|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-01, 10:24 | #1 |
V75 3/11 Eskilstuna Uppsnack+VM V75
Man vågar ju knappt starta tråden efter påhopp och skarp kritik,men jag hukar mig och chansar. .
Första blick såg det enkelt ut med 2-3 st som kan vinna/lopp. Men ju mer man letar destu svårare är det att hitta dessa SPIK. Spelguiden om någon vill titta på den...Mina tidiga tankar kommer inom kort. http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf |
|
2012-11-01, 10:33 | #2 |
Känns som flerbong till helgen.
|
|
2012-11-01, 11:11 | #3 |
Sharpest
|
Som alltid med finaler, 2a/3e handare brukar vinna ofta.
Klar med min mall iaf. Bara börja banta Gamla systemet: Spoiler:
Uppdaterade nedbantade. Denna känns riktigt bra Spoiler:
|
2012-11-01, 13:45 | #4 | |
Citat:
Har fått för mig att det skräller i första oxå. |
||
2012-11-01, 14:42 | #5 |
Monster Drive kan få rena drömloppet här med starka Saston+Friction och I won´t dance i spets...lutar åt att jag spikar Monster Drive.
Med tanke på hur Pato sett ut så måste PANNE DE MOTEUR vara bästa spiken. Udo´s Oilers hoppar jag - segstark och kommer att bli avslagen i god tid... Som någon sa...3 - 4 rankade räcker långt på lördag tror jag! |
|
2012-11-01, 15:00 | #6 |
Sharpest
|
Det var banan som var för hård senast och därför var Pato som han var. Nä han vinner utvändigt ledaren med bara han är som han ska! *kommer jag få äta upp*
Panne de moteur hade inte startat på nästan 2 månader före skräploppet 1 vecka sen. Jag är inte heller så säker på att han kommer roffa åt sig ledningen. Ska Örjan ladda till spets? En annan kusk visst. Men nä Örjan kommer backa såsom han alltid gör. |
2012-11-01, 15:11 | #7 |
Kan så vara, nä Örja laddar väl knappast, inte likt honom Kanske är så enkelt att man får se foten upp i vädret efter mål.
Saston 48%? Måste ju vara totalt vansinne? |
|
2012-11-01, 15:35 | #8 |
|
|
2012-11-01, 15:46 | #9 | |
Citat:
Örjan plockar i dagens GT/Expressen med fem hästar i loppet enligt rank: 3,2,4,5,6 medans Melander i samma tidning skriver: "Jag tror Friction vinner loppet. Han är snabbast i benen av våra. Spännande med Saston som är van att springa fyra varv och måste bli överlycklig av ett och ett halvt varv. Det kanske blir så att han inte hinner med? Varför jag startar? Ville inte gå ut och möta Maharaja på Gävle. Fanns inte mycket andra lopp att välja på (streck)". Vet inte om man blir så mycket klokare av denna info....... |
||
2012-11-01, 16:57 | #10 |
Örjan kommer nog att köra i spets eller rygg ledaren med panne de moteur. För mig finns det bara 3 hästar som kan vinna. Tar alla tre, finns bra många andra spikförslag till helgen. Fascination t.ex tror jag är stenklar.
|
|
2012-11-01, 17:00 | #11 |
Vart väl ingen jätteutdelning direkt denna omgång förra året och finns nog rätt mycket som talar för halvrasslig utdelning igen. Börjar väl med en 1a men ser man på kuskarna på framspår så kan det bli lite körning endå och jag skickar ett streck på Perfect Power som jag tror kommer få ett kanonlopp i draget.
Guld blir kul. Saston på fel distans,Friction var inte speciellt bra sist och Monster drive vinner aldrig. Tippar Global Investment som etta men kommer ta med några stycken. |
|
2012-11-01, 21:38 | #12 | |
Citat:
|
||
2012-11-01, 22:32 | #13 |
Tänkte skriva lite men min form är inte som bäst just nu och jag försöker hitta formen
avd1. Första strecket går till Noble Night som var grym senast, kanske lite väl het med det helstängda huvudlaget? Nu vill Wallman sätta norskt istället för att inte få honom så hetsig dessutom blir det jänkar vagn igen. Öppnar vasst och normalt en bra chans att leda loppet runt om. Santiago Wibb har utvecklats enormt och visade ett starkt intryck senast vid segern. Frågan är dock inte om hästen är bättre bakifrån? Med tempo och klaff kanske man kan utmana, en bra finalplats bör det iallafall vara. avd2. Facination spikar jag på lördag detta är kullensdrottning. Gav ett gediget intryck i semin och har lopp i kroppen nu. Öppnar visslande snabbt vid laddning och har vunnit 8 av 8 i år. Blir troligen väldigt svårslagen igen. Spik! avd3. alla pratar om Saston och Friction visst kan de vinna men inte tar de väl spets? Lavec Kronos har ett skräddarsytt läge, han har tränat backträning ett tag och ska se väldigt smidig och fin ut enligt Adrian. Lavec har för andra sidan inte fungerat fullt ut på sistone men känns uppåt i jobben iallafall. I grund och botten är detta en väldigt kapabel kille. Om form blir man nog inte lätt att plocka ned. Jag kikade förbi tidigare starter och det verkar som Ludde ponken börjar få fart i stallet. Har tagit ganska många segrar på ca 30 starter. Ungefär 7-8 stycken det indikerar väl någorlunda form i stallet. Oracle fick inte det rätta fästet senast men enligt stallet så känns han lika fin som när han startade i "Sweden cup" Orcale kan också öppna men tar sig nog inte förbi invändige nr 1. Men det kanske kan gå vägen ändå? avd4. Vincenns såg väldigt fin ut vid segern senast. Nu ska han köras första gången med ryckhuva man har dessutom siktat hit och har en ganska så härlig känsla inför loppet. Mycket troligt att man får överta ledningen och då är det toppchans. Bra chans även från dödens. (Barfota bak och övernattar) men det ska inte vara några problem. avd5. Jean Pierre Corner gör en intressant debut för Ludde, han brukar ju kunna ta ut hästarna som startar i hans regi i bästa tänkbara skick. Hästen har visat fint intryck de gånger jag sätt honom, kanske ändå svårt att veta vad man har honom i ett lopp som detta men eftersom hans segerprocent är så pass bra kanske man ska ge honom lite respekt inför detta ändå? Såg ju ut som en vinnare den 4 Augusti när galoppen kom vid attacken i slutsvängen. Preben är en ganska duktig lärling och ekipaget är ganska intressanta. Blir streckad på 10-20%? Orelander tränar bra och står rätt inne på pengarna, hästen kanske inte är helt enkel att köra men Anna är ju ganska så rutinerad. Man siktar på barfota runt om och öppet huvudlag. Det är ännu inte bestämt om man ska övernatta eller köra upp tidigt på lördagen. Om man utgår från senaste insatsen så gick ju hästen från jumbo position till förste position på 10 tid /800 meter. Visst ska Savin vara optimistisk inför detta. avd6. Pato gillar jag men känslan säger att han har problem med hårda banor (kan ju bli så nu i kallare tider) Han vann ju senast men jag tyckte han såg rullig ut genom hela loppet. Det blir nog inte heller någon ledning kan jag tänka mig eftersom där sitter nog Panne de moteur som Hultman tror leder loppet runt om, barfota runt om igen. Pato får nog andra eller sämst tredje utvändigt. Pato ska resa till Eskilstuna redan på torsdag (idag) eftersom han ska vara på en hingstpremiering på fredag. Undrar hur det kommer att gå? Disco A.E gjorde ett ruggigt bra lopp senast måste vara en av de som kan vinna loppet. Lovelock har ju formen i zenit har farten men det måste ju klaffa lite från läget. Manalapan får nog prova en bit från start om han ska ha en liten chans. Det är ju ändå en stark jäkel som gynnas om det blir pace i loppet kanske inte helt borta men lyxstreck och en sådan vill jag gärna ha med för att öka värdet vid eventuell seger. Gambrinus Degato hade nog vunnit senast om det hade klaffat 100%, läget och motståndet är tuffare nu men han är riktigt bra den här killen och kan faktiskt vinna, Såg ni kvalet där han bara blåste sönder konkurrenterna, blir helt tappad på strecken nu men jag tror det finns en grym utveckling i denne snubbe och är inte främmande för segerstrid. avd7. Main Kronos laddar från start, det ska bli barfota runt om och helstängt huvudlag. Toppchans att leda runt om. Dock är jag lite rädd för att Mascho Gosspi laddas rejält Åke L brukar sällan vila på hanen utan kör ofta väldigt resolut. Hästen har dock dåliga bakhovar och måste nu gå med skor, kan vara ett litet minus. Men ändå tidig. Ed You har blivit rappare än tidigare och gynnas av tempo. Pass upp! Beastine är också väldigt kvick men släpper väl? bäst bakifrån enligt min uppfattning även om hästen verkar vara kraftigt på gång. Avalon Spider gjorde en positiv avslutning senast och gick med fulla linor över linjen, vingelläge men likväl ett tidigt bud. For Life har väldigt hög kapacitet får man bara honom att trava kan han nog vara en jätterysare att se upp med. avd1. 1-2 avd2. 3 Facination avd3. 1-5 avd4. 2 Vincenns avd5. 2-12 avd6. 1-2-4-6-8-11 avd7. 1-2-3-7-9-11 = 144 kr Lycka till... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lepadd (+5), AbbeAce (+2), Lindvallen (+5), mijo14 (+5) |
|
2012-11-02, 00:14 | #14 |
...lite tråkigt(?), men dubbeln Noble Knight-Fascination ger 4ggr (2*2=4) på Expekt, borde väl vara mer än 25% att V75-omgången inleds så...ser ut att bli skapligt väder i Eskilstuna på Lördag, så den biten verkar vi slippa oroa oss för...
|
|
2012-11-02, 05:43 | #15 |
Brukar Göra andelssystem på Bubblan i Umeå 100:-/Andelen
Spikar Noble Knight o Fascination. Dom borde ha bra chans på spets o slut Sen Måste vi hitta lite skrällar. Gulddivisionen: 7 Global Investment 12% är för lite i mina ögon spurtade bra i SM läpp efter Caballion tagit bort Monster Drive på 8 hästar rätt el fel? 1 seger på 25 på V75 sånt står jag över. Avd.4 Stor chans Vincennes får spets, som jag ser det tar Miss Bennis spets. Får göra ett fällningsförsök o då är 9 Chat Chip det roliga strecket även Walmann's 11 Parodie kan vara en rejäl skräll. Avd.5 Väldigt öppet har störst känsla för Isak C.D Avd.6 Stor Risk 1 Panne de Moteur leder runt om det roliga strecket 11 Gambrinus Degato vinner försökt med luckan 50 meter tidigare Avd.7 Här tror jag klart mest på 9 Ed You som jag tror har en bra chans garderar med 11 For Life som har en bra kapacitet bara han fungerar. 2 Main Kronos har 11 starter 0 segrar på V75 3 Macho Gossip har 1 på 25 sånt tar jag bort. Systemet Avd.1 1 Noble Knight Res: 3,4 Avd.2 3 Fascination Res: 1,5 Avd.3 1,2,3,4,5,6,7,10 Avd.4 1,2,3,9,11 Avd.5 2,6,10,11,12,13,14,15 Avd.6 1,4,11 Avd.7 9,11 1920 Rader |
|
2012-11-02, 06:23 | #16 |
Man är inte så pigg kl5 på morron när man har jobbat sen 22 kvällen före
I Avd.4 menar jag att 4 Miss Bennis tar ledningen o släpper därför tror jag 2 Vincennes har bra spetschans. Skulle 1 Askens Valencia svara ledningen (inte alls oäven ut) blir det ett helt annat lopp, då kan 9 Chat Chip bli rolig gick en bra repa i försöket som 2:a |
|
2012-11-02, 07:48 | #17 |
Bubblan, min gamla stammisbutik Trevligt ställe.
Har just gjort en liten prdentligare syn av de 3 första loppen imom V75. Avd 1: Kan det bli rejäl körning här, Åke L brukar ju inte vara feg, hästen såg dunderfin ut senast, Örjan lär väl ladda från innern också, satt ju i spets på 2 steg senast i försöket. 2 Santiago Wibb & 4 Increase W möttes i uttagningen, båda såg fina ut. Skrällen i loppet är 10 Perfect Power, kanske kan slippa göra grovjobbet i rygg på favoriterna. Avd 2: Här är väl förmodligen 3 Fascination klar. Vet dock inte om man vågar spika bland 3åriga ston. Vid gardering är 1 Meteor Easy och 2 My Golden givna, Kajsas får väl göra jobbet. Kan Untersteiner hitta Kajsas rygg med M.T. Harmony och vara skrällkusk igen? Avd 3: Kan man lite på Melander eller bluffar han? Enligt honom själv så är Friction (helt) klar. Jag var helt inne på att den bara vinner, men med honom så vet man aldrig om någon av hans andra 3 hästar vinner? Vad kan Luddes från inner, jag tror den saknar form helt. I Won´t Dance borda hamna fel på det härifrån. |
|
2012-11-02, 08:30 | #18 |
Uhrbergs ideer
Saston debuterar över sprinterdistans i sin 39:e start – och jag är inne på att han vinner i ”Guld”! En ny Utah Bulwark? Ja, i kapacitet men nej när det gäller startsnabbhet och sättet att röra sig. Utah Bulwark var en riktig ”långtradare”, fransk i gången (pappan var Utax Ix) och mer stark än snabb men Stig H Johansson lyckades ändå vinna Elitloppet med honom. Saston är också en extremt stark häst. Stefan Melanders 6-årige har rekordet 1.13,7 över 3160 och 1.12,4 över 2140 meter – och det är imponerande! Visst är det franskt i Saston med en pappa som Kesaco Phedo, men han kan öppna mycket snabbare än vad Utah Bulwark kunde. Ja, på lördag lär Stefan ladda från start och jag skulle inte bli förvånad om ekipaget hamnar utvändigt ledande Lavec Kronos. En vinst från dödens på en tid kring 1.11 i debuten över 1640 meter låter väl okey. Jag ”spikar” Saston på mitt lilla system och tar med ytterligare tre hästar på det stora. Noble Knight – en dröm! Roger Walmanns Noble Knight är ett lysande praktexempel på hur bra våra 3-åringar är – och ett skolexempel på hur rätt en tränare kan och ska matcha sin juvel. Jag tycker att våra 3-åringar ska starta mellan 10 och 15 gånger under en period av drygt sex månader, gärna från april till oktober. Noble Knight gjorde sin första start 25 april, gör på lördag sitt 14:e lopp och vinner han har den här talangen tjänat drygt 2,5 miljoner kronor. Stark av Leif Witasp Lars I Nilsson har gjort ett utomordentligt jobb med Fascination, Åke Svanstedt med Metior Easy och inte minst Leif Witasp med My Golden, tre 3-åriga ston som jag verkligen gillar och som fått en bra start i sina travliv. I detta sammanhang måste jag få lyfta fram Leif Witasp fantastiska arbete. Hans stall ligger på drygt 6,8 miljoner kronor i år – och det måste vara inofficiellt svenskt rekord av en tränare som har en bana motsvarande Rättvik som sin bas. Och, tänk om My Golden vinner de 3-åriga stonas final i Breeders´Crown! V75-1: Noble Knight kommer att köras till spets utan att bli så het som senast av Örjan Kihlström och sedan tror jag att det är kört för motståndarna, så bra är Roger Walmanns hingst efter Scarlet Knight. V75-2: Fascination är given favorit bland spelarna men Åke Svanstedts Metior Easy har formkurvan i zenit, hon kan bli en riktig kanon. Kanske är hon ännu något för grön, fast visst kan hon vinna denna BC-final. My Golden gynnas om de två topprankade kör mot varandra, precis som Mousse. Hon var ruggigt bra i ett Oaks-kval. V75-3: Saston är den jag tror mest på av de tre Stefan Melander-hästarna som jag streckar på systemet. Ja, jag är faktiskt inne på att Saston vinner. Friction och Oracle streckas också liksom Caddie Comet. Däremot står jag över Lavec Kronos, han har inte visat något alls i år och även om det är ett drömläge och önskeposition tror jag inte på Kolgjinis häst. V75-4: Vincennes vinner oavsett positioner, ja så mycket tror jag på Sören Lennartssons stjärnsto. Hon har tävlat mot tuffa hingstar och fått den hårdhet som krävs. V75-5: Oelander körs av mycket duktiga Anna Rönning och ekipaget är given tipsetta sett till häst och kusk. Jackal Face är hästen med högst kapacitet men läget med 40 meters tillägg är tufft. Av de som står start ska man se upp med Kolgjinis nyförvärv Jean Pierre Corner. Hästen är väl förberedd. V75-6: Disco A.E. avslutade enormt vasst som tvåa i semifinalen och från ett perfekt läge är han min vinnare. Pato vann knappt men säkert senast. Peter Ingves måttade i princip bara in segern. Ekipaget är given i segerstriden. Panne de Moteur leder länge. Rysaren är Manalapan! V75-7: Main Kronos kan leda runt om men jag streckar en kvintett. Se upp med Avalon Spider. Thomas system V75-1: 1 Noble Knight. Res: 4-9. V75-2: 1, 2, 3, 4. Res: 9-5. V75-3: 2, 3, 5, 6. Res: 7-9. V75-4: 2 Vincennes. Res: 5-3. V75-5: 2, 10, 11, 12, 13, 14. Res: 4-9. V75-6: 1, 2, 4, 8, 10. Res: 11-6. V75-7: 1, 2, 3, 7, 9. Res: 11-10. Systemet är på 2400 rader och det kostar 1200 kronor. Om man också singelstreckar nummer 3 Saston i avdelning 3 blir det systemet på 600 rader och det kostar 300 kronor. . |
|
2012-11-02, 08:41 | #19 |
Sharpest
|
De _FÅ_ gånger Stefan gett "klartecken" så har mitt selektiva minne (begränsad till 4 hästar) alla vunnit. Trots detta så garderade man i guld ändå
edit: Men å andra sidan så sätter han upp sig själv på Saston. HMMM! Friction tar ledningen och släpper till Saston? I Expressen säger Stefan Melander "Det är för kort för Saston men jag har ingen annan möjlighet att starta i Sverige utan alternativet hade varit att gå till Frankrike." |
2012-11-02, 08:44 | #20 |
Sharpest
|
Åke säger i sin krönika "På V75 tycker jag bara att vi har en riktigt bra vinstchans". Detta är Main kronos i avd7 som får 4+. Resterande får 3 resp 2+.
Som Kuriosa så har Nybrink (ett av alla hans system) 3 spikar. Dessa är Noble Knight, Oleander samt Panne de Moteur. Phuu att man lyckades undvika dom Stig H har endast 2 av sina hästar på sitt eget system. Dessa är 6 och 4 i sitt eget lopp "Stig H:s lopp" avd 5. Resterande lämnade han utanför systemet. Hultman uttala sig ang Panne "Vi stod över Europaderbyt för att sikta på BC" Petri Puro säger "Han har inte fungerat två gånger på regniga banor. Det får inte bli för hårt eller jättelerigt. Vi får räkna med att vara i andraspår hela vägen. Jag ändrar på skoningen. Lite mjukare fram så att han förhoppningsvis inte är lika känslig för banan" |
2012-11-02, 08:59 | #21 |
jag säger som jag sa tidigare i morse Main Kronos har 0-11 på V7 o här lär ju guldtanden
gasa oxå 1-25 på V7. Till motsatsen är bevisad har dom inget på min bong att göra. Klar första häst i dessa lopp är Ed You, skrällen 11 For Life |
|
2012-11-02, 09:10 | #22 |
Sharpest
|
Helt enig med dig. Tog ändå med den då hästar med startspår 2,4,5 när det kommer till kort vinner nästan 50% utav alla loppen, oavsett vilken häst det är.
|
2012-11-02, 09:16 | #23 |
Brukar även göra ett Andelssytem på V5 varje lördag 960 Rader.
Där har jag spikart Ed You, i övrigt är det som V75 |
|
2012-11-02, 09:29 | #24 | |
Citat:
Men med den staten hoppar jag över o definitivt när dom är bland favoriterna. Som Monster Drive 1-27 på V7 den segern togs när han var hos Lennartsson, osäker om det var Brons el Silver. Läste någonstans att Spår 9 är det sämsta spåret både volt o auto det är lite överraskande om det stämmer extra dåligt på Jägers tydligen |
||
2012-11-02, 09:32 | #25 |
orion kronos i sista känns som en luring! bästa spåret,offensiv kusk, mötte mkt hårdare hästar sist!
kan bli en chansspik |
|
2012-11-02, 09:38 | #26 |
Tänk att ingen fattar något , hur orkar ni tro att åka ska förlora med Meteor Easy....vinner med hundra...bara galopp emot! Jag sätter min dase på detta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10) |
|
2012-11-02, 10:29 | #27 |
Väldigt jämnstreckat i sista men jag låser nog på två alternativt chansspikar Svanstedt. Main Kronos med framspår brukar betyda seger eller sämst tvåa nuförtiden. Ed You får loppet om det körs lite om ledningen?
I övrigt: 3% på Dreams Take Time, Disco A.E med framspår måste med. Har även en känsla av att Lavec Kronos kan leda runt om... |
|
2012-11-02, 11:21 | #28 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Ända sedan man såg Vincennes vinna Oaks efter galopp har hon ju visat gång efter gång att hon är bäst i Sverige.
Men det som är sannolikt är inte alltid det som är lönsamt och det var en hel del hästar som var riktigt bra i försöket. Askens Valencia gör ett osannolikt bra slutvarv, Mermaid Ås vinner efter ett helt lopp i dödens, red red red och chatchip gör ju helt fantastiska avslutningar. Krävs inte mycket strul för att någon dessa skall kunna utmana. Finns det något som tyder på att en favorit kan förlora brukar åtminstone jag försöka fälla den. Lycka till ! |
2012-11-02, 11:23 | #29 |
Äntligen!!!! en som sätter sin prestige på spel. Men jag tror din "tur" håller på att sina??? Sist gick det inte så bra "eller"?? Vi får svaret på lördag.....
|
|
2012-11-02, 12:08 | #30 |
Saston höll ut parkin senast på valla, och visade bra speed,blir kul o se vad han kan göra på kort, har gjort 2 grymma starter, och det är nu elitlopps biljetterna börjar nomineras
hur många hästar har melander i elitloppet 2013? |
|
2012-11-02, 12:24 | #31 |
Nurmos valde spår 1 för Askens Valencia.
Att hans andrahäst Miss Beniss skall laddas för spets och sedan släppa till Vincennes verkar många tro.. Detta har jag oerhört svårt att tro. Olika ägare eller ej, ingen gör allt den kan för att stänga in stallets förstahäst i säcken. Däremot håller jag med om att Vincennes är förstahäst på kapacitet men kan 1 hålla spets och fånga upp Vincennes i dödens öppnas loppet upp. Persson hoppas att Chat Chip kan hålla ledarryggen, alltså rygga Askens (intervju Guiden). Då blir den väldigt segeraktuell med lucka. Tyvärr envisas han med att sätta upp Biffen som enligt mig sett sina bästa dagar.. |
|
2012-11-02, 13:09 | #32 |
angående askens valencia /miss beniss
https://www.atg.se/dynamic_files/timo.pdf Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hilding (+5), AbbeAce (+3), BlackCobra (+3), KP (+5), bokis29 (+3) |
|
2012-11-02, 13:31 | #33 |
snabba sharps där!! 2 länkar till då, för ett par till
http://www.sofierobeer.com/goops-vinnare/ http://www.weber.se/weber/press/nyhe...travsnack.html |
|
2012-11-02, 13:32 | #34 | |
Citat:
2012-11-02, 15:35 | #36 |
Lite tankar:
1a) Tycker ju att Nobel Knight är bästa hästen,men trav är trav. Kör nog utg Skrällen för mig är Barracuda River som höll på att klätra upp i ryggen på (Örjan m Nobel Knight) som instängd.Lite långt ut på vingen men Björn kan nog hitta ett bra läge utan att bli inlåst. 2a) Lutar åt SPIK på Fascination. Värst emot tycker jag Åkes Metior Easy, Rysaren MT Harmony.Caddie Comet låter det uppåt om i stallet. 3e) Det står säkert mellan Friction o Saston men jag vill nog ha med två hästar till,och de tar jag på spåren Lavec Kronos o Oracle säkert bara dyra hästar att ta med men chansar man inte så...... 4e) Här är jag kluven. Tror jag mycket på Timos Askens Valencia som kan bli ett chansspik. Men Vincennes blir svår att fälla.Även Redredred o Chat Chip skall passas vid gardering. Svårt att tro på Mermaid Ås då denna kan hamna på vingel om Chat Chip täpper till. 5e) Svårt helst ALLA, men 10-12-13-14-15 tycker jag ska ha bra chans men bakspår i lärlingslopp. 2 åker med för sitt staket i raden. Roliga skrällar 7-8. 6e) Kluven igen. Jätte sugen på att chansspika här med. De två favoriterna Panne De Monteur o Pato är svåra att låta bli,men jag är inne på att Disco AE tar spets och kör där sen. För den som garderar 3-10-11 7e) Main Kronos får jag ingen feeling för men Åke tror på den. Macho Gossip kan ta spets och då är mycket vunnet. Orion Kronos tas med på spår. Avalon Spider har svårt för kusken,men hästen har kapacitet.Och gillar distans. Ed You får tipsnicken. Kan bli utg For Life blir skrällen. Så långt,,då ska man bara bestämma sig. Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-02 klockan 16:11. |
|
2012-11-02, 16:12 | #37 |
|
|
2012-11-02, 18:18 | #38 |
Tror nr 5 Oracle vinner gulddivisionen V75 3. Sen tror jag nr 7 Avalon Spider kommer att vinna V75 7... Lycka till med Era spel!
|
|
2012-11-02, 18:32 | #39 |
Omgångens spik blåser runt dom
Oleander |
|
2012-11-02, 19:00 | #40 | |
Sharpest
|
http://www.storavinster.se/2012/11/0...star!-12995937
Citat:
|
|
2012-11-02, 19:00 | #41 |
Enligt spårstatistiken så är spår 7 klart sämst av alla spår på Eskilstuna. Endast en vinst på de 9 senaste V75-omgångarna sedan början av 2008. Tankar kring varför? Tror ni att det är en slump? Spår 13-15 har visserligen inte vunnit ett enda lopp, men det har ju en mer naturlig förklaring.
|
|
2012-11-02, 19:07 | #42 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-11-02, 19:17 | #43 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Glöm inte att långskubbare som är nog snabba i benen oftast är riktigt bra även på sprint - har fått in många starka kusar som "expertisen" sagt vara chanslösa pga. för kort distans, vinner ofta från dödens efter ordentliga krossar... Svårare i guld såklart men inte omöjligt att Saston gör processen kort och krossar dem från utvändigt ledaren - det är vad jag tror och spik för mig! Första på kort är egentligen det enda som "oroar" - hur kommer kusen reagera?
Lycka till!
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-02 klockan 19:19. |
2012-11-02, 19:26 | #44 | |
Citat:
|
||
2012-11-02, 19:26 | #45 | |
Citat:
Ok, men jag tänkte om det var något specifikt med spår 7, eftersom 8-11 har vardera minst 3 segrar under samma omgångar. Men det lär väl bara vara slumpen då antar jag. |
||
2012-11-02, 19:34 | #46 | |
Citat:
Absolut inte - ett lopp kan gå relativt sakta från början för att sedan gå fortare och fortare, hela vägen in över mål! Då är det styrkan och INTE speeden som är avgörande...
2012-11-02, 20:10 | #47 |
Som jag ser det så blir det låg utdelning imorgon. Kommer hålla nere insatsen och njuta av väldigt fina hästar.
|
|
2012-11-02, 20:17 | #48 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-11-02, 22:14 | #49 | |
Citat:
Tror det var någon debutant i våras eller försommaren. Men innan tror jag det var Copiad. |
||
2012-11-02, 23:02 | #50 | |
Citat:
|
||
2012-11-02, 23:59 | #51 | |
Citat:
Men nu är det ju ett heljummet gäng Saston möter, förutom Friction (som dock inte övertygade värst senast) och resten utav gänget som antingen har dåliga lägen och/eller form... Saston har tvärtom toppform och bra läge och jag tror inte Tarzan skulle ta ut honom här om han inte trodde på chans - varför skulle han? Dessutom så har Saston visat ett antal gånger att han kan speeda och vinna från bakspår (över 2140 meter, så detta är ju INTE enbart en stayer), styrkan vet ju ALLA att han besitter - detta tillsammans med ovanstående, innebär att variablerna som talar emot honom reduceras kraftigt! Kan dessutom öppna bättre än många tror, kommer inte hamna sist och kör bara Tarzan i tid så tror jag att han krossar dem ganska enkelt, från dödens, faktiskt...! Det som kan häxa är ju att det är många speediga hästar i loppet med tveksam form så dessa kommer ju köra på extrem väntan och den som har ryggen på Saston sista 300 sitter ju i guldsists - men jag hoppas Tarzan och Saston dragit musten ur dessa och att ekipaget får findefilera över upploppet... Jaja - Saston kommer i alla fall komma ur detta med äran i behåll, något som jag och någon till verkar vara ensamma om att tro, men jag lovar er - ni kommer bli överraskade - inte jag...! Lycka, till i morgon!
Scherlock (+25) Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-03 klockan 00:12. |
|
2012-11-03, 00:46 | #52 | |
Citat:
I vanliga fall, och sett till samtliga V75-lopp under samma tidsperiod (2008-2012), så har startnummer 7 vunnit fler lopp än vart och ett av startnummer 8-15. Därför misstänker jag att någonting inte står rätt till med Eskilstuna. Tror du att detta är ren slump, eller finns det något med Eskilstuna som gör att startnummer 7 går sämre? En tänkbar förklaring är följande: http://tinypic.com/view.php?pic=331nns8&s=6 Jag tänker mig här att Eskilstuna travbana inte är lika bred som övriga (eller bara de flesta andra) banor och att nummer 7 därför får en otacksam sits enligt bilden. Men jag vet inte om det ligger till såhär, för jag har ännu inte hunnit se något travlopp på Eskilstuna travbana. Som följdfråga undrar jag samtidigt, för att generalisera frågan, om det finns någon travbana i Sverige som är bredare/smalare än standard? Vilka banor är i så fall detta? Eller får det alltid plats exakt lika många hästar bredvid varandra? Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-03 klockan 00:48. |
||
2012-11-03, 01:10 | #53 | |
Citat:
I Sverige är det ALLTID 8 hästar framme vid bilens vinge, om ingen blivit struken, eller att det är mindre deltagare i loppet (vanligt i 2-åringslopp). Är det en framme vid vingen som stryks flyttas de på utsidan ett hack innåt. Bakspåren berörs INTE utav att någon på framspår stryks, ex. om nummer 8 på framspår stryks så hamnar INTE nummer 9 framme vid bilens vinge! Och nummer 7 eller 8 kan ALDRIG hamna på bakspår/i andra ledet - ingen annan mellan 1-6 heller (såklart), för den delen... Du kan i vissa "steglopp" där prissumman spelar in om du hamnar i främre ledet (närmast bilens vinge) eller om du tjänat mer/mycket pengar hamnar du i andra eller som sämst i tredje ledet - ALDRIG mer än tre led bakom bilen i Sverige, men oftast två: 1-8, närmast bilen 9-12, i andra ledet 13-15, i tredje ledet (i vissa men få fall) De flesta banor har olika längd på upploppen och olika bredd på banorna, samt olika dosering i kurvorna... Nedan ett axplock: http://home.swipnet.se/TRAVochVINNARE/Banorna.htm Lycka till, med liret...!
Asprilla (+10) Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-03 klockan 01:16. |
|
2012-11-03, 01:21 | #54 | |
Citat:
Bulls eye, Pilkast! Bra länk också! Blev genast lättare att förstå varför Axevalla och Kalmar är lite mer skrällbenägna än många andra banor. Sen kan det säkert bero på vilken typ av lopp som körs (finaler eller inte osv) men långa upplopp gynnar ju utan tvivel skrällarna. Bra bra, då har jag egentligen ingen giltig anledning att inte plocka med nummer 7 i loppen. |
||
2012-11-03, 01:43 | #55 | |
Citat:
Nej, plocka med sjuorna du - det är ett litet dåligt underlag, du behöver nog komma upp i 300-400 lopp innan man säkert kan fastställa vissa spårs betydelse... Att långa upplopp oftast ger många skrällar, särskilt höst- och vintertid är sant, men oftast så är det nog ändå så att de främsta favoriterna vinner då de är bäst och att då ett långt upplopp gör att agnarna sållas från vetet, så att säga - den bästa hästen vinner då styrkan i hästen då oftast tar ut sin rätt till slut... Det är svårt att lägga generella variabler inom travet då det finns så många av dem och så otroligt mycket kan hända i loppen... Men det mest generella man kan säga är väl att: -Har du spetsläge på Åmål så har hästen din över 75% vinstmöjlighet, hehe (lite överdrivet)... -Spår 1-5 Auto, på sommaren och fin bana, genererar otroligt många favorit- och spetsvinnare, oavsett distans och klass! -Spår 1, 3, 6 och 7 i Volt genererar flest spets- och favoritvinnare, på fin sommarbana, oavsett distans och klass! -Att Jorma Kontio snackar otroligt dålig "svenska"! "Hästen var pra, formen var pra, pra tränad, pra lopp..."
2012-11-03, 03:06 | #56 | |
Citat:
Agnarna bör sållas från vetet på ett långt upplopp ja. Men kanske snarare att hästar som legat trängda får en större chans att hinna ikapp? Hur ser spets-statistiken ut för olika upploppslängder? Färre spetsvinnare ju längre upplopp, gissar jag. Skönt att det närmar sig vinter nu då. Blir spännande i januari! Men somrarna kan vara ganska skrällbetonade tycker jag det verkar som. Sedan 2008 har åtminstone oktober och november varit de mest favoritbetonade månaderna. Men trender är till för att brytas. Jag spelar för något oväntat imorgon, men får förmodligen nöja mig med: chic tjack - tjugo miljoner! |
||
2012-11-03, 04:45 | #57 |
Veckans alternativa V75-analys gav 3 starka rätt förra veckan och följs självklart upp även denna viktiga omgång med Breeders!
1: Första avdelningen känns som ett riktigt avslappnat och coolt lopp med både Pine Cool och Cool Style som kommer springa och småle mot varandra medan de utnyttjar dragjobbet från de mindre street-smarta hästarna framför. Detta radarpar ser till att Dreams inte behöver Take Time, och att det inte krävs något Increased Workload för att bli rik. Lika rudis är alldeles säkert den lilla pedron från Santiago som inte alls ger mig några Wibbar. Det coola låset lägger grunden för miljonerna imorgon! 9 Pine Cool, 11 Cool Style 2: Ojojoj, här i stofinalen är vi tillbaka på guldspåret med bling-bling och brudar i lyxförpackning! Det blir hela manen full med Mousse och stora Berlock runt halsen som kommer att bringa lycka. Märkesskorna kommer från Penny Garments nya linje och jag säger bara Oh My Golden vilket guldblänkande race det blir! På med solbrillerna för att inte bli bländad, och ajöss säger vi till Metioren som förhoppningsvis letar sig ut i rymden igen, eller till dagens Butterfly som nog fladdrar iväg lika obeslutsamt som alltid. Ett blänkande lås på fyra guldtjejer! 2 My Golden, 4 Mousse, 5 Penny Garline, 6 Berlock 3: Många som verkar ha kommit på villovägar här. Saston och Kronos är soldyrkarna från sydligare breddgrader som verkar ha kommit till fel semesterparadis. Skulle till solkusten men kom till E-tuna-blåsten. Vilket antiklimax. Så laväck med dem som får respass tillbaka, och när vi ändå bussar semesterfirare till Eskilstuna flygplats kan vi lika gärna skicka hem de bittra jenkarna. Sagt och gjort, ajöss till nummer 4 (I wont dance) som inte bjuder upp till dans, nummer 8 (Year in review) som harvar i forna motgångar från fjolåret, och till kanadicken som absolut förbjuder oss att använda PyJamas. Denna avdelning är istället vikt för oss fartälskare - oavsett hastighet! Därmed redigt baklås på: 9 Monster Drive, 11 Cruise Speed 4: Tycker lite synd om Ulf Ohlsson här, men hans häst Vinner nog hellre Sen istället. För att inte tala om Takter stackarn, vars kvinna Ser Ner på honom och därmed vägrar lyda. En tredje dam har blivit drottning Po Månen och en fjärde musikalstjärna i Broadway. Man kan lätt uttrycka det som att omgångens mest uppmjukade spanjorska har detta som i en liten ask! Och eftersom folk inte gillar att vi gör Parodie på saker här så är spiklåset gjutet! 1 Askens Valencia 5: Hoho! Lille Preben ska försöka styra upp Jean-Pierres böghörna. Det säger sig självt hur det kapitlet slutar. Inte många kommer att lyda dansken. Transan Cobol Queen vänder snabbt dövörat till och Preben får smaka 5 Dajm Igen mot väggen. Sitt Lord! Sitt Lord! kommer det eka från uppvärmningsbåsen... Allt medan Udo hjälper till att Olja in sina halvfröknar till vänner. Och när nummer 15 I Suck C.D. skrider till verket fulländas orgien. Att sedan nummer 1 står och Spikar i Rabatterna är det ingen som ser och ingen som bryr sig om. Den enda som håller sig på banan blir den pryda bastufinnen Air Gunner som blir kokande av det okristliga skådespelet och väljer att passera mållinjen illa kvickt... 9 Air Gunner 6: Vid det här laget är måttet rågat. Några rejäla utgångar har redan borgat för miljonvinster så den här gången håller vi oss hemma. Mr Vida kommer inte att få leva livet och det blir garanterat inget Disco. Dessärre för Svanstedt som var upplagd för maskerad med sin "Apa i man"-attrapp, och för Untersteiner som trott på räkfrossa. Inte ens några Delicato-bakelser kan det bli för Haugstad. Och nummer 1 ligger inte heller rätt i tiden, utan får nog Pannik när han inser att Sverige inte är på väg Mot Euro. Det nobla och ödmjuka blir istället vinstlåset här. Det känns tillräckligt perfekt! 5 Global Noble, 10 Perfectly Enough 7: Vad är oddsen på att Kroknosarna Main och Orion hakar i varandra? Rätt höga va? Ajöss med dem två! Då är det samtidigt logiskt att de fastnar i Spindelns nät och drar med sig Avalon i fallet. Ja, gissa om retstickan Macho Gossip kommer att få fullt upp med att föra machoskvallret vidare om vilka som ramlade. Och Ed kan You vara själv, säger Olle Carlssons stingsliga vallack som vägrar bli döpt och går sin egen väg. Nä, E-tuna är en klassisk finsk borg och den intar man inte hursomhelst. Martin och Beata kommer att visa den Sisu som krävs i Sinnet för att hålla den finska hedern vid liv! Finnlås som heter duga! 1 Beatasine, 4 Martin L. Sisu Totalt 64 rader med extra mycket sisu! Som hittat! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10), HuBBaBuBBa (+5), qwerta (+5), AbbeAce (+1) Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-03 klockan 04:59. |
|
2012-11-03, 10:26 | #58 |
Åkes hästar
++++ Main Kronos (V75-7) fick ett struligt lopp senast då han blev hängande i spåren och fick backas ner i kön. Han kunde inte ta så mycket till slut men känns fortsatt fin i träningen och håller bra form. Näst senast gjorde han ett topplopp ifrån ledningen men fick stryk av en bättre häst. Det verkar som att han trivs bäst när han får löpa på i ett jämnt och hårt tempo. Han är snabb ut och det visade han om inte annat näst senast då han tog sig förbi några riktigt startsnabba hästar i början. Det ska mycket till för att de som är utvändigt nu tar en längd på honom i starten. Med de här förutsättningarna så tycker jag att han är min bästa vinstchans i V75. +++ Metior Easy (V75-2) fick jag chansen att välja innerspår med så det blev perfekt. Hon är snabb i början och även om hon galopperade ifrån samma läge på Solvalla tidigare så tror jag inte att det är någon galopprisk nu. Den gången körde jag fram till vingen för tidigt och hon hetsade upp sig. Nu ska vi ut och öva bakom bilen i provstarterna innan tävlingarna vilket vi har gjort de senaste gångerna. Det verkar som att hästen lugnar ner sig om hon får vara med och öva lite innan. Senast fick hon ett struligt lopp ute i tredjespår och det var starkt gjort att kunna vinna. Hästen känns fin men jag tror faktiskt inte att hon har så stor vinstchans. Jag har blivit imponerad av Fascination och tycker att den hästen är för bra. Hon har sprungit snabbare tider än vad min har gjort över medeldistans och jag är nöjd om vi kan vara bland de tre. Taktiken vill jag inte gå ut med och det är inget som går att bestämma innan heller. Det är så mycket som kan ändra sig fram till start beroende på hur hästen känns och hur konkurrenterna ser ut. Monster Drive (V75-3) går jämnt och bra nästan varje gång men är lite beroende av att få det serverat. Han är ingen tuffing som tål dödens som senast utan han ska gå i ryggar och komma till slut. Om hästen får rätt lopp så brukar han kunna speeda på rätt så bra den sista biten. Det visade han om inte annat för tre starter sedan på Hagmyren. Fast å andra sidan var det ett billigare gulddlopp än det här och hästarna i täten stannade till slut. Jag tycker att han känns fortsatt fin och normal på alla sätt. Vi får se om jag chansar och tar rygg på Lavec Kronos eftersom den är så snabb ut. Å andra sidan har han ju inte visat någon form på länge så risken finns att han stannar till slut och vi blir fast. Skulle det lösa sig helt är han inte borta. Känns som att han är en av flera. ++ Com Åstad (V75-2) har gått hyfsat hela tiden utan att ha varit någon riktig vinnarhäst. Hon har ofta varit med där framme men i de två senaste starterna har hon lyft sig lite till och spurtat bra. Det är de två klart bästa loppen hon har gjort hittills. Jag tror inte att hon har någon vinstchans, det är för tuffa hästar emot. Men jag tror hon kan ta en framskjuten placering och tjäna fina pengar. Harpos Hitsville (V75-5) gjorde ett väldigt bra lopp senast då han fick hårt tryck och öppnade första varvet på 1.13. Trots det så gav han aldrig riktigt upp och det var det klart bästa lopp han har gjort för mig. Nu är det fjärdespår på tillägg och det är svårt att säga var han hamnar någonstans. Det blir ingen snabbstart och han riskerar att tappa ytterligare mark i början. Det är dessutom flera riktigt bra hästar med så jag tror det blir tufft att runda alla och vinna. Åke Svanstedt Källa: Trav365 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5) |
|
2012-11-03, 11:20 | #59 | |
Citat:
Helt inne på det du säger här. För mig är det svåra OM Friction eller Oracle skulle spetsa... Spetsar någon av dom finns ingen anledning för melander att tugga upp tempot i dödens och då vinner förmodligen den som ryckt åt sig spetsen. Jag streckar melanders 3 och känner mig väldigt trygg här. Luriga Melander har det här loppet helt i sin hand enligt mina ögon.... |
||
2012-11-03, 11:39 | #60 |
Var ett tag sen man lira men idag ska slänga in ett litet iaf..
Avd1: Tror det blir åka av mellan 1 och 3 här och hoppas 3an kan sno åt sig ledningen från favoriten tror iaf på hårt tempo..vilket öppnar för Melanders hästar som alltid brukar vara i perfekt ordning till finaler. Favoriten är för mycket streckad så den ska försöka fällas. Mest spelvärda skrällar 3-9 Rank:4-1-3-9-2 Avd:2 Omgångens bästa spik 3 Fascination sitter i spets sen är loppet slut. Rank:3-1-2-4-6 Avd:3 Handlar nog om Melanders hästar och tror Saston kommer göra ett bra lopp trots distansen, tar även med Caddie Comet som Nurmos tror mkt på. Rank:2-3-6-5-9 Avd4: Omgångens lås:1-9 Tror inte favoriten vinner detta utan tror Askens valencia sitter i spets, mycket möjligt att hon leder runt om 9 kommer få ett bra lopp och tar med den som en skräll. Rank:1-9-2-3-11 Avd:5 Lärlingar vågar jag inte spika tycker Oleander har bästa chansen att vinna men dessa lopp brukar det kunna skrälla i. Blueburrysky är B.Goops varning han satt själv bakom hästen sist och blev fastlås med mkt krafter kvar sa att hästen kändes jättefin kommer den bra iväg och får ett bra lopp så kan den vara en bra rensare 6 an går det mkt skrik om. 2 an radar upp segrar och har ett bra läge ska med. Rank:12-8-2-6-13 Avd:6 Andra spiken 1 Panne de Moteur Spets från start till mål. Tror ingen rår på denna 4åring Rank:1-4-2-11-10 Avd7: Kanske fegt att inte ta ställning här med tanke på strecken och låser på 3 hästar 2-3-9 tror inte mkt på avalon iaf tack vare kusken och spåret. Tycker dessa 3 ska räcka Rank:2-3-9-1-5 Systemet: 1-2-3-4-9 3 2-3-5-6 1-9 2-6-8-12-13 1 2-3-9 300kr |
|
2012-11-03, 11:46 | #61 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 4 2 3 3 2, 5, 7 4 1, 2 5 2, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13 6 1, 4 7 2 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 8BA6 642C XXXX XXXX Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-11-03 klockan 12:35. |
|
2012-11-03, 11:49 | #62 |
1: 1,4
2: 3 3: 1,2,3,4,5,6,7,12 4: 1,2,3,5,9,11 5: 12 6: 1,2 7: 9 192 rader/96 kr |
|
2012-11-03, 11:53 | #63 |
100 sharps emot!
ingo73 (+10) |
|
2012-11-03, 11:54 | #64 |
min vmrad.
1,2,3,8 3 fascination 1,2,3,6 5 red red red 2,6,12,13,14,15 1,2 2 main kronos 192 rader. lycka till alla. |
|
2012-11-03, 11:56 | #65 |
Mijo14 hur hårt spelar du och frågan är om vi kan slänga in något ihop någon gång, då jag bor ute i svalöv och jobbar i landskrona??
|
|
2012-11-03, 12:07 | #66 |
A hanibal vinner detta.
Åke tar en dubbel med Macho gossip spets och slut i sista..spikar båda! |
|
2012-11-03, 12:11 | #67 | |
Citat:
Tur man är van vid honom då min hemmabana några år tillbaka i tiden även var hans så man räknar med de där "Kolgjini-körningarna" från honom
2012-11-03, 13:35 | #68 |
Har knappt läst något alls denna vecka, kör bara VM-raden.. Hyfsat kass utdelning idag tror jag :(
Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 2 3 3 2, 3, 5, 6 4 1, 2 5 7, 10, 12, 15 6 1, 2, 4, 8, 9, 10 7 2 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr |
|
2012-11-03, 13:43 | #69 |
Kan vara helt fel på det, Men såhär tror jag det blir.
Lopp1: spik Noble knight. Spikade jag från bricka 7 i försöket så ändrar jag mig inte här. Gillar iofs Åkes häst men, nä SoS!! Lopp2: Spik igen Fascination. Kanske kanske att jag splockar med åkes. Värmningar får avgöra Lopp3: Tar bort både Saston och friction, har absolut ingen feeling. Första häst Caddie comet sen Laveck och monster drive Lopp4: Gör det lätt (fegt) för mig och lyfter upp 1 &2 i a-gruppen. Mermaid ås ska med. Skrällarna är 9 &11 Lopp5: 12 oleander klar första häst, kan bli spik. Eventuellt utgång mot Fachination. 2,10,13,14 ska med vid gardering Lopp6: Min första häst är Disco, tar dock med Panne i a-gruppen som kan leda runt om. pato ensam B. Skrällarna är 5,8-11 Lopp7: svårt, många. Gillar Ed You och Macho Gossip. Frågan är hur man ska göra med Main Kronos. Troligtvis SoS men aldrig vunnit på V75 45 minuter kvar......... |
|
2012-11-03, 13:45 | #70 |
pato är inte bara klar på pappret kommer vinna helt obegränsat,även macho gossip är urstark och stenklar.
|
|
2012-11-03, 13:48 | #71 |
behåller du laxen ändå om du förlorar dasen,tror ingen vill se en laxdase som inte sitter på pappret.
|
|
2012-11-03, 13:53 | #72 |
Hej på er travare
Bjuder på mina system dagen till ära. Systemet till VM 1. 1, 4 2. 3 3. 1, 2, 7, 9 4. 1, 2 5. 2, 7, 8, 12 6. 1, 2, 8 7. 2 192 rader = 96 kr Dagens reducerade: 1. 1A, 4B, 3B, 2C 2. 3A, 2B 3. 2A, 3B, 9B, 1B, 6C, 7C, 4D 4. 2E 5. 12A, 2B, 10B, 14C, 13C, 15C, 11D, 8D 6. 1E 7. 2A, 9A, 3B, 1C, 7C, 11C Min 1A Min 1B Lycka till idag! |
|
2012-11-03, 13:56 | #73 |
VM
Avd Ordinarie hästar (Res.) 1, 9 3 2, 3, 5, 6 1, 2, 3 6, 8 1, 6, 7, 10 2 LAPP MED EN VÄN Avd Ordinarie hästar (Res.) 1, 9 2, 3, 10 2, 3 1, 2, 3, 9 6, 8 1, 2, 6, 10 2 Senast redigerad av marvel den 2012-11-03 klockan 14:04. |
|
2012-11-03, 14:00 | #74 | |
Så här ser mina rader ut. Känns lite tråkiga men tänkte testa att inte krångla till det så mycket i dag.
Lapp 1: 1, 4 3 1, 2, 3, 7, 9 1, 2, 9 2, 7, 10, 12 1 1, 2, 3, 7, 9 VM Kupongen: 1, 4 1, 2, 3 2, 3 2 2, 7, 10, 12 1 1, 2, 3, 9
Senast redigerad av linfre den 2012-11-03 klockan 14:01. |
||
2012-11-03, 14:02 | #75 |
Lämnar in denna rad idag och hoppas på lite skrällar i avd 1, 3, 4, 5 och 6.
Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 3, 4, 5, 9, 11, 12 2 3 3 1, 4, 6, 7, 12 4 1, 3, 5, 9, 10, 11 5 13 6 4, 10, 11 7 3 Vadet gäller startnummer 630 rader x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr |
|
2012-11-03, 14:03 | #76 |
så blev dagens lir
Andel = 576rx2/ 4st spelare Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 2 3 3 1, 2, 3, 5, 6, 7 4 1 5 2, 6, 8, 10, 12, 13, 14, 15 6 1, 4 7 1, 2, 3, 5, 7, 9 Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 4, 5, 6, 9 2 3 3 1, 2, 3, 5, 6, 7 4 1 5 2, 6, 8, 10, 12, 13, 14, 15 6 1, 4 7 2 Vm spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Noble Knight (4, 5) 2 3 Fascination (1, 2) 3 1, 2, 5 (7, 9) 4 1, 2, 3, 9 (4, 5) 5 2, 8, 10, 12 (13, 15) 6 1 Panne de Moteur (4, 10) 7 2, 3, 5, 9 (1, 7) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
domert (+25) Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-03 klockan 14:07. |
|
2012-11-03, 14:15 | #77 |
Vm75 raden
Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 2 3 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 4 1, 2, 5 5 2, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15 6 1 7 3 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 0FC8 |
|
2012-11-03, 14:17 | #78 |
|
|
2012-11-03, 14:25 | #79 |
Dagens halvtråkiga jokerrad, spelas bra för 7 rätt
Lopp1: A:1 Noble Knight Lopp2: A:3 Fascination Lopp3: A:6 B:9,1 C:5,7,10 Lopp4: A:1,2 B:3 C:9,11 Lopp5: A:12 B:10,2 C:13,8,7 Lopp6: A:1 B:4,2,10 C:9,5,11 Lopp7: A:2 B:3,9 C:7,1,5 Minst 4 A, max 3 B, max 1 C Samt en VM-rad: Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 4 2 3 3 1, 6, 7, 9 4 1, 2, 3, 9 5 12 6 1, 4 7 2, 9 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 47C6 A264 **** 0045 |
|
2012-11-03, 14:27 | #80 |
Vinner Lavec Kronos Guld så gräver jag ner mig själva, missade det strecket!
|
|
2012-11-03, 14:27 | #81 |
en liten chans oxå
Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3 2 3 3 2, 3, 5, 6 4 1, 2 5 7 6 1, 4 7 2, 3 Vadet gäller startnummer 96 rader x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr Kvittonummer: 8F04 A820 |
|
2012-11-03, 14:29 | #82 |
Jag kunde inte låta bli och köra ett lite system på värmningen:
Rysar system Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: V75, omg. 52 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 2 1, 3, 5, 9 3 1 4 1, 2, 5, 9 5 6 6 1, 4, 8, 10 7 2, 9 Vadet gäller startnummer 128 rader x 1 x 0,50 kr = 64,00 kr Kvittonummer: EF00 E222 xxxx xxxx Sjit missa 3an i sista Bokis detta ingår i Andel |
|
2012-11-03, 14:30 | #83 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna, omg. 36 Lopp: 5 Spelform: Vinnare Hästar: 4 Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr = 100,00 kr Kvittonummer: 2F22 2E26 04E5 0045
2012-11-03, 14:35 | #84 |
Åker i första trots att man har 6 hästar. uselt. Fan som vanligt.Försökte göra ett skrällsystem men tydligen inte ens nära ialla fall.
|
|
2012-11-03, 14:37 | #85 | |
Citat:
Vi har en rad kvar på Sharps. Vi andra förbereder lördagsmiddan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
||
2012-11-03, 14:37 | #86 |
Fan våga inte gå fullt ut på Barracuda men är med på 2 system
|
|
2012-11-03, 14:37 | #87 |
Patrik Fernlund:
1 okej men glänser inte. Flera som provstartar tveksamt. 6 såg finast ut. |
|
2012-11-03, 14:37 | #88 | |
Citat:
Hehe - känner igen känslan, hade fyra och inte en tanke på denna - men i efterkant kan man nästan alltid hitta orsaker till att man skulle haft med hästdjäveln...
2012-11-03, 14:38 | #89 |
hur ofta vinner Örjan när han står under 2ggr?
|
|
2012-11-03, 14:40 | #90 |
Increased Workload gjorde en mäktig upphämtning efter massiv galopp i inledningen - hade varit svårslagen om felfri, även om jag är medveten om att det kan se bättre ut efter galopp än vad det kanske egentligen är då hästar i grunden är flockdjur...
Men en grym insats, tycker jag nog ändå...! Men vad hjälper det mig nu...?
2012-11-03, 14:42 | #91 | |
Citat:
Måste kännas jobbigt...!
2012-11-03, 14:45 | #92 |
|
|
2012-11-03, 14:47 | #93 |
|
|
2012-11-03, 14:48 | #94 | |
Citat:
Så jag började mixa guccan till kvällens tacomiddag |
||
2012-11-03, 14:54 | #95 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna, omg. 36 Lopp: 6 Spelform: Vinnare Hästar: 9 Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr = 100,00 kr Kvittonummer: E72E 428A |
|
2012-11-03, 14:55 | #96 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna, omg. 36 Lopp: 6 Spelform: Vinnare Hästar: 2 Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr = 100,00 kr Kvittonummer: 4BE2 46CE 4267 8801
2012-11-03, 15:01 | #97 |
Örjan vinner typ aldrig med en favorit på V75.Hela veckan trott på skräll i guld.Usel som man är så är det nog läge att dunka en årslön på favoritseger. Lyckades få med Faschination iaf. Yippi. Hatar att flyga redan i första. Hela lördagen förstörd.
|
|
2012-11-03, 15:14 | #98 |
Angående travsändningen på Sjuan och Taikons!
Snyft, snyft - utanförskap, alla är onda, vi försöker, diskriminering... Buhuhu! Mitt hjärta blöder verkligen... Vad faan har hänt med media - finns det inget program som inte skall pådyvla oss, etniska svenskar, vilka dåliga och hemska människor vi är...???!!! Usch!
hanscrispi (+2) Senast redigerad av Pilkast den 2012-11-03 klockan 15:15. |
2012-11-03, 15:21 | #99 |
Men va fan - hur jävla usla är dem. Friction ska inte vinna.
Avgå alla!! |
|
2012-11-03, 15:22 | #100 |
Stog ju skrivet i stjärnorna att inte globalen skulle hinna fram. Jag trodde ju på den. K*K
|
|
2012-11-03, 15:22 | #101 |
Fasiken också! Varför överfprcerar Tarzan så? Han hade ju redan skaffat sig position direkt och behövde inte köra för fullt... Svagt och gav INTE hästen chansen!
2012-11-03, 15:25 | #102 |
Nästa gång vinner Global Investment med bättre spår jag kommer spika honom oavsett vart när hur!
|
|
2012-11-03, 15:28 | #103 |
#Abbe
Har du Jörgens och Annikas och Rogers system? Här är våra: Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Noble Knight 2 3 Fascination 3 2, 3, 6, 9 4 1, 2 5 2, 8, 12, 15 6 1 Panne de Moteur 7 1, 2, 3, 5, 7, 9 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 Noble Knight (4, 5) 2 3 Fascination (1, 2) 3 1, 2, 5 (7, 9) 4 1, 2, 3, 9 (4, 5) 5 2, 8, 10, 12 (13, 15) 6 1 Panne de Moteur (4, 10) 7 2, 3, 5, 9 (1, 7) |
|
2012-11-03, 15:28 | #104 | |
Citat:
Nej, inte från detta läge 400 kvar och med det travet, men suveränt att klara av det trots detta... Jag, är i alla fall en av alla som skall avgå! Fy, faen vilken svacka jag befinner mig i vad gäller streckspelen - resten går inte lysande det heller...
2012-11-03, 15:30 | #105 |
Typiskt gubben i lådan...Hade ju faktiskt sett globalen eller oraklet vnna ist..
Men glad att vara med så långt Nu till chansspiket: har inte hört mycket om värmningen heller på 1 Askens Valencia Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-03 klockan 15:33. |
|
2012-11-03, 15:34 | #106 |
Äh, jag plockade ju bort melanders 2. Hyffsat nöjd när Saston hoppade och Friction såg ut som en kråka i 4:de ytter. Men jag missbedömde hur j-la formlösa de andra lössen va.
|
|
2012-11-03, 15:46 | #107 |
Nu börjar det bli jobbigt för oss Abbe. Hoppas Sheriffen, Jörgen och Korpo gör bättre ifrån sig idag.
|
|
2012-11-03, 15:47 | #108 | |
Citat:
Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 (4, 2) 2 3 (2, 1) 3 2, 7 (9, 5) 4 1, 2, 3, 4, 5, 9 (10, 11) 5 2 (12, 6) 6 1, 2, 4, 10 (9, 11) 7 2, 3, 9, 12 (1, 5 |
||
2012-11-03, 15:49 | #109 | |
Citat:
På VM spelet.... Senast redigerad av AbbeAce den 2012-11-03 klockan 15:51. |
||
2012-11-03, 15:52 | #110 |
Testar en trio
Registrerat spel Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna, omg. 36 Lopp: 9 Spelform: Trio 1:a 4, 6, 8, 12 2:a 4, 6, 8, 12 3:a 4, 6, 8, 12 Vadet gäller startnummer 24 kombinationer x 2,00 kr = 48,00 kr |
|
2012-11-03, 16:02 | #111 |
Nu kommer dagens rysardrag nr 9 med en fet avslutning. Skulle spela hårt på plats men ångrat mig så den är säkert klar.
|
|
2012-11-03, 16:04 | #112 |
Vad tror ni? Hur många omstarter får vi? Jag kör på 4.
Pilkast (+5) |
|
2012-11-03, 16:07 | #113 |
Hur är innerspåret egentligen? Inte många vinnare därifrån, även om det kanske inte varit favoriter som gått där i alla lopp... Skall väl inte vara några problem, eller?
2012-11-03, 16:29 | #114 |
Nu skall vi dansa Disco, all night long...!
2012-11-03, 16:38 | #115 |
Stackars Hultmans, Pannan heroisk...!
2012-11-03, 16:42 | #116 |
Kan man diskvalificera sig själv från V75-tävlingen, pga. feldopning...?
2012-11-03, 16:43 | #117 |
Registrerat spel
Datum: 2012-11-03 Bana: Eskilstuna Spelform: Dagens Dubbel, omg. 616 Avd Hästar 1 8 2 2 Vadet gäller startnummer 1 x 50,00 kr = 50,00 kr Kvittonummer: 2388 0080 XXXX 0845 |
|
2012-11-03, 16:48 | #118 |
|
|
2012-11-03, 16:50 | #119 |
Snyggt hubba, då håller jag tummarna för din
dubbel. |
|
2012-11-03, 16:53 | #120 |
DEGERFORSSSS!!!!!!!!
2012-11-03, 16:55 | #121 |
Sharpest
|
Ang smällen i första. Leta fram senaste starten då den mötte samma fält. Satt fast helt utan att få lucka. Hade nog kunnat spurtat en hård bit i slutet där om luckan kom.
Men sånt tar man såklart reda på i efterhand :( |
2012-11-03, 16:56 | #122 | |
Citat:
Mycket synd, Hubba! Moralisk vinnare, vad är det...???!!!
2012-11-03, 17:41 | #123 |
Tack pilkast! Så tråkigt trodde verkligen den skulle sitta:(
Han har lite dåligt psyke Main Kronos... andra gången nu han ger upp i spets... visserligen ett stenhårt tempo och man börjar undra vad Börn Goops nick till Åke innan start betydde? Kan inte varit ett hej! hur mår du? Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-11-03 klockan 17:43. |
|
2012-11-03, 17:45 | #124 |
Är Lindvall här släkt med ATG-Lindvall eller är det han? dem ä lite lika
|
|
2012-11-03, 17:45 | #125 |
2.4 mille känns åtminstone inte överbetalt.
Har inte spelat på många år men brukar sitta och slötitta på lördagarna och jag tycker det är så för det mesta. Subjektiv känsla kanske men nog har det blivit svårare att få betalt på V-75? Precis som på poker/sportspel blir folk duktigare och det blir fler som ska dela på den krympande skaran av spelar hellre än bra. Ekvationen går inte ihop helt enkelt och varför skulle travet vara något undantag?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3) |
|
2012-11-03, 18:21 | #127 |
|
|
2012-11-03, 18:35 | #128 |
Spikade Monster drive och den vinner med fritt (kollade på atg play nu)
|
|
2012-11-03, 18:36 | #129 |
Sharpest
|
2.4milj och ändå vann toppkuskarna (förutom i lärlingsloppet)
|
2012-11-03, 18:37 | #130 |
...har någon av er reagerat över oddsförändringar sent, på atg?
|
|
2012-11-03, 18:51 | #131 |
TT behövde nästan 29000 rader enligt rankingen för att hitta 7 rätt - Snoken drygt 5000...klassskillnad!
|
|
2012-11-03, 19:00 | #132 |
ganska löjligt. två rader eller 20000 rader kan ju vara detsamma
|
|
2012-11-03, 19:02 | #133 |
...men lite som oss travspelare är, vi fokuserar på lopp vi spruckit i
|
|
2012-11-03, 19:13 | #134 | |
Sharpest
|
Citat:
Än en gång vinner svenska folket som de gjort de senaste 8månaderna utom 1 gång har jag för mig. edit, startade en tråd ang det. https://www.sharps.se/forums/service-...er/#post212007 |
|
2012-11-03, 19:29 | #135 | |
Citat:
Visst är det så! Tillgången till information är ju nu enorm, så även dock desinformationen - gäller att sålla friskt och lära sig vilka som har något att komma med... Alla dessa reduceringsverktyg gör ju också att småspelaren också har en rimlig chans till miljonerna även om proffsen/storspelarna även här har en fördel, såklart! Skall man ta betalt så är det på hösten/vintern och våren - oftast inte sommaren även om det ibland även smäller då! Min spontana känsla är att utdelningarna som ligger i spannet 50-500 000 är mer sällan förekommande - oftare är det en favoritomgång eller en skrälldito... Har dock ingen statistik på detta, är bara en tanke som kom över mig när jag läste och begrundade ditt inlägg.
2012-11-03, 19:41 | #136 | |
Citat:
Det är ju så att många ATG-Live-spelare samt storspelarna lämnar in extremt sent. Oftast 20-30 sekunder innan loppen går - därmed hinner inte ATG korrigera dessa odds så att de stämmer exakt, när loppet går...
2012-11-03, 19:55 | #137 |
Lindvall och Lindvall är säkert släkt.
|
|
2012-11-03, 21:13 | #138 |
Idag var man helt offside jag har inte kunnat få ihop 5 rätt el snarare jag har inte haft råd
att lämna in |
|
2012-11-04, 00:51 | #139 | |
Citat:
Intressant. Kan tänka mig att folkets rank är bättre än någon enskild experts. Folkets rank är ju en samlad buffert av alla experter. Problemet är att man inte vet i vilket lopp det vinner en lågt rankad häst. Visste man det skulle allting bli så mycket lättare och dina 3528 rader kunde snabbt bantas ner till 500 väldigt sannolika. Idag var det en sjunderankad som lägst. Vet man inte vilket lopp det blir en sjunderankad så måste man ju räkna på 7^7 rader vilket blir nästan en miljon rader. Men det där har du förstås redan koll på. Dock skulle jag vilja kalla det för "rankprodukt" snarare än antal rader. Även folket behövde alltså en matematisk ram på närmare 1 miljon rader. Mer intressant tycker jag är att se vilken tjänst som oftare än övriga behöver "minst antal hästar" för att träffa ett random lopp, d.v.s. kolla frekvenser istället för produkt. Jag kollade igenom din statistik och får då: Sp = 37-19-17-14-7-7-5-1-3-4-3-1 = 118 TT = 29-24-14-15-5-5-6-5-2-3-3-2 = 113 SS = 27-22-20-16-9-6-5-2-5-1-4-2 = 119 Sn = 26-27-13-15-10-6-6-6-2-3-4-1 = 119 Förstarankade-andrarankade, o.s.v. ner till tolfterankade. Nu var jag lite väl snabb och missade en omgång för TT och 1-2 lopp för övriga som du ser av totalerna. Men där ligger förklaring lite. Spelarnas rankprodukt blir lägre framför allt tack vare att de sätter klart flest förstarankade! Om man bara tar rankade 8-12 så blir det: Spelarna = 12 st TT = 15 st SS = 14 st Snoken = 16 st Det vill säga SS är åtminstone nästan lika bra som Spelarna på att träffa rätt med de 7 högst rankade i ett lopp. 12 eller 14 kan bero på slumpen. Om man bara tar 1-3 så blir det: Spelarna = 73 st TT = 67 st SS = 69 st Sn = 66 st Spelarna är fortfarande bättre. Men!!! Om man bara kollar på rank 1-2 så är TT lika bra som Spelarna och Snoken inte heller långt efter. Spelarna = 56 träff TT = 53 träff (med 5 omgångar mindre!) SS = 49 Sn = 53 (Och väljer man rank 1-5 så är SS exakt lika bra som Spelarna (94 träffar).) Summarum så är det ändå det faktum att spelarna sätter klart flest spikar som drar ned rankprodukten spm du har fokuserat på. Utöver den lilla vågskålen så är tipstjänsterna i stort sett lika bra om man kollar på rank 1-2. P.s: Stod att jag behövde ge Sharps för att kunna posta i din andra tråd där. Skumt...? Senast redigerad av Asprilla den 2012-11-04 klockan 01:23. |
||
2012-11-04, 08:50 | #140 | |
Citat:
Pilkast (+5) |
||
|