|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-22, 19:07 | #1 |
V75 Uppsnack JÄGERSRO 24/11
Mina Tidiga tankar;Hur går det för hemma hästarna? Några fiduser?
Två st som jag gillar skarpt är 1 BARRACUDA RIVER men startsnabb är han inte, men bara Ludde tar det lungt från start så hittar han ut i andra utan problem. Kan Bli ett chans spik i en svår omg. Den andra som jag gillar är 1 STRONG BOY D.E. samma gäller här bara det att han möter mycket tuffare motstånd som YARRAH BOKO blir nog en för svår nöt att knäcka. Blir det tempo och sen lucka så, men vågar inte riktigt spika,,men det är fler dar kvar Spoiler:
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-22 klockan 23:03. |
|
2012-11-22, 19:34 | #2 |
Ska dit på lördag och tycker det ser spelmässigt intressant och överkomligt ut.
1) Udos Oiler känns som första häst efter bra prestationer men kommer gardera här. Lexus Lavec Strålande senast och fungerar bra med ludde, tidig. Måste ju nämna Yamani Hornline också men lite inne på att distansen är för kort? Given på lappen iaf! 2,5,8 måste också med... 2) Väldigt fint och intressant lopp som jag verkligen gillar! Fascination blir som väntad väldigt överstreckad nu mot äldre + hingstar, tror och hoppas att hon inte hittar till ledningen heller och känns helt ointressant. 2 Dreams Takes time avslutade strålande i breeders och är mycket tidigt här. Första häst är ändå 11 Edward Ale som går jämnbördigt med de bästa i 4-åringskullen, går ner rejält i klass nu och har en annan hårdhet en övriga hästar här. 3) Nugget Face har imponerat och är motiverad favorit. Kan dock skrälla till i dessa tvååringsloppen då deras prestationer kan variera mycket. 4) Inte jätte påläst men gillar verkligen Vitamin M, är hygglig ut och kanske kan komma till ledningen? Även Nougat Ås är för bra för klassen och dessa två bör vara huvudet högre än övriga spontant. 5) Omångens utan tvekan bästa spik kommer här, 5 El Mago Pellini. Kanon det här. Hade vunnit senast om kenneth inte chansat invändigt. Sjuk i kriteriet. Ingen kommer stå ivägen för ludde här som kommer till ledningen och får köra som han vill och rinner undan i nerförsbacken =) 9 lär köras på speed och El mago är klart bättre häst en prey frontline. Folk kommer ranka ner iom 3 åring osv men anser att det är klassblandning här och spikar utan tveka.. 6) Tyvärr bra chans för favoriten som jag tror tar sig till ledningen, antingen 1 eller 4 släpper verkar det som. 7) Kan vara dags för en monsterprestation av Saston som är given. Strong Boy spetsar men släpper nog om Yarrah kommer tidigt? Känns heltäckt, nästan, på 1,5,6,12 |
|
2012-11-22, 21:09 | #3 |
Någon på detta forum pratade om "katapult" effekt ut ur sista kurvan för ledaren förra gången det var Jägersro V75, ger tydligen en fördel in på upploppet. Tyckte mig faktiskt se det i vissa lopp.
|
|
2012-11-22, 21:21 | #4 |
V75 Jägersro 24 november
En ranking av hästarna gjord i Rida, Rida, Ranka. (RRR) Odds, tidigare starter insprugna pengar placeringar ligger till grund för ranken. AVD 1: 6,10,11,2,5,1,3,9,12,8,7,4 AVD 2: 5,3,11,1,2,10,4,8,9,12,7,6 AVD 3: 2,3,11,1,6,12,4,10,5,9,8,7 AVD 4: 8,11,6,10,3,4,2,5,7,9,12,1 AVD 5: 7,9,5,4,10,12,1,3,6,2,11,8 AVD 6: 5,3,2,4,1,9,6,7,12,10,11,8 AVD 7: 5,6,2,12,1,4,3,11,9,8,10,7 |
|
2012-11-23, 10:08 | #5 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Omgångens mest felstreckade häst måste väl ändå vara fascination ?
80% mot hingstar och äldre, och lurigt startspår. Hon lär knappast stå i 1.25 på vinnarspelet :-) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1) |
2012-11-23, 10:28 | #6 |
andels system i butik med låg träffprocent på spikarna?
V75 - 11 520 rader Avd. 1 Alla 12 Hästarna res 6,10 Avd. 2 1,2,5,8,10,11 res 3,12 Avd. 3 1,2,3,4,6,9,11,12 res 10,5 Avd. 4 2,3,6,8 res 11,4 Avd. 5 9 King Creole E.P. res 5,7 Avd. 6 1,2,5,7,9 res 3,8 Avd. 7 5 Yarrah Boko res 6,1 spik nr 1 på fall. nästa spik kan bli svårare att fälla ? och spik nr 2 föll den ochså..surt för dem denna vecka ochsål...statistiken höll denna vecka med !!! Senast redigerad av dumle den 2012-11-24 klockan 17:02. |
|
2012-11-23, 10:40 | #7 |
Yarrah boko är i bra slag enligt tränaren och kommer bli släppt till ledningen av joakim Löfgren. Han är dessutom klassen bättre än de andra normalt. Saston pressade sönder Mr picolit från dödens för ett bra tag sen. Men picoliten var inte som bäst då. Känns helt orimligt att han ska kunna ta ner yarrah boko. Vassare spik får man nog leta efter.
|
|
2012-11-23, 11:20 | #8 | |
Citat:
|
||
2012-11-23, 11:39 | #9 | |
Citat:
|
||
2012-11-23, 12:36 | #10 |
Lyckta Per spelar jag inte utan. Går med i alla tempon och har alltid en polett till slut. Bra läge här och om den hittar rygg på ledaren är det bra chans. Udos Oiler och Yamani Hornline lär köra hårt mot varandra så luckan lär komma. Per har gått bra de egentligen hela året och senast gjort den ett bra lopp trots 60 meter tillägg. Om än mot skräp så fick han göra det utan hjälp och det är inte hans melodi. Tar fyra i detta loppet, nämnda tre plus Gangster Advice. Har en förkärlek till Bo Westergaard och med takter upp kan jag inte spela utan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
|
2012-11-23, 12:39 | #11 | |
Citat:
|
||
2012-11-23, 12:46 | #12 |
Sharpest
|
Jag spikade Nougat As senast när han blev störd till galopp. Det vart lite skrik senast och Westergard var otroligt positiv då där han även uttala sig om stallets bästa chans m.m.
Nu är det takter upp och jag spikar igen. Dessutom är han perfekt inne, hade han tagit pengar sist, vilket han garanterat skulle göra så hade han inte fått starta i klass 2 idag. En riktigt bra spik att luta sig mot i helgen. Andra spiken blir Yarrah, kommentar överflödigt. Kommer bli släppt till ledningen och därmed lär han få Saston på utsidan om den ens travar felfritt. Lycka till :=) |
2012-11-23, 13:03 | #13 |
Så här får det bli, innan man förläser sig i experttipsen...
6 1 2 3 11 1 2 3 6 9 11 6 1 3 5 9 1 5 9 12 5 Avd 1: UO (6) lärlingskörd sist nu Örjan, som har relativt stor träffsäkerhet när han är V75favorit. Kan välja att leda runt om eller att släppa till YO(10) och få garantilucka. Bra spik! Avd 4: NÅ(6) Jonny upp! Släpps till spets och att sen ett 3-årigt sto ska plocka ner "hen" tror jag inte...Spik! Avd 7: YB (5) är lätt "topp10" i toppform. Släpps till spets och att Saston ska trycka sönder finns inte - en formlös Mr Picolit(25/8) är inte Yarrah Boko... Lycka till! Senast redigerad av mijo14 den 2012-11-23 klockan 13:04. |
|
2012-11-23, 13:12 | #14 |
Jag ska ge min syn på två lopp. Nuggets face blir stor favorit. Den är väldigt bra men jag anser att Västerbo Loveboat är mkt bättre. Har ej sett bottan i den alls och mycket rejälare sort. Jag anser att den bara vinner och spikar på allt! Överlägsen kapacitet och C Eriksson vinner inga storlopp. Blir troligen galopp på den också. Nerverna spelar alltid in på vissa kuskar vilket det kommer göra här. Sen kommer en ännu klarare. Edward Ale bara vinner. Här krävs ingen analys alls som ni alla ropar efter hela tiden. Den är klart hårdast och vinner oavsett lopp. Jag hoppas Kusken kör till dödens då vinner han pisslätt men sveper alla ändå. KLASSSKILLNAD! Nu sticker väl strecken i höjden då alla inser att de är helt klara men då slipper jag all helt obefogad kritik i forts. Hoppas jag.
heddari (+5) |
|
2012-11-23, 13:27 | #15 |
Sören Englund i aftonbladet har spelat 200 kr vinnare på vinnalt herkule.
Hur ofta sätter Englund en vinnare i sin spalt? Enligt modell förvalta en tusenlapp. Baiss eller hauss är frågan?, men smaskigt läge i alla fall denna gång. ledning är guld värd. sune palema snabb ut. VH kan få dödens igen ? Trav tjänsten baissar vinnalt herkule. Hans adielsson i samma tidning baissar YARRA BOKO. starterna i Norge sa ingenting, dvs mötte inget motstånd. citat Elvenes: Even Elvenes, bor i Norge: – Yarrah Boko har ruskig kapacitet och han är en outsider till segern i Prix d´Amérique. Han har varit där flera gånger och gjort det bra. Vi är mycket förväntansfulla i Norge. Här är han den stora stjärnan tillsammans med Tekno Odin. – Jag tror att han vinner V75 i Sverige på lördag. Han ska i alla fall vara bland de tre, annars är det något som är fel. Om de ska fortsätta matchningen mot Frankrike så bör han vinna på lördag. Ranking: speed ananlysen avd 6 1 Sune Palema - 5 Politiken - 2 Vinnalt Herkule - 9,7,10,4,12,8,3,6,11 Senast redigerad av dumle den 2012-11-23 klockan 14:32. |
|
2012-11-23, 15:05 | #16 |
5,6
1,2,3,11 3,6 6 Nougat Ås 5 El Mago Pellini 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 5 Yarrah Boko 192r/96 kr VmiV75 raden gl |
|
2012-11-23, 16:05 | #17 |
har fått in den information jag varit ute efter. Så här lägger jag upp systemet. 1-2A
avd1. Här tror jag mycket på Udo´s olier som blir allt bättre och har gjort allt rätt för sin tränare, hästen kan öppna rappt och än så länge är ekipaget obesegrat i den positionen kan Örjan lotsa av honom från start kan man tidigt sitta i spets vilket skulle vara guldvärd på Jägersro. Hästen kommer troligen att bli en svår nöt att knäcka i ledningen har också ett bra facit på distansen 5 av 8. Given A häst. Värst emot är Yamani Hornline som var grym senast, jag ville gärna ha med hästen men inte Catrin Fejesson hur gör man då? Catrin har sagt att hon tänker köra sig till dödens när tempot bedarrar men det känns ändå som detta kan bli ett blufflopp vikt åt Örjan. Skulle min duo svika finns det massa goa skrällar i listan, framför allt Lexus Lavec som ludde har lite förhoppningar på i inledningen, vann överlägset senast och med tanke av det ska den räknas tidigt igen. Gangster Advice är i toppslag och spurtade under 1.10 sista varvet senast, obesegrad på distansen efter två försök. Första med kusken. Danskarna tycker det är en fördel med volt för Gangster advice spåret kanske inte är det bästa men man tror kusken får iväg honom felfritt och då skall han slåss om han får en vettig resa. Pif har absolut toppform, ser laddad och fin ut i jobben och man tror på en bra insats. Har vunnit 4 segrar med ingves. Power Ms galopperade senast men enligt stallet var det ett olycksfall i arbetet och den kan man bara glömma, hästen är stark och går hela vägen in och Stig tror att han ger favoriterna en match om segern. Västerbro Checkpoint kommer från Peter Strooper denne man brukar alltid ha hästar i bästa tänkbara skick när de startar, han har bra facit på just jägersro och trots sitt usla läge tror jag att man har en viss chans om det skulle bli bra tempo på loppet. avd2. Facination är en undantagshäst men volt är en nackdel enligt Lars han menar på att hästen kan tappa så pass mycket att hon kommer att vara bland de på tillägg när starten har gått. Nu möter hon dessutom hingstar och valacker och jag tar fram pennan och hoppas det kan skrälla för då kliver många av. Orion Kronos är nog den på tillägg som kanske kommer bäst iväg från start och klaffar det för Adrian kanske hästen kan få visa upp sin rätta kapacitet? Barracuda river har bra chans på ledningen. Dreams take time var riktigt bra i fjol, har 3 segrar av 3 i ledningen, såg väldigt fin ut senast och bör vara vassare nu. Fagerberg trodde på en ny bra insats. Perfect Power är ingen snabb startare men destu snabbare till slut. Vinner när som helst. Redan på lördag? Edward ale är en mycket lovande häst men fin kapacitet, möter lite lättare som det känns men spåret kanske inte är det allra bästa, hamnar? Lattitud Broline skulle testas barfota runt om senast med en jänkarvagn med det funkade ej så nu återgår man till samma balans som tidigare dock skor runt om men hästen har fart och i ett ihåligt lopp tycker jag inte man ska glömma henne för speeda det kan hon. Cash Dot har Charles alltid haft förhoppningar på, segerlös på 38 starter och egentligen ingen het segerkandidat, har dock mött tuffa gäng hela året men visar inte den kapaciteten som i träningen, Han känns dunderladdad i jobben men sviker i loppen, man ska prova att sätta på ett par sulor på honom på lördag eftersom han känns pigg och fin med den balansen i jobben att döma. avd3. Öppet lopp och många spikar Nugget Face det behöver inte vara fel men å andra sidan är jag tveksam till tvååringar de är ofta inte färdig utvecklade och allt kan hända i dessa typer av lopp. Jag vill lyfta fram Poochai som rekordsänkte rejält senast och detta trots dödens på Denmin Boko, nu ska man prova rycktussar för första gången vilket känns spännande, givet motbud. Denmin Boko har fått vila sedan senast och enligt per trodde han det skulle betyda 20 meter bättre nu på lördag. Hästen är mycket startsnabb och har tagit spets enkelt varje gång i tre försök (alla försök) man ska prova honom i spets eftersom han känns superladdad i jobben. 11%. Västerbo Loveboat är också en fin häst som sällan ger sig dock får jag alltid intrycket att hästen är lite seg. Re doc ska åter gå barfota som vid vinsten näst senast. Marquis ås ska lättas i balansen och björn upp för första gången är +++. avd4. Nodette har tänt till något enormt på slutet kan få loppet i rygg på ledaren. Vitamin M. är under utveckling och ser allt bättre ut. Nougat ås ska tävla med stängt huvudlag och lär laddas. Innovate Pellini höll starkt efter en tung resa senast. 2 av 3 på distansen och obesegrad i spets 2/2. Search Launcher var positiv vid dödens vinst senast, stadig utveckling , Peter tror på en ny bra insats och hästen känns streckvärd. avd5. Här har jag ett sylvass drag som Peter tror hoppfullt på inför lördagen. Sem Jafet, att han slutade på en fjärde plats senast berodde på att tempot gick för sakta i början av loppet och det passade inte Peters häst. Med ett bättre tempo så fäller Sem många över upploppet, alla tror jag. Hästen går hela vägen in. 14% given A häst. Bakom kryllar det om kandidater som El Mago Pellini som kanske får överta spets och kanske vinner därifrån, bra chans men å andra sidan vill jag gärna se lite till det finns gott om motbud som är sugna att ta del av kakan. Remee La Marc är en vinnartyp som ska räknas tidigt, har bättre kapacitet gentemot pengarna han bär på sig. King Creole ep har varit väldigt fin på slutet och är säkert med där framme igen. Omaha är alltid livsfarlig när han får spara speeden i det längsta, fast med allt senast och får bruk för dem nu istället. Kung Fu Face kan vara långt framme trodde Lars I Nilsson. avd6. Vinnalt Herkule tror jag bara vinner Silverdivisionen. Flemming säger att hästen aldrig haft så fin form som nu, spåret blev bästa tänkbara och det finns ingen i fältet som kan ta en längd på honom enligt Flemming själv. Jag tyckte hästen höll heroiskt senast efter ett ganska tufft tempo i ledningen och med tanke på att det är ett halvvarv kortare och nerförsbacke på Jägersro känns detta som en straffspark. Toppchans som jag ser det och jag spikar då värsta konkurrenten har bricka 12 men som uppväxt på jägers är det nästan omöjligt att vinna från den brickan över kort distans... avd7. Jag tror ärligt talat att Saston vinner även från utvändigt om ledaren, hästen trivs på jägersro 1 av 2 segrar desutom bara förlorat ett tillfälle i spets 6 av 7. Blir allt bättre och kommer Örjan före Uffe i starten kan loppet vara avgörande. Två streck räcker ofta väldigt bra i guld det är sällan de skräller här. Av 40 lopp av 52 så vinner ofta de som är streckade 1-2. Jag låser på 5 och 6. Ni som är i bolaget kan se systemet. Lycka till..... |
|
2012-11-23, 17:00 | #18 |
Westergårds kvartett ska räknas. Bo Westergård är avstängd men lastar fyra hästar till Jägersro där samtliga är högintressanta.
- 5 Gangster Advice (V75-1) håller fin form och han gör bra lopp mest varje gång. Han gick barfota runt om senast och var riktigt bra, men på lördag går han bara barfota fram. Lång distans är en fördel men spåret är inte det bästa. Han är väl en av flera som ska räknas med chans. - 6 Nougat Ås (V75-4) hade ingen tur senast och galopperade in på upploppet. Han är en riktigt bra häst som känns fin efter senaste loppet och han verkar också ha gått framåt med loppet i kroppen. Han har ett spår långt ut på vingen men jag tror han ska kunna öppna hyggligt. Vi håller hästen högt och han ska räknas. Han går som senast barfota fram. - 9 King Creole E.P. (V75-5) var riktigt bra senast och han har utvecklats mycket sista tiden. Han möter några riktigt bra hästar här men han är bra för klassen och ska räknas. Vi är nöjda med läget och han tävlar som senast barfota bak. - 1 Sune Palema (V75-6) var inte som bäst senast men vi har inte hittat några fel på honom. Han känns lika bra i träningen som inför starten på Solvalla då han vann. Läget är bra och han kan öppna bra. Han kommer att gå som senast barfota runt om. Med tanke på senaste insatsen får han ses som en outsider, säger Bo Westergård. Källa: V75-Guiden Express |
|
2012-11-23, 17:01 | #19 |
Helgens spikar som jag tror på:
9 Power M.S (står bra inne och går ända in i mål) 11 Re Doc (hade vunnit stort senast på valla om han inte galopperat) 10 Sem Jafet (Bästa hästen som dock har lite diffus form) 5 Yarrah Boko (bör vinna detta lopp 9 ggr av 10) Sedan är det bara att gardera resten. |
|
2012-11-23, 17:52 | #20 |
Vitamin m är stor och kraftfull men även rätt startsnabb. Tror att hon trycker sig till spets och sedan skall hon slås.
Barracuda River vinner busenkelt. kommer få loppet igen. Edward Ale värst emot när startrusningen lagt sig. Yarra behöver inte kommenteras. Vinner. Nugget`s face skall försöka fällas men blir nog inte så lätt. Tror dock att det kommer stå mellan Re Doc och Västerbo Loveboat. El Mago tror jag inget på. 6e känns helgarderat med 2,5,7,9 Första tror jag står mellan 5,6,10 Yippi flerbong. |
|
2012-11-23, 19:32 | #21 |
Klar med morgondagens system!
Spikar blir... 11 Edward Ale som gynnas av strykningar, har mer rutin och hårdhet och från tredje ut visar sig Ingves fyraåring vara tyngst i spurten och bäst till slut! Veckans bästa spik (bara 28 procent!!) tycker jag! 5 El Mago Pellini vinner från spets! Far och Son ser till att det blir så. Sen får Goop finna sig i att bli moralisk tvåa efter toppspurt och nästagångare blir Sem Jafet som återigen spurtar grymt bra från kön efter sedvanlig tappstart! Systemet i sin helhet! 1) 2 5 6 8 10 2) 11 3) 1 2 3 4 6 9 11 12 4) 5 6 8 11 5) 5 6) 1 2 4 5 7) 1 2 5 |
|
2012-11-23, 22:04 | #22 |
Jag är lite inne på att 1 Sune Palema i 6ye kan spetsa, men kör han där då också?
senaste starten var kanske inte det bästa han gjort, men solvalla starten var grym |
|
2012-11-23, 22:09 | #23 |
Är eller var inne på samma linje men många stirrar sig blind på Solvalla starten... Var det verkligen sååå bra? Spets ja kanske? Chans i så fall? Förmodligen men den kan likaväl slockna från spets och jag kom fram till gardering. ..
|
|
2012-11-23, 23:26 | #24 |
Hästen är och har alltid varit ojämn i prestationerna. Inte lönt att kolla på starterna innan då den kan vara lika dålig som den var bra i starten innan och vice versa. Det är även svårt att se det i värmningen men kuskarna som kör den brukar kunna känna när den har en bra dag.
|
|
2012-11-24, 01:51 | #25 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Barracuda var inte körbar senast, men i starten inna var han snabb ut.
Går det att köra på honom blir det spets ! |
2012-11-24, 08:27 | #26 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2012-11-24, 11:22 | #27 |
Flemming Jensen är sjuk och ersätts av Peter Ingves i lopp 9 bakom 3 Omaha. I lopp 10 kör Björn Goop 2 Vinnalt Herkule.
|
|
2012-11-24, 12:00 | #28 |
|
|
2012-11-24, 12:18 | #29 |
Efter att jag såg Re Doc på valla i förrförra starten så lovade jag mig själv att spika den alltid. BFRO idag, måste vara en toppchans trots spår. Borde vara bästa hästen. Den hästen kommer att vinna många v75-lopp nästa år.
|
|
2012-11-24, 12:34 | #30 |
Så här blev det.....Andel 4st
1. 4-5-(6)-10 2. 1-2-3-5-11 3. 1-(2)-3-6 4. 3-6-8 5. 10 S J 6. 2-5 7. 1-5-6-9 Håll i hatten,nu kör vi Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-24 klockan 14:00. |
|
2012-11-24, 12:38 | #31 |
Om björn goop kör ,Vinnalt Herkule då är det en bra spik
|
|
2012-11-24, 12:38 | #32 |
BRFRO är en fördel men framför allt så ska den nu gå med helstängt igen och det är det viktigaste. Provades med öppet sist och det såg vi alla hur det gick. Är på plats nu och var nere och kollade mig för och allt var bra med hästen och den hade rest bra. Så inga minus än så länge. Klart bra spelvärde på den på V75 som strecken sitter nu iaf. Får se hur det ändras sista timmarna.
|
|
2012-11-24, 12:41 | #33 |
Och här kommer en analys som inte många tror på:
V75 7) Saston kan öppna betydligt bättre än vad gemene man har en aning om och inte helt omöjligt att den kan vara före Yarrah och då ligger spetsen öppen. Frågan är bara om man vågar pressa den från start igen då den felade sist man gjorde det. Den som lever får se men värdet ligger helt klart på Saston på strecken just nu. |
|
2012-11-24, 12:54 | #34 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Tjena alla lovers!
I dag siktar jag på stora pengar med små insatser, fattig som jag är :( Dagens spik: I sjätte avdelningen hittar jag spiken i nr 5 Politiken. Såg kanonfin ut senast, men minns inte om den fastnade på upploppet eller vad det var som hände då. I dag sopar den enkelt banan med detta gäng! Mitt system ifall det fanns gott om pengar i plånboken 1: 1 2 6 8 10 2: 1 5 8 11 3: 2 3 9 4: 3 6 8 5: 5 7 9 10 11 6: 5 7: 1 2 5 11 3600 rader / 1800 kronor |
2012-11-24, 13:03 | #35 | |
Citat:
|
||
2012-11-24, 13:05 | #36 |
och sen ska jag väl säga att det är ++++ på den här tråden idag, mer diskussioner och mindre kuponger Bra Jobbat
|
|
2012-11-24, 13:24 | #37 |
|
|
2012-11-24, 13:25 | #38 |
Skor på Vinnalt herkule, inte bra. Öppnar mer för Politiken
|
|
2012-11-24, 13:29 | #39 |
Re Doc spik? Någon som tror sig veta.
|
|
2012-11-24, 14:03 | #40 |
VM-spelet blev lite chansartat
Datum: 2012-11-24 Bana: Jägersro Tr Spelform: V75, omg. 55 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 4, 6, 10 2 1 Barracuda River 3 2 Nugget's Face 4 2, 6, 8, 10 5 5, 7, 9, 10 6 5 Politiken* 7 1, 5, 9 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 090C 2121 xxxx xxxx |
|
2012-11-24, 14:07 | #41 |
Vm-75
Registrerat spel Datum: 2012-11-24 Bana: Jägersro Tr Spelform: V75, omg. 55 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 6 Udo's Oiler 2 4, 5 3 2 Nugget's Face 4 1, 3, 6, 7, 8, 11 5 1, 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11 6 2 Vinnalt Herkule 7 5, 6 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: C564 And her we go |
|
2012-11-24, 14:13 | #42 |
Börjar att få känsla för Prawns i sjätte. Skor på favoriten o en smygare o speed vinst på upploppet.
|
|
2012-11-24, 14:14 | #43 |
Hej
Risk för dumhatt på efter dagens omgång men jag tror inte alls Yarrah Boko är given vinnare. Tror att han kommer att utmanas rejält utvändigt av Saston och det kommer öppna upp för skräll bakifrån, främst från Dont wear PJs. Väljer att gardera rejält, vilket tyvärr leder till att mitt VM tips riskerar att gå åt fanders om det skräller i andra lopp. Litar på turen idag. Lycka till ni andra! Avd Ordinarie hästar (Res.) 1: 6, 8 2: 5, 11 3: 2, 3 4: 6, 8 5: 5 El Mago Pellini 6: 2, 5 7: 3, 5, 6, 8, 9, 11 |
|
2012-11-24, 14:17 | #44 |
Sharpest
|
Värmningar:
Spoiler:
|
2012-11-24, 14:28 | #45 |
Var inne på att utgånga Vinnalt Herkule på möjlig spets och slut men med skor på blir det inget streck alls.
Re Doc också överstreckad, glöm inte att det är 1600, och ingen större risk att han får fritt att tåga runt dem sista 500, det lär vara flera som är intresserade när det är finaldags! Ska Saston slå en Yarrah Boko i form menar ni? Njaaaaa...inte omöjligt men är inte streckvärd för fem öre. 6,10 1,2,5,8,11 1,2,3,6,9 6,8 5,7,9 1,4,5,9,12 5 Utgång: Edward Ale/Nuggets Face
2012-11-24, 14:29 | #46 |
Får bli så här då:
Jägersro Trav 55 2012-11-24 V75 Avd Ordinarie Reserver 1 6 9 10 2 5 11 3 2 3 6 11 4 6 10 5 5 6 9 7 1 5 6 9 192 rader * 1 * 0,50 kr = 96,00 kr 2012 674E 6DC7 0XXX 0841 24 november 2012 Skrällar i slutet nu då! |
|
2012-11-24, 14:31 | #47 |
Vi testar...
5-10-6 1-5-11-3 6-2-3-11-1 6-8 5-9-10-7-1 5-2-9 5 Lycka till alla! |
|
2012-11-24, 14:38 | #48 |
för fler som liven hackar idag också?
dags o ladda upp i separat spelare |
|
2012-11-24, 14:42 | #49 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Japp, det var jag och kolla dagens tävlingar så får du se att ledarhästen nästan alltid får en halv, till en hel längd in på upploppet om det är så att det går lika snabbt i detta läge, dvs. att inte någon fått luckan från vinnarhålet eller tredje inner och störtdyker - då försvinner inte effekten, såklart, men den blir svårare att upptäcka... Lycka, till idag, allihop...!
2012-11-24, 15:01 | #50 |
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 6, 10 2 11 Edward Ale* 3 9, 11 4 2, 8 5 5 El Mago Pellini 6 1, 4, 5 7 1, 5, 6 |
|
2012-11-24, 15:02 | #51 |
årets klaraste som jag skrev tidigare! Grattis alla som lyssnar!
|
|
2012-11-24, 15:18 | #53 |
|
|
2012-11-24, 15:19 | #54 |
DRA ÅT HELVETE VILKEN UPPVISNING!!!
2012-11-24, 15:23 | #55 |
Otroligt bra, gjort! Av både de två första - otroligt med tanke på de yttre förutsättningarna...
2012-11-24, 15:25 | #56 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
|
2012-11-24, 15:31 | #57 | |
Citat:
Senast redigerad av hanscrispi den 2012-11-24 klockan 15:43. |
||
2012-11-24, 15:36 | #58 |
Den här "amerikasulkyn" är ju helt otrolig i att ta fram nya växlar hos kusarna, trots enormt snabba öppningar... Lovar att många av de uppvisningar vi sett, särskilt från många av Tarzans kusar, beror på sulkyn och att vi INTE fått sett tillnärmelsevid lika många av dessa utan denna...
Aveln i alla ära, med det amerikansk-franska blodet kommer dominera i årtionden framöver men tror ändå de mest extrema uppvisningarna är en kombination men övervägande sulkyns förstjänst...
2012-11-24, 15:40 | #59 |
Jepp, sulkyn gör hela jobbet. Precis som att det är Bolts skor som gör att han är snabbast i världen. Ge dem till mig så får ni se på minst lika snabba tider
2012-11-24, 16:03 | #61 |
Tekniskt FEEEEEEEL!!!!!!!!! PÅ liven..................
|
|
2012-11-24, 16:04 | #62 |
ATG kan suga! Tur Classic fungerar i alla lägen.
Sen dom kom med sin FLASHsida har det bara varit en massa strul. idioter! Senast redigerad av fusbar den 2012-11-24 klockan 16:05. |
|
2012-11-24, 16:04 | #63 |
Som någon skrev sist: Om ni har iphone eller liknande, logga in på ATG-appen och kolla live där igenom. Fungerar just nu iaf...
|
|
2012-11-24, 16:04 | #64 |
AVGÅ IT-CHEFEN!!! Nu tycker jag vi gör gemensam sak och mail-bombar, det är under inga som helst omständigheter acceptabelt att sändningen ska gå ner mitt i V75!
2012-11-24, 16:05 | #66 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Men va faaan blir det, mitt i loppet!! Skaffa för helvete teknik som fungerar jävla atg!!
|
2012-11-24, 16:07 | #67 |
Jaha, då var väl sjuan i princip klar då om nu inte Flemmings mot förmodan skulle få för sig att vara bäst även med skor.
2012-11-24, 16:08 | #68 |
funkar ju fan inte via mobilen heller!!! forbidden nånting får jag upp!
nu fungerar liven igen... Senast redigerad av pucken den 2012-11-24 klockan 16:09. |
|
2012-11-24, 16:08 | #69 |
Blir väl xtra pengar till Bergsåker
|
|
2012-11-24, 16:12 | #70 | |
Citat:
Var skrev jag att sulkyn gör hela jobbet? Skrev att det var troligtvis den största orsaken till många av de extrema uppvisningar vi fått se i år - inte alla... Nja, tror att herr BlackCobra hyser agg mot mig pga. utav att jag varit kritisk mot honom/henne tidigare - så ett svagt och löjligt inlägg...! Kan du med säkerhet säga att jag har fel i mina SPEKULATIONER...?! Lite haltande jämförelse också, för den delen...
2012-11-24, 16:28 | #73 |
Från min egen analys jag gjorde igår och så snålstreckar jag...
"2 Vinnalt Herkule har bra läge och är väldigt startsnabb. Imponerade ordentligt senast då han höll otroligt bra efter att ha tvingats till ett väldigt snabbt förstavarv. Ser ut att bli jättefavorit den här gången, och det känns inte riktigt motiverat med tanke på att det finns flera startsnabba hästar runtom och även offensiva kuskar. Upplagt för hård körning från start alltså och vid rejäl överpace känns ingen i loppet riktigt avsågad. Loppets minst streckade 11 Gigant Slugger kan absolut spurta till seger precis som Tjacke Gold gjorde när han skrällde i silver härom veckan! Utgång på favoriten då det kan bli så enkelt som spets och slut!"
2012-11-24, 16:30 | #74 |
Suck satt med många streck kvar på 5st v75or och en V5a i båda loppen och missar på Harry.
|
|
2012-11-24, 16:34 | #75 |
Blir platsspel på I Saw You 500kr 5,5. Samt 100 kr vinnare 25
Hoppas Åke är lite taggad nu efter galoppen |
|
2012-11-24, 16:39 | #76 |
Kopierade ditt inlägg och mejlade till Atg.
Senast redigerad av korpo den 2012-11-24 klockan 16:41. |
|
2012-11-24, 16:41 | #77 |
Min "gamle" slitvargsfavorit Harry, vinner och inget spelat på denne... Surt!
2012-11-24, 16:49 | #78 |
Det är som jag skrev förra veckan - de måste dra in kosing i och med helårsvisning nästa år av V75... De "klipper" sändningen i loppet/sista kurvan för att spara pengar och visar i repris istället/efterhand...
2012-11-24, 16:50 | #79 |
Synd att Åke inte kom förbi..skönt att han täppte till för idioten iafall
|
|
2012-11-24, 16:51 | #80 |
Blir så trött att man har har en rak dubbel på Harry H och Strongboy D.E...
Varför släpper man med en häst som vinner från ledningen utan prut och sedan hoppas på lucka istället? Trött man blir.... |
|
2012-11-24, 16:51 | #81 |
Skönt att Yarrah hoppade ändå, hade inte varit kul att missa när man nästan hade den på enkelraden. Ska bli intressant att se Saston framöver, det här var ju ingen riktig värdemätare.
2012-11-24, 17:16 | #82 | |
Citat:
Riktigt surt där, men tror ingen vunnit från ledningen med Saston pressandes utvändigt - möjligtvis Yarrah Boko... Nya tag!
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-24 klockan 17:27. |
|
2012-11-24, 17:38 | #83 | |
Citat:
|
||
2012-11-24, 17:39 | #84 | |
Citat:
Men det är ju så med trav, man tänker olika |
||
2012-11-24, 17:53 | #85 |
Spikade Udos Oiler, Edward Ale och El Mago Pellini. Missade Harry i alla fall.
|
|
2012-11-24, 18:00 | #86 | |
Citat:
Hehe, visst är det så - men ser han inte alltid ut så...? Tror han tacklat dödens nästan bättre då kurvorna där inte blir riktigt lika snäva, eller tänker jag fel här...? Risken är ju dock att han blivit nerspeedad från dödens - eller att, som du säger, att Strongen bara glidit undan... Jaja, detta blev en "helgardering" men kul att spekulera... Och som jag tidigare sagt, innerspåret har en klar fördel i utgången utav sista sväng... Nja, jag tror att han vunnit från de flesta positioner, i främre träffen, när nu YB galopperade...
2012-11-24, 21:10 | #87 | |
Citat:
Nåväl nära är bra, V75 är av min erfarenhet bra och dåliga perioder, rätt in i en bra nu (hoppas) :-) All tur (och med mkt skicklighet) vänner! :: |
||
2012-11-24, 22:54 | #88 |
Satte V75:an idag
Vi va 9 pers som la 200kr var och jag komponerade ihop systemet (lite får man skryta) 6 (5,12) 1,2,3,5,11 (8) 2,3,6,9,11 (1,12) 2,3,6,7,8 (1,5) 5,9,10 (7) 1,2,4,5,7,8,9,10,12 (8) om någon hade strykits så hade vi fått dubbla system. 6 (1,5) Tanken jag byggde systemet på va att Örjan ramar in hela v75 med sina 6:or och att det skräller i silver som det har gjort nu dem senaste 3-4 ggr. Fast jag va 90% säker på Nougat Ås och El Mago Pellini som jag båda spikat på butikens andelsystem som jag gjorde i fredags så hoppades jag ändå att det skulle skrälla lite till i dem två loppen och då hade kakan smakat miljoner Ni kan se i min avatar om ni inte skulle tro;P Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-11-24 klockan 23:23. Anledning: Tankar kring systemet |
|
2012-11-24, 22:58 | #89 | |
Citat:
Hehe, jag tror dig, men avataren var knappast ett bra "bevis"...! Gör om, gör rätt... Edit: Du hann ändra ser jag... Grattis och hoppas jag har lika mycket flyt/tur/skicklighet i kommande omgång... !
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-24 klockan 23:00. |
|
2012-11-24, 23:06 | #90 |
När kommer startlistorna till nästa/"min" omgång? Är det söndags kväll, eller...? Är djävligt taggad, men se till att anmäla er tidigt då jag INTE kommer kunna vänta in i "kaklet" då jag är på jobb, utan kanske lämnar in någorlunda tidigt - men självklart inte innan sen fredagskväll/natt...
Då kör vi snart...!
2012-11-24, 23:14 | #91 | |
Citat:
|
||
2012-11-24, 23:42 | #92 |
|
|
2012-11-24, 23:51 | #93 |
|
|
2012-11-25, 09:02 | #94 |
Grattis! Hubbabubba, Snyggt system.
HuBBaBuBBa (+10) |
|
2012-11-25, 09:18 | #95 |
Stiligt HUBBA
HuBBaBuBBa (+10) |
|
2012-11-26, 08:48 | #96 |
Grattis HuBBaBuBBa! Alltid trevligt när en forumkollega vinner.
Själv höll jag mig borta denna vecka. Hade fullt upp på annat håll och ingen möjlighet att sätta mig in i loppen. Kommande vecka blir det dock fullt ös på "skrällbanan" (eller?) Bergsåker! Eftersom det lär bli multiutdelning uppmanar jag alla att skippa V86 och V64 och V97 (va?) i veckan och lägga hela banken på V75. So long! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10) |
|
2012-11-26, 16:14 | #97 |
Hej!
Tyvärr drabbades vi av ett problem med Live-sändningen lördagen den 24 november. Det var ett kortare stopp på ca 5 min, men det var mitt under V75-5, vilket är extra olyckligt och vi tycker inte att avbrottet är acceptabelt. Därför kommer vi förlänga ditt abonnemang med en vecka. Vi fortsätter tillsammans med vår streamingleverantör att utreda och åtgärda orsakerna men ytterst ligger ansvaret alltid hos oss på ATG. Vi beklagar om du blev drabbad i lördags. Mvh Peter Ågren Ansvarig ATG.se Det lönar sig att klaga. Jag var iaf heligt förbannad. |
|
2012-11-26, 16:22 | #98 |
fick även jag som inte klagade
|
|
2012-11-26, 21:26 | #99 |
|
|
2012-11-26, 23:55 | #100 | |
Citat:
|
||