Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-31, 17:19   #1
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

2013-01-31 Lord Capar - Bowling Inferno (Trav)



Datum: 2013-01-31
Tid: 17:46
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Lord Capar - Bowling Inferno
Period: ft

Spel: Lord Capar
Insats:
Odds: 2.20
Bolag: Unibet/expekt

Motivering:
Nya tag inför kvällens tävlingar på min hemma/favoritbana Åby travet.

Jag gillar Åby speciellt i h2h synpunkt, då man oftast kan hitta fina odds om man bara kan analysera loppen någorlunda.

Lopp 3 Åby

Lord Capar - Bowling Inferno 2,20-1,60


Tycker mig hittat ett riktigt fint odds här!

Lord Capar har gått fint på slutet, och avsluta runt 12 sista 800m från sist utvändigt i ett lopp som vanns av Saston på valla.

Här har man springspår och en av mina favoriter i sulkyn Kenneth Haugstad, det är sällan KH "kör bort" en häst! Helt klart en toppkusk i många år framöver.

Med springspår, så lär LC hämna bra direkt, då det endast står 3 hästar på start. och jag tror nog Kenneth väljer slinka ner på innespåret och sen använda open stretchen 200m kvar, men det kan lika gärna bli en resa i andraspår, det beror på lite vad som händer i täten!?



Motståndaren Bowling Inferno, var ju ute i lördags på v75 i halmstad, där Andre Ekelundh körde fram i dödens med BI utanpå Strong Boy DE. Och 500meter från mål så var det redan slutkört i tanken, och synintrycket sista 200m var inte roligt att se!
Detta är ju en häst som haft mycket problem med skador till och från, och en sådan här döskallelopp kan sätta sig på psyket helt klart!

Och detta lopp var dessutom i lördags, så han har inte vilat särskilt mycket sen förra starten.

Ytterliggare faktorer som talar EMOT BI är ju startspåret, han har spår 5 i volten på tillägg, och jag bedömer gal.risken till upp mot 60-70% och då kan han som sagt redan vara borta på "kör"..
Han hade spår 1 för två starter sedan i v75 mästaren, och då hade han inte en tanke på att gå felfritt! Och nu har man ännu sämre spår.

Dessa faktorer gör att jag anser detta vara ett riktigt BRA spel!!

Jag hade nog satt runt 1,75 -1,80 på LC och nu bjuder expekt/unibet på 2.20!!

--------------------------------------------------------------------------


Jag vill nämna en kantboll till vinnarspel i lopp 4 också.

Nr 10 Rina Chen Hai med Christian Lindhart

Detta var en häst jag sist på Odense när den vann med halva upploppet, efter att Christian kört sig till spets varvet från mål.
Och snacka om INTRYCK!! Jag nämnde för en polare(Kriga) att denna måste man ju passa framöver.
Och nu åker man till Åby ! Tack för detta säger jag!

Senast var det rena snöstormen på Odense, och ändå vinner man på 17,4 på en bana som bedömdes vara 2-3 sekunder tung!!
Då förstår ni själva att detta är en BRA häst.

Självklart är det svårt att sätta in henne i lopp på åby, där den möter bättre hästar, men hittar bara Christian Lindhart en 3-4 utvändigt och någon bra rygg att gå på slutvarvet, så kommer det bli åka av på upploppet!

Jag fick 7,75 på unibet som vinnare, och det tycker jag otroligt bra! Nu lär den ha sänks för det var nog fler än jag som såg hästen.

Men ville ändå nämna ett vinnarspel till er


Lycka till ikväll !
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:25   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Tror inte du är rätt ute på H2H-liret, men det är mest för ja är anti Haugstad, mer defensiv kusk får man leta efter...Däremot Rina Chen Hai, helt rätt idè, o vilket odds du fick, den måste ha bra chans !

Lycka till med de 2 spelen !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:29   #3
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

hilsen fra André Eklundh.....


Provkört häst på Palema idag, träffat många roliga människor. Nu är det Åby hela kvällen. Bästa chans: Bowling Inferno.
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:32   #4
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Tror inte du är rätt ute på H2H-liret, men det är mest för ja är anti Haugstad, mer defensiv kusk får man leta efter...Däremot Rina Chen Hai, helt rätt idè, o vilket odds du fick, den måste ha bra chans !

Lycka till med de 2 spelen !

Ja, där har vi ju olika åsikt då jag tycker Haugstad är riktigt bra. Men smaken är ju som baken....

Och jag respekterar dina åsikter, det är bara "kul" att bolla synpunkter med andra travsnubbar..

Lycka till själv!
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:37   #5
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Absolut, är väl för att jag varit fel ute på Haugstad vid "fel" tillfällen, då blir man lätt anti...
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:40   #6
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av michel65 Visa inlägg
Provkört häst på Palema idag, träffat många roliga människor. Nu är det Åby hela kvällen. Bästa chans: Bowling Inferno.

Det förstår jag att han tycker då han endast kör 3 hästar ikväll på åby och de 2 andra är mer eller mindre chanslösa ( Havbergs Gidde1% och Listas Tiara 1% på v65 spelet)

Men vi har svaret runt 19.10
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:46   #7
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Absolut, är väl för att jag varit fel ute på Haugstad vid "fel" tillfällen, då blir man lätt anti...
Förstår dig mer än väl!

Har själv några kuskar som jag är "anti" emot : P Unt, Adrian K, Petter L ja finns säkert några till

Sen så är det alltid jobbigt att "gå emot" vissa kuskar när det gäller h2h spelet för dom är duktiga på att vara på hästens kvaliteér, som typ Örjan och Erik.

Jörgen Sjunnesson är dock en kusk som man "gillar" som h2hkusk, då han är så jävla sugen på pengarna i loppen, så han kör ju oftast väldigt försiktigt med hästarna.
Annars så gillar jag inte honom, men just i h2h synpunkt så är han perfekt
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 18:49   #8
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Sjunnesson tycker jag är helt ok, framförallt väldigt bra spetskusk & ofta ganska underskattad på de stora ramspelen
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 19:20   #9
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 2 837
Sharp$: 4815
Standard

bra takter


som skrivet bra chans der
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td