Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-09, 19:53   #31

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
81% eller 2%...... vi ses på Bahamas :-)
Rätt inställning! Är det något jag lärt mig av månaderna med trav så är det att det alltid är värt att försöka på stora pengar, oavsett om det är vinklad startvinge, omöjligt enkla årgångsfinaler eller en Hallsta Lotus med över 90 %. Det får låta hur säkert det vill, jag kommer alltid att försöka, och när favoriterna ändå inte vinner oftare än högst 75-80 % av omgångarna för riktigt högstreckade så existerar det inte för mig att spika en favorit.

Jag tror hårt på att Prey Frontline blir ett bortkastat streck. Karis tränarform (2 vunna av 79 på V75 i år) är ju riktigt usel. Något fel verkar han göra för tillfället, kanske i de slutliga förberedelserna?

Lars I Nilsson har 4 av 10 vunna. Kung Fu Face med Johnny nästa?

Helena Burman har 3 av 8 vunna. United Face med Örjan nästa?

Och en Sem Jafet med Untersteiner på hemmaplan kan väl inte slå fel?

Paying Guest intressant med tanke på vad Åke säger, och att det är han som tränar den.

Även Omaha och Paladin Sisu känns streckvärda i förhållande till Prey. Men jag funderar på att nöja mig med: 10, 2, 7, 8

Allt utom Prey Frontline i alla fall. Han blir som namnet antyder, ett lätt byte i frontlinjen när flocken blåser förbi på upploppet.

Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-09 klockan 20:01.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 21:35   #32

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7924
Standard

Kari vinner alltid bara på vintern när alla bra hästar går i vila så besudlar han alla banor med sina skithästar och livnär sig på det. Smart är han . Vet att han inte har material att tävla med på sommaren. På vintern dominerar han. Glasklart.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:39   #33

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

Surfade runt på nätet och hittade ett Harry system. Går det att spekulera att Harry bygger systemet runt med Vinnalt eller Lavec?
Harry systemet skall ju vara gigantiskt till sin storlek.

v75 - 960 rader
Avd.1 3,5
Avd.2 3,6,7,9,10
Avd.3 4 Lavec Kronos
Avd.4 6,12
Avd.5 1,2,7,9,11,13
Avd.6 3 Vinnalt Herkule
Avd.7 1,3,5,6,8,9,10,11

jag har baissat Vinnalten tidigare och gör det igen. Det blir ingen kung i baren denna dag heller..Tror på en snäll resa för Vinnalten. VH är en sprinter och ban historiken talar ochså emot. Jag tror inte på spets och slut.

Det blev ingen kung i baren idag heller...spets blev det...bra gjort ändå..mjölksyra och press av sir toby. Vh är en sprinter.

Senast redigerad av dumle den 2012-11-10 klockan 16:35.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:49   #34

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

Nedan är ett annat andelsystem i en spelbutik och har låg träffprocent på spikarna, så länge jag har följt dem, ca 1 år.

V75 - 11 520 rader
Avd. 1 5 Balticas Yahoo res 3,8
Avd. 2 2,3,5,6,7,9,10,12 res 4,11
Avd. 3 3,4,7,10 res 11,6
Avd. 4 6 Prey Frontline res 12,2
Avd. 5 1,2,3,5,7,9,10,13,14,15 res 8,11
Avd. 6 3,4,6,8 res 1,7
Avd. 7 1,2,4,5,6,8,9,10,11 res 3,12

statistiken håller i sig..En spik på fall. återstår att se nästa spik ?
och spik nr 2 föll den ochså...surt för dem...

Senast redigerad av dumle den 2012-11-10 klockan 15:44.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:52   #35

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Just nu får man dåligt betalt för garderingar i andra och sjunde
Funderar på att spika just där för att kunna vara med på skrällar i de lopp de flesta går kort
Pere palema och true advantage ?
Inte lätt, men sitter dom finns chans till stora pengar
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 00:22   #36

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Citat:
Just nu får man dåligt betalt för garderingar i andra och sjunde
Funderar på att spika just där för att kunna vara med på skrällar i de lopp de flesta går kort
Pere palema och true advantage ?
Inte lätt, men sitter dom finns chans till stora pengar
Att gå kort i andra kan kosta dig dyrt. Finns några roliga skrälldrag här.
Nougat Ås ska gå första barfota runtom. Kul är 1 Mill Rotation. Men även 7 Just Magic som alltid tenderar långt fram. Stefan Persson brukar oftast vinna ett, två lopp på hemmabanan. Vädret i Halmstad senaste dagarna har varit ett typiskt höstväder. Regn och blåst. Halmstad är känt för bra bana men var noga med att kolla banförhållande.

Som någon tidigare skrev så passar detta förhållande Kari Lähdekorpi i handsken som oftast brukar visa framfötterna framåt hösten. Skulle jag gå kort skulle jag göra det i avd 4 med lås på tre, Prey Frontline, Sem Jafet och Kung Fu Face, som kan få en bra resa om han inte tabbar sig och galopperar som vanligt i volten. Björn satsar för spets och han tror på bra vinstchans därifrån. Skulle Ohama komma upp jämsides och pressa så gynnar det Sem Jafet som avslutar vasst, men dessa 3 rankas upp. En outsider är Ohama som är stark som en oxe.
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 00:40   #37

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Förnuftet talar till din fördel
Men jag vill / kommer inte spika d två största favoriterna
Och aldrig en 81%
Favoriter vinner en av tre och då förlorar jag gärna
2a är svårt och många garderar
Då tjänar jag inget på att gardera eftersom alla andra också gör det
Jag skiter faktiskt i om jag vinner eller förlorar
Jag bryr mig bara om när jag vinner
Mina system kan inte gå in när det blir låg utdelning
Jag behöver inte 10000, det har jag redan och det räcker inte många dagar
Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
Gammal 2012-11-10, 00:59   #38

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Rätt inställning! Är det något jag lärt mig av månaderna med trav så är det att det alltid är värt att försöka på stora pengar, oavsett om det är vinklad startvinge, omöjligt enkla årgångsfinaler eller en Hallsta Lotus med över 90 %. Det får låta hur säkert det vill, jag kommer alltid att försöka, och när favoriterna ändå inte vinner oftare än högst 75-80 % av omgångarna för riktigt högstreckade så existerar det inte för mig att spika en favorit.

Jag tror hårt på att Prey Frontline blir ett bortkastat streck. Karis tränarform (2 vunna av 79 på V75 i år) är ju riktigt usel. Något fel verkar han göra för tillfället, kanske i de slutliga förberedelserna?

Lars I Nilsson har 4 av 10 vunna. Kung Fu Face med Johnny nästa?

Helena Burman har 3 av 8 vunna. United Face med Örjan nästa?

Och en Sem Jafet med Untersteiner på hemmaplan kan väl inte slå fel?

Paying Guest intressant med tanke på vad Åke säger, och att det är han som tränar den.

Även Omaha och Paladin Sisu känns streckvärda i förhållande till Prey. Men jag funderar på att nöja mig med: 10, 2, 7, 8

Allt utom Prey Frontline i alla fall. Han blir som namnet antyder, ett lätt byte i frontlinjen när flocken blåser förbi på upploppet.
För att inte ha så stor koll på sporten får jag säga att du drar lite mogna insikter i stort angående spelvätdet. Jag tror bestämt du kommer ta in miljonvinster någon gång i framtiden trots relativt små insatser. Välkommen in i travvärlden, vi behöver flera objektiva analytiska tyckare här inne som kan bredda.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 01:08   #39

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Kari vinner alltid bara på vintern när alla bra hästar går i vila så besudlar han alla banor med sina skithästar och livnär sig på det. Smart är han . Vet att han inte har material att tävla med på sommaren. På vintern dominerar han. Glasklart.
Skrattade när jag läste detta, har själv finskt påbrå.

Citat:
Ursprungligen postat av marvel Visa inlägg
Som någon tidigare skrev så passar detta förhållande Kari Lähdekorpi i handsken som oftast brukar visa framfötterna framåt hösten.
Typiskt finnen att komma med sina vinterberedda kusar lagom till att kylan kommer med andra ord. Det ska jag lägga på minnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För att inte ha så stor koll på sporten får jag säga att du drar lite mogna insikter i stort angående spelvätdet. Jag tror bestämt du kommer ta in miljonvinster någon gång i framtiden trots relativt små insatser. Välkommen in i travvärlden, vi behöver flera objektiva analytiska tyckare här inne som kan bredda.
Tack Stekel, låter bra! Börjar komma in i det på riktigt nu känner jag. Följer det ni skriver här. Lycka till imorgon!
Gammal 2012-11-10, 01:08   #40

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det hoppas jag också
Nu är det ju inte så att jag direkt är någon nybörjare, utan jag har sett över 20000 lopp på min hemmabana och ytterligare 40000 lopp på andra banor.

Mvh / P
Gammal 2012-11-10, 01:10   #41

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Men nykter är jag fan inte :-)
Gammal 2012-11-10, 01:15   #42

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Det hoppas jag också
Nu är det ju inte så att jag direkt är någon nybörjare, utan jag har sett över 20000 lopp på min hemmabana och ytterligare 40000 lopp på andra banor.

Mvh / P
Det var inte lite lopp! Jag har väl sett ett hundratal lopp totalt nu kanske. Nöjer mig med V75 och brukar kolla Vinnare på lördagkvällen/söndag förmiddag på TV4 Play. Intresset växer sakta men säkert. Bäst så har jag känt.

Kanske vinner även du imorgon. Själv får jag nöja mig med... Tick Tack - just det!
Gammal 2012-11-10, 01:26   #43

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Det är mitt intresse....
För de som inte vill veva vilt tycker jag att;
Lavec kronos,
Preyfrontline,
Victoriafame
och trueadvantage är givna.
Sedan väljer ni / vi / jag som vanligt efter hur mycket vi vill vinna.

Vanligt är;
2-3 favoriter,
0-2 5e - 7e rankade.

2-3 favoriter och 1-2 5e-7e rankade kan ge sisådär 50000.
Det är inte dåligt och jag rekommenderar alla att satsa på de utdelningarna.
Hellre vinna 4x50000 / år än aldrig vinna 1000000.

Det är förnuftigt....men jag är inte förnuftig.....
Gammal 2012-11-10, 07:38   #44

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 624
Standard

V75 Halmstad 10/11

V75-1

Många tror att spetsstriden avgör!?
3 Burning Line Gral eller 4 Bonnies Maggie!?
Jag går ut ännu hårdare och säger låt dom köra bäst dom vill för ingenting, eller ingen för den delen stoppar i alla fall 5 Balticas Yahoo.

5 Balticas Yahoo var en blivande stjärna som unghäst, jag är en av dem som följt han ifrån hans första steg tills idag. Jag trodde kanske ännu mera på honom än vad självaste Stig H gjorde men han var trots allt, allt annat än nöjd när han fick lämna ifrån sig hästen.
Men det fanns inte mycket att göra. Han trivdes inte med livet och fräschören blev bara sämre och sämre. Nu däremot så älskar jag verkligen intrycket han ger igen. Det är som i "fornstora" dagar men bättre. Han är inte alls lika skör som tidigare utan har desto mer muskler som han också bär upp. Dock kan han fortfarande skifta lite grann i travet men det ska inte vara någon fara för en så rutinerad kusk som dessutom känner hästen väl.
Man har laddat riktigt ordentligt för det här idag törs jag lova. Man har mycket poäng att försvara i dagens start också så en seger skulle verkligen sitta fint. Man har sparat och preparerat hovarna väl för att kunna köra barfota bak idag också! Det här är verkligen en klasshäst som hör hemma i Guld bara han får starta på kontinuerligt. Även fast jag tycker att det är ett bra lopp för Brons så är jag övertygad om att vid sunda vätskor så är 5 Balticas Yahoo överlägsen. Nu är det dock "bara" 1640m vilket gör att man vinner inte med hela upploppet men seger ska det i alla fall bli!

Letar man skrällar så tycker jag att man ska titta på 9 Oleander som är en annan häst med stor stor kapacitet. Dock är fräschören där riktigt dålig i mellan varven men stämmer allt så kan han blåsa till det här gänget utan problem.

V75-2

När vi ändå har hammaren framme så varför inte fortsätta att dunka på så är vi klara för dagen..

Jag tycker att 6 Kazire De Bob är en riktigt spännande häst ur många avseenden. Dels för framtiden men även för idag!
För det första så tycker jag att loppet är relativt enkelt, finns ett par hästar som har vunnit ett lopp eller två på slutet men det emot väldigt beskedligt motstånd. Åtminstone jag värderar en tredje/fjärde-plats högre men emot tuffare motstånd för hårdheten brukar vara det som ger resultat i längden.
Jag vet att man har matchat för den här loppet en längre tid och mycket poäng står på spel idag, en torsk och då blir det inte V75 på ett tag igen.
Nu fick man också ett drömspår och min förhoppning/teori är att Björn Goop utan några större problem kan trycka sig till ledningen här ifrån och sedan spela emot ett mål! För när bakskorna åker av idag hoppas jag att en ny växel som vi inte sätt tidigare åker fram!

En annan anledning till att spika är att jag inte hittar något som helst skrällvärde. Tycker flertalet ekipage väger alldeles för lätt för V75.

V75-3

4 Lavec Kronos är lite av en gammal favorit för mig, god vän till Ludde som man också är. Men med åren har det också kommit lite humör och annat "skit". Han presterar inte längre på samma nivå och absolut inte på beställning. Man vet inte riktigt vad man får numera. Han kommer givetvis att leda det här loppet länge men det är först när det är 200m kvar som vi får ett kvitto på om det är en bra dag eller inte. Distansen är en stor fördel.

2 Calamara Donna är intressant då jag tror att det är hon som sitter i rygg på Ludde och då kommer alltid luckan på ett eller annat sätt. Trivs med Johan och klart mycket bättre än raden.

3 Rutger Raket och Jorma brukar faktiskt inte dra jämt alla gånger. Ska nog inte påverka loppet idag utan han måste med vid gardering men en "kul" parantes bara.

Med bättre läge hade 7 Neo Holmsminde varit tidigare än 4e strecket i loppet. Man ska nog inte glömma bort 6 Norton As heller som slog på en gunga senast. Ska kunna en hel del i loppet enligt tränaren..

Jag streckar. 1,2,3,4,6,7,10,11 i ett mycket svårt lopp.

V75-4

6 Prey Frontline är såklart en befogad favorit men det är ingen världsstjärna som vi pratar om. Utan en häst som har tänt till ordentligt när Kari mixtrade om i träningen ordentligt. Snart kan det därför komma ett rejält bakslag när effekten har lagt sig och 80% är ju förstås inte försvarbart.

2 Kung Fu Face är tidig. Barfota runt om idag igen och Lars I vinner ju nästan med "allt" just nu.

Någon som är rejält bortglömd efter att par mediokra insatser är 5 Paladin Sisu som annars står distansen väl. På den här hästen tror jag faktiskt att Jorma K kan vara ett plus!

Glöm heller inte 10 Sem Jafet och 12 King Creole EP som är två klasshästar som måste med trots läget.

Vill man gå utanför dessa i jakten på att vara ensam vinnare föreslås 3 Supreme Bore och 7 United Face.

V75-5

Ett lopp där du nog inte ska snåla med strecken, tar timmar att reda ut det här någolunda ordentligt.
Men vinnaren ska finnas inom ramen av 1,2,3,4,7,11,13 - annars blir jag mycket förvånad.

Stora plus i rapporterna på 4 Youana, 11 Dream Of Joy samt 13 Liberty Pellini. Vinnare kan mycket väl finnas där. Hästar under stor utveckling i mellan varje start.

V75-6

3 Vinnat Herkule och 4 Broadways Legs är nog ett odyrkbart lås idag. Men det finns ett par roliga som man kan krydda sin kupong med om man vill.

Eller vad sägs om en barfota dansade 5 Gigant Slugger i ny regi!?
Politiken är kanske bästa hästen i loppet men läget grusar förhoppningarna. Finns dock inget annat att klaga på i träningen.

V75-7

5 Dont Wear PJS är klar första häst för mig. Kommer nog dominera Stoeliten nästa år om du frågar mig.
1 True Advantage gjorde ett jätte lopp senast men läget idag gör att det blir svårt. Måste ha rejält med tur.
2 Global Midnight har jag varit besviken på. En spik som inte har levt upp till förväntingarna på slutet. Hoppas man provar i spets idag igen och går det inte vägen blir det vila. Låter lite så på snacket.

Glöm heller inte 4 Roxa Sisu. Fortsätter att prata mig varm om henne. Kan slå vem som helst med rätt lopp, dock är hon verkligen inte modig försen det är 400m kvar så hon måste bli framdragen hela vägen.

Väljer att ta fram sågen för 9 Global Kitten, IGEN! Kanske får jag äta upp det, IGEN, men jag blir inte klok på den hästen. Inte hör hon hemma här inte.
Andelsspelet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 08:47   #45

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Schaasar Balticas Yahoo, Bonnies Maggie, Prey Frontline, Sahara Fairytale, Vinnalt Herkule, TMS,True Advantage

Spikar:Burning Line Gral,Broadway Legs

Rensare:Mill Rotation, Reven d Amor,Dream of joy,
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td