|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-01-13, 21:07 | #1 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
V75 19/1 Gävle
Första tanken
1,3,5,6,8 12 många... 1,2 3 4 många....
2013-01-13, 21:13 | #2 |
|
|
2013-01-13, 21:22 | #3 |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Låter bra.
Ett lopp mindre att lösa
2013-01-14, 11:24 | #5 |
Känns som man kopplade grepp på denna omgång direkt(för ovanlighets skull).
Inleds med spik på 5 Västerbo Highflyer. Såg ruskigt fin ut i debuten för Redén. BG upp nu gör ju saken än bättre, lär få bestämma där framm och vinner så lätt han vill. Avd 2 och utgångsspel med 12 Divine Razz. Hästen är bra för klassen, men från tillägg kan det alltid krångla(Twigs T i lördags). Sen så brukar Kajjan ha lite svårt på V75, dock så vann han ju senast med Divine. Men värdet vid torsk gör att den bara spelas som utgång. Avd 3: Andra utgången kommer här i form av Lester. Denna Veijotränade ser fin ut. Lite vingelläge vilket gör att den inte spikas men blir utgång nr 2. Veijos hästar har gått bättre senaste veckorna, så han kanske tränar hästarna just nu... Avd 5: Spik nr 2, nr 10 Mangrabben, Örjan upp på Berghs fina nordis. Senast knappt slagen av Ulvsås Zico som den gången startade 20m före. Denna gång lika start. Spik nr 2. I övrigt så är det bara att börja gardera. Bara hoppas man kan hålla fast vid detta till lördag... |
|
2013-01-14, 12:08 | #6 | |
Citat:
kan vinna med rätt lopp, men hur vet man att det blir så
2013-01-14, 18:28 | #7 |
Rent spontant känns avdelning 7 som den enklaste. Antingen spik på Overtaker by Sib som jag tror är klar om han kan stå på bena, alternativt låsa med Wariner.
|
|
2013-01-17, 03:07 | #8 |
Avd 1: Spikar favoriten. Tycker det är klasskillnad här... Bra spår och bra kusk dessutom! Bläddra vidare...
Avd 2: Divine Razz given förstahäst men i nuläget ser det ut att bli stort värde vid ett favoritfall och gardering är given. Aponia Boko har svikit som halvbetrodd de senaste starterna och förhoppningsvis har spelarkollektivet tröttnat på den nu. Tror den kan bli farlig här. Uranium tror jag får svårt att runda hela fältet från bakspår på tillägg. Kort upplopp nu dessutom. Hamnar den runt 10% kan den vara värd ett streck, annars inte. Kommer gardera det här loppet med ett par stycken av de som är mest intressanta på strecken. Avd 3: Lester är en ny bekantskap för mig, men den har helt klart imponerat. Luktar dock dödens lång väg och jag garderar. Rutger Raket har jag aldrig gillat. Tycker den är överskattad. Nu är läget dock perfekt och risken är stor att den håller undan i spets. Den ska med på lappen trots allt. I Won´t Dance tycker jag är bästa hästen i fältet men den chansar jag bort p.g.a. läget. Leader of the Gang tycker jag ser intressant ut i den här starten. Gjort några positiva lopp på slutet i Guld och kanske är det dags för skrällen nu? Avd 4: Mycket dålig kunskap om dessa hästar. Får plugga vidare innan jag uttalar mig. Avd 5: Är det dags för Mana Grabben nu? Jag har feeling för det. Örjan i sulkyn kan vara det som gör skillnaden. Annars tycker jag Ulvsås Zico är intressant på strecken trots att den står på samma start som Mana Grabben den här gången. Prickar den starten bäst av de båda kan den bli svår att knäcka. Streckar även 3, 4 och 7 som alla har kapacitet för att vinna. Funderar även på att ta med norrmännen på startvolten, då de oftast blir underskattade av svenska spelare. Avd 6: Här spikar alla Tidied Accelerator, men den ska vi fälla. Formtoppen måste väl ta slut NÅN GÅNG? Den har dessutom galopperat i de 2 senaste voltstarterna och risken är stor för samma visa den här gången med ett fjärdespår. Kommer ta med MINST 8 hästar här. Lutar dock åt utgång på Tidied Accelerator, så man inte står där helt lottlös om den vinner med 10 längder. Royal Neo tycker jag är en hedershäst och den kan duga från rygg ledaren. Mycket spelvärd! Sandrngham Hannover gör alltid bra lopp och Bon Frecia har fint läge. Avd 7: Overtaker By Sib och Wariner de givna förstahästarna. Vill dock ha med Here To Rock F som jag har jagat en längre tid. Får en fin resa på innerspår nu och den kan överraska. Mr QL och Oolong är bra hästar som gillar distansen. Chansar dock bort båda då vingelrisken är överhängande. Quangaroo Zet drar många streck också, men den trivs väl bäst i den främre träffen? Får dock en plats på kupongen på sin kapacitet. Abborren kan vara en tänkbar skräll här. Håller alltid farten i mål och om det blir hård körning där framme kan den vara tuffast till slut. |
|
2013-01-17, 07:40 | #9 |
|
|
2013-01-17, 19:10 | #10 |
Lite Tankar om denna omg...
1. Jag är lite osäker på 5 Highflyer att den bara ska vinna,,hmm dels tror jag att 6 Highspeed tar sig förbi från start och då kan 5 få harva i dödens och då sårbar, 1 Cobol kan ibland såsom 3 Salsa. Av bakhästarna så vill jag inte lämna 9 Goalkeeper tyckte jag gjorde det bra sist frågan är väl om Juha kan hålla igång honom som Erik (knappast) men 1% är ju löjligt.Sen 11 Mellby tror jag får svårt även om det är en stark kuse, hemmahästen 2 Jacques är väl inte borta och om nu 5 får dödens så har han en bra rygg. Lutar åt utg på 6 Highspeedsom är första streck för mig. 2. Lite lurigt med fav på tillägg men dock springspår och stukna framför kan faktiskt öppna upp det lite, men om vi tar första fållan så tror jag endast på 4 Girlpower som kan göra lite själv,sen är det nog bara dyra kusar resten. 13 Aponia lyfter jag upp som också har spingspår men före 12 Divine (som kan vara ett spik) kommer den inte tror jag. 14 Uranium får svårt från bakspår på tillägg och innerspår,hmm NEJ.. Rysare kan 9 Beauty vara formen är det nog inget fel på. 3. Borde det inte vara 7 Lesters tur snart tycker han bara växer för varje uppgift han gör,sen kan jag inte förstå att 11 Simb blir bortglömd varje gång som har kommit före alla i detta lopp tidigare.hmm nej ser ut att kunna låsa på 3-4 pållar här. 9 Caddie o 10 Trusten resten får avslag om inte annan info kommer eller värmning är topptopp. 4. 11 Acriter har jag väntat på vågar knappast släppa nu heller Likaså 6 Tilt nu lite kuskförstärkt tycker jag borde ha chans,2 Bolt är inte direkt som sin namne utan blandar o ger men har bra spår såsom 1 Chichina som kan spåra runt om Utg kanske. Kalss II är alltid svårt,många med chans har man råd helmåla o gå vidare. 5. Kallblod är alltid svårt, förra gången var det just här man sprack. Nu en som jag tror på har dubbla tillägg och det är svårt för kallisar. Ser ut som 3 Eldvin har störst chans av starthästarna sen har jag dålig koll på Norsken. 9 Ulvsås som jag föll på sist får nog mycket svårare men vågar man lämna den,sen 10 Grabben har gått framåt men kan inte göra så mycket själv men med klaff så. 4 Gräft ska med då jag tycker den är rejälare än 10 men måstehästen står på tillägg och är 14 Guli som ska med. 6. Spiket blir nog 4 Tidied men minus på Örjan och minus på spåret i volt. Hade Stefan kört hade jag kännt mig säkrare men jag tror att den har så stor respekt med sig att t.o.m Örjan tar hem detta. 7. Låser nog på 2 då jag tycker att max 4-5 st har chans. Börjar framifrån 3 Wariner gjorde det bra efter g på B. 5 Overtaker var inte med då och är min förstahäst kanske chansspik.6 MrQL gillar jag men behöver maxklaff för att vinna tror jag, 7 Oolong får nog det svårt så bort.. 10 Keso tas också bort får svårt utan Åke...11 Quang ser jag inte som en vintehäst och spåret drar ner,50% inl hmm fattar jag inte, 12 Abborren klarar alla distanser men spårtet drar ner men ändå en kantboll tycker jag, Så det var mina tankar nu en djup dykning i lopphavet. Lycka till... Senast redigerad av AbbeAce den 2013-01-17 klockan 19:19. |
|
2013-01-17, 19:55 | #11 |
Har en liten känsla för Nr 1 i avd 6 & 7, äntligen från bra spår nu!!!!
2013-01-17, 19:59 | #12 |
Abbe: håller med dig ang Lester, står på tur nu på lörd =)
2013-01-17, 20:56 | #13 |
|
|
2013-01-17, 21:11 | #14 |
Första anblicken säger spik i de 2 första. Strecken kommer gå ner på båda ju närmare lördag vi kommer. 5 & 12, bläddra vidare.
Lester, Veijo, iofs BG upp. jaja den åker väl med. Rutger hamnar jag alltid fel på, men smaskigt läge och Johnny så blir det ett streck. I wont Dance given. Skrällen får kanske Calamara Donna bli, gillar Simb Ruby skarpt men undrar om det inte är lite formtapp på den. I fjärde litar jag inte alls på Timos hästar, för mycket upp o ner. 3, 10, 11 måste med. Acriter va det skrik på senast, gick också bra bakom Loads of Dosh. Staros fortune har 2 raka på vinterbana, beaktas..... Isbjörnarna avvaktar vi med, ingen spik på Managrabben dock. Tidied kommer bli dagens största favorit, men den ska vi fälla. 1,3,9 på lägen och kapacitet. 5 på stallform, 6 på att den kan vara hur bra som helst ibland, 2 på Daniel Olsson spets/rygg ledaren med lucka. Bon frecia från springspår kan sitta i ledningen. 3 och 5 är bästa hästarna. 6,7,10 ska med pga distansen. 1 på läge. 9 har form och va inte långt efter senast, 2% ett skämt. Som sagt lite tidiga ostrukturerade tankar |
|
2013-01-17, 23:20 | #15 |
lopp 6 nr 1 till 7
lopp 7 Alla 12 ( 1:an nybliven fyra-åring på långt STORT minus) |
|
2013-01-17, 23:49 | #16 | |
Sharpest
|
Den regeln gäller endast när han själv kör. Nu är det Goop upp
Det citerade gällde fram till omgången Romme 20121215. Efter den saknas uppdaterade stats. Citat:
|
|
2013-01-18, 00:12 | #17 | |
Banned
|
Citat:
Sveriges största kusktalang genom tidena. Killen har magiska händer. Som Johnny fast ännu bättre. Kör lite mkt gunga än. Vann nyligen till 36 ggr och fler såna kommer iår. |
|
2013-01-18, 08:58 | #18 |
Örjan om sina:
Spoiler:
Thomas Uhrberg V75 i sista stund - Gävle: Spoiler:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1) Senast redigerad av AbbeAce den 2013-01-18 klockan 09:01. |
|
2013-01-18, 09:47 | #19 | ||
Sharpest
|
Okej vi fortsätter lite mer bakgrundskoll på Lester
Jens Sjödén angående omgången Axevalla 21/12. Nästan exakt samma hästar som är med nu. Citat:
Citat:
|
||
2013-01-18, 11:07 | #20 |
Här kommer mina tankar!
1) Västerbo Highflyer omgångens bästa spik, spets och slut, bläddrar vidare. 2) Divine Razz är bäst men blir för stor. Stor varning för derby lady som spurta sylvasst senast. Lollo Tilly vägrar jag betala för då han går bäst i främre träffen och har noll känsla att han ska räcka härifrån. Just nu platsar dessa på ramen: 1,3,4,6,12,13,14 3) Tänkbar och spelintressant spik på Rutger Raket. "Garanti" spets här i min bok och tror takter har mycket bra chans att få bestämma. Känns inte som det finns någon häst i loppet som går fram och trycker upp tempot i dödens eller har en speed längre än 300-500 meter. Rutger är ingen stjärna själv men med det loppscenariot känns det klart intressant att spika rätt ut, guld, spets, kortdistans, bra chans att få bestämma, 4 starka anledningar att gå på Rutger denna veckan! 4) Tycker spetsstriden är lite lurig här. 1 är snabb ut men ingen blixt. 2 har visat mycket bra starsnabbhet i volt men aldrig haft framspår bakom bilen, bör få svårt att ta en längd sida vid sida men inte otänkbart. Både 3,5 är starsnabba och spetsar någon av dessa bör de släppa till 2. Bakom känns 9,10,11 mest intressanta bakom. Inte bestämt mig hur jag ska lösa loppet ännu, men den som får spets känns ju klart intressantast 5) Eldvin har sett bra ut i två raka men är osäker och inget att lita på. Mana Grabben är bra och har fått perfekt kusk i Örjan då hästen har en kort väldigt vass speed och sådana hästar passar Örjan perfekt på, förstahäst men inte någon given vinnare. Kommer nog bli bred gardering här, tänkbart att göra någon typ av utgång med favoriterna som ser strået vassar ut än övriga. På ramen i nuläget: 3,4,6,7,8,9,10,12,14,15 6) Tided blir naturligtvis favorit och hade det varit autostart hade jag spikat utan att blinka. Nu är det voltstart och hästen har galopperat i de två senast voltstartsloppen, spåret känns även lurigt och hästen kommer tappa från start vid felfri avgång. Det kan då bli svårt att tugga ner spetshästen som bör bli 1,4 eller 7. Dessa hästarna tycker jag även höjer sig bakom och kommer låsa på dessa tre plus tided. 7) Sista loppet tycker jag är riktigt lurigt och kommer gardera ordentligt. Tycker samtliga på bakspår(utom 9( känns intressanta här till låg streckprocent. Följande platsar på ramen: 1,2,3,5,6,7,10,11,12 Tänkbart system just nu: 1) 5 Västerbo Highflyer 2) A: 12,7 B: 1,3,4,6,13,14 3) 4 Rutger Raket 4) 1,2,3,9,10 5) A: 3,10 B: 4,6,7,8,9,12,14,15 6) 1,3,4,7 7) 1,2,3,5,6,7,10,11,12 Med minst 1 A blir det 2880 kronor och tänkt för ATG-tillsammans system! Senast redigerad av donkyklonk den 2013-01-18 klockan 11:13. |
|
2013-01-18, 15:47 | #21 |
Min v75
V75-system
1.afd.: 5 Västerbo Highflyer 2.afd.: 7-12 3.afd.: 3-4-7-8-12 4.afd.: 1-2-6-8-9-10-11 5.afd.: 3-10 6.afd.: 4 Tidied Accelerator 7.afd.: Alle 12 1.680 rækker = 840 kroner. |
|
2013-01-18, 16:52 | #22 |
V75 avgörs på Gävletravet den här veckan och i media spekuleras det huruvida hästarna kommer att kunna tävla barfota eller inte.
Det har snöat tidigare under veckan men vid lunchtid fredag är det sju minusgrader och soligt. Under natten kommer det att bli kallare och det kan bli över 20 minusgrader. Under tävlingarna meddelar SMHI:s prognos runt 11-12 minusgrader. Banmästaren Roger Fyhr rapportar angående banunderlaget: - Vi saltade igår och har även gjort så idag men det biter inte i riktigt så hakar bak tror jag är ett måste. Det är synd att det snöade tidigare i veckan för då hade vi kunnat salta tidigare. Vad gäller frambalansen får man avvakta och se men barfota fram kan nog vara aktuellt. MATHIAS GUSTAFSSON Saxat från http://www.gavletravet.se |
|
2013-01-18, 17:08 | #23 |
Åke om sina
+++ Rutger Raket (V75-3) var sämre senast än han har varit i starterna innan. Vi hade tränat honom lite för hårt och efter det loppet har vi istället lättat på träningen. Hästen känns nu också klart mycket bättre i jobben och han kommer att göra en bättre insats den här gången. Annars har han haft en del otur i tidigare starter och suttit fast ett par gånger. Men det är också en häst som man måste köra lite på chans med. Det går inte bara att dundra på i spåren eller vara med i för hårda öppningar för då går han inget till slut. Får han däremot ett passande rygglopp så är han så bra att han mycket väl kan räcka till seger här. Men då krävs det att han får “sitt lopp”. Blir det kallt och broddbana så har det ingen betydelse eftersom han alltid tävlar med skor och har gått bra med broddar både i år och i fjol. Keso (V75-7) vann hur lätt som helst senast och hade en hel del krafter kvar. Det var det klart bästa jag har känt hästen sedan han kom i min träning. Det var visserligen ett billigt lopp men just på det sättet som hästen kändes så var det stora plus. Näst senast när han var tvåa i V75 så trodde jag mycket på honom innan men trots att han var tvåa så var han inte som bäst. Han har känts fortsatt fin i träningen efter förra loppet och har toppform nu. Hästen är lite speciell att köra och jag ska ringa Henrik Svensson och instruera honom att han måste ta det försiktigt första 500 meterna. Sedan gäller det att hästen får gå i ryggar så länge som möjligt för då har han en vass speed till slut. Det går inte att köra alltför offensivt med honom. Det var väl nästan på gränsen att jag hade gett honom en fyra i betyg men det är precis som med Rutger Raket att det måste stämma lite så att han får rätt löpning om han ska kunna vinna. Går det att köra barfota runt om så går han så men det är väl tveksamt nu när det ska bli så kallt och troligen blir det skor runt om eller barfota fram som näst senast. Då fixade han också broddar bak på ett bra sätt. Åke Svanstedt Källa: Trav365/Sportbladet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+2) |
|
2013-01-18, 18:53 | #24 | |
Citat:
Leader of the Gang verkar vara mycket startsnabb och nu ska det laddas säger Redén. Svanstedt säger samtidigt att man inte får offra för mycket med Rutger Raket i starten för då går han inte in i mål och Goop säger att han ska trycka av Lester. Kommer gå undan här! Med dessa två uttalande tycker jag Rutger känns iskall och frågan är om jag ens kommer plocka med den på en garderad kupongen. Senast redigerad av Espo den 2013-01-18 klockan 19:11. |
||
2013-01-18, 20:42 | #25 |
Registrerat spel
Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 5 2 4, 7 3 4, 12 4 2, 10 5 10 Mana Grabben 6 1, 2, 6 7 5, 12 Vadet gäller startnummer 96 rader x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr Kvittonummer: XXX Miljonlappen |
|
2013-01-18, 21:06 | #27 |
Registrerat spel
Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Västerbo HighFlyer 2 7 Derby Lady 3 12 I Won't Dance* 4 2 Bolt Boko 5 14 Guli Järven 6 2, 6 7 12 Abborren Vadet gäller startnummer 2 rader x 1 x 0,50 kr = 1,00 kr Enkelraden också! |
|
2013-01-18, 21:23 | #28 | |
Citat:
Enligt vädergudarna blir det 15 minus, hur klarar banan det och framför allt hur får de till det på banan, det lär inte bli någon nederbörd? Senast redigerad av bokis29 den 2013-01-18 klockan 21:25. |
||
2013-01-18, 21:34 | #29 |
skönt att några fattar att divine razz är den mest chanslösa favorit som någonson startat. Spåret katastrof...hamnar sist sen helt chanslös! Kan inte fatta hur en del tom spikar den....sjukt dålig kunskap!
|
|
2013-01-18, 21:39 | #30 |
Jänkarvagn
Har ni någon info om vilka hästar som använder jänkarvagn i morgon? Ingen kan ju säga att det inte gör skillnad, för det gör det verkligen. Har ni någon info? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
2013-01-18, 21:43 | #31 |
Banned
|
|
2013-01-18, 21:45 | #32 |
|
|
2013-01-18, 21:45 | #33 |
divine razz går med barnvagn bakom ....
|
|
2013-01-18, 21:50 | #34 |
travtj tror på jorma i sjätte. Konstigt. Springspår med jorma är som att mike tyson åker konståkning. Spets och slut på kajsa! hon laddade upp med perfekt dag på fredan!
|
|
2013-01-18, 21:51 | #35 |
|
|
2013-01-18, 22:10 | #36 |
Så här blir mitt kollektiva system som jag tror mycket starkt på, detta system delas på 4 vänner och är anpassat till bra utdelning och inte småskrap. Vi spelar efter statistik blandat med "känsla" för det mesta:
Avdelning 1: 5 Västerbo Highflyer borde överklassa resten av gänget som är med i detta lopp, men om favoriten klantar sig så finns det chans att 1 Cobol Queen som verkar ha hittat formen rejält kan göra spets och slut. 5-1 Avdelning 2: 12 Divine Razz måste vara den mest överstreckade favoriten på länge. Den åker inte ens med på min kupong. Utan här tror jag mest på 7 Derby Lady som får ett trevligt spår efter en strykning och är en mycket snabb häst, 4 Girlpower Dynamite är också spurtig och med hemmaprofilen Sören Eriksson så kan den ta hem segern. 14 Uranium åker också med på lappen tillsammans med 1 Staro Family. 7-4-14-1 Avdelning 3: Här har vi en till någorlunda överstreckad favorit men som ändå åker med på kupongen. Jag garderar med 12 I Won't Dance som kan spurta ner hela gänget om den får möjlighet. 4 Rutger Raket är också given tillsammans med 9 Caddie Comet. Båda är otroligt kapabla hästar! Leader of the gang åker också med. 7-12-4-9-3 Avdelning 4: Här tror jag det blir en duell mellan 1 Chichina Boko och 2 Bolt Boko som står i samma klass enligt mig. Men eftersom Erik Lindegren är hemmaprofil så tror jag mest på 2 Bolt Boko. 10 Mr Miles måste man också ta med, om de två förstnämnda hästarna kör slut på varandra så kan den springa över detta gäng. 1-2-10 Avdelning 5: 14 Guli Järven är enligt mig den bästa hästen i loppet och med kusken Jan-Olov Persson i sulkyn så ser jag inte vad som kan gå fel. 10 Mana Grabben åker givetvis med, tillsammans med 12 B.W Gulliver som står i klass med Guli Järven och med Jorma i sulkyn. 14-10-12 Avdelning 6: 4 Tidied Accelerator (US) med Kihlström ska ha god chans att vinna, men galopprisken gör det givet för gardering. Jag tar främst med 1 Belgrado som har skött sig otroligt bra i voltstarter, snabb häst dessutom. 2 Royal Neo ska så klart också med, den bara står på tur för att få vinna. 6 Alvena Nonstop med Lasse Punkari har också gjort bra ifrån sig i voltstarter, plus att kusken är duktig. 4-1-2-6 Avdelning 7: 5 Overtaker By Sib (IT) ska ha god möjlighet till att ta hem loppet, men två galopper i rad gör det givet för gardering. Min andrahäst i detta lopp är 12 Abborren som har haft fin form på sistone och är dessutom stark. 10 Keso mycket kapabel häst men tvivelaktig kusk bör streckas tillsammans med 1 Here To Rock med skrällkusken Haugstad. 5-12-10-1 V75 Systemet: 1. 5,1 2. 14,7,4,14,1 3. 7,12,4,9,3 4. 1,2,10 5. 14,10,12 6. 4,1,2,6 7. 5,12,10,1 Systemkostnad: 2304:- Kommer nog spela detta med 4 vänner. Vi siktar efter fin utdelning och fäller där av svaga favoriter imorgon. Rygga eller förlora Senast redigerad av astockel den 2013-01-18 klockan 23:05. |
|
2013-01-18, 23:23 | #37 |
|
|
2013-01-18, 23:31 | #38 |
Lite info om Gävle...
22% vinns från dödens och 18% 4e utv Spets vinns 37% Riks 40% Gävle Riks över 10 000 73% 74% över 100 000 36% 46% ö 1 000 000 14% 23% ingen skällbana då,,trodde faktiskt att det var mer sets vinster på Gävle Senast redigerad av AbbeAce den 2013-01-18 klockan 23:34. |
|
2013-01-18, 23:37 | #39 |
Någon som har koll på vilka hästar som gynnas resp missgynnas av vädret/banan. Om det nu är broddar och skor runt om som gäller. Ingen koll själv men travnet.se skriver att keso, quangaroo zet och overtaker by sib alla missgynnas i 7e om det blir skor runt om.
Lutar åt spik på wariner för mig såfall. |
|
2013-01-18, 23:55 | #40 |
dansk v75 ekspert analyse(håber i forstod dette)
Stol på Västerbo Highflyer
Den tidligere Flemming Jensen-hest blev i fjor solgt for 610.000 kroner på internetauktion. Han imponerede ved sejren i comeback’et og ser ud til at kunne levere endnu en afbetaling på købet på lørdag. Västerbo Highflyer så ud til at have modnet yderligere i sit comeback, da han på få skridt tog spidsen i løbet. Siden vandt hesten nærmest ukørt for Daniel Redén, som desuden gjorde brug af amerikanervognen. Han var vel ikke bedre end nogensinde, men der er tale om en rigtig fin hest, med et stort indtjeningspotentiale, hvilket prisen på hesten også vidner en hel del om. Ikke mindst med tanke på, at prisen var knap det dobbelte af, hvad Västerbo Highflyer hidtil havde tjent i karrieren. Hesten er favorit til at overtage spidsen her og er uden sidestykke omgangens bedste bud på en ugarderet, idet de andre heste ikke holder tilnærmelsesvis samme klasse. Tidied Accelerator i voltstart En af dagens andre ugarderede finder man i sølvdivsionen (V75-6), hvor 4 Tidied Accelerator stiller til start. Havde der været tale om autostart var det bare at sætte sit kryds og komme videre. Nu er der derimod tale om spor 4 i volten, hvilket er alt andet end en ekspeditionssag. Hesten har blot startet i voltestart to gange de sidste 18 starter og begge gange er det blevet til galop, så konklusionen kunne være at voltestart er lig med galop. Det er dog en sandhed med modifikationer, idet han faktisk startede glimrende i voltestart på Åby for tre starter siden, men blev generet til galop efter et par hundrede meter. Derimod blev det til galop fra startspor 2 næstsenest hesten var ude i voltestart. Tidligere har hesten dog ikke vist usikkerhed i volten på nogen måde. Stalden aviserer ingen udrustningsændringer, hvilket betyder at Tidied Accelerator kommer ud i amerikanervognen, samt uden forsko. Han startede i samme vogn på Åby, hvor han tacklede starten perfekt, men fra spor 10 i volten havde Örjan Kihlström mulighed for at trække volten lidt ud og nærmest lave en flyvende start. Det bliver meget sværere fra spor 4, så man skal ikke forvente sig en lignende superstart. På baggrund af historikken synes det rimeligt at tro, at Tidied Accelerator kommer fejlfrit afsted og siden bliver den meget svær at have med at gøre. Det er en rigtig klassehest, som er på vej til at vokse sig ud af sølvdivisionen med stormskridt. Jagter man de store penge og vil fælde favoritten, så må heste som 3 Sandrngham Hanover og 7 Bon Frecia være de bedste bud, da begge heste er hurtige fra start og dermed sikret gode løb. Jokeren kan være 10 Nisse Bean, såfremt hesten kommer i optimal balance, hvilket vil sige uden sko. God lås Koldblodsløbet (V75-5) virker som et løb man kan låse på to heste. Er det ikke nok, så skal man virkelig ud og bruge mange garderinger. Fra startvolten er 3 Eldvin det store talent, som har masser af fart i kroppen og normalt set er førstevalget. Hesten er dog stadig urutineret og ikke helt sikker på benene. Med sine blot fem år er det den hest i løbet, som indeholder den største udvikling. Her virker det næsten som om, at han får 20 meter gratis af konkurrenterne. Fra mellemvolten er 10 Mana Grabben den mest interessante. Hesten var god senest på sprint, hvor han var anden bag 9 Ulvsås Zico, som er med igen denne gang. Her står Mana Grabben dog 20 meter bedre til og bør være foran Ulvsås Zico. Mana Grabben har i øvrigt glimrende form, næstsenest sad han således fast bag gode Jenny R.G. med masser af kræfter sparet. Tricky gulddivision Gulddivisionen (V75-3) indeholder ofte stor klasseforskel mellem hestene og det er velsagtens også tilfældet her. 7 Lester bliver uden tvivl et af de varme navne og hesten har helt sikkert også en god vinderchance. Han afsluttede glimrende senest og var ikke langt efter I Won’t Dance i mål, efter at denne havde trukket Lester frem. Næstsenest var han klart godkendt i nyt regi, da han gik meget af vejen udvendigt for vinderen Calamara Donna. Lester har på de præstationer en fin chance, men noget fast holdepunkt kan han ikke være. Det samme gælder 12 I Won’t Dance der har lidt for trist startspor til at kunne blive et holdepunkt. Han kan dog sagtens vinde og hvem ved, måske er det Lester der trækker I Won’t Dance frem de sidste 500-600 meter denne gang. 4 Rutger Raket bliver formentlig også stærkt betroet, som han har været de sidste 4 starter han har gjort i gulddivisionen. Men inden man laster familiesølvet ind på hesten, er det måske lige en idé at kaste et blik på statistikken. Rutger Rakets seneste sejr i V75 var 5. Januar 2008, hvor han vandt et forsøg i Bronzedivisionen! Ikke ligefrem prangende, med tanke på at hesten har startet over 30 gange på rigstotoen siden den dag. Fra spor 4 er han dog spidsaktuel eller kan ramme ryggen og måske være farlig til slut, så vi “ sløser” en streg på ham, men forstår dem der må spare. Udvendigt fra kan 8 Calamara Donna vel knap ramme spidsen? Skulle hun være i stand til at komme ned foran flokken eller måske ramme vinderryggen, så er det også en vinderchance. Den store fidus i løbet må være 3 Leader of the Gang der ikke bliver streget noget særligt, men på trods af svage resultater i Sverige er det en hest, som ser ud til at være på vej i den rigtige retning. Efter comeback kom han ud fra vinderhullet bag Calamara Donna og gik anstændigt til tredjepladsen foran blandt andet Lester. Senest fra spor 12 sad han langt tilbage undervejs, men gik med i angreb på sidste langside bag I Won’t Dance og Lester. Han kunne ikke helt følge disse, men var dog ikke så langt efter. Leader of the Gang er hesten der ser ud til at kunne få løbet her imodsætning til flere af favoritterne og så er det en hest, der er kapabel nok til at vinde en “halvlet” Gulddivision. De øvrige løb… 12 Divine Razz kan meget vel være et bud på en ugarderet i V75-2. Hesten er rigtig god for klassen og går nærmest aldrig et dårligt løb. Hun er ikke vanvittig hurtig i volten, så det er ikke sikkert hun kan udnytte springsporet på tillæg. Hesten tåler dog hårde oplæg og kan lave en hel del selv. Spiller man systemspil kan det sagtens være en udgangshest. Der er flere der trænger sig på, som garderingsheste. Navne som 1 Staro Family, 4 Girlpower Dynamite, 13 Aponia Boko og 14 Uranium er alle tidlige ved bred gardering. Den sjoveste gardering er dog 7 Double Harley som har et lidt chancebetonet spor, men formen er fin og stigende, samtidigt med at stregprocenten bliver attraktiv. Næstsenest missede kusken springsporet med 10-15 meter, men alligevel var hesten tæt på sejren efter en god afslutning. Senest leverede Derby Lady endnu en gang glimrende afslutning via 4. og 5. spor gennem sidste sving. Hun holdt farten opløbet ned og så klart forbedret ud. Får hun et bedre løb i inderbanen er det måske Derby Lady som fælder alle i opløbet. Hun har i hvert fald tidligere vist, at hun på ingen måde falder igennem i hoppeløb af denne type. I V75-4 er 1 Chichina Boko hurtig fra start og selv om der også er hurtige heste udvendigt fra, så har hoppen en rigtig god chance for at holde spidsen. Derfra er vinderchancen stor. Senest var Chichina Boko rigtig fin, da hun holdt sikkert hjem efter en hurtig åbning. Næstsenest blev det til ryg på den førende, men angrebspladsen kom for sent og så var vinderen smuttet. Løbet er dog et garderingsløb, hvor der skal gøres plads til en del heste. 2 Bolt Boko er uden tvivl klassehesten i løbet, men den har ikke fungeret optimalt for Erik Lindegren, så i stedet for en ugarderet er han et usikkert kort. Senest blev Bolt Boko let besejret af 9 Berkut Boko. Nu er startsporene godt nok anderledes, men Berkut Boko hører til på kuponen. 6 Tiltmenot er interessant med Örjan Kihlström. Han var virkelig fin for to starter siden på V75, hvor han i et overpacet løb fik grebet ind på opløbet, men siden kom mælkesyren og konkurrenterne strøg forbi. Senest blev det helt forkert efter en ellers god rejse i V75-løbet, som Loads of Doash vandt. 8 Zerbina har kanonform for dagen, men sporet er meget trist på sprint. Fra bagspor kan både 10 Mr Miles og 11 Acriter være interessante. Begge heste var bag Loads of Dosh senest, men leverede gode indsatser. Mr Miles stod for en god ophentning efter galop fra spor fem i volten. Acriter sad lidt tilbage i feltet undervejs og gik bedst af alle i sporene og var faktisk ikke så meget dårligere end Loads of Dosh. V75-7 virker nærmest også uløseligt denne gang og heldigvis er der råd til at male alle heste på systemet. Er man ikke så heldig og har allerede brugt garderingerne er de første heste som skal på kuponen 3 Wariner der var rigtig fin ved sejren senest. 5 Overtaker By Sib som er stabiliteten selv , men som nu har galopperet to gange i træk. Det er normalt en topchance fejlfrit. Samt Derbydeltageren 11 Quangaroo Zet. Der nu har løb i kroppen og skal være bedre denne gang. Der er dog ikke meget mellem hestene i dette løb, så meget afhænger af dagsformen og løbsforløbet i den afsluttende afdeling Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5) |
|
2013-01-19, 00:11 | #41 |
För mig handlar det inte om att sätta v75:an det har man gjort några ggr i sitt liv så det är lugnt För mig handlar det om att vinna pengar och för att göra det MÅSTE man fälla favoriter tyvärr, förutom där jag spikar självklart... men aldrig en 80%.
5,1,3,11,6 1,4,6,7,12,13,14 7 Lester 1,2,3,5,8,9,10,11 3 Eldvin 1,2,3,4,7 1,3,7,11 |
|
2013-01-19, 00:14 | #42 |
Banned
|
Jävligt många som tror på Lester imorrn. Vi ska inte glömma att den tränas av Veijo Heiskanen. Den mannen är ju helt iskall.
|
2013-01-19, 00:17 | #43 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Intressant - var får du dessa siffror ifrån?
2013-01-19, 00:29 | #44 |
Så bra att det är 15 minus imorgon då
hcr658 (+5) |
|
2013-01-19, 00:33 | #45 |
Banned
|
Är ju jättelavat på Redens i guld imorrn. Den har dom tänkt vinna med
|
2013-01-19, 00:37 | #46 |
V4 imorgon
5,1,6,9,3 (öppet men 5 står lite för klassen men lätt för galopp.) 2,12,11,3 (Tror att nr 2 kan va ett spikförslag, går ner i klass.) 5,12 (5 Come and Catch och 12 Rune Palema utan galopp är ett bra lås.) 9,1,5 (tror mest på 9 och 1 men en rolig kantboll är nr 5) Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-01-19 klockan 00:38. |
|
2013-01-19, 00:40 | #47 |
Ja. Tror Goop tar hem första avdelningen men Lester är jag väldigt tveksam över, känslan säger att det är den favoriten som ska fällas i morgon. Leader of the gang verkar mycket mer intressant, även Rutger Raket som springer klockrent med broddar.
|
|
2013-01-19, 00:52 | #48 |
är ju tyvärr inte så ofta det skräller i guld och i min bok va Lester en nästagångare.
Med 10 meter till hade han slagit I Wont Dance och nu har han ett dubbelt så bra spår som han. Rutger väger lite för lätt i guld och jag tror att Lester vinner från dödens över Rutger men om Daniel Reden tar spets så släpper han till Björn eftersom han låter Björn styra sin hästar. Men nr 3 är hetare än Rutger då för mig eftersom Rutger inte kan ladda hur mycket som helst och går bäst i ryggar Sen tror jag stenhårt på Västerbo H och om den blir 60-70% spikar jag men inte över 80% Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-01-19 klockan 00:56. |
|
2013-01-19, 01:01 | #49 | |
Citat:
Men jag tror jag droppar Caddie Comet från systemet och ersätter den med Lester. |
||
2013-01-19, 01:07 | #50 | |
Citat:
Men kör Utgång på Björn imorgon då på 7 Lester och 5 Västerbo Highflyer? |
||
2013-01-19, 09:18 | #52 |
Sharpest
|
Min mall so far. Ja den ser inte ut som alla andras. Avd 1 står mellan 1,2,5,6. Men jag spikar favoriten ändå. Avd 2 hade jag länge lås på 3, 12 men slutade med fler garderingar efter titt i arkivet. avd 3 Vet inte varför jag får en feeling för Calamara. Örjan är ju som sagt känd som passiv kusk från start men när han väl bestämt sig för att ladda, ja då laddar han och det vet nog de andra kuskarna även. Ser inget hinder för att han även ska kunna spetsa från spår 7. Hästen skulle ha fått sin sista start redan flera starter sedan, men de har märkt vilken toppform den har så den får starta vidare. Ingen anledning att spara på bränslet här? Gasen i botten! Lester är svårbedömd startsnabb, ingen har sett botten i den än. De första två kan ha varit preparé? avd 4. Klass 2 och jag brukar följa klass2 strategin från speedanalysen. Suttit 97% av alla k2 lopp so far. avd 5. Norrmän från startvolt i kallblod är det autospel på. Mana grabben var ju proppkörd sist, det kunde vem som helst se. Frågan är om inte de där framme är tillräckligt snabba ändå. avd 6. Volt har jag alltid autospel på spår 1 då de får kanonresor. Lägg därtill TA om den travar felfritt (förhoppningsvis felar den på upploppet med 1an i rygg som sedan får överta). Men lägger även till Royal neo då den varit i klassen länge. Klasskillnad mot resten. avd 7. Här tittar vi först på topp 6 rankade hästarna och sedan börjar vi banta ned. Oolong har inget här att göra. QZ är ett skämt som tredjerankad. Bör ligga kring 6e-7e imo. Detta system blir bra. En häst jag är rädd för men som jag tyvärr inte har råd med är nr4 i avd 4. Hemmahäst och startsnabb. Om hästen inte släpper ledningen så kommer den bli riktigt farlig. 1% och hör egentligen inte hemma på v75. De säger från stallet att de endast startar för att det är kul att starta på v75 på hemmaplan. Heja heja |
2013-01-19, 09:20 | #53 |
|
|
2013-01-19, 09:33 | #54 |
|
|
2013-01-19, 09:36 | #55 |
|
|
2013-01-19, 09:38 | #56 |
|
|
2013-01-19, 09:53 | #57 |
HERE TO ROCK F. en imponerande långspurt senast
CANON såg formstark ut 2 Skrällar i sista V75:an 1. 5 2. 12 3. 4,7 4. 1,2,3,5,10,11 5. 3,9,10,14,15 6. 3,4,7 7. 1,5,9,10,12 450:- |
|
2013-01-19, 09:58 | #58 |
Sharpest
|
Användaren Pappersnunnan, bannlyses i en månad för att tramsa runt för mycket. Nästa gång blir det en permanent bannlysning. /MOD
|
2013-01-19, 10:12 | #59 |
|
|
2013-01-19, 10:16 | #60 |
Registrerat spel
Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Cobol Queen 2 1, 4, 6, 7 3 7 Lester* 4 1 Chichina Boko 5 3 Eldvin 6 4 Tidied Accelerator 7 3 Wariner Japp då sitter 7:an idag enligt ovan! |
|
2013-01-19, 10:16 | #61 |
TT bjuder på ett lopp:
Rolig omgång och vi har härlig feeling! V75 på Gävle och vi bygger på en spik som "bara vinner" och låset är ASSA-säkert! Med flera sårbara favoriter ser omgången rolig ut och vi har härlig feeling i DD-1 där vi spikar emot favoriten Tidied Accelerator på DD! Tipsen finns att köpa på www.travtjansten.se. Redéns flygmaskin vinner igen! Vi börjar direkt med att banka i form av 5 Västerbo HighFlyer som står löjligt inne i Klass I. Han var ifjol ruggig vid några tillfällen och höll bl a emot Pato in till upploppet i ett Derby-försök efter att ha öppnat 08,5/500 för att komma till ledningen. Han köptes i höstas till Daniel Reden där han fått tid på sig och gjorde comeback förra veckan, och vilken comeback sedan! Han var inte något tufft tagen i snabbjobben enligt Daniel men bakom bilen exploderade han och drog till spets direkt trots åttondespår. Han vann sedan åkandes utan att brukas och även om motståndet var klent så var intrycket härligt! Han tog det loppet bra enligt Reden när vi kollade med honom i torsdags och hade heller inga problem att tävla med brodd och när dessutom Björn förstärker i sulkyn och vi tror på spets, så finns det inget att tveka över - spik! Det ska bli kallt på lördag och räkna med broddföre. Vilka gynnas/missgynnas? Vi är givetvis på plats i Gävle och rapporterar i Slutspelet-V75 som finns att köpa från kl 14! |
|
2013-01-19, 10:18 | #62 |
Liraren bjuder på lopp 5:
Avdelning: 5 Ranking A: 10-4-3 B: 9-14-6-8-15-12-1-7 C: 2-13-11-5 ANALYSEN Vi är relativt säkra på scenariot i spetsstriden och räknar kallt med att 10 Mana Grabben sitter i spets efter 500m. Däremot är vi mer osäkra på hur Örjan lägger upp taktiken i nästa moment då hans styrning som bekant går allra bäst i ryggar. Det finns en del som talar för att 9 Ulvsås Zico är först framme i andraskedet och då är det absolut inte otänkbart att Örjan släpper. I så fall har Zico redan då hämtat in de 20m han belastats med jämfört med senast och då blir han ingen lätt nöt att knäcka. Jörgen Westholm har bra fart på stallet för dagen och väljer nog ett ganska offensivt upplägg med 3 Eldvin om han får iväg honom felfritt. Dödens? 14 Guli Järven har utan tvekan kapacitet till att kliva runt samtliga men som vanligt när man står dubbla tillägg i ett stort fält krävs det lite tur. Risken är alltid stor att man hamnar i trafikproblem ute i spåren och det är svårt att kliva ut i fjärdespår och ändå vinna på V75. Skulle det dock lösa sig alternativt att Jan-Olov tar ett tidigt initiativ kan det mycket väl gå vägen än |
|
2013-01-19, 10:24 | #63 |
Björn Goop tycker man ska gardera i första pga att den bara fått ett lopp och möter bra motstånd,först emot tycker han att 3 SN och 6 HC..Hmm mörkar han eller? Varför?
|
|
2013-01-19, 10:30 | #64 |
Ja du KP har oxå fått för mig att calamara kan vinna men fega ur tog med Lester oxå!
Ja spika kommer spika Mana grabben en eller många! tycker jag har ett roligt lås i 4: Mr Miles o Acriter! Lycka till Senast redigerad av magohl den 2013-01-19 klockan 10:31. |
|
2013-01-19, 10:35 | #65 |
11 i avd 1 motbud mot favoriten, sen tror jag 3 vinner avd 7.
|
|
2013-01-19, 10:39 | #66 |
enkelrad idag:
5 6 8 10 12 3 5 |
|
2013-01-19, 10:48 | #67 |
|
|
2013-01-19, 11:00 | #68 | |
Banned
|
Citat:
Å andra sidan kan dom ha snackat ihop sig och då kan det bli Daniel i billig spets. Jag väljer idag att tro på det sistnämda. För om reden kan hålla Leader of the gang lugn från start så är det garantispets. Den hästen kan verkligen limma vingen om den håller sig lugn. Jag tror vare inte dom trycker av vare sig Rutger eller Calamara från start. Möjligen Calamara, om Örjan ser att Björn inte laddar kanske han toksänder, men jag tror ändå inte riktigt på det scenariot. När det är så svinkallt som idag så kostar det verkligen att lägga rejäl speed från start och det vet kuskarna. Tror på Daniel i spets och ev kan han få bestämma. 2 Lopp i kroppen efter kastraktion och det kan vara formtopp nu! Till 11 procent tycker jag alltid man kan spika spetshästen i jämna billiga lopp. Dagens första spik. Leader of the gang Senast redigerad av kriga den 2013-01-19 klockan 11:21. |
|
2013-01-19, 11:30 | #69 | |
Citat:
|
||
2013-01-19, 11:36 | #70 |
Ni som funderar på Caddie Comet ... glöm det
Han kommer inte se dagens ljus rygg på 1 och 2 = Borta. Sen går Nurmos Hästar bäst barfota på Valla. |
|
2013-01-19, 12:02 | #71 |
Banned
|
Hubba hur rankar du avd 6 och 7?
Senast redigerad av trance_error den 2013-01-19 klockan 12:04. |
2013-01-19, 12:13 | #72 |
Finns tre helt chanslösa betrodda idagivine razz, Chichina boko och Wariner. Sjukt streckade och kan ej vinna. Bjuder er på detta!
|
|
2013-01-19, 12:14 | #73 |
Banned
|
Vem tar spets i avd 7?
|
2013-01-19, 12:18 | #74 |
|
|
2013-01-19, 12:19 | #75 |
Staro Family Berkut Boko Look La Mark vet jag att dom går med jänkarvagn
|
|
2013-01-19, 12:21 | #76 |
7 rätt, for sure |
|
2013-01-19, 12:24 | #77 |
Registrerat spel
Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Västerbo HighFlyer 2 1, 6, 7, 10 3 4, 7 4 5 Staro's Fortune 5 3, 6 6 4, 9 7 2, 3, 9, 10, 11 Vadet gäller startnummer 160 rader x 1 x 0,50 kr = 80,00 kr Kvittonummer: 278A |
|
2013-01-19, 12:34 | #78 |
|
|
2013-01-19, 12:38 | #79 |
Banned
|
V4
3,5,9 2,3,7,11 11 4,5 48kr |
2013-01-19, 12:45 | #80 |
Banned
|
V75
5 1,3,6,7,13,14 7 2,3,5,8,9,11 3 1,3,5,6,7 3 |
2013-01-19, 12:53 | #81 |
Banned
|
Skulle va kul o veta vem som vann V4-1? lol
Edit: Nu såg jag. Senast redigerad av trance_error den 2013-01-19 klockan 12:54. |
2013-01-19, 12:57 | #82 |
Lester skall testas med jänkarvagn och laddas för spets det låter intressant
|
|
2013-01-19, 13:03 | #83 |
Om laxdasen säger hästar är chanslösa, då är det bara att spika! Fint det, tack
|
|
2013-01-19, 13:10 | #84 |
Har känt på mig hela veckan att I wont dance ska vinna. Han kommer nog 2a med ett huvud bara för jag säger det.
calmara donna är mindre sträckad än caddie comet som va precis kass sist. Finns många roliga att gardera Tidied accelerator med, Alvena nonstop och bon frecia från springspår. Stormysky ifall de blir tempo. Belgrado och royal neo känns som platsbud. Dock tror jag man garderar detta lopp i onödan. Får örjan bara en vettig start borde de bli bra. Västerbo highflyer har ju slagit bättre hästar förut. Får han ta över ledningen borde de vara klart. Overtaker by sib har slagit wariner flera gånger frågan är hur formen är där och vem som är startsnabbast. 1 - 5 Västerbo highflower 2 - 1, 4, 6, 7, 12 3 - 12 i Wont dance 4 - 1, 5, 8, 9 5 - 3, 10 6 - 4, Tidied accelerator 7 - 3, 5, 7, 12 80kr. Räcker idag Kör en liten lapp också. 1 - 3, 5, 6 2 - 6, 7, 14 3 - 7, 8, 12 4 - 1 chicina boko 5 - 3 Eldvin 6 - 7 Bon frecia 7 - 3 Wariner 13.50kr Senast redigerad av Nicklas den 2013-01-19 klockan 13:12. |
|
2013-01-19, 13:11 | #85 |
Så här vart det slutgiltliga spelet som jag och 4 andra delar på, inlämnat och klart. Då får vi se om det håller eller går åt helvete redan i lopp 2:
1. 5,1 2. 14,7,4,1 3. 7,12,4,9,3 4. 1,2,10 5. 14,10,12 6. 4,1,2,6 7. 5,3,1 Systemkostnad: 2304:- Beslutsångest över Abborren eller Wariner, vart dock Ulf Ohlson som fick förtroendet. Fan om det blir tvärtom... God tur allesammans! Senast redigerad av astockel den 2013-01-19 klockan 13:12. |
|
2013-01-19, 13:13 | #86 |
|
|
2013-01-19, 13:17 | #87 |
Går det ens att köra barfota?
Banmästaren Roger Fyhr rapportar angående banunderlaget: - Vi saltade igår och har även gjort så idag men det biter inte i riktigt så hakar bak tror jag är ett måste. Det är synd att det snöade tidigare i veckan för då hade vi kunnat salta tidigare. Vad gäller frambalansen får man avvakta och se men barfota fram kan nog vara aktuellt. |
|
2013-01-19, 13:21 | #88 |
Calmara Donna går väl bäst utan dojjor? Borde inte vara något hot nu i sådana fall.
|
|
2013-01-19, 13:22 | #89 |
Sharpest
|
|
2013-01-19, 13:22 | #90 |
Det går att köra brf fram, runt om tveksamt, 9.6° nu.
Senast redigerad av JimmyJazz den 2013-01-19 klockan 13:46. |
|
2013-01-19, 13:26 | #91 |
Alltså fastnat för CD eller SR i guld ...
Vet inte varför tittar man på de senaste starterna har t.ex Simb Ruby avslutat riktigt vasst mot likadant motstånd i princip och slutat 2a-3a .... Och då var hästen riktigt nerspelad... Idag är det en prakt skräll ... Hästen är ju lite tveksam med humöret... Ibland tänder den till och ibland är den helt "vek" ... Men någon annan som tror på skrällchans i guld? Favoriterna brukar ju vinna, Trustworthy Ås kommer la inte kunna gå barfota? Klart missgynnad då va? Även om den vunnit med skor innan och gjort de bra med skor (Bergsåker sist) |
|
2013-01-19, 13:48 | #92 | |
Citat:
|
||
2013-01-19, 13:48 | #93 |
Veckans mest underskattade (och därmed mest strekvärda!) i mina ögon är 7 Bon Frecia som är rapp ut och bevisligen fungerar med valfri balans! Den andra är 10 Keso som förvisso körs av svag kusk men Svanen meddelar bättre form än någonsin och anser bakspåret bara vara positivt. Trampa igång och sen mangla på! Wariner har vunnit ett blufflopp och den är chanslös. Untersteiner Jrs har väl nedåtform?
Senast redigerad av doob den 2013-01-19 klockan 13:58. |
|
2013-01-19, 13:54 | #94 |
Tänkte också på Kaj Widells uttalanden gällande Divine Razz. Tror inte jag har hört någon mer skiträdd favoritkusk förut? Han har baissat precis allt nu! Skakar karln som ett asplöv eller är det bara spel för gallerierna? Är han så här nervsvag eller vill han höja oddset? Kanske bara blir en bomba fram till dödens och vinna men herregud!? Det är ju pinsamt att höra honom!
"Matlapp från det här läget" "Springspår kan ju se jättebra ut efter 50 meter men sen kommer man inte ner" "Det kommer flera lopp" etc. etc.... Senast redigerad av doob den 2013-01-19 klockan 13:57. |
|
2013-01-19, 14:09 | #95 | |
Citat:
Alla vet att den är chanslös även kaj för han fattar väl det mest av alla. Varför är du så förvånad?? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
astockel (+50) |
||
2013-01-19, 14:11 | #96 |
Faan va gött det är när Kaj är favorit!
Registrerat spel Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Västerbo HighFlyer 2 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 3 4, 9 4 11 Acriter 5 3, 10 6 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10 7 5 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 308 rader x 1 x 0,50 kr = 154,00 kr Kvittonummer: 8324 B451 0C70 8045 |
|
2013-01-19, 14:14 | #97 |
Banned
|
Någon mer än jag som tiltat totalt på När Hans G ska upp och lägga sin jävla hand på allas axlar. Nu var han upp och fingra på Stig H!
|
2013-01-19, 14:19 | #98 |
kan man räkna med att de some anmälda barfota bak kommer gå med skor bak, ser att nurmos ändrat på salsa knight o aponia boko nu
|
|
2013-01-19, 14:19 | #99 |
1: 5
2: 1,4,6,7,9,12,13,14 3: 7 4: 1,2,11 5: 3 6: 4,7,10 7: 1,3,5,7,10,11 God tur! |
|
2013-01-19, 14:20 | #100 |
Sharpest
|
|
2013-01-19, 14:24 | #101 |
|
|
2013-01-19, 14:25 | #102 |
Calamara Donna är ju t.o.m chanslös i stoeliten. När vann hon senast på V75?
|
|
2013-01-19, 14:27 | #104 |
|
|
2013-01-19, 14:28 | #105 |
Kör såhär...
1) 5 Västerbo Highflyer 2) 1 3 4 6 7 9 12 13 3) 3 4 7 4) 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11 5) 3 6 10 12 6) 7 Bon Frecia 7) 5 10 |
|
2013-01-19, 14:30 | #106 |
Registrerat spel
Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Västerbo HighFlyer 2 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 3 7 Lester* 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 5 3 Eldvin 6 4 Tidied Accelerator 7 3 Wariner Vadet gäller startnummer 168 rader x 1 x 0,50 kr = 84,00 kr |
|
2013-01-19, 14:30 | #107 |
Sista minuten system:
Registrerat spel Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5, 6, 11, 12 2 7, 13 3 7 Lester* 4 2, 4, 9 5 3, 10 6 2, 6, 7 7 12 Abborren Vadet gäller startnummer 144 rader x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr Kvittonummer: 6720 |
|
2013-01-19, 14:32 | #108 |
Spelform: V75, omg. 3
Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Västerbo HighFlyer (3) 2 1, 4, 6, 7, 14 3 7, 10, 12 4 1, 2, 3, 9 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 6 2, 4, 7, 10 7 11 Quangaroo Zet (7) Vadet gäller startnummer 3 600 rader x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr Kvittonummer: 8F68 |
|
2013-01-19, 14:33 | #109 |
Andels systemet:
1) 5-6 2) 10-12-13 3) 7 4) (1)-2-3-5-8-9-11 5) 3-6-9-10 6) 3-4-7-9 7) (3)-4-5-6-7-11-12 |
|
2013-01-19, 14:37 | #110 |
Oj vad klar den var! Tackar!
|
|
2013-01-19, 14:46 | #112 |
Såhär blev det, spiken i första var given sen startlistan kom men blev många ändringar sen det jag posta igår, tagit bort andra spiken helt från systemet då Daniel reden fått för sig att köra i ledningen i guld.
1) 5 2) 1,4,7,12,13,14 3) 7,9 4) 1,2,3,8,9,10,11 5) A: 3 B: 4,6,9,10,12,14,15 6) 3,4,7 7) A: 3 B: 6,7,10,11,12 1A! |
|
2013-01-19, 14:52 | #113 |
Fan vad stressigt det blir när man ska dels gör asina egna system, men också rodda ihop ett system för kreti o pleti på tillsammans.siten............
|
|
2013-01-19, 14:56 | #114 |
Tack laxdasen, andra spiken inne!
doob (+10) |
|
2013-01-19, 14:56 | #115 | |
Citat:
Såhär körde man ju inte |
||
2013-01-19, 14:56 | #116 |
|
|
2013-01-19, 14:59 | #117 |
Man skulle ha följt "Sharps law" - Spika alltid det laxdasen sågar!
AbbeAce (+3) |
|
2013-01-19, 15:00 | #118 |
Det är som vanligt Laxdippa och magkänsla sen tyken mot andra som kan hästar...
Två favoriter till att börja med..hmm hur ska detta sluta? |
|
2013-01-19, 15:06 | #119 |
har 50kr vinnare på Camara Donna nu, vore kul om den vann!
|
|
2013-01-19, 15:11 | #120 |
|
|
2013-01-19, 15:15 | #121 |
liten V5
Registrerat spel Datum: 2013-01-19 Bana: Gävle, omg. 3 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 7, 12 2 3, 9, 11 3 2, 3, 10, 15 4 4 Tidied Accelerator 5 12 Abborren Vadet gäller startnummer 36 rader x 1 x 1,00 kr = 36,00 kr Kvittonummer: 89C4 |
|
2013-01-19, 15:25 | #122 |
Jo, Björn såg ju ut att försöka "bomba till ledning"...
|
|
2013-01-19, 15:26 | #123 |
vi håber på lidt vinst i dag |
|
2013-01-19, 15:27 | #124 |
Hur kan Björn köra så passivt med en favorit som Lester,,,,,
|
|
2013-01-19, 15:30 | #125 |
|
|
2013-01-19, 15:33 | #126 |
ja då var denna lördag till ende,,lycka till ni som är med ,men rika blir ni nog inte
|
|
2013-01-19, 15:35 | #127 |
da er liv i vores system endu
V75
V75 BANE 19.01.2013 V75-1: 3,5,6,11 V75-2: 3,6,12 V75-3: 4,7,9 V75-4: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 V75-5: 3 V75-6: 1,3,7 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
astockel (+50) |
|
2013-01-19, 15:38 | #128 | |
Citat:
|
||
2013-01-19, 15:55 | #130 |
hel system-sorry
V75
V75 BANE 19.01.2013 V75-1: 3,5,6,11 V75-2: 3,6,12 V75-3: 4,7,9 V75-4: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 V75-5: 3 V75-6: 1,3,7 V75-7: 3,5,10 Beløb pr. række:0,50kr Antal rækker:3888 TOTAL:1.944,0kr |
|
2013-01-19, 15:57 | #131 |
ja |
|
2013-01-19, 16:02 | #132 |
er helt nervøs |
|
2013-01-19, 16:09 | #133 |
spik 4
1, 7, 11 för 6 rätt åtminstone 6 Alvena Nonstop x 100 plats Senast redigerad av marvel den 2013-01-19 klockan 16:15. |
|
2013-01-19, 16:12 | #134 |
trav er ik nemt |
|
2013-01-19, 16:18 | #135 |
Gå in på http://atgplay.se/ och kolla upploppet i lopp 5. Insåg Jan Olov Persson att han inte hade någon chans mot Erik och Järvsö Rune eller var det stallkörning? Kameran ser allt...
*Kollar bak mot Erik och Järvsö Rune* *Ser Erik pusha för fullt* ** Senast redigerad av astockel den 2013-01-19 klockan 16:23. |
|
2013-01-19, 16:38 | #136 |
Spelar 100V/P på Qangaroo Zet efter en fin värmning
|
|
2013-01-19, 16:39 | #137 |
3,5,10
til et styk 6 rat,,..kan nok gir lidt
|
|
2013-01-19, 16:46 | #138 |
|
|
2013-01-19, 16:50 | #139 |
Jisses vilket upplopp det blev
|
|
2013-01-19, 16:54 | #140 |
Kenth Åkerlund, vilken jävla tomte
4:de invändigt och sen backa sist och går snabbast som fyra i mål. 475 ggr på dubbeln hade varit en liten tröst en usel dag som denna |
|
2013-01-19, 17:17 | #141 |
|
|
2013-01-19, 17:41 | #142 |
|
|
2013-01-19, 17:59 | #143 |
Så fel man hade angående Caddie Comet... Men så lurad man blev. Den kom sist förra gången och nuförst och Lester sist.
När det gäller Divine Razz så vet vi ju att den kan jobba i spåren och vinna från sådana lägen. Slog bra hästar från dödens på v86 sist och alltid med Kaj Widell så att lyssna på alla experter osv är rena skämtet... skulle 7 ha nåt med segersriden att göra Carlsson på v7? Divine är en krigare som gör allt för att vinna en riktig vinnarskalle som vi oxå borde vara Jag idiot till spelare tar 10 hästar i fjärde och lämnar mästarna utanför Örjan och Erik och vad händer? Vad händer när kallblodskungen har tre hästar i ett kallblodslopp som alltid händer? Trav e lätt när man spelar kuskar. |
|
2013-01-19, 18:10 | #144 |
Det ända smarta jag gjorde spelmässigt idag var att spela 300kr vinnare på Örjan (7 Oolong) i sista eftersom han ej hade vunnit ett lopp. Hade jag börjat kolla spår tider m.m. så hade jag inte vunnit utan nu spelade jag kusk. Samma med v4 på v86 sist då jag spikade Navigator Sib (skitkusk?) Robis Sara, Polly Frontline och spelar 2st hästar i sista.. 4:an Pekka K och 9:an med Örjan för att alla dem kuskarna hade inte vunnit än på v86 och glömmer som vanligt mitt pundarhuvud bort Lennartsson som heller inte hade vunnit lopp när hela min tanke bakom v4 spelat var att ta kuskarna som inte hade vunnit (kuskar som är högt betrodda och hemmabanekuskar samt pekka k som brukar skrällvinna på v86 på valla) Detta v4 system körde jag x50 3 spik och två hästar i sista och glömmer bort 7:an med Per, det hade gett mig 780krx50=39.000kr på 600kr, nu kostade det 400kr eftersom jag glömde totalt bort Per.
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-01-19 klockan 18:13. |
|
2013-01-19, 18:10 | #145 |
Alltihop är laxdasens fel.
Vad kan han se med ett öga? Senast redigerad av korpo den 2013-01-19 klockan 21:22. |
|
2013-01-19, 18:17 | #146 | |
Citat:
|
||
2013-01-19, 18:37 | #147 | |
Citat:
Det jag vill säga med det hela är: spela kuskar och gå HELT och hållet på din egen känsla... Det kanske du gör, menar inte just dig utan mig själv bland annat. Ska testa att spela v75 helt på egen känsla och då menar jag inte låta mig påverkas för fem öre av vad någon annan säger eller rankar eller vet eller tror m.m. Sen det här med nr osv. Är ju mer lite roligt kan ju inte bygga system pga av det men jag tänker ibland på sådana saker som kan låtas lite larviga och har satt V75 på Jägers sist pga det. Spik Örjan med nr 6 i första och spik Örjan med nr 6 i sista 130.000kr Delat med 9 Vänner som du kan se i avataren. Kan säga att jag kunde blivit ensam vinnare om det skrällt i Ell Mago Ps lopp och Nougat Ås lopp den gången. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fozho (+5) Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2013-01-19 klockan 18:42. |
||
2013-01-19, 20:14 | #148 |
Ok! Är det så??? Jag sågade tre hästar! Divine, Chichina boko och Wariner. Jag hade två rätt av tre där. Förmodligen fler 'n någon annan på hela sharps som vågat säga något. De två sista är som bekant inte i mål än.Men som vanlligt så gör sig en del fega mesar sig roliga när någon för ovanlighetens skull vågar säga något! Jag sulle vilja se dej såga tre favoriter nästa vecka. Men du är för mesig för det. Jag är ju en av få som vågar säga något här mer än att rapa samma som alla andra!!!Även om divine vann så var det en av de sämsta favoriterna på förhand på mkt länge........men jag grattar dig till dina 2-3 rätt du hade haha
Fozho (+5) |
|
2013-01-19, 20:16 | #149 |
|
|
2013-01-19, 20:19 | #150 | |
Citat:
Här gav jag flera chanslösa. Ingen kred för det! Ni är negativa gänget som aldrig ser det positiva utan hackar på saker för att gotta er! Jag har aldrig sett en enda person här såga tre hästar ..... och är man en mes som följer strömmen i alla lägen så kan man ju aldrig ha fel haha men det är väl för mkt begärt att ni ska våga! |
||
2013-01-19, 20:25 | #151 |
Jo visst.. hade jag kunnat nöja mig med det men jag vill liksom tillför diskussionen något...jag skulle vilja se fler som vågar det. Att sitta och hålla med varandra om allt ger ingen som helst utveckling. Dags att skapa en egen sida där det finns medlemmar som vågar sticka ut. De flesta här är ju synonyma med att se målarfärg torka...
|
|
2013-01-19, 20:45 | #152 | |
Citat:
Senast redigerad av DavidP den 2013-01-19 klockan 21:04. Anledning: Jag ger upp |
||
2013-01-19, 21:09 | #153 | |
Klart son fan du ska fortsätta såga favoriter
Citat:
2013-01-19, 22:04 | #154 |
|
|
2013-01-19, 22:05 | #155 |
Underbar läsning.
Sjukpensionär vann miljoner på V75.
Yvonne Johansson, 54, spikade skrällhästen Oolong och blev V75-miljonär. - Vi såg ju att vi hade alla rätt men vågade inte tro att det var sant. Men det tog bara tio minuter efter sista loppet, sen sa det plopp och så satt fyra miljoner på ATG-kontot, säger sjukpensionären från Vikbolandet utanför Norrköping. Fem system klarade sju rätt på V75 och belönades med drygt 4,2 miljoner vardera. En av kupongerna var inlämnad via ATG.se och vi fick en pratstund med Yvonne Johansson som lämnat in systemet. - Jag kan lova alla att vi verkligen är värda de här pengarna. Vi har inget överflöd, utan kämpar på. Jag är sjukpensionär sedan tio år, min nacke och axlar är helt slut efter allt slit som biträde inom sjukvården. Gubben är egen företagare och försöker leva på jakt och fiske, säger Yvonne Johansson. - Jag hade aldrig trott det här skulle hända i mitt liv. Gubben vann för några år sedan på travet och fick dela på 8 000 kronor, men annars har vi aldrig haft någon tur. Just nu känns det overkligt. Delar på 4 363 726 kronor. Totalt blev vinsten 4 363 726 kronor. Systemet kostade 108 kronor och förutom en rad med sju rätt innehöll det även nio rader med sex rätt och 33 femmor. Makarna Johansson delar vinsten med vänner från Danmark. - Ja, det är en kompis från gubbens jaktlag och hans fru. De ska ha hälften av vinsten, säger Yvonne Johansson. Spikade Oolong. Även om man spelade via Yvonnes ATG-konto så var det Hans Åke som komponerat systemet. - Ja, vi brukar spela för 50 spänn var i veckan, jag och dansken. Jag vill inte ta bara favoriter, det är inte roligt, och så gillar jag hästar med korta namn, berättar 53-åringen. Vinstsystemet innehöll en spik och det var fjärdehandsfavoriten Oolong i V75-7. - Jag sa ju att jag gillar korta namn, förklarar Hans Åke valet av spik och skrattar. - Det är sant, det är så han gör gubben. Han tar alltid hästar med korta namn. Det är väl därför vi oftast bara har ett eller två rätt, inflikar Yvonne. Stämningen är på topp i Vikbolandet. Ska köpa nyare bil. Hans Åke berättar att han precis slagit upp en whiskey medan Yvonne mest försöker förstå att det är allt inte är en dröm. - Det är ju sant. Jag ser på ATG-kontot att pengarna finns på plats. Men våra danska vänner trodde förstås vi skämtade när vi ringde upp dem. Men nyss fick vi mejl att de tar tåget och kommer upp för att fira, berättar Yvonne som även avslöjar att de redan börjat planera vad de ska använda miljonvinsten till. - Vi ska i alla fall köpa varsin nyare bil. Gubben har en 79:a och behöver något nytt, i alla fall en från 2 000-talet. Lars-Ove Pettersson Övriga. Mest V75-pengar blev det för en spelare hos ett ombud i Hede som med hjälp av Harry Boy (Spikharry) vann sammanlagt 4 517 046. Insatsen var 729 kronor och systemet innehöll två spikar. En spelare i Löddeköpinge satsade 162 kronor, en spik, och vann 4 377 051 kronor. I Tierp växte en insats på 144 kronor, två spikar, till en vinst på 4 389 666 kronor. En spelare lämnade i sin vinstkupong via mobilen. Kupongen kostade 162 kronor, innehöll tre spikar, och utdelningen blev 4 428 931 kronor. På ATG.se gav en insats på 108 kronor, en spik, en vinst på 4 363 726 kronor. Senast redigerad av fusbar den 2013-01-19 klockan 22:07. |
|
2013-01-20, 11:39 | #156 | |
Citat:
Men, visst fan är det surt när folk vinner på att man plockar namn som låter bra. Oloong va ett kort namn, nämen va bra Som kärringen som vann 45 mille plus eller vad det va för ett par år sedan. Spikade Örjan i första från bricka elva till 1%. "jomen, Örjan brukar ju vinna från spår elva" Sen lägger man själv ner alldeles för mycket tid, analyserar sönder loppen coh sitter med 4-5 rätt. Nästa vecka ska katten få tippa................ |
||
2013-01-20, 11:59 | #157 |
Fanns ju namn som vann som inte va korta hehe Västerbo Highflyer är ju inte direkt kort Divine Razz är på gränsen Järvsö Rune likaså
|
|
2013-01-20, 12:21 | #158 |
|
|
2013-01-20, 12:32 | #159 |
|
|
2013-01-20, 13:17 | #160 |
Kan hålla med om att tippa efter korta namn är bara tur om de sitter, Vissa lirar ju efter telenr, andra födelsedagar o.s.v.. Ibland sitter ens analyser, ibland klirar man sig i håret och undrar vad fan vad det som hände? Jag vet inte riktigt vilken väg man ska ta till 7 rätt. Jag har fått 7 rätt en gång och då gick jag efter Storavinsters värmningar och gjorde systemet på 20 minuter. Så i fortsättningen får man väl göra små lappar som man lägger i en skål och drar några nummer och hoppas på högvinsten.
|
|
|