Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-27, 19:52   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Smile

V75 BERGSÅKER 1/12 Uppsnack

Bergsåker en gammal skrällbana men som blivit tvärtom numera tycker jag.
Och kung Åke tillbaka efter sin usa resa,borde ta något lopp intressant nu när han inte är så övervägande favorit i omgången.
Nu i december kommer det att bli mycket V75 8st från 1/12-5/1 och vissa hinner de knappt att lägga ut innan de ska vara inlämnade,så det blir lite sömn till jul. Tur man gillar V75, speciellt i slutet på året då det brukar kunna bli stora utdelningar .
Undrar hur mycket snö Bregsåker har,behövs broddar?
Men till denna umgång:

Mina Tidiga Tankar.
Spoiler:
Avd1. Ja vad ska man säga om 6 UDO'S OLIER som verkligen är i sitt livs form.Har försökt att hitta några motbud ,men de senario som jag försökt köra så vinner UO alla. En bra spik tycker jag även om jag inte gillar att spika i första.

Avd2. Här satt jag och kolla vad som skulle kunna strula för favoriten 1 DIGITAL INK? Vad är + och -. Jag tycker att spåret är ett minus, 3-åring mot äldre också minus. Pluss är form, kusk (gubben i lådan hittar alltid ut) och distans. Skulle 3 CROWN COGER ta spets så släpper han till 5 MAX DE LUX som är stark och rejäl, så som 6 TRANS ATLANTIC också är och då kommer Åke att dra upp tempot som då kan öppna upp för favoriten om luckan kommer (visst ja gubben i lådan) eller någon som fått sparat speeden. Nja jag håller nog DI som första häst kanske lillspiken eller utg trots 3 år.

Avd3. Här tror jag det blir fart på grejorna många som är startsnabba på start och vill till spets. Skulle kunna nämna alla mellan 1a till 6e spår som är hyfsat snabba men tror att om Örjan med 4 TIMETOSAYGOODBYE vill så sitter han i spets och kör där mot dessa. Den som jag ser som störst motbud om spets är 1 RUTGER RAKET. Blir det körning så kommer mina drag in i matchen,12 SIMB RUBY som var lysande sist,bra form. Även CALAMARA DONNA har det snackats om tidigare men kan få ett bra lopp och form tror jag hon har men inget kuskpluss.

Avd4. Kallblod tillbaka på V75 brukar vara klurigt (förutom när Järvsö Faksen var med) men 3 FAXEN J:R är inte mycket sämre,tycker jag. Också ett Spik alternativ. Värst emot måste 2 HÖSTBO FREDRIK vara men är nog ingen vinter häst (HÖSTbo). Nej skämt å sido så ett bra SPIK.

Avd5. Här tror jag att 6 MAX VOX kan överraska om spetskörning, 4 MASSE PALEMA är väl den trolige spetskandidaten men båda släpper till slowstarer som 5 SUGAR BOY och 8 CLAES BOKO som jag tycker har en riktig vinnarskalle,kommer att ställa en alvrlig fråga om att få överta och får han det blir han svårfångad. PÅ bakspår 9 BOLT BOKO om han står på benen, kuskminus.

Avd6. Revanchen för 3 åringar, 7 INCREASED WORKLOAD fick regelrätt stryk av 1 RAFAEL BLÅGUL i sprutuppgörelsen sist,ska bli intressant att se en annan hemma häst 11 BUBBA STING som var grym senast. 12 PINE COOL har dragit nitlotten igen men har en bra spurt.

Avd7. Ett svårlöst lopp får kollas.... Återkommer imorgon....

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-27 klockan 22:56.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 20:29   #2

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1015

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Staro Cold Carat kan väl bli intressant på strecken i Guld som han sett ut i de senaste loppen, men krävs väl enorm överpace och/eller jättetung bana
BeepBeep är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-27, 21:56   #3

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Minns när simb robitaille var nära på att ta skalpen av covington ås för några veckor sen. I v75-7 finns inga hästar av den kalibern. Med ett smyglopp och lucka vinner susanne v75 lopp på lördag
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 07:38   #4

AbbeAces avatar

Standard

Spel guiden för den som vill...

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2), octamore (+5)
Gammal 2012-11-29, 12:49   #5

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Minns när simb robitaille var nära på att ta skalpen av covington ås för några veckor sen. I v75-7 finns inga hästar av den kalibern. Med ett smyglopp och lucka vinner susanne v75 lopp på lördag
Om man nu tror att Susanne vinner på V75
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 22:14   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Om man nu tror att Susanne vinner på V75
Kan en kusk som Jörgen westholm vinna v75 så kan susanne. Med en bra häst och bra spår. 15% i nuläget är dock inte så spännande.
Gammal 2012-11-30, 08:05   #7

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Nr 4 Wariner i V75 1 övertygat stort i ny regi, intressant! Lycka till med erea spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 08:23   #8

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1368
Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15855567.ab

klartecken?
Trinity (+2)
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 08:46   #9

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Andel x 5

1, 4, 5, 7
1, 3, 7, 10
1, 4, 6, 11
3
8
3, 7, 8, 12
1, 3, 9, 11
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 09:27   #10

putte64s avatar

Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Måste vara sjuk för att förlora
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 10:45   #11

Standard

Jag tror Jan-olov persson är ute och cyklar. Han överskattar faksen på de senaste prestationerna på barfotabalans (blir nog skor nu) och underskattar höstbo fredrik som slagit honom förr. Faksen blir grymt överstreckad och chanspiken höstbo fredrik jobbas in i stället.
Gammal 2012-11-30, 12:59   #12

AbbeAces avatar

Standard

Tomas Uhrberg om Bergsåker:
Spoiler:
V75 i sista stund - Bergsåker

Treåringarna Facination och Chelsea Boko får det tufft, nej striden om titeln ”Årets häst” står mellan Friction och Sebastian K.
Min vinnare är eleganten Sebastian K. – en travare med enorm utstrålning!

Visst, Chelsea Bokos insatser i Kriteriet och E3-finalen är tillräckligt för att utse det till årets prestationer och därmed honom till ”Årets häst” men han är bara tre år och vinsterna har tagits i årgångslopp. Sebastian K. har däremot slagit Commander Crowe regelrätt och visat att han hör hemma i världseliten. Hästen har enorm utstrålning och jag blir inte förvånad om han vinner Elitloppet till sommaren.

Regler ska följas
Jag har hört och läst att det finns de som är kritisk till att Commander Crowe inte kan komma ifråga för att han är i utländsk träning. Jag har ingen förståelse för den argumentationen eftersom regelverket är tydligt. Dessutom haltar jämförelserna med Zlatan och att han inte skulle kunna få Guldbollen om fotbollen hade travets regler. Jag tycker att det finns en viss skillnad mellan att träna hästar och fotbollsspelare men det gör tydligen inte alla ....

Skrällbanan Bergsåker
Norrlands travmetropol var känd som en riktig skrällbana, men sedan blev det under några år mest favoritparader på Bergsåker med låg utdelning – tills i december 2011 då sju rätt gav närmare 14 miljoner kronor. I de tre omgångar därefter under 2012 har utdelningen varit 21,3 miljoner, 3, 6 miljoner och 4,1 miljoner. Räkna med att snön och kylan kan innebära problem för en del hästar och det kan resultera i att det blir en ny skrällomgång.

Inleder med två spikar
Jag väljer att öppna med två singelstreck, både Udo´s Oiler (avd 1) och Digital Ink (avd 2) blir favoriter. Men, i jakten på miljoner blir det sedan hygglig gardering av favoriter som Faksen J:r (avd 4), Sugar Boy (avd 5) och Increased Workload (avd 6). Mitt hopp är att några av mina rysare ska vinna och på så sätt öppna vägen för sju rätt och en hygglig extra slant till kommande storhelger.

V75-1: Udo´s Oiler och Good Speed höjer sig markant över de andra, de är också vana att tävla med skor. Jag tycker att Robert Berghs Udo´s Oiler har fördel av hemmabanan, dessutom har han tävlat på vinterbana och gjort det bra. Han imponerade stort vid V75-segern senast från dödens – jag ”spikar”!
V75-2: Digital Ink är en riktigt bra 3-åring och han har vunnit i V75, det efter en tuff resa i dödens. Jag tror att Örjan Kihlström kan ta sig till ledning och då blir ekipaget svårslaget .
V75-3: I Won´t Dance, Timetosaygoodbye och Caddie Comet höjer sig över de andra, så det räcker med att strecka den trion. Min vinnare är Timetosaygoodbye – han blir svårslagen vid ledning!
V75-4: Faksen J:r kommer att bli mångas singelstreck, men tänk på att de tre raka segrarna i kamp med de absoluta bästa kallbloden har tagits med barfotabalans. Höstbo Fredrik slog Faksen J:r på Bergsåker då han tog hem SM-titeln. Jorma Kontio sitter nu upp igen. Lix Mollyn, Farmfurir och Lome Stjernen är skrällkandidater.
V75-5: Claes Boko är också bara tre år men han kan göra som Digital Ink och vinna i V75. Läget är oddshöjande. Sugar Boy har jag kört en del som 3- och 4-åring men han har utvecklats hos Svanstedt. Bolt Boko verkar vara av rätt sort, så Erik Lindegren lär köra offensivt. Masse Palema kan ta revansch för missarna på slutet, så bra är han. Devdas T.J. är bra.
V75-6: Increased Workload är bäst och Melanders hästar verkar oslagbara. Underlaget kan ge problem och jag garderar därför.
V75-7: Allaballakaitoz är van tuffare motstånd än detta men han är inte den som vinner på beställning. Stallkamraten Big River Surpreme är ett hot. Stay the Night en annan, en rysare!

Thomas system
V75-1: 5 Udo´s Oiler. Res: 1-3.
V75-2: 1 Digital Ink. Res: 6-7.
V75-3: 2, 4, 6. Res: 1-10.
V75-4: 2, 3, 4, 8. Res: 7-1..
V75-5: 4, 5, 8, 9, 12. Res: 11-6.
V75-6: 1, 3, 7, 8, 11, 12. Res: 6-2.
V75-7: 2, 3, 7, 9, 10, 12. Res: 11-8.
Systemet är på 2160 rader och det kostar 1080 kronor. Om man också singelstreckar nummer 7 Increased Workload i avdelning 6 blir det systemet på 360 rader och kostar 180 kronor

Örjan om sina:

Spoiler:

Rank:
1=segerstrider 2=platschans 3=matlapp

1 dec 2012

V75-1 ---

V75-2

1 Digital Ink

Gjorde ett kanonlopp senast. Lite chansartat läge då han inte är någon startraket, vinstchans om vi inte blir instängda. rank 1

V75-3

4 Timetoosaygoodbye

Håller fortsatt toppform. Startsnabba hästar innanför, chans med vettig resa. rank 1

V75-4

8 Lome Stjernen

Lite uppåt senast, möjligen lite platschans med rätt resan. rank 2

V75-5

6 Max Vox

Har hygglig kapacitet, lite platschans om vi hittar vettig position. rank 2

V75-6

7 Increased Workload

Riktigt bra häst som ska ses med chans trots dåligt läge. rank 1

V75-7

12 Stay The Night

Jämn och säker men för dåligt läge. rank 3

Örjans överraskning

10 Zyrano Boko
(V75-7)

Fin häst i grunden, inte helt borta om han har en bra dag.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-30 klockan 13:05.
Gammal 2012-11-30, 13:48   #13

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Kan en kusk som Jörgen westholm vinna v75 så kan susanne. Med en bra häst och bra spår. 15% i nuläget är dock inte så spännande.
Jörgen vinner mer betydande lopp än Susanne och rankas lite högre än henne oxå enligt mig. Men visst var det en bra prestation av henne sist mot covington ås samt att inget är omöjligt men jag har lärt mig att dem stora namnen brukar/oftast i slutänden stå i vinnarcirkeln speciellt när det gäller prissummor på 100.000kr mvh
Gammal 2012-11-30, 14:36   #14

Standard

Citat:
Jörgen vinner mer betydande lopp än Susanne och rankas lite högre än henne oxå enligt mig. Men visst var det en bra prestation av henne sist mot covington ås samt att inget är omöjligt men jag har lärt mig att dem stora namnen brukar/oftast i slutänden stå i vinnarcirkeln speciellt när det gäller prissummor på 100.000kr mvh
Nån vidare bra kuskprestation var det väl inte mot covington ås. Hon hade inga direkt svåra val att göra där. Men hästen visade dock att den duger en bit. Sen har du givetvis rätt att de stora namnen vinner oftast. De kör ju mer och sitter oftast bakom bättre hästar.
Gammal 2012-11-30, 16:15   #15

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Det blir första starten för säsongen med broddar för många hästar i morgon. Borde kunna ge fina pengar på 7.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 16:25   #16

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 432

Standard

Digital Ink är jämt stensäker! nu vet jag att inget är säkert med hästar, men när åke slår ner på enda motbudet är det klart!
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 17:10   #17

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Hämtat ur Travronden.

Vintern fäller barfotahästar?

För den seriöse/uppdaterade är vi ur ett spelmässigt perspektiv inne i den bästa travperioden på hela året. Samtidigt är det den sämsta perioden på hela året när det gäller förutsättningarna att kunna ge vettiga förhandstips.

Vädret styr omgångarna en hel del. En tänkbar spik kan snabbt förvandlas till en häst som inte ens hör hemma på systemet när det uppenbaras att den inte ska tävla på optimal balans. Ett tydligt exempel på det var Miss Beniss i onsdags, som trots att hon fick bestämma i spets var sist i mål som stor V86-favorit. Överhuvudtaget hade de tränare som slog på skor på sina barfotahästar i onsdags inte mycket att hämta, medan hästar som exempelvis Digital Darling och Mellby Venus, som inte har för vana att gå barfota men nu slapp dojorna, presterade vasst och vann enkelt. Ofta är det på det här sättet - observera ofta, inte alltid - att de tränare som "vågar" köra barfota fastän banan är på gränsen till lämplig för det är dem som sätter sig i bilen hem som vinnare från tävlingsdagen. Hur skorycket sedan eventuellt påverkar hästarnas framtida status är en annan sak, och inte något som man som spelare behöver ta hänsyn till.

Det enklaste sättet att skaffa sig ett försprång mot sina spelkonkurrenterna är att "gå på" hästar som det är intressanta ändringar på gällande skoning/huvudlag/vagn inför aktuell start, där den första parametern generellt sett är den allra viktigaste. Att plocka bort/vara försiktig med hästar som inte tävlar på optimal balans/utrustning är nästan lika viktigt. Att värdesätta positiva/negativa förändringar högre än vad hästarna presterat i sina senaste starter (som streckfördelningen oftast bygger på) är en bra grund till att bli en vinnare.

Väderprognosen säger minus fem grader och snöfall på Bergsåker under tävlingsdagen på lördag. Minst sagt tveksamt barfotaunderlag med andra ord (sämre barfotaförutsättningar än i onsdags). Jag gissar att de flesta hästar som normalt sett tävlar barfota runt kommer att få brodd på sig bak och bara tävlar barfota fram, vilket inte bör vara några problem. Några lär säkert köra barfota runt om också, men utgå inte från att det blir så bara för att de är anmälda så. Det lär säkerligen bli en del balansändringar under tävlingsdagens gång. En fingervisning kring vad som är lämpligt att ha på fötterna ges under Bergsåkers tävlingar på fredag kväll. Hur som helst känns det mest lämpligt, åtminstone i förhandstipsen, att gå på hästar som bevisat klarar att prestera väl även på bana som kräver skor.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 17:15   #18

korpos avatar

Standard

Senaste nyheten på trav365.

...................
SMHI varnar för snökaos på flera olika platser i landet.

Men hittills är V75-banan Bergsåker skonad från nederbörd.

– Det ser lovande ut så, men det hinner ju komma snö än. Någon enstaka häst kanske kan gå barfota, men man ska nog inte hoppas på för mycket, säger sportchefen Henrik Lindgren.

Vintern är här på allvar.

Just nu ligger det snö i stora delar av Sverige och kallgraderna smyger sig på.

Vädret påverkar inte bara trafikläget utan också travbanorna.

På lördag körs det V75-tävlingar i Sundsvall och SMHI har gått ut med en varning i Västernorrlands län, det väntas komma 10-15 centimeter snö. Något som kan ställa till det för hästarna i helgen.

– Det skulle snöa hela natten nu (torsdag till fredag) men det har bara kommit några centimeter. Det ser lovande ut så.

Hur tror du banan blir?

– Det är svårt att säga, det beror helt på snön. De hade hotat med 50 centimeter snö i helgen, men då skulle det snöa hela natten, i natt. Det ska bli kallt och sådär, men vi får avvakta och se snöfallet. Det blir inga problem med banan, men det går nog inte att köra barfota på så många hästar, säger Henrik Lindgren.

Då har vi förutsättningarna, bara hugga i omgången.

Senast redigerad av korpo den 2012-11-30 klockan 17:19.
Gammal 2012-11-30, 17:16   #19

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Svanstedts tankar.

V++++
Rutger Raket (V75-3) har toppform och hästen har känts riktigt fin både i lopp och i träning på slutet. Han satt fast med krafter kvar senast och när han nu har fått ett så här fint läge igen vill jag ge honom chansen. Hästen är snabb ut och jag vill inte åka 65 mil och sitta fast som han gjorde senast. Taktiken beror såklart lite på hur hästen känns i värmning och provstarter innan. Det var länge sedan han gick i ledningen och känns han bra innan kommer jag att köra i spets. Det är väl Timetosaygoodbye som är värst emot och släpper jag ledningen till Örjan är jag kanske inte ens tvåa i mål. Blir det broddföre är det heller ingen nackdel eftersom han alltid går med framskor och han gick bra med broddar förra vintern.

Sugar Boy (V75-5) har kommit igång fint och gått bra i varje start hos mig. Han har inte varit så mycket snabbjobbad inför loppen och det känns som att hästen blir rappare och bättre för varje start han gör. Det är helt klart rätt utvecklings-kurva på honom. Han är stark och rejäl och kan även öppna rätt så bra även om han inte är någon raket ut. Han har vunnit med krafter kvar på slutet men nu är det såklart lite tuffare motstånd när det är V75. Jag tycker ändå att han känns så pass rejäl att jag tror att han kan duga till seger med en vettig resa. Han har gått barfota runt om varje gång på slutet och blir det vinterbana är det förstås en nackdel om han då måste gå med skor.

+++
Stigaxelsixten (V75-1) är ingen tokig häst men han har blivit lite känslig och vill ha bra löpningar numera om han ska kämpa riktigt. Formen är annars hygglig men från det här dåliga läget är det normalt inte så stor vinstchans. Hästen är dock rätt så stark och skulle det bli överpace så gynnas han kraftigt. Om det sedan blir vinterbana är han heller inte så missgynnad eftersom han alltid går med skor bak.

Allaballakaitoz (V75-7) går jämnt och bra varje gång utan att vinna så ofta. Han tjänar fina pengar och är ofta med där framme och jag tycker att formen är bra. Han har varit ute i tuffa lopp på slutet och den här silverdivisionen är väl inte den värsta som har körts. Eftersom han är snabb ut är det väl inte omöjligt att han körs i ledningen men det får kusken bestämma. Han är heller inte missgynnad om det blir broddföre eftersom han alltid går med bakskor.

Big River Supreme (V75-7) har gjort två bra lopp efter vila och han brukar alltid gå bra när han har fått pusta litegrann. Hästen har haft lite fräschörproblem emellanåt men nu känns han fin och det verkar som att formen bara blir bättre och bättre. Läget är inte så tokigt med rygg på startsnabb häst och han kan nog vara med där framme och hugga med lite flyt. Känns som att han är en av flera.

++
Trans Atlantic (V75-2) är en stark häst i bra form. Han har gått bra i båda starterna efter lite vila. Nu är det mycket hårdare motstånd och han har inte sprungit så här snabba tider som de andra i loppet har gjort. Vissa av de andra har sprungit 1.13-tider och det har han inte i kroppen. Han är också lite svårkörd eftersom han är lite trång i gången. Därför är hästen mycket missgynnad om det skulle bli broddbana. Detta gör att jag ligger lågt och jag tror inte att han har någon vinstchans.

Clear Sign (V75-3) var ute i ett montélopp och galopperade senast och varför vet jag inte. Han hade haft en liten vila innan och känts klart bättre i träningen än han gjorde tidigare. Jag tror att formen ska vara bättre nu än den har varit i de senaste loppen. Men han är väldigt beroende av fina löpningar och känslig för positioner. Han får svårt att räcka från det här läget.

Åke Svanstedt

Källa: Trav365/Sportbladet
siarmo (+5), Nicklas (+1)
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 20:05   #20

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Ni får två helt klara av mig. Det ger jag alltid ER! Good Speed och BOLT BOKO!!!!!!!!!!! grattis! igen!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 20:10   #21

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
När Jan-Olov säger att det är en spik, Så är det klartecken!
Minns ej att han någonsin haft fel när han trott på vinst för en av sina hästar.

Och jag som ville gardera.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 20:21   #22

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Senaste nyheten på trav365.

...................
SMHI varnar för snökaos på flera olika platser i landet.

Men hittills är V75-banan Bergsåker skonad från nederbörd.

– Det ser lovande ut så, men det hinner ju komma snö än. Någon enstaka häst kanske kan gå barfota, men man ska nog inte hoppas på för mycket, säger sportchefen Henrik Lindgren.

Vintern är här på allvar.

Just nu ligger det snö i stora delar av Sverige och kallgraderna smyger sig på.

Vädret påverkar inte bara trafikläget utan också travbanorna.

På lördag körs det V75-tävlingar i Sundsvall och SMHI har gått ut med en varning i Västernorrlands län, det väntas komma 10-15 centimeter snö. Något som kan ställa till det för hästarna i helgen.

– Det skulle snöa hela natten nu (torsdag till fredag) men det har bara kommit några centimeter. Det ser lovande ut så.

Hur tror du banan blir?

– Det är svårt att säga, det beror helt på snön. De hade hotat med 50 centimeter snö i helgen, men då skulle det snöa hela natten, i natt. Det ska bli kallt och sådär, men vi får avvakta och se snöfallet. Det blir inga problem med banan, men det går nog inte att köra barfota på så många hästar, säger Henrik Lindgren.

Då har vi förutsättningarna, bara hugga i omgången.
Enligt ett par vädertjänster börjar det snö vid tio tiden i kväll och håller på till i morgon kväll och runt 5- grader

http://www.webbkameror.se/webbkamero...vall/index.php

Senast redigerad av bokis29 den 2012-11-30 klockan 20:41.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 20:31   #23

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Spiken. Timetosaygodbye avd3.

Dragen (A hästar)

Digital ink avd2

Omellete avd7.

Skrällar:

Lönhullts Bergitta avd2.

Höstbo Fredrik avd4

Devdas T.J iavd5

God tur!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 20:59   #24

drakens avatar

Standard

Udo´s oiler är hur bra som helst men håller nog laxdasens drag som etta. Lär inte kunna hålla upp ledningen men med klaff blir den farlig.Chip Dealer är väl annars snart värd en seger.
Gammal 2012-11-30, 21:35   #25

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Tycker faktiskt det ser ganska lätt ut att hitta värde tills imorrn (lär jag få äta upp)

Faksen JR har gjort dåligt ifrån sig när det vankas skor och Digital Ink gick utan skor förra starten så kommer knappast vara lika bra med skor imorrn. Två favoriter i fara och jag tror Udos Oiler bara vinner och Sugar Boy har bra chans. Är förstås en superskräll men Trusthworty Ås känns bra att ha med om det blir körning i guld.

Spoiler:

Registrerat spel

Datum: 2012-12-01
Bana: Bergsåker
Spelform: V75, omg. 56

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 5 Udo's Oiler
2 5, 6, 7
3 2, 4, 8
4 2 Höstbo Fredrik
5 5 Sugar Boy
6 1, 3, 4, 7
7 3, 4, 7, 8, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

252 rader x 1 x 0,50 kr =
126,00 kr

Kvittonummer: 0304 311C XXXX XXXX
Gammal 2012-11-30, 22:08   #26

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 92
Standard

Udos oiler måste vara bästa spiken
Danmag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 23:26   #27

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1325
Standard

varning för calamara donna och zyrano boko! lycka till
magohl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 08:52   #28

bokis29s avatar

Standard

Med tanke på att det är klass 1 varning i området och det snöar ymnigt och det kommer att snöa hela dagen lär det bli lite av ett lotteri

http://bergsaker.com/2012/12/01/snokaos-i-sundsvall/
AbbeAce (+3)
Gammal 2012-12-01, 10:16   #29

drakens avatar

Standard

Jag tror att det blir väldigt få spets segrar idag. Inte kul att ploga i skitvädret. Kan skrälla hej vilt till både höger och vänster.
Gammal 2012-12-01, 10:23   #30

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Jag undrar om inte rite key tar sig till ledningen och sen släpper till robban? då sitter good speed tredje invändigt? luktar fastlåsning

Platsspel på 11 Chanier!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-12-01 klockan 10:24.
Gammal 2012-12-01, 10:26   #31
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Jag undrar om inte rite key tar sig till ledningen och sen släpper till robban? då sitter good speed tredje invändigt? luktar fastlåsning
Frågan är om Robban kommer få överta eller inte. Udos har haft stenhårda lopp, senast var en vecka sedan bara.

Se på denna tex http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=5
Rite i spets, robban i dödens. Rite vinner, Robban slutar som trea. Någon som kommer i tredjespår i andraplats. Alternativt snuvar även Rite på segern
HuBBaBuBBa (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:29   #32

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

En spetsseger blir det Rutger Raket avd 3 går bra med brodd satt fast sist nu tänker inte Åke sitta fast.
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:33   #33

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Haha många verkar tro på skrällar idag!! Inte helt roligt att höra eftersom jag hoppas på skrällar! Jag menar det att ert snack är en varningsklocka för att det kommer bli riktigt lökig utdelning. Jag gissar på 18 558 kr för sjuan.

Udo? Jobbar in den lätt.

Digital? Svänger in den smidigt.

Timetosaygoodbye? Bara vinner.

Faksen? Pallar inte trycket.

Sugar? Går också bet. Svanen har inget vidare facit på Bergsåker.

Workload? Lightweight, baby. Solklar.

Allaballakaitoz? Får alla balla baksmisk av Syrianen Boko.

= Fyra favoriter. 18 558 kr.

Vi tar det en gång till...

Udo? Bara smäller.

Fido? Kanske väljer att springa in på banan då han trodde att det var Greyhound.

Lycka till med systemen! Jag anar många sexor här idag.

Förresten, fan vad osexigt det blev med varannan rad text.

Senast redigerad av Asprilla den 2012-12-01 klockan 10:35.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:46   #34

Sharp$: 3225
Standard

Dagens bästa spik: Faksen J:r
Dagens bästa luring: Yosomite Boko
Dagens avslag: Udos Oiler
Varning: Att Många hästar kan få problem med banunderlaget i dag.
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 11:15   #35

korpos avatar

Standard

I dag tror jag en dodekaeder har lika många rätt.
Beslutsångest.
Gammal 2012-12-01, 11:23   #36

korpos avatar

Standard

Jag har kört ganska många mil i mitt liv, men det här är det absolut värsta jag varit med om. Snökaos de luxe. Stanna hemma om ni kan.
"Patric Skoglund"
Gammal 2012-12-01, 11:24   #37

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1089
Standard

Är det ingen som fått upp ögonen för Chip Dealer? Tog mycket på Udo senast via fantomspurt! Måste vara ett bra platsspel.
siarmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 11:35   #38

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Frågan är om Robban kommer få överta eller inte. Udos har haft stenhårda lopp, senast var en vecka sedan bara.

Se på denna tex http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=5
Rite i spets, robban i dödens. Rite vinner, Robban slutar som trea. Någon som kommer i tredjespår i andraplats. Alternativt snuvar även Rite på segern
Bra mycket troligare att Rite släpper till Udos då och han kör undan såpass att åtminstone någon av dem vinner (Bergh style). Enda som talar emot det är väl om han är rädd för att han blir hängd i media, men han har klarat sig så här långt så det vore konstigt om de skulle sluta fjäska för honom nu...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 11:45   #39

Sharp$: 1961
Standard

Något som har svårt att få upp atg's "nya" sida just nu?

::
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 11:47   #40

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Något som har svårt att få upp atg's "nya" sida just nu?

::
Bara börja mejlbomba igen.
Gammal 2012-12-01, 11:47   #41

HuBBaBuBBas avatar

Standard

går på ett tok system idag

1,2,3,4,5,11
2,5,7,10
1 Rutger Raket
2,4,8
11 Tiltmenot
1,2,3,4,7,8,11,12
2,3,4,6,8,9,10,11,12

10 andelar

gl
Gammal 2012-12-01, 11:49   #42

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1897
Standard

hallau !!

2 spikar idag....monstret CLAES BOKO och Kallblodsfantomen JORMA KONTIO´S HÖSTBO FREDRIK.....2 i första bergh´s hästar ....
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 11:57   #43

korpos avatar

Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15865122.ab
Det senaste.
Gammal 2012-12-01, 11:59   #44

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

ATG suger! går knappt att komma in på någon sida nu och jag som vill omsätta obegränsat på v7.
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 12:04   #45

korpos avatar

Standard

Atg funkar
Gammal 2012-12-01, 12:14   #46

Asprillas avatar

Standard

Hur ska man läsa av den nya skoinfon? Röda skor innebär att det inte är säkert att det blir skor där?
Gammal 2012-12-01, 12:14   #47

korpos avatar

Standard

Veterinären har sagt sitt, det blir skor på alla hästar som tävlar idag på bergsåker.
Gammal 2012-12-01, 12:16   #48

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Veterinären har sagt sitt, det blir skor på alla hästar som tävlar idag på bergsåker.
Sant? Fan vad meningslöst. Brukar ju gå att filtrera bort flera tusen rader bara tack vare skoinfo. :(

Tack för info!
Gammal 2012-12-01, 12:29   #49

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Borde väl rimligtvis vara ännu lättare att filtrera bort nu? Öppnar upp omgången rejält detta. Kul!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 12:30   #50

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1009
Standard

Simb Ruby i tredje , och Yosemite Boko i sista.
clajo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 12:31   #51

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Borde väl rimligtvis vara ännu lättare att filtrera bort nu? Öppnar upp omgången rejält detta. Kul!

Nja, om omgången blir öppnare så blir det ju svårare att välja bort hästar enbart p.g.a. balansen. Men visst, det kanske blir helt självklart för många av er nu vilka som är allt för ovana vid skor för att kunna ha någon chans, och då kan det ju som du säger underlätta att veta detta.

Själv får jag i alla fall svårare att välja bort nu.
Gammal 2012-12-01, 12:54   #52

Sharp$: 3461
Standard

Ingen ATG via datorn, kommer in via Ipad och telefon. Men det betyder ju attjoker försvinner.

Hur svårt kan det vara att fixa en säker sida?
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 13:36   #53

drakens avatar

Standard

Kan ju bli favoritparad trots vädret men jag tippar så här idag. Blev spik på klene Alla balla trots allt. Ser ut som lätt till spets och ser ingen som kommer sätta upp farten i ruskvädret så jag hoppas att han får fuska bort minst ett varv, då finns det en mikroskopisk chans att han håller in i mål
1,3,4,5,11
1,6,10,11
1,4,8,11,12
2,3
5,8,9
7
2
Gammal 2012-12-01, 13:48   #54

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Hur ska man läsa av den nya skoinfon? Röda skor innebär att det inte är säkert att det blir skor där?
Om jag förstått det hela rätt, Så är det...Om man bytt balansen från tidigare start.
Så blir det rödmarkerat.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 13:52   #55

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Från atg.se : "En röd symbol innebär att balansen för hovparet har ändrats jämfört med närmast föregående start. Om skoinformation saknas för hästens senaste start, exempelvis på grund av att loppet kördes utomlands eller att det var ett kvallopp, blir skosymbolerna aldrig rödmarkerade."
Fatpipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 13:53   #56

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 226
Standard

2012-12-01 12:04
FLASH! FÖRBUD MOT BARFOTAKÖRNING
Det hårda vädret gör att det är förbjudet att köra hästarna utan skor i dag. Veterinären på Bergsåker tog beslutet mot barfotakörning för en stund sedan.
 - Det snöar och mycket av ytmaterialet har rivits bort. När snöandet bara fortsätter går det heller inte att köra på nytt ytlager så just nu är det nere på "tjälabacken", säger Börje Andersson, tipster på Bergsåker.

Det blir alltså skor runt om för samtliga idag. Kan ställa till det idag men jag tror ändå att omgångens största favoriter Udos Oiler och Faksen JR vinner. I de andra lopppen är det mer öppet.
Är körd i VM så idag chansar jag med tre spikar.
Garderar rejält i Guld och hoppas på skräll av Conrads Epilog

1: 5 Udo's Oiler
2: 1, 6
3: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12
4: 3 Faksen J:r
5: 5, 8, 9
6: 7 Increased Workload
7: 2, 3, 7, 8

Lycka till!

Senast redigerad av c0zzman den 2012-12-01 klockan 13:54.
c0zzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 13:54   #57

Standard

Herregud. Klabb med hemsidan varenda helg också står högsta hönsen och yrar om att lågkonjuktur är anledningen till att omsättningen sjunker. Förvånande hur ett så stort och statligt bolag som ATG kan ha så värdelös IT-avdelning. Enbart på grund av monopolet som de kan behandla sina kunder som skit och ändå komma undan med det.

Amatörer!
SuprMario (+1)
Gammal 2012-12-01, 13:56   #58

Sharp$: 1961
Standard

VM - Guld -

1 1, 3, 4, 5
2 1, 2, 4, 5, 7, 11
3 1, 2, 9, 11
4 3 Faksen J:r
5 8 Claes Boko
6 7, 11
7 12 Stay the Night

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 13:56   #59

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Om jag förstått det hela rätt, Så är det...Om man bytt balansen från tidigare start.
Så blir det rödmarkerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Fatpipe Visa inlägg
Från atg.se : "En röd symbol innebär att balansen för hovparet har ändrats jämfört med närmast föregående start. Om skoinformation saknas för hästens senaste start, exempelvis på grund av att loppet kördes utomlands eller att det var ett kvallopp, blir skosymbolerna aldrig rödmarkerade."
Tack för era synkrona svar. Den informationen hittade jag i vanlig ordning inte!
Gammal 2012-12-01, 14:00   #60

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Herregud. Klabb med hemsidan varenda helg också står högsta hönsen och yrar om att lågkonjuktur är anledningen till att omsättningen sjunker. Förvånande hur ett så stort och statligt bolag som ATG kan ha så värdelös IT-avdelning. Enbart på grund av monopolet som de kan behandla sina kunder som skit och ändå komma undan med det.

Amatörer!
Och strecken har inte uppdaterats på SVT Text heller sedan omsättningen var 23 milj. och Copema som jag kör hämtar ju data från texttv. Går bättre för er med HPT och Joker??

Inte ens uppdaterade strecklistor får man ha idag. Bara elände!
Gammal 2012-12-01, 14:04   #61

bokis29s avatar

Standard

VM-75
Registrerat spel

1 5 Udo's Oiler
2 1 Digital Ink
3 1, 2, 4, 11
4 2 Höstbo Fredrik
5 4, 5, 6, 8, 9, 12
6 1 Rafael Blågul
7 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: 4D4A xxxx xxxx xxxx

and her we go
Gammal 2012-12-01, 14:08   #62

Standard

Joker funkar bra att uppdatera iaf, så inga problem där. Men det är ju omöjligt att lämna in fil ändå...

1,4
7,10
2
2,3,4,8
2,9,11
7,8
2,11

Mitt VM-tips. Känns aningen chansartat men har en del rätt att hämta in om jag ska vara med och konkurrera
Gammal 2012-12-01, 14:15   #63

Sharp$: 1074
Standard

Mitt system som hafsades ihop på 5röda

2,3,5
1 Digital Ink
1,2,4,5,8,9
3 Faksen Jr
8 Claes Boko
7 Increased Workload
2,6,7,8,9,10,11,12
AndyAight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 14:27   #64

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Joker funkar bra att uppdatera iaf, så inga problem där. Men det är ju omöjligt att lämna in fil ändå...
Funkar fint för mig att lämna in via fil. Fick freestyla lite mer än vanligt, men brukar inte gå så mycket på poängkraven ändå så det kvittar egentligen.
Gammal 2012-12-01, 14:29   #65

AbbeAces avatar

Standard

Registrerat spel

1 5 Udo's Oiler
2 1, 3, 5, 7, 10, 11, 12
3 1, 4, 11, 12
5 5, 8, 9, 11
6 7 Increased Workload
7 2, 3, 4, 8, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

784 rader x 1 x 0,50 kr =
392,00 kr

Kvittonummer: 2BAC 2119 xxxx xxxx

Registrerat spel

1 1, 3, 5
2 1 Digital Ink
3 1, 4, 11, 12
5 5, 8, 9, 11
6 7 Increased Workload
7 2, 3, 8, 10, 11, 12

Vadet gäller startnummer

288 rader x 1 x 0,50 kr =
144,00 kr

Kvittonummer: 07A6 4179 xxxx xxxx
Gammal 2012-12-01, 14:29   #66

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Registrerat spel

1 1, 3, 4, 5, 11
2 1, 7, 10, 11
3 1, 4, 5, 8, 12
4 2 Höstbo Fredrik (3)
5 9 Bolt Boko (11)
6 7, 8, 12 (1)
7 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10

Vadet gäller startnummer

2 100 rader x 1 x 0,50 kr =
1 050,00 kr
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 14:34   #67
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Fan att Erik inte kommer loss med Notre Crown alltså :S Ser ju ut som en vinnare hela upploppet ner :(
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 14:41   #68

drakens avatar

Standard

Där borde man ha spikat. Hade den som etta och laxdasen gav klart. Onödiga streck slösade
Gammal 2012-12-01, 14:42   #69
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Värmningsinfo från storavinster

Spoiler:
V75-2

1 DIGITAL INK-25-farter över upploppet, fullt ok intryck, har aldrig gått med brodd! Verkade inte ha några problem med banan iaf, ok

2 ROCK YOU- Laddad stil, fullt ok!

3 CROWN COGER-

4 DIGITAL ELEMENT- Såg härligt löpsugen ut i lugn avslutning. Roger är mkt nöjd med den dåliga banan!

5 MAX DE LUX- Lugna farter, såg inte ut att ha några problem med banan

6 TRANS ATLANTIC- Lugna farter, sa inget

7 NOT INVITED-

8 BANKER BRODDE- Hade inga problem med banan, sprang dock och hämgde töm, vilket drar ned intrycket

9 WINDESS- Bakvarv, inga farter, intetsägande, smidig i andra värmningen, formstil

10 BJÖRNJÄGARN- Lufsade på, bra tryck över upploppet, såg ut att trivas bra på banan, +

11 LÖNSHULTS BIRGITTA- 22-farter, drivning till slut, stumt intryck, snabb, men ändå lillminus

12 ELLES W.FILL-Inte perfekt intryck när han testades, underlaget???

Bästa värmningen: 4 Digital Element, 10 Björnjägarn

V75-3

1 RUTGER RAKET- Inga farter, stallet uppåt om chansen

2 I WON´T DANCE-Sprang och bröt en del i svängarna som han brukar, som vanligt

3 ISAK C.D.-

4 TIMETOSAYGOODBYE- Fortsatt formintryck i lugna farter, bra!

5 EL SUECO-

6 CADDIE COMET

7 CONRADS EPILOG- Fick inte aktionen att flyta, minus

8 TRUSTWORTHY ÅS- Bra tryck till slut, klart fin för dagen!

9 CALAMARA DONNA- Såg fullt ok ut, lärlingen som värmde var nöjd

10 CLEAR SIGN-

11 STARO COLD CARAT- Härligt smidigt intryck, såg ut att flyta fram på banan, storplus!

12 SIMB RUBY- Smidigt intryck, fortsatt formintryck!

Bästa värmningen: 11 Staro Cold Carat
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 14:44   #70

drakens avatar

Standard

Några kronor på staro cold kanske?
Gammal 2012-12-01, 14:47   #71

Standard

Sen som vanligt och lyckades inte får in min jokerrad, så det blev en hastigt inlämnad rad. Spiken på IW är jag inte så jättenöjd med.

V75-1: 1,3,4,5
V75-2: 1,5,10,11,12
V75-3: 1,2,4,8,9,12
V75-4: Spik Faxen Jr
V75-5: 5,8,9
V75-6: Spik Increased Workload
V75-7: 2,9,10,11

Nya tag till V5!!
Gammal 2012-12-01, 14:50   #72

drakens avatar

Standard

Digital element kan nog bli en obehaglig häst idag.
Gammal 2012-12-01, 14:59   #73

drakens avatar

Standard

Kanske börjar med 3 ettor i dag. Inte så svårt i så fall.:(
Gammal 2012-12-01, 15:20   #74
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Skönt att en analys av ett lopp går som man tänkt. Stenhård öppning och körning länge för ledning mellan Rutger Raket och I Wont Dance. Sen vinner Timetosaygoodbye från utvändigt, om han inte får överta... Tjoho Jaja, synd jag åkte i första - Erik satt ju på trumf men fick aldrig spela det :(

Spiken satt iaf, alltid ngt
Gammal 2012-12-01, 15:57   #75

AbbeAces avatar

Standard

DD
Avd Hästar
1 3, 8
2 3 Simb Robitaille

20x2

1 7
2 2

50x1

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-12-01 klockan 15:59.
Gammal 2012-12-01, 16:06   #76

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Registrerat spel

1 1, 3, 4, 5
2 1 Digital Ink
3 1, 4, 11, 12
4 2, 3
5 8 Claes Boko
6 3, 7, 11, 12
7 2 Allaballakaitoz

Vadet gäller startnummer

128 rader x 1 x 0,50 kr =
64,00 kr

Kvittonummer: C70E B93A 0F21 xxxx
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 16:06   #77
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
DD
Avd Hästar
1 3, 8
2 3 Simb Robitaille

20x2

1 7
2 2

50x1
Ja, jobba in 3-3 nu så är vi två som blir glada iaf
Gammal 2012-12-01, 16:30   #78
Banned

Skidskytte 12/13

Standard

Hur i fåglarna kunde Rafael Blågul ge 9.25 i odds? *gnuggar ögonen*
Gammal 2012-12-01, 16:33   #79

Standard

Som jag misstänkte. IW va ingen bra spik. Nåja chans på V5an med 2,9,11.
Gammal 2012-12-02, 10:43   #80

NoobieClowns avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Hur i fåglarna kunde Rafael Blågul ge 9.25 i odds? *gnuggar ögonen*
Kanske lite högt, men under 7ggr ska den nog inta vara efter värmning samt info om hästen.
Den visade tecken på att vara för het. Lägg där till att det var lite minus att den inte kunde gå barfota men framför allt att Bergh klart deklarerade att den inte skulle gå i spets. Och från ryggen eller tredje inner får du inte luckan så ofta som folk verkar tro. Spec inte om hästen är lite betrodd.
Många minus och inga plus gör att spelarna (kanske lite väl mkt iofs) glömmer bort den. På strecken var den iskall men som vinnarspel var där kanske lite värde men inte något överdrivet om du frågar mig iaf. Dubbeln spelade jag inte och vet inte hur den var "streckad" där.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td