Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-30, 06:36   #1

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

uppsnack v86 31/10

Hej allesammans, jag ska gå igenom hur jag har funderat över veckans v86. Hinner inte riktigt idag eller onsdag så det får bli nu på morgonen

avd1. Pampas Sir var väldigt bra senast, vann okörd i mål och såg helläcker ut. Kommer Tobbe till ledningen utan att det kostar idag så bör han ha ganska så bra segerchans. Dock går hästen från alla möjliga positioner och känns tidig. Xman Kemp hade vunnit ändå senast såg formstark ut både i provstarten och i värmningen, stallet hade lagt goda ord för denne krabat och med klaff idag från bricka 9 så bör han vara med i striden. Han har visat god fart för klassen och ska inte glömmas här. Overtaker by sib är en gedigen häst som alltid gör sitt, hade ganska mycket att åka med 1000 meter från mål medans ledaren såg lite slak ut, dock hade ledaren sparat men det bekom inte Overtaker by sib han studsade bara förbi på lätta fötter och vann lätt ändå. Gör han om den prestationen kan man räkna med fight. Melby Vargtass är ny i regi Åke S och vi vet ju hur det brukar sluta, dock mot jämngoda kamrater och tråkigt spår? tja jag tar med den ändå. Åke är Åke....

avd2. Såg ni Abborren senast. Jag säger jisses vilket lopp hästen gjorde, tog ledningen och fick press vid några tillfällen i loppet, såg ut att ha tomt i tanken redan in på upploppet men hästen ville inte ge sig utan strid och gav Beckman en rejäl fight om segern, Abborren höll tappert fram till 20 kvar sedan trött krafterna och hon gjorde även Åkes Beckman trott över upploppet. Digital Darling blir favorit men hästen har varit väldigt blek på slutet och mycket talar för formtapp. Abborren fick ett så kallat mjölksyrelopp senast och kommer säkerligen att vara 20-50 meter bättre idag eftersom hon fick en rejäl utblåsare då. Trots spåret tror jag Jorma blåser till 1500 kvar och vinner med 2-3-4-5- 20 längder in mot mål? Spelvärd på sina 20%, jag tror heller inte folk förstod hur bra hon gick senast och därför finns chansen att hon understiger 20% vilket är ett jättefynd, möter bara ston nu. Jag spikar!

avd3. Canal Skater hade ganska mycket kräm kvar senast men kunde inte ta sig förbi i sista stegen, var nära segern och idag tror jag man slipper göra allt för mycket grovjobb utan jag tror Åke hittar piken och leder loppet runt om. Spelvärd eftersom värsta motbudet har bricka 9.

avd4. April Magera är en häst som trivs bäst i ledningen, kusken har vunnit med henne tidigare, hon är en effektiv spets häst eftersom hon alltid sträcker på sig när konkurrenterna kommer på upploppet. Jag tror inte hon har förlorat än i spets, rätta mig om jag har fel. Mycket talar för att inget händer även om det är ett lärlingslopp första 1000 och då kan hästen mycket väl vinna. Jag har sätt några lopp med April Magera och hon ger alltid sitt, även när hon är trött så försöker hon dra undan, häst mot häst brukar hon klara och jag tycker det är en befogad favorit 50%. Jag var inne på att spika men eftersom jag hade råd att ta en till så ska jag ta en riktigt susare som fäller många lappar om den vinner. Nämligen Nelle Pride. Såg ni loppet näst senast? Han hade ett ton i linorna på upploppet men kom inte förbi då obesegrade Overtaker by sib från ledningen. Men spurten var av bästa märke och kommer Mattias Djuse till från start kan han blanda sig i segerstriden. 3% och ett fynd för den som letar kantbollar. Reserv 13.

avd5. Full Foward tog enkelt ledningens näst senast och hade kräm kvar i linorna även på upploppet men Stefan ville inte köra mer på honom utan spara honom (förmodligen till detta loppet?) Hans frus Mousse vann loppet och när han såg den komma på upploppet valde han att inte köra. Det blev dubbel Melander. Kan inte bli några stallkörningar idag och med tanke på det får vi se en vassare prestation? Yank Kemp vann med synes gott om krafter kvar senast, Jorma bara fin åkte sista biten och såg inte trött ut i mål. Från ett bra läge kan vi kanske vänta oss en duell? Jag tror det står mellan dessa båda och låser.

avd6. Digital Ink är en ärlig häst som inte riktigt fått till det på slutet trots tunga lopp. Perfekt läge idag och kan öppna. Runt om? Sew view blir nästa sällan trött, senast fick man inte riktigt fäste men näst senast såg man ut att kunna gå minst 1000 meter till i samma fart. Hästen är bra och spets iden får inte ha en dålig dag. Jag uppfattar Salsa Night som väldigt stark. Får ofta göra tunga lopp i tredje spår, får alltid göra grovjobb, dra tåget m.m Hästen tål det mesta och blir det fart i loppet kan Salsa Night vara först över linjen. 2-3 utvändigt är inte omöjligt, hästen tål de flesta upplägg och jag är inte främmande för att man är ganska så långt framme här.

avd7. Väldigt öppet lopp! Men den som gav mig bästa intrycket var Noir De Cherie som såg lysande ut vid segern näst senast, fick dra tåget hade spända linor över upploppet och tog ner en formstark häst i ledningen och bara stegade undan, det var ett rejält intryck. Och trots bra hästar runt om som också hade bra med spänst så klev hästen bara förbi och vann Överlägset. Gör man om den prestationen går man inte att slå. Hästen är dock ojämn vilket gör det hela svårare. Pay Attention är kvick ut och jag hoppas man tar sig förbi nr 1 från start, god chans isåfall. Senast satt man fast med ett ton kvar i linorna bakom (rygg ledaren) på Parodie. Askens valencia vann med huvud. Hade luckan uppenbarat sig 200 kvar tror jag Pay A hade vunnit med 2-3 längder. Toppchans om spets, och bra chans om rygg ledaren eller andra utvändigt. reserv: 1

avd8. Här spikar nog många Melanders häst jag tyckte dock att det såg relativt tomt ut redan 100 kvar, de gjorde de andra två som han stred mot också. (ingen som riktigt ville) Det blev liten marginal men Melanders häst ville inte ta sig förbi de sista 10 metrarna och jag tycker nog hästen överskattats lite väl mycket. Carlos Lightning var dock bättre än väntat (effektiv spetshäst) var dock tom i tanken redan in motupploppet med tog sig samman och visade att de Franska starterna inte hade varit för jäves. Aloe Vera spurtade vasst (formen är bra) dock synd på spåret idag. Melanders häst kanske får problem i volten? många minus faktorer och jag har hittat roligare bud som dessutom ger bättre betalt. Stormsky såg jäkligt fin ut i ledningen senast (var obesegrad i den positionen) hästen var väldigt trött på upploppet och försökte hålla emot flera snabba hästar utanför. (stridsvilja) blev dock avslagen med nos sista 10 metrarna och visade ändå fighting spirit vilket var härligt att se. Får man en bra resa i spåren kan hästen avsluta snabbt, bör vara bättre nu och med klaff är han ett roligt bud. Joker Stursk såg slagen ut på upploppet sist han mötte TA men kom tillbaka och kontrade ända vägen in trots att Melander då hade kräm kvar i linorna medans tobbe inte hade ett smack. Snacka om Fighting spirit på Joker Stursk. Jag tror att Tobbes häst kommer att vara minst 10-20 meter bättre på onsdag och med en resa i främmre träffen kommer han att käka upp TA till slut. Caliber TT har visat form ett bra tag men mött många bättre hästar för dagen. Senast hade man hur mycket kvar som helst kvar i linorna men man kunde inte ta sig förbi ledande Aristocat Boko som då gick barfota runt om (överkvalificerad i klassen) Caliber TT visade ett rejält formintryck (toppform) och kommer att bli farlig med rätt resa trots spåret. Hoppas på 1% för det rensar bort 99%.

Det kan bli riktigt bra pengar på v86 och jag satsar enbart 100 kr (96kr) Detta är ett bevis på att man kan vinna med mindre summor också

avd1. 5-7-8-9
avd2. 10 Abborren
avd3. 4 Canal Skater (9)
avd4. 6-11 (13)
avd5. 3-4
avd6. 1-4-6
avd7. 2-10 (1)
avd8. 2-5-10-11
= 96 kr

DD1. 2-10
DD2. 5-10-11

God tur / Klanke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
plumma (+2), lepadd (+2), domert (+25), Broddvar (+5), doob (+25), znipstern (+13)

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-30 klockan 07:25.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 06:52   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Lagt till datum i rubriken. Glöm inte ange datum nästa gång. /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 10:54   #3

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 268
Standard

Tack på förhand för de fina tipsen.
Ang Abborren i V86-2 så har jag aldrig sett henne som någon sprinter, men jag tror att hon får en plats på kupongen.

Jag kommer förmodligen att spika Trans Atlatic 9% avd 4. gillar distansen och kan komma bra till direkt från start.

sedan blir det Salsa Knight 11% avd 6. Bra häst mot passande motstånd bör vara bra i ordning annars borde man inte anmäla så pass tätt som de nu har gjort.
lepadd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 14:18   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 949
Standard

spikar jag satt är canalskater, aprilmargera samt uranium iaf.. väljer att gardera v86-2 med 1,4,6,7,8 abborren som första reserv, men jag har ju haft fel förr =)
foox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 14:42   #5

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Intressant i första när Åke har tagit över Fredriks gammla häst Mellby Vargtass?

2,7,8,9
10 Aborren
1,3,4,11 (måste ju få vinna snart 3 Black photo samt + på distansen.)
1,3,4
1,2,13 (alltid rädd för finnarna på valla)
1,2,4,8,9,11,12
6 Salsa Night
2,14
7,9

448kr Klappat och klart

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-31 klockan 17:38.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 18:27   #6

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13311
Standard

Salsa Knight , Canal Skater , Abborren. hoppas detta är vägen till 8 rätt i morgon
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-30, 18:47   #7

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Salsa Knight , Canal Skater , Abborren. hoppas detta är vägen till 8 rätt i morgon
Hoppas jag med
Gammal 2012-10-30, 22:44   #8

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Tidiga systemet:

7
Alla
1,4,5,7,9
6,7,10,13,14
3
4,6,9,11
3,4
2
Krav: 1-2 favoriter utöver spikarna
1665 rader

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 10:35   #9

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3852
Standard

NVM

Senast redigerad av donkyklonk den 2012-10-31 klockan 10:56.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:09   #10

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1886
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-31
Bana: Solvalla
Spelform: V86, omg. 65

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 5, 7, 8, 9
2 1, 2, 3, 7, 9, 10
3 3, 4, 5, 9
4 13 Keso
5 2, 3, 9
6 6 Salsa Knight
7 9 Flowstarter G.
8 4, 7

Vadet gäller startnummer

720 rader x 1 x 0,25 kr =
180,00 kr

Kvittonummer: 0BEC 671D 97C0 kkkk
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:12   #11

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Ska lämna in ett litet idag så får man se. Bara magkänsla....

1) 4-7-8
2) 2 Andoverandout
3) 1-3-4
4) 6 April Margera (kan dubbla med 13 Keso)
5) 1-3-4-6
6) 7 Diplomat Sund
7) 2-3-4
8) 2-3-5-7

Ändrinar kommer
Sen får man krama tummarna

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-31 klockan 17:38.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:32   #12

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1886
Standard

Om jag inte är helt ute och cyklar, så är Overtaker by sib (7 i avd 1) klar för V75finalerna 17/11. Trist spår, medium startsnabb och garanterat spår på vägen, låter för mig som om hästen inte offras 110%. Därmed inte sagt att den inte kan vinna, om saker och ting går dess väg...
4 Nimbus Hackstable (avd 8) spurtade rejält sist (grym nästsist) och har toppform, bra startspår och med BG i toppslag. Tror jag vinner!

Senast redigerad av mijo14 den 2012-10-31 klockan 11:35.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:38   #13

Sharp$: 1373
Standard

...

Senast redigerad av copiad den 2012-10-31 klockan 12:36.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 12:12   #14

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Förlåt Klanke men jag köper sällan dina analyser. Du kommer fram till rätt hästar ibland ändå men fattar inte riktigt hur du värderar hästarnas insatser allt som oftast.
Vill inte klaga på analyser och dylikt men dina tips dyker ju upp dagligen och oftast är det inte särskilt pålästa. Nu är säkert alla jättesura över att jag klagar men det känns som att vi mest byter rader här inne. Inga djupgående analyser utan mest lite nummer här och där och intresset för betaltjänsternas system verkar viktigare än att göra läxan själv. Men ni behöver inte vara oroliga över mer gnäll för jag orkar inte engagera mig på sharps längre utan tackar för mig. Blir bara frustrerad över det mesta som skrivs här. Finns några hyfsade tippare här inne som jag önskar all lycka men mest verkar det finnas efterhandskonstruktörer som gillar att visa sina vinnande system i efterhand. Eller såna som tror sig kunna trav men mest gissar. Ta min kritik på rätt sätt så kanske detta blir en bra sida för travälskare.

Mvh Copiad.
Jag förstår inte hur du menar copiad? Jag har spelat in en del pengar med åren och om jag inte skulle vara påläst så hade jag med säkerlighet inte vunnit ett smack. Alla har vi våra uppfattningar om hur loppen ska köras och hur loppen har körts sedan tidigare. Jag har ingen anning varför du gillar att klaga på andra framför allt mig som lägger ner stor tid till att försöka hjälpa andra. Jag hade inte behövt skriva här om jag inte hade velat, tar ju sådan tid, jag har ju familj också. Varför skriver jag då här kan man tycka? jo för det ger mig passion och lycka att kanske ge något tips som kan få någon annan på rätt köl. Jag är ingen super tippare, jag vinner inte varje dag, det är det igen som gör. Jag har spelat in närmare 50000 kr på bara 2 månader, ren tur? kanske? att man inte vill köpa någons analys är ju upp till var och en, jag går sällan efter vad andra tänker (om det inte är någon jag känner som har bra info) går man inte efter sina egna ideer så är man farligt ute. Experterna som skriker ut vinnarna i tv vinner inte varje dag, någon gång i månaden kanske de får in en dd som ger 20 ggr. Jag har hittat nycken till flera strategi spel som fungerar långsiktigt. Men om folk ska klaga på mig här inne så känner jag att jag inte tillför något och såfall kastar även jag in handuken. Vad tjänar jag på att ödsla min dyrbara tid att skriva in mina ideer här när "någon" /flera ändå gnäller.

Travsporten var bättre för....

Vi ses på facebook marvel

tack för mig med...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
copiad (+1669)
Gammal 2012-10-31, 12:16   #15

Sharp$: 1373
Standard

...

Senast redigerad av copiad den 2012-10-31 klockan 12:37.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td