|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-09, 21:28 | #1 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8343Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
V75 Romme
Bästa vinnarna är;
- Carlos Lightning, - Global Nirvana, - Saston, - Prey Frontline. Funderar redan på flerbong
2012-12-10, 09:45 | #2 |
Har väntat lite på Global Investment men är osäker på distansen... Är det någon som vet? Saston borde ju bara vinna, men det är alltid nära till galoppen och Pitch C är i toppform och Globalen en grym häst på speed sista 300m. Låset är definetivt 1,3,6. Sen är det sällan det skräller i guld.
Om man heltäcker dem fyra sista loppen så överlever man nog dom Tror att det kan bli bra pengar denna omgång. |
|
2012-12-10, 10:12 | #3 | |
Sharp$: 8343Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
GI klarar distansen utan att vara gynnad av den.
I SM gick han anständigt som trea efter invändig löpning, men inte mer än så. Men han slår aldrig Saston. Citat:
2012-12-10, 10:21 | #4 |
I första handlar det om att lista ut vem som tar ledningen av carlos lightning och conrads fredrik.
Min ide bygger på spets och slut på carlos, men jag långt från säker på att han klarar av att hålla ut fredrik.
2012-12-10, 14:57 | #5 |
Satt och kollade avstånd mellan travbanor precis, på den här sidan: http://www.travninni.se/avstand.php
Men det är väl knappast 77 mil mellan Stockholm och Romme? Och sedan 16 mil mellan Eskilstuna och Romme? Nä, den där avståndsmätningen funkar inte alls den här gången. Synd att det inte går att kontakta den person som ligger bakom tabellen. |
|
2012-12-10, 16:24 | #6 | |
Citat:
Det är sådant man måste väga in numera. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1) |
||
2012-12-10, 16:28 | #7 |
2012-12-10, 16:45 | #8 |
|
|
2012-12-10, 18:24 | #9 | |
Citat:
Pitch C skall antingen gå till Finland, Sverige eller Frankrike. Pga ägarbytet är det Kontio som kör. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5) |
||
2012-12-10, 20:36 | #10 |
|
|
2012-12-11, 16:46 | #11 |
◦Spelarservice samarbetar med några av landets bästa tränare som i vissa fall lämnar exklusiv information. Denna information säljs sen vidare dagligen, via webben eller telefon. Mattias Anderberg är ägare och vd i bolaget som äger Spelarservice. Samtidigt jobbar Anderberg åt Kanal 75. Men bara en kort tid till.
När Åke Svanstedt i förra veckan berättade om varför han inte pratade med atg-live sa Svanstedt att han får betalt av vissa företag – och därför inte kunde ge intervjuer gratis till andra företag som sysslar med tips- och spelinformation. Ett av företagen som Åke Svanstedt nämnde var Spelarservice. Enligt företagets hemsida har Åke Svanstedt valt Spelarservice som enda riktiga mediapartner. Han är enligt hemsidan ”grym på att leverera viktig info”. Andra tränare som medarbetar hos Spelarservice är Jan-Olov Persson, Per Lennartsson, Fredrik Persson, Robert Bergh och Joakim Lövgren. Enligt hemsidan så berättar Lövgren alltid om sina chanser bara för Spelarservice. - Ja, vi betalar för att ha några av de bästa tränarna som våra partners. Det är inget jag sticker under stol med, säger Mattias Anderberg. Mattias har vid sidan om sitt engagemang i Spelarservice också jobbat åt Kanal 75 och setts ofta både i atg-live och i travets sändningar i TV4. Många har ansett att Anderberg undanhållit viktig information i atg-live för att istället kunna sälja den informationen via sitt bolag Spelarservice. Även ledningen för Kanal 75 har nu insett att Anderberg inte kan sitta på två stolar. Tidigare i år framförde Kanal 75:s chefer Niclas Andersson och Per Carlsson detta till Anderberg. - Det var lite vapenskrammel då, säger Anderberg. Nu har Kanal 75-ledningen gått från ord till handling. För en tid sedan framfördes ett ultimatum till Anderberg. - Jag fick välja, och valde då att fortsätta med Spelarservice, säger Anderberg. Det innebär att Mattias Anderberg slutar på Kanal 75 vid årsskiftet. - Det har varit roligt att jobba där men jag är inte bitter. Jag förstår deras ståndpunkt och är välkommen tillbaka när det passar igen, säger Anderberg. Flera personer hävdar att det var Mattias Anderberg som låg bakom att Åke Svanstedt inte ville prata i atg-live. Att Anderberg helt enkelt blockerade Svanstedt eftersom Spelarservice har ett kontrakt med honom. - Den som tror att någon kan styra Åke Svanstedt är nog snett ute. Dessutom kan vår ersättning mer betraktas som en allmosa med tanke på vad Svanstedt har för sponsorkontrakt och hur mycket pengar han tjänar på sin rörelse, säger Anderberg. Att vissa företag köper information från tränarna har ifrågasatts. Men det bekymrar inte Mattias Anderberg särskilt mycket: - Jag är stolt över den produkt vi levererar. En undersökning 2011 visade att våra kunder omsätter 300 – 400 miljoner kronor hos ATG. Alltså cirka tre procent av spelbolagets omsättning. Och så länge våra kunder är nöjda är jag också nöjd. |
|
2012-12-12, 18:54 | #12 |
Avd-5: Svensk-Norska Loppet.
15 Höstbo Fredrik gjorde det riktigt bra sist och toppformen är nog där men att ta 40 meter känns tufft. Galoppen i programmet varade inte mer än i 5-10 meter. För mycket streckad och får inte plats på min kupong. Tycker istället 13 Lix Mollyn som nu står 20 före har ett smaskigare läge och då det idag bara skiljer 1% på strecken mot Höstbo Fredrik är det mycket mer intressant. 1 Lärkan har gjort det bra en längre tid. Galopperna har kommit i autostart när han laddats iväg. Tror voltstart och innerspår passar bättre och spetschansen bör vara god då jag ej tror att 7 Managrabben kan utmana trots sitt springspår. Utmanar om spets gör istället 3 Haaga Prinsen som gjort det bra i monté men nu möter för tufft motstånd. 11 Vingbo Stjärn får en rejäl kuskförstärkning i Erik Adielsson. En häst jag väntat på ett tag och tänker inte missa att ta med den till fina 4%. Låser på 1,11,13. Senast redigerad av oHYRA den 2012-12-12 klockan 19:05. |
|
2012-12-13, 07:36 | #13 |
|
|
2012-12-13, 11:44 | #14 |
Tidig tanke!
Flip a Coin kusk förstärkt startsnabb stayer med intressant läge! "Gubben i lådan" smygare på innern? ;-) Har klarat sig bra i brons och mest "kuler" i loppet! Suger R.S Form och toppläge, ett sto som utvecklats väl under hösten! Brukar inte kolla på V75 förrens fredag, men två "tidiga" :-) :: |
|
2012-12-13, 11:48 | #15 |
1 2 4 5 (Äntligen bra spår för YB, stallet i toppform - två igår på v86)
3 5 6 7 8 (Thula sana bäst barfota och seg ut...) 1 6 9 (om Saston hoppar och PC sitter fast är SCC ett kul alternativ - mkt bra näst sist) 3 (Startsnabb,bra i comebacken och Condrad reser halva Sverige med en häst...) 1 (Höstbofredrik hinner inte fram och volt bättre än auto för hästen, minus för kusken...) 1 2 4 6 9 11 (Molle CD! Gick bra till slut men för långt fram...vinner nog(!)...) 3 (Omgångens bästa spik, backades sist senast...glöm! Surskånken Kari positiv) Lycka till! |
|
2012-12-13, 11:52 | #16 |
Borde kunna bli skaplig DD .Cuba Cohiba får en chans till av mig. Med rätt lopp tror jag att hon städar av det här gänget. Molle CD kommer givetvis att bli farlig om han inte blir för het.(säkert bästa hästen).
Wariner gapade alla om senast. Hittills inte nu. Kan nog smälla lite i slutet av omgången. Inte helt ovanligt. |
|
2012-12-13, 14:05 | #17 |
Lite tidiga tankar om V75..
1. 2,5 är ju tråkigt att säga men känns som att dessa 2 har bäst kapacitet ihop med 4 yosemite boko, dessutom är dom startsnabba och bör få bra lopp bägge 2. möjligtvis att belgrado hamnar i dödens, men då den är så stark så tror jag att det inte behöver vara fel över distansen. vill man vara säker slänger man med nr 1 elles w fedo som är bra i sina ljusa stunder och har ett härligt smygläge! 2. stolopp där många kommer kräma på ordentligt... min tipsetta är totalt bortglömd i form av nr 15 carmen sund! såg ni intrycket senast? har mött riktigt bra hästar hela sin karriär och gjort det bra. den varnar jag kraftigt för, annars finns det många om budet i detta öppna lopp. 3. 6 saston är ju klar förstahäst och kommer vara mångas spik. inget att säga om det egentligen.. rätt distans och ingen kommer väl svara om han kör framåt!?!?! så spik behöver inte vara fel. annars är det ju pitch command och globalen i första hand, ska man leta utanför boxen så är 2 möjliga vinnare staro cold carat och on track piraten... men då ska det nog till att saston gör bort sig vilket inte är omöjligt. 4. känns som bergar´n har en kanon här i nr 4 loads of dosh... finfina insatser mest varje gång! men 3 kommer troligen till tät och troligtvis släpper väl inte den och det kan ju bädda för dödens så därför får det räcka med utgång.. bakom är det mkt öppet! 5. kallblod = svårt ... iaf en gång som denna när man inte kan luta sig tillbaka på hallsta lotus eller faksen jr.. 1 lärkan kommer väl köras i tät JOP är ju kungen av kallblod så man får väl ha med den, även om den inte känns het som favorit.. nej,mest tror jag på 7 managrabben som har vart riktigt bra än längre tid och borde kunna komma vettigt på det från springspåret, streckad på 24% i nuläget! som roligaste skrällbud säger jag nr 12 farmfurir. tar man oxå med 13 &15 så böra man komma långt! 6. dagens i särklass bästa spik!! nr 9 molle c.d ! varför? 1.möter ingenting 2. bästa hästen 3. Björn goop upp för första gången! 4. bra spår då det troligtvis blir körning eftersom det finns några snabba med framspår... 5. avslutande strålande senast med krafter kvar 6. och ni som inte såg loppet näst senast då den var 5:a .... gör det! 7. relativt långt upplopp (205 meter) 8. funkar på brodd 7. var på åby i lördags och tittade på bl.a prey frontline och overtaker by sib och sa att nästa gång ngn av dom kommer ut så är det ju bara att spika... men så kom dom ut i samma lopp... hmm vad göra? prey klättrade i ryggar invändigt sista biten och hade massor sparat (och detta är en kanon i grunden som kari håler som en av sina bästa) men hur avsltade overtaker by sib i lördags?? galet vilken avslutning och den kommer nog köras till spets oxå vilket ger den en fördel... men måste ha med 12 udos oiler över denna distans, den har vart smäll fin innan senast då berg brodda bort han... starkt 3 hästars lås! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LeBanner (+15) Senast redigerad av jocklon den 2012-12-13 klockan 14:07. |
|
2012-12-13, 14:52 | #18 | |
Jag tror rapidemarke tar spets.
Lyckas conradsfredrik tas sig förbi carloslightning tror jag björn vinner, annars tror jag på carlos Citat:
2012-12-13, 15:24 | #19 |
tycker udos oiler i sista är veckans skämt favorit! tycker där e 2 bra utmanare från framspår i shardingham hanover och prey frontline
|
|
2012-12-13, 17:33 | #20 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5626Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Björn Goop känns intressant att följa denna omgång. Han brukar ju sammanfatta alla sina körningar i Aftonbladet en gång i veckan. Ingen som råkar sitta på denna veckas, då främst V75?
|
2012-12-13, 18:13 | #21 |
6 Conrads Fredrik (V75-1) fick spår lite väl långt ut och möter några bra hästar. Outsider.
3 Global Nirvana (V75-2) kan vinna om det klaffar. Hon ska streckas då det nog är min bästa V75-chans. 3 Global Investment (V75-3) känns fin och visar fin form i träningen. Visst är det ett par tuffa hästar emot men han kan vara med och kriga om segern. 10 Mr Miles (V75-4) känner jag inte till. 9 Molle C.D. (V75-6) är fartfylld och kapabel men från bakspår på 1600 får vi ändå ligga lite lågt. 3 Prey Frontline (V75-7) fick bra spår och gör bra lopp hela tiden. Möter bra hästar. Outsider. Björn Goop Källa: Trav365 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+2) |
|
2012-12-13, 18:18 | #22 |
Det finns verkligen ingenting som talar emot Saston. Startnummer 6 är överrepresenterat som vinnare av den här typen av lopp (har vunnit vart tredje Guld 2640 A senaste åren), Örjan har tagit klart flest segrar på distansen och verkar vara bästa kusken i den här typen av lopp, och hästen blir högt rankad av spelarna i en lopptyp där favoriten har vunnit 50 % av omgångarna. Jag tycker att Saston känns som favoriternas favorit. Finns det något som talar emot?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) Senast redigerad av Asprilla den 2012-12-13 klockan 18:22. |
|
2012-12-13, 19:14 | #23 |
AVD4. LOADS OF DOSH Spik
AVD6. My Ovi & MOLLE C.D. lås |
|
2012-12-13, 21:04 | #24 |
Lite av mina amatör tankar Tycker det ser svårt ut (tycker jag iofs alltid och krånglar ofta till det )
Avd1. Har för mig ELLES W. PHEDO är ganska kvick ut och bör väll kunna hålla ut övriga om hon vill ? Sen om Ove väljer att släppa eller inte återstår väll att se. Gillar den hästen och tycker hon känns intressant på läget. Tidiga känns oxå CARLOS LIGHTNING (men är väll lite väl stor?) BELGRADO vill jag oxå gärna ha med, blir ju inte överstreckad på kusken iaf. OMELETTE verkar ju va i grymt slg men känns väll lite långsökt? CONRADS FREDRIK känns inte het för mig , men kanske åker med om han värmer bra. Avd2. Grymt svårt känns det som, får bli rejäl gardering. Avd3. Saston klar första häst. Men som han travar vill man ju gärna gardera, men med vad ? Hur stort minus är det för honom om det blir skor? EL SUECO bör väll knipa ledningen och få ledar rygg. Går alltid med skor, men känns inte som nån plus distans direkt. GLOBAL INVESTMENT oxå ganska kvick ut och bör väll va först framme för att överta? Men frågan är hur BG gör när Saston kommer. Har ju iaf kapacitet och form för att räcka. PITCH COMMAND lär väll bli över från start, men kommer han ut går han ju som tåget för tillfället. Men svårt att se han räcka mot saston i dagsläget.ON TRACK PIRATEN är det ju lite snack om, visserligen bra form men fyra år och har han ens segrat på v75 förut? Dessutom spår 11. Skulle inte ens strecka till 1%. Ähh kanske rent av spikar Saston, blundar håller tummarna och hoppas han travar. Avd4. Känns oxå svårt. Gillar STARBEC’S MACKLO är kvick ut och tror han kan nå spets. Funderar på att chansspika mig ur det här loppet då det kan bli dyrt annars. Skulle kunna vara spets och slut ? Är visserligen många snabba på start, så vill det sig illa blir det utdragen körning. Vid gardering åker helt klart miljondraget VIKTOR PÅ KNECKEN med Avd 5. Här blir oxå stor gardering. HAAGA PRINSEN kanske kan fronta , släppa och få en fin resa? BJÖRLIFAKS gillar jag oxå , farlig om han klarar spåret. FESETH NILS? 1,13,15 åker oxå med. Här finns många fina hästar Avd 6. Här tror jag lite på LÖNSHULTS BIRGITTA som jag tycker går bra varje gång .ELLES W.FILL kanske kan fronta ? Köper inte alls favoriten. Körning från start och miljondraget BANKER BRODDE Avd 7. Känns oxå som en svag favorit . PREY FRONTLINE eller OVERTAKER BY SIB i spets tror jag. Bör va bra chans. Miljondraget NELLE KÄCK invändig resa och en rökare på upploppet Senast redigerad av Mrmatteoo den 2012-12-13 klockan 22:11. |
|
2012-12-14, 09:00 | #25 | |
Citat:
|
||
2012-12-14, 09:44 | #26 |
Sharpest
|
https://www.travsport.se/hast/visa/614291/historik
Pitch Command har bytt ägare i slutet utav november men startas av Melander fortfarande. Körs han slut till denna start då? |
2012-12-14, 09:59 | #27 |
Knappast "stallkörning" i alla fall!
|
|
2012-12-14, 10:07 | #28 |
Lämnar in redan idag då ja kommer dricka grogg i helgen
1) 4 Yosemite Boko 2) 1,3,4,5,6,7,13,14,15 3) 6 Saston 4) 4 Load Of Dosh 5) 1,11,13 6) 1,2,3,4,5,6,9 7) 5,6,11 ( nr11 Star Brodde, där jag blir ensam vinnare ) 567/rader |
|
2012-12-14, 10:39 | #29 |
Sharpest
|
|
2012-12-14, 14:35 | #30 |
Carlos Lightning i avd 1 och Lyckliga Lotta i avd 2 är strukna....
|
|
2012-12-14, 14:45 | #31 |
|
|
2012-12-14, 15:55 | #32 |
Intervjuer med Witasp och MM Melander från travspetsen:
Mycket intressant V75-omgång på Romme den här lördagen och Travspetsen bjuder våra läsare på gratis intervjuer med Marcus M Melander och Leif Witasp. Varsågoda! Marcus M Melander: 8 Inhibited (V75-1) - Han svarade för ett klart godkänt lopp senast och hade en del krafter kvar i mål, han känns efter det loppet fin i träningen och formen är god. Den här gången känns han dock bortlottad, framför allt då Carlos Lightning fått bra utgångsläge och kan han vara trea-fyra är vi nöjda med det. 11 So Here I Am (V75-1) - Hon känns ännu mer bortlottad än vad Inhibited gör, hon går jämnt och bra varje gång och känns fin för dagen men hon får svårt att räcka till vinst här och grejar hon en hygglig slant är vi nöjda med det. 1 Pitch Command (V75-3) - Han har verkligen gått jättebra i de senaste starterna och håller mycket fin form för dagen, vi är jättenöjda med honom. Han har fått bra utgångsläge den här gången, även om det finns risk att han blir instängd, men han känns som sagt fortsatt fin och blir han inte fast på innerspår duger han gott. Det är bra distans för hans del. 6 Saston (V75-3) - Det är stallets bästa segerchans på lördag, jag tycker det ser bra ut för hans del och jag har bra känsla. Han tappade travet lite till slut senast och är uppkollad efter det loppet, vi har dock inte hittat några fel på honom och han känns som han ska göra i träningen. Det är alltid svårt i dessa årstider att sia något om balans och bana, men normalt ska konkurrenterna få det svårt här mot honom här. Den styrka som Saston har är det inte många som har. Hur går tankarna kring balans och utrustning? - Det är som sagt alltid svårt att sia i dagsläget i dessa årstider hur banan blir, därför kan man inte bestämma balansen innan. I dagsläget är dock siktet inställt på att samtliga våra fyra hästar i omgången tävlar som vanligt och det blir i varje fall inga ändringar i utrustningen, avslutar Marcus M Melander. Leif Witasp: 4 Yosemite Boko (V75-1) - Han känns okey för dagen och håller faktiskt rätt hygglig dagsform, han trivs också på vinterbanor. Han har alltid svårt att sticka nosen först och jag ser honom främst som ett platsbud, han trivs dock på brodd och kommer göra ett bra lopp. 5 My Ovi (V75-6) - Jag pratade med Linderoth som körde honom senast och han trodde att det var den hårda banan som inte passade honom senast, det är nog förklaringen till att han den gången inte löpte upp till de förväntningar som vi hade på honom. Han känns efter senaste loppet som han ska göra i jobb och han kommer som vanligt att tävla med helstängt huvudlag och sedan brodd runt om, vilket han inte har några problem med. När jag först såg startlistan så tyckte jag att han stod hårt inne i loppet, ju mer jag läser på ju mer tror jag dock att han ska duga för det såg inte så blodigt ut ändå. Han kan öppna bra från start och hittar han en bra position och har lite tur under vägen, kan vi faktiskt vara med dom. 2 Sandrngham Hanover (V75-7) - Är väl ändå den av mina hästar i den här omgången som jag känner mest för, det är min bästa segerchans på förhand. Jag tycker att han håller väldigt fin form för dagen och han tävlar dessutom alltid med skor så där har han nog en fördel, kontra sina konkurrenter. Han trivs konstigt nog också med voltstart och även om det var några tuffa konkurrenter med i loppet håller jag honom som en outsider, det var faktiskt länge sedan jag hade ett sådant här bra utgångsläge med honom. Jag är faktiskt småoptimistisk gällande honom och spelarna bör se upp, säger Leif Witasp avslutningsvis. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1) |
|
2012-12-14, 20:05 | #33 | |
Citat:
Asprilla (+10) |
||
2012-12-14, 20:41 | #34 |
|
|
2012-12-14, 20:59 | #35 |
Spiken: Saston blir det barfota fram så slösa inte med bläck. Övertar och vem ska trycka upp tempot? Toppchans!
Dragen: Leonas Yaffa har inte varit sämre än 2a på sju försök. Full laddning!?? Lönhults Birghitta är i toppslag och utmanar om segern. Streckvärd! Miljondraget: Horton som gynnas om det blir åtminstonde barfota fram, med sin form bör man vara med i matchen. 4% avslaget: Disney tooma avd6 God tur! Senast redigerad av Klanke den 2012-12-14 klockan 21:15. |
|
2012-12-14, 23:19 | #36 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Belgrado (1, 4) 2 3, 5, 6, 7, 8, 13, 14 (1, 12) 3 1, 6 (3, 11) 4 3, 4, 11 (7, 6) 5 1, 7, 8, 10, 11, 13, 15 (5, 9) 6 4, 5 (9, 2) 7 5 Wariner (6, 3) Vadet gäller startnummer 588 rader x 1 x 0,50 kr = 294,00 kr Kvittonummer: 0B26 1214 18A7 80xx |
|
2012-12-15, 00:00 | #37 |
1 4 5 7 8 12
3 5 6 7 8 3 6 11 3 4 6 11 1 9 2 3 6 ja jävlar...där satt den (igen)! |
|
2012-12-15, 00:16 | #38 |
|
|
2012-12-15, 00:50 | #39 |
Jag har börjat inse att det kan bli så, men det tänkte jag inte alls i Söndags.
Å andra sidan kan conradsfredrik öppna blixtsnabbt ibland, men han var ju dålig senast så kanske inte blir någon laddning
2012-12-15, 07:51 | #40 |
Tror att V75:an avslutas med 9 och 5!
|
|
2012-12-15, 07:51 | #41 |
Micke Nybrinks V75-system
V75-1: 5-2-1-4-7-12-6 (res 8-11) V75-2: 8-6-5-3-1-4-7-14 (res 9-15) V75-3: 11 On Track Piraten (res 6-3) V75-4: 4 Loads of Dosh (res 3-6) V75-5: 1-13-15-12-7 (res 10-5) V75-6: 9 Molle C.D. (res 4-6) V75-7: 6-12-3-4-5-9 (res 2-10) 1 680 rader/840 kronor Senast redigerad av korpo den 2012-12-15 klockan 07:58. |
|
2012-12-15, 08:49 | #42 |
Mitt V75
1. 1,4,6,7 2. 8 3. 6,11 4. 3,4,6,11 5. 1,4,15 6. 9 7. 2,3,6,12 192:- |
|
2012-12-15, 09:13 | #43 |
Väntar på laxdasen "solklara" innan jag lämnar in något
|
|
2012-12-15, 09:27 | #44 |
Undrar om Robert Bergh vinner minst två lopp idag??
|
|
2012-12-15, 10:05 | #45 |
Tomas Uhrbergs Tankar och system:
Spoiler:
Örjan om sina: Spoiler:
Tipsaren: Spoiler:
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-15 klockan 10:07. |
|
2012-12-15, 10:27 | #46 |
Ett system med två vänner. Återkommer med eget
1, 5, 12 1, 3, 5, 6, 7, 8, 14 6, 9, 11 4 1, 4, 9, 10, 13 9 5, 6, 9 |
|
2012-12-15, 10:30 | #47 |
Vet inte riktigt om jag vill släppa detta heta tips men i sjätte avd tror jag hemmaprofilen Daniel Ohlsson vinner med nr 10 Gabuck efter all körning som kommer bli om spets kolla lopparkivet för 2 starter sen när han vann från spår 10 på kort...
Varsågoda Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-15 klockan 10:31. |
|
2012-12-15, 10:37 | #48 |
Sen är det duktigt av experterna att snacka ner procenten på Saston så att den hamnar på 60-70% istället för 80% för att Nybrink tror att en 4-åring ska vinna från dödens över styrkefenomenet Saston ... hehe. Allt kan hända i trav men snälla Nybrink. On track är bra för sin klass men i guld hmm. Vi får se han kanske har rätt så jag ska inte såga för mycket, men det låter lite för tokigt.
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-15 klockan 10:38. |
|
2012-12-15, 10:40 | #49 |
Vet inte hur vädret kommer bli men här har det börjat blåsa urjävligt och det ska vräka ner snö under dagen. Visserligen 20 mil från banan men tror inte de ligger på Playan direkt i Romme heller och upploppet är riktigt långt. 205 m.Jag var inne cuba cohiba som också kan flytta på sig rejält. Dålig senast men starten innan visade den lite av sin fart. Startrusning och tåg i spåret bakom Molle sista lång i hårda vinden låter som en segrare bland bakspåren. Låser nog fräckt på 9,10,11,12. Kan vara helt galet men tror det kan bli galna resultat i dag.
|
|
2012-12-15, 11:27 | #50 | |
Citat:
Men OM den hoppar så är absolut OTP en som kan vinna och till 13% är den intressant, men egentligen handlar det om hurvida man tror på galopp eller inte i Sastons fall. |
||
2012-12-15, 11:30 | #51 | |
Citat:
Tillbaks till lopparkivet |
||
2012-12-15, 11:38 | #52 | |
Citat:
|
||
2012-12-15, 11:43 | #53 | |
Citat:
Har en regel att alltid spika i guld och då måste jag spika favoriten och gå på statistiken att favo vinner nästan alla guldlopp och en gång om året skräller det i guld. Skräller det i guld blir det bra pengar och jag får då bra på en sexa och femmor eftersom jag har många streck kvar för dem lägre klasserna. Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-15 klockan 11:47. |
||
2012-12-15, 11:45 | #54 |
Brodd på Rommetravet
Just nu vid 11-tiden är Rommes bana i perfekt skick, men inom kort väntas mycket snö som enligt banchefen Markus Nyberg med största sannolikhet kommer att innebära broddföre. Under natten kom två-tre centimeter snö. - Det har vi plockat bort och sedan lagt på nytt grus. Just nu skulle det inte vara några problem för hästarna att tävla barfota runt om, men tyvärr ser väderprognoserna inte alls bra ut. Markus fortsätter: - Vi är ”lovade” en decimeter snö under eftermiddagen och det har redan börjat yra av snö. Förmodligen krävs ett under om inte banan ska bli halkig. Därför kan jag inte tänka mig annat än att det kommer att krävas brodd i skorna. |
|
2012-12-15, 11:45 | #55 |
Flip A Coin, 20.00 @ Unibet.
Kusen har en sylvass spurtkapacitet som mycket väl kan visa sig idag med Kihlström upp! |
|
2012-12-15, 11:48 | #56 |
|
|
2012-12-15, 11:53 | #57 |
Jo, men det var ju det där med att gardera i varje lopp.
Jag tänkte kör en fräckis och spika Molle och sen lyfta upp Robban som A i varje lopp med krav att han ska vinna minst 2. Vinner han sen med Staro Cold Carat och Omelette så är lyckan gjord Senast redigerad av Lillis den 2012-12-15 klockan 11:54. |
|
2012-12-15, 12:06 | #58 |
Undrar om det kommer in massa småkuponger från Sydafrika nu....
Streckfördelningen börjar se lattjo ut och snittsystemet har gått från lite över 50:- ner till under 40:- bara på en timme. Utan att analysera det jättemycket ser det ju ut som att Overtaker by Sib är med på varenda liten kupong. Kolla insatssfördelningen kontra strecfördelning på Saston Senast redigerad av Lillis den 2012-12-15 klockan 12:09. |
|
2012-12-15, 12:32 | #59 |
skor på alla hästar sa dom på liven precis! ingen barfotakörning tillåten
|
|
2012-12-15, 12:33 | #60 |
Veterinärbeslut! Ingen får köra barfota idag! Skor, brodd och hård bana!
|
|
2012-12-15, 12:35 | #61 |
Fascinerande!
På 20 minuter har det inkommit 700-800K system och omsättningen har gått upp med 7 miljoner. Snittkupongen nu är på 24 kronor och Overtaker by Sib är 83% på strecken. |
|
2012-12-15, 12:40 | #62 |
|
|
2012-12-15, 12:42 | #63 |
|
|
2012-12-15, 12:45 | #64 |
Västerbo World är inte det en häst som "fet" gillar brodd?
|
|
2012-12-15, 12:47 | #65 |
80% vinst på vinterbana så han verkar gilla dagens förutsättningar åtminstonde!
5 Västerbo World Bo Eklöf 16 starter 81% Vinst, 88% Plats, 0% Galopp Senast redigerad av whalz den 2012-12-15 klockan 12:52. |
|
2012-12-15, 12:52 | #66 |
Vilket skitväder och efter första loppet kan man konstatera att banan är krävande.
Idag blir det pengar |
|
2012-12-15, 12:53 | #67 |
Tror inte det är tillräckligt "vintrigt" för västerbo world..han brukar gilla när det är isbana och -15 minus
|
|
2012-12-15, 13:07 | #68 |
|
|
2012-12-15, 13:33 | #69 |
Jag bara skrattar! Hela Sverige tror att Saston ska förlora. Fel bana, usabikar på motståndare m.m. Hur orkar alla tro att det hjälper. 2640 m!!! Ni fattar väl att örjan vinner med hela upploppet. Rent löjligt att gardera!
|
|
2012-12-15, 13:39 | #70 |
Efter att ha sett de inledande V4-loppen, drar jag slutsatsen att de långt ut på vingen samt bakspår oavsett startmetod får det svårt. Verkar blåsa rejäl motvind. Tror därför att vinnarna finnas bland de främre spåren: 1-6 på auto, 1-8 på volt.
|
|
2012-12-15, 13:39 | #71 |
|
|
2012-12-15, 13:40 | #72 |
Hela Sverige? Har inte hört någon som tror att Saston förlorar..förutom att en del har lite frågetecken kring hans trav som strulade lite sist och det är väl befogat. Har du lust att utveckla ditt påstående??
|
|
2012-12-15, 13:40 | #73 |
|
|
2012-12-15, 13:40 | #74 |
OK, hur förklarar du att # 10 vann första och #9 vann andra
|
|
2012-12-15, 13:40 | #75 |
Nej jag har alltid många klara det vet ju alla....ELLES W FILL den spikar jag i alla fall på DD. kör 6-6 rakt ut!
|
|
2012-12-15, 13:41 | #76 | |
Sharpest
|
Citat:
Saston vinner, galopp emot. Felar den så vinner Globalen. Hans årstid och kan leda hela vägen. Själv har jag dubbellås på dom 2 just pga jackpoten. Spikar 1an i avd1. Sto är lösningen 5,6,8,13 guld 3,6 Kallblodet är lösningen 1,4,7 på. Resterande avdelningar är nyckeln till ensam vinnare |
|
2012-12-15, 13:42 | #77 |
Alla spelbolag garderar då tror man att den förlorar. Ett skämt att tro det! det är inte april än...
|
|
2012-12-15, 13:53 | #78 | |
Citat:
2012-12-15, 14:02 | #79 |
|
|
2012-12-15, 14:05 | #80 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Elles W.Phedo 2 1, 3, 5, 6, 7 3 3, 4, 5, 6, 8 4 5, 6 5 1, 9 6 6 Elles W.Fill 7 1, 2 Vadet gäller startnummer 200 rader x 1 x 0,50 kr = 100,00 kr Kvittonummer: xxxx xxxx xxxx xxxx |
|
2012-12-15, 14:08 | #81 |
Går rykte om att några kuskar funderar på dubbdäck!
|
|
2012-12-15, 14:14 | #82 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Elles W.Phedo 2 7 Leonas Yaffa 3 6 Saston 4 3, 4 5 7 Mana Grabben 6 9 Molle C.D. 7 6 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 2 rader x 1 x 0,50 kr = 1,00 kr Kvittonummer: 8B44 9914 1C81 0A41 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1) |
|
2012-12-15, 14:15 | #83 |
|
|
2012-12-15, 14:21 | #84 |
El Sueco, plats 3.50 @ bet365.
Ban- och väderförhållandena är vardag för hästen som har bra läge och Adielsson i sulkyn. Eklas Superior, 12.50 @ Unibet. Jag såg den vinna på Lindesberg i somras efter att ha opererats, hals tror jag? Visst, andra förhållanden nu men en speedig kuse som är bortglömd. Senast redigerad av Staketkusken den 2012-12-15 klockan 14:24. |
|
2012-12-15, 14:22 | #85 |
Stör mig på att deras klocka på hemsidan aldrig går som den ska. Nu står det 5 min kvar när klockan är 14:22. Ingen större precision där inte...
|
|
2012-12-15, 14:25 | #86 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 8, 10 2 1, 3, 5, 7, 8 3 6 Saston 4 3 Starbec's Macklo 5 1, 7, 13, 15 6 1, 8, 9, 10 7 6 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr Kvittonummer: 8F80 3D9C 9049 8C41 ------------------------------------ Registrerat spel Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5, 8, 10 2 5 Thula Sana 3 6 Saston 4 3, 4, 6 5 1, 7, 13, 15 6 1, 8, 9, 10 7 6 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 240 rader x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr Kvittonummer: 2DC8 B39A D0A1 8A01
2012-12-15, 14:27 | #87 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75 Harry Boy, omg. 58 Avd Ordinarie hästar 1 5, 6, 10, 12 2 3, 6 3 6 Saston 4 4, 11 5 1, 7, 13 6 4, 5, 7, 9 7 6 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 6F0E F198 9A81 8A01
2012-12-15, 14:29 | #88 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme, omg. 42 Lopp: 5 Spelform: Vinnare & plats Hästar: 8 Inhibited Vadet gäller startnummer 2 x 100,00 kr = 200,00 kr Kvittonummer: A7A8 317A D2A1 0A45
2012-12-15, 14:31 | #89 |
avd1. 1-5-12
avd2. 3-6 avd3. 6 Saston avd4. 3-4 avd5. 1-7-10-13-15 avd6. 9 Molle c.d avd7. 2-3-5-6-12 |
|
2012-12-15, 14:33 | #90 |
Tänkte köra för 1 krona jag också men glömde att man var tvungen att ange lösenord innan man lämnade in så den hann precis stängas. Men men.. hoppas den inte sitter nu!
Icke Registrerat spel Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Yosemite Boko 2 6 Satine Calmon 3 6 Saston 4 4, 8 5 15 Höstbo Fredrik 6 9 Molle C.D. 7 6 Overtaker by Sib 1 krona |
|
2012-12-15, 14:36 | #91 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 8 2 3, 8 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11 4 4 Loads of Dosh 5 1, 5, 7, 10, 13, 15 6 9 Molle C.D. 7 3, 6 Vadet gäller startnummer 384 rader x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr |
|
2012-12-15, 14:37 | #92 |
Var det någon som såg Inhibited? Inte en susning vart den pållen tog vägen?
|
|
2012-12-15, 14:37 | #93 | |
Registrerat spel
1, 4, 5, 6, 12 3, 8, 13, 14, 15 6 Saston 3, 4 1 Lärkan 3, 6, 9, 10 2, 3, 4, 5, 6, 11, 12 Vadet gäller startnummer 1 400 rader x 1 x 0,50 kr = 700,00 kr
2012-12-15, 14:39 | #94 | |
Citat:
Pilkast (+1) |
||
2012-12-15, 14:40 | #95 |
Usch!! Vilken j-la beslustångest.
Slutade med spik på 8:an i andra och Molle CD. Lägger upp joker efter 4:de om jag fortfarande e med. Körde en liten favorit som ser ut såhär: Registrerat spel Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 58 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4, 5 2 3, 5, 6, 8 3 6 Saston 4 3 Starbec's Macklo 5 1, 15 6 5, 9, 10 7 2, 3, 4, 5, 6, 12 Vadet gäller startnummer 432 rader x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr Kvittonummer: C74A B354 104B 8*** |
|
2012-12-15, 14:40 | #96 |
|
|
2012-12-15, 14:42 | #97 |
Sent hemkommen...
1) 1-4-5-12 2) 1-3-5-7-(8)-14 3) 6 SASTON 4) 4 L O D 5) 1-10-13-15 6) 3-5-9-11 7) 1-3-5-(6)-9-12 Då e det bara att krama tummarna |
|
2012-12-15, 14:42 | #98 |
|
|
2012-12-15, 14:45 | #99 | |
Citat:
Inte ggr 10?? |
||
2012-12-15, 14:48 | #100 |
Hade 2 kr på kontot
AbbeAce (+1) |
|
2012-12-15, 14:49 | #101 | |
Citat:
OK! snart är det någon som kallar sig för den stora laxdasen också! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
||
2012-12-15, 14:52 | #103 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme, omg. 42 Lopp: 6 Spelform: Vinnare Hästar: 5 Thula Sana Vadet gäller startnummer 1 x 84,00 kr = 84,00 kr Kvittonummer: E744 D3DC 10A7 0C01
2012-12-15, 14:55 | #104 |
Pinsamt med allt försnack som vanligt..kommer bli jackpot idag med
|
|
2012-12-15, 14:56 | #105 |
Synd med Thula Sana! Hade också lirat en lillpeng - och hade också GN på systemet. Varför kunde de inte varit tvärtom i mål?
|
|
2012-12-15, 14:59 | #106 |
Spår 1-7 verkar vara heta, så förvånar mig inte om det blir favoritomgång ännu en gång.
|
|
2012-12-15, 15:07 | #108 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme, omg. 42 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 6 Saston 2 3, 4, 6, 8, 12 3 1, 7, 12, 13, 15 4 3, 8, 9, 10 5 6 Overtaker by Sib* Vadet gäller startnummer 100 rader x 1 x 1,00 kr = 100,00 kr Kvittonummer: 4D04 D178 504B 0401
2012-12-15, 15:10 | #109 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme, omg. 42 Lopp: 7 Spelform: Tvilling Hästar: 3, 6 U-hästar: Vadet gäller startnummer 1 x 200,00 kr = 200,00 kr Kvittonummer: CF2C BDF2 10A3 8441
2012-12-15, 15:19 | #110 |
det är synd att det är en hen, skulle gärna vilja se hen i paris i slutet av januari
|
|
2012-12-15, 15:20 | #111 |
hoppas ingen var så dum så ni garderade.. årets mest klara....massa skitsnack om att han travar dåligt....vinner ju med hundra
|
|
2012-12-15, 15:21 | #112 |
"ledaren (Saston) är ju slagen" 300 meter innan mål...vi andra såg att Örjan höll igen och körde för fullt på rakan. Kommentatorernas felprocent är konstant hög!
Pilkast (+10) |
|
2012-12-15, 15:22 | #113 |
ja.... hann visste hela vägen att han var helt klar.... det vet alla som fattar något
Pilkast (+10) |
|
2012-12-15, 15:31 | #115 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme, omg. 42 Lopp: 8 Spelform: Vinnare Hästar: 2, 11 Vadet gäller startnummer 2 x 50,00 kr = 100,00 kr |
|
2012-12-15, 15:34 | #116 |
Jobbar in bergh nu!
|
|
2012-12-15, 15:41 | #117 |
|
|
2012-12-15, 15:41 | #119 |
Bergh, vilken jävla idiot! Och Forsgren vågar aldrig döma ut ordentligt! Solklar diskning - vid två tillfällen!
|
|
2012-12-15, 15:42 | #120 |
blir aldrig diskad! Då dansar jag naken resten av livet- Klart det är fult men de är för fega det är v7 fattar väl alla
|
|
2012-12-15, 15:45 | #121 |
|
|
2012-12-15, 15:45 | #122 |
tack för kaffet! helt klar
|
|
2012-12-15, 15:46 | #123 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Varför ska han diskas ? Han får ju själv en bredsida av Björn på första lång så han måste ge sej iväg i 3e spår, sen "ger han igen" mot Björn i sista sväng. Nä, förstår inte diskningsdiskussionen överhuvudtaget.
|
2012-12-15, 15:47 | #124 |
|
|
2012-12-15, 15:48 | #125 |
Banned
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Jisses, vart är trav-sverige på väg....
|
2012-12-15, 15:49 | #126 |
Banned
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1588Blandat med SharkS Stats: 17 - 24 - 0 ROI: 98.14% Vinstprocent: 41.46% |
VILKEN JÄVLA SKANDAL DETTA ÄR ALLTSÅ
Nej, lägg ner detta jävla pajaseriet att diska hästar för sådana här saker. Fatta vad diskningar jag skulel kunna rkna upp där favoriter tränger sig ut från innerspår i starten, t ex ett satans kallblod har gjort det flera gånger om jag inte minns fel. Senast redigerad av SharkS den 2012-12-15 klockan 15:50. |
2012-12-15, 15:50 | #127 |
Skandal att de diskar..... sånt här händer i alla lopp löjligt!
|
|
2012-12-15, 15:50 | #128 |
Vilken jävla soppa det kommer bli framöver
|
|
2012-12-15, 15:50 | #129 |
Det hela började ju när man diskade Lugauer för ett par veckor sedan, nu måste de vara konsekventa..
|
|
2012-12-15, 15:51 | #130 |
Solklar diskning! Hur orkar ni ens diskutera? Bergh TRYCKER sig ner framför Hockey som tvingas ta upp Horton för att inte en olycka ska ske. Det var ett farligt körande av Bergh och allt annat hade varit skandal. Horton blev less på grund av det där och presterade inte nämnvärt efter incidenten - ok blev väl trea nu men Hockey fick jobba på.
|
|
2012-12-15, 15:52 | #131 |
ingen som helst diskning.... då ska det diskas minst 5 hästar varje dag.... bara lägga ner travet
|
|
2012-12-15, 15:53 | #132 |
Bergh borde åka dit för drivning på upploppet också...
|
|
2012-12-15, 15:54 | #133 |
Sharpest
|
Eller så satt måldomarna där med sina bongar i handen. Konversationen utspelade sig något såhär i stora drag:
-"Okej grabbar 4 eller 7. Vilka har ni på kupongen?" "Jag har spikat 3 så det spelar ingen roll för mig." "Jag har 1-7 så jag röstar för att diska" "Även jag har helmålat loppet. Röstar för diskning" "Jag har 3,4 lås. Men köper ni ut min lapp så röstar jag för 7 även jag då." -"Då är vi överens. Diskning it is!" Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Napoleon74 (+20) |
2012-12-15, 15:54 | #134 |
Banned
Ja bara i detta lopp skulle 5 hästar ha diskats...precis som eklöf säger, de flesta hästar vinglade o for hela loppet igenom. Nä pinsamt är bara ordet.
|
2012-12-15, 15:54 | #135 |
fattar ni inte att sånt här händer 5 gånger varje dag så kan ni sluta med trav
|
|
2012-12-15, 15:54 | #136 |
Anser ändå att diskningen var helt riktigt. Han trycker ju sig ner i andra spår, hockey kan ju inte göra nått annat än å ta upp. Köper domarnas resonemang fullt ut, "han vinner inte om han blir hängandes i tredje hela sista varvet"
|
|
2012-12-15, 15:55 | #137 |
Banned
|
Helt rätt att diska om de nu ska vara konsekventa. Kommer ju däremot bli rörigt ett tag innan kuskarna fattar att korrekt körning gäller. På sikt tror jag detta är mkt bra för travet och 4ballar till domarna!
|
2012-12-15, 15:56 | #138 | |
Sharpest
|
Citat:
Böter ja, men diskning? nej. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tate92 (+1) |
|
2012-12-15, 15:56 | #139 |
Banned
Haha, staketkusken, vilken planet är du ifrån....
|
2012-12-15, 15:56 | #140 |
Otroligt att diskas, så många ggr som de delat ut böter för sånna här körningar....Köpta dommare....Den som blir tilldelad vinsten ska isf också diskas....Jävla skit dommare...Hur fan kan de veta om han vinner i tredje spår elller inte....
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-15 klockan 15:59. |
|
2012-12-15, 15:57 | #141 |
Travdomarna är riktigt inkompetenta och fula, så jag är inte förvånad över denna diskning helt ärligt. Det är mycket svajigt angående dessa diskningsregler, det är ett lotto rent utsagt. Äckel som leker med spelarnas pengar.
Dem hade väl säkert inte ens Bergh på systemet själva. Någon borde verkligen städa upp inom travet för det är riktigt smutsigt just nu. Giriga kuskar som beter sig som barn och vägrar ge ut sina åsikter för att sedan ändra på sig någon dag efteråt skapar osäkerhet bland spelarna, man vet inte om man kan lita på kuskens åsikter efter sådant beteende. |
|
2012-12-15, 15:58 | #142 | |
Citat:
|
||
2012-12-15, 15:59 | #143 |
Jag hoppas de vitjar domarnas fickor....det lär ligga obegr med kunponger med nr 7 på
|
|
2012-12-15, 16:00 | #144 |
Trav och regler är svårt, har aldrig varit med om att man diskat någon för en förseelse så tidigt i loppet, det är lite konstigt faktiskt, moraliskt visst var det fel kört av Robban,
men det är helt omöjligt att veta om han vunnit eller ej mkt kan hända. Tror inte han blivit diskad utan "störningen" i sista kurvan, blev 1+1=för mkt! Måste ändå säga att det var ett strongt beslut av domarna (fast inte säkert rätt)! :: |
|
2012-12-15, 16:00 | #145 | |
Banned
Sharp$: 1588Blandat med SharkS Stats: 17 - 24 - 0 ROI: 98.14% Vinstprocent: 41.46% |
Citat:
|
|
2012-12-15, 16:00 | #146 |
Många av er kanske borde lugna ner er lite, ta en grogg och inte spela så hårt.
|
|
2012-12-15, 16:00 | #147 |
Skulle inte förvåna mig om dommarna har konto utomlands
|
|
2012-12-15, 16:01 | #148 |
Nej det håller jag med om. Och det kan diskuteras i all oändlighet. Men har man nu valt att gå på den linjen måste man vara konsekventa. Min åsikt iaf.
|
|
2012-12-15, 16:02 | #149 |
Eklöf vinner aldrig om han inte flyttar på Torbjörn, så då ska det också var en diskning.
Och då vinner Berg så stort att han kanske vunnit även om inte kommet ned framför Hockey......osv......
2012-12-15, 16:03 | #150 |
Banned
Oj, diska Persson nu !!! Han tryckte sej ner på innespår (ledningen) med Lärkan...
|
2012-12-15, 16:05 | #151 |
Banned
|
2012-12-15, 16:07 | #152 |
Banned
Precis, lika bra att diska, han "KAN" ha stört ngn..
|
2012-12-15, 16:08 | #153 |
Sharpest
|
Måldomarna fixar tydligen sjuan varenda gång. De har ett sinne som vi vanliga dödliga inte har. De vet hur loppen utspelar sig i förväg redan innan hästarna sprungit i mål i diverse situationer. "Hade den sprungit i tredjespår skulle den inte segrat".
Kan ingen ta reda på vart man kan köpa det badkaret att köra loppen i? |
2012-12-15, 16:09 | #154 |
Banned
|
Regeln är förmodligen ohållbar på sikt. Problemet ligger ju nu i att domarna ska bedöma om hästen kunnat vinna om incidenten inte sker. Detta är ju givetvis omöjligt. Kanske vore bättre att diska hästen rakt av för tex trängning om så sker. Den stora Pressen på domarna givet deras kompetens känns inte rimlig.
|
2012-12-15, 16:12 | #155 |
Varför kunde inte domarna utdela en delad vinst? Svaret är enkelt, de hade väl säkert Peccadillo på sina egna system eller system dem bett någon i familjen lägga.
Senast redigerad av astockel den 2012-12-15 klockan 16:14. |
|
2012-12-15, 16:13 | #156 |
delad??? är du dum?? haha
|
|
2012-12-15, 16:13 | #157 |
Sharpest
|
I onsdags gick Princess photo i tredje och fjärdespår och svepte ett helt fält från att vara sist på en väldigt kort sträcka.
Idag var on track piraten hängandes i tredjepspår och lyckades komma på andra plats i sin gulddebut! Hästar är hästar, har de en bra dag så kan de svepa ett fält. Löjlig bedömning dedär. Nä visitera deras fickor säger jag. |
2012-12-15, 16:16 | #158 |
bra KP! jag tar ett plan och kollar deras fickor! sponsrar du med halva biljtetten??
|
|
2012-12-15, 16:16 | #159 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2012-12-15, 16:16 | #160 |
Sharp$: 6348NHL 2014/15 Stats: 83 - 122 - 11 ROI: 115.74% Vinstprocent: 40.49% |
Skit nu i diskningen , så tar vi hem dubbeln istället! 1,10 i första mot 10 i andra
|
2012-12-15, 16:16 | #161 |
Klart det blir livlig diskussion när man väljer att diska en favorit. Hade fömodligen inte vart nått snack om det vart omvänt, och hockey blivit diskad ?. Men som sagt väljer man att gå på den här linjen måste man vara konsekvent annars blir det ju bara patetiskt. Men håller med om att man bör se över regelverket. Och det bör göras snarast!
|
|
2012-12-15, 16:18 | #162 |
Elles W. Fill kan ryka undan nu!
Dock har Hans G pratat om den i liven så nu sjunker väl oddset till 5-6... |
|
2012-12-15, 16:21 | #163 |
Varför ger man inte Bergh böter motsvarande förstapriset och behåller ordningsföljden i mål! Då blir hästägare, uppfödare, skötare och spelare nöjda och Bergh gör inte om det där
2012-12-15, 16:22 | #164 |
Ja, eller hur. Det vore det mest rättvisa. Nu snackar vi bort incidenten i ATG live så att kunderna är fortsatt nöjda.
znipstern (+10) |
|
2012-12-15, 16:24 | #165 |
Registrerat spel
Datum: 2012-12-15 Bana: Romme, omg. 42 Lopp: 10 Spelform: Vinnare Hästar: 10 Gabuck Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr = 100,00 kr Kvittonummer: AF46 9538 5645 8Cxx Registrerat spel Datum: 2012-12-15 Bana: Romme Spelform: Dagens Dubbel, omg. 700 Avd Hästar 1 3, 6 2 2 Sandrngham Hanover Vadet gäller startnummer 2 x 50,00 kr = 100,00 kr Kvittonummer: E7C4 35B2 54C7 02xx Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-15 klockan 16:26. |
|
2012-12-15, 16:36 | #166 |
Allt går enligt regelboken
skräll i kallblod och dem lägsta klasserna lol favorit i guld och andra hand och första hand i dem 2 första loppen trav behöver inte va svårare |
|
2012-12-15, 16:37 | #167 |
Banned
Den i kallblodsloppet var ju fantastisk redan förra loppet. Var spik på mitt chanssystem men resten gick ju inte så bra där
|
2012-12-15, 16:43 | #169 |
ingen är kvar alla borta nu kör jag tvilling 2,3,6 x lax
|
|
2012-12-15, 16:44 | #170 |
sydafrika är kvar med Overtaker by Sib, kan inte tänka mig något annat
|
|
2012-12-15, 16:45 | #171 |
|
|
2012-12-15, 16:46 | #172 |
Banned
|
2012-12-15, 16:50 | #173 |
Hur vet man att det blir miljonutdelning på V75? Strecken är åt helvete. Jag tror också att domarna valde att diska häst nummer 4 på grund av att värdet på V75:an hade resulterat i att Sydafrika skulle gå i förlust på vad dem har investerat.
ATG rädd att förlora en trogen kund? Senast redigerad av astockel den 2012-12-15 klockan 16:51. |
|
2012-12-15, 16:57 | #175 |
HELVETE! Skulle satt 7:an om inte Loads of Dosh blev diskad...
|
|
2012-12-15, 17:05 | #176 |
Glada människor hoppar och studsar. Ägare/delägare till Udos eller lyckliga miljonärer?
|
|
2012-12-15, 17:09 | #177 |
Med den segermaskinen så man van vid seger, så det va nog nyblivna miljonärer
|
|
2012-12-15, 17:13 | #178 |
Fy fan, för en månad sen hade du satt den. Dom bestämde att införa dom nya reglerna nästa år.. men börjar döma efter dom redan i år. Jäkligt underligt.
Senast redigerad av bingotant den 2012-12-15 klockan 17:14. |
|
2012-12-15, 17:13 | #179 |
Spik 1 i första
Kort med Goop, bergh Spik Saston alla många alla Spik Bergh alltid bäst i efterhand |
|
2012-12-15, 17:13 | #180 |
någon med joker som kan simulera utdelning om load of dosh fått behålla segern?
|
|
2012-12-15, 17:17 | #181 |
http://www.dalatravet.se/events.asp?...=2&EventID=505
Rommes egna rankning. V75-4 4 Loads of Dosh - - - - - - - - - - - - 5 Eklas Superior 7 Peccadillo 9 Horton 3 Starbec’s Macklo 6 Rapide Marke 1 I’m Tough Enough 2 Simb General Lee 11 Paradiserunner 10 Mr Miles 12 Viktor På Knecke 8 Örbäckens Marion V75-6 9 Molle C.D. 3 Lönshults Birgitta 1 Rayon Lascaux 4 Disney Tooma - - - - - - - - - - - - - - 10 Gabuck 7 Exlusive Pointer 5 My Ovi 11 Cuba Cohiba 8 Banker Brodde 2 Illinoise Rose 6 Elles W.Fill 12 Milan Töll Nu hade väl förvisso både Jansson och Eklöf tur med sina vinster men bra rank enligt mig, när resten av tjänsterna rankar sist. |
|
2012-12-15, 17:26 | #182 |
Gillar inte Bergh men det där var ingen diskning.
Kan det vara som det var med,tror det var Westholm för ett tag sedan.Diskade honom ett par lopp senare efter förselsen. Jä...la krymplingar! |
|
2012-12-15, 17:30 | #183 |
|
|
2012-12-15, 17:34 | #184 |
|
|
2012-12-15, 17:41 | #185 |
|
|
2012-12-15, 17:57 | #186 |
Banned
|
2012-12-15, 18:10 | #187 | |
Citat:
Nåja så här var det den gången. |
||
2012-12-15, 18:11 | #188 |
Råkade formulera mig lite fel, hade personligen inte satt den. Utan bolaget jag har andelar i hade gjort det. Riktigt ångestladdad V75:a där av!
http://fuskbugg.se/dl/ybJPtF/Skrmavb...2018.10.02.png Jäkla nissar i domartornet. |
|
2012-12-15, 18:36 | #189 |
|
|
2012-12-15, 18:37 | #190 |
Fyra rader med 5 rätt idag. Lirar V7 så får inte min insats tillbaka. Hade behövt 8 Örbäckens Marion i avd. 4 och 5 My Ovi i avd. 6. Prutt. Hoppas Sydafrikasyndikatet gick duktigt back!
|
|
2012-12-15, 18:45 | #191 |
Kan man se på något sätt vart dem vinnande kupongerna lämnades in? Tycker att det är lite hyckleri om Sydafrika hade gått minus om Loads of Dosh hade vunnit. Bevisar ju bara att ATG bedömde loppet i rena vinstintressen vilket vore en skandal.
Senast redigerad av astockel den 2012-12-15 klockan 18:49. |
|
2012-12-15, 18:45 | #192 | |
Banned
Citat:
|
|
2012-12-15, 18:59 | #193 | |
Citat:
Men att diska honom EFTER att loppet haft sin gång och lämna folk som spelat DD, Trio, osv på hästen med falska förhoppningar är väl inte det mest rationella. Speciellt när det är fakta att det är en stark häst och hela streckad på 37%. Gillar trav väldigt mycket, men när det är ett lotto om en häst förtjänar sin vinst eller inte så blir man lite frustrerad. Fjärde gången jag rykt på tvivelaktiga bedömningar från domare. På V65 har snarlika incidenter inträffat ett antal gånger, men då verkar domarna vart fullt uppe med att beundra sina system istället för att ge en korrekt bedömning. Visar det sig att vinnande kupongerna var inlämnade från Sydafrika så tar jag mig en funderare på att lägga ner trav. Skulle man gå igenom 100 lopp från arkivet skulle säkerligen samma incident inträffa i 1-2 av dessa och passera obemärkt förbi. Hur rättvist är egentligen det? Men men, regler är väl regler! Bara ta nya tag. Senast redigerad av astockel den 2012-12-15 klockan 19:04. |
||
2012-12-15, 19:08 | #194 |
Banned
Ja, jag håller med just att om Sydafrika nu vann pga diskningen så håller jag med. Har dock haft tankar att inte spela på hästar förr då det varit konstiga beslut från domarna. Men efter några månaders uppehåll så är man där igen för det är ju rätt kul.
Men reglerna måste ändras! Ska en häst diskas ska den diskas för att ha gjort ett regelbrott och inte som nu att det blir möte efter loppet för att avgöra utgången. Blir lite som att inom fotboll skiter man helt i reglerna under 90 minuter och efteråt går man igenom hur målen kom till och om det eventuellt borde varit frispark innan dess. Efter matchen säger man vilka mål som inte godkänns. Sen om någon borde ha haft straff så kan de även diskutera ifall den som skulle lagt straffen hade satt den. Underbart när pissdomare inom trav ska bedöma hur fan ett lopp hade slutat ifall andra saker än de som hände hade hänt. Nej, travet är inte en sort och kommer aldrig bli det, oavsett vad folk säger! Det är ett spel till 100% och det visar reglerna till fullo! |
2012-12-15, 20:13 | #195 | |
Hejsan.
Det går inte att diska honom under loppet. Man kan tycka vad man vill om det, men så ser reglementet ut. Citat:
2012-12-15, 20:24 | #196 |
13-miljonerskupongen "värst" på V75
STOCKHOLM. 13 003 845 kronor. Så mycket blev en kupong inlämnad på atg.se värd efter lördagens V75:a på Rommetravet. Sju andra vinnande kuponger delade ut drygt fem miljoner kronor vardera i omgången som försvårades av ett ymnigt snöande. Lördagens V75-omgång på Rommetravet i Borlänge blev vit. Bitvis snöade det riktigt ymnigt vilket gjorde banan svårbemästrad. Skrällarna kom tätt och när de sju avdelningarna var körda återstod det endast åtta kuponger med sju rätt. Utdelningen på sju rätt skrevs till 5 201 538 kronor. En vinnare på atg.se hade markerat "V7" på spelkupong och fick 2,5 gånger utdelningen för sju rätt (avstod utdelning på sex och fem rätt). Kupongen, som kostade över 1000 kronor att lämna in, blev värd 13 003 845 kronor. Två andra kuponger på atg.se hittade alla vinnarna och belönades med drygt 5,2 miljoner kronor. Fem kuponger hade lämnats in i spelbutiker runt omkring i landet. ICA Kvantum Kungens Kurva i Stockholm, insats 162, utdelning 5 303 645 kronor. ICA Nära Rydaholm, Rydaholm, insats över 1000, utdelning 5 433 717 kronor. B.J S Spel och Tobak, Hallsberg, insats över 1000, utdelning 5 400 024 kronor. Direkten Gezelius, Leksand, insats över 1000, utdelning 5 455 239 kronor. ICA Supermarket Spel, Söderhamn, insats över 1000, utdelning 5 377 092 kronor. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) Senast redigerad av fusbar den 2012-12-15 klockan 20:25. |
|
2012-12-16, 08:11 | #197 |
Inlämningsställe, Insats, Antal spikar, Vinst
ICA Kvantum Kungens Kurva, Kungens Kurva 162 kr, 2 spikar, 5 303 645 kr ICA Nära Rydaholm, Rydaholm, över 1000 kr, 2 spikar, 5 433 717 kr B.J S Spel och Tobak, Hallsberg, över 1000 kr, 1 spik, 5 400 024 kr Direkten Gezelius, Leksand, över 1000 kr, 2 spikar, 5 455 239 kr ICA Supermarket Spel, Söderhamn, över 1000 kr, 1 spik, 5 377 092 ATG.se, 50 öre, 7 spikar, 5 201 538 kr (Fil, dvs del i ett större system) ATG.se, 5 kr, 5 spikar, 13 003 845 kr (V7, Fil, dvs del i ett större system) ATG.se, 1,50 kr, 6 spikar, 5 216 480 kr (Fil, dvs del i ett större system) |
|
2012-12-16, 10:37 | #198 |
◦Många tycks tycka att travsporten är inne på en farlig väg efter diskningen igår. Men hur skulle trovärdigheten för svensk travsport och spelet se ut om det är fritt fram för fräcka kuskar att ”fuska” till sig vinster? Problemet är att travets reglemente skyddar ”brottslingarna” och gör jobbet svårare för domarna
Oavsett vilken idrott det handlar om så hamnar domarna ofta i fokus; felaktigt dömda straffar, missade utvisningar, tveksamma avblåsningar för offside. Ja, ni vet själva. Domarnas beslut, oavsett om det är rätt eller fel, framkallar inte sällan högljudda protester. Oftast ligger sympatier för det egna laget bakom missnöjet. Eller som i travet; man reagerar med sina egna spel framför ögonen. Domarna ansåg igår att Robert Bergh ”stal” den position som Håkan Eriksson förfogade över. Ett klart regelbrott alltså som tidigare hade medfört avstängning och böter – men ingen diskning. Med nya direktiv från högre ort i ryggen går nu domarna hårdare fram, lex Lugauer. Därför blev Bergh och Loads of Dosh av med segern i V75:s fjärde avdelning. Domarna på Romme ansåg inte bara att Bergh körde regelvidrigt. För att kunna diska Bergh var domarna också tvungna att gissa sig till att hans häst inte hade vunnit loppet utan sitt regelbrott. Detta är, som sagt, en ren gissning. Det går sällan att ha någon bestämd uppfattning om hur lopp slutar om inte det och det hade hänt. Inte ens Stig H Johansson, vår mest hyllade expert, brukar alltid ha rätt när han drar sina slutsatser om loppens utgång då 300 meter återstår. De flesta som är aktiva i travet, eller de som spelar på trav, är troligen överens om att reglementet bör skivas om. Passusen om att brottet skall ”påverka loppets resultat” för att domarna skall kunna diska bör tas bort. När den försvinner kommer brotten att bli färre och domarnas uppdrag lättare. När skall de som skriver reglementet och de som tar besluten om ändringar också inse det? För travsportens trovärdighet är det bra att domarna visar att brott inte lönar sig. Istället för Robert Bergh blev det Bosse Eklöf som vann loppet med Pecadille. Även Bosse var inbladad i en snäv situation. Han väntade dock tills det fanns plats, om än inte särskilt gott om plats, när han skaffade sig fritt spår. Kanske medveten om att domarna har blivit hårdare? Till sist: Saston vann gulddivisionen men fick startförbud efter loppet. Runt slutkurvan travade Saston dåligt. Åter igen visade Örjan Kihlström hur skicklig han är med att både ”bära” och köra hästar. Kanske borde dock domarna haft lite mer fingertoppskänsla här eftersom banan var mycket svår att springa på? |
|
2012-12-16, 10:46 | #199 |
Apropå det här med diskningar. Ni kommer väl ihåg i onsdags i V86-4 när det blev riktigt tight i första kurvan mellan Erik och Björn? Då valde domarna att inte ens kolla upp händelsen! Högst anmärkningsvärt då det ändå blev så tight att Eriks häst hoppade. Även om det inte hade blivit diskning ger det ju ett löjets skimmer över domarkåren att man inte ens "orkar" kolla upp händelsen. Ingen kan ju ha undgått att se att det blev tight.
Känns spontant också som att domarna gärna "letar" situationer lite extra just på V75. Varför kan man ju undra!? Är det "coolt" att våga diska? Utnyttja sin makt? Är övertygad om att Bergh INTE hade blivit diskad om detta varit ett vanligt lunchlopp på åkern. När Westholm blev ofattbart diskad på V75 hade han blivit friad i ett V4-lopp tidigare då det var solklar diskning tex... |
|
2012-12-16, 11:01 | #200 | |
Citat:
"Förtjänade han inte en diskning där?" "Ähh, vi kör en diskning imorgon på lunchen istället. Låt det vara..." Nu ska spelarna inte bara hitta vinnande häst, utan också vara med i ett minilotteri efteråt och eventuellt förlora det om domaren är på vresigt humör. Eftersom allt ska vara 100% korrekt så kommer jag hädanefter spela in när en sådan här situation inträffar igen och domarna inte gör någonting åt det kommer jag likt en viktigpetter sedan lägga upp det på ATG's Facebook sida. Långtsökt visst, men det ska väl vara rättvist spel? Eller? Förstår inte hur vissa personer bara kan svälja sådant här utan att ge det minsta anblick, alla spelare ska ha rätt förutsättningar när det kommer till spel med pengar. Oavsett om det handlar om V4 på lunchen, miljonutdelning på V75, eller ett litet lopp långt ut i kalla Norrland. Hade detta vart en junior hockeymatch, visst, låt gå. Men nu pratar vi som sagt spel om pengar, då kanske man borde ta det hela lite mer seriöst? Alla ska som sagt ha samma förutsättningar när det kommer till spel enligt mig i alla fall, men jag förstår om ni andra inte delar samma åsikt. Tror sådana här saker kan påverka travet negativt i större utsträckning, Åke's media bojkott över det hela gör inte saken bättre. Men jag är säker på att ATG kommer att förhindra att sådant här händer i framtiden i alla fall, om inte så vore det bara skamligt. Har läst om folk som säger att domarna är extra hårda just på grund av att det är V75, men problemet med det är att det inte går att rätttfärdigställa särbehandling inom spel på något sätt- och vis, det skapar bara orättvisa vilket gör en hel del spelare förbannade. Men ahh, var väl säkert inte ens meningen att en 37%are skulle komma i mål i fjärde loppet. Hästen vara säkert bara lite för spurtig där i slutet. Så domarna hostade till lite och sa *host* diskning *host. Skämtåsido. Nu kommer jag fortsätta spela på ATG, uppstår en sådan här "skuggig" situation igen så är det tack och adjö för mig i alla fall. Senast redigerad av astockel den 2012-12-16 klockan 11:41. |
||
2012-12-16, 11:05 | #201 | |
Citat:
Pilkast (+5) |
||
2012-12-16, 11:40 | #202 | |
Citat:
När nu reglementet ser ut som det gör så uppstår sådant här, absolut, men hur skall man ändra reglementet för att få det minst orättvist? (Helt rättvist känns som en utopi). Det intressanta i jämförelse med t.ex. fotboll, tycker jag,är att där kan domaren bli avstängd i efterhand om "övermakten" bland domarkåren anser att felaktiga beslut tagits. Har man ens tanken inom travets väg? Det finns väl en handfull fall bara i år där man skulle önskat att detta skulle kunnat utnyttjats. Allt för sportens trovärdighet. Någon som sitter inne med lösningen? |
||
2012-12-16, 11:48 | #203 |
Att man har proffsdomare som dömer efter regelboken konsekvent; men med sunt förnuft. Travet omsätter så stora pengar, så att amatörer ska behöva ta beslut som påverkar tusentals spelare och miljontals kronor är helt galet!
AbbeAce (+1) |
|
2012-12-16, 11:58 | #204 |
Jo, absolut, men de s.k. "rikstotofunktionärerna/domarna" ska ju vara "proffs" sägs det ju,men du menar att dessa riktiga proffsdomarna (som idag inte finns) ska utbildas och enbart denna grupp ska få döma? Likt elitseriedomare etc.?
Kan helt klart var värt att lägga X antal miljoner på detta för att öka trovärdigheten. Alternativet är ju att förtroendet kommer försvinna helt och omsättninge sjunka och travet succesivt utrotas....Hemska tanke. |
|
2012-12-16, 12:08 | #205 | ||
Sharpest
|
Citat:
https://www.sharps.se/forums/219052-post163.html Citat:
Tycker låter som en riktigt bra lösning faktiskt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2) |
||
2012-12-16, 12:13 | #206 |
Ja, absolut, skulle absolut fungera i solklara fall som igår. Dock kommer man nog aldrig ifrån gränsdragningsproblematiken oavsett lösning på problemet tror jag.
|
|
2012-12-16, 12:38 | #207 | |
Citat:
I det här fallet var första priset 100.000:- |
||
2012-12-16, 12:49 | #208 |
Här kan ni ta del av alla avstängningar och böter som delades ut under lördagen.
Lopp 2 Jan-Olov Persson (Närby Kalabalik), 300 kronor, för felaktig tävlingsdräkt. Lopp 4 Tommy Enberg (Raging Mack), 1.200 kronor, felaktigt bruk av körspö. Roger Malmqvist (Nicke Nyfiken), 1.200 kronor, för att ha kört/ridit för tidigt över startlinjen. Markus B Svedberg (Jack Dancer), 900 kronor, för sen ankomst till tävlingarna. Markus B Svedberg (Jack Dancer), 900 kronor, för illa ledd volt. Lopp 8 Robert Bergh (Loads Of Dosh), 2.000 kronor, avstängning 121229-121231, för trängning. Claes Sjöström (Örbäckens Marion), 300 kronor, Kört/ridit utan hjälm / ej ha spänt hakbandet/ säkerhetsväst. Lopp 11 Kari Lähdekorpi (Prey Frontline), 300 kronor, för sen ankomst till defilering. |
|
2012-12-16, 12:55 | #209 |
Vad menas med sen ankomst till tävlingar? Äe det sent ut på banan eller till stallbacken?
|
|
2012-12-16, 13:09 | #210 | |
Citat:
|
||
|