Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-15, 21:28   #91

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Kung Åkes

Mycket text om Åkes pollar.

Citat:
Mr Picolit (V75-1) travade inte helt hundra i kurvorna senast. Han tappade en längd på Beckman i sista kurvan och kunde sedan inte ta igen det över upploppet.
Hästen var också lite hetsigare den dagen än han brukar vara. Så något var det som störde honom och med tanke på det får man säga att han gjorde ett bra lopp.
Han fick ta igen sig lite efteråt men har sedan tränat på för fullt och känts fin. Han känns bättre nu än han gjorde senast och är rejält förberedd inför den här starten.
Det här är en kanonhäst i grunden som har ett bra startspår och han är snabb ut. Om det går att köra barfota runt om så går han så, men annars blir det barfota fram. Han har vunnit V75 med skor och broddar men då kändes han lite klumpig så helt klart är han bäst barfota. Men barfota fram räcker gott och väl det också. Jag tycker att han borde vinna.

Jonathan Palema (V75-2) har vunnit två försök i V75 men det har också
varit billiga lopp. Han är trög och lat och det har känts att han mest har vunnit på att det har varit enkelt motstånd. Samtidigt
känns hästen så pass rejäl i träningen och där känns det som att han har hög kapacitet. Faktiskt bättre än vad han har visat i loppen, även om man såklart inte kan klaga när han bara har vunnit på slutet.
Så det kan vara så att han svarar även när motståndet blir tuffare för han har onekligen bra inställning. Men man blir lite förbryllad när han är lat och slö i loppen. Det kan mycket väl vara så att det finns mer i honom och att han visar det framöver. Jag tycker också att han är klart bättre när han får attackera bakifrån så bakspåret är ingen nackdel. Han är en av de som räknas och balansen blir barfota fram oavsett om det blir fin bana.

Global Mazerine (V75-7) var väldigt osäker tidigare men har bättrat sig otroligt mycket och har även blivit starkare och starkare. Han går bra varje gång nu och senast gjorde han ett kanonlopp och höll på att kontra ut vinnaren. Han står perfekt inne i loppet på pengarna och den långa distansen är en klar fördel. Hästen kommer att göra ett bra lopp igen och han är en av de som ska räknas nu när formen är så bra. Barfota fram.

Clear Sign (V75-3) vann överraskande senast men hästen kändes också klart piggare i provstarterna och då bestämde jag mig för att köra i andraspår. Det verkar som att formen har kommit mer och mer i takt med att han har startat varje vecka.
Han blir inte sliten utan i stället piggare. Hästen tränas ingenting mellan starterna utan går bara lite motion på släp i ett grimskaft men utan sele.
Han hänger med i alla tempon och ska han ta en framskjuten placering här måste det bli överpace och att han får ett lika fint lopp som senast. Normalt får han svårt att vinna igen. Han går barfota runt om ifall banan tillåter. Annars barfota fram.

Keso (V75-5) var lite för trög senast för att få godkänt och varför vet jag inte. Men jag tycker att han känns lite piggare i träningen igen och jag tror att formen kommer att vara bättre nu än den var senast.
Hästen har fått träna lite lugnare på slutet och det verkar ha gjort honom piggare. Jag tror inte att han har så stor chans att vinna här men skulle det bli hårt tempo första varvet så gynnar det honom. Han är väldigt stark fysiskt men behöver ändå ryggar att gå i så länge som möjligt och man kan inte bara ställa på med honom i spåren hur som helst för det klarar han inte rent psykiskt. Jag är nöjd om han kan ta en bra placering. Det är ett plus om det går att köra barfota runt om. Annars blir det barfota fram.

Senast redigerad av fusbar den 2013-02-15 klockan 21:29.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:33   #92

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Angående GI Chans på spets taget från travtjänstens hemsida

1 Global Investment (V75-3) var jag väldigt nöjd med senast och det var bra gjort att vinna trots att han inte var något tufft tagen inför. Det står fel i programmet då han gick med skor senast, och att vi nu kan köra barfota bak är ett plus. Han bör ha gått framåt med loppet i kroppen och jag laddar det som går och hoppas vi kan hålla upp rygg ledaren, säger Björn Goop.
I björnkollen säger han att han ska köras i ledning och har ingen tanke på att släppa. Hur kan han ge så olika info???

Tror faktiskt ändå mer på vad han säger i björnkollen tycker det brukar stämma ganska bra, men som sagt även om han svarar ut Strong boy, så borde Shaq ta sig för bi och släppa...

Senast redigerad av Espo den 2013-02-15 klockan 21:42.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:34   #93
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Okey om man nu vill gardera Picolit för man vill ha stora pengar. Men att ranka hästen som C häst. Vad är detta???
Lägger den som C häst då den har ett oerhört negativt väntevärde.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:34   #94

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Avd2 Tycker jag är ett väldigt intressant lopp.
Havbergs Mimi kommer laddas fram mot spets. Är en tuff häst som kan rinna undan om den kommer till ledningen. Antagligen hamnar Örjan i dödens där han måste avväga hur han ska slå ledaren samtidigt som han ska kunna hålla undan från Västerbo Highflyer. Finns väl ingen kusk som skulle göra det bättre än Örjan men tror att Mellby Amiral får svårt att vinna utanpå Havbergs mimi.
Ett annat senario är att det svaras i täten och havbergs mimi får gå i dödens. Då borde både Mellby Amiral och Västerbo Highflyer ha rätt bra chans tillslut.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:35   #95

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Att tänka på....

Bröderna Larsson och deras hästar visade fin stallform i onsdags när man tog en dubbelseger på V86 (Donald Duck Tooma/Insert Sock). Det kan vara värt att ha koll på deras Peaberry (V75-2).

Anledningen till att Olle Goop kör Miss Shape (V75-6) och inte Björn själv beror på att BG är delägare i Pebbly och därmed måste köra henne.

Även om Uno de Joflo (V75-7) har en rad som antyder att han har svårt att hålla ordning på benen är det inte hela sanningen. Är inte så osäker egentligen. De två senaste galopperna beror på incidenter. Så raden är lite missvisande.

Erik Adielsson är åter. Laddad och revanssugen.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:37   #96

Standard

Citat:
I björnkollen säger han att han ska köras i ledning och har ingen tanke på att släppa. Hur kan han ge så olika info???

Tror faktiskt ändå mer på vad han säger i björnkollen tycker det brukar stämma ganska bra...
Björn säger OM han kan hålla ledningen så kör han där i björnkollen.

Han lät tveksam men inverkade att när hästar står i spår brevid varandra är det lättare att hålla ledningen än om den har några spår utanför.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Gammal 2013-02-15, 21:38   #97
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Bröderna Larsson och deras hästar visade fin stallform i onsdags när man tog en dubbelseger på V86 (Donald Duck Tooma/Insert Sock). Det kan vara värt att ha koll på deras Peaberry (V75-2).

Anledningen till att Olle Goop kör Miss Shape (V75-6) och inte Björn själv beror på att BG är delägare i Pebbly och därmed måste köra henne.

Även om Uno de Joflo (V75-7) har en rad som antyder att han har svårt att hålla ordning på benen är det inte hela sanningen. Är inte så osäker egentligen. De två senaste galopperna beror på incidenter. Så raden är lite missvisande.

Erik Adielsson är åter. Laddad och revanssugen.
Mkt bra synpunkter. Man skall aldrig underskatta värdet av stall/kuskform
Fredde åker med tidigt just nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:47   #98

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Det kanske kan bli problem för strong boy när GI står bredvid och svarar på häst. Han måste nog verkligen ladda med strongboy. Kan vara värt att gardera här när han blir så stor favorit. Samtidigt om Björn känner att hästen inte är riktigt på hugget så lägger han ner. Det där med statistiken han snackar om vad det gäller strong boy tror jag inte han tänker på så mycket i lopp. Han vet att det är den bästa hästen och en fin rygg. Dessutom är väl GI mycket vassare med rygglopp
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:51   #99

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

vad det gäller avd 2: Att peaberry ska få sitta ifred är knappast troligt. Antingen får den Amiralen eller Havbergs utanpå. Är fredrik b smart så släpper han. ÄR nog ända chansen att vinna
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 21:55   #100

Standard

Peaberry är klart överstreckad just nu. Kan inte se hur denna häst ska kunna vinna från ledningen om den nu skulle få för sig att köra där. Släpper den så tror jag inte det blir någon lucka. Är just nu streckad till 24%. För mycket. Måste vara i absolut topp och ha mycket tur för att vinna.
Gammal 2013-02-15, 22:02   #101

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1325
Standard

Hm har fått för mig att Lester kan vara en riktig kantboll!! Det har skriktis om den nu några veckor, men är bortglömd nu. Tycker även att Simb Ruby är sträckvärd!!
Vilken är bästa SPIKEN ? Uno de Joflo ??? Mycket snack om den o jag håller med om det mesta.
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:16   #102

OtaBengas avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 771
Standard

Spelvärde i avd 7 !!!
Visst kan 2 UNO DE JOFLO eller 6 NIKE DI GIRIFALCO vinna, men spelvärdet är kollosalt på 80-hästarna. 10an 16%
11an 9%
12an 6%
13on 3%
14on 9%!
15on 2%
MUMS...
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:34   #103

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Finns väl en anledning till att bakspåren är lågt streckade iof. Inga klasshästar, anledningen är att de har mer pengar är ålder och inte klass...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:48   #104

OtaBengas avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 771
Standard

Brutalspiken heter LEWIS O M 3%!!!
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:49   #105

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Finns väl en anledning till att bakspåren är lågt streckade iof. Inga klasshästar, anledningen är att de har mer pengar är ålder och inte klass...

Åldern har inget med tilläggen att göra, möjligtvis då att de under en längre tid kunnat tjäna mer pengar än de yngre, men finns ju lika gamla på 20-fållan.

Klassen kan jag hålla med om, men det gäller hela fältet - det är ett otroligt jämt lopp, egentligen och någon där framme borde rinna undan! MEN, glöm absolut INTE finnen Global Kid! Står, tillsynes, stenhårt inne men pengarna är tjänade i Finland där prissummorna långt ifrån kan sammanliknas med de svenska. Denne hade lätt haft den dubbla, om inte den trippla, summan om denne startat enbart i Sverige. Sådan skillnad är det!

Har sett de senaste fem loppen denne gjort i Finland och dessa påvisar en häst som bara tuggar på. Kan dock bli nerspeedad då denne verkar vara mer råstark än speedig och snabb. Men med tempo och/eler lite slaskig bana så kommer denne lätt in i matchen, sanna mina druckna ord!

Glöm inte heller att Finland de senare åren haft stora framgångar med väldigt starka hästar i ex. Harper Hannovers Lopp - detta går över samma distans som i morgon och finnarna har alltid vältränat när de kommer hit. Detta kan verkligen vara en "dark horse" i morgon.

Är du finne, med tanke på ditt nickname, menar jag...

Lycka till!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td