Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-03, 18:51   #1

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

V75 Uppsnack Åby

Åke Svanstedt bojkottar sedan länge TV4. Nu utökar han också med att göra det samma med ATG Live – om han inte får betalt.

Sveriges ledande travtränare, Åke Svanstedt uttalar sig inte för TV4. Något han heller inte tänker göra i fortsättningen, berättade han i en intervju i Göteborgs-Posten. Men nu tycks det också som om landets spelare inte heller får höra honom i ATG Live.

– Jag får betalt för att uttala mig för Spelarservice, Aftonbladet och V75-guiden och så har vi vår betallinje. Då är det fel att gå ut gratis och berätta om hästarna. Om vissa betalar kan vi inte ge gratis information till någon annan. Det blir fel gentemot dem som betalar, säger Åke Svanstedt till trav365.

Svanstedts nya restrektioner gäller även för stallets anställda. Och någon chans att stjärntränaren får betalt för att uttala sig i ATG Live lär det inte finnas.

– Han kommer inte få betalt, självklart inte. Han får betalat via prispengar. Det är höga prispengar här i Sverige och på så sätt får Svanstedt och alla andra tränare betalt. Slutar de prata med media kommer de tyvärr få mycket mindre betalt. Det är inga andra medier som betalar enskilda intervjuobjekt, säger Niclas Andersson som är vd för kanal75 som producerar ATG Live, till trav365 och fortsätter:

– Om man får börja betala tränare måste man ta det ur kassan med prispengar, då blir det mindre pengar till prispengar. Jag kan inte se varför just Åke Svanstedt ska särbehandlas och få betalt. Nu har jag inte hört det kravet, eftersom Åke inte är så pratsam. Men vi kommer inte betala någon för intervjuer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 19:17   #2

korpos avatar

Standard

http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A...idsvarsel.html

Väderprognosen.
Gammal 2012-12-03, 19:20   #3

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Om detta stämmer med Åke så tycker jag han blivit lite väl pengakåt. Kan detta verkligen vara möjligt?
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 19:57   #4

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...

Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BlackCobra (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 21:37   #5

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1353
Standard

Blir bara trött när jag läser det här. Vilken jävla tomte! Synd att sveriges största trav tränare ska ha världens största ego :/
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 21:39   #6

breakers avatar

Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag köper att han inte lägger tid och energi på media han ändå inte behöver. De mindre får ju "betalt" i mediatid och förhoppningsvis i förlängningen mer hästar till stallet, mer körningar, eller bara i att de gillar att stå i rampljuset men för Åke ger det ju inget. Han får förmodligen bättre betalt av de han har avtal med ju mer exklusiv den infon är också...

Man kan ju inte vara förbannad på honom bara för att han råkar vara nästan ensam av att resonera på det här väldigt logiska viset.
Kan det inte va dessa han har avtal med som säger att han skall göra detta för att fortsätta få betalt??
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 22:27   #7

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av breaker Visa inlägg
Kan det inte va dessa han har avtal med som säger att han skall göra detta för att fortsätta få betalt??
Betalt lär han ju få ändå, Stickan och kompani (Björn, Ludde också emellanåt) skriver ju för AB till exempel och jag skulle inte tro att de säljer sig helt utan ersättning (även om de nog till största delen gör det för att "främja sporten" i första hand och kunna påverka i andra hand eller vice versa).

Men som sagt, klart man får bättre betalt om det är mer exklusivt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 11:24   #8

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13320
Standard

Ett bra lås tycker jag det är i V75-4: JONATHAN PALEMA,KAZIRE DE BOB
Spik Parodie har varit extrem .
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 14:44   #9

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Åke urstark! Han är kung det vet alla! Jag skulle vilja att ingen uttalar sig alls så vi får visa vår skicklighet! Då skulle det bli såååååå mkt enklare att konkurrera med alla nötter som spelar på trav! Det borde alla fatta att det är så.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 15:05   #10
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Åke är Sveriges störta idiot alltså. Han borde sitta bakom lås och bom. Aldrig gillat honom och kommer aldrig gilla honom. Alla borde se hans horn i pannan. Kan ingen plocka den jävla gåsen?
mijo14 (+50), Lillis (+15)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 15:13   #11

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7486
Standard

Åke är en egotrippad pajas! Är det inte vi spelare som håller travet i gång med våra spelpengar? Varför då envisas med att inte tala med media så att vi kan få lite information ang form o dyl. Utan spelarkåren så fick han nog söka ett annat yrke. Eller va tror ni?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 15:47   #12

korpos avatar

Standard

Kommer inte riktigt ihåg men var det inte efter att Goop blev av med Rutker Raket till Svanstedt det blev extra kyligt dom emellan.
Därav deras idiot körningar.
Gammal 2012-12-04, 16:46   #13

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Åke kan tyckas vara egotrippad men det är väl de flesta häst ägare/tränare iaf när det gäller intervjuer,då blir alla lite blåögda. Eller så man får läsa mellan raderna,och då kan de lika bra hålla klaffen. Så jag håller lite med Laxdasen i vad han säger men kan det inte vara så att Åke bara inte vill ha media runt om sig, sen det med grisfösningen kom på tal.
Så nu tar han batalt som så många andra......och föser vidare.

V75:
Kan väl hålla med Capone om 1 Parodie är tänkbar pga spår på Åby
Men låset i 4e, nja utgar kanske, ett par rysare i detta lopp som 5 Innovate Pellini & 8 T.Wall's Damien borde stå på tur men min första häst är 4 Jonathan Palema. 7 Delphis Dreamhar springspår kan han utnytja det till en bra possition så kan han bli farlig till slut.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-04 klockan 16:50.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 17:53   #14

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1902
Standard

"Det behövs inte en enda intervju.Om man kan analysera trav så ser man lopp och förstår något av det! Åke du är kung! det kommer du alltid vara! Sorgligt att alla tomtar inte förstår det!"(Laxdasen)
Utgår från att det är ironi och att du bara vill vara provokativ - annars...jävla tomte!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 21:31   #15

Sharp$: 1353
Standard

Handlar väll ändå om att vara en bra ambassadör för sporten?. Och ge nånting tillbaka till alla som älskar trav och gör de möjligt för honom att livnära sig på det han verkligen brinner för. Att en av våra största fixstjärnor beter sig som en 5 åring gör mig riktigt förbannad. Verkar som framgången stigit honom åt huvudet. Årets tränare ? Är det ens nått att diskutera? Ge det till Melander!
AbbeAce (+1)
Mrmatteoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 12:11   #16

korpos avatar

Standard

"Peter Andersson"

Svanstedt säger att han inte ger gratis info då vissa betalar. Guiden säger samtidigt att de inte betalar till Åke. Vilka äckliga lögner!
Gammal 2012-12-05, 12:46   #17

korpos avatar

Standard

BG skriver i i sin betalkrönika idag att man oavsett väder och bana ska spara hovarna på QDC och köra med skor.
Gick barfota runt om senast i Paris.
Gammal 2012-12-06, 07:36   #18

AbbeAces avatar

Standard

Spel Guiden för den som vill....

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
korpo (+2)
Gammal 2012-12-06, 10:22   #19

Sharp$: 2499
Standard

Betalt för intervjuer?!?
Hör ni inte hur dumt det låter inom en "sport" där vi spelare betalar hela kalaset.
Utan spel - inget trav, punkt slut!

Hur ska det se ut om andra sportprofiler begär betalt för att prata med tv sporten etc?
Daah - dags att komma ner på jorden...

Årets tränare skall definitivt gå till Melander, blir bara förbannad om den går till Svanen.

God Jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 12:00   #20

astockels avatar

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 348
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Betalt för intervjuer?!?
Hör ni inte hur dumt det låter inom en "sport" där vi spelare betalar hela kalaset.
Det där kan jag hålla med om till 100% faktiskt. Det är vi spelare som finansierar travet, och vi har det redan nog svårt med att välja ut rätt hästar bland alla: experttips, "säkra utlåtanden", och favoriseringar.

Så det minsta "kungen" kan göra för oss är att ställa upp på intervjuer som kan ge oss lite lite hjälp på traven.

Men men, verkar som att vi får öppna plånboken så att Åke får några tusenlappar extra varje månad (som om han inte tjänar nog???)

Intervjuer borde vara en del av spelet hur som helst...

Senast redigerad av astockel den 2012-12-06 klockan 12:06.
astockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 12:32   #21

laxdasens avatar

Standard

Yarrah boko och Jonathan Palema är två helt klara. Dessa spikar jag på allt sen obegr med rader!
Gammal 2012-12-06, 12:37   #22
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Yarrah boko och Jonathan Palema är två helt klara. Dessa spikar jag på allt sen obegr med rader!
Jag vill gärna höra dig motivera varför du anser dessa vara helt klara?

Yarrah skulle vara klar sist, slutade i galopp. Nu möter den QDC dessutom, skor eller inte så spelar det ingen roll på QDC den springer lika bra ändå.

Jonathan har bara gjort 1 lopp efter vila och före vilan gjorde den 2 lopp endast. Dvs 3 lopp på hela året. Och dessa i skräplopp.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 12:44   #23

laxdasens avatar

Standard

Yarrah såg oerhört bra ut senast. Uffe stod upp i vagnen . Tidig spets och sen slut. Björn backar direkt. Jonathan har jag personlig koll på då jag följt den hela karriären och loppet håller usel klass. Han är snabb ut från alla spår och helt travsäker. Spets i första sväng och sen är det över. Jag gillar spets och slut vilket är den enda riktigt säkra i travets värld.
korpo (+1), KP (+5), AbbeAce (+3)
Gammal 2012-12-06, 12:55   #24

korpos avatar

Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15889597.ab

Svanstedt framstår mer och mer som en idiot?
Gammal 2012-12-06, 12:57   #25

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Håller helt klart med om jonathan palema Däremot tror jag att spring erom kommer gå i spets o då är det hästen att slå. Har suttit fast en del och Erik är nog sugen på att köra i spets. 3 hästar o det loppet är täckt.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 12:59   #26

laxdasens avatar

Standard

Ja vem vet.....men jag tror yarrah vinner även från dödens.. därför jag är så säker. såg kuslig ut senast

Senast redigerad av laxdasen den 2012-12-06 klockan 13:02.
Gammal 2012-12-06, 13:30   #27

zzzmans avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 2514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Däremot tror jag att spring erom kommer gå i spets o då är det hästen att slå. Har suttit fast en del och Erik är nog sugen på att köra i spets. 3 hästar o det loppet är täckt.
Åby har ju open strech så rygg på Yarra Boko tycker nog Erik inte är fel.

Tror också QDC körs defensivt då den prövade spets sist i Frankrike och inte riktigt fixade det. Därmed blir Yarraha Booko en bra spik, den kan öppna lite lagom hårt, vet att den troligtvis får överta ledningen ändå. Sedan blir den svårslagen.
Gammal 2012-12-06, 14:32   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zzzman Visa inlägg
Åby har ju open strech så rygg på Yarra Boko tycker nog Erik inte är fel.

Tror också QDC körs defensivt då den prövade spets sist i Frankrike och inte riktigt fixade det. Därmed blir Yarraha Booko en bra spik, den kan öppna lite lagom hårt, vet att den troligtvis får överta ledningen ändå. Sedan blir den svårslagen.
Väljer han ryggen på Yarrah Boko så blir han antagligen 2:a. Tror inte Spring erom som inte ha nån vidare speed ta en längd på upploppet. Chansen att vinna ligger nog i att hålla Yarrah utvändigt. Mycket beror väl på hur bestämd Uffe är när han går fram o försöker överta. Om han gör det?
Gammal 2012-12-06, 18:23   #29

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1364
Standard

Är inne på att Victoria Fame kan överaska lite och vinna i första avdelningen, Tyckte hon såg fin ut där längst bak på upploppet i Guld-divisionsloppet när galoppen kom.
Nu startar hon i Silver och Johnny Takter upp.

Victoria Fame har tidigare visat upp att hon har en vass spurt, Bara att se upploppet 25/8 på Bergsåker.
Visst det var lärlingar som körde men att gå från nästsista plats till vinst på upploppet, Då Braås palema måste ha varit 50 meter förre och såg ut att vinna loppet.
AbbeAce (+1)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 18:55   #30

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15889597.ab

Svanstedt framstår mer och mer som en idiot?
"– Det är ett stort skämt alltihop, men sporten är större än Svanstedt och det ska han få känna på. Han har fått någon hybris och ska plocka så mycket pengar som möjligt innan han sticker till Florida. Åke Svanstedts bolag går med miljonvinst varje år, men ändå kräver han ATG Live på såna här pisspengar, jag fattar inte vad han tänker med överhuvudtaget, dundrar tränaren vidare."

Herregud, vilken chef Lutfi är. Äntligen en tränare som inte ser upp till Åke som någon allsmäktig gud och vågar opponera sig honom. Hela travsporten är så mjäkig och ibland känns det som att det saknas vinnarskallar och tävlingsvilja för att det öht ska få kalla sig sport. Trots enorma framgångar så har det inte gått på huvudet för Koljini. Han har fortfarande storheten att snacka om "våran travsport" och "nästa generation", trots att han likt Åke hade kunnat isolera sig helt och köra sin grej. Skönt med sympatiska människor som vågar sätta ner foten.
TOBYTYKE (+5)
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 19:34   #31

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

vem av dem ljuger tro? vet ju att åke e bra polare med dom i guiden...
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 20:43   #32

korpos avatar

Standard

Ulf Ohlsson

På lördag ska det bli kul att känna på Yarrah Boko inom V75 igen (Åby). Jag måste säga att hästen kändes otroligt fin senast. Galoppen kom oväntat och det var som att han snubblade till. Vi tar det på olyckskontot och så har han inte gjort för mig tidigare. Efter galoppen kändes han klart formstark och bra. Spännande uppgift på lördag, så klart.

Statistiken säger.
I gulddivisionen rattas favoriten Yarrah Boko av Ulf Ohlsson en av landets ledande kuskar, men en sällsynt gäst på Åby och därmed betydligt mindre rutinerad när det kommer till V75-lopp med aktuella förutsättningar. På 45 starter har Ohlsson endast tagit två segrar vilket torde vara illavarslande.
Gammal 2012-12-06, 21:17   #33

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Yarrah såg oerhört bra ut senast. Uffe stod upp i vagnen . Tidig spets och sen slut. Björn backar direkt. Jonathan har jag personlig koll på då jag följt den hela karriären och loppet håller usel klass. Han är snabb ut från alla spår och helt travsäker. Spets i första sväng och sen är det över. Jag gillar spets och slut vilket är den enda riktigt säkra i travets värld.
Skulle nog inte plocka bort Stefan Perssons Delphis Dream från springspår och grym stallform. Ett lås på dessa kan jag tänka mig eftersom jag hellre spelar på kusken
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 21:27   #34

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
På 45 starter har Ohlsson endast tagit två segrar vilket torde vara illavarslande.
Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ett lås på dessa kan jag tänka mig eftersom jag hellre spelar på kusken

På tal om kusken behöver det inte vara fel att spela på blåsväders-Åke. Hans facit med 9 av 23 på Åby i år är ju rent mördande. Rent statistiskt borde han alltså ta minst en seger på lördag. Och sonen är inte mycket sämre. 2 av 4 segrar för Anders, som i övrigt vinner sällan på V75.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 21:40   #35

Lindvallens avatar

Sharp$: 4170
Standard

Vänligen släpp ÅKE nu och rikta in er på veckans omgång.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 23:07   #36

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Vänligen släpp ÅKE nu och rikta in er på veckans omgång.
Ja för troligen är det såsaren på bet365 Wetterling som borde lynchas.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 08:28   #37

Sharp$: 1961
Standard

Några tidiga tankar!

Spring Erom – Gått i mål med massor i tre raka starter,
lågt streckat för sin kapacitet och OS på Åby.

Rasime Vang – Intressant dansk topp 4åring,
måste ha chans här också, synd på läget.

Jumbel ÅS en riktig OS häst mkt snabb speed,
Segrat bla i Drottnings-försök på OS.

Dencos Qeenkilab – Några lopp i kroppen,
svårt med tillägget på OS-bana, men start hästarna
är inga stjärnor, bra spurt sist!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 09:19   #38

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Slängde in en liten. Ska iväg med frugan idag så engagerat mig mindre denna vecka.

Ordinarie Reserver
V75-1 4
V75-2 2, 3
V75-3 4
V75-4 2, 7
V75-5 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14
V75-6 6, 12
V75-7 2, 6, 10
192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr

2012 TSN: CB40 **** 5A05 0801

avd1. Beckman Svanstedt vill köra barfota runt om. Dock inget jätteminus med skor, klarar spåret och bör kriga om segern. Offensivt upplägg är att vänta och får nog överta ledningen efter några 100 körda om inte Åke träffar 100%igt i starten för då sitter han i ledningen tidigare. New Line lär släppa eftersom OS finns tillgänglig.

avd2. Real Showman Ska testas med amerikabike för första gången på lördag. Observera att detta ej framgår i någon travtidning. Norsken diggar jag och hästen gjorde ett starkt lopp på Jägersro senast, en segermaskin i form ska man inte räkna bort.

avd3. Yaharra Boko ska egentligen bara vinna detta från detta spåret. Jag tycker detta är omgångens bästa spik och tvekar inte in spiken. Quarcio du chene ska gå med skor och den imponerade ju inte något specielt på Jägersro eller hur?

avd4. Queen Koea ska prova första gången barfota runt om, någonsin om det nu går. Känns väldigt spännande 6%. Delphis Dream Stefan Persson är stor optimist och säger att detta är bästa chansen på hela dagen.

avd5. Vidöppet många som varit ute i P21 lopp så det är svårt att sia om vem som man ska tippa vinnare. Jag streckar på och ber en bön till travgudarna.. Ska man nämna någon vill jag varna för Saari In Taxation som man ska rycka skorna på för första gången på väldigt läääääänge ;=) (om det går)

avd6. Elaine Testades med Jänkarvagn, helstängt och barfota runt om senast på Jägersro. Jäklar vilket lopp hon gjorde. Det var som att se en ny häst, gör hon om den insatsen får dom andra jaga andra priset. Kolla infon om det blir jänkarvagn igen jag tror det men kanske bäst att kolla senaste infot. Bonnies Magi Intressanta ändringar på gång. Man ska eventuellt testa helstängt huvudlag och jänkarvagn. Spelvärd!

avd7. Power MS. Stor optimism från tränaren inför denna start (men det är sällan Stig Hansson ger avslag). Barfota runt om viktigt. Ufo vagn igen är +++. Digital Darling Jätteplus med barfota runt om och jänkarvagn förra onsdagen på Solvalla. Nu blir det som det låter skor men stallet tror inte det ska vara några större problem, dock har hästen gått barfota de två senaste gångerna. Kanske är ett litet minus denna gången? Fighter Gull Form, barfota fram som senast. Inte startat på V75 på länge dock väldigt kapabel för klassen och loppet ikroppen bör den vara segermogen nu.
VARNING!

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 09:39   #39

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Citat:
Åke Svanstedt bojkottar sedan länge TV4. Nu utökar han också med att göra det samma med ATG Live – om han inte får betalt.

Sveriges ledande travtränare, Åke Svanstedt uttalar sig inte för TV4. Något han heller inte tänker göra i fortsättningen, berättade han i en intervju i Göteborgs-Posten. Men nu tycks det också som om landets spelare inte heller får höra honom i ATG Live.

– Jag får betalt för att uttala mig för Spelarservice, Aftonbladet och V75-guiden och så har vi vår betallinje. Då är det fel att gå ut gratis och berätta om hästarna. Om vissa betalar kan vi inte ge gratis information till någon annan. Det blir fel gentemot dem som betalar, säger Åke Svanstedt till trav365.

Svanstedts nya restrektioner gäller även för stallets anställda. Och någon chans att stjärntränaren får betalt för att uttala sig i ATG Live lär det inte finnas.

– Han kommer inte få betalt, självklart inte. Han får betalat via prispengar. Det är höga prispengar här i Sverige och på så sätt får Svanstedt och alla andra tränare betalt. Slutar de prata med media kommer de tyvärr få mycket mindre betalt. Det är inga andra medier som betalar enskilda intervjuobjekt, säger Niclas Andersson som är vd för kanal75 som producerar ATG Live, till trav365 och fortsätter:

– Om man får börja betala tränare måste man ta det ur kassan med prispengar, då blir det mindre pengar till prispengar. Jag kan inte se varför just Åke Svanstedt ska särbehandlas och få betalt. Nu har jag inte hört det kravet, eftersom Åke inte är så pratsam. Men vi kommer inte betala någon för intervjuer.

Vilken snååål jävel...
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 10:06   #40
dny

dnys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1177

Standard

dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 10:06   #41

oHYRAs avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 259
Standard

Åke Svanstedt Aftonbladet 8/12

Åke Aftonbladet, Åby 8/12:

++++
Beckman (V75-1)
Aroma Grim (V75-5)
Flowstarter G. (V75-6)

+++
Rico Follo (V75-2)
Jonathan Palema (V75-4)
Opportunity (V75-6)
Shepard (V75-7)

++
Tab Hall (V75-2)
Clear Sign (V75-3)
Mellby Sambuca (V75-3)
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 11:06   #42

putte64s avatar

Sharp$: 8343

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

När Lennartsson körde aromagrim på valla såg hon bedrövlig ut.
Travet stämde inte någon gång och det gick på nålar hela vägen.
Senast såg det också ut så, innan hon felade kort efter start.
Om Anders måste köra på lite för att hålla spets tror jag hon flyger direkt.
Kapacitet har hon, men vad spelar det för roll när hon blivit diskad ?
65%, den fäller vi :-)
Gammal 2012-12-07, 11:10   #43

Grogg12s avatar

Sharp$: 433

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Slängde in en liten. Ska iväg med frugan idag så engagerat mig mindre denna vecka.

Ordinarie Reserver
V75-1 4
V75-2 2, 3
V75-3 4
V75-4 2, 7
V75-5 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 14
V75-6 6, 12
V75-7 2, 6, 10
192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr

2012 TSN: CB40 **** 5A05 0801

avd1. Beckman Svanstedt vill köra barfota runt om. Dock inget jätteminus med skor, klarar spåret och bör kriga om segern. Offensivt upplägg är att vänta och får nog överta ledningen efter några 100 körda om inte Åke träffar 100%igt i starten för då sitter han i ledningen tidigare. New Line lär släppa eftersom OS finns tillgänglig.

avd2. Real Showman Ska testas med amerikabike för första gången på lördag. Observera att detta ej framgår i någon travtidning. Norsken diggar jag och hästen gjorde ett starkt lopp på Jägersro senast, en segermaskin i form ska man inte räkna bort.

avd3. Yaharra Boko ska egentligen bara vinna detta från detta spåret. Jag tycker detta är omgångens bästa spik och tvekar inte in spiken. Quarcio du chene ska gå med skor och den imponerade ju inte något specielt på Jägersro eller hur?

avd4. Queen Koea ska prova första gången barfota runt om, någonsin om det nu går. Känns väldigt spännande 6%. Delphis Dream Stefan Persson är stor optimist och säger att detta är bästa chansen på hela dagen.

avd5. Vidöppet många som varit ute i P21 lopp så det är svårt att sia om vem som man ska tippa vinnare. Jag streckar på och ber en bön till travgudarna.. Ska man nämna någon vill jag varna för Saari In Taxation som man ska rycka skorna på för första gången på väldigt läääääänge ;=) (om det går)

avd6. Elaine Testades med Jänkarvagn, helstängt och barfota runt om senast på Jägersro. Jäklar vilket lopp hon gjorde. Det var som att se en ny häst, gör hon om den insatsen får dom andra jaga andra priset. Kolla infon om det blir jänkarvagn igen jag tror det men kanske bäst att kolla senaste infot. Bonnies Magi Intressanta ändringar på gång. Man ska eventuellt testa helstängt huvudlag och jänkarvagn. Spelvärd!

avd7. Power MS. Stor optimism från tränaren inför denna start (men det är sällan Stig Hansson ger avslag). Barfota runt om viktigt. Ufo vagn igen är +++. Digital Darling Jätteplus med barfota runt om och jänkarvagn förra onsdagen på Solvalla. Nu blir det som det låter skor men stallet tror inte det ska vara några större problem, dock har hästen gått barfota de två senaste gångerna. Kanske är ett litet minus denna gången? Fighter Gull Form, barfota fram som senast. Inte startat på V75 på länge dock väldigt kapabel för klassen och loppet ikroppen bör den vara segermogen nu.
VARNING!

God tur!
intervjun lät lovande iaf!

9 Saari in Taxation (Sandra Svensson) är en mycket, mycket bättre häst än vad raden visar men hon suger luft. Vi har sytt ihop henne och hoppas att det ska bli mycket bättre. Otroligt bra i jobben. Jag väntar på att proppen ska gå ur, säger Anders Berglund.
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 11:43   #44

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skulle nog inte plocka bort Stefan Perssons Delphis Dream från springspår och grym stallform. Ett lås på dessa kan jag tänka mig eftersom jag hellre spelar på kusken
Du kan ha rätt om ditt scenario. Träffar stefan rätt så kan den öppna bra men kan kan lika gärna hamna på vingel.... är ju stefan persson
Gammal 2012-12-07, 12:56   #45

laxdasens avatar

Standard

Delphis dream struken!
Gammal 2012-12-07, 12:58   #46

mijo14s avatar

Standard

Avd 1: 4 5 6 9 10 (spår 10 med dubbla OS= 0% vinster inom V75)
Avd 2: 1 Bra spik! (Toppform,nästan perfekt spår, bra kusk)
Avd 3: 3,4 (Hoppar QDC som siktar mot Paris och kör med skor och passivt upplägg)
Avd 4: 4 Spik när enda(?) motståndaren strukits
Avd 5: 1 2 3 4 5 6 7 8 10 13
Avd 6: 9 (Dagens säkraste vinnare...obegripligt att Åke väljer att köra 5an)
Avd 7: 2 3 4 6 (magkänslan säger Shepard...)

Lycka till i informationsbruset!
Gammal 2012-12-07, 13:00   #47

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Avd 3: 3,4 (Hoppar QDC som siktar mot Paris och kör med skor och passivt upplägg)

Nästan perfekt spår??!!! är det inte HELT perfekt???
Gammal 2012-12-07, 13:03   #48

laxdasens avatar

Standard

Ang. Oportunity som du säger är dagens säkraste. Han är otroligt positiv om Den han kör. Mkt bra i träning efter senaste och tror på mkt bra chans.
Gammal 2012-12-07, 13:31   #49

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det är en parodi att parodie står i 72%.
Helt klart ett av sveriges bästa 4-åriga ston, men svanens femåringar är minst lika bra.
Rasminevang har jag aldrig sett, men den vinner mycket och blir knappast sämre med Erik.
Gammal 2012-12-07, 13:32   #50

mijo14s avatar

Standard

Är inte säker på startsnabbheten! Risken är att Real Showman (3) spetsar och sen släpper till Hopar (2)...plötsligt är Erik 3:e invändigt och vinstchansen rasar! Optimalt hade varit spår 3-5 för en häst som är medel ut och mer stark än snabb...
Gammal 2012-12-07, 13:34   #51

laxdasens avatar

Standard

! är bäst för honom.. har han andra spår så kan han aldrig vinna han måste köra på chans.
Gammal 2012-12-07, 13:36   #52

mijo14s avatar

Standard

Opportunity har varit grymt bra och slår Slowstarter G, Eleine och en instängd (3:e inner)Parodie alla dar i veckan. Vinner även från dödens...den som lever får se!
Lycka till!
Gammal 2012-12-07, 13:39   #53

laxdasens avatar

Standard

Nja mkt tveksam läs vad åkte säger om den han kör han är mkt positiv
Gammal 2012-12-07, 13:57   #54

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

I sista kan det bli åka av.
1,2,3,6 är alla snabba ut.
Gammal 2012-12-07, 14:18   #55

AbbeAces avatar

Standard

Tomas Uhrberg Tankar o system
Spoiler:

Skrivet av Göran Lindskog
V75 i sista stund - Åby 8 december

Kring tio minusgrader, hård och inte en speciellt bra bana – och det krävs skor med hakar!
Ja, det enda positiva är väl att solen ska lysa över Åby denna V75-dag ...

Vintern är en tuff period för oss som både tränar och kör lopp. Nu är vi härdade, men vi som ofta tävlar på Åby har inte haft det lätt i höst. I nio fall av tio har det regnat och blåst – och nu slår kylan till i december.

Jag kör fyra hästar inom V75, därav de två egentränade New Line (avd 1) och Innovate Pellini (avd 4). Båda startar med vinstchans.
Två Stefan Melander-hästar singelstreckas; Manstone´s Classic (avd 2) med Erik Adielsson och Digital Darling (avd 7) med Örjan Kihlström.
Tänk på att ”D.D.” är van att tävla med skor. Hon vann V75-finalen i Gävle på 1.12,9 över 2140 meter med autostart och med ”dojor” på fötterna. Och, en annan plusfaktor är att invändige Rite Key är struken så Digital Darling har nu spår fem bakom vingen.

Jänkarvagnen inget nytt
Inom travet blir det ofta full fart på spekulationera när det går bra eller dåligt för någon tränare – och nu verkar det som om att vissa experter tror att jänkarvagnen är något nytt som vi begåvats med och att hästar som körs för den vagnen blir enormt mycket bättre. Den här amerikanska vagnen är inget nytt för oss svenskar. Den har funnits länge, men det är väl mest genom Stefan Melanders framgångar som den blivit hårt exponerad i medierna den senaste tiden.
Fast nyckeln bakom ”Tarzans” framgångar handlar om helt andra saker; välstammat hästmaterial, bra träning under utmärkta förhållanden, skicklighet, friska hästar, hårt arbete, bra personal – men det som lyfts fram i medierna är barfotabalansen och jänkarvagnen ...

Dags för riksdomare
I juni skrev jag i min krönika att riksfunktionärerna är ett gäng i pensionsåldern som inte gjort något de senaste tio åren, annat än åkt runt och visat up sig. Nej, jobba i stället med riktigt vassa professionella måldomare.
Från och med 2013 ska vi nu få riksdomare i V75. Tack.

V75-1: Tidied Accelerator är en tanks utöver det vanliga, så den långa distansen lär inte bli något problem. En för Svanstedt obesegrad Beckman och min New Line är dock svåra motståndare. Jag tänker köra offensivt från start och ledning är ett önskescenario. Victoria Fame och Nimbus Hackstable är rysardrag som platsar på bongen.
V75-2: Manstone´s Classic vann senast när han tävlade på Åby. Och, han var mycket bra senast som tvåa. En given ”spik” för mig. Jag kör Matterazzi Bob men läget är inte bra – fast Love You-sonen är en vass sprinter.
V75-3: Spring Erom är värd en V75-fullträff efter en del otur på slutet. Ja, med Yarrah Boko och Quarcio du Chene känns det heltäckt men jag plockar också med jätterysaren Broadway Legs. Dubbla open strech är motiveringen.
V75-4: Jonathan Palema har två segrar över lång distans och den här sköre krabaten kan mycket väl vara obesegrad över 2640 på lördag. Innovat Pellini är stark och har kapacitet att utmana favoriten. Fem hästar streckas, där Youresodivine är skrällen!
V75-5: Aroma Grim är mitt vinnardrag även om Peter Ingves säger att hans styrning Sanna Streamline är en given ”spik”. Hon är tufft anmäld och det är ofta svårt att ta in ett tillägg över sprinterdistans. Se bara på Big Noon-pokalen i onsdags på Solvalla där megafavoriten Panne de Moteur inte tog sig förbi den tidigare segerlöse Valley Ivan.
V75-6: Parodie får segertipset men jag hade trott mest på Elaine om det varit sprinterdistans. Hon kan bli väl het över 2140.
V75-7: Digital Darling körs offensivt till ledningen och sedan styr och ställer Örjan Kihlström precis som han vill. Jag kör Prey Frontline och visst ska vi försöka ge favoriten en fight men det blir tufft för oss ...

Thomas system
V75-1: 2, 4, 6, 8, 10. Res: 9-5.
V75-2: 1 Manstone´s Classic. Res: 2-3.
V75-3: 1, 3, 4, 6. Res: 8-2.
V75-4: 1, 4, 5, 7, 11. Res: 10-8.
V75-5: 1, 3, 5, 6, 14. Res: 8-10.
V75-6: 1, 3, 5, 6, 8, 9. Res: 2-12.
V75-7: 6 Digital Darling. Res: 8-9.
Systemet är på 3000 rader och det kostar 1500 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Parodie i avdelning 6 blir det systemet på 500 rader och det kostar 250 kronor.

Örjan om sina:
Spoiler:

Rank:
1=segerstrider 2=platschans 3=matlapp

Datum för loppen

8 december 2012

V75-1

10 Tidied Accelerator

Har övertygat stort, möter dock en tuff konkurrent i Beckman. rank 1

V75-2

6 Pay Attention

Svag senast, kan bättre, möjligen lite diffus. rank 2

V75-3---

V75-4---

9 Photo Starlight

Jämn och säker, normalt lite svårt att vinna.rank 2

V75-5---

V75-6

1 Parodie

Har riktigt bra form för dagen, ska ses med chans från fint läge.rank 1

V75-7

6 Digital Darling

Mycket bra senast, lite längre distans nu, lite vinstchans ändå.rank 1

Örjans överraskning

4 Paisley

Avslutade bra senast, hade varit ifrån länge innan den starten och borde normalt vara vassare nu, kan vara en luring.

rank 1
Örjan

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-07 klockan 14:23.
Gammal 2012-12-07, 14:55   #56

Standard

Citat:
Nja mkt tveksam läs vad åkte säger om den han kör han är mkt positiv
håller med helt här. Sådana träningsrapporter måste tas på allvar. Ett svårt lopp att lösa. Eller är det så enkelt att Örjan svarar ledningen med Parodie o sen är det slut. Här måste kollas starter i arkivet. Vid gardering spelar jag inte utan Pea Life. Sjunnesson är en favorit och det är en gåta att han inte får bättre styrningar. Han håller Pea Life högt vet jag o blir det tempo på loppet kan han hinna dit
Gammal 2012-12-07, 14:58   #57

korpos avatar

Standard

Svanstedt backar, ställer upp i atg-live.
Gammal 2012-12-07, 16:40   #58

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Följande hästar verkar bli spelvärda;
- gambrinus degato,
- merlot broline,
- sanna streamline,
- latitud broline,
- power ms.
Gammal 2012-12-07, 18:44   #59

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2539
Standard

Hoppas att V75 raden bärjar med 2 Victoria Fame och 8 Gambrinus Degato...
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 19:02   #60

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 803
Standard

Nä nu slutar jag spela på grisfösarn (skitåke). Det är vi spelare som gör att han kan leva lyxliv. Vill han inte deltaga i intervjuer för spelarnas skull hoppas jag det går åt skogen för han och hans rörelse. Finner inga fler ord som jag kan skriva utan att bli anmäld för det. Så dåligt Åke!
tobbev75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 19:17   #61

crossbows avatar

Sharp$: 8833
Standard

Björn Goop om V-75

8 Nimbus Hackstable (V75-1) har bra form och fick ett smygläge. Vid rejäl gardering kan man ta med honom.

6 Quarcio du Chene (V75-3) känns fin. Blev för pigg senast i ledningen på Vincennes, det är svårt att vinna från spets där. Två nackdelar nu: sämst spår av de tre huvudaktörerna i loppet och han ska gå med skor, vi sparar hovarna inför Prix d’Amerique.

11 Kazire de Bob (V75-4) har form men dåligt läge. Inte gynnad av open stretch. Ser tufft ut.

1 Umbriel (V75-7) känns fin men det är ett tufft bronslopp. Siktar på pengar i första hand.

Källa: Trav365

Senast redigerad av crossbow den 2012-12-07 klockan 19:28.
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 20:51   #62

oHYRAs avatar

Sharp$: 259
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Hoppas att V75 raden bärjar med 2 Victoria Fame och 8 Gambrinus Degato...
Exakt vad jag hoppas på. 8 Gambrinus Degatoi Avd-2 har varit ute i tuffa sällskap och gjort det bra. 10% i dagsläget är ju perfekt för mig. Visserligen spåret emot men motståndet är inte så hårt.
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 21:04   #63

sedons avatar

Sharp$: 2287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tobbev75 Visa inlägg
Nä nu slutar jag spela på grisfösarn (skitåke). Det är vi spelare som gör att han kan leva lyxliv. Vill han inte deltaga i intervjuer för spelarnas skull hoppas jag det går åt skogen för han och hans rörelse. Finner inga fler ord som jag kan skriva utan att bli anmäld för det. Så dåligt Åke!
Om han håller på och ställer upp på alla intervjuer så går det största säkerhet åt skogen för hans rörelse, jag skulle bli ganska irriterad om han gav intervjuer halva dagarna istället för att träna,värma och förbereda min häst på bästa sätt, om jag nu hade haft häst hos honom.
Och lyxliv är det alla nöjda hästägare som gör att han kan leva.

Om du kan lova att du slutar spela på Åke så är jag tacksam, 9 av 10 om inte fler omgångar är du med andra ord inte med och gör upp om sjurättspotten!
sedon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:20   #64

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

V75 - 11 520 rader
Avd. 1 2,4,10 res 9,5
Avd. 2 1,2,6,8,9,10 res 7,3
Avd. 3 4 Yarrah Boko res 6,3
Avd. 4 7 Delphis Dream res 4,11
Avd. 5 1,3,4,5,6,8,9,10,13,14 res 7,11
Avd. 6 1,3,5,6,8,9,11,12 res 2,4
Avd. 7 2,3,4,6,7,8,9,12 res 11,10

andels system i butik med låg träffprocent på spikarna.

spik nr 1 på fall ...återstår nästa spik ?
äntligen en spik som höll, dock första reserv, om man skulle kritisera systemet. 6:or borde det bli med den garderingen..

Senast redigerad av dumle den 2012-12-08 klockan 15:48.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:30   #65

Pilkasts avatar

Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Åke gör helt rätt! Varför skall han krypa till korset mot idioter som gjort allt för att baktala honom?

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 22:39   #66

mijo14s avatar

Standard

Av en slump hittade jag en själsfrende i min åsikt om Opperturnity
http://pokermagazine.se/2012/12/06/c...by-8-december/
tryggt att inte va helt ensam i sitt tyckande...
dumle (+3)
Gammal 2012-12-07, 22:42   #67

AbbeAces avatar

Standard

I nu läge ser det ut så här

1) 2-4-6-8-10
2) (1)-2-3-4-6-8-9
3) 3-4-6 (QDC hänger löst)
4) 1-4-5-11 (kanske byter 11 mot 3.Tror inte riktigt på bakhästarna)
5) (1)-5-6-8-9-10-14
6) 1
7) 6

2x420r=420kr

Men god tid till att ändra sig

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-07 klockan 23:21.
Gammal 2012-12-07, 23:19   #68

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Morgondagens rad är klar!

Spikar:

Avd.3 4 Yarrah Boko som jag tror får överta spets från 1 eller 3! Quarcio jobbar fortsatt mot Frankrike och körs preparé med skor. Björn ska köra lugnt och speeda sista 300! Då blir den tvåa-trea! Yarrah såg smällfin ut inför förra loppet och var dagens värmning. Spelades till stor favorit (1.70) mot Saston och gänget! Galopp då men såg vansinnigt fin ut efter galoppen! Dagens bästa spik!

Avd.4 4 Jonathan Palema. Åke är överlyrisk i intervju och det räcker för mig! Lämnar han klart på det här viset - då är det KLART! Blekt motstånd emot med värsta hotet från ännu snävare femtespår och Goop från elfte. Vinner felfri!

Skrällar:

Avd.1 8 Nimbus Hackstable har gått enormt bra en tid. Totalt bortglömd nu men Björn "20-meter bättre" Goop upp från smygspår (8) på innern! Jag ser mängder av möjligheter med kusk och läge om favoriterna tampas mot varandra och open stretch gör inte saken sämre! PASS UPP!

Avd.2 3 Real Showman och 4 Arkansas Rose. Vi börjar med Real Showman som är startsnabb och kan lugga ettan på spets! Annars krypa ner bakom. 12,9 senast och nu i jänkarvagn!!! Nästan lika viktigt som att ha koll på barfotakörning. En extra växel mot "alla" som förmodligen måste gå med skor! Ett måste!! Mr Arkansas Rose är en "nästagångare" som spurtade ettrigt sist! 7 procent? Ett skämt! Även om Jocke L baissar!

Avd.4 5 Innovate Pellini. Jag vet jag spikar här men...! För den som INTE spikar Åkes så är Uhrbergs häst ett måste och därmed platsar den under den här rubriken som skräll! I mitt tycke första motbudet mot Åkes toppchans och 7 procent är ju löjligt! Väljer DU att gardera så är Innovate Pellini ett MÅSTE!

Avd.6 6 Elaine. Startsnabb och toppform och har vi hört det förut? JÄNKARVAGN! 19 procent!? Tackar... Här är Jocke L mer uppåt...

Avd.7 8 Prey Frontline och 10 Fighter Gull. Lädret sa att hästen (som flög fram till vinst) var totalt okörd i mål sist! Taskigt läge men den här kan svepa till 18 procent! Se upp! Fighter Gull kanske är lite för osnabb men oj vilken toppform. Stark som få och om överpace och Peter bara ger sig iväg i tid så kanske kanske...? Sju procent är dock alldeles för lite! Rensar ruskigt skönt i sista då strecken ofta är lite klenare och mer fördelade över favoriterna och många anlitar Digital Darling som sådant den här omgången. En häst som för övrigt har väldigt bra vinstchans men värdet är mindre bra...

Systemet

1) 2 4 6 8 10
2) 1 3 4
3) 4 Yarrah Boko
4) 4 Jonathan Palema
5) 1 3 4 5 6 8 10 14
6) 3 4 5 6
7) 6 8 9 10

En reserv i varje avdelning: 9-2-3-5-13-1-3

Lycka till!

Nya förutsättningar gällande tänkt bana från när jag lämnade raden men men... Jag hoppas att det håller ändå.

Senast redigerad av doob den 2012-12-08 klockan 13:36.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 23:23   #69

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dumle Visa inlägg
V75 - 11 520 rader
Avd. 1 2,4,10 res 9,5
Avd. 2 1,2,6,8,9,10 res 7,3
Avd. 3 4 Yarrah Boko res 6,3
Avd. 4 7 Delphis Dream res 4,11
Avd. 5 1,3,4,5,6,8,9,10,13,14 res 7,11
Avd. 6 1,3,5,6,8,9,11,12 res 2,4
Avd. 7 2,3,4,6,7,8,9,12 res 11,10

andels system i butik med låg träffprocent på spikarna.
Delphis struken... Redan lämnat in? Men grattis till vinnaren som förstareserv!
Gammal 2012-12-08, 01:09   #70

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Spikarna till i morgon blir Yarrah och Jonathan Palema. Motiveringarna snor jag från fiskpitten, spets-o-slut!!

Alla i femte, Latitud Broline i sjätte och 2,3,4 i sista kan trissa upp utdelning någorlunda.

Låser på 4,10,2 i första och målar så mycket jag har råd i andra.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 01:26   #71

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Släpp och slut då, för det är inga snabbstartare
Gammal 2012-12-08, 01:41   #72

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Parodie och manstonesclassic kan bägge bli av med spets.
Inte dåliga ut, men andra är också bra.
Vilka pengar vill just DU vinna...favorit eller inte...
Gammal 2012-12-08, 07:28   #73

Misärs avatar

Sharp$: 5626

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

10 Sharp till den som kan redogöra Luddes tankar snabbast idag.
Är intresserad av Onice Axe.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 08:43   #74

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Den enda info jag kan hjälpa dig med i nuläget är följande...

Aftonbladet:

"8 Onice Axe (Lutfi Kolgjini) var väldigt bra senast. Det är en riktigt fin häst som haft lite dålig formkurva innan men nu senast var hon riktigt, riktigt bra. Spår åtta med autostart är inte bra. Hon är jäkligt snabb men det kostar att ladda. Vi får se hur Ludde lägger upp taktiken men formen är jäkligt bra i alla fall. Kanske står lite tufft inne men utan att känna motståndet tycker jag att hon är farlig ändå, säger Lars Thornberg."

Travtjänsten meddelar att "Ludde" inte har bestämt sig för taktiken än...

Spelarservice meddelar snabb ut vid laddning och tagit sig förbi en så pass startsnabb häst som Vekas Pride men liksom överallt annars så är det tveksamt om "Ludde" kommer att ladda? Han har inte bestämt sig...

Läste på Åbys hemsida att dom tror att häsen laddas för spets och att den öppnade 07,5 för att sedan bara gå undan ändå till slut...

Alla är nog överens om att han KAN ta spets om han kör för det men vad kommer det att kosta? Intressant är att hästen har gått bäst barfota vilket också kan påverka om det ska laddas eller inte och den balansen lär ju inte vara aktuell idag?

Det bästa jag kan göra för dig!
Misär (+10)

Senast redigerad av doob den 2012-12-08 klockan 13:07.
Gammal 2012-12-08, 08:48   #75

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg

8 ONICE AXE är snabb ut, har vunnit 3 av 5 från spets,
vunnit 4 av 9 framspårsstarter, segrat 3 av 6 barfota=+

8 Onice Axe som är riktigt
snabb ut. Vi tror att Kolgjini tokladdar och
skulle han nå ledningen utan att det kostar
för mycket blir hästen segerfarlig. Hon
har sett toppfin ut i de senaste starterna.
Misär (+2)
Gammal 2012-12-08, 08:51   #76

doobs avatar

Standard

Citat:
8 ONICE AXE är snabb ut, har vunnit 3 av 5 från spets,
vunnit 4 av 9 framspårsstarter, segrat 3 av 6 barfota=+

8 Onice Axe som är riktigt
snabb ut. Vi tror att Kolgjini tokladdar och
skulle han nå ledningen utan att det kostar
för mycket blir hästen segerfarlig. Hon
har sett toppfin ut i de senaste starterna.
Vilka är "vi"?
Gammal 2012-12-08, 09:00   #77

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Vilka är "vi"?
Stora Vinster
Gammal 2012-12-08, 09:13   #78

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Vad talar emot Digtal Darling i sjunde?
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 09:18   #79
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Vad talar emot Digtal Darling i sjunde?
Att det är ett sto som möter hingstar och valacker
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 09:18   #80

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Inte mycket, egentligen.
Kanske att haugstad svarar med power ms.
Gammal 2012-12-08, 09:31   #81

Misärs avatar

Sharp$: 5626

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Tack, då var det bara Luddes egna tankar i dagens AB som kvarstår.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 09:55   #82

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Finns ett par nya strykningar avd 2 Mattereazzi Bob avd 5 12 Snubbelduns
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 10:02   #83

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

matterazzibob gynnar manstonesclassic.
en av två som kunde ta sig förbi i starten.
nu får erik sämst rygg ledaren.
Gammal 2012-12-08, 10:12   #84

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Pengarna ligger i andra och fjärde.
Förlorar bägge blir det bra betalt.
Även bra chanser förlorar mer än de vinner.....
Gammal 2012-12-08, 10:25   #85

Sharp$: 2412
Standard

Barfota idag på Åby kanske? Se klippet
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=fKR5V0Qk2AI
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 10:26   #86

doobs avatar

Standard

10 Mill Sienna struken i femte!
Gammal 2012-12-08, 10:28   #87

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Långt från klar, men just nu;
4,10
1,2,6,8
3,4,6
4,6,9,11
8,14
1,3,5,9
2,8
Följ drömmen, inte strömmen....
Gammal 2012-12-08, 10:57   #88

korpos avatar

Standard

Börjar tro mer och mer att SNOKEN sätter den idag!
Gammal 2012-12-08, 11:04   #89

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Är han med efter tre ser det giftigt ut.
Generellt sett är det bra att gå kort i början och ha många på slutet.
ATG lägger alltid det enklaste loppet först då man vill att så många som möjligt ska överleva första omgången. Det är helt enkelt bra för affärerna att folk är nöjda...
Spelarna vill heller inte spricka i början och tar alltid med fler hästar än motiverat.
Många går kort i sjunde därför att man inte har råd med större gardering.
Det här vet snoken...
Gammal 2012-12-08, 11:12   #90

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
ATG lägger alltid det enklaste loppet först då man vill att så många som möjligt ska överleva första omgången. Det är helt enkelt bra för affärerna att folk är nöjda...
Spelarna vill heller inte spricka i början och tar alltid med fler hästar än motiverat.
Det här vet snoken...
TT väljer ju bort Beckman.
Och min lokaltidning beskriver Tidied Accelerator som en "stenkross"
Gammal 2012-12-08, 11:18   #91

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det här vet snoken...
Och det här vet ju alla som kan spela.... Gå kort i början. Ha streck kvar till skrällarna som nästan alltid kommer i slutet.
Gammal 2012-12-08, 11:18   #92

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Stenkross är rätt ord, men konkurrenterna har bättre läge.
Gammal 2012-12-08, 11:39   #93

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-12-08
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 57

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6, 10 (4, 2)
2 1, 6, 8 (2, 4)
3 4 Yarrah Boko* (3, 6)
4 4, 5, 9, 11 (3, 1)
5 8, 14 (1, 4)
6 1, 2, 3, 9 (10, 11)
7 6 Digital Darling (9, 10)

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: 2F8A A265 18A7 XXX5
Gammal 2012-12-08, 12:37   #94

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

HuBBaBuBBa, vinner du får du;
201-500=1%
501-1000=1%
1001-3000=4%
3001-5000=5%
5001-10000=6%
10001-30000=20%
30001-100000=24%
100001-50000=28%
500001- ... 11%
83% chans att vinna minst 10 lax !!!
Helt rätt spelat
Gammal 2012-12-08, 12:38   #95

korpos avatar

Standard

Quarcio du Chene anmäld barfota nu... ????????????
Gammal 2012-12-08, 12:42   #96

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Vad betyder röda skor ?
Gammal 2012-12-08, 12:46   #97

Sharp$: 1577
Standard

röda skor är väl att det är en ändring sen senaste starten.
korvarm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 12:47   #98

korpos avatar

Standard

Citat:
BG skriver i i sin betalkrönika idag att man oavsett väder och bana ska spara hovarna på QDC och köra med skor.
Gick barfota runt om senast i Paris.
Oavsett väder var det!
Gammal 2012-12-08, 12:52   #99

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Aha, tack !
Gammal 2012-12-08, 12:53   #100

Standard

och där vann bailey sweet grim första v4an, barfota runt om. såg inte ut att vara några som helst problem för den pållen iaf. får väl vänta in och se om det blir lite balansändringar till v75 nu då.
Gammal 2012-12-08, 12:59   #101

Sharp$: 1645
Standard

Åke behöver säkert pengar,han lär ha svimmat när han satte på stallflicka och det gick för honom.Därav blev han pappa på nytt
doob (+20)
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 13:14   #102

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Det är synd om Åke han förstör travsporten omsättningen sjunker allt fler tappar sugen att spela när Åke beter sej som en girig 5 åringn.En som jobbar med sporten Leffa
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 13:27   #103

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Snikspåret igen
Gammal 2012-12-08, 13:33   #104

doobs avatar

Standard

http://goo.gl/lN04G

Bra info om barfotainfo och lite andra finesser på atg.se!
Gammal 2012-12-08, 13:36   #105

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Tack !!!
Gammal 2012-12-08, 13:38   #106

Standard

nu är quarcio anmäld med skor runt om.
Gammal 2012-12-08, 13:49   #107

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Igen.
En annan sport
Gammal 2012-12-08, 13:53   #108

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Nu med strykningen måste väl Manstone Classic vara en bra spik. Erik såg riktig nöjd ut när han såg att M Bob var struken.

Spik på MC & JP
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 14:02   #109

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Den och trean är mycket startsnabba
Gammal 2012-12-08, 14:11   #110

Sharp$: 1051
Standard

En liten comeback med spelandet, får se hur det går.

2, 8, 10
1, 3, 6, 8, 10, 11
4
3, 4, 5, 10
14
1, 3, 4, 6, 8, 9
6

216kr
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 14:26   #111

Sharp$: 1961
Standard

Mitt egna "lilla", lite emot det "stora" (ca2000:-) där spikar vi Spring E tycker sista info talar för Spring E.

1 2, 4, 6, 8, 10
2 1 Manstone's Classic
3 3, 4, 6
4 1, 4, 5
5 13, 14
6 3, 4, 5
7 3, 6

Vadet gäller startnummer

540 rader x 1 x 0,50 kr =
270,00 kr
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 14:28   #112

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-12-08
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 57

1 2, 4, 6, 9, 10
2 1, 2, 3, 8, 9
3 4 Yarrah Boko*
4 4 Jonathan Palema
5 5, 6
6 1, 2, 5, 6, 7
7 6 Digital Darling

Vadet gäller startnummer

250 rader x 1 x 0,50 kr =
125,00 kr

travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 14:29   #113

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5581
Standard

Min rad. Skulle vara ett annat system då jag hade flera atg-flikar uppe med olika system och i stressen lämnade jag in fel kupong :P Skulle ha spik på Flowstarter G i 6:e som känns riktigt bra.

Registrerat spel

4, 10 (2)
1, 2, 3, 9 (8)
3, 4, 6 (8)
4 Jonathan Palema (11)
1, 4, 5, 8, 14 (13)
1, 5 (3)
2, 6, 10 (7)
Gammal 2012-12-08, 15:55   #114

laxdasens avatar

Standard

Bra du kommer sjöa obegr
Gammal 2012-12-08, 16:21   #115

laxdasens avatar

Standard

Kliver in med en lax på 6-6 på DD.. när man är borta på v7
Gammal 2012-12-08, 16:29   #116

crossbows avatar

Sharp$: 8833
Standard

hakar jag oxå
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 16:35   #117

mijo14s avatar

Standard

Dagens säkraste vinnare som sagt...!
doob (+20)
Gammal 2012-12-08, 16:41   #118

doobs avatar

Standard

Citat:

Dagens säkraste vinnare som sagt...!
Väldigt snyggt! LYCKA TILL!
Gammal 2012-12-08, 16:42   #119

mijo14s avatar

Standard

tack...nu sitter den! Barcelona till jul!
Gammal 2012-12-08, 16:47   #120

laxdasens avatar

Standard

hoppas det sitter!
Gammal 2012-12-08, 16:53   #121

Sharp$: 1051
Standard

Citat:
tack...nu sitter den! Barcelona till jul!
Grattis och en tidig julklapp till dig!
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 16:53   #122

laxdasens avatar

Standard

grattis ändå lax
Gammal 2012-12-08, 16:56   #123

mijo14s avatar

Standard

lite som att vinna lägsta vinsten i tv4-skrapet...men va fan . nyopererad och sjukskriven, så pengar behövs!
breaker (+5), hanscrispi (+5)
Svara

td