|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-27, 20:54 | #1 |
V86 uppsnack
Ett år har gått nu med V86 jag tycker det är svårt men roligt
V86:5 Ametrin & Avd:2 Mellby Venus Blir mina spik i morgon |
|
2012-11-27, 21:34 | #2 |
intressanta spikar. Åke har väl gjort underverk med Melby venus redan kan jag tro. Ametrin är väl ganska kvick ut, kan få fin position o formen finns. Det finns nog risk för att Miss beniss blir för stor favorit pga breeders vinsten senast. många bra emot där ska det garderas
|
|
2012-11-27, 21:38 | #3 |
När jag kollade startlistorna kändes Ametrin som ett rätt bra alternativ som spik.
Tror Parodie är minst lika bra som miss beniss. Spelar inte utan den |
|
2012-11-27, 21:53 | #4 |
jag är inne på att spika burning line graal i sista. ett annars streckkrävande lopp. Insatsen senast var av bästa märke. Den insatsen såg även björn goop som jag tror släpper bakom democrat om anders kör till. Björn vet att democraten väger lite för lätt i detta lopp.
|
|
2012-11-27, 23:52 | #5 |
Bra formbesked efter galopp senast av Pomona Wibb och Björn Goop upp, den spricker inte jag på iaf.
Donttellmewhattodo har väl bästa kapaciteten av hästarna i V86-8, är väl risk att den behöver fler lopp, åker med på systemet om den håller sig runt 10%. Angående Mellby Venus borde det väl vara stor galopprisk från 5:e? |
|
2012-11-28, 00:41 | #6 |
Mina spikar just nu är 4 Open Mind Bi i avd 3, 1 Mellby Amiral i avd 5.
Väljer sen mellan att spika Miss Beniss i avd 6 eller Dragon Tooma i avd 8. Skoinfo och andra sena tips får avgöra. Ena blir spik och andra blir ett 2-hästars lopp. Parodie motstånd i avd 6 och Burning Line Graal står för motståndet i avd 8. Tycker båda loppen känns täckta med respektive två hästar, har tyvärr inte råd med båda i nuläget. Får kanske bli att bygga om systemet... |
|
2012-11-28, 09:38 | #7 |
Håller med Capone helt! Två bra spikar! För första gången tar jag rygg!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
capone (+1) |
|
2012-11-28, 10:42 | #8 |
Håller med om att Ametrin är mycket intressant idag, trodde helt klart den skulle bli favorit iaf! Går ju ner i klass och efter den spurten som "alla" såg senast...
1) Måste ju tro på Pitch Command här efter senast, bättre distans nu med. Melby Känns väldigt överstreckad då det inte blir tal om någon ledningen för där sitter ju björn! Om inte Åke får tokspel kanske Björn kan få bluffa bort lite i ledningen, känns given att ta med för Åkes på spets. Björn och garanti spets vill man inte spricka på =) 2) 1 Blanca Vlasic vann på bra sett från ledningen näst senast på valle, satt fjärde inner senast och drogs bakåt. Kan säkert hålla upp här men känns tuffare emot idag och Uranium och Melby Venus klart starkare. Inte helt övertygad på Melby som varit hos Åke kort tid och sandbanan varit ur bruk mycket av tiden, besvärligt spår också. Uranium också lite klurigt läge med innerspår. Känns inte givet men bör räcka långt med dessa tre, men det finns faktorer mot alla av dem tycket jag och går man för stora pengar behöver inte helgardering vara fel. 3) Open Mind Bi satt fast senast efter hård spetskörning där han fick krypa ner i rygg, tyckte han såg bra ut hela vägen. Starten innan var det V75 mot bra hästar och ett mycket bra slutvarv. Går ner i klass nu och hästen är snabb ut, tänkbar spik då det kan bli ledningen. Dock så är även Prince Lu snabb ut och lite taktiksnack med Ralf hade varit intressant att höra. Bakom är 12 Yes We can värst emot. Men dåligt spår och osäker häst drar såklart ner chanserna, kan dock svepa fältet med bra resa... 4) Litar inte på något här. Dock aningen ihåligt och bör vara heltäckt med: 1,3,4,5,6,7,8,13,14 . Lite Åke info här hade inte skadat, kan vara så att han bara vinner ett sånt här lopp, men 3 raka galopper ser ju inte kul ut! 5) Ametrin får bli spik idag, går ner i klass och är oväntad nog inte favorit. Tycker ingen i övrigt sticker ut, hade nog tänkt dubbla med drew breez men denna är nu struken. 6) Många hästar med långa säsonger och tuffa lopp bakom sig. Om alla har toppform osv är det nog spets och slut på 1 Miss Beniss. Dock litar jag inte på att formen är intakt här. 2 Parodie given här men jag kommer gardera vidare och plocka med även: 4,5,6,7 7) Blev mycket imponerad av Pine Rolls senast som vann från dödens då. Står ledningen nu i mitt program och kort distans känns bra, tycker den ska vara klarare favorit och kommer spika om strecken står sig. Oväntat mycket streck på Åkes, 4 Rico Follo, som jag tycker sett knepig ut och har vilat nu, svårbedömd. Bästa hästen är annars 7 Stein Daylight som också har vilat lite, är det toppform så kan han vinna detta lopp från dödens men känns tveksamt? Tänkbar spik på 1 här för min del på spets och toppform mot formlösa konkurrenter. 8) Spikade Burning Line Gral senast på V7 och känns som omtag idag spontant. Värsta motbudet har spår utvändigt men det blir inte spets av egen kraft här tror jag. Det tar 3 Democrat som är ruskig ut, hoppas dock att björn släpper! Tänkbart att man nöjer sig med utgång här om man kör på de andra spikarna. Öppet bakom och krävs mycket streck känns det som. EDIT: Missade att Anders Svanstedt kör nu igen, har mkt svårt för honom och vetifan om det finns spelvärde i honom som kusk, släpper verkligen Björn Goop till Anders Svanstedt? Jag börjar tvivla.. Senast redigerad av donkyklonk den 2012-11-28 klockan 10:53. |
|
2012-11-28, 10:51 | #9 |
Någon som har någon vettig analys av spetsstriden i avd5? Alla de betrodda(1,2,4) känns långsamma ut.. Funderar lite på om de inte kan väcka upp Ametrin lite och få överta från någon där ute kanske? Bör ju vara topp topp chans om det skulle bli ledningen..
|
|
2012-11-28, 11:12 | #10 |
Tror på Nr 1 Global Kitten i avd 1. Det är bästa spiken idag.
|
|
2012-11-28, 12:01 | #11 |
Tveksamt om Ametrin kan laddas till spets. Men spets behövs knappast för hästen. 2-3e utvändigt borde betyda bra chans.
|
|
2012-11-28, 12:13 | #12 |
Pitchen borde vinna från dödens
Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-11-28 klockan 12:49. |
|
2012-11-28, 12:17 | #13 |
Miss Bensiss vann sin bc final väldigt lätt och idag lär hon ta ledningen. Svårslagen!
Melby Venus gör debut för Åke vi vet ju hur det brukar sluta given A. Porthos Amok har utvecklats mycket det senaste året och möter allt men ofta tuffa hästar, kommer från formstallet Tarzan och med rätt resa är man med på fotot. Lycka till... |
|
2012-11-28, 13:44 | #14 |
Blev tidig inlämning idag, blev ett ganska hårt reducerat jokersystem! Fick bli spik på Open Mind Bi som jag ändå inte tror är beroende av ledningen för att vinna detta loppet, även om jag tror chansen är god att komma dit(beror lite på hur gärna Ralf vill köra där tror jag). I fjärde loppet känner jag mig bra lost men valde att köra Åke som A ändå, funkar hästen tror jag bara den vinner ett sådant lopp, men är såklart osäkert. Det är dyrt att spela V86 trots man kör 2 spikar och två lås...
1) A: 6 B: 2 2) A: 12,8 B: 1,11 C: 10,3,15,13,6,14,9 3) 4 Open Mind Bi 4) A: 1 B: 7,13,14,3 C: 4,6,5,8 5) 4 Ametrin 6) A: 1,2 B: 6,4 C: 7,5 7) A: 1 B: 7 8) A: 4 B: 8,5,3 C: 2,6,12,7 Minst 3 A och max 1 C 1av3 med Melby Venus, Miss Beniss och Burning Line Gral. |
|
2012-11-28, 14:05 | #15 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-28 Bana: Solvalla Spelform: V86, omg. 73 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 5, 6 2 12 Mellby Venus 3 3, 4, 5, 12 4 1, 2, 3, 4, 7 5 4 Ametrin 6 1, 2, 4 7 3, 5, 10 8 5 Dragon Tooma Vadet gäller startnummer 720 rader x 1 x 0,25 kr = 180,00 kr Kvittonummer: 8D0E 4F9E vvvv 8005 |
|
|