Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-26, 03:29   #1

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

2013-01-26 Bagley - Spring Erom (Halmstad)

Datum: 2013-01-26
Tid: 15:10
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Halmstad
Match: Bagley - Spring Erom
Period: Först i mål

Spel: Bagley 1
Insats: 4.00
Odds: 2.700
Bolag: Expekt

Motivering:
Tror mig hittat ett riktigt bra spel i en H2H på Halmstadtravet senare idag!

Det är i gulddivisionen, lopp 7, som slaget äger rum... Ett klart bra lopp för denna klass och tid på året. Som vanligt i guld så är det oftast positionerna som avgör. Om jag inte missminner mig så är detta en av de mest spetsvinnade banorna i Sverige, rätta mig om jag har fel - man vinner från de främsta placeringarna de sista 500 metrarna då det går så väldigt snabbt till slut och Halmstads bana är i princip lika "självspringande" som Färjestads och/eller Gävles bana... Detta gynnar min rek!

2013-01-26 15:10HalmstadBagley vs Spring Erom 1 FöRST I MåL 4 2.700

Bagley är startsnabb och har läget för att sno åt sig ledningen. Släpper direkt till Strong Boy DE. - Saston kommer efter 6-700 meter och här vet vi inte om han får överta eller inte, men troligt är att det här blir Saston i ledningen, Strong Boy i vinnarhålet och min idé, Bagley, i tredje inner. Annars Saston i dödens och Strong Boy i ledningen - i vilket fall en fördelaktig resa för min idé, på innerspår!

Jag bygger min rek på ett snabbt övertagande utav spets och sedan släpp utan allt för hård körningen - blir det för hård körning så är Bagley körd, så ha detta i åtanke om ni är av annan tanke än mig.

I detta lopp kommer det bli fart och gynnar självklart de som minimerat sina krafter från början och de som får ett bra lopp. Bagley kommer då ligga på innerspår och får därmed x-antal meter tillgodo på H2H-antagonisten Spring Erom, som är en grymt bra häst men som här kommer hamna långt bak och blir därmed utelämnad och kommer därmed enbart köras tillslut - tror inte Uffe offrar hästen om Saston ligger utvändigt eller om denne sitter i ledningen...

Då återstår att köra till slut och Halmstad erbjuder oftast en mycket snabb bana med ett hyfsat långt upplopp (199 meter). En Strong Boy i toppform följer lätt Saston till slut och ger därmed Bagley luckan till slut! Och denne kan spurta minst lika fort som SE. Bagley har nu ett lopp innanför västen och bör gått framåt rejält med detta! Uppvärmning och provstart som vanligt väldigt viktiga, men än mer nu när denne kuse återkommer med ett lopp i kroppen och skall ut igen - tagit loppet på rätt sätt, eller inte?!

Lägger dock spelet tidigt för maximalt odds och pga. att jag skall bort och bara sporadiskt kan kika på detta spel...

Spring Erom är självklart en bättre häst än Bagley men denne kommer hamna bland de sista och i guld tar du inga längder, lätt, i slutet utav loppen - det är de som suttit på innerspår och lång framme, likt Bagley, som spurtar bäst och som tar de främsta placeringarna... Strykningen av Joke Face gynnar såklart Spring Erom, men detta hjälper enbart kosmetiskt!

Min trio i detta lopp skulle bli Saston före Strong Boy DE och Bagley...

Lycka, till dom som följer...!

Senast redigerad av Pilkast den 2013-01-26 klockan 06:58.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 10:30   #2
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Mkt bra skriven rek Pilkast!

Erik var ju tydlig i Vasst o Kasst att Spring Erom är klart bäst i spets. Är kanske lite inne på att Uffe chansar från start att komma före Saston. Blir så fallet lär vi se Spring Erom i spets efter 600 meter. Jag tror Jocke släpper.
Är väl inte heller alls lika säker på att Bagley blåser till spets för att lugnt kunna släppa till Jocke. Flera invändigt som oxå gärna vill ha positionen i rygg på Strong Boy.

Å andra sidan får du ju 27 på Bagley och det kanske är lite högt?

Hursomhelst så gillar jag upplägget och analysen!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-26, 15:20   #3
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 8
Standard

Snygg rek där Pilkast!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td