Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-07, 09:30   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

V75 Halmstad 10/11 Uppsnack

Skönt med en lugn onsdagmorgon på jobbet, gav lite tid att kika igenom V75 litegrann. Tidiga tankar. Ska nog skicka in Vm-systmet redan idag innan man får för mkt info från alla möjliga håll

Avd 1: Rätt favorit i 5 Balticas Yahoo som varit bra under lång tid och har bästa spåret. Kommer tillbaka efter lite vila men gått bra så tidigare, borde sitta i ledning eller dödens och kan vinna från båda lägena. Gardering känns dock given, först i form av 3 Burning Line Gral, en häst som jag gillar skarpt. Kunde inte ta spets av Truculent på Mantorp för 3 starter sen, men hittade ryggen och följde med bra bakom. Det var 2 race samma dag då, kval/final. Senast vann den lätt från spets. Takter upp känns intressant. 8 Credit Fayline har lottats till tråkigt läge, men den har visat fin form, senast var det dock ? för insatsen, fick ju ett kanonlopp i hårt tempo, enligt Magnus så blev den för het och pullade bort krafter, ska tas lugnt från start, kanske kan få överpace denna gång oxå? Svepte ju sina motståndare plättlätt efter tufft tempo näst senast.

4 Bonne Maggie gör debut i ny regi, snabb ut men har en känsla för att Persson kommer söka ryggar. 7 Gangster Avdice & 9 Oleander känns inte gynnad av den korta distansen. Storskrällen är 12 Pif, kan självklart få svårt att vinna från detta läge, men är alldeles bortglömd, givet chansstreck samt platsspel!

Avd 2: Förhandsfavoriten 7 Just Magic är redan klar för finalerna, nästa lördag, man kanske inte offrar allt denna gång? Inte speciellt snabb ut heller, känns given att försöka välta. Min 1:a häst är 3 Pere Palema, senast vann Takter lätt efter att fått styra och ställa från ledningen, gången innan tryckte han sig till spets halvvavet kvar efter att ha gått i dödens, såg riktigt fin ut då. Blir förmofligen utgång på den. BAkom tycker jag att 10 Nougat Ås är given, intressant start här får Bo W, har fått ett lopp efter lång vila och dom har siktat hit, Bosse har fin form på stallet. 6 Kazire De Bob och 9 Picasso rankas därefter, Kaziren kan ruskigt mycket om han "vaknat på rätt sida", osäker häst dock så den kan vara borta på kör... Picasson var bra senast och körs av kusk i flytet.

Avd 3: Favorit och spetsfavorit blir 4 Lavec Kronos, i lördags fick vi tyvärr inget besked hur formen är, då han inte kkunde ta ledningen och satt sen fast bakom hästar. Såg ganksa fin ut fräschörmässigt. 7 Neo Holmsminde kördes väldigt passivt senast, 4e invändigt valde Juulemannenistället för dödens. Tycker inte det var något vidare formintryck. Stor risk att Lavec Kronos får sitta och sova bort detta race men jag tänker nog ändå spika emot, tycker det finns en som visat oerhört fin form senaste tiden, det är 10 Timetosaygoodbye. Förhoppningsvis kan Örjan ta rygg på Ludde direkt och med lite flyt hitta rygg på ledaren, då det inte är några monster med här har jag enorm känlsla av att Örjan kommer få chansen till slut, Ludde brukar ju dessutom gilla att köra undan... Så då blåser Örjan ner dom 3 Rutger Raket skall väl oxå nämnas, men då han kräver enorm överpace för att komma till sin rätt tror jag han väger för lätt här.

Avd 4: Klass 1 med en stor favorit? i 6 Prey Frontline, borde vara toppchans på spets här, och den har varit väldigt bra i senaste starterna så segerchansen måste vara stor. Finns dock fina hästar med i övrigt också. Tycker att bakom Prey är det en trio som höjer sig, dessa är 2 Kung fu Face, 10 Sem Jafet & 12 King Creole E.P men spiken borde vara given.

Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-11-07 klockan 10:51.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 11:11   #2

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Hästar jag tror på innan djupdykning i arkiven

Avd 1. Får ingen feeling
Avd 2. Picasso
Avd 3. Neo Holmsminde,Timetosaygoodbye
Avd 4. Kung Fu Face
Avd 5. 3 åringar, svårt men gillar Luddes.....
Avd 6. Vinnalt Herkule,Politiken
Avd 7. True Advantage

Lite Tankar Kommer Senare

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-07 klockan 11:13.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 11:24   #3

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Härligt med tidiga tankar. Min hemmabana och givetvis på plats på Lördag!
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 12:05   #4

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7591
Standard

Jag ser att ni är lite inne på att Timetosaygoodbye kan vara en bra chans i 3:e V75 loppet. Ska inte den ha ett framspår och utnyttja sin startsnabbhet o sen bestämma i ledningen. Det är ju så den har gjort de två senaste gångerna den vunnit. Vinner inte någon annan detta?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 07:26   #5

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Timetosaygoodbye går även bakifrån,har en bra speed...

Spelguiden för den som vill titta;
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 08:36   #6

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Spikar Burning Line Gral... tror att det är spets och slut! Balticas har inte startat och lär ju knappast ta spets (med trötta Örjan i sulkyn)... och över korta häcken kan det bli jobbigt i comebacken att vinna från dödens. Credit Fayline har spår 8 och då kan det bli svårt att komma in i matchen.

Här är systemet innan massa s.k. experter börjar med sina utsagor
10 st andelar

3 Burning Line Gral
1,6,7
4 Lavec Kronos (såg fin ut sist på Eskilstuna och fått en nyttig genomkörare... perfekt startspår... spets o slut.)
1,6,7
Alla
1,3,4,5,6,7,8,12
1,2,3,5,6,8,9,12 (risk att True Advatage blir instängd)

7560r/3780kr

Lycka till!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-11-08 klockan 08:55.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 10:03   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Jag ser att ni är lite inne på att Timetosaygoodbye kan vara en bra chans i 3:e V75 loppet. Ska inte den ha ett framspår och utnyttja sin startsnabbhet o sen bestämma i ledningen. Det är ju så den har gjort de två senaste gångerna den vunnit. Vinner inte någon annan detta?
Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Timetosaygoodbye går även bakifrån,har en bra speed...

Spelguiden för den som vill titta;
http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf

Hästen har vunnit endast 3 utav 24 bakspårsstarter oavsett motstånd. Samt platsat hälften. Att dessutom vinna från bakspår på kort gör det svårare. Endast en gång har den lyckats.

https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=743122
Då slog den självaste Sebastian K.

Rätt favorit i loppet ang ludde men jag hoppas på någon struken invändigt så Neo halkar ned.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 13:42   #8
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Mitt första utkast.
Hästar att lyfta fram:
Nougat As som jag bara tror vinner faktiskt! Gick på riktigt tung bana (sekunden slöare) och skor senast och vart inte trött. Nu ska den gå barfota igen. 17%

Norton Ans som mött eliten tidigare (bl.a. tvåa bakom commandern). Debuterade förra starten och gjorde ett jäkla avancemang men dog sedan. Det var de loppet som Truculent vann i. Nu är det Vejio som kör och inte någon okänd kusk. 7%!

Victoria fame som vart skrik om senast. Stod i 5x mot Viola silas som ströks kort innan start. Samt Global kitten m.m. Hästen felade direkt (vi skyller på Nybrink-jinxen här). Men tränaren sa att hon hade ont i en framkota. Har behandlats och ska må bra nu, dessutom har de kört rejäla lopp med henne enligt en intervju i Guiden. Samma spår igen nu och 15%.

Simb ruby 3%]. Simb har avslutat riktigt bra flera gånger nu utan utdelning. Har mött stoeliten flera gånger tidigare och avslutar alltid starkt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 18:03   #9

Asprillas avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 779
Standard

Prey Frontline som favorit? Kari Lähdekorpi har bara 2 segrar på V75 i år. Mindre än 3 % av hans startande. Läge att plocka bort den favoriten?
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 18:18   #10

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

PF är ingen snabbstartare, men om han tillåts köra till spets är det en bra chans
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 20:00   #11

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Är det inte dags för DWP i sista trots trött-örjan?
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 22:13   #12

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Är det inte dags för DWP i sista trots trött-örjan?
Är inne på detsamma, toppspår. Men ser ut att bli överstreckad trots allt, streckar hellre den världsvana kattungen om de är lika betrodda.

Stönig vinner så jag går på samma idé som sist, att Democrat spårar hela vägen i inledningen. Rejält under isen den gången men normalt sett ska han kunna greja det i den här klassen. Perfekt spår för snabbstart nu dessutom. Det hela beror lite på hur BLG laddas, kan bli körning dem emellan. Tror dock att Democrat överflyglar den inre relativt lätt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 22:59   #13

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
PF är ingen snabbstartare, men om han tillåts köra till spets är det en bra chans
Han spetsade sist från 20m tillägg och springspår
Gammal 2012-11-08, 23:46   #14

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Stora pengar att vänta på Halmstad.... ingen Åke, mer körning Ludde m.m.
Har en liten känsla av att några icke så kända kuskar kommer slå till?

Veijo... Niclas Stenqvist.... Marcus Savin... Jörgen Westholm ... Stefan Persson... Svend Dhyrberg.. kanske Goop eller nån av Untersteiner tar en oxå

22.000.000 i utdelning på 7 rätt

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-11-08 klockan 23:51.
Gammal 2012-11-09, 00:36   #15

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nej.
Det gjorde han inte av egen kraft.
Han var som vanligt långsam ut men sedan kördes han till spets och ingen ville svara.
Som sagt, ger de PF ledningen så tror jag på bra chans.

Mvh / P.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td