|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-02, 19:34 | #46 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Absolut inte - ett lopp kan gå relativt sakta från början för att sedan gå fortare och fortare, hela vägen in över mål! Då är det styrkan och INTE speeden som är avgörande...
2012-11-02, 20:10 | #47 |
Som jag ser det så blir det låg utdelning imorgon. Kommer hålla nere insatsen och njuta av väldigt fina hästar.
|
|
2012-11-02, 20:17 | #48 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-11-02, 22:14 | #49 | |
Citat:
Tror det var någon debutant i våras eller försommaren. Men innan tror jag det var Copiad. |
||
2012-11-02, 23:02 | #50 | |
Citat:
|
||
2012-11-02, 23:59 | #51 | |
Citat:
Men nu är det ju ett heljummet gäng Saston möter, förutom Friction (som dock inte övertygade värst senast) och resten utav gänget som antingen har dåliga lägen och/eller form... Saston har tvärtom toppform och bra läge och jag tror inte Tarzan skulle ta ut honom här om han inte trodde på chans - varför skulle han? Dessutom så har Saston visat ett antal gånger att han kan speeda och vinna från bakspår (över 2140 meter, så detta är ju INTE enbart en stayer), styrkan vet ju ALLA att han besitter - detta tillsammans med ovanstående, innebär att variablerna som talar emot honom reduceras kraftigt! Kan dessutom öppna bättre än många tror, kommer inte hamna sist och kör bara Tarzan i tid så tror jag att han krossar dem ganska enkelt, från dödens, faktiskt...! Det som kan häxa är ju att det är många speediga hästar i loppet med tveksam form så dessa kommer ju köra på extrem väntan och den som har ryggen på Saston sista 300 sitter ju i guldsists - men jag hoppas Tarzan och Saston dragit musten ur dessa och att ekipaget får findefilera över upploppet... Jaja - Saston kommer i alla fall komma ur detta med äran i behåll, något som jag och någon till verkar vara ensamma om att tro, men jag lovar er - ni kommer bli överraskade - inte jag...! Lycka, till i morgon!
Scherlock (+25) Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-03 klockan 00:12. |
|
2012-11-03, 00:46 | #52 | |
Citat:
I vanliga fall, och sett till samtliga V75-lopp under samma tidsperiod (2008-2012), så har startnummer 7 vunnit fler lopp än vart och ett av startnummer 8-15. Därför misstänker jag att någonting inte står rätt till med Eskilstuna. Tror du att detta är ren slump, eller finns det något med Eskilstuna som gör att startnummer 7 går sämre? En tänkbar förklaring är följande: http://tinypic.com/view.php?pic=331nns8&s=6 Jag tänker mig här att Eskilstuna travbana inte är lika bred som övriga (eller bara de flesta andra) banor och att nummer 7 därför får en otacksam sits enligt bilden. Men jag vet inte om det ligger till såhär, för jag har ännu inte hunnit se något travlopp på Eskilstuna travbana. Som följdfråga undrar jag samtidigt, för att generalisera frågan, om det finns någon travbana i Sverige som är bredare/smalare än standard? Vilka banor är i så fall detta? Eller får det alltid plats exakt lika många hästar bredvid varandra? Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-03 klockan 00:48. |
||
2012-11-03, 01:10 | #53 | |
Citat:
I Sverige är det ALLTID 8 hästar framme vid bilens vinge, om ingen blivit struken, eller att det är mindre deltagare i loppet (vanligt i 2-åringslopp). Är det en framme vid vingen som stryks flyttas de på utsidan ett hack innåt. Bakspåren berörs INTE utav att någon på framspår stryks, ex. om nummer 8 på framspår stryks så hamnar INTE nummer 9 framme vid bilens vinge! Och nummer 7 eller 8 kan ALDRIG hamna på bakspår/i andra ledet - ingen annan mellan 1-6 heller (såklart), för den delen... Du kan i vissa "steglopp" där prissumman spelar in om du hamnar i främre ledet (närmast bilens vinge) eller om du tjänat mer/mycket pengar hamnar du i andra eller som sämst i tredje ledet - ALDRIG mer än tre led bakom bilen i Sverige, men oftast två: 1-8, närmast bilen 9-12, i andra ledet 13-15, i tredje ledet (i vissa men få fall) De flesta banor har olika längd på upploppen och olika bredd på banorna, samt olika dosering i kurvorna... Nedan ett axplock: http://home.swipnet.se/TRAVochVINNARE/Banorna.htm Lycka till, med liret...!
Asprilla (+10) Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-03 klockan 01:16. |
|
2012-11-03, 01:21 | #54 | |
Citat:
Bulls eye, Pilkast! Bra länk också! Blev genast lättare att förstå varför Axevalla och Kalmar är lite mer skrällbenägna än många andra banor. Sen kan det säkert bero på vilken typ av lopp som körs (finaler eller inte osv) men långa upplopp gynnar ju utan tvivel skrällarna. Bra bra, då har jag egentligen ingen giltig anledning att inte plocka med nummer 7 i loppen. |
||
2012-11-03, 01:43 | #55 | |
Citat:
Nej, plocka med sjuorna du - det är ett litet dåligt underlag, du behöver nog komma upp i 300-400 lopp innan man säkert kan fastställa vissa spårs betydelse... Att långa upplopp oftast ger många skrällar, särskilt höst- och vintertid är sant, men oftast så är det nog ändå så att de främsta favoriterna vinner då de är bäst och att då ett långt upplopp gör att agnarna sållas från vetet, så att säga - den bästa hästen vinner då styrkan i hästen då oftast tar ut sin rätt till slut... Det är svårt att lägga generella variabler inom travet då det finns så många av dem och så otroligt mycket kan hända i loppen... Men det mest generella man kan säga är väl att: -Har du spetsläge på Åmål så har hästen din över 75% vinstmöjlighet, hehe (lite överdrivet)... -Spår 1-5 Auto, på sommaren och fin bana, genererar otroligt många favorit- och spetsvinnare, oavsett distans och klass! -Spår 1, 3, 6 och 7 i Volt genererar flest spets- och favoritvinnare, på fin sommarbana, oavsett distans och klass! -Att Jorma Kontio snackar otroligt dålig "svenska"! "Hästen var pra, formen var pra, pra tränad, pra lopp..."
2012-11-03, 03:06 | #56 | |
Citat:
Agnarna bör sållas från vetet på ett långt upplopp ja. Men kanske snarare att hästar som legat trängda får en större chans att hinna ikapp? Hur ser spets-statistiken ut för olika upploppslängder? Färre spetsvinnare ju längre upplopp, gissar jag. Skönt att det närmar sig vinter nu då. Blir spännande i januari! Men somrarna kan vara ganska skrällbetonade tycker jag det verkar som. Sedan 2008 har åtminstone oktober och november varit de mest favoritbetonade månaderna. Men trender är till för att brytas. Jag spelar för något oväntat imorgon, men får förmodligen nöja mig med: chic tjack - tjugo miljoner! |
||
2012-11-03, 04:45 | #57 |
Veckans alternativa V75-analys gav 3 starka rätt förra veckan och följs självklart upp även denna viktiga omgång med Breeders!
1: Första avdelningen känns som ett riktigt avslappnat och coolt lopp med både Pine Cool och Cool Style som kommer springa och småle mot varandra medan de utnyttjar dragjobbet från de mindre street-smarta hästarna framför. Detta radarpar ser till att Dreams inte behöver Take Time, och att det inte krävs något Increased Workload för att bli rik. Lika rudis är alldeles säkert den lilla pedron från Santiago som inte alls ger mig några Wibbar. Det coola låset lägger grunden för miljonerna imorgon! 9 Pine Cool, 11 Cool Style 2: Ojojoj, här i stofinalen är vi tillbaka på guldspåret med bling-bling och brudar i lyxförpackning! Det blir hela manen full med Mousse och stora Berlock runt halsen som kommer att bringa lycka. Märkesskorna kommer från Penny Garments nya linje och jag säger bara Oh My Golden vilket guldblänkande race det blir! På med solbrillerna för att inte bli bländad, och ajöss säger vi till Metioren som förhoppningsvis letar sig ut i rymden igen, eller till dagens Butterfly som nog fladdrar iväg lika obeslutsamt som alltid. Ett blänkande lås på fyra guldtjejer! 2 My Golden, 4 Mousse, 5 Penny Garline, 6 Berlock 3: Många som verkar ha kommit på villovägar här. Saston och Kronos är soldyrkarna från sydligare breddgrader som verkar ha kommit till fel semesterparadis. Skulle till solkusten men kom till E-tuna-blåsten. Vilket antiklimax. Så laväck med dem som får respass tillbaka, och när vi ändå bussar semesterfirare till Eskilstuna flygplats kan vi lika gärna skicka hem de bittra jenkarna. Sagt och gjort, ajöss till nummer 4 (I wont dance) som inte bjuder upp till dans, nummer 8 (Year in review) som harvar i forna motgångar från fjolåret, och till kanadicken som absolut förbjuder oss att använda PyJamas. Denna avdelning är istället vikt för oss fartälskare - oavsett hastighet! Därmed redigt baklås på: 9 Monster Drive, 11 Cruise Speed 4: Tycker lite synd om Ulf Ohlsson här, men hans häst Vinner nog hellre Sen istället. För att inte tala om Takter stackarn, vars kvinna Ser Ner på honom och därmed vägrar lyda. En tredje dam har blivit drottning Po Månen och en fjärde musikalstjärna i Broadway. Man kan lätt uttrycka det som att omgångens mest uppmjukade spanjorska har detta som i en liten ask! Och eftersom folk inte gillar att vi gör Parodie på saker här så är spiklåset gjutet! 1 Askens Valencia 5: Hoho! Lille Preben ska försöka styra upp Jean-Pierres böghörna. Det säger sig självt hur det kapitlet slutar. Inte många kommer att lyda dansken. Transan Cobol Queen vänder snabbt dövörat till och Preben får smaka 5 Dajm Igen mot väggen. Sitt Lord! Sitt Lord! kommer det eka från uppvärmningsbåsen... Allt medan Udo hjälper till att Olja in sina halvfröknar till vänner. Och när nummer 15 I Suck C.D. skrider till verket fulländas orgien. Att sedan nummer 1 står och Spikar i Rabatterna är det ingen som ser och ingen som bryr sig om. Den enda som håller sig på banan blir den pryda bastufinnen Air Gunner som blir kokande av det okristliga skådespelet och väljer att passera mållinjen illa kvickt... 9 Air Gunner 6: Vid det här laget är måttet rågat. Några rejäla utgångar har redan borgat för miljonvinster så den här gången håller vi oss hemma. Mr Vida kommer inte att få leva livet och det blir garanterat inget Disco. Dessärre för Svanstedt som var upplagd för maskerad med sin "Apa i man"-attrapp, och för Untersteiner som trott på räkfrossa. Inte ens några Delicato-bakelser kan det bli för Haugstad. Och nummer 1 ligger inte heller rätt i tiden, utan får nog Pannik när han inser att Sverige inte är på väg Mot Euro. Det nobla och ödmjuka blir istället vinstlåset här. Det känns tillräckligt perfekt! 5 Global Noble, 10 Perfectly Enough 7: Vad är oddsen på att Kroknosarna Main och Orion hakar i varandra? Rätt höga va? Ajöss med dem två! Då är det samtidigt logiskt att de fastnar i Spindelns nät och drar med sig Avalon i fallet. Ja, gissa om retstickan Macho Gossip kommer att få fullt upp med att föra machoskvallret vidare om vilka som ramlade. Och Ed kan You vara själv, säger Olle Carlssons stingsliga vallack som vägrar bli döpt och går sin egen väg. Nä, E-tuna är en klassisk finsk borg och den intar man inte hursomhelst. Martin och Beata kommer att visa den Sisu som krävs i Sinnet för att hålla den finska hedern vid liv! Finnlås som heter duga! 1 Beatasine, 4 Martin L. Sisu Totalt 64 rader med extra mycket sisu! Som hittat! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10), HuBBaBuBBa (+5), qwerta (+5), AbbeAce (+1) Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-03 klockan 04:59. |
|
2012-11-03, 10:26 | #58 |
Åkes hästar
++++ Main Kronos (V75-7) fick ett struligt lopp senast då han blev hängande i spåren och fick backas ner i kön. Han kunde inte ta så mycket till slut men känns fortsatt fin i träningen och håller bra form. Näst senast gjorde han ett topplopp ifrån ledningen men fick stryk av en bättre häst. Det verkar som att han trivs bäst när han får löpa på i ett jämnt och hårt tempo. Han är snabb ut och det visade han om inte annat näst senast då han tog sig förbi några riktigt startsnabba hästar i början. Det ska mycket till för att de som är utvändigt nu tar en längd på honom i starten. Med de här förutsättningarna så tycker jag att han är min bästa vinstchans i V75. +++ Metior Easy (V75-2) fick jag chansen att välja innerspår med så det blev perfekt. Hon är snabb i början och även om hon galopperade ifrån samma läge på Solvalla tidigare så tror jag inte att det är någon galopprisk nu. Den gången körde jag fram till vingen för tidigt och hon hetsade upp sig. Nu ska vi ut och öva bakom bilen i provstarterna innan tävlingarna vilket vi har gjort de senaste gångerna. Det verkar som att hästen lugnar ner sig om hon får vara med och öva lite innan. Senast fick hon ett struligt lopp ute i tredjespår och det var starkt gjort att kunna vinna. Hästen känns fin men jag tror faktiskt inte att hon har så stor vinstchans. Jag har blivit imponerad av Fascination och tycker att den hästen är för bra. Hon har sprungit snabbare tider än vad min har gjort över medeldistans och jag är nöjd om vi kan vara bland de tre. Taktiken vill jag inte gå ut med och det är inget som går att bestämma innan heller. Det är så mycket som kan ändra sig fram till start beroende på hur hästen känns och hur konkurrenterna ser ut. Monster Drive (V75-3) går jämnt och bra nästan varje gång men är lite beroende av att få det serverat. Han är ingen tuffing som tål dödens som senast utan han ska gå i ryggar och komma till slut. Om hästen får rätt lopp så brukar han kunna speeda på rätt så bra den sista biten. Det visade han om inte annat för tre starter sedan på Hagmyren. Fast å andra sidan var det ett billigare gulddlopp än det här och hästarna i täten stannade till slut. Jag tycker att han känns fortsatt fin och normal på alla sätt. Vi får se om jag chansar och tar rygg på Lavec Kronos eftersom den är så snabb ut. Å andra sidan har han ju inte visat någon form på länge så risken finns att han stannar till slut och vi blir fast. Skulle det lösa sig helt är han inte borta. Känns som att han är en av flera. ++ Com Åstad (V75-2) har gått hyfsat hela tiden utan att ha varit någon riktig vinnarhäst. Hon har ofta varit med där framme men i de två senaste starterna har hon lyft sig lite till och spurtat bra. Det är de två klart bästa loppen hon har gjort hittills. Jag tror inte att hon har någon vinstchans, det är för tuffa hästar emot. Men jag tror hon kan ta en framskjuten placering och tjäna fina pengar. Harpos Hitsville (V75-5) gjorde ett väldigt bra lopp senast då han fick hårt tryck och öppnade första varvet på 1.13. Trots det så gav han aldrig riktigt upp och det var det klart bästa lopp han har gjort för mig. Nu är det fjärdespår på tillägg och det är svårt att säga var han hamnar någonstans. Det blir ingen snabbstart och han riskerar att tappa ytterligare mark i början. Det är dessutom flera riktigt bra hästar med så jag tror det blir tufft att runda alla och vinna. Åke Svanstedt Källa: Trav365 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2012-11-03, 11:20 | #59 | |
Citat:
Helt inne på det du säger här. För mig är det svåra OM Friction eller Oracle skulle spetsa... Spetsar någon av dom finns ingen anledning för melander att tugga upp tempot i dödens och då vinner förmodligen den som ryckt åt sig spetsen. Jag streckar melanders 3 och känner mig väldigt trygg här. Luriga Melander har det här loppet helt i sin hand enligt mina ögon.... |
||
2012-11-03, 11:39 | #60 |
Var ett tag sen man lira men idag ska slänga in ett litet iaf..
Avd1: Tror det blir åka av mellan 1 och 3 här och hoppas 3an kan sno åt sig ledningen från favoriten tror iaf på hårt tempo..vilket öppnar för Melanders hästar som alltid brukar vara i perfekt ordning till finaler. Favoriten är för mycket streckad så den ska försöka fällas. Mest spelvärda skrällar 3-9 Rank:4-1-3-9-2 Avd:2 Omgångens bästa spik 3 Fascination sitter i spets sen är loppet slut. Rank:3-1-2-4-6 Avd:3 Handlar nog om Melanders hästar och tror Saston kommer göra ett bra lopp trots distansen, tar även med Caddie Comet som Nurmos tror mkt på. Rank:2-3-6-5-9 Avd4: Omgångens lås:1-9 Tror inte favoriten vinner detta utan tror Askens valencia sitter i spets, mycket möjligt att hon leder runt om 9 kommer få ett bra lopp och tar med den som en skräll. Rank:1-9-2-3-11 Avd:5 Lärlingar vågar jag inte spika tycker Oleander har bästa chansen att vinna men dessa lopp brukar det kunna skrälla i. Blueburrysky är B.Goops varning han satt själv bakom hästen sist och blev fastlås med mkt krafter kvar sa att hästen kändes jättefin kommer den bra iväg och får ett bra lopp så kan den vara en bra rensare 6 an går det mkt skrik om. 2 an radar upp segrar och har ett bra läge ska med. Rank:12-8-2-6-13 Avd:6 Andra spiken 1 Panne de Moteur Spets från start till mål. Tror ingen rår på denna 4åring Rank:1-4-2-11-10 Avd7: Kanske fegt att inte ta ställning här med tanke på strecken och låser på 3 hästar 2-3-9 tror inte mkt på avalon iaf tack vare kusken och spåret. Tycker dessa 3 ska räcka Rank:2-3-9-1-5 Systemet: 1-2-3-4-9 3 2-3-5-6 1-9 2-6-8-12-13 1 2-3-9 300kr |
|
|