|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-10-24, 08:37 | #1 |
V75 27/10 Jägers Uppsnack VM-start.
Nu laddar man för att vinna VM-titeln.
Lite info om Örjan som ska till Toronto. Nu är alla Örjan Kihlströms ersättare på V75 på lördag klara, de syns därmed också på atg.se: V75-1: 3 Haraldinho - Åke Svanstedt V75-2: 9 J.L.'s Buv - Björn Goop V75-3: 5 Pitch Command - Åke Svanstedt V75-5: 8 Super Otto - Ulf Ohlsson V75-6: 8 Conrads Fredrik - Kenneth Haugstad Örjan Kihlström kör Tamla Celeber i Breeders Crown på Woodbine Racetrack i Toronto på lördag Senast redigerad av AbbeAce den 2012-10-25 klockan 08:28. |
|
2012-10-24, 09:55 | #2 |
Lite tankar om första avd....
Raja bör ta detta utan problem,Spik?....En som var vass sist var Haraldinho som kanske kan spurta ner Raja,men svårt att se det hända......True Advatage har gått bra en tid,om Raja har en dålig dag...... I andra avd Aristocat Boko ser lovande ut,kan vara ett Spik....Värst emot Arazi Boko, Yamani Hornline och Credit Fayline...alla med sämre spår. Tredje fältet 6 QDC stor fav 74% iss. Bra från dåligt spår sist, Fin i frankrike innan, står på tur men stor fav som sagt, Spik? Caballion svårt att se vinna med F B Larsson. Spring Erom värst emot.... Fjärde Freude D.E favorit med form kurva som jag tycker pekar neråt,Hmmm...Svanen från bra spår alltid intressant, Vad kan Ludde göra? Debora Sund och Michael November gillar kort men spåren? Lurigt lopp. 5:e avd Punk klart intressant... Grumetti 3 raka efter uppehåll men nu med bakspår...Super Otto kuskförstarkt...Picasso nu med Erik första ggn....Perfection Pellini samma spår igen? DD1 Perfect Toll tror jag Åke sätter som sin bästa chans,Spik?.... Danskarna är värst emot tycker jag.... DD2 En i varje fålla lutar det åt i STAYERLOPPET...Flemmings bästa chans tror jag...Uhrbergs starke kämpe ska med ... och Eriks styrning, kan det räcka tro.... nu in i loppisen Lycka till |
|
2012-10-24, 12:10 | #4 |
Jag kommer att spika Raja Mirchi. Att gardera honom känns bara som bortkastade streck.
I Guld spelar jag inte utan Spring Erom !! Aristocat Boko skall gå med skor runt om. Sparas hovarna till finalen. Måste garderas ! Visst skall Perfect Toll ha en bra chans men spår sju och Mr X.F.Royal är faktiskt riktigt bra. Dessutom gillade jag vad jag såg av Vinnalt Herkule senast. I stayerloppet måste Avanti L.M streckas. Som vanligt är de flesta i loppet gynnade av distansen men jag undrar om inte Avanti är den som är mest gynnad ? Lycka Till ! |
|
2012-10-24, 23:46 | #5 |
Någon som skall till jägersro på lördag?
|
|
2012-10-25, 00:00 | #6 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Avanti L.M är ganska intressant, men tappar alltid för mycket från start - över denna distans minskar ju denna defekt men de hästar bakom, ex. New Line lär vara i kapp och redan förbi innan första kurvan så dennes 20 meters handikapp är redan uppätet, innan loppet ens knappt startat och ger då New Line ett stort övertag - kanske en spik för mig i nuläget...
2012-10-25, 00:27 | #7 |
J.Ls Bjuv har ju en enorm kuskförstärkning och måste med på alla kuponger...! Sedan tror jag att Haraldinho kan vara grymt gynnad av en offensiv kusk denna gång! Passas! Skulle även anbefalla att kolla hur Luddes två styrningar i loppen före V75 ser ut - dessa präglar hela tävlingsdagen för honom - verkligen mer än andra...
Glöm ej heller Pine Alone som såg riktigt formstark ut senast - gynnas om tempo, vilket det bör bli här... Skulle aldrig våga ta bort Yamanis Guy heller, då tempo kommer att ges, eller att denne själv sätter upp det. Caballion spik för mig i nuläget - får se om jag garderar och dubblar med QDC - ingen annan är aktuell för mig, i nuläget... Glöm inte Sigurd Speed i fjärde - lär bli bortglömd av massan... Men ett garderingslopp! Glöm INTE Perfection Pellini i femte - prickar Uhrberg starten och kör där så kan denne bli livsfarlig - har smygform... Gynnad av Jägers relativt breda start... Kan INTE se att Svanstedt bränner med Perfect Toll - start till mål, i alla fall efter 3-400 meter - vem vill/vågar svara? SPIK!!! New Line en trolig spik då denne tar 20 meter på de framför direkt... Kanske garderar med någon längst fram... Västerbro Prestige mycket överspelad nu - såg INTE bra ut senast och från fjärdespår är denne mycket sårbar och kommer tappa från start! Schas! Mina initilala tankar - kommer självklart att ändra sig som vanligt, men detta är nog grunden i mitt system... Lycka till, alla! V75-tävlingen kommer bli sjukt intressant, särskilt med så många Sharpslag!
2012-10-25, 07:33 | #8 |
Jävligt dålig utdelning ett tag nu.. På lördag blir det nog ett par skrällar?
|
|
2012-10-25, 08:10 | #9 |
Ja, detta är en svår omgång! Svårt att hitta spikarna, kanske...?!
2012-10-25, 08:27 | #10 |
|
|
2012-10-25, 08:54 | #11 |
|
|
2012-10-25, 12:54 | #12 |
jag är så suuuuugen på att spika haraldinho! Man vet ju nästan att ludde lyckas med strul...och skor på är det som gäller också! Barfota senast!
|
|
2012-10-25, 13:47 | #13 |
Naturligtvis på plats som alltid imorn när det är V75 på himmplan =)
Lite tidiga tankar: 1) Raja Mirchi... Som den såg öppna senast och lär bli tidig spets känns spiken gjuten. De som garderar spekulrerar i att den ser sämre ut igen och ev. om den skulle bli skor igen. 2) Första tanken var, "hur ska aristocat boko förlora detta? Överkapacitet för klassen så det skriker om det, tidig spets också kanske"? Nu när man nyktrat till och läst på lite så står det dödens i pannan på hästen och där var den sårbar senast på jägers(dock mot Oleander som hade varit klar andrahandare här) Ludde kör i spets med october som fått lopp i kroppen. Möjligt Aristocat Vinner från dödens ändå men känns värt att gardera iaf. Stormvarning för Arazi Boko som lyckades vinna med Anders Svanstedt i sulkyn senast, krävs en bra häst för det =) Hur som helst ett bra smygläge och takter upp, och skulle åke och ludde kör mot varandra(som perfect toll vs Opitergium) så kanske han kan komma in matchen! 3) Caballion känns som draget här. Bör komma till spets här och knappast givet att quarcia vinner utvändigt. Dock heltäckt med 2 känns det som. 4) Omgångens mest svårlösta tycker jag, inte riktigt fått någon feeling för någon. Det enda jag är säker på är att jag inte kommer spela på Tab Hall, bort med den på allt. Kunde inte vinna som favorit senast trots perfekt invändigresa och lucka på beställning, känns väldigt överstreckad här trots bra läge. Fredue D.E nedåtgående form också tycker jag, nej det känns gjutet att gardera på här och jobba skräll! 5) Väldigt inne på Åke här då jag hittar negativa faktorer på de flesta andra betrodda. Gillar även Pampero och perfekt läge med Åke, känns väl som det kan bli spets här? Uroy hög kapacitet men tveksam på läget och kommer inte snabbstarta. Guremetti har jag gått emot varje gång den vunnit och varför sluta nu? Voltstart känns som ett frågetecken och Lövgren snackar alltid om hur stänkrädd han är och startar bakom hästar nu. Är inte speciellt imponerad av Punk men lite rädd för att Ludde ska trycka på för ledningen. 5 Picasso tycker jag är en fin typ, visat bra startsnabbhet bakom bil. Dock galopp senast i voltstart och 5e spåret känns som ett frågetecken? Nog snabb nog att utmana från start ändå med Erik i sulkyn nu, värst emot! 6) Perfect Toll kan köras hur åke vill och vinner med alla upplägg här, galopp emot. 7) Lite lurigt. Tycker Västerbo Prestige känns överstreckad efter den sämre prestationen senast, dock bäst kapacitet här skulle jag tro och kan inte räknas bort. Förstår inte varför inte Avanti L.M är mer betrodd. Gick riktigt bra i brons senast bakom Aristocat Boko(först i tredje spår) och spurta även mkt bra när Västerbo Prestige vann. Har bättre läge än favoriten och kommer från bra prestation i högre klass kontra dålig prestation i lägre klass. Gillar även New Line som är given, men klar första häst Avanti L.M. |
|
2012-10-25, 14:16 | #14 |
Första tankarna om v75
1) Raja Mirchi hade varit favorit i gulddivisionen och mot detta motstånd är det bara galopp emot. Vilket iof inte är helt otroligt. Vid galopp gör True advantage, Haraldinho och Francais Du Gull upp om segern. 2)2,4,5,10 känns som ett starkt lås i detta lopp. Aristocat är bästa hästen men kommer antagligen få gå utvändigt. Pine Alone och Arazi Boko känns spännande ifall Lutfi och Åke överpacear. 3) Stenhårt lås på Caballion och QDC. Spring Erom överstreckad till max just nu, 32% alldeles för mycket för en häst som är en klass under dessa två. 39% just nu på Caballion kan vara en bra spik. Var bättre i travet senast och gjorde det bra som tvåa. Det som gör mig tveksam är att han har haft väldigt svårt att vinna i år och galopperat lite väl mycket. 4) Får ingen känsla för någon häst. Blir en del lopparkiv och titt på värmning innan jag bestämmer mig för något här. 5)Behöver nog strecka en del hästar här. Perfection Pellini, och Ochoa Bob är två rätt lågt streckade just nu som är intressanta. 6) Åke vinner . Ingen koll alls på norska hästen som kanske är först emot men svårt att tro att den skulle räcka till. 7) 5-6 hästar som gör upp om det. Avanti L.M och Alki Flevo rätt streckvärda just nu. Senast redigerad av NicklasJ den 2012-10-25 klockan 14:28. |
|
2012-10-25, 14:36 | #15 |
samma här! Ludde litar inte ett skit på RM och bara det att han släppte till Caballion (som galopperat) visar hur sårbar RM är för snabba temposkiftningar. Melander har räknat ut detta och Haraldinho behöver inte agera förrän 200 kvar. Skor på indikerar också att detta inte är "årets lopp" för RM...statistiskt galopperar RM i 30% av starterna och Ludde vet hur man forcerar hästar i galopp!
|
|
|