Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-26, 10:49   #31

NoobieClowns avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Har också funderat lite i de banorna, men kommit fram till att det med största sannolikhet är tillfälligheter. Gjort två starter för Åke på jägers, var sjuk i den första så det kan man inte skylla på banan. Sen var den ju väldigt bra senast och krossa opitergium från dödens men galopperade omotiverat då i sista sväng, det oroar såklart lite men som hästen sett ut efter det känns det lite långsökt att tro det ska hända igen.
När den felade sist på jägers så är jag säker på att Åke skyller på banan. Han sa iaf några dagar efter att banan var för hård och att de hästar han startade den dagen tog ganska mkt stryk av den. Så om banan blir hård imorgon så kan det vara läge att gardera den kanske?
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 11:47   #32

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Denna omgång som såg så enkel ut vid första anblicken kanske inte blir så lätt ändå

Raja Mirchi går med skor och hoppar ofta, och hästen är ju uppenbarligen betydligt bättre barfota.. men överlägsen om den funkar fullt ut. men finns 3 bra motbud i True Advantage, francais du gull och framförallt haraldinho.

Aristocat tycker Åke själv at man bör gardera nu när han ska gå med skor då han tidigare gått barfota för åke. iofs svagt med motbud av hans caliber, men power ms från tät kanske?

quarcio klar första häst även om han går me skor, motbuden är få, caballion och spring erom är ju givna vid gardering men hur kul är den trion på en bong?Möjligtvis på VM bongen.

Avd 4&5 är ju alla hästar spelade mkt i pga av att det är så många stora favoriter i omgången, så här är det ju guld värt att hitta lite goa drag utan att "måla" för mkt, jag har lite feeling för materazzi bob eller steve fourty i fjärde och i femte så har väl lövgren en riktigt kanon?? men goops ser fin ut men spår 4 i volt för den hästen känns ju inte 100%. Uhrberg från springspår med en riktigt fin 3 åring kanske! lås på dessa 3 kanske

perfkt toll verkar ju inte alls funka på jägers, startat där 6 ggr utan att vara nära seger, kan väl inte bara vara tillfälligheter? motbud finns men dom är ju inte i närheten av hans kapacitet, men funkar han inte denna sjunde gång på jägers, så är ju 3:an given från tät, 2 wiss rambo kan vara en riktigt rolig skrällide, faktiskt gått riktigt bra det senaste!

Västerbo Prestige kan vara ett bra spikförslag, dubbling med Newline så bör man sitta säkert över denna distans! 11 hemmabana nu och kanske kommer till täten i tidigt skede så den kan tänkas vid ytterligare gardering.

Senast redigerad av jocklon den 2012-10-26 klockan 11:50.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 14:30   #33

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Alki Flevo till 12,50 vinnare o 4,00 plats på Unibet, kan väl inte vara så tokigt, dom tre(fyran struken) därframme verkar vilja släppa o träffar Haugstad rätt så borde det vara god spets o vinstchans.
Så tänkte jag också igår kväll , och spikade haugstad!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 16:10   #34

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

KORSDRAGAREN

V75-1: Svårslagen 1

4 Raja Mirchi var grym då han vann SM senast. Jag tror inte att han är sämre denna gång då han gillar att tävla på hemmaplan. Jag ser honom som en stark spik. Om man garderar skall man i första hand strecka 2 Francais du Gull.

V75-2: Svårslagen 2

5 Aristocat Boko har utvecklats enormt sedan han kom i träning till Åke Svanstedt. Har fått ett bra spår och jag är övertygad om att han tidigt sitter i spets varifrån han blir svårpasserad. Hotet är högkapable 11 Credit Fayline men då han har ett sämre läge får han svårt att slå favoriten. 1 Pingus Vang kan mycket men hans form är diffus. Skrällarna är 3 Jumble Ås och 4 Pine Alone.

V75-3: Svårslagen 3

2 Caballion visade senast att han är tillbaka i form. Jag tror att han med det loppet i kroppen är ännu bättre nu. Tror på tidig ledning och då får främsta (enda) konkurrenten 6 Quarcio du Chene svårt att plocka ner min idé. Caballion är mitt förslag till chansspik. Blir knappast streckad på över 50%.

V75-4: Steve skräller

Om det skall skrälla någonstans blir det högst troligt här. Min skrälletta är 10 Steve Fourty som har form och trivs på kort. Jag tycker att han är bäst när han får ligga still i det längsta. Blir det tufft tempo tror jag att han fäller alla till över upploppet. 3 United Face har bra form och är ett tidigt bud, liksom 5 Freude D.E. men som sagt: strecka på rejält.

V75-5: Utgång på två

1 Pampero har ett perfekt läge och formen på topp. Jag tror att han har toppchans att leda från start till mål. 8 Super Otto är inte så tokig - lyckas han hålla Pamperos rygg och sedan får chansen över upploppet kan han överraska. Min rekommendation är att spela med ovanstående duo som utgångshästar och sedan fylla på rejält bakom.

V75-6: Åke igen...

Även här har Åke Svanstedt toppchans. Här i form av 7 Perfect Toll som är en riktig kanon. Ingen kommer att vilja svara när Åke kör till efter första svängen. Perfect Toll är klart bättre än konkurrenten och bara en galopp kan fälla honom. Om man garderar måste man plocka med 10 Sune Palema som galopperade med mycket sparat i sista kurvan senast.

V75-7: Avanti-varning

Klar risk/chans att Åke Svanstedt även vinner den avslutande avdelningen då han fått fin snurr på 14 Jill Tilly. Men det finns flera bud och skräller det till här så kan utdelningen med lite tur komma över 10 000 kr. En häst jag vill varna lite för är 7 Avanti L.M. som trivs på lång distans. Även 9 Västerbo Prestige duger i sällskapet och kapable 3 Razor Shadow har ett bra spår.

Spiken: 4 Raja Mirchi (V75-1)

Chansen: 2 Caballion (V75-3)

Skrällen: 10 Steve Fourty (V75-4)

Senast redigerad av korpo den 2012-10-26 klockan 16:11.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 16:18   #35

korpos avatar

Standard

Nybrinks VM tips!

V75-1: 4 Raja Mirchi (res 6-3)

V75-2: 11-2-5-10 (res 6-4)

V75-3: 6 Quarcio du Chene (res 2-4)

V75-4: 1-11-5-3-2-9 (res 4-10)

V75-5: 8-1-3-6 (res 11-5)

V75-6: 7-10 (res 2-3)

V75-7: 9 Västerbo Prestige (res 15-11)

192 rader/96 kronor

SHJs VM tips!

V75-1: 4 Raja Mirchi (3–8)

V75-2: 5 Aristocat Boko (2–1)

V75-3: 6 Quarcio du Chene (2–4)

V75-4: 2–5–4–1 (3–11)

V75-5: 1–5–11–4–3–6–8–12 (10–2)

V75-6: 7 Perfect Toll (10–11)

V75-7: 9–15–14–11–3–7 (1–10)

192 rader/96 kronor
Gammal 2012-10-26, 16:32   #36

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown Visa inlägg
När den felade sist på jägers så är jag säker på att Åke skyller på banan. Han sa iaf några dagar efter att banan var för hård och att de hästar han startade den dagen tog ganska mkt stryk av den. Så om banan blir hård imorgon så kan det vara läge att gardera den kanske?
Det stämmer att han skyllde på det. Ja man kan kanske tänka i det banorna även om jag inte tycker det är givet att den ska hoppa bara för att banan blir hård imorn, travade ju perfekt vad jag såg fram till hoppet. Först sa även åke att det var omotiverat, sen skyllde han på banan. Lite svårtolkat men om banan blir hård imorn kan jag köpa att man garderar om man går för stor deg =)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 16:46   #37

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Någon som skall till jägersro på lördag?
Jag ska dit.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 17:06   #38

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Här kommer mitt tips snart.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 17:20   #39

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1374
Standard

Fredags-TravRonden

1: 4 Res:3
2: 5,2,1
3: 6,2,4
4: 4,3,5,11,2,1
5: 4,1,9,3,11,6,5,8
6: 7 Res: 11
7: 9,15,3,11,14,7,5

Bosse Knåp
1: 4 (6,3)
2: 2 (10,6)
3: 2,4,6
4: 3,11
5: Samtliga 12
6: 2,3,4,5,10,11
7: 5,11
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 17:28   #40

korpos avatar

Standard

Svanstedt om sina ...........

Aristocat Boko (V75-2) har vunnit med krafter kvar båda gångerna på slutet och han känns som en riktig kanonhäst. Jag tycker att han har överkapacitet för den klass han befinner sig i just nu. Allt ser också bra ut i träningen efter förra starten.­ Enda gången han har känts sämre hos mig var på Jägersro då han tog lite stryk av den stenhårda banan. Den här gången kommer han att tävla med skor runt om och jag vet inte om det är sämre. Det är svårbedömt för mig hur det påverkar honom. Han har lite slitna hovar och jag vill spara dessa till finalen. Det kan vara så att han vinner ändå eftersom han har så hög kapacitet. Men det kan också vara ett minus. Hästen har i alla fall känts bra med skor i träningen och i värmningarna.­ Senast var han lite hetsig i starten och inte så snabb ut på grund av att jag inte kunde ladda för fullt. Men så har han inte varit tidigare. Han är rätt så hygglig ifrån start annars.

Pampero (V75-5) vann med krafter sparade senast och det var det klart bästa­ jag har känt honom i lopp någon gång. Det var i och för sig bara körning sista 200 meterna men han kändes jättefin. Han har utvecklats och även om det inte har blivit­ så många segrar så tycker jag ändå att han har kämpat och gjort det han har kunnat. Det är ingen fara med löphuvudet och hästen känns ännu starkare och mer rejäl nu. Han har bra startspår och är rätt så snabb ut om han trampar iväg. Det enda orosmomentet är de första 50 meterna då det är lite galopprisk. Bra chans felfri.

Perfect Toll (V75-6) kändes säkrare än någonsin ifrån start senast vilket var glädjande. Han var även snabb ut och det gick till och med att köra på honom i början. Han har ju annars varit lite hetsig just i start­momentet bakom bilen när han har haft framspår men det känns som att det har blivit mycket bättre. Han vann med krafter kvar senast och det har hästen gjort i stort sett varje gång hos mig. Han är stark och oöm för positioner och att springa i dödens bekommer honom inte. Han känns fortsatt fin i träningen och topp­formen håller i sig. Men nu är det Jägersro igen och där har det hittills blivit två nollor i protokollet när han har startat för mig. Först var han förvisso sjuk i somras men senast var banan stenhård och det var därför han galopperade i sista­ sväng. Men faktum är också att han inte gick något på Jägersro för den tidigare tränaren heller så man kan ju börja undra. Vi får hoppas att den negativa Jägersrotrenden bryts nu. Jag är mer konfunderad över “Jägersro-spöket” än över läget och motståndet. Hade det varit en annan bana än Jägersro hade jag gett honom en femma i betyg.

Pine Alone (V75-2) har utvecklats bra i år och framförallt blivit snabbare. Tidigare var han så entaktad men senast spurtade han mycket bra och det var nog den snabbaste av­slutning som han har levererat någon gång. Det är en stark och rejäl häst som har känts bra i träningen efteråt. Läget är också bra och jag tror inte att han gör bort sig men samtidigt krävs det tur med löpningen­ och hårt tempo om han ska segerstrida. Motståndet är tuffare än senast.

Tab Hall (V75-4) gjorde sitt bästa lopp för mig senast. Även om han fick en fin resa så avslutade han rejält in i mål. Hästen känns allt bättre men det krävs nog att han springer ännu fortare nu om han ska segerstrida. Det är några bra hästar emot och det krävs nog att han lyfter sig lite ytterligare. Han är rätt så snabb ut och jag måste prova lite ifrån början. Främst att det är en platschans men det är heller inte­ helt omöjligt att han kan räcka.

Jill Tilly (V75-7) vann på ett bra sätt ifrån dödens senast och kommer mer och mer. Hon är på väg uppåt i form och lång distans passar bra för hästen är stark. Nu är det lite tuffare motstånd och hon har gått i ganska enkla lopp så det blir kanske inte så lätt att vinna. Men det kan bli en bra placering.

Roxa Sisu (V75-6) satt fast senast med krafter kvar och hon känns som hon ska göra i jobben. Näst senast borde hon ha varit längre fram så då var hon inte som bäst. Hon räcker inte till vinst här. Nöjd med pengar.

Indigo Broline (V75-6) får dåliga lägen nästan varje gång. Det är väldigt svårt att räcka fram i Silverdivisionen ifrån sådana spår. Han var ute i ett tufft lopp senast som det gick väldigt fort i. Formen är bra men det ska till väldigt mycket tur om han ska blanda sig i segerstriden härifrån.

Åke Svanstedt
Gammal 2012-10-26, 18:18   #41

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7924
Standard

De senaste gångerna det sett gratis ut har det slutat i katastrof med skrällar till höger och vänster men denna gång hägrar VM och ATG vill ha med så många som möjligt så det kommer troligen rendera i en pissutdelning där många spelare får en bra start på VM. Jag vet ej . Tycker att det finns skrällpotential och kommer säkert spela därefter men blir inte förvånad om utdelningen landar på max 5k.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 18:41   #42

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag tänkte att nu när VM tar sin början,Kanske det underlättar med lite förslag på 192r..

2-2-2-2-2-2-3 = 15 streck
1-2-2-2-2-2-6 = 17 streck
1-2-2-2-2-3-4 = 16 streck
1-1-2-2-2-2-12 = 22 streck
1-1-2-2-2-3-8 = 19 streck
1-1-2-2-2-4-6 = 18 streck
1-1-2-2-3-4-4 = 17 streck
1-1-1-2-4-4-6 = 19 streck
1-1-1-2-2-4-12 = 23 streck
1-1-1-2-2-6-8 = 21 streck
1-1-1-2-3-4-8 = 20 streck
1-1-1-1-2-8-12 = 26 streck
1-1-1-1-3-8-8 = 23 streck
1-1-1-1-4-6-8 = 22 streck
1-1-1-3-4-4-4 = 18 streck

Kan ha glömt någon men tror inte det
Håll till godo

Jag lär lägga upp mitt system med tre spikar, ett lås i guld, tror jag - har vacklat lite de sista timmarna angående Fredrik B. Larsson - Caballion med Erik eller Örja, Goop eller Åke hade varit spik för mig, men med Fredde... Tja, faan vet!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 18:41   #43

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2530
Standard

Hur löser man V75 4? Känns vidöppet, tycker jag...
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 18:49   #44

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Hur löser man V75 4? Känns vidöppet, tycker jag...

Börja med att ta ut de som du tror ligger bra till 500 kvar och särskilt spets och rygg ledaren - väldigt svårt att vinna bakifrån på Jägers - det är något med utgången av sista kurvan som gör att innerpåret/ledaren alltid får en halv till en hel längd till godo, gratis, där...! Kolla på Lördag får ni se vad jag menar...

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 19:57   #45

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Kör ett system för 300 spänn, ska försöka göra ett mindre för 100 spänn men först imorgon för senaste info.

avd1. Raja Mirchi möter ingen Sebastian K, ingen Caballion nu och är han lika fin som senast och inte gör bort sig så kan han ju inte förlora detta? Jag spikar. Ludde är ju champion på Jägers och på hemmabanan har han respekten med sig. Blir släppt till spets och hur jag än vrider på det så står Ludde i vinnarcirkeln och skrattar.

avd2. Aristocat boko har varit riktigt bra på slutet, nu vill man spara fötterna till finalen men jag tror inte det har så stor betydelse och tycker att Åke ska ha toppchans oavsett resa. Kung Åke leder ju V75 ligan och jag tror han fortsätter så efter segern med Aristocat boko

++++
Aristocat Boko (V75-2) har vunnit med krafter kvar båda gångerna på slutet och han känns som en riktig kanonhäst. Jag tycker att han har överkapacitet för den klass han befinner sig i just nu. Allt ser också bra ut i träningen efter förra starten.­ Enda gången han har känts sämre hos mig var på Jägersro då han tog lite stryk av den stenhårda banan. Den här gången kommer han att tävla med skor runt om och jag vet inte om det är sämre. Det är svårbedömt för mig hur det påverkar honom. Han har lite slitna hovar och jag vill spara dessa till finalen. Det kan vara så att han vinner ändå eftersom han har så hög kapacitet. Men det kan också vara ett minus. Hästen har i alla fall känts bra med skor i träningen och i värmningarna.­ Senast var han lite hetsig i starten och inte så snabb ut på grund av att jag inte kunde ladda för fullt. Men så har han inte varit tidigare. Han är rätt så hygglig ifrån start annars. (källa Åke S)

avd3. Ett typsikt tvåhästars lås. Statistiken säger att lås i detta loppet på de två mest streckade vinner i 40 omgångar av 52. Så statistiken sitter på min sida. Quarcio du chene var ruggigt bra senast och tog längder på Sebastian K senast inte många hästar som klarar det. Barfota igen och normalt en jättechans att vinna. Favorit parad? jag vill dock gärna gardera upp med Caballion som såg bättre ut senast, nu har man dock gjort små justeringar på honom bl.a nya sulor som han ska gå med. Han känns dunder fin i träningen och kan få loppet i rygg för inte väljer väl Fredde att köra i spets?

avd4. Freude de hon ska ha känts väldigt fin och pigg i träningen och Lövgren tror på fin vinstchans om hon får ta över ledningen utan att det kostar för mycket. Given etta! United Face blev fint framdragen senast och avgjorde på ett rejält sätt, har bra form och kan slå till från fint läge. Papparazzi har var mycket bra senast i en väldigt snabb avslutning. Möter äldre nu, men jag tror inte det bekommer honom ett dugg han verkar ganska förnuftig och lätt att ha att göra med. Får fin resa och kan avsluta starkt. Given på lappen. Jag låser på dessa tre.

avd5. Ett vidöppet lopp och här tar jag med många. Punk är bra för klassen och körs troligen offensivt. Picasso har ett lite lurigt spår men man har annars siktat på detta loppet och tror ändå att han går iväg felfritt. Slutar i striden. Pampero tar säkert spets igen och frågan är om det räcker hela vägen igen? Dock är det 50/50 att han går iväg för han är hopplöst osäker i volten. Perfection Pellini är väldigt speedig, var väldigt positiv i kriteriekval näst senast, är normalt travsäker och ska räknas om han kommer till. Lifeislife br har varit väldigt vass vid segrarna och ska räknas från fint smygläge. Skräll!? Super Otto står kanske hårt inne på pengarna men har dock en ny kusk (formkusk) Ulf Olsson. Läckerol kan vara en jätterysare, tränar bra och tar alltid ut sig i loppen. Danne låter väldigt nöjd med sista jobbet. Varning! Åsunds Hornline får sista rösten eftersom stallet var väldigt nöjda senast, han hade vunnit v75 senast om han bara hade tagit hand om ledningen, han tvekade något via open Strech men det kan också bero på att han var ovan (första gången) han var helt obrukad i mål och hade låg puls efter loppet, i onsdags gick han ett tuffare jobb och han kändes väldigt smidig och fin. Hade det inte varit pga läget hade man trott på väldigt bra segerchans men nu tror man bara på chans.

avd6. Pefect toll har i tidigare regi inte fungerat på Jägersro och som 80%are är det kittlande att fälla. Dragen bakom är Bl.a Sune Palema galopperade bort sig senast men Erik tog på sig det, har varit riktigt taggad i jobben och är han lika fin som på valla den 26/9 blir han farlig till slut. 13% och intressant spelmässigt. Jag tar även med Vinnalt Herkule som har visat styrka vid segrarna, vid överpace tror jag han bara sveper dem till slut. Flemmings tid är nu.

avd7. Avanti LM har varit riktigt fin på slutet och visar att toppformen är där, på pappret tycker jag uppgiften ser riktigt bra ut och en rolig DD spik. Alki Flevo fungerar bra med Kenneth därav är det han som kör. Hästen är bättre och säkrare i volt än med bil. Körs offensivt och är kanske i ledningen efter 400 körda? isåfall toppchans!
Västerbro Prestige krossade allt i grym stil vid segern. Dock riktigt blek senast utan att få en förklaring varför. Dock svårstoppad om han fungerar rakt ut. Jill Tilly verkar mer stark än speedig och med klaff kan hon säkert vara med och slåss om segern. Blir allt bättre i Åkes Regi...

Mitt system.

avd1. 4 Raja M
avd2. 5 Aristocat boko
avd3. 2-6
avd4. 3-4-5
avd5. 1-3-5-6-7-8-9-12
avd6. 7-10-11
avd7. 7-9-11-14
= 288 kr

V4

avd1. 1 Postion Composite
avd2. 10-11
avd3. 1-6-8-11
avd4. 1-6-11
= 48 kr

God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-27 klockan 09:12.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td