|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-15, 14:47 | #61 |
tycker oxå det känns som ett tveksamt val av kusk, men den bör vinna trots det
|
|
2013-02-15, 14:48 | #62 |
I avd. 2 tror jag det blir hård öppning, glöm inte Elles W Fill som Eklöv kommer att placera i rygg på Västerbo Highflyer.
Spikade båda Elles W hästarna senast dom var med på V-75 och båda satt ju klockrent. |
|
2013-02-15, 15:08 | #63 |
Elles w fill är en sprinter och har vunnit i svaga gäng. Finns inte på kartan att han räcker här enligt mig. särskilt inte från bakspår. anmärkningsvärt här är att Mellby amrial blir kraftigt överstreckad. Hästen är bra men han vann i ett väldigt svagt gäng sist där örjan förvaltade en straffspark. Havbergs mimi är den intressanta här. Kan bli spets men har visat att den tål dödens också. startsnabbb är den och lär hamna bättre till än amiralen.
|
|
2013-02-15, 15:26 | #64 |
Mr picolit tränar starkt och topp chans enligt åke, bör hitta till spets, (åtgärdad).
Calamara donna suttit fast med krafter kvar på slutet och körts snällt. läge att pröva köra för spets och rinna undan till slut, topp form. källa:travspetsen |
|
2013-02-15, 15:30 | #65 |
Elles W Fill går bra på medeldistans också, 4 segrar på 2140 2012, räknar med överpace i loppet och då kan allt hända.
|
|
2013-02-15, 15:41 | #66 |
Kan tänka mig att det är i norrlandsgäng de segrarna har tagits. Detta är v75 finaler vilket innebär att motståndet är klasser bättre. Jag menar att elles w fill är klassen sämre än de bästa här. men visst trav är trav.
|
|
2013-02-15, 15:44 | #67 |
tror inte ett skvatt på att calamara donna ska få fuska bort en v75 final, vilket hon nog behöver göra för att vinna här. Tror att Polly frontline är hårdast här och om jorma ser till att hon inte behöver gå i tredje spår för länge så krossar hon dem med sin styrka. Chansspik!
|
|
2013-02-15, 15:44 | #68 |
Kan mycket väl bli som vanligt lätt i början 2 rader på tre lopp mindre betrodd i trioloppet. Skräll i något av dubbel loppen.
|
|
2013-02-15, 16:22 | #69 |
Angående GI Chans på spets taget från travtjänstens hemsida
1 Global Investment (V75-3) var jag väldigt nöjd med senast och det var bra gjort att vinna trots att han inte var något tufft tagen inför. Det står fel i programmet då han gick med skor senast, och att vi nu kan köra barfota bak är ett plus. Han bör ha gått framåt med loppet i kroppen och jag laddar det som går och hoppas vi kan hålla upp rygg ledaren, säger Björn Goop. Senast redigerad av flaque den 2013-02-15 klockan 16:38. |
|
2013-02-15, 16:40 | #70 | |
Citat:
|
||
2013-02-15, 16:49 | #71 |
Är 6e avd ett final lopp?? Stoeliten?
|
|
2013-02-15, 16:59 | #72 |
fel av mig. Menar ändå att här kommer Erik trampa gasen i botten från början. för att ta sig förbi eller få ryggen på calamara donna. Är övertygad om att när örjan eller erik dämpar så går jorma direkt o tar dödens. sen är det klart.
|
|
2013-02-15, 17:22 | #73 |
Åke om sina
++++ Mr Picolit (V75-1) travade inte helt hundra i kurvorna senast. Han tappade en längd på Beckman i sista kurvan och kunde sedan inte ta igen det över upploppet. Hästen var också lite hetsigare den dagen än han brukar vara. Så något var det som störde honom och med tanke på det får man säga att han gjorde ett bra lopp. Han fick ta igen sig lite efteråt men har sedan tränat på för fullt och känts fin. Han känns bättre nu än han gjorde senast och är rejält förberedd inför den här starten. Det här är en kanonhäst i grunden som har ett bra startspår och han är snabb ut. Om det går att köra barfota runt om så går han så, men annars blir det barfota fram. Han har vunnit V75 med skor och broddar men då kändes han lite klumpig så helt klart är han bäst barfota. Men barfota fram räcker gott och väl det också. Jag tycker att han borde vinna. +++ Jonathan Palema (V75-2) har vunnit två försök i V75 men det har också varit billiga lopp. Han är trög och lat och det har känts att han mest har vunnit på att det har varit enkelt motstånd. Samtidigt känns hästen så pass rejäl i träningen och där känns det som att han har hög kapacitet. Faktiskt bättre än vad han har visat i loppen, även om man såklart inte kan klaga när han bara har vunnit på slutet. Så det kan vara så att han svarar även när motståndet blir tuffare för han har onekligen bra inställning. Men man blir lite förbryllad när han är lat och slö i loppen. Det kan mycket väl vara så att det finns mer i honom och att han visar det framöver. Jag tycker också att han är klart bättre när han får attackera bakifrån så bakspåret är ingen nackdel. Han är en av de som räknas och balansen blir barfota fram oavsett om det blir fin bana. Global Mazerine (V75-7) var väldigt osäker tidigare men har bättrat sig otroligt mycket och har även blivit starkare och starkare. Han går bra varje gång nu och senast gjorde han ett kanonlopp och höll på att kontra ut vinnaren. Han står perfekt inne i loppet på pengarna och den långa distansen är en klar fördel. Hästen kommer att göra ett bra lopp igen och han är en av de som ska räknas nu när formen är så bra. Barfota fram. ++ Clear Sign (V75-3) vann överraskande senast men hästen kändes också klart piggare i provstarterna och då bestämde jag mig för att köra i andraspår. Det verkar som att formen har kommit mer och mer i takt med att han har startat varje vecka. Han blir inte sliten utan i stället piggare. Hästen tränas ingenting mellan starterna utan går bara lite motion på släp i ett grimskaft men utan sele. Han hänger med i alla tempon och ska han ta en framskjuten placering här måste det bli överpace och att han får ett lika fint lopp som senast. Normalt får han svårt att vinna igen. Han går barfota runt om ifall banan tillåter. Annars barfota fram. Keso (V75-5) var lite för trög senast för att få godkänt och varför vet jag inte. Men jag tycker att han känns lite piggare i träningen igen och jag tror att formen kommer att vara bättre nu än den var senast. Hästen har fått träna lite lugnare på slutet och det verkar ha gjort honom piggare. Jag tror inte att han har så stor chans att vinna här men skulle det bli hårt tempo första varvet så gynnar det honom. Han är väldigt stark fysiskt men behöver ändå ryggar att gå i så länge som möjligt och man kan inte bara ställa på med honom i spåren hur som helst för det klarar han inte rent psykiskt. Jag är nöjd om han kan ta en bra placering. Det är ett plus om det går att köra barfota runt om. Annars blir det barfota fram. Källa: Trav365/Sportbladet |
|
2013-02-15, 17:45 | #74 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) |
||
2013-02-15, 17:57 | #75 |
Tvärtom tycker jag när jag läser den. Säger att det finns förklaringar till varför han varit sämre senaste starterna och han tränar förbättrat. Han säger dock att han egentligen är bättre med rygglopp men samtidigt att mot detta motståndet är det bara att köra till ledningen och det finns ingen att släppa till. Han tror på "god" chans!
|
|
|