|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-14, 19:08 | #46 |
Hej allesammans
Har ni läst veckans veckomejl från atg? Här har ni länken: https://www.atg.se/dynamic_files/gor...56667_21926071 Mediahora den där Lindvallen |
|
2013-02-14, 21:36 | #47 |
En liten rättelse bara,,vi kan spela för 6000 resp 3000 kr inte rader. Även om det oftas är runt 6000r.. Bara en notis.
|
|
2013-02-14, 21:39 | #48 | |
Citat:
Sorry.. Senast redigerad av AbbeAce den 2013-02-14 klockan 21:40. |
||
2013-02-14, 22:02 | #49 | |
Citat:
Repotern har yrat till det Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
||
2013-02-14, 22:12 | #50 | |
Sharpest
|
Citat:
Snyggt fiskat! Först AB nu ATG. Snart har vi Lindvallens stora pris att anmäla sina hästar till. Kostar ca 10-15k att få ett lopp döpt efter sig på V86an Fick själv en förfrågan förra året om mitt företag ville döpa ett lopp, skulle kosta 10k och det var ett V86lopp. |
|
2013-02-14, 22:27 | #51 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Vad, fasiken - kostar det inte mer...? Då kan man helt klart förstå att svensk travsport är på dekis...
2013-02-15, 00:17 | #52 |
Avd 1: 1 3 5 7 10 (för stor favorit och Per har inte samma pondus som Åke. Erik!!!)
Avd 2: 4 12 Avd 3: 1 2 6 9 10 (Lövgren rädd om sin gamling och släpper vid rejäl press - eller Björn SoS) Avd 4: 3 (Bra spår, speedig, preparé sist,garanterad körning i loppet= Jonny kan vänta till 200 kvar) Avd 5: 5 6 9 Avd 6: 5 9 (Hade Björn kört hade jag spikat - Miss Shape är en kanon) Avd 7: 2 (toppform på stallet...vinner - bara Nybrink emot) Tankar om garderingar och spikar efter jobbet imorgon... Senast redigerad av mijo14 den 2013-02-15 klockan 11:28. |
|
2013-02-15, 10:42 | #53 | |
Citat:
|
||
2013-02-15, 10:44 | #54 |
Banned
|
Intressant inledning på V75.
Mr Picolit är streckad på 82 procent idagsläget. Det köper jag inte. Tycker hästen är för upphausad. Visade begränsning senast då han inte kunde plocka ner Beckman. Åkes stall har heller inte toppform, hästarna går ok, men inte mer. Det är ju så Åke lägger upp det så inga konstigheter där. Han är dessutom lite ojämt startsnabb numera. Tidigare limmade han ju i princip vingen. Kan ev bli svar här, lillchans att Witasp kan svara och då tror jag han kör där. Vidare är inte Mr picolit som bäst i spets. Detta har hästen visat flera ggr och även Åke tycker det. Mr P har även bekymmer med sin hals då kan alltid vädret ställa till det. Mkt oklar väderlek imorgon enligt rapparna. Min magkänsla säger mig oxå att det inte är samma tryck i hästen nu som när han kom till Åke. Som sagt. När man är streckad på 82 procent får det i princip inte finnas några som helst frågetecken. Det gör det nu. Och över tid är det megavärde i att gardera här. Tycker Sandringham Hanover är oerhört intressant. Tokform på stall Witasp och det är mkt värt. Spik eller enkel A för mig. Har inte bestämt mig än. Flera hästar bakom som är lite streckade. Stormysky, kan få en smygare här, vass då Nimbus H, Örjan var inte så intresserad sist, lyser av form Bon Frescia, inte så såld på hästen, men smygläge och framför allt tokform på hela Nurmos stall nu! Viktigt Rank: A. 1 B. 6.3.10.9 C 5.7.4.11.12 Senast redigerad av kriga den 2013-02-15 klockan 10:46. |
2013-02-15, 11:09 | #55 |
Banned
|
Tycker även Gulddivisionen är intressant spelmässigt. Strong Boy DE är megafavorit och även här finns det frågetecken tycker jag.
Efter att ha gått igenom lopparkivet så tror jag Björn och Global Investment kommer att kunna svara Strong Boy från start. Hade Strong B haft spår 4 eller 5 hade jag trott på spets på den. Nu när de står sida vid sida så är jag mkt tveksam. Global tänder oerhört häst mot häst och det ryktas om nytt huvudlag på Björns. Bara rykten dock! However , Strong Boy känns väldigt sårbar om detta blir scenariot. Given gardering för mig. Nästan 80 procent och minst 30% procent på missad spets och häx. Går ju heller inte komma ifrån att Lövgren inte vinner ihjäl sig på valla. A. 1 B. 2.10.6.9.5.3 C 4.7.8 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) Senast redigerad av kriga den 2013-02-15 klockan 11:11. |
2013-02-15, 11:49 | #56 |
Kul med lite samsyn (avd 3)!
|
|
2013-02-15, 11:55 | #57 |
Oavsett utgång i avd 1 kan vi väl ändå slå fast att mr picolit möter liiite sämre hästar än beckman denna gång?! Om svanen låter positiv är det ju bara bomba in spiken. En barfotadansande och fräsch mr picolit är ju bara bäst i detta gäng. Allt annat tänk är ju utöver seriöst tänkande. Då är vi inne på Tant Agda-nivå.
Sen till guld. Varför skulle Global Investment spetsa? Den brukar öppna som sämst från spår långt ner samtidigt som strong boy, och framförallt, Shaq is back är två riktiga startkanoner. GI har haft innerspår sju ggr. Spetsade i de två första men har blivit överflyglad i fem senaste. Mot iaf ett par startkanoner ger statistiken och lopparkivet inte GI några 30 % chans att spetsa iaf. Vet inte var den siffran är tagen från Kriga? Känns lite väl höftad. Då får den allt öppna bättre än tidigare (om ny utrustning ev) alternativt 2 och 4 öppna sämre än tidigare. Det är rena fakta och inget annat. Sen vem som vinner loppet får ni räkna ut själva. Men mycket stor chans/risk att Strongen sitter i spets direkt eller blir släppt dit om 4 överflyglat den. Och att Strongen har dålig statistik på valla kan vara värt att ta till sig. MEN glöm inte hur otroligt fin den såg ut på valla senast, strax innan årsskiftet, vid sen lucka bakom Spring Erom... Nu har ni lite rena fakta att grunna över. Sen är ju verkligheten en annan femma... Men man ska inte torska på att man är dåligt påläst. Räcker gott och väl med oturen som ofta grinar oss travspelare i ansiktet (tycker vi själva iaf)! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1), NicklasJ (+5), AbbeAce (+5), Pilkast (+1) |
|
2013-02-15, 12:05 | #58 |
Det var länge sedan copiad
Min spik Quangaroo Zet är en mycket bra travare,var förra året i derbyfinal. Senast redigerad av capone den 2013-02-15 klockan 12:08. |
|
2013-02-15, 12:37 | #59 |
Helt överens med Copiad, tycker man letar spöken om man garderar Picolit, även fast han inte travade perfekt i kurvorna senast. Hästen har kapacitet som hade räckt långt i dagens gulddivision och mot ett ganska trött silvergäng ÄR det toppchans, även om han bara skulle vara på 80-90%. Åke låter förövrigt klart nöjd i sin krönika med hästen och tror den ska vara bättre nu.
Sedan i guld så har jag svårt att se Global Investment svara strong boy. Senast snackades om att formen inte var på topp och trots vinsten där(årets tröttaste guldlopp) så är jag inte hundra på att formen sitter där. Vill ens Björn köra i spets? Hade inte blivit förvånad om han släpper direkt OM han nu skulle vara nära att hålla upp. Tror han är fullt nöjd med ryggen. Vi får höra vad han har att säga i "Björnkollen" ikv på atg. Jag har bra självförtroende och funderar på att prova flerbång! Övriga tankar: 2) Tror inte på Amiralen som jag tycker är fel favorit. Det borde 12 vara som nu även är gynnsamt nerstruken. Ett kul drag ä 8 Havbergsmimmi som ska laddas för fullt igen från 8-spåret. Kan mycket väl bli släppt till ledningen då hon bör vara före Amirlaen och körs där. Tror det blir tempo på loppet och 8,12 kan vara ett "kul" flerbångslås. 4) What Love Can Do verkar vara mångas drag. Given på lappen. Tror 1,2,3,4,9 räcker mycket långt. 6,7 tror jag noll på och båda känns rejält överstreckade. Den jag tror mest på av favoriterna är helt klar Conrad och Starbecs Maclo! Spetsfavorit och räcker mycket långt därifrån! 5) Helt fel favorit igen. Oolong känns för ospeedig för att vinna en V75-final. Hade varit gynnad av längre distans som vid segern. Var bli han av från start? Tror istället mycket, som flera andra här, på Quangaroo Zet! Borde vara favorit och flerbångspik(minst). Spets och slut?! 6) Calamara Donna har toppchans från ledningen om hon får bestämma vilket knappast känns otroligt. Flerbångspik även detta. 9 Bortglömd bakom! Ska även bli kul att se vad Polly kan prestera mot stoeliten, håller henne mycket högt! 7) Omgångens öppnaste enligt spelarna, håller nog med! Finns två givna "drag" här som bildar utgång/flerbångslås. Nike de Girifalco såg strålande ut senast på Solvalla då hon vann mycket och detta känns som en bra uppgift då hon är mycket stark. Given emot är såklart formstallet Larsson med 2 Uno De Joflo! Dock inget att lita på, vem låset känns starkt! En "kul" flerbång 1) 5 2) 8,12 3) 2 4) 3,4 5) 6 6) 2 7) 2,6 x50 = 200 kr =) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10) Senast redigerad av donkyklonk den 2013-02-15 klockan 12:40. |
|
|