|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-16, 00:04 | #106 |
Man ska nog passa sig för finnarna i sista. Sjunnesson Kommer nog sitta i rygg på uno de joflo efter en bit vilken jag inte tror villa släppa spets då bröderna larsson tror på bra chans. Önas grym blir livsfarlig med lucka. sköt till rejält på jägers i lördags i spurten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1) |
|
2013-02-16, 00:06 | #107 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Japp, Sjunnesson är riktigt bra på att smyga och i dessa långlopp blir det alltid luckor till slut...
2013-02-16, 00:17 | #108 |
|
|
2013-02-16, 00:19 | #109 |
Sjunnesson är en favorit och jag begriper inte varför han inte får köra bättre hästar. Är väl bara Hultman av de stora som har honom bakom Kihlström. Det blir ju inte så många chanser av det då hultman sällan har mer en 1 häst i loppen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+5) |
|
2013-02-16, 00:23 | #110 |
1. mr picolit borde ju vara klar om den är som den ska... men har lite feeling att den kan torska här, så nöjer mig med att ha den som A häst, det finns formstarka och fina hästar emot. och picolit är ju inte alltid lika bra i spets. plus att det är gigantiskt värde i att gardera, han kommer ju vara den mest anlitade spiken imorgon.. roligast mot är 9 bon frecia som har startsnabba ryggar och ska gå barfota runt om denna gång om banan tillåter, endast 4%! bra spelvärde i de flesta hästar utom favoriten, new line är ju riktigt bra, men kan bli hängandes tyvärr, kommer den till så tror jag att den är med och hugger. 12 belgrado satt fast med rubbet senast streckad på 1%.. capello bob åker oxå med på att det är en riktigt fin häst som kan "allt" i sina bästa stunder och även den satt fast senast. utöver dessa så streckar jag 1&3.
2. halva fältet streckas, 1,4,6,8,9,12.. 8 havbergs mimmi är draget! varit riktigt bra det senaste, nu går den barfota runt om igen och trots 8:e är det stor spetschans då jag tror att de enda som kan svara inte vill svara. dom som har haft denna starka märren utanpå sig har ju oftast inte kommit i mål.. sen är ju gambrinus lite av mina favorit häst och löjligt lite streckadden har vart ute i många tuffa lopp oxå... dock lite sämre på slutet, men hästen är kapabel. 3. bästa spiken i omgången är strong boy utan tvekan,trots att många verkar tro att just solvalla kommer fälla honom, själv tror jag att det bara är tillfälligheter att han inte vunnit just där... tycker det e klart bästa hästen i loppet och jag tror att den sitter i spets, trots sida vid sida mot globalen så tror jag den tar sig förbi och om inte så gör redens häst det och då sitter ju ändå strong i ledning och globalen i tredje inner.. stenklar! 4. även här streckas halva fältet 1,2,3,4,10,12 .. mest tror jag på 1 berkut boko som hade varit spik med ett annat spår, nu hamnar han som bäst i tredje inner låter det som och därifrån behövs ju såklart mycket tur. 5. här verkar ju alla spika reden/goop , när både TT och SS gör detta så kommer spelvärdet vara lika med noll.. själv tycker jag inte alls den har varit lika bra det senaste, varit imponerad av den förut men tycker den vart sämre ett tag nu... breedlove gillas, särskilt till dessa låga %! tar man med 3&5 utöver dessa 2 så sitter man nog lugn. vill man ha roliga hästar utöver dessa så kan 1 &4 vara 2 såna hästar då bägge är snabba ut och är garanterade fina resor. 6. här tror jag det blir full körning första biten mellan beatesine och calamara donna, även miss shape är riktigt kvick ut... calamara donna som verkar bli stor favorit har ju sett fin ut det sista, men i inbördes möten med stallkamraten simb ruby så läste jag att simb har vart först i mål 10 ggr och calamara endast 1 gång då dessa har stött på varandra. och denna gången får simb ruby garanterat ett fintlopp då den lär rygga calamara från början och blir det den körningen från start som jag tror och hoppas så tror jag att hon plockar ner alla över upploppet.. som det ser ut nu så blir simb ruby min chans spik till löjligt låga 13%! 7. svårt! får se vad plånboken har råd med, men de tre mest streckade åker defenitivt med.. 5,6,7 men oxå 2 och 4 är nerplitade, sen får vi se om man får råd med ngn mer... roligast av dessa är såklart nr 4 baltic sund som är mkt kapabel och står fint inne loppet.. enligt tränaren skulle han haft minst 800 lax på kontot och skulle därmed startat med 40 tilläggsmeter, men nu är det ju 10 månader sen han startade så därför känns han väl inte lika aktuell som 2:an på start. good luck guys Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+2) Senast redigerad av jocklon den 2013-02-16 klockan 01:02. |
|
2013-02-16, 00:25 | #111 |
|
|
2013-02-16, 00:29 | #112 | |
Citat:
Kom ihåg att stall i form också skall värderas högre än diton ur form - Witasp har verkligen toppform... Mycket form där, hehe!
2013-02-16, 01:18 | #113 |
Var försiktiga med Strong Boy imorgon!
Alla pratar om hästen som mycket riktigt har toppform men förvånansvärt få pratar om kusken!? Lövgren är ju minst sagt "försiktig" i sina styrningar (milt sagt) och Björn kan svara om han vill! Lövgren är sån mes att han tar upp direkt bara Goops ruskar på huvudet... Senast redigerad av doob den 2013-02-16 klockan 01:24. |
|
2013-02-16, 02:08 | #114 | |
Citat:
Det jag mena är att de fått pengar på sig för att de är äldre och tävlat längre är ju bara 8-9 åringar, medan många på första och andra är 5-6år. De är alltså inte bättre för att de har mer pengar på sig i min mening... |
||
2013-02-16, 02:38 | #115 | |
Citat:
När Lövgren väl är i ledningen så svarar han självklart med bästa hästen - är skillnad på 200 000 och 400 000. Goopen är själv verkligt tveksam till att kunna svara spets mot Lövgrens och klarar han det så kommer han ändå bli överflyglad av Redéns Shaq Is Back och denne släpper till den som är först fram av de betrodda vilket då kommer vara Strong Boy DE - det blir inte svårare eller intressantare än så! Även om Goop mot förmodan skulle ha ett övertag efter 100 meter efter start så kommer han aldrig satsa allt från början då denne går bäst i ryggar och när andrapriset ligger på 200 000 så offrar han självklart inte sin hästs chanser från början! Strong Boy DE har GRYM form och har vunnit på Vincennes 3 gånger det senaste året - vem är ens i närheten av detta i detta lopp? Ja, Vincennes kolstybb är en sak men det förtäljer att hästen är grym och Jocke säger att kusen aldrig känts bättre - vad mer behöver ni? Han har därtill INTE varit dålig på Valla - bara inte vunnit... Insatsen senast visade på en häst i kanonform då han gick i mål med, i princip, allt kvar - fick för sen lucka, annars hade alla kunnat strunta i allt snack om "Solvallaspöket"! Kolla, vilket jag gjort, hans Solvallastarter och nämn när denne varit dålig - har bara varit favorit en gång på Valla och då var han tvåa (2008) och körd utav Mattias Blomqkvist - lite skillnad på förutsättningar nu, eller hur? Förstår inte varför folk i alla lopp skall hitta spöken?! Det är bättre att lägga garderingarna där de är berättigade - ja, jag sticker ut hakan nu, men detta är omgångens klaraste spik! Angående Joakim Lövgren så har han börjat året strålande och klarar han av att vinna tre lopp på Vincennes med aktuell häst så tror jag, i min enfald, att han klarar av "pressen" på Solvalla också!
2013-02-16, 08:30 | #116 |
Micke Nybrink
Tipsen Micke Nybrinks V75-system V75-1: 5 Mr Picolit (res 10-1 Varning! |
|
2013-02-16, 09:40 | #117 | |
Citat:
Mr P ska upp i guld nu. |
||
2013-02-16, 09:40 | #118 | |
Citat:
|
||
2013-02-16, 09:50 | #119 |
hästen är halsopererad(+),barfota runt om(+).Hög luftfuktighet(91%-96%)blir problem med halshästar.Vet inte hur Nybrink spelar.Min A:5B:10,9,1C:2,7,3
|
|
|