|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-11-01, 10:24 | #1 |
V75 3/11 Eskilstuna Uppsnack+VM V75
Man vågar ju knappt starta tråden efter påhopp och skarp kritik,men jag hukar mig och chansar. .
Första blick såg det enkelt ut med 2-3 st som kan vinna/lopp. Men ju mer man letar destu svårare är det att hitta dessa SPIK. Spelguiden om någon vill titta på den...Mina tidiga tankar kommer inom kort. http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf |
|
2012-11-01, 10:33 | #2 |
Känns som flerbong till helgen.
|
|
2012-11-01, 11:11 | #3 |
Sharpest
|
Som alltid med finaler, 2a/3e handare brukar vinna ofta.
Klar med min mall iaf. Bara börja banta Gamla systemet: Spoiler:
Uppdaterade nedbantade. Denna känns riktigt bra Spoiler:
|
2012-11-01, 13:45 | #4 | |
Citat:
Har fått för mig att det skräller i första oxå. |
||
2012-11-01, 14:42 | #5 |
Monster Drive kan få rena drömloppet här med starka Saston+Friction och I won´t dance i spets...lutar åt att jag spikar Monster Drive.
Med tanke på hur Pato sett ut så måste PANNE DE MOTEUR vara bästa spiken. Udo´s Oilers hoppar jag - segstark och kommer att bli avslagen i god tid... Som någon sa...3 - 4 rankade räcker långt på lördag tror jag! |
|
2012-11-01, 15:00 | #6 |
Sharpest
|
Det var banan som var för hård senast och därför var Pato som han var. Nä han vinner utvändigt ledaren med bara han är som han ska! *kommer jag få äta upp*
Panne de moteur hade inte startat på nästan 2 månader före skräploppet 1 vecka sen. Jag är inte heller så säker på att han kommer roffa åt sig ledningen. Ska Örjan ladda till spets? En annan kusk visst. Men nä Örjan kommer backa såsom han alltid gör. |
2012-11-01, 15:11 | #7 |
Kan så vara, nä Örja laddar väl knappast, inte likt honom Kanske är så enkelt att man får se foten upp i vädret efter mål.
Saston 48%? Måste ju vara totalt vansinne? |
|
2012-11-01, 15:35 | #8 |
|
|
2012-11-01, 15:46 | #9 | |
Citat:
Örjan plockar i dagens GT/Expressen med fem hästar i loppet enligt rank: 3,2,4,5,6 medans Melander i samma tidning skriver: "Jag tror Friction vinner loppet. Han är snabbast i benen av våra. Spännande med Saston som är van att springa fyra varv och måste bli överlycklig av ett och ett halvt varv. Det kanske blir så att han inte hinner med? Varför jag startar? Ville inte gå ut och möta Maharaja på Gävle. Fanns inte mycket andra lopp att välja på (streck)". Vet inte om man blir så mycket klokare av denna info....... |
||
2012-11-01, 16:57 | #10 |
Örjan kommer nog att köra i spets eller rygg ledaren med panne de moteur. För mig finns det bara 3 hästar som kan vinna. Tar alla tre, finns bra många andra spikförslag till helgen. Fascination t.ex tror jag är stenklar.
|
|
2012-11-01, 17:00 | #11 |
Vart väl ingen jätteutdelning direkt denna omgång förra året och finns nog rätt mycket som talar för halvrasslig utdelning igen. Börjar väl med en 1a men ser man på kuskarna på framspår så kan det bli lite körning endå och jag skickar ett streck på Perfect Power som jag tror kommer få ett kanonlopp i draget.
Guld blir kul. Saston på fel distans,Friction var inte speciellt bra sist och Monster drive vinner aldrig. Tippar Global Investment som etta men kommer ta med några stycken. |
|
2012-11-01, 21:38 | #12 | |
Citat:
|
||
2012-11-01, 22:32 | #13 |
Tänkte skriva lite men min form är inte som bäst just nu och jag försöker hitta formen
avd1. Första strecket går till Noble Night som var grym senast, kanske lite väl het med det helstängda huvudlaget? Nu vill Wallman sätta norskt istället för att inte få honom så hetsig dessutom blir det jänkar vagn igen. Öppnar vasst och normalt en bra chans att leda loppet runt om. Santiago Wibb har utvecklats enormt och visade ett starkt intryck senast vid segern. Frågan är dock inte om hästen är bättre bakifrån? Med tempo och klaff kanske man kan utmana, en bra finalplats bör det iallafall vara. avd2. Facination spikar jag på lördag detta är kullensdrottning. Gav ett gediget intryck i semin och har lopp i kroppen nu. Öppnar visslande snabbt vid laddning och har vunnit 8 av 8 i år. Blir troligen väldigt svårslagen igen. Spik! avd3. alla pratar om Saston och Friction visst kan de vinna men inte tar de väl spets? Lavec Kronos har ett skräddarsytt läge, han har tränat backträning ett tag och ska se väldigt smidig och fin ut enligt Adrian. Lavec har för andra sidan inte fungerat fullt ut på sistone men känns uppåt i jobben iallafall. I grund och botten är detta en väldigt kapabel kille. Om form blir man nog inte lätt att plocka ned. Jag kikade förbi tidigare starter och det verkar som Ludde ponken börjar få fart i stallet. Har tagit ganska många segrar på ca 30 starter. Ungefär 7-8 stycken det indikerar väl någorlunda form i stallet. Oracle fick inte det rätta fästet senast men enligt stallet så känns han lika fin som när han startade i "Sweden cup" Orcale kan också öppna men tar sig nog inte förbi invändige nr 1. Men det kanske kan gå vägen ändå? avd4. Vincenns såg väldigt fin ut vid segern senast. Nu ska han köras första gången med ryckhuva man har dessutom siktat hit och har en ganska så härlig känsla inför loppet. Mycket troligt att man får överta ledningen och då är det toppchans. Bra chans även från dödens. (Barfota bak och övernattar) men det ska inte vara några problem. avd5. Jean Pierre Corner gör en intressant debut för Ludde, han brukar ju kunna ta ut hästarna som startar i hans regi i bästa tänkbara skick. Hästen har visat fint intryck de gånger jag sätt honom, kanske ändå svårt att veta vad man har honom i ett lopp som detta men eftersom hans segerprocent är så pass bra kanske man ska ge honom lite respekt inför detta ändå? Såg ju ut som en vinnare den 4 Augusti när galoppen kom vid attacken i slutsvängen. Preben är en ganska duktig lärling och ekipaget är ganska intressanta. Blir streckad på 10-20%? Orelander tränar bra och står rätt inne på pengarna, hästen kanske inte är helt enkel att köra men Anna är ju ganska så rutinerad. Man siktar på barfota runt om och öppet huvudlag. Det är ännu inte bestämt om man ska övernatta eller köra upp tidigt på lördagen. Om man utgår från senaste insatsen så gick ju hästen från jumbo position till förste position på 10 tid /800 meter. Visst ska Savin vara optimistisk inför detta. avd6. Pato gillar jag men känslan säger att han har problem med hårda banor (kan ju bli så nu i kallare tider) Han vann ju senast men jag tyckte han såg rullig ut genom hela loppet. Det blir nog inte heller någon ledning kan jag tänka mig eftersom där sitter nog Panne de moteur som Hultman tror leder loppet runt om, barfota runt om igen. Pato får nog andra eller sämst tredje utvändigt. Pato ska resa till Eskilstuna redan på torsdag (idag) eftersom han ska vara på en hingstpremiering på fredag. Undrar hur det kommer att gå? Disco A.E gjorde ett ruggigt bra lopp senast måste vara en av de som kan vinna loppet. Lovelock har ju formen i zenit har farten men det måste ju klaffa lite från läget. Manalapan får nog prova en bit från start om han ska ha en liten chans. Det är ju ändå en stark jäkel som gynnas om det blir pace i loppet kanske inte helt borta men lyxstreck och en sådan vill jag gärna ha med för att öka värdet vid eventuell seger. Gambrinus Degato hade nog vunnit senast om det hade klaffat 100%, läget och motståndet är tuffare nu men han är riktigt bra den här killen och kan faktiskt vinna, Såg ni kvalet där han bara blåste sönder konkurrenterna, blir helt tappad på strecken nu men jag tror det finns en grym utveckling i denne snubbe och är inte främmande för segerstrid. avd7. Main Kronos laddar från start, det ska bli barfota runt om och helstängt huvudlag. Toppchans att leda runt om. Dock är jag lite rädd för att Mascho Gosspi laddas rejält Åke L brukar sällan vila på hanen utan kör ofta väldigt resolut. Hästen har dock dåliga bakhovar och måste nu gå med skor, kan vara ett litet minus. Men ändå tidig. Ed You har blivit rappare än tidigare och gynnas av tempo. Pass upp! Beastine är också väldigt kvick men släpper väl? bäst bakifrån enligt min uppfattning även om hästen verkar vara kraftigt på gång. Avalon Spider gjorde en positiv avslutning senast och gick med fulla linor över linjen, vingelläge men likväl ett tidigt bud. For Life har väldigt hög kapacitet får man bara honom att trava kan han nog vara en jätterysare att se upp med. avd1. 1-2 avd2. 3 Facination avd3. 1-5 avd4. 2 Vincenns avd5. 2-12 avd6. 1-2-4-6-8-11 avd7. 1-2-3-7-9-11 = 144 kr Lycka till... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lepadd (+5), AbbeAce (+2), Lindvallen (+5), mijo14 (+5) |
|
2012-11-02, 00:14 | #14 |
...lite tråkigt(?), men dubbeln Noble Knight-Fascination ger 4ggr (2*2=4) på Expekt, borde väl vara mer än 25% att V75-omgången inleds så...ser ut att bli skapligt väder i Eskilstuna på Lördag, så den biten verkar vi slippa oroa oss för...
|
|
2012-11-02, 05:43 | #15 |
Brukar Göra andelssystem på Bubblan i Umeå 100:-/Andelen
Spikar Noble Knight o Fascination. Dom borde ha bra chans på spets o slut Sen Måste vi hitta lite skrällar. Gulddivisionen: 7 Global Investment 12% är för lite i mina ögon spurtade bra i SM läpp efter Caballion tagit bort Monster Drive på 8 hästar rätt el fel? 1 seger på 25 på V75 sånt står jag över. Avd.4 Stor chans Vincennes får spets, som jag ser det tar Miss Bennis spets. Får göra ett fällningsförsök o då är 9 Chat Chip det roliga strecket även Walmann's 11 Parodie kan vara en rejäl skräll. Avd.5 Väldigt öppet har störst känsla för Isak C.D Avd.6 Stor Risk 1 Panne de Moteur leder runt om det roliga strecket 11 Gambrinus Degato vinner försökt med luckan 50 meter tidigare Avd.7 Här tror jag klart mest på 9 Ed You som jag tror har en bra chans garderar med 11 For Life som har en bra kapacitet bara han fungerar. 2 Main Kronos har 11 starter 0 segrar på V75 3 Macho Gossip har 1 på 25 sånt tar jag bort. Systemet Avd.1 1 Noble Knight Res: 3,4 Avd.2 3 Fascination Res: 1,5 Avd.3 1,2,3,4,5,6,7,10 Avd.4 1,2,3,9,11 Avd.5 2,6,10,11,12,13,14,15 Avd.6 1,4,11 Avd.7 9,11 1920 Rader |
|
|