Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-24, 08:37   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

V75 27/10 Jägers Uppsnack VM-start.

Nu laddar man för att vinna VM-titeln.
Lite info om Örjan som ska till Toronto.

Nu är alla Örjan Kihlströms ersättare på V75 på lördag klara, de syns därmed också på atg.se:
V75-1: 3 Haraldinho - Åke Svanstedt
V75-2: 9 J.L.'s Buv - Björn Goop
V75-3: 5 Pitch Command - Åke Svanstedt
V75-5: 8 Super Otto - Ulf Ohlsson
V75-6: 8 Conrads Fredrik - Kenneth Haugstad

Örjan Kihlström kör Tamla Celeber i Breeders Crown på Woodbine Racetrack i Toronto på lördag

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-25 klockan 08:28.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 09:55   #2

AbbeAces avatar

Standard

Lite tankar om första avd....
Raja bör ta detta utan problem,Spik?....En som var vass sist var Haraldinho som kanske kan spurta ner Raja,men svårt att se det hända......True Advatage har gått bra en tid,om Raja har en dålig dag......

I andra avd
Aristocat Boko ser lovande ut,kan vara ett Spik....Värst emot Arazi Boko, Yamani Hornline och Credit Fayline...alla med sämre spår.

Tredje fältet
6 QDC stor fav 74% iss. Bra från dåligt spår sist, Fin i frankrike innan, står på tur men stor fav som sagt, Spik? Caballion svårt att se vinna med F B Larsson. Spring Erom värst emot....

Fjärde
Freude D.E favorit med form kurva som jag tycker pekar neråt,Hmmm...Svanen från bra spår alltid intressant, Vad kan Ludde göra? Debora Sund och Michael November gillar kort men spåren? Lurigt lopp.

5:e avd
Punk klart intressant... Grumetti 3 raka efter uppehåll men nu med bakspår...Super Otto kuskförstarkt...Picasso nu med Erik första ggn....Perfection Pellini samma spår igen?

DD1
Perfect Toll tror jag Åke sätter som sin bästa chans,Spik?.... Danskarna är värst emot tycker jag....

DD2
En i varje fålla lutar det åt i STAYERLOPPET...Flemmings bästa chans tror jag...Uhrbergs starke kämpe ska med ... och Eriks styrning, kan det räcka tro....

nu in i loppisen
Lycka till
Gammal 2012-10-24, 10:25   #3

AbbeAces avatar

Standard

Tack MOD
Gammal 2012-10-24, 12:10   #4

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Jag kommer att spika Raja Mirchi. Att gardera honom känns bara som bortkastade streck.
I Guld spelar jag inte utan Spring Erom !!
Aristocat Boko skall gå med skor runt om. Sparas hovarna till finalen. Måste garderas !
Visst skall Perfect Toll ha en bra chans men spår sju och Mr X.F.Royal är faktiskt riktigt bra. Dessutom gillade jag vad jag såg av Vinnalt Herkule senast.
I stayerloppet måste Avanti L.M streckas. Som vanligt är de flesta i loppet gynnade av distansen men jag undrar om inte Avanti är den som är mest gynnad ?

Lycka Till !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 23:46   #5

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Någon som skall till jägersro på lördag?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 00:00   #6

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Jag kommer att spika Raja Mirchi. Att gardera honom känns bara som bortkastade streck.
I Guld spelar jag inte utan Spring Erom !!
Aristocat Boko skall gå med skor runt om. Sparas hovarna till finalen. Måste garderas !
Visst skall Perfect Toll ha en bra chans men spår sju och Mr X.F.Royal är faktiskt riktigt bra. Dessutom gillade jag vad jag såg av Vinnalt Herkule senast.
I stayerloppet måste Avanti L.M streckas. Som vanligt är de flesta i loppet gynnade av distansen men jag undrar om inte Avanti är den som är mest gynnad ?

Lycka Till !

Avanti L.M är ganska intressant, men tappar alltid för mycket från start - över denna distans minskar ju denna defekt men de hästar bakom, ex. New Line lär vara i kapp och redan förbi innan första kurvan så dennes 20 meters handikapp är redan uppätet, innan loppet ens knappt startat och ger då New Line ett stort övertag - kanske en spik för mig i nuläget...

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 00:27   #7

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

J.Ls Bjuv har ju en enorm kuskförstärkning och måste med på alla kuponger...! Sedan tror jag att Haraldinho kan vara grymt gynnad av en offensiv kusk denna gång! Passas! Skulle även anbefalla att kolla hur Luddes två styrningar i loppen före V75 ser ut - dessa präglar hela tävlingsdagen för honom - verkligen mer än andra...

Glöm ej heller Pine Alone som såg riktigt formstark ut senast - gynnas om tempo, vilket det bör bli här... Skulle aldrig våga ta bort Yamanis Guy heller, då tempo kommer att ges, eller att denne själv sätter upp det.

Caballion spik för mig i nuläget - får se om jag garderar och dubblar med QDC - ingen annan är aktuell för mig, i nuläget...

Glöm inte Sigurd Speed i fjärde - lär bli bortglömd av massan... Men ett garderingslopp!

Glöm INTE Perfection Pellini i femte - prickar Uhrberg starten och kör där så kan denne bli livsfarlig - har smygform... Gynnad av Jägers relativt breda start...

Kan INTE se att Svanstedt bränner med Perfect Toll - start till mål, i alla fall efter 3-400 meter - vem vill/vågar svara? SPIK!!!

New Line en trolig spik då denne tar 20 meter på de framför direkt... Kanske garderar med någon längst fram... Västerbro Prestige mycket överspelad nu - såg INTE bra ut senast och från fjärdespår är denne mycket sårbar och kommer tappa från start! Schas!

Mina initilala tankar - kommer självklart att ändra sig som vanligt, men detta är nog grunden i mitt system...

Lycka till, alla! V75-tävlingen kommer bli sjukt intressant, särskilt med så många Sharpslag!

Gammal 2012-10-25, 07:33   #8

muskalis avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 295

NFL 2021
Stats: 89 - 94 - 2
ROI: 92.47%
Vinstprocent: 48.63%

Standard

Jävligt dålig utdelning ett tag nu.. På lördag blir det nog ett par skrällar?
muskali är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 08:10   #9

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muskali Visa inlägg
Jävligt dålig utdelning ett tag nu.. På lördag blir det nog ett par skrällar?
Ja, detta är en svår omgång! Svårt att hitta spikarna, kanske...?!

Gammal 2012-10-25, 08:27   #10

AbbeAces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

Jag vill gärna. Hinner jag ska jag dit..man vill ju gärna vara där i tid..
Gammal 2012-10-25, 08:54   #11

AbbeAces avatar

Standard

Spelguiden 27/10

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf
Gammal 2012-10-25, 12:54   #12

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

jag är så suuuuugen på att spika haraldinho! Man vet ju nästan att ludde lyckas med strul...och skor på är det som gäller också! Barfota senast!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 13:47   #13

Sharp$: 3852
Standard

Naturligtvis på plats som alltid imorn när det är V75 på himmplan =)

Lite tidiga tankar:

1) Raja Mirchi... Som den såg öppna senast och lär bli tidig spets känns spiken gjuten. De som garderar spekulrerar i att den ser sämre ut igen och ev. om den skulle bli skor igen.

2) Första tanken var, "hur ska aristocat boko förlora detta? Överkapacitet för klassen så det skriker om det, tidig spets också kanske"? Nu när man nyktrat till och läst på lite så står det dödens i pannan på hästen och där var den sårbar senast på jägers(dock mot Oleander som hade varit klar andrahandare här) Ludde kör i spets med october som fått lopp i kroppen. Möjligt Aristocat Vinner från dödens ändå men känns värt att gardera iaf. Stormvarning för Arazi Boko som lyckades vinna med Anders Svanstedt i sulkyn senast, krävs en bra häst för det =) Hur som helst ett bra smygläge och takter upp, och skulle åke och ludde kör mot varandra(som perfect toll vs Opitergium) så kanske han kan komma in matchen!

3) Caballion känns som draget här. Bör komma till spets här och knappast givet att quarcia vinner utvändigt. Dock heltäckt med 2 känns det som.

4) Omgångens mest svårlösta tycker jag, inte riktigt fått någon feeling för någon. Det enda jag är säker på är att jag inte kommer spela på Tab Hall, bort med den på allt. Kunde inte vinna som favorit senast trots perfekt invändigresa och lucka på beställning, känns väldigt överstreckad här trots bra läge. Fredue D.E nedåtgående form också tycker jag, nej det känns gjutet att gardera på här och jobba skräll!

5) Väldigt inne på Åke här då jag hittar negativa faktorer på de flesta andra betrodda. Gillar även Pampero och perfekt läge med Åke, känns väl som det kan bli spets här? Uroy hög kapacitet men tveksam på läget och kommer inte snabbstarta. Guremetti har jag gått emot varje gång den vunnit och varför sluta nu? Voltstart känns som ett frågetecken och Lövgren snackar alltid om hur stänkrädd han är och startar bakom hästar nu. Är inte speciellt imponerad av Punk men lite rädd för att Ludde ska trycka på för ledningen. 5 Picasso tycker jag är en fin typ, visat bra startsnabbhet bakom bil. Dock galopp senast i voltstart och 5e spåret känns som ett frågetecken? Nog snabb nog att utmana från start ändå med Erik i sulkyn nu, värst emot!

6) Perfect Toll kan köras hur åke vill och vinner med alla upplägg här, galopp emot.

7) Lite lurigt. Tycker Västerbo Prestige känns överstreckad efter den sämre prestationen senast, dock bäst kapacitet här skulle jag tro och kan inte räknas bort. Förstår inte varför inte Avanti L.M är mer betrodd. Gick riktigt bra i brons senast bakom Aristocat Boko(först i tredje spår) och spurta även mkt bra när Västerbo Prestige vann. Har bättre läge än favoriten och kommer från bra prestation i högre klass kontra dålig prestation i lägre klass. Gillar även New Line som är given, men klar första häst Avanti L.M.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 14:16   #14

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Första tankarna om v75

1) Raja Mirchi hade varit favorit i gulddivisionen och mot detta motstånd är det bara galopp emot. Vilket iof inte är helt otroligt. Vid galopp gör True advantage, Haraldinho och Francais Du Gull upp om segern.

2)2,4,5,10 känns som ett starkt lås i detta lopp. Aristocat är bästa hästen men kommer antagligen få gå utvändigt. Pine Alone och Arazi Boko känns spännande ifall Lutfi och Åke överpacear.

3) Stenhårt lås på Caballion och QDC. Spring Erom överstreckad till max just nu, 32% alldeles för mycket för en häst som är en klass under dessa två. 39% just nu på Caballion kan vara en bra spik. Var bättre i travet senast och gjorde det bra som tvåa. Det som gör mig tveksam är att han har haft väldigt svårt att vinna i år och galopperat lite väl mycket.

4) Får ingen känsla för någon häst. Blir en del lopparkiv och titt på värmning innan jag bestämmer mig för något här.

5)Behöver nog strecka en del hästar här. Perfection Pellini, och Ochoa Bob är två rätt lågt streckade just nu som är intressanta.

6) Åke vinner . Ingen koll alls på norska hästen som kanske är först emot men svårt att tro att den skulle räcka till.

7) 5-6 hästar som gör upp om det. Avanti L.M och Alki Flevo rätt streckvärda just nu.

Senast redigerad av NicklasJ den 2012-10-25 klockan 14:28.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 14:36   #15

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
jag är så suuuuugen på att spika haraldinho! Man vet ju nästan att ludde lyckas med strul...och skor på är det som gäller också! Barfota senast!
samma här! Ludde litar inte ett skit på RM och bara det att han släppte till Caballion (som galopperat) visar hur sårbar RM är för snabba temposkiftningar. Melander har räknat ut detta och Haraldinho behöver inte agera förrän 200 kvar. Skor på indikerar också att detta inte är "årets lopp" för RM...statistiskt galopperar RM i 30% av starterna och Ludde vet hur man forcerar hästar i galopp!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 14:59   #16

Sharp$: 458
Standard

Kommer gardera första loppet och inte ens ha med raja. Med skor över medeldistans mot ett motstånd som ändå inte är några duvungar direkt. Går han inte i galopp lär han stor chans att förlora ändå ur min synvinkel.

Aristocat ska gå med skor verkar det som? Behöver spara hovarna till finalen vad jag hört så gardering där känns ju given. Alla vet ju att Åkes hästar är barfotadansare Dessutom lär han knappast få gå i spets om luddes häst står på benen.

Quarcio ska ju bara vinna sitt lopp och perfect toll med om han inte strular..roxa sisu trycks av till spets och tollen tar över? Stallkörning när den är som bäst..
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 16:00   #17

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5211
Standard

Förstår inte varför Raja Skulle vara så klart i första avd?
Han möter 2 hästar i maxform från Melanders stall, och Åke upp på Haraldhino är ett stort plus anser jag iaf mot defensive Örjan...
Raja har väl dessutom gjort En superinsats massa ggr för att sedan gallopera lr vara sämre i nästa start. Han får göra 5-6 bra lopp i följd för att jag ska börja lita på honom iaf..

Nej 2 lr 3 hästar i första, även om jag vill Raja ska vinna, så är det spelmässigt fel att spika en sådan häst anser jag iaf.. Skulle väl dessutom gå med skor och spara hovarna sa Ludde?

Annars är avd 4 och 5 otroligt jämna, gäller nog att hitta en spik här i något av loppen för att ha chans till en 7a, då det krävs 3-4 streck i de andra loppen för att sitta relativt säkert..

Aja bara att plugga på=)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 16:31   #18

Sharp$: 17990
Standard

Om Raja är frisk och inte galopperar så sitter han tidigt i ledning. Där springer han en tid runt 1.12 och ingen har häst nog att utmana då. Däremot finns ju risken att Raja strular och det finns ett värde att gå emot mega stora favoriter speciellt under vm perioden då det är väldigt många små system och favoriterna oftast blir lite väl stora.
Väntar och ser hur % blir innan jag själv tar ett beslut.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 16:58   #19

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om det blir skor på Raja och det inte bara är någon grej Ludde släppt ur sig så blir det ändå ingen inlämning innan det är svart på vitt, OM gardering tar jag True Advantage först, häst och kusk är samkörda och vinnande.

Senast redigerad av bokis29 den 2012-10-25 klockan 17:00.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 18:32   #20

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

Ludde om sina ........................

- Jag tycker att Raja Mirchi är min absolut bästa chans. Hans står väldigt bra till i loppen den här gången och han möter ju bara jämnåriga. Det är ett perfekt läge och allt ser bra ut.
Skor på den här gången

Raja Mirchi gick utan skor för första gången senast i SM. Balansen den här gången blir antingen skor runt om eller skor fram.

- Ja, förmodligen kommer han att gå med skor. Jag vill spara barfotabalansen till Prix d' Amerique. Men det kommer inte att göra någon större skillnad. Han vann exempelvis kriteriet med nästan 400 gram på varje fot på nytt svenskt rekord, så det är inte det avgörande. Spelarna kan nog vara ganska så trygga. Han kommer att göra en toppinsats. Lutfi Kolgjini menar att formen på hästen kommer att byggas upp succesivt fram till sista helgen i januari då man hoppas på en start i det stora loppet. Raja Mirchis form nu räcker och blir över för att vinna det inledande V75 International på lördag. Du har även 1 Orion Kronos med i V75-1. Chansen?

- Han räcker inte till framför allt mot Raja och några till som är alldeles för bra. Men hästen är mycket bättre än raden och gick fantastiskt bra efter galopp senast. Så jag tror att han kan vara trea-fyra här. Vad säger du om dina övriga hästar på V75 - vågar du spekulera om den näst bästa och tredje bästa chansen också?

- Näst bästa chansen - ja, det kanske är det lite stöddigt att säga - men det är 2 Oktober Kronos (V75-2). Han möter en väldigt bra häst som Åke Svanstedt har i loppet (5 Aristocat Boko) men jag vet vad han kan i ljusa stunder och han är på väg mot toppkapaciteten nu. Jag tror att min häst kommer att bjuda storfavoriten en match in på linjen. Svanstedt är välkommen upp i dödens. Jag ser det som min andra bästa chans för dagen.

...och den tredje bästa chansen

- Stallets tredje bästa chans på lördag tycker jag är

3 Punk (V75-5). En väldigt fin häst som gick banrekord senast på Halmstad och gick fantastiskt bra även näst senast. Hästen har perfekt utgångsläge och är väldigt förnuftig. Jag tycker jag faktiskt att det är en bra V75-chans.
bokis29 (+5)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 23:22   #21

mijo14s avatar

Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-10-27
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 51

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 3, 4
2 2, 3, 5, 6
3 2, 6
4 4 Paparazzi
5 3 Punk*
6 2, 4, 5, 6, 7, 10
7 11, 15

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: CF8A BB89 5948 xxxx

Registrerat spel

1 3, 4
2 2, 5, 10, 11
3 6 Quarcio du Chene
4 3, 4, 7, 8, 10
5 3, 4, 5, 8
6 7, 10, 11
7 11 Alki Flevo*

Vadet gäller startnummer

480 rader x 1 x 0,50 kr =
240,00 kr

Kvittonummer: AF0C 9BA7 D948 xxxx

God tur!
Gammal 2012-10-25, 23:32   #22

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Registrerat spel

Bana: Jägersro T

1 4 Raja Mirchi (6, 2)
2 2, 5, 10, 11 (9, 1)
3 2, 6 (4, 5)
4 3, 11 (8, 7)
5 1, 5, 11 (6, 4)
6 7 Perfect Toll (10, 3)
7 3, 9, 14, 15 (7, 4)

Vadet gäller startnummer

96,00 kr

Kvittonummer: 2B0C 3505

Lycka till i vm!
Lindvallen (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-25, 23:40   #23

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Väntar in i det sista, i mån av värmning och sista skoinfo. I dagens V65, Torsdag, så skulle Lets Go On i första avdelningen gå barfota runtom. Två minuter innan spelstopp ändras det till skor, sägs via liven. Vad är meningen med skoinfo om den inte stämmer till 100%? Brukar den göra det ens i sin helhet?

Jag har inte haft några tidigare problem med detta men detta händer väl favoriter som drag kan jag tänka mig? Det är en ganska avgörande faktor i min mening.
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 00:35   #24

Klankes avatar

Standard

Ska kika mer imorgon angående travet på jägers, ska själv dit med frugan.

Perfect toll tänker nog många spika, dock ska man betänka att hästen inte fungerat varken för åke eller i sin tidigare regi på Jägersro. Blir troligen 80%are. För hård för honom månne?
Gammal 2012-10-26, 07:59   #25

Standard

Citat:
Ska kika mer imorgon angående travet på jägers, ska själv dit med frugan.

Perfect toll tänker nog många spika, dock ska man betänka att hästen inte fungerat varken för åke eller i sin tidigare regi på Jägersro. Blir troligen 80%are. För hård för honom månne?
Har också funderat lite i de banorna, men kommit fram till att det med största sannolikhet är tillfälligheter. Gjort två starter för Åke på jägers, var sjuk i den första så det kan man inte skylla på banan. Sen var den ju väldigt bra senast och krossa opitergium från dödens men galopperade omotiverat då i sista sväng, det oroar såklart lite men som hästen sett ut efter det känns det lite långsökt att tro det ska hända igen. Starterna innan Åke så var hästen mkt mer osäker, dock gick han felfri i derbykvalet förra året och satt fast så kan gå ett helt lopp på banan PT är storfavorit och det med all rätt nu med full distans som han är bättre på än kort, väldigt svårt att se någon stå emot honom här(värsta motståndarna har även fått bakspår), är ju oöm för possotioner också... Galopp eller sjukdom emot som jag ser det
Gammal 2012-10-26, 09:03   #26

AbbeAces avatar

Standard

Jag tänkte att nu när VM tar sin början,Kanske det underlättar med lite förslag på 192r..

2-2-2-2-2-2-3 = 15 streck
1-2-2-2-2-2-6 = 17 streck
1-2-2-2-2-3-4 = 16 streck
1-1-2-2-2-2-12 = 22 streck
1-1-2-2-2-3-8 = 19 streck
1-1-2-2-2-4-6 = 18 streck
1-1-2-2-3-4-4 = 17 streck
1-1-1-2-4-4-6 = 19 streck
1-1-1-2-2-4-12 = 23 streck
1-1-1-2-2-6-8 = 21 streck
1-1-1-2-3-4-8 = 20 streck
1-1-1-1-2-8-12 = 26 streck
1-1-1-1-3-8-8 = 23 streck
1-1-1-1-4-6-8 = 22 streck
1-1-1-3-4-4-4 = 18 streck

Kan ha glömt någon men tror inte det
Håll till godo
Pilkast (+3)
Gammal 2012-10-26, 09:28   #27

AbbeAces avatar

Standard

Tomas Uhrbergs....

V75 i sista stund

Snacka om respons på min senaste krönika – jag tackar för alla mejl och sms, det var mycket ris och ros!
ATG-basen Remy Nilson har nu lovat att det kommer att hända något, frågan är bara vad och när ...

I min vildaste fantasi trodde jag inte att mitt förslag om att införa en kupongavgift för de som spelare via ATG.se skulle få så enormt stort genomslag. Jag lovar att återkomma i ärendet – men i denna krönika ligger fokuset på Jägersros jackpot-V75:a.

Ni som spelar har flera tänkbara ”spik”-förslag. Ja, det är en kvartett att välja mellan. Jag tror mest på Quarcio du Chene (avd 3) och Perfect Toll (avd 7) – och garderar därmed Raja Mirchi (avd 1) och Aristocat Boko (avd 2).

Barfota blir skor hos tre
Balansen spelar stor roll, se bara hur fint Raja Mirchi travade när han för första gången slapp skor. Ja, prestationen i segerloppet i SM var mer än 5-stjärnigt. Nu ska han tävla med skor, precis som Aristocat Boko och kanske också Quarcio du Chene.
Raja Mirchi har också fått ta det lugnt den här veckan, det är först i Prix d´ Amerique Lutfi Koljinis slugger ska vara i absolut toppform.
Jag tar därför tillfället i akt och garderar med två intressanta motståndare, nämligen True Advantage och Haraldinho – två hästar med toppform som tål att göra en del grovjobb och de kan avsluta vasst.
Åke Svanstedt har finalen i tankarna för Aristocat Boko när han väljer att låta hästen tävla med skor. Därmed känns detta ”Brons”-lopp som öppet. Ja, jag streckar sju hästar.

Kör flera heta hästar
Jag kör i fyra V75-lopp och räknar med att kvartetten är med i slutstriderna. Hetaste chansen är väl Perfection Pellini (avd 5). Han var mycket fin i ett jobb i tisdags och tar vi ledningen blir min 3-åring svårslagen.
New Line (avd 7) slog banrekordet senast och också danskt rekord över lång distans. Han kan runda alla om vi har tur med positionerna.
Orange Avenue (avd 4) ska ha fått ett riktigt tufft jobb inför den här starten. Han kan överraska och vinna.
Roxa Sisu (avd 6) kan ta en hygglig slant, tror jag.

V75-1: Raja Mirchi är given tipsetta med tanke på vad han presterat men han är inte helt travsäker så jag garderar med Haraldinho och True Advantage.
V75-2: Aristocat Boko har övertygat med barfotabalans, nu blir det skor och då garderas han. Nesmil Hanover har jag kört och vunnit med, han är riktigt bra och är ett tidigt streck. Yamani Hornline har hamnat väl långt ner i rankingen på flera håll. Han gynnas om tempot blir hårt!
V75-3: Quarcio du Chene avslutade mycket starkt som trea när Sebastian K. vann på ”Valla”. Visst, det kan bli skor nu men startfältet är litet och motståndet överkomligt.
V75-4: Freude D.E. var ursäktad femma senast, nu kan det bli ledning runt om. Jag streckar fyra framspårshästar och så Orange Avenue från bakspår. Han var duktigt V75-trea under Elitloppshelgen och ska vara riktigt laddad inför detta!
V75-5: Picasso är draget, det verkar vara en häst i form och spår fem i volten klarar han. Perfection Pellini kan ta ledningen och då kör jag där. Glöm senaste V75-insatsen.
V75-6: Perfect Toll har det mest häxat för i de sex starter han gjort på Jägersro, men hästar har inte komplex för någon bana utan det är andra omständigheter som betyder något. Banan var för hård när Perfect Toll galopperade i sista kurvan senast han var på Jägersro, utan den fadäsen hade Svanstedt blivande ”Guld”-häst haft fyra raka. Ett given bank!
V75-7: Västerbo Prestige får tipsnicken, men jag har inget emot om jag får fel om vinnaren heter New Line. Han är riktigt bra nu när han inte besväras av magproblem längre. Uppgiften är dock tuff. Avanti L.M. har jag stor respekt för och Åke Svanstedts sto Jill Tilly går heller inte att räkna bort. Jag är inne på att de övriga får det för tufft över denna långa distans.

Thomas system
V75-1: 3, 4, 6. Res: 8-5.
V75-2: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11. Res: 10-4.
V75-3: 6 Quarcio du Chene. Res: 4-2.
V75-4: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 6-11.
V75-5: 1, 3, 5, 6, 11. Res: 9-4.
V75-6: 7 Perfect Toll. Res: 6-3.
V75-7: 7, 9, 14, 15. Res: 3-11.
Systemet är på 2100 rader och det kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Raja Mirchi i avdelning 1 blir det systemet på 700 rader och det kostar 350 kronor
Gammal 2012-10-26, 10:12   #28

Sharp$: 481
Standard

Jag undrar om inte en annan Svanstedt häst vinner Silverdivisionen! 2 % på Indigo Broline är ju på tok för lite.
chipin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 10:19   #29
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Gjorde ett litet förhandssystem. Avsluta med 2 spikar. 7-15.
Uhrberg har annars en bra och aktiv sida. Läs den!

http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...=793&Itemid=74

Citat:
Ni som spelar har flera tänkbara ”spik”-förslag. Ja, det är en kvartett att välja mellan. Jag tror mest på Quarcio du Chene (avd 3) och Perfect Toll (avd 7) – och garderar därmed Raja Mirchi (avd 1) och Aristocat Boko (avd 2).

Barfota blir skor hos tre
Balansen spelar stor roll, se bara hur fint Raja Mirchi travade när han för första gången slapp skor. Ja, prestationen i segerloppet i SM var mer än 5-stjärnigt. Nu ska han tävla med skor, precis som Aristocat Boko och kanske också Quarcio du Chene.
Raja Mirchi har också fått ta det lugnt den här veckan, det är först i Prix d´ Amerique Lutfi Koljinis slugger ska vara i absolut toppform.
Jag tar därför tillfället i akt och garderar med två intressanta motståndare, nämligen True Advantage och Haraldinho – två hästar med toppform som tål att göra en del grovjobb och de kan avsluta vasst.
Åke Svanstedt har finalen i tankarna för Aristocat Boko när han väljer att låta hästen tävla med skor. Därmed känns detta ”Brons”-lopp som öppet. Ja, jag streckar sju hästar.

Kör flera heta hästar
Jag kör i fyra V75-lopp och räknar med att kvartetten är med i slutstriderna. Hetaste chansen är väl Perfection Pellini (avd 5). Han var mycket fin i ett jobb i tisdags och tar vi ledningen blir min 3-åring svårslagen.
New Line (avd 7) slog banrekordet senast och också danskt rekord över lång distans. Han kan runda alla om vi har tur med positionerna.
Orange Avenue (avd 4) ska ha fått ett riktigt tufft jobb inför den här starten. Han kan överraska och vinna.
Roxa Sisu (avd 6) kan ta en hygglig slant, tror jag.

V75-1: Raja Mirchi är given tipsetta med tanke på vad han presterat men han är inte helt travsäker så jag garderar med Haraldinho och True Advantage.
V75-2: Aristocat Boko har övertygat med barfotabalans, nu blir det skor och då garderas han. Nesmil Hanover har jag kört och vunnit med, han är riktigt bra och är ett tidigt streck. Yamani Hornline har hamnat väl långt ner i rankingen på flera håll. Han gynnas om tempot blir hårt!
V75-3: Quarcio du Chene avslutade mycket starkt som trea när Sebastian K. vann på ”Valla”. Visst, det kan bli skor nu men startfältet är litet och motståndet överkomligt.
V75-4: Freude D.E. var ursäktad femma senast, nu kan det bli ledning runt om. Jag streckar fyra framspårshästar och så Orange Avenue från bakspår. Han var duktigt V75-trea under Elitloppshelgen och ska vara riktigt laddad inför detta!
V75-5: Picasso är draget, det verkar vara en häst i form och spår fem i volten klarar han. Perfection Pellini kan ta ledningen och då kör jag där. Glöm senaste V75-insatsen.
V75-6: Perfect Toll har det mest häxat för i de sex starter han gjort på Jägersro, men hästar har inte komplex för någon bana utan det är andra omständigheter som betyder något. Banan var för hård när Perfect Toll galopperade i sista kurvan senast han var på Jägersro, utan den fadäsen hade Svanstedt blivande ”Guld”-häst haft fyra raka. Ett given bank!
V75-7: Västerbo Prestige får tipsnicken, men jag har inget emot om jag får fel om vinnaren heter New Line. Han är riktigt bra nu när han inte besväras av magproblem längre. Uppgiften är dock tuff. Avanti L.M. har jag stor respekt för och Åke Svanstedts sto Jill Tilly går heller inte att räkna bort. Jag är inne på att de övriga får det för tufft över denna långa distans.

Thomas system
V75-1: 3, 4, 6. Res: 8-5.
V75-2: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11. Res: 10-4.
V75-3: 6 Quarcio du Chene. Res: 4-2.
V75-4: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 6-11.
V75-5: 1, 3, 5, 6, 11. Res: 9-4.
V75-6: 7 Perfect Toll. Res: 6-3.
V75-7: 7, 9, 14, 15. Res: 3-11.
Systemet är på 2100 rader och det kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Raja Mirchi i avdelning 1 blir det systemet på 700 rader och det kostar 350 kronor.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 10:45   #30

Sharp$: 11975
Standard

Alki Flevo till 12,50 vinnare o 4,00 plats på Unibet, kan väl inte vara så tokigt, dom tre(fyran struken) därframme verkar vilja släppa o träffar Haugstad rätt så borde det vara god spets o vinstchans.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 10:49   #31

NoobieClowns avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Har också funderat lite i de banorna, men kommit fram till att det med största sannolikhet är tillfälligheter. Gjort två starter för Åke på jägers, var sjuk i den första så det kan man inte skylla på banan. Sen var den ju väldigt bra senast och krossa opitergium från dödens men galopperade omotiverat då i sista sväng, det oroar såklart lite men som hästen sett ut efter det känns det lite långsökt att tro det ska hända igen.
När den felade sist på jägers så är jag säker på att Åke skyller på banan. Han sa iaf några dagar efter att banan var för hård och att de hästar han startade den dagen tog ganska mkt stryk av den. Så om banan blir hård imorgon så kan det vara läge att gardera den kanske?
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 11:47   #32

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

Denna omgång som såg så enkel ut vid första anblicken kanske inte blir så lätt ändå

Raja Mirchi går med skor och hoppar ofta, och hästen är ju uppenbarligen betydligt bättre barfota.. men överlägsen om den funkar fullt ut. men finns 3 bra motbud i True Advantage, francais du gull och framförallt haraldinho.

Aristocat tycker Åke själv at man bör gardera nu när han ska gå med skor då han tidigare gått barfota för åke. iofs svagt med motbud av hans caliber, men power ms från tät kanske?

quarcio klar första häst även om han går me skor, motbuden är få, caballion och spring erom är ju givna vid gardering men hur kul är den trion på en bong?Möjligtvis på VM bongen.

Avd 4&5 är ju alla hästar spelade mkt i pga av att det är så många stora favoriter i omgången, så här är det ju guld värt att hitta lite goa drag utan att "måla" för mkt, jag har lite feeling för materazzi bob eller steve fourty i fjärde och i femte så har väl lövgren en riktigt kanon?? men goops ser fin ut men spår 4 i volt för den hästen känns ju inte 100%. Uhrberg från springspår med en riktigt fin 3 åring kanske! lås på dessa 3 kanske

perfkt toll verkar ju inte alls funka på jägers, startat där 6 ggr utan att vara nära seger, kan väl inte bara vara tillfälligheter? motbud finns men dom är ju inte i närheten av hans kapacitet, men funkar han inte denna sjunde gång på jägers, så är ju 3:an given från tät, 2 wiss rambo kan vara en riktigt rolig skrällide, faktiskt gått riktigt bra det senaste!

Västerbo Prestige kan vara ett bra spikförslag, dubbling med Newline så bör man sitta säkert över denna distans! 11 hemmabana nu och kanske kommer till täten i tidigt skede så den kan tänkas vid ytterligare gardering.

Senast redigerad av jocklon den 2012-10-26 klockan 11:50.
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 14:30   #33

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Alki Flevo till 12,50 vinnare o 4,00 plats på Unibet, kan väl inte vara så tokigt, dom tre(fyran struken) därframme verkar vilja släppa o träffar Haugstad rätt så borde det vara god spets o vinstchans.
Så tänkte jag också igår kväll , och spikade haugstad!
Gammal 2012-10-26, 16:10   #34

korpos avatar

Standard

KORSDRAGAREN

V75-1: Svårslagen 1

4 Raja Mirchi var grym då han vann SM senast. Jag tror inte att han är sämre denna gång då han gillar att tävla på hemmaplan. Jag ser honom som en stark spik. Om man garderar skall man i första hand strecka 2 Francais du Gull.

V75-2: Svårslagen 2

5 Aristocat Boko har utvecklats enormt sedan han kom i träning till Åke Svanstedt. Har fått ett bra spår och jag är övertygad om att han tidigt sitter i spets varifrån han blir svårpasserad. Hotet är högkapable 11 Credit Fayline men då han har ett sämre läge får han svårt att slå favoriten. 1 Pingus Vang kan mycket men hans form är diffus. Skrällarna är 3 Jumble Ås och 4 Pine Alone.

V75-3: Svårslagen 3

2 Caballion visade senast att han är tillbaka i form. Jag tror att han med det loppet i kroppen är ännu bättre nu. Tror på tidig ledning och då får främsta (enda) konkurrenten 6 Quarcio du Chene svårt att plocka ner min idé. Caballion är mitt förslag till chansspik. Blir knappast streckad på över 50%.

V75-4: Steve skräller

Om det skall skrälla någonstans blir det högst troligt här. Min skrälletta är 10 Steve Fourty som har form och trivs på kort. Jag tycker att han är bäst när han får ligga still i det längsta. Blir det tufft tempo tror jag att han fäller alla till över upploppet. 3 United Face har bra form och är ett tidigt bud, liksom 5 Freude D.E. men som sagt: strecka på rejält.

V75-5: Utgång på två

1 Pampero har ett perfekt läge och formen på topp. Jag tror att han har toppchans att leda från start till mål. 8 Super Otto är inte så tokig - lyckas han hålla Pamperos rygg och sedan får chansen över upploppet kan han överraska. Min rekommendation är att spela med ovanstående duo som utgångshästar och sedan fylla på rejält bakom.

V75-6: Åke igen...

Även här har Åke Svanstedt toppchans. Här i form av 7 Perfect Toll som är en riktig kanon. Ingen kommer att vilja svara när Åke kör till efter första svängen. Perfect Toll är klart bättre än konkurrenten och bara en galopp kan fälla honom. Om man garderar måste man plocka med 10 Sune Palema som galopperade med mycket sparat i sista kurvan senast.

V75-7: Avanti-varning

Klar risk/chans att Åke Svanstedt även vinner den avslutande avdelningen då han fått fin snurr på 14 Jill Tilly. Men det finns flera bud och skräller det till här så kan utdelningen med lite tur komma över 10 000 kr. En häst jag vill varna lite för är 7 Avanti L.M. som trivs på lång distans. Även 9 Västerbo Prestige duger i sällskapet och kapable 3 Razor Shadow har ett bra spår.

Spiken: 4 Raja Mirchi (V75-1)

Chansen: 2 Caballion (V75-3)

Skrällen: 10 Steve Fourty (V75-4)

Senast redigerad av korpo den 2012-10-26 klockan 16:11.
Gammal 2012-10-26, 16:18   #35

korpos avatar

Standard

Nybrinks VM tips!

V75-1: 4 Raja Mirchi (res 6-3)

V75-2: 11-2-5-10 (res 6-4)

V75-3: 6 Quarcio du Chene (res 2-4)

V75-4: 1-11-5-3-2-9 (res 4-10)

V75-5: 8-1-3-6 (res 11-5)

V75-6: 7-10 (res 2-3)

V75-7: 9 Västerbo Prestige (res 15-11)

192 rader/96 kronor

SHJs VM tips!

V75-1: 4 Raja Mirchi (3–8)

V75-2: 5 Aristocat Boko (2–1)

V75-3: 6 Quarcio du Chene (2–4)

V75-4: 2–5–4–1 (3–11)

V75-5: 1–5–11–4–3–6–8–12 (10–2)

V75-6: 7 Perfect Toll (10–11)

V75-7: 9–15–14–11–3–7 (1–10)

192 rader/96 kronor
Gammal 2012-10-26, 16:32   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NoobieClown Visa inlägg
När den felade sist på jägers så är jag säker på att Åke skyller på banan. Han sa iaf några dagar efter att banan var för hård och att de hästar han startade den dagen tog ganska mkt stryk av den. Så om banan blir hård imorgon så kan det vara läge att gardera den kanske?
Det stämmer att han skyllde på det. Ja man kan kanske tänka i det banorna även om jag inte tycker det är givet att den ska hoppa bara för att banan blir hård imorn, travade ju perfekt vad jag såg fram till hoppet. Först sa även åke att det var omotiverat, sen skyllde han på banan. Lite svårtolkat men om banan blir hård imorn kan jag köpa att man garderar om man går för stor deg =)
Gammal 2012-10-26, 16:46   #37

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1374
Standard

Citat:
Jag ska dit.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 17:06   #38

Lindvallens avatar

Sharp$: 4170
Standard

Här kommer mitt tips snart.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 17:20   #39

Trinitys avatar

Standard

Fredags-TravRonden

1: 4 Res:3
2: 5,2,1
3: 6,2,4
4: 4,3,5,11,2,1
5: 4,1,9,3,11,6,5,8
6: 7 Res: 11
7: 9,15,3,11,14,7,5

Bosse Knåp
1: 4 (6,3)
2: 2 (10,6)
3: 2,4,6
4: 3,11
5: Samtliga 12
6: 2,3,4,5,10,11
7: 5,11
Gammal 2012-10-26, 17:28   #40

korpos avatar

Standard

Svanstedt om sina ...........

Aristocat Boko (V75-2) har vunnit med krafter kvar båda gångerna på slutet och han känns som en riktig kanonhäst. Jag tycker att han har överkapacitet för den klass han befinner sig i just nu. Allt ser också bra ut i träningen efter förra starten.­ Enda gången han har känts sämre hos mig var på Jägersro då han tog lite stryk av den stenhårda banan. Den här gången kommer han att tävla med skor runt om och jag vet inte om det är sämre. Det är svårbedömt för mig hur det påverkar honom. Han har lite slitna hovar och jag vill spara dessa till finalen. Det kan vara så att han vinner ändå eftersom han har så hög kapacitet. Men det kan också vara ett minus. Hästen har i alla fall känts bra med skor i träningen och i värmningarna.­ Senast var han lite hetsig i starten och inte så snabb ut på grund av att jag inte kunde ladda för fullt. Men så har han inte varit tidigare. Han är rätt så hygglig ifrån start annars.

Pampero (V75-5) vann med krafter sparade senast och det var det klart bästa­ jag har känt honom i lopp någon gång. Det var i och för sig bara körning sista 200 meterna men han kändes jättefin. Han har utvecklats och även om det inte har blivit­ så många segrar så tycker jag ändå att han har kämpat och gjort det han har kunnat. Det är ingen fara med löphuvudet och hästen känns ännu starkare och mer rejäl nu. Han har bra startspår och är rätt så snabb ut om han trampar iväg. Det enda orosmomentet är de första 50 meterna då det är lite galopprisk. Bra chans felfri.

Perfect Toll (V75-6) kändes säkrare än någonsin ifrån start senast vilket var glädjande. Han var även snabb ut och det gick till och med att köra på honom i början. Han har ju annars varit lite hetsig just i start­momentet bakom bilen när han har haft framspår men det känns som att det har blivit mycket bättre. Han vann med krafter kvar senast och det har hästen gjort i stort sett varje gång hos mig. Han är stark och oöm för positioner och att springa i dödens bekommer honom inte. Han känns fortsatt fin i träningen och topp­formen håller i sig. Men nu är det Jägersro igen och där har det hittills blivit två nollor i protokollet när han har startat för mig. Först var han förvisso sjuk i somras men senast var banan stenhård och det var därför han galopperade i sista­ sväng. Men faktum är också att han inte gick något på Jägersro för den tidigare tränaren heller så man kan ju börja undra. Vi får hoppas att den negativa Jägersrotrenden bryts nu. Jag är mer konfunderad över “Jägersro-spöket” än över läget och motståndet. Hade det varit en annan bana än Jägersro hade jag gett honom en femma i betyg.

Pine Alone (V75-2) har utvecklats bra i år och framförallt blivit snabbare. Tidigare var han så entaktad men senast spurtade han mycket bra och det var nog den snabbaste av­slutning som han har levererat någon gång. Det är en stark och rejäl häst som har känts bra i träningen efteråt. Läget är också bra och jag tror inte att han gör bort sig men samtidigt krävs det tur med löpningen­ och hårt tempo om han ska segerstrida. Motståndet är tuffare än senast.

Tab Hall (V75-4) gjorde sitt bästa lopp för mig senast. Även om han fick en fin resa så avslutade han rejält in i mål. Hästen känns allt bättre men det krävs nog att han springer ännu fortare nu om han ska segerstrida. Det är några bra hästar emot och det krävs nog att han lyfter sig lite ytterligare. Han är rätt så snabb ut och jag måste prova lite ifrån början. Främst att det är en platschans men det är heller inte­ helt omöjligt att han kan räcka.

Jill Tilly (V75-7) vann på ett bra sätt ifrån dödens senast och kommer mer och mer. Hon är på väg uppåt i form och lång distans passar bra för hästen är stark. Nu är det lite tuffare motstånd och hon har gått i ganska enkla lopp så det blir kanske inte så lätt att vinna. Men det kan bli en bra placering.

Roxa Sisu (V75-6) satt fast senast med krafter kvar och hon känns som hon ska göra i jobben. Näst senast borde hon ha varit längre fram så då var hon inte som bäst. Hon räcker inte till vinst här. Nöjd med pengar.

Indigo Broline (V75-6) får dåliga lägen nästan varje gång. Det är väldigt svårt att räcka fram i Silverdivisionen ifrån sådana spår. Han var ute i ett tufft lopp senast som det gick väldigt fort i. Formen är bra men det ska till väldigt mycket tur om han ska blanda sig i segerstriden härifrån.

Åke Svanstedt
Gammal 2012-10-26, 18:18   #41

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7924
Standard

De senaste gångerna det sett gratis ut har det slutat i katastrof med skrällar till höger och vänster men denna gång hägrar VM och ATG vill ha med så många som möjligt så det kommer troligen rendera i en pissutdelning där många spelare får en bra start på VM. Jag vet ej . Tycker att det finns skrällpotential och kommer säkert spela därefter men blir inte förvånad om utdelningen landar på max 5k.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 18:41   #42

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag tänkte att nu när VM tar sin början,Kanske det underlättar med lite förslag på 192r..

2-2-2-2-2-2-3 = 15 streck
1-2-2-2-2-2-6 = 17 streck
1-2-2-2-2-3-4 = 16 streck
1-1-2-2-2-2-12 = 22 streck
1-1-2-2-2-3-8 = 19 streck
1-1-2-2-2-4-6 = 18 streck
1-1-2-2-3-4-4 = 17 streck
1-1-1-2-4-4-6 = 19 streck
1-1-1-2-2-4-12 = 23 streck
1-1-1-2-2-6-8 = 21 streck
1-1-1-2-3-4-8 = 20 streck
1-1-1-1-2-8-12 = 26 streck
1-1-1-1-3-8-8 = 23 streck
1-1-1-1-4-6-8 = 22 streck
1-1-1-3-4-4-4 = 18 streck

Kan ha glömt någon men tror inte det
Håll till godo

Jag lär lägga upp mitt system med tre spikar, ett lås i guld, tror jag - har vacklat lite de sista timmarna angående Fredrik B. Larsson - Caballion med Erik eller Örja, Goop eller Åke hade varit spik för mig, men med Fredde... Tja, faan vet!

Gammal 2012-10-26, 18:41   #43

Sharp$: 2530
Standard

Hur löser man V75 4? Känns vidöppet, tycker jag...
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 18:49   #44

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Hur löser man V75 4? Känns vidöppet, tycker jag...

Börja med att ta ut de som du tror ligger bra till 500 kvar och särskilt spets och rygg ledaren - väldigt svårt att vinna bakifrån på Jägers - det är något med utgången av sista kurvan som gör att innerpåret/ledaren alltid får en halv till en hel längd till godo, gratis, där...! Kolla på Lördag får ni se vad jag menar...

Gammal 2012-10-26, 19:57   #45

Klankes avatar

Standard

Kör ett system för 300 spänn, ska försöka göra ett mindre för 100 spänn men först imorgon för senaste info.

avd1. Raja Mirchi möter ingen Sebastian K, ingen Caballion nu och är han lika fin som senast och inte gör bort sig så kan han ju inte förlora detta? Jag spikar. Ludde är ju champion på Jägers och på hemmabanan har han respekten med sig. Blir släppt till spets och hur jag än vrider på det så står Ludde i vinnarcirkeln och skrattar.

avd2. Aristocat boko har varit riktigt bra på slutet, nu vill man spara fötterna till finalen men jag tror inte det har så stor betydelse och tycker att Åke ska ha toppchans oavsett resa. Kung Åke leder ju V75 ligan och jag tror han fortsätter så efter segern med Aristocat boko

++++
Aristocat Boko (V75-2) har vunnit med krafter kvar båda gångerna på slutet och han känns som en riktig kanonhäst. Jag tycker att han har överkapacitet för den klass han befinner sig i just nu. Allt ser också bra ut i träningen efter förra starten.­ Enda gången han har känts sämre hos mig var på Jägersro då han tog lite stryk av den stenhårda banan. Den här gången kommer han att tävla med skor runt om och jag vet inte om det är sämre. Det är svårbedömt för mig hur det påverkar honom. Han har lite slitna hovar och jag vill spara dessa till finalen. Det kan vara så att han vinner ändå eftersom han har så hög kapacitet. Men det kan också vara ett minus. Hästen har i alla fall känts bra med skor i träningen och i värmningarna.­ Senast var han lite hetsig i starten och inte så snabb ut på grund av att jag inte kunde ladda för fullt. Men så har han inte varit tidigare. Han är rätt så hygglig ifrån start annars. (källa Åke S)

avd3. Ett typsikt tvåhästars lås. Statistiken säger att lås i detta loppet på de två mest streckade vinner i 40 omgångar av 52. Så statistiken sitter på min sida. Quarcio du chene var ruggigt bra senast och tog längder på Sebastian K senast inte många hästar som klarar det. Barfota igen och normalt en jättechans att vinna. Favorit parad? jag vill dock gärna gardera upp med Caballion som såg bättre ut senast, nu har man dock gjort små justeringar på honom bl.a nya sulor som han ska gå med. Han känns dunder fin i träningen och kan få loppet i rygg för inte väljer väl Fredde att köra i spets?

avd4. Freude de hon ska ha känts väldigt fin och pigg i träningen och Lövgren tror på fin vinstchans om hon får ta över ledningen utan att det kostar för mycket. Given etta! United Face blev fint framdragen senast och avgjorde på ett rejält sätt, har bra form och kan slå till från fint läge. Papparazzi har var mycket bra senast i en väldigt snabb avslutning. Möter äldre nu, men jag tror inte det bekommer honom ett dugg han verkar ganska förnuftig och lätt att ha att göra med. Får fin resa och kan avsluta starkt. Given på lappen. Jag låser på dessa tre.

avd5. Ett vidöppet lopp och här tar jag med många. Punk är bra för klassen och körs troligen offensivt. Picasso har ett lite lurigt spår men man har annars siktat på detta loppet och tror ändå att han går iväg felfritt. Slutar i striden. Pampero tar säkert spets igen och frågan är om det räcker hela vägen igen? Dock är det 50/50 att han går iväg för han är hopplöst osäker i volten. Perfection Pellini är väldigt speedig, var väldigt positiv i kriteriekval näst senast, är normalt travsäker och ska räknas om han kommer till. Lifeislife br har varit väldigt vass vid segrarna och ska räknas från fint smygläge. Skräll!? Super Otto står kanske hårt inne på pengarna men har dock en ny kusk (formkusk) Ulf Olsson. Läckerol kan vara en jätterysare, tränar bra och tar alltid ut sig i loppen. Danne låter väldigt nöjd med sista jobbet. Varning! Åsunds Hornline får sista rösten eftersom stallet var väldigt nöjda senast, han hade vunnit v75 senast om han bara hade tagit hand om ledningen, han tvekade något via open Strech men det kan också bero på att han var ovan (första gången) han var helt obrukad i mål och hade låg puls efter loppet, i onsdags gick han ett tuffare jobb och han kändes väldigt smidig och fin. Hade det inte varit pga läget hade man trott på väldigt bra segerchans men nu tror man bara på chans.

avd6. Pefect toll har i tidigare regi inte fungerat på Jägersro och som 80%are är det kittlande att fälla. Dragen bakom är Bl.a Sune Palema galopperade bort sig senast men Erik tog på sig det, har varit riktigt taggad i jobben och är han lika fin som på valla den 26/9 blir han farlig till slut. 13% och intressant spelmässigt. Jag tar även med Vinnalt Herkule som har visat styrka vid segrarna, vid överpace tror jag han bara sveper dem till slut. Flemmings tid är nu.

avd7. Avanti LM har varit riktigt fin på slutet och visar att toppformen är där, på pappret tycker jag uppgiften ser riktigt bra ut och en rolig DD spik. Alki Flevo fungerar bra med Kenneth därav är det han som kör. Hästen är bättre och säkrare i volt än med bil. Körs offensivt och är kanske i ledningen efter 400 körda? isåfall toppchans!
Västerbro Prestige krossade allt i grym stil vid segern. Dock riktigt blek senast utan att få en förklaring varför. Dock svårstoppad om han fungerar rakt ut. Jill Tilly verkar mer stark än speedig och med klaff kan hon säkert vara med och slåss om segern. Blir allt bättre i Åkes Regi...

Mitt system.

avd1. 4 Raja M
avd2. 5 Aristocat boko
avd3. 2-6
avd4. 3-4-5
avd5. 1-3-5-6-7-8-9-12
avd6. 7-10-11
avd7. 7-9-11-14
= 288 kr

V4

avd1. 1 Postion Composite
avd2. 10-11
avd3. 1-6-8-11
avd4. 1-6-11
= 48 kr

God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-10-27 klockan 09:12.
Gammal 2012-10-26, 20:29   #46

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 5
Standard

Veckans funderingar:
1. Har varit inne på Raja M hela veckan, men börjat svänga över till Haraldinho, nu med Åke i sulkyn
2-3-4-6
2. Power MS snabb, men kanske får han svårt att nå fram. Trolig vinnare Aristocat
5-6
3. Quarcio de Chene en riktig hårding, men...?
2-4-6-7
4. Freude D E, en riktigt fin travare, men....kan Tab Hall öppna tillräckligt snabbt?
2-5
5. Är väl ett garderingslopp, men jag väljer tre st Grumetti (stänkrädd)-Pampero (spets runt om?)-Punk (verkar lovande)
1-3-11
6. Tunn avslutning, här Perfect Toll som verkar vara en undantagshäst
7
7.New Line, som verkar vara ett tidigt bud
15

Må veckan sluta i dur!
bettaman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 22:59   #47

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

Vinnalt Herkule pratade jag med min stallkontakt om och risk för dödens igen. Om Perfekt toll gör bort sig blir det ett annat lopp. Jag baissade förra gången i silver för VH. Inget negativt från stallet.
Vinnalt saga i v4 är info att stallet är väldigt nöjda med henne. Man siktar på v75 på Halmstad. Ägarna har alltid trott på henne. Med diverse behandlingar. Trivs nu tydligen väldigt bra i denna regin. Hon är lite skör i grunden. Men har visat kvaliteter på sistone.
Kuskförstärkt rejält sådan. Några bra emot. Men hon är bra själv ochså. Kan man få 3.50 vinnare på VS ?
Saga struken....

Senast redigerad av dumle den 2012-10-27 klockan 11:16.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 23:06   #48

Asprillas avatar

Sharp$: 779
Standard

Veckans genomtänkta kommer här!

1: I första avdelningen plockar vi snabbt bort 8 Norton som hamnat på efterkälken och släppt förbi alldeles för många trojaner senaste åren. En köttig buffel som 7 Truculent står troligtvis stilla med all mjölksyra på upploppet. Raj-raj med Raja känns inte heller pålitligt, så jag vill inleda med ett kärlekslås mellan två hästar som har råd att nosgulla lite med varandra före målgång: 2 Francais Du Gull, 5 Amour Rapide

2: Jag är inte mycket för bökiga aristokrater. 2 Aristocat Boko låter med andra ord som en riktig paragraftravare! Ronaldo är för rädd om benen för att kunna slå sig fram från det utgångsläget. Pingu skulle man kunna tänka sig om underlaget är lite hårt och isigt imorgon, men han hamnar alltid i snurriga trubbel. Här kommer istället en häst att pinna iväg ensam på upploppet så jag spikar: 4 Pine Alone

3: Vad är detta? Juggle Face låter inte helt städat. En riktig hingst möjligen, men inget gago för min del. Nummer 6 Kvarken du känner verkar lömsk och vill bara att man ska strecka den. I själva verket skulle det stå "kvarken du trodde att du kände". Istället finns ett par riktigt trygga lir med garanterat spring i benen i denna avdelning. Lås på 3 Spring Ray, 4 Spring Erom

4: Här kommer nästa porrstjärna som skäms ännu mindre. Jam Face, jag undrar vem som har namngivit dessa kusar? Och 3 United Face är en siamesisk tvilling som inte är tillräckligt beslutsam för att kunna vinna. Istället hör jag ljuva toner av Lady Gaga, jag hör Chase you down until you love me Ma-Ma-Matterazzi, eller var det Zidane som skulle jaga en Paparazzi? Skitsamma, jag tar båda: 1 Matterazzi Bob, 4 Paparazzi

5: Nej du Svanen, din fyraåring med Pampers vinner inte detta. Läckerolen skulle kunna ha en chans om den blir lika ren i luftvägarna som på reklamen. Faktum är dock att en fågel viskat i mitt öra, att den käre konstnären i själva verket var en punkare med urinläckage. Tre självskrivna således: 3 Punk, 4 Uroy, 5 Picasso

6: Vinnalt Herkule - inget fel på det självförtroende döh? Den ska vi allt plocka ner på jorden. En Wiss Rambo gjorde dock sitt på 80-talet, för att inte tala om hans Gigantiska Slugger-tvilling som slogs framgångsrikt redan på 70-talet. Nä, denna avdelning är som stöpt för de nygamla, traditionella svenska rallarna: 1 Lage, 8 Conrads Fredrik, 10 Sune Palema

7: Razor Shadow? Ett namn som är så häftigt att det får varenda tolvåring på Lunarstorm att strecka hejvilt. Alkisen Flevo i sin tur glömmer nog bort att springa åt rätt håll, och Edwards är det alldeles säkert inte något Liv I längre. Ej heller blir det en Outsider som vinner denna sista avdelning. Därför blir valet enkelt. Solklart lås på: 9 Västerbo Prestige, 15 New Line

144 helgjutna rader!

Vill man delta i VM så streckar man också nummer 4 Clitoris Viktig, i avdelning 6.

Lycka till!
Lazlo (+100), AbbeAce (+1), HuBBaBuBBa (+10), messijah (+30), lepadd (+1), DonDanBob (+1)

Senast redigerad av Asprilla den 2012-10-26 klockan 23:07.
Asprilla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 23:29   #49

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg

1: I första avdelningen plockar vi snabbt bort 8 Norton som hamnat på efterkälken och släppt förbi alldeles för många trojaner senaste åren. En köttig buffel som 7 Truculent står troligtvis stilla med all mjölksyra på upploppet. Raj-raj med Raja känns inte heller pålitligt, så jag vill inleda med ett kärlekslås mellan två hästar som har råd att nosgulla lite med varandra före målgång: 2 Francais Du Gull, 5 Amour Rapide

2: Jag är inte mycket för bökiga aristokrater. 2 Aristocat Boko låter med andra ord som en riktig paragraftravare! Ronaldo är för rädd om benen för att kunna slå sig fram från det utgångsläget. Pingu skulle man kunna tänka sig om underlaget är lite hårt och isigt imorgon, men han hamnar alltid i snurriga trubbel. Här kommer istället en häst att pinna iväg ensam på upploppet så jag spikar: 4 Pine Alone

3: Vad är detta? Juggle Face låter inte helt städat. En riktig hingst möjligen, men inget gago för min del. Nummer 6 Kvarken du känner verkar lömsk och vill bara att man ska strecka den. I själva verket skulle det stå "kvarken du trodde att du kände". Istället finns ett par riktigt trygga lir med garanterat spring i benen i denna avdelning. Lås på 3 Spring Ray, 4 Spring Erom

4: Här kommer nästa porrstjärna som skäms ännu mindre. Jam Face, jag undrar vem som har namngivit dessa kusar? Och 3 United Face är en siamesisk tvilling som inte är tillräckligt beslutsam för att kunna vinna. Istället hör jag ljuva toner av Lady Gaga, jag hör Chase you down until you love me Ma-Ma-Matterazzi, eller var det Zidane som skulle jaga en Paparazzi? Skitsamma, jag tar båda: 1 Matterazzi Bob, 4 Paparazzi

5: Nej du Svanen, din fyraåring med Pampers vinner inte detta. Läckerolen skulle kunna ha en chans om den blir lika ren i luftvägarna som på reklamen. Faktum är dock att en fågel viskat i mitt öra, att den käre konstnären i själva verket var en punkare med urinläckage. Tre självskrivna således: 3 Punk, 4 Uroy, 5 Picasso

6: Vinnalt Herkule - inget fel på det självförtroende döh? Den ska vi allt plocka ner på jorden. En Wiss Rambo gjorde dock sitt på 80-talet, för att inte tala om hans Gigantiska Slugger-tvilling som slogs framgångsrikt redan på 70-talet. Nä, denna avdelning är som stöpt för de nygamla, traditionella svenska rallarna: 1 Lage, 8 Conrads Fredrik, 10 Sune Palema

7: Razor Shadow? Ett namn som är så häftigt att det får varenda tolvåring på Lunarstorm att strecka hejvilt. Alkisen Flevo i sin tur glömmer nog bort att springa åt rätt håll, och Edwards är det alldeles säkert inte något Liv I längre. Ej heller blir det en Outsider som vinner denna sista avdelning. Därför blir valet enkelt. Solklart lås på: 9 Västerbo Prestige, 15 New Line

144 helgjutna rader!

Vill man delta i VM så streckar man också nummer 4 Clitoris Viktig, i avdelning 6.

Lycka till!

Oftast så uppskattas inte dessa "lustigheter" i travtrådar då vi är mer seriösa än så... Just saying! Hör bättre hemma i chatten, där "ryggdunkarna" huserar... Ni vet vilka jag menar!

Dessa "tips" kommer ge lika mycket tillbaks i plånboken som Nybrinks brukar göra...

Men lycka till med stand-upkarriären - du kommer behöva det...

Gammal 2012-10-26, 23:37   #50
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg

144 helgjutna rader!

Lycka till!
Haha så jävla bra! Det är nog inga fel att liva upp det lite i de enligt föregående talare väldigt seriösa travtrådarna!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 00:21   #51

Asprillas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Oftast så uppskattas inte dessa "lustigheter" i travtrådar då vi är mer seriösa än så... Just saying! Hör bättre hemma i chatten, där "ryggdunkarna" huserar... Ni vet vilka jag menar!

Dessa "tips" kommer ge lika mycket tillbaks i plånboken som Nybrinks brukar göra...

Men lycka till med stand-upkarriären - du kommer behöva det...
Hehe, du är förmodligen helt rätt på att min standup-karriär skulle kunna ta slut i förtid. Jag är nog alldeles för självkritisk för att överhuvudtaget våga mig upp där och dra rövarhistorier.

Självklart ska vi hålla oss seriösa också! Man skulle ju faktiskt kunna betrakta namnskicket som en egen variabel, vilket i så fall berättigar min analys. Då skulle en namnanalys bara bli ytterligare en variabel att ta hänsyn till. Du kan ju jämföra med att svenskars namnskick skiljer sig mellan olika socioekonomiska grupper. Akademikerbarn får i allmänhet andra namn än grovarbetares barn.

Det skulle kunna finnas en liknande koppling när det gäller namnskicket på hästar. Det finns garanterat vissa "stammar" som presterar sämre än andra enbart på grund av kompetensen hos namngivaren (förutsatt att namngivaren har något med hästarna att göra). Boko-hästarna har väl något gemensamt antar jag, utöver tilläggsnamnet? Spring, Sund och Kronos-hästarna likaså? Nu är det väl dock så att ägaren oftast är den som namnger hästen? Eller är det uppfödaren? Det där vet ni bättre än jag, men om det inte är någon avlägsen ägare (som nästan aldrig träffar hästen?) utan någon uppfödare eller tränare som namnger hästen så borde det rent av finnas en koppling mellan namn och prestation.

Sen blir väl namnet iofs ingen förklarande variabel eftersom det beror på ett visst stall, en viss tränare o.s.v., men man skulle förmodligen kunna hitta några samband mellan hästnamn och prestation om man orkade göra analysen. Dock finns det såklart mer självklara saker att kolla efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Haha så jävla bra! Det är nog inga fel att liva upp det lite i de enligt föregående talare väldigt seriösa travtrådarna!
Skönt att några verkar ha tagit det med rätt klackspark!

Hursomhelst lovar jag att fortsätta dela med mig av de gjutna tipsen även imorgon efter att ha vunnit... Sick-sack, sexti miljoner!
messijah (+50), stElin746 (+50), Lazlo (+50)

Senast redigerad av Asprilla den 2012-10-27 klockan 00:23.
Gammal 2012-10-27, 02:35   #52

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Som sagt, "ryggdunkareliten" har vaknat - även om jag saknar en hel del av dem...

Gammal 2012-10-27, 10:09   #53

Sharp$: 39
Standard

Kan vara helt fel ute, men har hela veckan fått en fredlig för Pitch Command. Stall TZ och kung Åke. Bör väll inte bli annat än seger?
inqute är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 10:27   #54
dny

dnys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1177

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inqute Visa inlägg
Kan vara helt fel ute, men har hela veckan fått en fredlig för Pitch Command. Stall TZ och kung Åke. Bör väll inte bli annat än seger?
Har samma känsla som dig, kommer ta med den på bången!
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 10:33   #55

crossbows avatar

Sharp$: 8832
Standard

Här kommer Tompa ”Ögat” Öhman V75-förslag till PokerMagazine.se:s läsare inför Jägersro 27/10

1: 4
2: 2, 3, 4, 5, 11
3: 2
4: 2, 3, 5, 10
5: 1, 8
6: 1. 2, 6, 7, 10
7: 9, 10, 11. 14, 15
crossbow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 10:38   #56

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

1) Raja Mirchi med skor, tror det påverkar en hel del.
2) Enkel ledning på favoriten eller körning. Jag tar med båda scenariorna.
3) Tvåhästarslopp, den mer travsäkre vinner.
4) De tre mest streckade är antingen sto, treåring eller ges platschans av Åke. Skräll!
5) Många målar, jag spikar. Innerspår på volt och Åke=++
6) Hästen är för bra och galopprisken för liten. Spik!
7) Klasskillnad. Någon där bak vinner!

Systemet klart och inlämnat (192 rader såklart):

Spoiler:
1) 2 3 4 6
2) 4 5 10
3) 6 Quarcio Du Chene
4) 3 6 9 10
5) 1 Pampero
6) 7 Perfect Toll
7) 9 11 14 15
Gammal 2012-10-27, 10:39   #57

Trinitys avatar

Standard

Ett fegissystem
1: 4
2: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
3: 6
4: 1,2,3,4,5,7,10,11
5: 1,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
6: 7
7: 15
Gammal 2012-10-27, 10:41   #58

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Mitt vm system:

1 4 Raja Mirchi
2 1, 2, 5, 10
3 6 Quarcio du Chene
4 1, 2, 4, 5, 10, 11
5 1 Pampero
6 3, 7, 10, 11
7 7, 15

96,00 kr
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 10:41   #59

Trinitys avatar

Standard

192 raderssystemet

1: 3,4
2: Alla
3: 2,6
4: 11
5: 9
6: 3,7
7: 3,15
Gammal 2012-10-27, 10:45   #60

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7924
Standard

hoppas att man klarar sig rätt långt på ett fegissystem idag. Mitt är snarlikt men något färre hästar i andra.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 11:17   #61

JANNE48s avatar

Sharp$: 2064
Standard

RAJA MIRCHI 6 galopper av 11 senaste med skor,2 på jägers.80% spelad,en bra spik?
JANNE48 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 11:17   #62

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Helt klart borde R.M äta upp motståndet även om man ska gå med lätta skor fram eller bak?.
Det enda som kan fälla R.M är en galopp.
8 Norton Ans borde inte va segermogen ännu och inte från spår 8?.
Haraldinho va fin senast och får Kung Åke i sulkyn..? Men är ju inte så snabb ut och behöver väl göra lite grovjobb som vanligt. Kankse sitter den grymma spurten senast i benen? Får R.M ta över spets från F.D.G så dämmpar han tempot och drar sedan sönder dem.... väldigt svårt på just Jägersro att ta något från kön.
Och vad möter han egentligen? Sen är ju prissumman 500.000kr
Omgångens bästa spik R.M

Omgångens bästa tvilling R.M & F.Du.G

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2012-10-27 klockan 11:30.
Gammal 2012-10-27, 11:24   #63

JANNE48s avatar

Standard

PERFECT TOLL har 2 galopper på dom 4 senaste på jägers med skor.
Gammal 2012-10-27, 11:25   #64

korpos avatar

Standard

Har en känsla av att True Advantage får loppet.
Åke förivrar sig,driver Ludde till galopp och ja T Advantage vinner!
bokis29 (+5)
Gammal 2012-10-27, 11:35   #65

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Mitt bidrag till VM;

Registrerat spel

1 3, 4
2 2, 3, 5, 6
3 6 Quarcio du Chene
4 2, 4, 5, 8, 10, 11
5 1 Pampero
6 7 Perfect Toll
7 3, 9, 14, 15

Vadet gäller startnummer

96,00 kr

EDIT: Kunde inte hålla mig, kör ett litet tvärs om-system också..

Registrerat spel

1 3, 4, 6, 8
2 2, 5, 11
3 6 Quarcio du Chene
4 3 United Face
5 1, 3, 4, 6, 8, 11
6 3, 7, 11
7 3 Razor Shadow*

Vadet gäller startnummer

216 rader x 1 x 0,50 kr =
108,00 kr

Senast redigerad av travid den 2012-10-27 klockan 12:14.
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 11:36   #66

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Ett önskesenario om man är ute efter stora pengar....men prissumman är för stor för sådana klantkörningar.
Gammal 2012-10-27, 11:45   #67

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Citat:
True Advantage kommer och vara med på min lapp
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 11:47   #68

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ett önskesenario om man är ute efter stora pengar....men prissumman är för stor för sådana klantkörningar.
Ja du har två klantskallar där då på ett bräde.
Gammal 2012-10-27, 11:57   #69

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNE48 Visa inlägg
PERFECT TOLL har 2 galopper på dom 4 senaste på jägers med skor.
Så skriver Uhrberg i sin krönika.
Det får bli spik på Tollen för mig!
Gammal 2012-10-27, 12:22   #70

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5618

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

1 4 RAJA MIRCHI
2 2 3 5 6
3 6 QUARCIO DU CHENE
4 5 FREUDE D.E.
5 1 3 4 5 6 8
6 2 3 7 10
7 9 15

96:-
Givetvis är spelet till VM.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 12:25   #71

JANNE48s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dny Visa inlägg
Har samma känsla som dig, kommer ta med den på bången!
Citat:
Så skriver Uhrberg i sin krönika.
Det får bli spik på Tollen för mig!
Perfect Toll har varit lite hetsig just i start­momentet bakom bilen när han har haft framspår. Men nu är det Jägersro igen och där har det hittills blivit två nollor i protokollet när han starta för mig. Men faktum är också att han inte gick något på Jägersro för den tidigare tränaren heller så man kan ju börja undra. Vi får hoppas att den negativa Jägersrotrenden bryts nu. Jag är mer konfunderad över “Jägersro-spöket” än över läget och motståndet. Hade det varit en annan bana än Jägersro hade jag gett honom en femma i betyg.så skriver Åke.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

__________________________________________________ __________________
Om man gör som man alltid har gjort så kommer resultatet alltid att bli det samma
Gammal 2012-10-27, 12:29   #72

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5480
Standard

Adrians ord om lopp ett:

- 4 Raja Mirchi (V75-1) tror jag är överlägset bästa hästen som startar i dag. Den här gången blir det skor men det har han ju gått med för jämnan tidigare så det ska inte vara något avgörande. Han har bara gått lugnt i skogen efter senast och han känns laddad. Han vinner i dag bara han går felfritt. Visst har han hoppat en del tidigare men näst senast var det voltstart och han hamnade i en trång situation. Det händer inte i dag utan jag är övertygad om att han kommer att trava. Och då vinner han pisslätt.

Känns lite väl optimistiskt men vem vet :P
Gammal 2012-10-27, 12:35   #73

korpos avatar

Standard

5 Pitch Command (Åke Svanstedt) är ­lite ojämn i sina prestationer tyvärr. Tycker att han borde ha hållt lite bättre än vad han gjorde senast. Det såg bra ut länge men sedan fick han mjölksyra till slut. Vi får se hur långt det räcker den här gången. Om han är trea, fyra eller så och gör ett bra lopp så är vi nöjda, säger Marcus Melander.

Inte bra med mjölksyra mot dom här herrarna.
Jag står över!
Gammal 2012-10-27, 12:35   #74

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9202
Standard

BARFOTA RUNT OM PÅ ARISTOCAT BOKO. Åke har ändrat sig säger de på ATG.se
korpo (+1)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 12:40   #75

korpos avatar

Standard

Rondens Gåva&Jas.

Nr 11 Michael November (V75-4)

I min värld råder ingen tvekan om att Michael November är klass I-fältets mest kapable häst. Bakspår innebär problem, men ett slutvarv i spåren tål den här tuffe pojken och jag har svårt att se att han inte är med och segerstrider idag.

Nr 6 Quarcio du Chene (V75-3)

Visst har Quarcio chans att vinna loppet speciellt då det bara är sex hästar att slå, men han kommer också att vingas jobba utvändigt Caballion. Det är åtminstone så jag räknar ut loppet och vad säger att Quarcio du Chene plockar ner Larssons häst från utvändig position? Formmässigt skiljer sig hästarna inte åt.
Gammal 2012-10-27, 12:46   #76

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Min uppvärmningslapp...

Registrerat spel

Bana: Jägersro Tr, omg. 52
Spelform: V4

1 1, 2, 8, 9
2 3, 6
3 7 Power M.M.
4 1, 2, 6

Vadet gäller startnummer

24 rader x 1 x 2,00 kr =
48,00 kr

Kvittonummer: 2D0E 0958 3FC4 8805

Gammal 2012-10-27, 12:55   #77

Sharp$: 1097
Standard

Hur kan folk ens tänka sig ta med Caballion med Larsson i sulkyn? Skämtar ni med mig? Hur många gånger har han gått felfritt med den kusken då? Han är ju värdelös ... Hästen har uruselt trav ... Hoppar ju 9 av 10ggr med den kusken! Inte ens o tänka på mig för... Att han vinner med Larsson i sulkyn händer väldigt sällan ....
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 13:00   #78

korpos avatar

Standard

Larsson har vunnit sina lopp också.
Gammal 2012-10-27, 13:06   #79

Sharp$: 1097
Standard

Citat:
Larsson har vunnit sina lopp också.
Jättefint, snittar 3-4M per år... OM ens de...

Hästen har skyhög kapacitet, visst travet borde jobbas på... Men när han kör så finns ju ingen vinstchans enligt mig, titta senast vilket lopp hästen gör, och felfri vinner den ju loppet! Men just Larsson kan ju inte hålla igång den utan att den rumplar över ...

Titta senaste gångerna? Hur många gånger har Larsson vunnit med hästen?

Erik Raffin, Örjan K, och Erik A har vunnit på sistonde typ, inte Larsson så mkt ... De bevisar ju ganska mkt ... De flesta vinsterna Larsson tog med C, har kommit i tidigare del av hästens karriär då den mötte SKIT hästar .. Nu finns det ingen rum för galopper om hästen skall vinna loppet ... Inte mot detta motståndet
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 13:18   #80

JANNE48s avatar

Standard

VM Tips

V75-1 3, 4, 6, 8
V75-2 1, 2, 5, 11
V75-3 6
V75-4 1, 4
V75-5 1
V75-6 3, 7, 10
V75-7 3, 7
192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr

2012 TSN: CD20 439A 99E2 0041
Vadet är registrerat.
Gammal 2012-10-27, 13:18   #81
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
BARFOTA RUNT OM PÅ ARISTOCAT BOKO. Åke har ändrat sig säger de på ATG.se
Anmäld är något men vad den kör med något annat. Quarcio skulle också anmälas barfota runtom sa Goop men inte kommer den köras så för det. Det vet han först efter värmningen.

Skitregler och barfotainfon stämmer inte ofta ändå.
Pilkast (+3), bokis29 (+5)
Gammal 2012-10-27, 13:33   #82

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Jättefint, snittar 3-4M per år... OM ens de...

Hästen har skyhög kapacitet, visst travet borde jobbas på... Men när han kör så finns ju ingen vinstchans enligt mig, titta senast vilket lopp hästen gör, och felfri vinner den ju loppet! Men just Larsson kan ju inte hålla igång den utan att den rumplar över ...

Titta senaste gångerna? Hur många gånger har Larsson vunnit med hästen?

Erik Raffin, Örjan K, och Erik A har vunnit på sistonde typ, inte Larsson så mkt ... De bevisar ju ganska mkt ... De flesta vinsterna Larsson tog med C, har kommit i tidigare del av hästens karriär då den mötte SKIT hästar .. Nu finns det ingen rum för galopper om hästen skall vinna loppet ... Inte mot detta motståndet
Han har J Tillman i loppet som kan lägga upp taktiken till Larssons fördel?
Gammal 2012-10-27, 13:37   #83

linfres avatar

Standard

Raja Mirchi struken?
Gammal 2012-10-27, 13:37   #84

korpos avatar

Standard

Vad har hänt R Mirchi struken.
Gammal 2012-10-27, 13:38   #85

fusbars avatar

Sharp$: 302
Standard

EXTRA EXTRA!!

4 RAJA MIRCHI STRUKEN!!
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 13:39   #86

linfres avatar

Standard

Blir bra värde på Haraldino som spik nu
Gammal 2012-10-27, 13:39   #87

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Säkert lackat ur pga av banan!

Gammal 2012-10-27, 13:42   #88
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Raja struken!
Gammal 2012-10-27, 13:42   #89

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
EXTRA EXTRA!!

4 RAJA MIRCHI STRUKEN!!

Du Gull första reserv?
Gammal 2012-10-27, 13:43   #90

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Du Gull första reserv?

Yep - många som kommer flyga nu, troligtvis!

Gammal 2012-10-27, 13:46   #91

Standard

Statement från Kolgjini. Kanske en surkärring men hästen är nog mer värd än en halv miljon, om banan nu är så dålig.

Sen är han glatt förbannad på hela Jägerso när de avslog att ta bort galoppen helt.
Pilkast (+3)
Gammal 2012-10-27, 13:47   #92

korpos avatar

Standard

Citat:
Yep - många som kommer flyga nu, troligtvis!
Pilkast (+3)
Gammal 2012-10-27, 13:47   #93

Sharp$: 2499
Standard

Tyckte man var tillräckligt seriös o väntar till efter 12 på lördagen innan man lämnar in men ändå står man där med lång näsa och spik på en häst som man inte skulle ha spikat ens med pistolhot...
Jaja, då var denna dag slut men man får väl hoppas på dunder o mirakel..:-)
Pilkast (+5)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 13:50   #94

Standard

Francais du Gull en av omgångens mest streckade efter strykningen av Raja Mirchi. YES!
Gammal 2012-10-27, 13:56   #95

Oscars avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3519
Standard

Typiskt att man precis lämnade in innan strykningen..
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:03   #96
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Bara ta ut reserver varje gång

Storavinster säger att Aristocat ska gå barfota runt om.
Spelarservice säger att de snackat med Åke och den ska gå med järnskor.

Vem ska man tro på nu???
Gammal 2012-10-27, 14:04   #97

AbbeAces avatar

Standard

Det är det sista inlämnade 192r som gäller ?
Gammal 2012-10-27, 14:05   #98

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oscar Visa inlägg
Typiskt att man precis lämnade in innan strykningen..
eller så var det typiskt att du inte satte ut egna reserver

Citat:
Ja, står ganska långt upp här https://www.vmiv75.se/om

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

Vem ska man tro på nu???
Som någon annan redan skrivit. Goop anmäler t.ex. Quarcio Du Chene barfota runt om men det är 70% enligt han själv att han går med skor sa han i en live-intervju. Bara lyssna på kuskarna på livesändningen om du vill ha korrekt info.

Senast redigerad av Sprite den 2012-10-27 klockan 14:08.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:06   #99
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Japp. Bara lämna in ett nytt
Gammal 2012-10-27, 14:07   #100

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Dumstrut på när man lämnat in VM-systemet utan att sätta reserver

Får lägga ett till med Haraldinho då...

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:09   #101

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Dumstrut på när man lämnat in VM-systemet utan att sätta reserver

Får lägga ett till med Haraldinho då...
Klantskallar är vi allihopa!
Gammal 2012-10-27, 14:10   #102

Oscars avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

Vem ska man tro på nu???
Vet ej varför men glömmer alltid det..

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
eller så var det typiskt att du inte satte ut egna reserver

Ja, står ganska långt upp här https://www.vmiv75.se/om

Som någon annan redan skrivit. Goop anmäler t.ex. Quarcio Du Chene barfota runt om men det är 70% enligt han själv att han går med skor sa han i en live-intervju. Bara lyssna på kuskarna på livesändningen om du vill ha korrekt info.
Jo i det var väldigt typiskt och klantigt av mig
Gammal 2012-10-27, 14:13   #103

Sprites avatar

Standard

Bet365 har H2H på Raja Mirchi-Norton Ans-Francais Du Gull. Vad händer nu när Raja Mirchi är struken? Delar dem oddsen med 50% på de som redan lämnat in eller blir det void?

Testade och drog en slant på Norton Ans till 4.00 men voidrisken känns uppenbar.
Gammal 2012-10-27, 14:16   #104
dny

dnys avatar

Standard

Asså fuck detta, raka struken, skor på aristocat.. Nej barfota.. Nej bara barfota fram... Gonatt
Gammal 2012-10-27, 14:18   #105

Standard

Tekniskt fel, nu går det inte att spela. YES!
Gammal 2012-10-27, 14:19   #106

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Bet365 har H2H på Raja Mirchi-Norton Ans-Francais Du Gull. Vad händer nu när Raja Mirchi är struken? Delar dem oddsen med 50% på de som redan lämnat in eller blir det void?

Testade och drog en slant på Norton Ans till 4.00 men voidrisken känns uppenbar.

Tror på void, men det var länge sedan jag fick en häst struken på H3H - kanske de använder sig utav Tattersalls omräkningstabell...

Gammal 2012-10-27, 14:22   #107

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

PAPPARAZZI struken i lopp 8, V75 4! För att underlätta för Adrian, eller?

Senast redigerad av Pilkast den 2012-10-27 klockan 14:25.
Gammal 2012-10-27, 14:23   #108

AbbeAces avatar

Standard

Efter styckningar så får det bli så här

Registrerat spel

1 3, 5, 6, 8
2 1, 2, 5, 11
3 2, 4, 6
4 5, 11
5 1 Pampero
6 7 Perfect Toll
7 3, 15

Vadet gäller startnummer

96,00 kr

Kvittonummer: 8764 xxxxxxxxxxxxx
Gammal 2012-10-27, 14:25   #109

Standard

Registrerat spel

1 2, 3, 5, 6, 8
2 1, 2, 5, 9, 10, 11
3 2, 6
4 1, 5, 8, 9, 10, 11
5 1 Pampero
6 7 Perfect Toll
7 5, 15

Vadet gäller startnummer

720 rader x 1 x 0,50 kr =
360,00 kr
Gammal 2012-10-27, 14:27   #110

Sharp$: 3461
Standard

***VM-SPELET****

Registrerat spel

Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt

1 3, 6, 7, 8
2 2, 5, 9, 11
3 2, 6
4 11 Michael November
5 1, 3, 4
6 7 Perfect Toll
7 3, 15

Vadet gäller startnummer

96,00 kr

Kvittonummer: 6B00 4550 **** 0845
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:28   #111

Standard

Bara jag som tyckte detta var jävligt svårt? Eller så är det bakfyllan
Gammal 2012-10-27, 14:29   #112

linfres avatar

Standard

Mycket drama innan inlämning som ändrade mitt system men så här blev det.

Registrerat spel

3, 6
2, 5, 11
6 Quarcio du Chene (4)
1, 2, 3, 5, 9, 10, 11 (7)
1, 4, 6, 8, 11 (5)
7 Perfect Toll
3, 7, 9, 11, 14, 15

Ville ha med Norton Ans men tror stallkörning ger seger till 3 eller 6

Senast redigerad av linfre den 2012-10-27 klockan 14:31.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:30   #113

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Idag sitter 7an:

Avd 1: 6,3,8
Avd 2: 5 Aristocat Boko
Avd 3: 2 Caballion
Avd 4: 1,11,10,5
Avd 5: 1 Pampero
Avd 6: 10,3
Avd 7: 11,7,1,15,14,3,5,9

192 rader.
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:31   #114

Oscars avatar

Standard

Nvm såg fel.
Gammal 2012-10-27, 14:32   #115

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Vm-system
3,5,6,8
2,11
6
1,5,11
1,3
3
3,7,9,15
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:33   #116

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

haha herregud asså
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:35   #117

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Men, vad faan! Denna är svår, trots RMs strykning! Varför låter de honom stjäla loppet?

Gammal 2012-10-27, 14:36   #118

Sprites avatar

Standard

Bortkörning av Åke. Hade han ställt frågan efter 500m hade Haraldinho vunnit från spets
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:36   #119
dny

dnys avatar

Standard

Kokar!
Pilkast (+10)
Gammal 2012-10-27, 14:36   #120

fusbars avatar

Standard

Registrerat spel till VM i V75

1: 3, 5, 6, 7
2: 11 Credit Fayline
3: 2, 4, 6
4: 10 Steve Fourty
5: 1, 9, 10, 11
6: 2, 3, 7, 10
7: 7 Avanti L.M.

Vadet gäller startnummer

Kvittonummer: 2BA0 A57E 3380 XXXX
Gammal 2012-10-27, 14:37   #121

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Registrerat spel till VM i V75

1: 3, 5, 6, 7
2: 11 Credit Fayline
3: 2, 4, 6
4: 10 Steve Fourty
5: 1, 9, 10, 11
6: 2, 3, 7, 10
7: 7 Avanti L.M.

Vadet gäller startnummer

Kvittonummer: 2BA0 A57E 3380 XXXX

Snygg början, fusbar!

Och, Lillis!

***VM-SPELET****

Registrerat spel

1 3, 6, 7, 8
2 2, 5, 9, 11
3 2, 6
4 11 Michael November
5 1, 3, 4
6 7 Perfect Toll
7 3, 15

Vadet gäller startnummer

96,00 kr

Lycka till i fortsättningen nu!

Senast redigerad av Pilkast den 2012-10-27 klockan 14:39.
Gammal 2012-10-27, 14:47   #122

Standard

kort repetition Alki Flevo 4,50 på plats, måste vara taget...unibet är bolaget
Gammal 2012-10-27, 14:57   #123

Standard

Det är nästan så att HAT kommer som första tanke när man hör Göran "tomten" Borgås kommentera ett travlopp...
iiiiiiiiiiicccceeeemaaaannnnnneeeennnn vinner bla bla.
Oerhört frustrerade man att höra på och man önskar ju att man kunde höra sportradioreferat istället om det fanns på travlopp.....
Pilkast (+3)
Gammal 2012-10-27, 15:00   #124

fusbars avatar

Standard

Citat:
Snygg början, fusbar!

Och, Lillis!

***VM-SPELET****

Registrerat spel

1 3, 6, 7, 8
2 2, 5, 9, 11
3 2, 6
4 11 Michael November
5 1, 3, 4
6 7 Perfect Toll
7 3, 15

Vadet gäller startnummer

96,00 kr

Lycka till i fortsättningen nu!
Tack, svårt med spikarna dock, och där flög vi båda..
Gammal 2012-10-27, 15:04   #125

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Tack, svårt med spikarna dock, och där flög vi båda..
Trodde lätt på Magnoos i utgången av sista sväng... Men icke! Nya tag!

Gammal 2012-10-27, 15:06   #126

Standard

men hur är det med Luddes kusar, som svar på mig själv(Alki Flevo)...mm...
Gammal 2012-10-27, 15:07   #127

Standard

Citat:
Trodde lätt på Magnoos i utgången av sista sväng... Men icke! Nya tag!
surt på rara ärtor.

på jokern va båda C-hästar,''Dags för V5
Gammal 2012-10-27, 15:07   #128

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Det är nästan så att HAT kommer som första tanke när man hör Göran "tomten" Borgås kommentera ett travlopp...
iiiiiiiiiiicccceeeemaaaannnnnneeeennnn vinner bla bla.
Oerhört frustrerade man att höra på och man önskar ju att man kunde höra sportradioreferat istället om det fanns på travlopp.....

Samma på ex. Åby när man hör honom skrika Kuuunnnngggg ÅÅÅkkkeeeee för femte gången...!!!

Gammal 2012-10-27, 15:08   #129

Standard

Nu vinner Åke med Perfect Toll iallafall.

Mår fan ILLA att jag tog Amour Rapide istället för Truculent!!

Senast redigerad av marvel den 2012-10-27 klockan 15:11.
Gammal 2012-10-27, 15:16   #130

breakers avatar

Sharp$: 975
Standard

Fredrik B ........
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 15:20   #131

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Lassade in på tvillingen 2-6 så det blev väl målgalopp, men det såg ut som att det klarade sig.

Hyfsat osmart av Goop att ligga kvar såpass länge för övrigt, blev onödigt hårt!

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 15:28   #132

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lassade in på tvillingen 2-6 så det blev väl målgalopp, men det såg ut som att det klarade sig.

Hyfsat osmart av Goop att ligga kvar såpass länge för övrigt, blev onödigt hårt!

Vågar inte svära på det men tror han klarade sig... Loggade ut på Liven så har inte hört något ännu!

Gammal 2012-10-27, 15:31   #133

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Japp, klarade sig - grattis!

Gammal 2012-10-27, 15:35   #134

Standard

Grattis Stekel, var nog tur att den inte vann...
Gammal 2012-10-27, 15:35   #135

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marvel Visa inlägg
Nu vinner Åke med Perfect Toll iallafall.

Mår fan ILLA att jag tog Amour Rapide istället för Truculent!!
Exakt samma för mig, sista strecket jag satte ut. Surt om man annars hade haft 7 rätt, men det är nog ingen risk.
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 16:05   #136

Standard

...den här Ludde-kusen var det inge fel på...mm..hoppas att Alki F är som den ska...
Gammal 2012-10-27, 16:10   #137

Standard

jag har kombat Perfect Toll o New Line plats, 1,50 o 1,75...2,625 tycker jag är ok på den, Bet365 är bolaget...
Gammal 2012-10-27, 16:14   #138

Standard

Inte bara Göran Borgås är fel idag, men nog fan måste den fantastiska allaahallaahllaallaaah musiken vara en ännu större irritations moment en lördag eftermiddag?
Vad tänker dom med egentligen?
Pilkast (+50)
Gammal 2012-10-27, 16:27   #139

Standard

ajdå...vart galopp för PT där...
Gammal 2012-10-27, 17:57   #140

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
surt på rara ärtor.

på jokern va båda C-hästar,''Dags för V5

Hahaha, från ayy ha gjort allting fel, samt toksomnat i soffan, så slår man på datorn och ser följande:

Registrerat spel

Bana: Jägersro T, omg. 52
Spelform: V5

1 6 Quarcio du Chene (2, 4)
2 1, 11 (5, 2)
3 3, 4 (11, 8)
4 2, 3, 5, 6, 10, 11 (1, 4)
5 15 New Line* (9, 3)

Vadet gäller startnummer

24 rader x 1 x 1,00 kr =
24,00 kr

Kvittonummer: 0524 8150 9988 8445

Utbetalt: 5 716,00 kr

Trav följs bäst i komatillstånd..........
hanscrispi (+5), Pilkast (+15)
Gammal 2012-10-27, 18:11   #141
dny

dnys avatar

Standard

Citat:
Hahaha, från ayy ha gjort allting fel, samt toksomnat i soffan, så slår man på datorn och ser följande:

Registrerat spel

Bana: Jägersro T, omg. 52
Spelform: V5

1 6 Quarcio du Chene (2, 4)
2 1, 11 (5, 2)
3 3, 4 (11, 8)
4 2, 3, 5, 6, 10, 11 (1, 4)
5 15 New Line* (9, 3)

Vadet gäller startnummer

24 rader x 1 x 1,00 kr =
24,00 kr

Kvittonummer: 0524 8150 9988 8445

Utbetalt: 5 716,00 kr

Trav följs bäst i komatillstånd..........
stort grattis!!
Pilkast (+15)
Gammal 2012-10-27, 18:18   #142

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Inte bara Göran Borgås är fel idag, men nog fan måste den fantastiska allaahallaahllaallaaah musiken vara en ännu större irritations moment en lördag eftermiddag?
Vad tänker dom med egentligen?

Tänkte på samma sak och skickade iväg ett MYCKET surt sms - fick inget svar, eller att de tog upp det i programmet - undrar varför...?!

Djävla PK-ism och lägga in arab/turkmusik (eller vad det nu var) i bland det svenskaste vi har, nämligen travsporten... Helt sjukt! Varför inte Lundell, Cornelis, Åkerström, Bellman, Taube eller något annat svenskt (och ja, jag vet att Cornelis föddes i Holland - men den visskatt han skänkt den svenska folksjälen är ovärderlig - och ja, det är skillnad på svenskt och svenskt)?

PK-isterna hittar hela tiden nya sätt att förminska det svenska samt lyfta fram något som är oss väldigt främmande...

Hör fortfarande detta alllahallahallahallahalllahande i mina nu såriga öron - VARFÖR?! Vem faan valde denna musik, idag? Denne borde avskedas, bums!

SuprMario (+50), Klanke (+15)

Senast redigerad av Pilkast den 2012-10-27 klockan 18:22.
Gammal 2012-10-27, 18:22   #143
dny

dnys avatar

Standard

Citat:
Tänkte på samma sak och skickade iväg ett MYCKET surt sms - fick inget svar, eller att de tog upp det i programmet - undrar varför...?!

Djävla PK-ism och lägga in arabmusik i bland det svenskaste vi har... Helt sjukt! Varför inte Lundell, Cornelis, Åkerström, Bellman, Taube eller något annat svenskt (och ja, jag vet att Cornelis föddes i Holland - men den visskatt han skänkt den svenska folksjälen är ovärderlig - och ja, det är skillnad på svenskt och svenskt)?

PK-isterna hittar hela tiden nya sätt att förminska det svenska samt lyfta fram något som är oss väldigt främmande...

Hör fortfarande detta alllahallahallahallahalllahande i mina nu såriga öron - VARFÖR?! Vem faan valde denna musik, idag? Denne borde avskedas, bums!
nu glömmer vi denna dagen och siktar in oss på v64 imorgon istället
Pilkast (+15)
Gammal 2012-10-27, 18:58   #144

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Inte så konstigt vilka som vann...
Mycket hemmabane kuskar/tränare
Gammal 2012-10-27, 19:09   #145

Standard

De som gick på hans Gs sista minuten info hade en ganska bra grund att stå på.

Truculent - mycket plus
Pingus Vang - Flemming supernöjd
Materazzi Bob - stallskrik
Punk - skoruck, ludde nöjd
Wiss Rambo - stora skrälldraget

Sen spikar man QdC & New Line.

Synd att jag inte hörde det själv, då hade jag satt den plättlätt.

Gammal 2012-10-27, 20:19   #146

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:

Truculent - mycket plus

Hehe - i eftertankens kranka blekhet - men helt klart så, kommer man rätt på det så behövs det inte många streck för att klara denna... Behövs nog, dock, en spik till för att klara den på 192 rader... I alla fall för mig... Jag hittar då ingen mer spik bland dessa...

Svårt även att hitta ett bra lås bland vinnarna och andra hästar i dessa lopp! Men, det är ju så - du måste chansa bort en massa hästar för att lyckas i en sådan här omgång...

Gammal 2012-10-27, 23:49   #147

messijahs avatar

Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0

Standard

Nu har jag varit på trav; inte varit där sen min far ägde hästar som sprang där. Fan vilka dräggiga människor där är! Bilhandlare och rosengårdskids till höger och vänster. Men det var väldigt kul Jag ska sätta mig in i det lite mer.

Jag, som inte vet något, följde svärfar och tillsammans fick vi 5 rätt på 3 kuponger (han spelade reducerat system så vi vann ca 600 kr. Var något med a/b/c-hästar). Dock spelade jag en tvilling (tror det heter så), eller tvillingar och vann 6000 då oddset var typ 29 ggr (hade 3,5,10 tror jag).

Iaf, kul var det, har inte träffat sunkigare människor sen jag var på tages sist men för att ta detta på allvar får jag nog sätta mig in i det lite mer. Som det är nu är min hjärna inställd på runs/yards/defense osv.

Kul ska det bli. speciellt med tanke på att min kassa är ett par hundra tusen mer än svärfars. Jag kan köpa mig till vinster. Eller kan jag det? Trav kanske inte är så förlåtande?

/M
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 23:55   #148

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Nu har jag varit på trav; inte varit där sen min far ägde hästar som sprang där. Fan vilka dräggiga människor där är! Bilhandlare och rosengårdskids till höger och vänster. Men det var väldigt kul Jag ska sätta mig in i det lite mer.

Jag, som inte vet något, följde svärfar och tillsammans fick vi 5 rätt på 3 kuponger (han spelade reducerat system så vi vann ca 600 kr. Var något med a/b/c-hästar). Dock spelade jag en tvilling (tror det heter så), eller tvillingar och vann 6000 då oddset var typ 29 ggr (hade 3,5,10 tror jag).

Iaf, kul var det, har inte träffat sunkigare människor sen jag var på tages sist men för att ta detta på allvar får jag nog sätta mig in i det lite mer. Som det är nu är min hjärna inställd på runs/yards/defense osv.

Kul ska det bli. speciellt med tanke på att min kassa är ett par hundra tusen mer än svärfars. Jag kan köpa mig till vinster. Eller kan jag det? Trav kanske inte är så förlåtande?

/M

Du var ju på trav i Malmö - vad väntade du dig för sorts "folk"...?

Men grattis till vinsten - brukar vara nybörjartur och gör så att man fastnar hårt...

Kör hårt...!

Gammal 2012-10-28, 08:40   #149

korpos avatar

Standard

Citat:

/M
Välkommen,travfolket är jäkligt trevliga.
Gammal 2012-10-28, 08:51   #150

Klankes avatar

Standard

Suck. Jag levererade min sämsta runda i karriären på ynka ett rätt på VMs bidrag. Fy fan vad uselt. Ena spiken blev målfoto slagen i avd3 (Caballion) Raja blev struken kort före start och Sedan var ju mer eller mindre dagen förstörd. Var på plats med min fru men vi gick efter avd6. Likt som många andra..

Stort Grattis till er som fick 7 rätt. Såg att det var fyra stycken.
Gammal 2012-10-28, 08:53   #151

Klankes avatar

Standard

Citat:

Truculent - mycket plus

Jag träffade Hans G på jägers, han såg belåten ut när vi snackade lite..
Gammal 2012-10-29, 16:39   #152

Asprillas avatar

Standard

Citat:

/M
Åker man och tittar på trav så får man nog räkna med traventusiaster. Tycker inte du ska kalla det för dräggiga eller sunkiga människor. Ni har ju tydligen någonting gemensamt!

I alla fall - du lyssnade väl på veckans fotbollsdrag som jag gav dig i den andra tråden? Maa-Maaa Maaatterazzi! Satt ju riktigt fint. Bob-hästarna är sköna. Mutola Bob kan nog vara mitt favoritnamn på en häst. Varför just Mutola liksom? Den gamla utdragna historien till löpargumma? Just därför blir det så perfekt. Hennes upplopp kunde verkligen påminna om travlopp. Ständigt en halslängd före sina motståndare. Vem är det som namnger Bobbarna?

Hursomhelst fick jag bara 4 rätt på mitt reducerade system (1000 rader). Hade satt att Åke skulle vinna 1-3 lopp men så blev det ju inte... Trodde han skulle vara sugen igen efter frånvaron veckan innan.
Svara

td