|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-04, 09:27 | #1 |
V75 Jägersro 9/2
Nu laddar vi för en ny omgång. Jägersro står som värd på lördag. Första anblicken nu på morgonen gav mig en spik. Ser inte hur Björn Goop ska bränna med Marcus Lindgrens National Kronos i avslutningen. Perfekt läge med bricka 1 i volten. Luktar spets och slut lång väg!
Ska dessutom bli intressant att se Joke Face i återkomsten(om den nu kommer till start). Ludde verkar förståeligt rädd om sin stjärna. Betydligt enklare denna gång jämfört med de han skulle mött senast. Visst, Spring Erom från ett fint läge är bra och har ju form, men övriga känns chanslösa. Kandet vara stallkörning på gång från Kolgini? Lavec kronos tar emot Spring Erom allt det går medans Ludde låter Joken trava in sig och sänder efter ett varv, får överta och vinner lätt. |
|
2013-02-04, 09:45 | #2 |
Tror också att det kommer bäddas för Joke face. Kommer att spika om det nu blir start.
Annars ser omgången rätt svår ut tycker jag. Art on line drar nog på sig massor av streck. Undrar om den duger från bakspår. |
|
2013-02-04, 10:09 | #3 |
Extremt trevligt med hemmabana och är det någon gång man har edge så är det nu. Väldigt många djur som startat på V65 Jägersro senaste månaden som jag har stenkoll på. Första tankar:
1) Photo Princess lär bli storfavorit här med all rätt. Bästa hästen med perfekt läge och distansen passar mkt bra. Värst emot är nog 10 men även 9 kan vara en kul skräll om hon får spara speeden. 2) Ser lurigt ut. Återkommer. Search Launcher har varit bra men svårt läge? Känns som skrälllopp. 3) Intressant körning från start. Joke Face och ludde har med sonen och laveccen som "hjälp-ryttare". Initialt spetsar Copper Beach. Conrad släpper dock till alla och ingen annan tar en längd på Laveccen. Adrian till spets och inte släpper han till Spring Erom som bör få dödens då. Ludde kan tänkas vara offensiv och Adrian lär dock inte svara om pappa kommer... Joke Face badkars vinnaren men frågetecken på dagsform osv kan göra att jag plockar med 2,3,6 som också kan vinna. 4) Staro Fantastic var draget senast och visst kan han vinna igen med Åke i sulkyn nu. Tycker det är dåligt emot. Dock "fel" distans för Staro som är bättre på längre enligt mig och lär får göra mkt jobb och kan vara sårbar mot smygkörda. 5) Mkt trevligt spellopp. Tror inte 1 löser uppgiften på V7. Favorit blir säkert flemming med Pianot men lurigt läge. Gillar även 3 men känns som tillägshästarna står bra till. Jämnt mellan många hästar, går nog för skräll. 6) Här kommer en spik för mig. Den som inte såg Luringen Palemas senaste lopp i ny regi, kolla! Spets och slut från spår 8 och om liknande prestation är övriga chanslösa. Ludde i Sulkyn nu känns lite småkul. Hästen har dock tidigare varit lite blöt i spets i tidigare regi men intrycket senast gör att jag lär spika igen om han inte bli storfavorit. Hoppas art on line drar mkt streck från det iskalla läget. 7) Freeman T Porter var återigen så fin och bra som han kan vara senast. Dock ojämn häst. 1 Har perfekt uppgift med björn och dessa två höjer sig vid min första anblick. Senast redigerad av donkyklonk den 2013-02-04 klockan 10:30. |
|
2013-02-06, 16:58 | #4 |
Goop om sina
3 Oscar Kronos (V4-1) har inte vunnit ännu, men han rapporteras träna bra och är en outsider. 7 Gigant Slugger (V75-1) har gått bra på V75, men det är dåligt läge och blir svårt att slå Photo Princess. 3 Manstone's Image (V75-2) spurtade grymt senast, jag vill varna för hans fina form och att han kan bli bortglömd. 3 Spring Erom (V75-3) fick inte till det senast men han har gått bra annars, han kan utmana Joke Face och jag ska ge mig in i striden. 5 French Call (V75-4) är ett nytt ansikte för mig, han har framspår på kort distans och de som är värst emot har bakspår – ett öppet lopp. 11 Seronera (V75-5) har jämna bra placeringar, hon möter bra hästar och står på 20 meters tillägg – det gäller att få en bra start om vi ska vara med. 10 Middle East (V75-6) har två raka segrar hos tränaren Kari Lähdekorpi, nu är det tuffare motstånd och dåligt läge på kort distans – han kan vara en skräll om det klaffar. 1 National Kronos (V75-7) har jag två raka segrar med, nu möter vi lite tuffare gäng och jag ligger lite lågt. Källa: Trav365 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
|
2013-02-06, 19:18 | #5 |
Joke Face, glöm inte reserver. Inte omöjligt att Ludde stryker igen.
|
|
2013-02-06, 22:30 | #6 |
tycker Lugauer har en fin häst i Malin Jet i 1a avdelningen. Hade vunnit förra v75 starten om Lugauer gått ut och övertagit spets. Jag tror inte att någon snuvar conny på spets på lördag och där fungerar hästen fint. Photo Princess kommer att bli dunderfavorit och vinner antagligen om hon står på benen. Men till höga % är inte det aktuellt.
|
|
2013-02-07, 10:30 | #7 |
|
|
2013-02-07, 11:56 | #8 |
Ett tidigt chans system ,hade 20 kr på kontot..men inget att rygga då det varit mycket stolpe ut....
Jägersro omg. 6 lördag 2013-02-09 2013-02-07 1: 5 Nimbus Hackstable 2: 1,7 3: 3 Spring Erom 4: 3,12 5: 5 Playing Tua 6: 2,3,5,6,7 7: 8,10 40 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 20,00 kr Senast redigerad av AbbeAce den 2013-02-08 klockan 10:53. |
|
2013-02-07, 15:56 | #9 |
Gör alltid ett lite större andelsspel till jobbet som vi säljer i spelet. Mycket lurig omgång denna vecka, som dom flesta iochförsig. Men extra lurigt denna gång vill jag påstå.
1. Photo Princess. Hon har väldigt dåligt facit på V75, men har perfekt smygläge här, och med dom loppen hon har i kroppen så ska hon blåsa detta gäng bara hon håller sig i trav, bra spik att inleda med! 2. 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11 Skrälllopp. En eller så många du har råd med.. 3. Spring Erom. Tunn gulddivision med endast 9 startande. Badkarsvinnare är nr 9 Joke Face, som ni skrivit här uppe tidigare. Laveccen till spets, Joke Face går tidigt ut i tredje och för överta av sonen. Men jag väljer att spika Goop & Spring Erom. Han riskerar att få ett mycket tufft lopp, men han är den för dagen bästa hästen i fältet och jag tror & hoppas han grejar det. I värsta fall från dödens.. 4. 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11. Skrällopp likaså. Klass 2 över sprinterdistans. Kan gå hur som helst.. Glöm inte bort bakspårshästarna! 5. 3, 5, 6, 13, 15. Här väljer nog många att spika Piano Dilli som absolut har stor chans att vinna loppet och stoltserar med 7 (?) raka segrar. Men jag tror jag har vinnaren i loppet, om Veijo bara får iväg Obber Morsö felfritt från start, vilket är tveksamt så tror jag att det seger på lut! 6. 5, 6, 10, 11. Sprinterlopp med väldigt många startsnabba hästar som står på framspår. Breedlove och Luringen Palema kommer köra för allt vad tygen håller, och det bäddar för bakspårshästar även här. Min vinnare är nr 10 Middle East som imponerat i två starter. Men Art On Line kommer dra på sig mycket streck efter sin senaste prestation och har bra segerchans trots ett 11:e spår. 7. 1, 2, 5. Lurigt lopp detta med, National Kronos är min vinnare så länge han hittar luckan. Kommer bli över från start då det inte är aktuellt att köra denna i ledning. Där kommer troligtvis nummer 2 hamna, men jag vill heller inte vara utan nummer 5 Embassy photo som är en mycket kababel häst! Det var en liten analys inför Lördagen. Lycka till! |
|
2013-02-08, 02:04 | #10 |
Kul att kolla på 5 kuskar tippar. Adrian spikar Joke face. Lutfi säger räknas på grundkapacitet men definitvt ingen spik. Nirvana Grif gick strålande efter gallopp senast. Borde bli farlig igen. Garderar storfavoriten i första. Vinner väl med 100 med rätt lopp men nja.2an i sista kan mycket väl hålla enda in i mål. Tror Freeman är värst emot
Senast redigerad av draken den 2013-02-08 klockan 02:17. |
|
2013-02-08, 09:14 | #11 |
National Kronos är nog en favorit som jag chansar bort från min lapp. Tuffare emot och ska gå i rygg denna gång som jag förstått det. 2 eller 5 kommer få överta och sen måste Goop lita på att en lucka uppenbarar sig. Tveksamt då många kommer vilja anfalla bakifrån på sista varvet.
|
|
2013-02-08, 09:44 | #12 |
Sharpest
|
Har en nära vän som pratat med Roger som tränar Kipling face i andra. Hästen tränar riktigt bra och lyckas den bibehålla spetsen så kommer den att vinna, den saken lät han väldigt övertygad om då han även är inläst på motståndet. Frågan är dock om den lyckas hålla spetsen och det trodde tränaren inte.
Iaf talar statistiken även för den. Spår 1 volt är överlägset bäst. Den är även distansgynnad och stark. Startat på denna distans 16x tidigare och vunnit 5 av dessa samt platsat 11. Även startat på längre distanser. 19x har den startat i volt och vunnit 8 av de. 3x har den haft spår 1. Vunnit 2 av de varav en med galopp. I Guiden säger Rolf Almqvist precis som vännen meddelade mig: "Han gjorde ett jättelopp senast. Han är mycket bättre nu än tidigare, men jag torr inte att han kan hålla ledningen. Skulle han komma till ledningen, så kan de köra om andrapriset. Motståndet var inte så tufft och han har lika bra chans som någon annan. Hästen har alltid gått snedbalanserad förhan galopperade mycket i början. Men jag provade honom utan snedbalans i fredags och han kändes som en dröm. Så nu blir det utan snedbalans." Så summa, distansplus, statistikplus, häst i grym form samt med ny bättre balans. I skrivande stund andrahandare. Perfekt spik Min andra spik hamnar på Spring erom som jag tror håller ledningen hela vägen in till mål. Vill även varna för takter i sjätte kommer med all sannolikhet köras barfota runt om samt jänkarvagn till denna start. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
2013-02-08, 10:31 | #13 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2013-02-08, 10:35 | #14 |
Sharpest
|
Kompletterar ovanstående med Uhrbergs egna tankar från sin hemsida
http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...d=828&Itemid=1 Jag kör i fem av de sju V75-loppen och streckar tre av dessa: Kipling Face (avd 2), Bully Beatdown (avd 4) och Playing Tua (avd 5). Chelsea (avd 7) som jag äger och nu har till försäljning hade varit given på bongen om jag inte tvingats finna ett singelstreck i sista avdelningen. Nu föll valet på Ralf Karlstedts Satchmo S.R.P. Spets och slut, tror jag. V75-2: Rockefeller F. var riktigt rejäl senast, inte stort slagen som V75-tvåa efter ett lopp i dödens. Jag kör Kipling Face, en häst jag spetsat och vunnit med från spår ett. Sex hästar streckas och Rydens Guzzi är rysaren i det gänget. |
2013-02-08, 10:46 | #15 |
Banned
|
Att sedan Tomas Uhrberg som enligt mig tillhör top 5 i att starta snabbt i volt, gör ju inte saken sämre. Får gå igenom lopparkiv på de andra. Här kan han ju dessutom fuska lite med volten. Spelet är ju ioofs inte kört även om spets missas.
Unibet har 7.75 på vinnare. I förhållande till strecken 39% låter det lite högt. 30% spetchans? |
|