Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-10, 11:22   #76

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ludde skriver idag om vad han kallar snabbvagnen(jänkarvagnen) han är närmast lyrisk över förbättringen den ger och kommer att användas av
Lavec Kronos och Sahara Fairytale.
Hur får man fram info om vem som kör med den sulkyn och när är den till fördel auto volt tex
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:24   #77

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

den funkar asbolut bät i auto. Den kan vara en risk i volt
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:29   #78

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Haha miniTT! Nej det är travtjänsten som kallas för Minidasen! ni har problem med analys grabbar. Ni vänder det liksom åt fel håll. Vad kom först? Hönan eller ägget?
Ett har ni(mini dicken &Töntarna) gemensamt iaf, ni sätter aldrig två spikar på V75!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:31   #79

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1027
Standard

Gå in på atg.se och kolla programmet "Björnkollen" med Björn Goop. Där förklarar han fördelar och nackdelar med "jänkarvagnen". Vagnen verkar ha många namn .
maczoot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:35   #80

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bokis29 Visa inlägg
Ludde skriver idag om vad han kallar snabbvagnen(jänkarvagnen) han är närmast lyrisk över förbättringen den ger och kommer att användas av
Lavec Kronos och Sahara Fairytale.
Hur får man fram info om vem som kör med den sulkyn och när är den till fördel auto volt tex
Skriver han inget om halsinfektioner i stallet???
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:36   #81

Sharp$: 3852
Standard

Tycker omgången ser ovanligt intressant ut med många sårbara favoriter och lite småroliga drag!

1) tror burning line gral håller ut dem och ska ses med bra chans från spets, tänkbar spik, men vågar inte släppa oleander som blir bortglömd idag och kan spurta ner allt om det blir för hård körning.

A: 3 B 9

2) tror Pere palema sitter tidigt i spets och känns som given etta därifrån. Garderar med de bakom som jag tror kan vinna.

A: 3 B: 10,7,4,9,6

3) lavecen köper jag inte alls som storfavorit! Tycker givna draget är 7 Neo holmsminde som är den som kan göra något själv i loppet, dödens och slut?

A: 7 B: 3,10,4

4) Tyvärr läser jag loppet som att Björn tidigt sitter i spets även om det inte är givet och försöker fälla, dock given A-häst! Vill varna för 1 Sherzo Brodde som har skrällläge och kan speeda bra från tredje in?

A: 6 B: 12,2,1,5,10,7,9

5) Omgågens öppnaste. De på tillägg får dock svårt, tveksam på det är bättre hästar än de där framme. Loppets drag är 11 som tog 30 meter på 1an sist de möttes från kön trots att Ludde fick varva på 18.. Imponerad av gyllenberg!

A: 7,11,1 B: Alla

6) Här kommer min spik! 4 Still on Broadway tror jag sitter tidigt i ledningen! Flemming verkar inte ens intresserad av att köra där och vägen ligger då öppen Givet att gå på honom när han inte är favorit!

A: 4

7) Stoeliten avslutar och true advantages är klart bäst men läget gör att det är värt att gå emot. Läser loppet som att 2 spetsar och släpper till 5 som är intressant från spets även om hästen egentligen är bäst med smygresa. 9 har toppform och får ett bra lopp med startsnabb rygg, given!

A: 5,1,9 B: 6,10,2

Minst 4-5 A, får se hur mkt jag vill lägga efter värmningar etc
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:46   #82

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andelsspelet Visa inlägg
V75-1

Många tror att spetsstriden avgör!?
3 Burning Line Gral eller 4 Bonnies Maggie!?
Jag går ut ännu hårdare och säger låt dom köra bäst dom vill för ingenting, eller ingen för den delen stoppar i alla fall 5 Balticas Yahoo.

5 Balticas Yahoo var en blivande stjärna som unghäst, jag är en av dem som följt han ifrån hans första steg tills idag. Jag trodde kanske ännu mera på honom än vad självaste Stig H gjorde men han var trots allt, allt annat än nöjd när han fick lämna ifrån sig hästen.
Men det fanns inte mycket att göra. Han trivdes inte med livet och fräschören blev bara sämre och sämre. Nu däremot så älskar jag verkligen intrycket han ger igen. Det är som i "fornstora" dagar men bättre. Han är inte alls lika skör som tidigare utan har desto mer muskler som han också bär upp. Dock kan han fortfarande skifta lite grann i travet men det ska inte vara någon fara för en så rutinerad kusk som dessutom känner hästen väl.
Man har laddat riktigt ordentligt för det här idag törs jag lova. Man har mycket poäng att försvara i dagens start också så en seger skulle verkligen sitta fint. Man har sparat och preparerat hovarna väl för att kunna köra barfota bak idag också! Det här är verkligen en klasshäst som hör hemma i Guld bara han får starta på kontinuerligt. Även fast jag tycker att det är ett bra lopp för Brons så är jag övertygad om att vid sunda vätskor så är 5 Balticas Yahoo överlägsen. Nu är det dock "bara" 1640m vilket gör att man vinner inte med hela upploppet men seger ska det i alla fall bli!

Letar man skrällar så tycker jag att man ska titta på 9 Oleander som är en annan häst med stor stor kapacitet. Dock är fräschören där riktigt dålig i mellan varven men stämmer allt så kan han blåsa till det här gänget utan problem.

V75-2

När vi ändå har hammaren framme så varför inte fortsätta att dunka på så är vi klara för dagen..

Jag tycker att 6 Kazire De Bob är en riktigt spännande häst ur många avseenden. Dels för framtiden men även för idag!
För det första så tycker jag att loppet är relativt enkelt, finns ett par hästar som har vunnit ett lopp eller två på slutet men det emot väldigt beskedligt motstånd. Åtminstone jag värderar en tredje/fjärde-plats högre men emot tuffare motstånd för hårdheten brukar vara det som ger resultat i längden.
Jag vet att man har matchat för den här loppet en längre tid och mycket poäng står på spel idag, en torsk och då blir det inte V75 på ett tag igen.
Nu fick man också ett drömspår och min förhoppning/teori är att Björn Goop utan några större problem kan trycka sig till ledningen här ifrån och sedan spela emot ett mål! För när bakskorna åker av idag hoppas jag att en ny växel som vi inte sätt tidigare åker fram!

En annan anledning till att spika är att jag inte hittar något som helst skrällvärde. Tycker flertalet ekipage väger alldeles för lätt för V75.

V75-3

4 Lavec Kronos är lite av en gammal favorit för mig, god vän till Ludde som man också är. Men med åren har det också kommit lite humör och annat "skit". Han presterar inte längre på samma nivå och absolut inte på beställning. Man vet inte riktigt vad man får numera. Han kommer givetvis att leda det här loppet länge men det är först när det är 200m kvar som vi får ett kvitto på om det är en bra dag eller inte. Distansen är en stor fördel.

2 Calamara Donna är intressant då jag tror att det är hon som sitter i rygg på Ludde och då kommer alltid luckan på ett eller annat sätt. Trivs med Johan och klart mycket bättre än raden.

3 Rutger Raket och Jorma brukar faktiskt inte dra jämt alla gånger. Ska nog inte påverka loppet idag utan han måste med vid gardering men en "kul" parantes bara.

Med bättre läge hade 7 Neo Holmsminde varit tidigare än 4e strecket i loppet. Man ska nog inte glömma bort 6 Norton As heller som slog på en gunga senast. Ska kunna en hel del i loppet enligt tränaren..

Jag streckar. 1,2,3,4,6,7,10,11 i ett mycket svårt lopp.

V75-4

6 Prey Frontline är såklart en befogad favorit men det är ingen världsstjärna som vi pratar om. Utan en häst som har tänt till ordentligt när Kari mixtrade om i träningen ordentligt. Snart kan det därför komma ett rejält bakslag när effekten har lagt sig och 80% är ju förstås inte försvarbart.

2 Kung Fu Face är tidig. Barfota runt om idag igen och Lars I vinner ju nästan med "allt" just nu.

Någon som är rejält bortglömd efter att par mediokra insatser är 5 Paladin Sisu som annars står distansen väl. På den här hästen tror jag faktiskt att Jorma K kan vara ett plus!

Glöm heller inte 10 Sem Jafet och 12 King Creole EP som är två klasshästar som måste med trots läget.

Vill man gå utanför dessa i jakten på att vara ensam vinnare föreslås 3 Supreme Bore och 7 United Face.

V75-5

Ett lopp där du nog inte ska snåla med strecken, tar timmar att reda ut det här någolunda ordentligt.
Men vinnaren ska finnas inom ramen av 1,2,3,4,7,11,13 - annars blir jag mycket förvånad.

Stora plus i rapporterna på 4 Youana, 11 Dream Of Joy samt 13 Liberty Pellini. Vinnare kan mycket väl finnas där. Hästar under stor utveckling i mellan varje start.

V75-6

3 Vinnat Herkule och 4 Broadways Legs är nog ett odyrkbart lås idag. Men det finns ett par roliga som man kan krydda sin kupong med om man vill.

Eller vad sägs om en barfota dansade 5 Gigant Slugger i ny regi!?
Politiken är kanske bästa hästen i loppet men läget grusar förhoppningarna. Finns dock inget annat att klaga på i träningen.

V75-7

5 Dont Wear PJS är klar första häst för mig. Kommer nog dominera Stoeliten nästa år om du frågar mig.
1 True Advantage gjorde ett jätte lopp senast men läget idag gör att det blir svårt. Måste ha rejält med tur.
2 Global Midnight har jag varit besviken på. En spik som inte har levt upp till förväntingarna på slutet. Hoppas man provar i spets idag igen och går det inte vägen blir det vila. Låter lite så på snacket.

Glöm heller inte 4 Roxa Sisu. Fortsätter att prata mig varm om henne. Kan slå vem som helst med rätt lopp, dock är hon verkligen inte modig försen det är 400m kvar så hon måste bli framdragen hela vägen.

Väljer att ta fram sågen för 9 Global Kitten, IGEN! Kanske får jag äta upp det, IGEN, men jag blir inte klok på den hästen. Inte hör hon hemma här inte.
Är du intresserad av att deltaga i ett andelsspel? Är du travkunnig är det ett plus för då får du gärna också tippa någon omgång då och då!
Vi har en egen hemsida med log-in för våra medlemmar som allt sköts ifrån.
Vid intresse kontakta mig på andelsspelet snabela gmail.com eller privat meddelande här!
Andelsspelet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:49   #83

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Tycker omgången ser ovanligt intressant ut med många sårbara favoriter och lite småroliga drag!

1) tror burning line gral håller ut dem och ska ses med bra chans från spets, tänkbar spik, men vågar inte släppa oleander som blir bortglömd idag och kan spurta ner allt om det blir för hård körning.

A: 3 B 9

2) tror Pere palema sitter tidigt i spets och känns som given etta därifrån. Garderar med de bakom som jag tror kan vinna.

A: 3 B: 10,7,4,9,6

3) lavecen köper jag inte alls som storfavorit! Tycker givna draget är 7 Neo holmsminde som är den som kan göra något själv i loppet, dödens och slut?

A: 7 B: 3,10,4

4) Tyvärr läser jag loppet som att Björn tidigt sitter i spets även om det inte är givet och försöker fälla, dock given A-häst! Vill varna för 1 Sherzo Brodde som har skrällläge och kan speeda bra från tredje in?

A: 6 B: 12,2,1,5,10,7,9

5) Omgågens öppnaste. De på tillägg får dock svårt, tveksam på det är bättre hästar än de där framme. Loppets drag är 11 som tog 30 meter på 1an sist de möttes från kön trots att Ludde fick varva på 18.. Imponerad av gyllenberg!

A: 7,11,1 B: Alla

6) Här kommer min spik! 4 Still on Broadway tror jag sitter tidigt i ledningen! Flemming verkar inte ens intresserad av att köra där och vägen ligger då öppen Givet att gå på honom när han inte är favorit!

A: 4

7) Stoeliten avslutar och true advantages är klart bäst men läget gör att det är värt att gå emot. Läser loppet som att 2 spetsar och släpper till 5 som är intressant från spets även om hästen egentligen är bäst med smygresa. 9 har toppform och får ett bra lopp med startsnabb rygg, given!

A: 5,1,9 B: 6,10,2

Minst 4-5 A, får se hur mkt jag vill lägga efter värmningar etc

Tyvärr har BroadWay Legs blivit upphypad av alla så nu är han favorit... Gillar inte enligt spelexperter klaringar och omgångens bästa spikar m.m. Men på alla låter det som om alla i det loppet bara ska låta han ta spets sen inte göra något och låta han vinna? Kanske... kanske inte
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:50   #84

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

Det är nio plus och uppehåll i Halmstad. Banan är som vanligt kanonfin. Tänk dock på att innerspåret fortfarande är lite löst...
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 11:54   #85

Sharp$: 3852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tyvärr har BroadWay Legs blivit upphypad av alla så nu är han favorit... Gillar inte enligt spelexperter klaringar och omgångens bästa spikar m.m. Men på alla låter det som om alla i det loppet bara ska låta han ta spets sen inte göra något och låta han vinna? Kanske... kanske inte
Var första tanken när jag såg listorna att spika, känns dumt att ändra sig för att "experter" håller med även om det tar emot lite. Ser att den är knapp favorit nu, med all rätt. Fortfarande en spelbar spik som jag ser det!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 12:00   #86

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1375
Standard

1: 3
2: 9
3: 9
4: 10
5: 13
6: Alla
7: Alla

God tur!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 12:05   #87

laxdasens avatar

Standard

Jag sätter alltid tre spikar! Idag ger det minst 500000 och jag är säker på att sätta sju! Bara rygga allt och vinna obegr med lax!
Gammal 2012-11-10, 12:06   #88

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bidrar till er pott idag med detta system.

1, 1-3-4-5-6-7-8-9-11
2, 1-3-4-6-7-8-9-10-11
3, 4-7-10
4, 5-6-10-12
5, 1-5-6-7
6, 6
7, 9

3888 rader

efter fem lopp är det bara att luta sig tillbaks o korka upp.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 12:07   #89

laxdasens avatar

Standard

Alla spikar är spelbara de kan stå i 1.00 det gört inget! Ger ju helt obegr ändå det fattar alla som varit på trav!
Gammal 2012-11-10, 12:08   #90

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Var första tanken när jag såg listorna att spika, känns dumt att ändra sig för att "experter" håller med även om det tar emot lite. Ser att den är knapp favorit nu, med all rätt. Fortfarande en spelbar spik som jag ser det!
Absolut en bra spik 45% är ju lugnt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td