|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-09, 07:35 | #16 |
Första utkastet på veckans bolagsspel:
Spoiler:
Kommer säkert att ändras lite innan det är dags, det är ju några hästar till man gärna skulle vilja ha med så som Democrat, Hallelujah etc, men pengarna tar ju slut..:-) Senast redigerad av SuprMario den 2012-11-09 klockan 07:39. |
|
2012-11-09, 09:07 | #17 |
ser svårt ut , tror jag spikar Simb ruby , kanske är idiotiskt men jag har ju inget fantastiskt V75 facit sista tiden , så tror jag chansar med den som spik.
|
|
2012-11-09, 09:28 | #18 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-10 Bana: Halmstad Spelform: V75, omg. 53 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 (5, 8) 2 7 (3, 1) 3 4 (6, 3) 4 5, 6, 7, 8, 9, 10 (12, 1) 5 5, 7, 11, 13 (1, 3) 6 1, 3, 5, 6 (7, 8) 7 3, 8 (1, 9) Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 8B02 5C01 Lycka till! |
|
2012-11-09, 09:40 | #19 |
Halmstad 53 2012-11-10 V75
Avd Ordinarie Reserver 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2 9 3 3 4 7 10 4 6 5 1 7 6 3 8 7 1 192 rader * 1 * 0,50 kr = 96,00 kr 2012 670A 4685 7 november 2012 jobbar in storskrällen i första!! |
|
2012-11-09, 09:45 | #20 |
Tomas Uhrbergs Tankar och system.
Spoiler:
Örjan Kilström om sina: Spoiler:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maczoot (+2) Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-09 klockan 10:08. |
|
2012-11-09, 10:16 | #21 |
Skönt att se att Örjan är lite uppåt på Timetosaygoodbye
Hade inte velat se att han trodde på matlapp... |
|
2012-11-09, 10:54 | #22 |
Tillman är uppåt på Dragon tooma! funderar på att spika finns ju bra fart i den här pollen
Senast redigerad av lepadd den 2012-11-09 klockan 10:55. |
|
2012-11-09, 11:14 | #23 |
Svanstedt om sina chanser, intressant att hans bästa chans e streckad på 3% just nu!
++++ Paladin Sisu (V75-4) tycker jag är en bra häst för sin klass . Senast återkom han efter ett litet uppehåll och gick bra som trea. Han fick chansen till slut men är inte speedig och det var egentligen en opassande kort distans. Den här långa distansen passar betydligt bättre då han är mer stark än snabb. Jag tror också att det var en nyttig genomkörare han fick senast som kommer att föra fram honom ytterligare. Det är ingen osäker häst så femtespåret har jag inte någon känsla av att det ska vara någon galopprisk ifrån. De gånger han har galopperat så har det varit av andra orsaker, såsom utrustningsfel eller hårda banor. Möter flera bra hästar nu men jag tycker ändå att det är min bästa chans i V75. +++ Pere Palema (V75-1) har utvecklats en hel del senaste månaderna och varit bra vid segrarna. Nu har jag inte kört honom själv på slutet men Johnny har varit nöjd och sa att hästen vann med krafter kvar senast. Nu är det såklart tuffare emot när han provar i V75 för första gången, men på bra form och läge är han en av flera som kan vinna med lite tur. Han är hyfsat snabb från start men Johnny får lägga upp taktiken. Rutger Raket (V75-3) är pigg och glad och visar att han fortfarande tycker att det är kul att tävla. Men han är lite löpningsberoende och allra bäst är han med en ryggresa i hårt tempo. Då har han alltid en vass speed att leverera till slut. Senast spurtade han jättebra bakom G.H.Nemo från ett dåligt läge. Det här är inte det värsta guldloppet som körts och visst kan han vinna men inte på vilket vis som helst. Det går inte ifrån dödens eller om han måste göra grovjobbet i spåren ifrån kön. Men från det här fina läget så är det alls inte omöjligt. Känns som en av flera. Paying Guest (V75-4) har bättrat sig mycket och visat fin form på slutet. Tidigare var han så hetsig och gjorde ojämna prestationer men nu har han fått lugnare upplägg då vi inte har kört något ifrån start och då har han gått mycket bättre till slut istället. Han spurtade bra som trea näst senast och nu senast vann han lätt men det var i ett billigt läng. Åttondespåret är perfekt då han får inleda lite lugnt och smyga med. Skulle det lösa sig är han inte helt borta. Men jag tycker att Paladin Sisu är vassare av mina två för dagen. Global Midnight (V75-7) vann mycket lopp i fjol och då tror en del att hon bara ska fortsätta att rada upp segrarna. Så enkelt är det inte. Hon är relativt ny i den här klassen och har behövt det här året för att växa in i den. Däremot tror jag att hon nästa år kanske kan vara med och matcha de bästa i Stoeliten. Näst senast var hon dålig och hade en halsinfektion. Senast gick hon bra men var ändå inte som bäst och hängde lite på en töm till slut. Nu känns hon återigen fin i träningen och har fått ett bra läge. Hon är snabb ut och kusken måste prova att köra förbi True Advantage från början. Får hon en fin löpning så kan hon med lite tur vara med i striden. K.L.M Prelong (V75-7) spurtade riktigt bra senast och formen är nog så bra den kan vara nu. Hon är lite beroende av att få en fin löpning men får hon det har hon en vass speed till slut. Nu har hon ett iskallt läge och behöver mycket tur för att komma till men får hon draghälp fram till 300 kvar kanske hon kan vara bland de tre. En svag trea. ++ Roxa Sisu (V75-7) är jag osäker på om hon har samma form som tidigare. Hon blev rullig till slut senast och innan dess har hon varit tveksam den sista biten. Jag tror inte att hon kan vinna och det är bra pengar som gäller. Jill Tilly (V75-7) har visat klar uppåtform och spurtade bra som trea senast efter att ha suttit långt bak. Om hon fortsätter att hålla sig fräsch och starta på så tror jag att formen kommer att bli ännu bättre framöver. Nu är hon ny i klassen och från det här dåliga läget na tror jag inte att hon kan vinna. |
|
2012-11-09, 11:22 | #24 |
Bra info där från Åke!
För er som funderar på Simb Ruby och massa andra i stoeliten så vinns ca 80% av stoelitsloppen från spets eller dödenspositionen (sett siffror på det för något år sedan). Bara en notis i sammanhanget Det tar verkligen emot att tro på Örjan bakom en favorit i första avdelningen men vem utmanar om spets? Kan Tillmans häst speeda ner från rygg ledaren?
2012-11-09, 13:11 | #25 |
statistik analys Jens sjödén V75 Halmstad
12 Mr Vida såg ut att gå mot segern i V75-6, det hade varit en intressant vinnare för den sifferintresserade. Han var minst streckad i loppet, men hade också varit den minst streckade vinnaren i V75:s, och antagligen streckspelens, historia om han segrat. Han var blott markerad på 0.3% av systemen, men han fick som bekant ge sig mot en mildare skräll. 6:e-rankade 8 Manalapan vann loppet, och han sticker ut på ett annat sätt. Efter drygt hundra körda årgångsfinaler som körts genom historien, där ekipagen fått välja spår, så var han den första som vann från det sämsta spåret, 8. Nu finner man vinnare från alla spår. 3 Fascination som vann V75-2 var på förhand omgångens spik, men i övrigt var det inte lätt. Skräll i alla tre övriga årgångsfinaler (något som inte alls är vanligt, vilket man kunde få intrycket av i TV) och det var nästan konstigt att någon hade alla rätt. Ingen i VM i V75 dock, en spelargrupp som för övrigt lyckats förvånande bra. 32 000 spelare omsatte drygt 3 miljoner första veckan och fick också tillbaka en stor del av de pengarna, trots att de tvingas till ett allt annat än optimalt upplägg. Fram till 2000 brukade Halmstad arrangera V75 i november, men det var ju ett tag sedan nu. På sidan 230 kan man se att banan är genomsnittlig avseende andel spetssegrar. Annars ska man tänka på att banan är en av få som fortfarande använder sig av vinklad startbilsvinge. Statistik över hur den påverkar finns på sidorna 186-190. Kortfattat så utjämnas skillnaderna mellan spåren och loppen blir mer lättlösta för spelarna, det skräller tydligt mer sällan. På grund av semester blir det en kortversion av analysen den här veckan, nästa vecka är den tillbaka i normal styrka igen! V75-1: Brons, autostart, kort distans Specialstatistik finns på sidan 60. Jämfört med vanlig vinge är spåren inte alls lika avgörande. Andelen bakspårsvinnare ökar från 19% till 33% med vinklad vinge. 92% av vinnarna rankas på övre halvan (1-6). V75-2: Klass II, voltstart, medeldistans En vanlig typ av lopp, statistiken är stor och pålitlig. Resultatprofilerna ser speciella ut. På sidan 109 ser man stora skillnader i favoritchans. En strecksvag favorit infriar bara till 7%, det är rekordlågt i V75-sammanhang. De normalstarka infriar till 1/3, och de starka exceptionellt ofta, 2/3, men det senare lär inte bli aktuellt här. Innerspåret är klart bäst, och ger också förtjänst på vinnarspelet om man spelar det varje gång. V75-3: Guld, autostart, kort distans 11-hästarslopp och vinklad vinge, det är lite speciella förutsättningar i klassen. Resultat från tidigare lopp finner man på sidorna 13-14. Att det startar en extra, chanslös häst har dock försumbar inverkan på resultaten. Man kan också titta en hel del på statistiken för 10-hästarslopp på sidorna 11-12. Detta är att föredra, eftersom underlaget är mycket större och mer pålitligt. V75-4: Klass I, voltstart, lång distans Statistiken på sidan 94 visar att spåren 1 och 6 är klart bäst – därifrån får man ofta invändiga löpningsförlopp, extra viktigt över lång distans. Favoriten från dessa spår har nära 50/50-chans. Så bör det vara här också, då 6 Prey Frontline troligen har omgångens bästa segerchans. Säkert tar han ledningen, formen finns där och favoriter i spets vinner oftare än de förlorar. 1 räknas tidigt bakom. V75-5: 3-åringslopp, tillägg, medeldistans I sådana här lopp är tilläggshästarna i regel chanslösa. Alla är ju lika unga, och de som tjänat mest har gjort det mest på grund av att de startat fler gånger. I regel är de där framme jämngoda, och då är det först¨s inte lätt att ta tjugo meter. Särskilt mycket statistik finns inte, det har körts några enstaka liknande lopp bara, alla i år. Men årgångslopp generellt är lättlösta för spelarna. Det är bara ston här, men loppet är knappast lika öppet som ett vanligt stolopp med tillägg. V75-6: Silver, autostart, medeldistans. Struken: 10. Den här lopptypen är så vanlig, att underlaget numer är fint även när man särredovisar loppen med vinklad vinge, vilket är precis vad som gjorts på sidorna 43-44. Skrällrisken är jätteliten, de som rankas 8-12 vinner inte alls och de milda skrällarna (rank 5-7) har bara små chanser, tillsammans segrar de ungefär 1 gång på 6. Spårstatistiken ser annorlunda ut än man är van; här är 1 och 7 bäst. V75-7: Stoeliten, autostart, medeldistans Det brukar vara jämnt i toppen av Stoeliten, men samtidigt brukar också halva fältet vara ren utfyllnad. Statistiken på sidan 147 visar att 7% av vinnarna är 5:e-rankade, resten rankas 1-4. Vänder man blad finner man spårstatistik, men också det enda lopp som tidigare avgjorts med vinklad vinge, som här. Då vann andrahandaren. 9 Global Kitten är säkert bästa hästen och får tipset på det, trots läget. Vinner utan otur Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hcr658 (+10) |
|
2012-11-09, 15:57 | #26 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5618Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Åkes bästa chans står alltså i 3%. Har det någonsin hänt?
|
2012-11-09, 17:15 | #27 |
Den här gången var det inte så svårt för mig som försöker spela efter värde och lite större pengar.
Lavec Kronos köper jag verkligen inte som favorit innan han visar något. Jag tycker det finns potential att han drar iväg i spets eller rent utav galopperar i startrusningen och då kommer gubben-i-lådan fram och slår av dem med en formtoppad Timetosaygoodbye! Omgångens största spik Prey Frontline känns glasklar att fälla på sina 81%. Bedömer chanserna mer som 50-55% som mest och det känns som en lat spik att ta till om man inte hittar några andra. Spelar man främst för 7 rätt oavsett utdelning (VM i V75) ska han såklart med men inte på en vanlig kupong. True Advantage tar detta sista lopp enkelt från dödens om han bara kommer ut och det tror jag han gör då ingen vill sitta i dödens i stolopp och det blir då 3 hästar på rad innan första hästen kommer i andra spår enligt min badkarskörning. Bästa spiken!!! Glöm inte: Gangster Advice (9% i V75-1), Omaha (11% i V75-4) och Tion Medon Sisu (33% i V75-6) Spoiler:
2012-11-09, 17:20 | #28 |
Nu kanske man ska ta Åkes bästa chans me en nypa salt, de e ju inga segerstaplare han har skickat till Halmstad.... Men 3% e nog lite väl lite.....
Senast redigerad av gambler3000 den 2012-11-09 klockan 18:37. |
|
2012-11-09, 18:37 | #29 |
Svår omgång! Har en idé i form av 10 Sem Jafet i V75 4. Har skaffat sig hårdhet i V75, har haft oflyt på slutet, dags nu!
|
|
2012-11-09, 19:17 | #30 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag tror preyfrontline vinner, men jag spikar sällan en 81%-are.
Hur man spelar är individuellt, men vill man gå för stora pengar måste man hoppas att sådana lampor torskar. Vinst varannan gång, eller förlust varannan gång....vi väljer alla själv vad vi vill hoppas på. Om man väljer gardera är Omaha och Scherzobrodde givna på kupongen. Scherzobrodde är tyvärr långsam ut, men kommer han loss har han en grym speed. Räcker det för att ta 20 på PF..... nja....inte om det gått 17 men om det blir lite körning kan det gå vägen. 81% eller 2%...... vi ses på Bahamas :-) |
|