.
11 Ayar Boko (Jorma
Kontio) var kanonbra från dödens senast. Vi hoppas på samma fina takter igen, säger Timo Nurmos.
12 New Royalty (Mattias Djuse) avslutade riktigt bra senast efter att ha haft iskalla ryggar. Det var synd på läget för hästen är bra i ordning. Jag tror att han är långt framme med lite klaff, säger Mattias Djuse.
V86-2
1 Viktor Up (Daniel Edlund) är ingenting för streckspelarna, säger Lisbeth Borg-Hugosson.
2 Alec Hornline (Roger Malmqvist) har gjort ganska bra lopp på sistone. Det är stor galopprisk, men om han går felfritt kanske vi kan vara med bland de tre främsta, säger Roger.
3 Jody May (Torbjörn Jansson) var fin i ett jobb i fredags och verkar hålla formen, säger Ulrika Wällstedt.
4 Toolbox (Ville Karhulahti) har inte startat på länge och behöver lopp i kroppen. Det blir nog svårt att vinna. Skor runt om, säger Harri Korhonen.
2 160 meter
5 Vulcan Brick (Erik Adielsson) får du senaste nytt om i Stig H Johanssons krönika.
6 Turbolines (Kajsa Frick) är lite uppåt för dagen, men hon får vara nöjd med pengar, säger Leif Witasp.
7 Claude de Nord (Mats L Andersson) har pausat i två månader efter att ha haft ett virus i kroppen. Jag tror inte på någon framskjuten placering, säger Niklas Norlin.
8 Caramia Knight (Jasmine Ising) är riktigt fin för dagen. Jag tycker att hon ska kunna vara med i striden vid rätt resa. Barfota runt om, säger Mikael Eriksson.
9 Powerfull Credit (Mikael Laudon) STARTAR EJ
10 Noss Wood (Ulf Ohlsson) har varit en besvikelse i de två senaste starterna. Han blir trött i loppen, men Ulf har varit nöjd med hur hästen travat och nu ville han köra hästen barfota runt om, säger Märta Alkerud.
11 Blueberrysky (Mattias Djuse) satt fast senast från ett dåligt. Jag tror att vi slutar långt framme med lite tur. Hästen tål inte att göra så mycket själv, säger Mattias.
12 Olympia (Jorma Kontio) kan räcka till seger.
13 Cantab Sisu (Kaj Widell) får tipset, men hästen agerar lite ojämnt och garderingen är given.
14 Bolt (Tommy Hanné) har problem med sin muskulatur och ofta i samband med tävling. Hästen känns väldigt bra i jobben och jag tror att han är på gång. Jag hoppas att vi kan köra barfota runt om, säger Tommy.
15 Verrazano Field (Jennifer Tillman) möter inte allt för hårt motstånd. Jag tror att formen är på väg uppåt och hoppas att vi kan vara med bland de tre främsta. Barfota fram om banan tillåter och det är ett plus, säger Ulf Hedlund.
V86-3
1 Beat’em Online (Håkan Pettersson) har fått ett perfekt utgångsläge och streckas vid större gardering.
2 Marta Broline (Björn Goop) gick bra senast och tränar fint efteråt. Hästen blir bara bättre och bättre för varje start.Hon möter
kanske någon som är för bra. Jag hoppas att hon
kan vara bland de tre-
fyra främsta, säger Daniel Redén.
3 Varina du Lys (Claes Sjöström) känns fin och jag tror att det var det taktiska upplägget som blev fel senast. Formkurvan pekar uppåt, men jag kan inte motståndet, säger Claes.
4 Purple Dream (Fredrik Moxness) har inte visat något av värde och räcker ej.
5 Fuzz (Tommy Hanné) har inte gått någonting för mig och jag ligger lågt, säger Tommy.
6 Mercury Broline (Örjan Kihlström) har gått helt okej, men vi kan inte förvänta oss något mer än pengar, säger Roger Walmann.
7 Örbäckens Marion (Per Lennartsson) borde få svårt att räcka till seger.
8 New Approach (Jorma Kontio) var otroligt bra som kunde vinna trots en stor galopp senast. Jorma tog på sig den och hästen har utvecklats mycket sedan han kom till mig. Det är en riktig tävlingsindivid som går framåt med varje lopp. Eventuellt kör vi barfota runt om och trots spåret tycker jag att han ska räknas, säger Timo Nurmos.
9 Sweetchildofmine (Torbjörn Jansson) gick riktigt skapligt senast. Hon har fått ett bra smygläge och jag hoppas tjäna lite pengar, säger Kjell Brandt.
10 Invantaggio (Samuli Innanen) har bra form, men jag känner inte till motståndet. Hästen spurtade bra senast, säger Samuli.
11 Spiderpig (Pekka Korpi) var inte bra senast och vi siktar på pengar, säger Pekka.
12 Tricky Track (Hans-Owe Sundberg) har lottats till ett dåligt läge och vi behöver tur på vägen. Möjlig plats-chans, säger Hans-Owe.
V86-4
1 Robben Bob (Daniel Redén) är ganska kapabel, men jag ligger lågt och ska köra snällt, säger Daniel.
2 Paul Potts (Hans Brunlöf) var riktigt bra senast. Nu är det helt andra djur emot, men jag tycker min är bra för klassen, säger Andreas Fager.
3 Made it Rite (Åke Lindblom) känns mycket fin och ska räknas igen, säger Åke.
4 Digital Logic (Torbjörn Jansson) går jämnt och bra. Realistiskt är att tror på en tredje-fjärdeplats, men de som jagar riktigt stora pengar kan strecka hästen, säger Marcus M Melander.
5 Matterhorn (Pekka Korpi) gör första starten för oss, säger Pekka.
6 Dijon Zon (Håkan Wallberg) har två lopp i kroppen och jag tror han är redo för en riktigt bra insats. Jag känner mig inte golvad, säger Håkan.
7 Askhults Anders (Tommy Karlstedt) är behandlad efter senast och känns fin. Han är vass ut och ska köras i ledningen. Barfota runt om. En av dem som kan vinna, säger Håkan Andersson.
8 King Larry (Fredrik Persson) STARTAR EJ
9 Next Kronos (Jorma Kontio) är mycket fint i ordning och har vunnit med sparade krafter kvar båda gångerna. Bakspår är en nackdel då han är stänkrädd, men går han felfritt är han med i striden igen, säger Timo Nurmos.
10 Quality Lavec (Peter M Andersson) har gjort det bra varje gång och slutar säkert långt framme igen.
2 160 meter
11 Immer Fri (Hans-Owe Sundberg) kändes fin i debuten för oss. Löser det sig och blir bra tempo kan vi vara med på målfotot, säger Hans-Owe.
12 Youseeascoop (Tony Wallin) var jag nöjd med senast och formen är intakt. Jag hoppas på en plats, säger Linda Andersson.
13 Dufy Sund (Fredrik B Larsson) vinner inte så ofta, men kan överraska.
14 Miss Marke (Jennifer Tillman) fastnade i en trött rygg senast. Tyckte ändå att hon skulle ha varit lite bättre. Hon känns fin i träningen, men behöver en smygresa för att kunna vinna, säger Micke Selin.
15 Scoot to Score (Per Lennartsson) var väldigt bra senast. Läget är annorlunda nu och Per vill testa hästen bakifrån. Jag tycker att hästen ska vara med där framme, säger Mathias Johansson i Per Lennartssons stall.
V86-5
1 Ejnar Sjöhammar (Kjell Brandt) har det krånglat för i två starter där han inte varit sig riktigt lik. Jag hoppas att han är avspänd nu och att vi kan hålla upp ledningen. Då kör jag i spets och det känns som att formen sitter där den ska. Han är effektiv i ledningen, säger Kjell.
2 Walconcrete (Oskar J Andersson) var jag helnöjd med senast, men han fick lite småkänningar efteråt. Dessutom har vi haft dåliga träningsförhållanden. Jag tror ändå inte att han är sämre än senast och vi kör barfota runt om igen, säger Leif E Eriksson.
3 Utopia Composite (Björn Goop) tror inte vi slutar i segerstriden.
4 Foal Tooma (Svante Ericsson) fick en spark på knät inför en tilltänkt start och inte startat på ett tag. Han ska gå barfota fram och köras med rycktussar för första gången. Att vinna blir nog svårt, säger Svante.
5 Star Cross (Claes Sjöström) är behandlad efter senast och ska vara bättre nu. Hästen känns fin, men jag har svårt att bedöma segerchansen, säger Anders Ahlneby.
6 Le Baron (Erik Adielsson) var riktigt fin i ett tempo-pass och har verkligen tagit senaste loppet på rätt sätt, säger Patrik Karlsson.
7 Askhults Sigvard (Tommy Karlstedt) fick sig en rejäl genomkörare efter galopp senast och formen verkar bra. Jag är helt inställd på att vi kan vinna loppet, säger Håkan Andersson.
8 Greve E. (Magnus Jakobsson) var jättefin när han vann senast. Han har inte fått några hårdare jobb efteråt så det kanske fattas lite. Jag hoppas att han är med på en plats om det löser sig längs vägen. Eventuellt barfota runt om, säger Magnus.
9 Young Hornline (Sandra Svensson) var dålig senast, men hade problem med ett knä då. Platschans om han får en bra position och är lika fin som i sista jobbet, säger Mikael Dahlqvist.
10 Quirk of Fate (Örjan Kihlström) har god form och ett passande lopp. Bör kunna vara med bland de tre främsta även om det kanske blir svårt att vinna, säger Roger Walmann.
11 Adioso (Jorma Kontio) STARTAR EJ
12 Valentino Gowan (Fredrik Persson) STARTAR EJ
V86-6
1 Corona Bir (Marko Hakkarinen) behöver kanske ett lopp i kroppen och hon har lite svårt att sticka nosen först, säger Bengt Hillesö.
2 East Hero (Filip Lejon) är i betydligt bättre form än raden antyder. Jag hoppas på rygg ledaren och blir jag inte lika förvånad som alla andra om hon vinner. Eventuellt rycktussar, säger Rikard S Jansson.
3 Crosstalk (Marcus Schön) har gjort det helt okej och kan hon vara trea-fyra igen är det bra, säger Marcus M Melander.
4 Valnes Bea (Janne Kakkinen) såg fin ut senast, men allting blev fel i loppet. Jag tycker att hon ska duga i gällande klass, säger Rainer Björkroth.
5 Queen Life (Maxime Marais) har Linda ändrat med i träningen och det är första starten sedan i juli så vi kör ett försiktigt lopp, säger Maxime.
2 160 meter
6 Tequila Palema (Oskar Kylin-Blom) satt fast med mycket krafter sparade. Hon har full form och Oskar få prova ett litet offensivare upplägg. Hon är under klar utveckling, säger Claes Sjöström.
7 Nora Savage (Tino Ärling) blev allt fel för senast. Två lopp i kroppen. Tidig.
8 Red Woman Rung (Sandra Luomala) hoppas jag är bättre än senast. Jag tror inte på någon segerchans, säger Ulrika Riesterer.
9 Wind Beauty (Oskar J Andersson) får räknas som ett skrällbud vid rätt resa.
10 Tour Moa (Mattias Djuse) har gjort två bra lopp efter en träningsperiod. Jag tror att hon räcker långt igen. Spår fem är inte optimalt, säger Mattias Djuse.
11 Lena Way (Peter Synnerfeldt) tror jag inte spräcker sin segernolla. Vi är nöjda med pengar, säger Mats Swartling.
12 Caddie Havanna (Gianni Coysman) måste visa bättring och jag ligger lågt, säger Timo Nurmos.
13 Sanna Tuva (Svante Ericsson) känns jättefin och lättas i balansen. Jag hoppas på en peng, säger Clas Göran Andersson.
14 Vilda Gamble (Erik Holm) har gjort bra lopp på sistone, men läget sätter ned chanserna. Det känns mest som en plats-chans, säger Mathias Johansson.
15 Fromage (Mikael H Björklund) ser väldigt fin ut för dagen, men läget är iskallt. Får normalt sett svårt att runda alla, säger Marcus M Melander.
V86-7
1 Inhibited (Erik Adielsson) gick med full fart över mål senast, men är ojämn i sina prestationer. Vi är nöjda om han är bland de tre från ett fint läge, säger Marcus M Melander.
2 Ekets Patrik (Per Lennartsson) tycker jag håller klar uppåtform. Det är tuffa hästar emot och köra till slut. Platschans, säger Matthias Johansson.
3 I Me Mine (Tommy Hanné) har inte fått till det hittills i år och jag ligger lågt, säger Tommy.
4 Milton Zet (Johan Untersteiner) var riktigt bra senast och ska hålla samma form. Han fick ett bra läge och jag tror att Johan siktar framåt direkt. Jag tror att han gör ett bra lopp, säger Daniel Redén.
5 Digital Darling (Stefan Melander) passade inte banan för senast, men det finns ingenting att klaga på i träningen efteråt. Det är en fruktansvärt bra häst som jag tror ska ha bra chans att vinna loppet. Troligtvis barfota fram, säger Marcus M Melander.
6 Turbos Cherie (Kajsa Frick) kändes fin i ett lätt jobb i måndags och hon är där jag vill ha henne formmässigt. Jag tror säkert att hon är med i segerstriden, säger Leif Witasp.
7 Rehn Sisu (Ulf Ohlsson) möter lite för bra hästar och har dessutom ett dåligt läge. Får han en matlapp har han gjort det bra, säger Petri Salmela.
8 Otto Streamline (Magnus Nilsson) stannade lite för tidigt senast. Hästen känns fin efteråt och vi hoppas på en peng, säger Magnus.
9 Nantucket (Örjan Kihlström) hade problem med halsen i sin senaste start och har fått ta igen sig lite. Hästen tränar bra, men formen är knappast på topp direkt. Bakspår och kort distans gör också att vi är utelämnade, säger Tommy Berghagen i Stefan Hultmans stall.
10 Victory Power (Björn Goop) var med i en tuff öppning senast. Får svårt att segerstrida från bakspår.
11 Alvena Nonstop (Lasse Punkari) var jag jättenöjd med senast och han har varit hemskt bra varje gång. Jag tror att vi får slåss om platserna bakom Digital Darling, säger Lasse.
12 Pomona Wibb (Jorma Kontio) tror jag är i sitt livs form. Hon har utvecklats i de senaste starten och halsen är som den ska nu också. Hon gjorde det bra från ledningen senast, men tyvärr har vi ett iskallt läge. Hon får smyga med, säger Timo Nurmos.
V86-8
1 Infinite Dream (Ulf Ohlsson) gjorde sitt livs bästa lopp senast och hon kan vara långt framme från ett bra läge, säger Timo Nurmos.
2 Adena Ås (Örjan Kihlström) kan klara en plats om hon klarar av spåret, säger Roger Walmann.
3 Ima Carisma (Per-Åke Holmsten) blir lite bättre för varje lopp. Jag hoppas att vi får med oss lite pengar hem. Eventuellt barfota runt om, säger Per-Åke.
4 Nightofpassion Zaz (Jorma Kontio) tror jag behöver lopp i kroppen, säger Timo Nurmos.
5 M.T.Havana Girl (Peter G Norman) behöver några fler lopp i kroppen innan formen sitter där. Spår fem är ett litet frågetecken. Klaffar det på vägen kan hon ha lite platschans, säger Peter.
6 Provenue (Johan Untersteiner) är riktigt kvick ut och jag tycker att Johan ska prova i ledningen. Jag är nöjd med pengar. Eventuellt barfota runt om, säger Lars Smedeby.
2 160 meter
7 Star From Heaven (Torbjörn Jansson) var fin i ett jobb i fredags och verkar hålla sin fina form, säger Ulrika Wällstedt.
8 Misty Elettra (Tony Wallin) var brunstig senast, men hon hängde med okej. Hon är ingen riktig vinnare, säger Lars A Edvinsson.
9 Linethemup (Jenny A Björk) blev det helt fel för senast. Jag tror att hon kan vinna om hon får smyga till 300 meter kvar. Vi lättar henne fram i balansen, säger Bo Björk.
10 Nice And Easy (Kaj Widell) gick hyggligt i spåren senast utan att vara som bäst. Det blir barfota runt om och eventuellt ryckhuva. Platschans, säger Magnus Lillieborg.
11 Recation (Hans-Owe Sundberg) gick inte tom senast och hon kändes så pass fin att jag tror vi kan vara med på målfotot om det stämmer lite längs vägen, säger Hans-Owe.
12 Anna Sisu (Björn Goop) är bättre än raden och man ska inte glömma bort henne, säger Timo Nurmos.
13 Pelican Flyer (Per Lennartsson) kändes okej i ett galoppjobb i sanden i onsdags, säger Patrik Karlsson.
14 Famna Käll (Erik Adielsson) får du senaste nytt om i Stig H Johanssons krönika.
15 Warica (Åke Lindblom) borde ha gått framåt med senaste loppet. Läger är uselt och jag tror inte på någon framskjuten placering, säger Ulf Fredriksson.
Thomas Sandberg

Tipsen till V86
Spetsstriden
V86-1: Aaron Boko ska laddas mot ledningen och köras där om man lyckas. Quantum Sailor utmanar?
V86-2: Svårbedömt. En felfri Alec Hornline?
V86-3: Björn Goop kör Marta Broline för första gången och vi tror att han får bra snurr på Redéns häst från start.
V86-4: Springspårshästarna Askhults Anders och Dijon Zon gör upp om ledningen?
V86-5: Ejnar Sjöhammar ska laddas den första biten. Utmanas av Walconcrete och Askhults Sigvard.
V86-6: Corona Bir?
V86-7: Digital Darling.
V86-8: Provenue är nog kvickast den första biten.

Tvilling 1 rad
Lopp 4 (V86-7): 5–1.

Bästa spelet
New Royalty (V86-1) har gjort tre starter för sin nya tränare Anna Forssell och var klart uppåt senast då han avslutade bra. Lasse Punkari, som körde då, tyckte dessutom att hästen kändes kraftigt förbättrad och lång distans borde inte innebära några problem. Spår tolv är givetvis ett minus, men över 2 640 meter spelar det mindre roll och Mattias Djuses styrning är ett givet spel för mig till fem-sex gånger.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 18:40   #28

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13318
Standard

Ja då körde man en miljonrad
1. 2,6,7,10,11,12
2. 11,15
3. 8,11,12
4. 15
5. 8
6. 4,10
7. 5
8. 7,10,14

capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 18:47   #29

Skubb14s avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
I detta loppet tror jag Björn Goop sitter bakom vinnaren med nr 2 Marta Broline, första med helstängt ikväll plus några lopp i kroppen har gjort susen!

Detta blir min spik för kvällen ihop med Digital Darling..

Lycka till boys!
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 18:53   #30

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Solvalla Omg 14,
2013-02-27
Ordinarie Reserver
V86-1 6, 7, 9, 11 (1
V86-2 11, 15 (14, 12
V86-3 3, 8 (5
V86-4 15 Scoot to score
V86-5 6, 8
V86-6 7, 10, 14
V86-7 5 Digital Darling (11, 4
V86-8 7, 8, 11, 14
384 rader x 1 x 0,25 kr = 96,00 kr

2013 TSN: 8B00 6903 **** 8041

Spiken. Digital Darling som det låter väldigt uppåt på. Spets och slut!

Chansen: Scoot to score är en klassig sort som det driver fint för. En fin häst som har en bra inställning till sitt jobb. Gör upp om segern.

Dragen:

Varina du lys bör tas på största allvar då favoriten kan hamna på vingel. 4% är ett fynd!

Shamrock best (avd1) såg fin ut senast efter omlagd träning. Var riktigt duktig vid skrällsegern den 14 januari. 4%

Vilda gamle avslutade starkt som tvåa senast och rundar normalt många här också. Spelvärd på 7%

Lycka till...

Senast redigerad av Klanke den 2013-02-27 klockan 19:12.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td