|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-12-06, 19:34 | #31 |
vem av dem ljuger tro? vet ju att åke e bra polare med dom i guiden...
|
|
2012-12-06, 20:43 | #32 |
Ulf Ohlsson
På lördag ska det bli kul att känna på Yarrah Boko inom V75 igen (Åby). Jag måste säga att hästen kändes otroligt fin senast. Galoppen kom oväntat och det var som att han snubblade till. Vi tar det på olyckskontot och så har han inte gjort för mig tidigare. Efter galoppen kändes han klart formstark och bra. Spännande uppgift på lördag, så klart. Statistiken säger. I gulddivisionen rattas favoriten Yarrah Boko av Ulf Ohlsson en av landets ledande kuskar, men en sällsynt gäst på Åby och därmed betydligt mindre rutinerad när det kommer till V75-lopp med aktuella förutsättningar. På 45 starter har Ohlsson endast tagit två segrar vilket torde vara illavarslande. |
|
2012-12-06, 21:17 | #33 | |
Citat:
|
||
2012-12-06, 21:27 | #34 | ||
Citat:
Citat:
På tal om kusken behöver det inte vara fel att spela på blåsväders-Åke. Hans facit med 9 av 23 på Åby i år är ju rent mördande. Rent statistiskt borde han alltså ta minst en seger på lördag. Och sonen är inte mycket sämre. 2 av 4 segrar för Anders, som i övrigt vinner sällan på V75. |
|||
2012-12-06, 21:40 | #35 |
Vänligen släpp ÅKE nu och rikta in er på veckans omgång.
|
|
2012-12-06, 23:07 | #36 |
|
|
2012-12-07, 08:28 | #37 |
Några tidiga tankar!
Spring Erom – Gått i mål med massor i tre raka starter, lågt streckat för sin kapacitet och OS på Åby. Rasime Vang – Intressant dansk topp 4åring, måste ha chans här också, synd på läget. Jumbel ÅS en riktig OS häst mkt snabb speed, Segrat bla i Drottnings-försök på OS. Dencos Qeenkilab – Några lopp i kroppen, svårt med tillägget på OS-bana, men start hästarna är inga stjärnor, bra spurt sist! |
|
2012-12-07, 09:19 | #38 |
Slängde in en liten. Ska iväg med frugan idag så engagerat mig mindre denna vecka.
Ordinarie Reserver V75-1 4 V75-2 2, 3 V75-3 4 V75-4 2, 7 V75-5 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14 V75-6 6, 12 V75-7 2, 6, 10 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr 2012 TSN: CB40 **** 5A05 0801 avd1. Beckman Svanstedt vill köra barfota runt om. Dock inget jätteminus med skor, klarar spåret och bör kriga om segern. Offensivt upplägg är att vänta och får nog överta ledningen efter några 100 körda om inte Åke träffar 100%igt i starten för då sitter han i ledningen tidigare. New Line lär släppa eftersom OS finns tillgänglig. avd2. Real Showman Ska testas med amerikabike för första gången på lördag. Observera att detta ej framgår i någon travtidning. Norsken diggar jag och hästen gjorde ett starkt lopp på Jägersro senast, en segermaskin i form ska man inte räkna bort. avd3. Yaharra Boko ska egentligen bara vinna detta från detta spåret. Jag tycker detta är omgångens bästa spik och tvekar inte in spiken. Quarcio du chene ska gå med skor och den imponerade ju inte något specielt på Jägersro eller hur? avd4. Queen Koea ska prova första gången barfota runt om, någonsin om det nu går. Känns väldigt spännande 6%. Delphis Dream Stefan Persson är stor optimist och säger att detta är bästa chansen på hela dagen. avd5. Vidöppet många som varit ute i P21 lopp så det är svårt att sia om vem som man ska tippa vinnare. Jag streckar på och ber en bön till travgudarna.. Ska man nämna någon vill jag varna för Saari In Taxation som man ska rycka skorna på för första gången på väldigt läääääänge ;=) (om det går) avd6. Elaine Testades med Jänkarvagn, helstängt och barfota runt om senast på Jägersro. Jäklar vilket lopp hon gjorde. Det var som att se en ny häst, gör hon om den insatsen får dom andra jaga andra priset. Kolla infon om det blir jänkarvagn igen jag tror det men kanske bäst att kolla senaste infot. Bonnies Magi Intressanta ändringar på gång. Man ska eventuellt testa helstängt huvudlag och jänkarvagn. Spelvärd! avd7. Power MS. Stor optimism från tränaren inför denna start (men det är sällan Stig Hansson ger avslag). Barfota runt om viktigt. Ufo vagn igen är +++. Digital Darling Jätteplus med barfota runt om och jänkarvagn förra onsdagen på Solvalla. Nu blir det som det låter skor men stallet tror inte det ska vara några större problem, dock har hästen gått barfota de två senaste gångerna. Kanske är ett litet minus denna gången? Fighter Gull Form, barfota fram som senast. Inte startat på V75 på länge dock väldigt kapabel för klassen och loppet ikroppen bör den vara segermogen nu. VARNING! God tur! |
|
2012-12-07, 09:39 | #39 | |
Citat:
Vilken snååål jävel... |
||
2012-12-07, 10:06 | #41 |
Åke Svanstedt Aftonbladet 8/12
Åke Aftonbladet, Åby 8/12:
++++ Beckman (V75-1) Aroma Grim (V75-5) Flowstarter G. (V75-6) +++ Rico Follo (V75-2) Jonathan Palema (V75-4) Opportunity (V75-6) Shepard (V75-7) ++ Tab Hall (V75-2) Clear Sign (V75-3) Mellby Sambuca (V75-3) |
|
2012-12-07, 11:06 | #42 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
När Lennartsson körde aromagrim på valla såg hon bedrövlig ut.
Travet stämde inte någon gång och det gick på nålar hela vägen. Senast såg det också ut så, innan hon felade kort efter start. Om Anders måste köra på lite för att hålla spets tror jag hon flyger direkt. Kapacitet har hon, men vad spelar det för roll när hon blivit diskad ? 65%, den fäller vi :-)
2012-12-07, 11:10 | #43 | |
Citat:
9 Saari in Taxation (Sandra Svensson) är en mycket, mycket bättre häst än vad raden visar men hon suger luft. Vi har sytt ihop henne och hoppas att det ska bli mycket bättre. Otroligt bra i jobben. Jag väntar på att proppen ska gå ur, säger Anders Berglund. |
||
2012-12-07, 11:43 | #44 |
Du kan ha rätt om ditt scenario. Träffar stefan rätt så kan den öppna bra men kan kan lika gärna hamna på vingel.... är ju stefan persson
|
|
|