Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-09, 02:31   #61
 
lordagspippis avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 568
Standard

Hur pass mycket lutar upploppet nedåt?
__________________
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 02:51   #62
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
Hur pass mycket lutar upploppet nedåt?

Vet inte om du är seriös eller skämtar men i Sverige så skall alla banor vara i "våg", alltså varken uppför eller nedför... Tror bara det är Vincennes som har uppför- och nedförsbacke, så det är egentligen en valid fråga...

Det enda som skiljer banorna åt i Sverige är längden på upploppen, lutningen i kurvorna (detta pga. upploppets längd) och bredden vid de olika startpunkterna. Åby är ex. bredare än de flesta banor vid startpunkterna, om jag inte missminner mig. Ju större banor desto större utrymme... Åby har nog även de mest doserade svängarna om jag inte också här tar fel - mina travfantaster får här rätta mig om jag har fel...

Förresten - Åmål och andra 800-metersbanor är de mest doserade, då dessa knappt har några "raksträckor", sorry! Väldigt korta upplopp här.

Då har vi även Tingsryd travbana som mäter en engelsk mile (1609 meter) och där kurvorna är längre och vidare... Effekten blir då oftast snabbare tider. Hästar gillar egentligen inte kurvor då belastningen blir för stor på "snedden" och vissa går bättre eller sämre i kurvorna där! En hästs kraft skall ju riktas så rakt framåt som möjligt och det gör det mest optimalt ju vidare och "flacka" svängarna är...

Hoppas detta hjälpte...?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+5)

Senast redigerad av Pilkast den 2013-02-09 klockan 03:20.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 03:38   #63
 
lordagspippis avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 568
Standard

Tack för ett bra svar. Jag är seriös och min fråga väcktes från följande text: http://www.gratistravtips.se/travban...ersro-travbana

Citat:
Jägersro travbana är idag en arena för både trav och galopp i Malmö. Vintertid har man under senare år haft besvär att hålla bankroppen i bra skick då det kommit lite nederbörd. Detta har varit intressant på så sätt att det givit öppnare lopp. Tävlingarna är klart stereotypa under sommarhalvåret då banorna är snabba på så sätt att vinnaren nästan uteslutande återfinns från positionerna, spets,dödens, vinnarhålet eller möjligtvis andra utvändigt. Detta beror delvis på att upploppet är en nerförsluttning så det är närmast hopplöst för köhästarna att hämta in meter på ekipagen längst fram då bra förhållanden bjuds. Trots att Jägersroomgångarna är ganska ospännande i dagsläget så är detta den i särklass mest intressanta arenan inför framtiden. Skånska fältrittklubben har nämligen sagt upp sitt avtal med travet och upphör med sina tävlingar senare i höst och då kommer det anläggas en 1400 metersbana för trav där galopphästarna idag springer. Hoppas man då tar tillfället i akt att anlägga ett riktigt långt upplopp med målstolpen nästan framme i kurvan efter mål. Vore helt nyskapande och oerhört intressant för oss spelare. Hoppas dessutom att man försöker jämna ut nivåskillnaderna i banan så vi slipper nerförssluttningen som finns idag. Allt för att skapa intressantare tävlingar där alla ges chansen. Dagens 1000-metersbana har ett medellångt upplopp som mäter 190 meter. Banan använder sig av en vinklad startbilsvinge vilket ska gynna spår 6,7 och 8 som kommer lite längre fram i starten.
__________________
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), oHYRA (+5)
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 04:34   #64
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
Tack för ett bra svar. Jag är seriös och min fråga väcktes från följande text: http://www.gratistravtips.se/travban...ersro-travbana

Haha, tack skall du ha! Man lär sig alltid något nytt! Jag har ALDRIG hört talas om detta! Otroligt! Jag har hört hundratals lopp, om inte tusentals från Jägers och andra i Sverige och har ALDRIG hört talas om nivåskillnader i bankropparna...

Detta är närmast sensationellt, och nej, jag är inte ironisk! Hur fasiken har detta kunnat undgå mig...? Det enda jag ALLTID predikat för mina travvänner är att ledarhästen/spetshästen på Jägers nästan ALLTID får en halv, till en hel längd till godo i utgången utav sista sväng - kolla detta i morgon, så får du se...

Kanske det är detta med en lutning som gör detta då...?! Tillsammans med doseringen...

Mycket intressant info - tack skall du ha!

Någon annan travfrälst som hört talas om detta "fenomen"?

Lycka till med liren...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 06:34   #65
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 536
Sharp$: 1388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
mina tankar inför morgondagen:
gäller ju att vara med där framme på jägers, finns ju ingen bana i sverige som dom springer så bra i front som dom gör på jägers, ytterst få vinner bakifrån.

1. nimbus hackstable står väl på tur för att vinna detta lopp, äntligen bra spår, gillar distansen, bra kusk och är helt klart förste utmanare mot favoriten, bra utgångshäst till fina %! om inte annat ett ruggigt bra platsspel... finns till 2,15 fast odds hos expekt. på systemet blir det 2,4,5,7,10,11

2. bästa spiken i omgången nr 1 kippling face. uhrberg upp, spår 1 starsnabb medans konkurrenterna inte är lika snabba.. tränaren lovar seger vid spets, och dit tror iaf jag att han kommer.. oxå här ett drömodds! KF på plats ger 2,55 hos unibet.

3. här kommer min andra spik i nr 3 spring erom, efter att sett björnkollen bestämde jag mig för at spika, björn säger att han ska svara ut joke till vilket pris som helst i stort sätt. vare sig det gäller ledning eller dödens position.. och ludde borde ju inte vara ute efter att köta stenhårt med joke denna gång... finns ju ingen annan i loppet som bör kunna utmana.

4. utgångshäst får ändå bli favoriten, bakom denna tar vi alla, möjligen utelämnar jag 2,7,8 som känns sämre men kanske åker med som C-hästar.

5. med dessa förutsättningar så ska ju inte favoriten kunna vinna, då får det verkligen vara en undantagshäst, och även om det är det så är det så ,mycket som kan strula, nej ingen spik. hade playing tua haft ett bättre spår än 1:a spåret så hade det vart en bra utgångshäst men den kanske bli fast på innern iaf för ett tag då den inte är så snabb första biten, kommer ha med 1,3,5,6,11,13,15 på bongen och ngn utgångshäst ska jag ha men vet inte vilken än, just nu känns 6 wiss shadow hetast, den sitter bra till från början, är travsäker och defenitivt en av de bästa hästarna i loppet, tränaren är uppåt.. men den kräver dock ett bra lopp. tillslut sitter man nog ändå med favoriten som A häst kanske.. SVÅRT

6. här är det spridda bud om vinstbudet från alla håll, tycker de flesta har olika vinnare i detta lopp. 11 art on line var ju tokigt bra senast, men har fått för mig att det är en frontrunner. och på jägers från elfte, nja. min röst går tråkigt nog till favoriten som kommer vara en av mina 4 utgångshästar .. ludde kör i ledning, för den missar han väl inte med denna häst, trots flera startsnabba mot? han brukar ju inte ge sig direkt.. korta häcken på jägers så är ju ledningen otroligt mkt värd. bakom är det öppet och här kommer jag förmodligen ha alla hästar bakom, möjligen att 7&8 känns kanske onödiga att betala för!

7. får nog bli en tredje spik för att hålla nere kostnaden, hade gärna haft ett gäng hästar, men om jag ska ta ställning så blir det nr 2.. värst emot? kusken såklart! känns ju inte som ralf är förmögen att kunna vinna men ngn gång måste ju även han lyckas och från tät på jägers så borde han ju inte bli diskad, han behöver ju inte tränga sig ut från ledning, och förhoppningsvis kan hålla sitt spår denna gång chelsea hade varit en livsfarlig utmanare i vanliga fall menn rygg på national blir ju troligen trdje inner, och även om det händer så är det ju inte så vanligt att man vinner därifrån.. utöver denna finns de bara ett motbud i mina ögon och det är freeman t porter som äntligen visade sitt rätta jag igen senast. och den kan ju "allt" i sina bästa stunder, men som sagt blir jag nog tvungen att ta ställning

lycka till imon gubbs.. nu blir d bädden

Har kommit fram till samma spikar som dig:

Funderade tidigare i veckan om att Björn skulle sitta i dödens och svara ut Ludde när han kom med Joke Face, Skönt att höra Björn säga att han ska försvara dödens med Spring Erom.
Och sedan sa även Erik Adielsson som kört de båda, Att han tyckte det kunde vara spik på Spring Erom.

Chansar på att Kipling Face tar ledningen, Blir hårt men tror att han fixar det precis.
Om inte, Så har han nästan 2600 meter på sig att hitta ut.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 07:31   #66
 
akesvanstedts avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 24
Sharp$: 64
Standard

Rygga och vinn:

1. 2,5,10,4,1
2. 1,8,12
3. 3,4,7
4. 3
5. 5
6. 2,5,6
7. 1,10

//Mvh Kungen
akesvanstedt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 08:37   #67
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Tror extra mycket på mitt system idag, eftersom jag behöver nya sommardäck till bilen.

V75-1) 2, 4, 10, 11
V75-2) 1, 2, 8
V75-3) 3, 4
V75-4) 1, 6
V75-5) 1, 11, 13
V75-6) 1, 11
V75-7) 10 Freeman T

288 rader x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr

Senast redigerad av fusbar den 2013-02-09 klockan 08:39.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 08:52   #68
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Har lite svårt att bestämma mig för hur jag skall göra i guld.
Skatten är ju betald redan. Tror absolut ingenting på Joke Face. När ludde ligger såhär lågt så brukar han mkt sällan vinna.

Taktikmässigt skulle man ju kunna spekulera i Adian till spets och släpp till pappa. Men nej, idag är jag inte inne på den linjen. 51% på JF idagsläget tackar vi för.

Tycker inte Lavec Kronos är lika startsnabb som tidigare och Adrian är jätteminus på alla hästar.
Så inte helt givet att han spetsar initialt. Spetshotet kan vara Cooper Beach.Om Conrad laddar max håller jag den som knapp spetsfavorit.
Och kommer han till spets så släpper han till Björn.

Det naturliga är ju att man spikar Spring Erom här, men jag vet inte riktigt. Oerhört bra värde om dessa bränner och det kan smälla rejält i guld idag.

Senast redigerad av kriga den 2013-02-09 klockan 08:53.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:09   #69
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8310

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Björn kör väl tills han får spets, oavsett...
Om det knäcker honom och JF saknar lopp i kroppen tycker jag Mathilde och Copper är fina rensare.


Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Har lite svårt att bestämma mig för hur jag skall göra i guld.
Skatten är ju betald redan. Tror absolut ingenting på Joke Face. När ludde ligger såhär lågt så brukar han mkt sällan vinna.

Taktikmässigt skulle man ju kunna spekulera i Adian till spets och släpp till pappa. Men nej, idag är jag inte inne på den linjen. 51% på JF idagsläget tackar vi för.

Tycker inte Lavec Kronos är lika startsnabb som tidigare och Adrian är jätteminus på alla hästar.
Så inte helt givet att han spetsar initialt. Spetshotet kan vara Cooper Beach.Om Conrad laddar max håller jag den som knapp spetsfavorit.
Och kommer han till spets så släpper han till Björn.

Det naturliga är ju att man spikar Spring Erom här, men jag vet inte riktigt. Oerhört bra värde om dessa bränner och det kan smälla rejält i guld idag.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:11   #70
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3841
Standard

Snön vräker ner i Malmö...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:12   #71
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 394
Sharp$: 13296
Standard

1. 2,5,11
2. 2,3,7,8 (ev spika Manstone's Image)
3. 3,7
4. 9,12
5. 13
6. 1,5,10,11 (ev spika Luringen Palema )
7. 1,10,12 ( ev spik National Kronos)

Ser klar ut
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:34   #72
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

har andelar kvar i mitt spik-harry bolag, grunden till tipset lägger Thomas Öhman också känd från Ögat.

Så här ser grunden ut:

avd1. Ö
avd2. 8 Ö
avd3. 3-4-7
avd4. 9 Zättabubben
avd5. 15 Ö
avd6. 1 Ö
avd7. 5 Ebassy Photo

andelarna kostar 20 kr stycket. man kan köpa 1-10 andelar (har redan sålt 89 andelar)

allt sker med hjälp av tillsammans.atg.se

Senast redigerad av Klanke den 2013-02-09 klockan 09:35.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:40   #73
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Svanstedt bjuder på mycket utförlig info och gör en intressant ändring som inte framkommit någon annanstans... Materialet ligger på plats!
Någon som har den spelarservice infon?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:57   #74
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Brukar vara spets och slut överallt på Jägers men jag tror att det finns möjlighet till lite andra resultat i dag. Inte vanligt att de får ploga i snöstorm i spets där nere. Hoppas snöfallet håller i sig så kan det kanske bli lite roliga lopp att följa.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 10:01   #75
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 160
Sharp$: 1313
Standard

Tackar Pilkast för lite info o respons
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td